[ BBS @ 14.12.2009. 18:25 ] @
Interesuje me ima li na trzistu uredjaja koji s emogu ugraditi u automobil i koji bi vrsili funkciju automatskog paljenja/gasenja svetala (sve to na automobilima koji tu opciju nemaju fabricki ugradjenu) |
[ BBS @ 14.12.2009. 18:25 ] @
[ endre85 @ 14.12.2009. 19:16 ] @
Mislim da bi to autoelektricari mogli da nameste. Pretpostavljam da tvoj problem lezi u cunjenici da ako ostavis svetla upaljena na kolima, a iz auta izvadis kljuc, ono pisti i/ili ostavlja pozicije ukljucene. Koji je auto u pitanju?
[ lancia88 @ 14.12.2009. 19:21 ] @
Pozdrav,
normalno resavaju autoelektricari, meni jedan upravo kilavi sa time na jedinom automobilu na kome to nemam nego pisti kad hoces da izadjes sa upaljenim svetlima. [ eloiza @ 14.12.2009. 19:51 ] @
Citat: lancia88:.....nego pisti kad hoces da izadjes sa upaljenim svetlima. A šta to vredi za one starije ljude koji ne čuju visoke tonove, a i za gluve i nagluve ljude?! Za njih, a i za sve nas, je najbolje rešenje automatski sklop koji sam pali svetlo nakon paljenja motora i postizanja određenog broja obrtaja motora i ugasi se čim ugasiš motor, a ne kod savremenijih kola čija svetla se pale odmah čim okreneš ključ a pre nego što pališ motor - radi poštede akumulatora od preopterećenja, pogotovo zimi, a i produžavanja veka istog. [ vladd @ 14.12.2009. 20:21 ] @
Mora da kilavi, sada su savremene instalacije mnogo osetljivije na dodatke, a elektricari nisu bas skloni usavrsavanju, mislim ako bas moraju ili spale nesto:).
Jednu gresku koju prave, je da uvek koriste "automobilska" relea, sto je u velikoj meri logicno. Medjutim, rele predvidjeno za auto ima solidno malu otpornost, stotinak oma, pa to uzbunjuje senzitivnu elektroniku i prijavljuje gresku. Resenje je u "elektronicarskim"(da ih tako, nakaradno nazovem) relejima, koji imaju znatno vecu otpornost kalema, ali identican radni napon. Zatim, nekada je lakse dodati malo vise komponenti(ne samo par zica, buksni i malo izolir trake), pa da se dodatno rele ukljucuje pomocu nekog senzora, ili putem nekog indirektnog signala, tipa odredjen broj obrtaja motora, nivo vakuuma, signal sa grejanja lambda sonde... Poz [ lancia88 @ 14.12.2009. 23:12 ] @
Pozdrav,
ma jok, kilavi zato sto kilavi, cim nisi pored njega, odmah primi sledeceg i ako je taj pored njega, onda radi njegov auto jer ja nisam tamo....e zato kilavi :) [ morph11 @ 15.12.2009. 15:56 ] @
Jednostavno, sa odlaznog plusa alternatora prekineš žicu i postaviš relej koji će se uključivati samo kada alternator počne da puni, znači staviš jedan kontaktni relej koji može da izdrži malo više ampera nego ovi standardni i njegov poziv na špulu i stalni plus spajaš na plus koji izlazi iz alternatora, a masu od špule spajaš na masu vozila. Prije releja se spoji jedna žica koju vodiš na prekidač od svjetala koja se spaja na mjesto dosadašnjeg plusa koji je dolazio na prekidač. I eto ga, ne moraš više da gasiš svjetla, a čim upališ auto ona se također upale.
Akumulator uopšte ne trpi ništa jer svjetla se pale tek kada se alternator zavrti i počne da daje struju, a žica koja se spaja na svjetla se prikači između releja i alternatora (možeš je fino spojiti u stopicu koja će ići kao dolazni plus na relej pa da to lijepo djeluje). Relej možeš da iskoristiš kontaktni (sivi sa oznakom čini mi se 18, nisam baš više siguran, ali ga ne možeš fuliti jer ima na sebi dvije velike bakarne stopice i dvije manje) što se nalazi na tabli sa osiguračima (naravno nabavi takav relej [ Nocni @ 15.12.2009. 18:27 ] @
@morph11 je slabo objasnio... ne treba da kidas nijednu zicu jer sve ove potrebne signale koje spajas na relej vec imas u vozilu na tabli sa relejima i osiguracima.... samo se treba spojiti na vec postojece zice jer ako crkne taj relej ipak ces imati mogucnost da upalis svijetla... Treba ti obican relej sa izvodima 86, 85, 87 i 30
86 na signal sa alternatora d+ 85 na masu 87 na izlaz za kratko svijetlo 30 na stalno napajanje od +12V Ako ne znas kako ovo da spojis treba da das nekom da ti to ugradi jer je to bolja varijanta zbog brzine ugradnje, zbog same estetike jer relej treba postaviti na prazno mjesto u ploci predvidjenoj za releje... a i zbog sigurnosti da nebi doslo do nezeljenih posledica zbog lose ugradnje... nestrucnost/slabi spojevi/slabo odabran presjek zice/ne postojanje seme iz koje se vidi gdje se koji signal nalazi na odredjenom vozilu itd Sto je vozilo novije to prilikom ove, naizgled jednostavne radnje, moze doci do vecih kvarova ako se pogrijesi... [ Boobec @ 15.12.2009. 21:53 ] @
Kod mene je vezano na rucnu, tacnije dam kontakt i tek kad spustim rucnu pale se svetla...
[ Nocni @ 15.12.2009. 22:59 ] @
To bi bilo simpaticno rjesenje da nije malo nezgodno... poznato je da na ekstremnoj hladnoci (u skijaskim centrima i sl) nije pozeljno preko noci ostavljati rucnu poivucenu jer na mnogim vozilima moze da smrzne sajla pa da ujutro nece da otpusti... na mnogo velikoj hladnoci ne treba povlaciti rucnu cak i ako sistem nema sajlu...
[ vladd @ 15.12.2009. 23:00 ] @
A kretanje na uzbrdici?
Poz [ Nocni @ 15.12.2009. 23:09 ] @
Da da, pogotovo po Beogradu, rucna je aktivna u voznji vrlo cesto pa bi bilo pali gasi svjetla na svakom trecem semaforu... Inace, to automatsko paljenje svjetla ima i svojih mana... recimo kad odes sa nekom ribicom u zeleni salon tj. u sumu, treba da je ukljucen motor radi grijanja a ne mozes ugasiti kratka svijetla...
[ BBS @ 17.12.2009. 01:52 ] @
Jel postoji uredjaj da se kupi koji bi imao sledecu funkciju:
1. pali svetla kad se upali automobil 2. da ima mogucnostr da se rucno ( po zelji ugasi) 3. da na neki nacin sprecava mogucnost da se ostave upaljena svetla ( tj da se gasi sa gasenjem motora) 4. da sve to moze da se ugradi u Floridu sa pezoovim motorom i da ni nak oji nacin nezene racunar koji poseduje [ eloiza @ 17.12.2009. 08:20 ] @
Citat: BBS: Jel postoji uredjaj da se kupi.... Na tržištu ne znam da li ima tog uređaja, ali znam da je pronalazač, tog pouzdanog (kvalitetna elektronika) uređaja za automatsko paljenje dnevnih svetala, iz Niša, te mislim da on prodaje. [ Zeleni zub @ 17.12.2009. 18:46 ] @
Mislim da je najelegantnije resenje ovo koje je predlozio Nocni.
Ja sam bio pred njegovom realizacijom, ali me plasila situacija kad nocu vozim relacije pod dugim svetlom - onda ce svetleti i kratko i dugo... kako ce to podneti sama sijalica, sociva... Sta mislite o tome, da li je opasno ? [ BBS @ 21.12.2009. 06:49 ] @
@eloiza
Ima li nekih mal opreciznijih informacija ko-ime, gde u nis`, i sl [ vladd @ 21.12.2009. 14:12 ] @
Ovakva informacija samo na PP
Poz [ gti2 @ 21.12.2009. 14:38 ] @
Negde sam procitao jako dobru ideju,a to je (dodatni) prekidac za TNG.Poveze se tako da kad motor dostigne odredjeni broj obrtaja,daje napajanje tom releju koji je naknadno ugradjen i eto vam automatski odlozeno paljenje svetla.Naravno,posto ovaj prekidac (pretpostavljam) nije moguce ugraditi u svaki auto,odlozeno paljenje bi se moglo odraditi pomocu ovako neke spravice:
E sad,posto ja nisam elektronicar,a verovatno nije ni vecina vas,bilo bi dobro da neko iz pomenute branse pomogne oko formule proracuna otpornika koji sluzi za odredjivanje pauze. Formula glasi ovako: Tsec=1.1 x (R1 A+B) x C1 Ne znam sta su A i B,a takodje ni vrednost kondenzatora :-( [ volokin 2003 @ 27.12.2009. 22:11 ] @
Probao sam semu za R1 ubacio sam 10k ,a za kondenzator 47m 16v i radi korektno sa zakasnjenjem od 5 sekundi
[ gti2 @ 27.12.2009. 22:26 ] @
Super,hvala na informaciji.I ja imam u planu da sastavim ovo,samo da nadjem malo vremena.
[ KULJA111 @ 04.04.2010. 13:56 ] @
Razmisljam da uzmem automat za svetla. Kazna je 30e, a automati koje sam iskopao po oglasima 5-22e
Ima li iko iskustva sa spravama koje su u prodaji po Srbiji, valja li to ista i koji odabrati? Vecinom su po oglasima sa slikom, pa bi mogli postaviti i sliku i vase iskustvo sa doticnim automatom.... [ sasa022 @ 04.04.2010. 19:22 ] @
Moras reci za koji ti auto treba.....
Ako je auto pun elektronike,pa napravis pogresan korak,moze biti svasta. Ako imas neki noviji auto proveri da li vec postoji mesto za montazu DRL-a ( Daytime Running Light Relay ). www.elitemadzone.org/t393484 [ musicmen @ 07.04.2010. 21:23 ] @
Pozdrav! Nisam nešto preterano vičan elektronici, pa mi je potrebna Vaša pomoć. User gti2 je objavio šemu (lm555powerrdelay) po kojoj sam napravio sklop, koji naravno neće da mi radi.Poslušao sam savet usera volokin2003 i za R1 sam postavio 10K.Za C1 sam postavio 47mikroF/25V. Pošto nisam nigde mogao pronaći LM555 u sklop sam ugradio NE555N. Na netu sam pronašao da je on direktni ekvivalent. Umesto 1N4001 sam ugradio 1N4007. Rele je 12V/30A sa 5 kontakata (rele za automobile). Prvi problem je u tome što mi se ne pojavljuje ama baš nikakvo kašnjenje na špulni (komandi) relea. Drugi problem je taj što je potencijalna razlika na špulni svega 1,5V pa je logično da rele neće okinuti. Unapred zahvalan na svakoj pomoći! Rešen problem! Greška je bila u tome što sam sklop napajao punjačem za akumulator, za koji se kasnije ispostavilo da je neispravan. @volokin2003 Nije mi jasno kako si postigao to vreme kašnjenja sa elkom 47 mikro, a meni je za isto vreme kašnjenja potreban 470 mikro? Možda ti se izgubila jedna nula pri kucanju. Dakle, da rezimiramo: IC = NE555N (LM555) C = 470 mikroF/16V R = 10K/0.6W D1 i D2 = 1N4007 dva auto relea 12V/30A (1. za poziciju + 1. za oboreno/dugo svetlo) sve ovo pali svetla za nekih 5 do 7 sekundi. [Ovu poruku je menjao musicmen dana 08.04.2010. u 18:08 GMT+1] [ gti2 @ 07.04.2010. 21:32 ] @
Ja sam postavio semu,ja i napravio ;-)
Stavio sam trimer 100K (ima oko 10 sekundi odlozeno okidanje) i 100uF 16V elko. 10K je malo.Prvo sam stavio 50K pa mi ni to nije odgovaralo...Diode su i kod mene 1N4007. [ MatezYU @ 08.04.2010. 14:46 ] @
Kada smo vec kod ove teme, imam jedno pitanje..
Kod Punta 2 se ugase svetla automatski cim se automobil iskljuci. Da li je pozeljno iskljuciti svetla na prekidacu ili ih uvek ostaviti ukljucena pa kada se pale kola da se automatski upale i svetla (posto je ukljucen prekidac)? [ oggysha @ 23.06.2010. 14:12 ] @
Nije dobro da ostavljas upaljena svetla jer prilikom pokretanja motora ce se svetla upaliti pa ce akumulator trpeti starter+svetla+pozicija. Ako nemas paljenje sa kasnjenjem ugasi ih na prekidacu.
Resenje je na red staviti rele sa timerom pa ce se svetla paliti nakon 10ak sekundi i onda ostavljas stalno upaljena svetla. Ako neces da se pale samo ih ugasis na prekidacu btw. Imam ideju da u klasicni bosch rele 12v uguram elektronski timer sa 10 sek kasnjenja. rele je fabricki za svetlo, pa bi mi se ono palilo sa kasnjenjem, ako ih necu ugasim na volanu, a ako se pokvari samo stavim novi rele(originalni)...minimalno budzenje bez rasturanja konektora ili volana... Ako nekom treba sema postavicu je, jer je jako prosta (tranzistor, kondenzator, otpornik, dioda) sve do 40rsd+rele To je inace ono sto prodaju gotovo za 400-600rsd po oglasima... [ Java Beograd @ 23.06.2010. 15:11 ] @
Citat: MatezYU: Kod Punta 2 se ugase svetla automatski cim se automobil iskljuci. Da li je pozeljno iskljuciti svetla na prekidacu ili ih uvek ostaviti ukljucena pa kada se pale kola da se automatski upale i svetla (posto je ukljucen prekidac)? Citat: oggysha: Nije dobro da ostavljas upaljena svetla jer prilikom pokretanja motora ce se svetla upaliti pa ce akumulator trpeti starter+svetla+pozicija. Ako nemas paljenje sa kasnjenjem ugasi ih na prekidacu. Ne zaboravimo da je potrošnja sijalica zanemarljiva u odnosu na potrošnju anlasera u momentu verglanja. (Uporedi debljinu kablova - pa sam zaključi) Ako je akumulator u iole dobrom stanju, neće se osetiti dodatno opterećenje. Stoga, MatezYU moj ti je savet: uključiš i ne misliš. Ja na mom Tipu nisam ugasio svetla zadnjih 5 godina. [ Nocni @ 23.06.2010. 15:22 ] @
Inače svijetla ne rade dok auto vergla tako da ovo što @oggysha tvrdi nije tačno...
Svi su zapeli sa izmišljanjem raznih uređaja da paljenje svjetla bude odloženo, što uopšte nije potrebno... Dovoljno je spojiti tako da se svijetla uključe kad alternator počne da puni... što je već objašnjeno ranije... [ Zarko Silic @ 23.06.2010. 19:45 ] @
Najbolje resenje je da se napravi sistem koji nakon startovanja motora, duga svetla postavi u rednu vezu (2 x 6V) koji se postavlja u normalu nakon ukljucenja pozicije odnosno bilo kog drugog svetla (oborenog, dugog, ili ablenda). Na ovakav nacin ustedece se na potroslji, instalacija nece biti opterecena (ni jedno zadnje svetlo nije upaljeno), silalice ce imati neuporedivo duzi vek trajanja (6 V umesto 12 V poveceva radni vek 10 puta) i pored svega omogucice bolju uocljivost od oborenih farova po danu, a da pri tom ne ometaju vozace u susretu.
To prakticno ovako izgleda: http://www.youtube.com/watch?v=BCezzOxs0hg Na zalost ovo nije moguce napraviti na svim vozilima, ali na vecini vozila jeste. Na vozilima proizvedenim do 2003. godine ovo je moguce izvesti u 100% slucajeva ukoliko se za na poziciji dugih svetala ne nalaze gasne sijalice. [ veselinovic @ 23.06.2010. 21:38 ] @
zarsilic,
ne znam kako je kod vas u Srbiji, ali kod nas u BiH pise da je obavezna upotreba OBORENIH svjetala. Kazna za neupaljena svjetla 30 KM ( 15 E). Ja vozio pod maglenkama ( bile spojene na alternator, ostavim upaljen prekidac i gore kad je upaljen auto) popio kaznu 30 KM zato sto nisam imao kratka i jos 50 KM sto sam vozio pod maglenkama iako nije bilo magle. Inace kod nas se desi da policija gleda jel gore zadnje pozicije po danu. Moroni, cak po nasem propisu isu dozvoljena dnevna svjetla. [ Zarko Silic @ 23.06.2010. 22:06 ] @
Kod nas u Srbiji je sve kako treba bar kada su u pitanju dnevna svetla i Zakon vezan za njihovu upotrebu.
To je zato sto su u pisanju clanova ucestvovali ljudi od struke Prema ZOBSu ovu tematiku obradjuje clan 77. i 78. (cl.78 stav 2, o upotrebi zadnjeg pozicionog svetla) gde je jasno naznaceno sve sto je potrebno i nema niceg suvisnog. Medjutim, ni kod nas u Srbiji ni u bilo kojoj drugoj zemlji svetla za maglu nisu i ne mogu biti "dnevna" svetla. Ima tome vise razloga ali su 2 osnovna: 1. Intezitet i katakter samog svetla ne zadovoljava postavljene kriterijume. 2. Mesto, ili pozicija maglenki (niskopozicioniranih) nije po ECE normativu koji kaze: U vise navrata sam se obracao Ministarstvu saobracaja Federacije BiH, ali do danasnjeg dana nisam dobio odgovor. Da li zbog nezainteresovanosti nadleznih, ili najobicnije nemarnosti, ili, u sta ne zelim da poverujem, obicne bahatosti, ne znam. Za razliku od BiH, od, recimo ministarsva saobracaja Madjarske odgovor, sa doduse skromnim obrazlozenjem sam ipak dobio. Obzirom da su i BiH kao i Srbija (ili Madjarska) potpisnice ECE standarda (Srbija 2006. za razliku od BiH koja je jos od 1992.) ova pravila bi trebala vaziti u svim ovim drzavama. Razlog sto pojedini policajci nisu upoznati, a jos manje tehnicki obrazovani nije dovoljan da se ECE standard ne primeni. Slicano "iskustvo" sa policiom sam imao u BiH ali je sudija za prekrsaje odreagovao razborito bez obzira na njihov, sad vec pomalo bajat clan 90 Zakona o bezbednosti u saobracaju. P.S. Za ovako uradjeno dnevno svetlo kao sto sam postavio u prethodnom postu ne sme da te kazni ni jedna policija ni u jednoj drzavi gde je obavezna upotreba dnevnih svetala. I nije tacno da u BiH u toku dana moraju biti upaljena poziciona zadnja crvena svetla. O ovome precoizno pise u clanu 90 stav 2.1 ZOBSa BiH [Ovu poruku je menjao zarsilic dana 24.06.2010. u 09:40 GMT+1] [ vladd @ 23.06.2010. 22:06 ] @
Problem je, malo veci, sa halogenim sijalicama, a nesto manji sa obicnim, inkadescentnim(ipak ima starih vozila na putevima)
Iako na prvi mah deluje da je povoljnije 6V za sijalicu, realno nije, cak je nepovoljno, i dramaticno skracuje vek, narocito halogenim. Ne obavlja se proces isparavanja i kondenzovanja halogena, u sijalici, sijalica nije na radnoj temperaturi. Moze doci do pravljnja kumulativnih kapljica, recimo zive, na vlaknu, koje osim elektricnog kratkog spoja pravi i mehanicko opterecenje. Jedina usteda je, da se ukine stupidarija u zakonu, ili bar da se ogranici na odredjen nivo vidljivosti... Sto se relea za DRL tice, pokazao se kao naoptimalniji i najuspesniji sistem koji uzima signal sa davaca pritiska ulja. Poz [ Nebojsa Milanovic @ 23.06.2010. 22:23 ] @
Češka Škoda je napravila jedan genijalan potez da doskoči ovom idiotskom zakonu o dnevnim svetlima i spreči uništavanje farova dok čega će isti dovesti.
Naime, svi, čak i najjeftiniji Škoda modeli koji imaju ugrađene maglenke imaju u njima dve sijalice (postoji i opcija za treću, za korner svetlo, ali to je neobavezno), od kojih se jedna programira da bude dnevno svetlo. Dakle, pola maglenke sija i to zadovoljava zakon, a istovremeno se izbegava paljenje oborenih svetla i čuvaju glavni farovi. Naravno, parabola te polovine maglenki će ubrzo praktično sagoreti, ali to nije nikakva šteta u poređenju sa istom stvari kod glavnih farova. Pri tome, oblik maglenki je takav da su sijalice sasvim izložene, praktično "gole", tako da će efekat dnevnog svetla i kada se to desi ostati skoro nepromenjen. Vrlo jednostavno, jeftino i delotvorno rešenje, ali nijedan drugi auto nema takvu opciju. [ Zarko Silic @ 23.06.2010. 22:53 ] @
Citat: vladd: Iako na prvi mah deluje da je povoljnije 6V za sijalicu, realno nije, cak je nepovoljno, i dramaticno skracuje vek, narocito halogenim. Nekada je tako bilo i ja sam to napisao u prethodnim postovima, medjutim to nije tacno jer sam misljenje formirao na osnovu starih tehnologija. Osram je objavio dijagram veka zarulje u zavisnosti od napona iz koga se lako moze procitati da 6 V daje 10 puta duzi vek od 14,3V (13,8) koliko je radni napon na ispravnom el. sistemu u vozilu. Medjutim, cena jedne zarulje, na primer H7 je mizerna u odnosu na cenu jednog kompletnog fara koji vec nakon 3 godine intezivnog koriscenja gubi svoje osnovno svojstvo: da osvetli put nocu kada nema dnevne svetlosti i prakticno postaje, neupotrebljiv, samim tim i opasan odnosno voznju cini nebezbednom. Citat: Nebojsa Milanovic: Vrlo jednostavno, jeftino i delotvorno rešenje, ali nijedan drugi auto nema takvu opciju. Niti je jedina, niti je to najbolje resenje. Najbolje resenje je LED osvetljenje, a i resenje koje poseduje G6 sa jos jednom niti od 21W u okviru refraktora dugog svetla je bolje od ovog Skodinog. Bolje iz vise razloga: 1. Ne iritira tehnicki neobrazovanu policiju i ne zautavljaju te svaki cas, 2. Nalazi se na boljem mestu, visepozicionirano od "magla pozicije" pa je samim tim uocljivije, 3. Refraktor dugog svetla je veci i pruza bolju uocljivost sa manjim primarnim (spot) intezitetom, 4. Manje se prlja i lakse se brise ako se zaprlja, osim toga i delimicno zaprljan pruza kvalitetnije svetlo itd. [ Nebojsa Milanovic @ 23.06.2010. 22:56 ] @
Citat: zarsilic: Niti je jedina, niti je to najbolje resenje. Au, al' si mi rek'o.. :D Naravno da je LED najbolje rešenje, ali ovo je sasvim jednostavno rešenje koje poskupljuje auto za cirka par €, a ostvaruje isti efekat čuvanja glavnih farova kao i LED. Za jeftine aute i široke narodne mase ovo rešenje je odlično. [ Zarko Silic @ 23.06.2010. 23:20 ] @
Pazi,
Od 2013. svi proizvodjaci automobila koji zele nastupiti na EU trzistu bice u obavezi da u serijskoj varijanti ugradjuju dnevna svetla. U protivnom, ne mogu nastupiti na ovom trzistu. Tako cemo pored pozicionog, oborenog i dugog svetla dobiti (kupiti) i dnevno. VAG je to "obecao" vec od 2011. a koliko vidim trenutno ih vec sad imaju sva vozila. P.S. Valda ce se do tad i policija edukovati [ oggysha @ 24.06.2010. 11:12 ] @
Citat: Nocni: Inače svijetla ne rade dok auto vergla tako da ovo što @oggysha tvrdi nije tačno... Svi su zapeli sa izmišljanjem raznih uređaja da paljenje svjetla bude odloženo, što uopšte nije potrebno... Dovoljno je spojiti tako da se svijetla uključe kad alternator počne da puni... što je već objašnjeno ranije... Da, malo puta sam gledao kad se ugasi auto i ljudi mahinalno odmah startuju a farovi samo zmirkaju- znaci rade i farovi i pozicija i starter... Uostalom nek svako proba svoj automobil pa ce da vidi...jel neko rekao YUGO... [ Deep|Blue @ 24.06.2010. 13:20 ] @
@zarsilic
Zanimljiva mi je ova slicica sa ECE R48 ... da li to znaci da bismo mogli da ugradimo npr. diode npr. ispod farova i da one vrse funkciju dnevnih svetala i da se nasi plavci ne bune? Pretpostavljam da bi to trebalo onda da ide na atest, ali to je vec druga prica. [ MatezYU @ 24.06.2010. 13:51 ] @
Punto 2 (99-2003) (onaj sa uzanim farovima) ima maglenke u samom faru - mogu da izgledaju kao da su upaljena oborena svetla :)
[ Java Beograd @ 24.06.2010. 14:44 ] @
U prinicpu mogu. Po danu, prosečan srpski pandur "uličar" neće primetiti razliku. Bitno je da nešto svetli.
Pitanje: (pošto ne poznajem konkretan model) jesu li maglenke postavljene simetrično ka unutra ili ka spolja ? [ MatezYU @ 24.06.2010. 16:35 ] @
Ka spolja
[ Zarko Silic @ 24.06.2010. 17:09 ] @
Citat: MatezYU: Punto 2 (99-2003) (onaj sa uzanim farovima) ima maglenke u samom faru - mogu da izgledaju kao da su upaljena oborena svetla :) Naravno da mogu. Visokopozicionirana svetla za maglu mogu efikasno obaviti zadatak dnevnih svetala ali ih je prethodno potrebno pripremiti za tako nesto. Priprema je identica onoj koju sam opisao o upotrebi dugog svetla kao dnevnog. Znaci, da ponovim, H1 ili H7 u refraktoru maglenke potrebno je povezati u rednu vezu kako bi napon na polovima sijalice iznosio 6V. Na ovakav nacin, ukoliko je sve ispravno i ukoliko su ocuvani sami farovi tj. refraktori svetala za maglu, dobija se neka prosecna vrednost inteziteta svetla od 400 do 1000 cd ili od 400 do 1000 LUXa na rastojanju od jednog metra. (1000 luxa ne bi smela da prelazi) Citat: Deep|Blue: @zarsilic Zanimljiva mi je ova slicica sa ECE R48 ... da li to znaci da bismo mogli da ugradimo npr. diode npr. ispod farova i da one vrse funkciju dnevnih svetala i da se nasi plavci ne bune? Pretpostavljam da bi to trebalo onda da ide na atest, ali to je vec druga prica. Svakako. Ako se LED osvetljenje ugradi po propisu ne sme predstavljati smetnju. Ni po pitanju bezbednosti ni po pitanju funkcionalnosti. To bi otprilike trebalo ovako da izgleda: i ovako da funkcionise: http://www.youtube.com/watch?v=o4jRnqfpcuI [ veselinovic @ 24.06.2010. 19:56 ] @
Ne vrijedi Zarlsicu,
tada sam imao pasata 1 koji ima maglenke odmah do glavnih farova. Dzaba je bilo svo ubjedjivanje. Jednostavno zakon je zakon. Po nasem stupidnom zakonu bilo sta osim oborenih svjetala pa cak i LED dnevna svjetla su kaznjiva i slus. Pored te gluposti ima jos bisera jer su zakon pisali polupismeni ljudi. Npr, nijedan Q7 ne moze se registrovati jer ima auspuh i na desnoj strani, a Pravilnik fino kaze auspuh na lijevoj polovini. Ima toga jos, ZOBS ne kaznjava prekoracenje brzine do 20 km/h ali samo u gradu. Na otvorenoj cesti kaznjivo u gradu nije????? Preticanje na punoj je samo nepostovanje saobracajnog znaka = 20 E maksimum. Novi prijedlog YOBSa Republike Srpske jos stupidniji, ali o tom po tom. [ vladd @ 25.06.2010. 00:46 ] @
Zakon spominje oborena svetla, pa cak i u slucaju fabrickog DRL-a, neki tvrdoglavi pozornik moze da insistira na prijavi.
Znajuci namenu zakona, da se puni budzet, slabo pomazu nekakve "logike" i ubedjivanje.. Poz [ Java Beograd @ 25.06.2010. 07:49 ] @
Citat: zarsilic: Priprema je identica onoj koju sam opisao o upotrebi dugog svetla kao dnevnog. Znaci, da ponovim, H1 ili H7 u refraktoru maglenke potrebno je povezati u rednu vezu kako bi napon na polovima sijalice iznosio 6V. Na ovakav nacin, ukoliko je sve ispravno i ukoliko su ocuvani sami farovi tj. refraktori svetala za maglu, dobija se neka prosecna vrednost inteziteta svetla od 400 do 1000 cd Povezati dve sijalice u rednu vezu, je trivijalna operacija - ako se to radi na radnom stolu. Ali, povezati dva fara u rednu vezu, i pri tome obezbediti da mogu da rade i normalno (kad zatreba), a sve to uz potpuno funkcionalne postojeće komande na upravljaču, uz uvek zamršenu auto elektroinstalaciju - nemoguća misija. Dobro, ne kažem da je apsolutno nemoguće, ali, ili će biti neka žešća budževina žica, kablova i prekidača, ili će biti finansijski neisplativo. [ Zarko Silic @ 25.06.2010. 10:24 ] @
Ako posao obavlja osoba od znanja i pedantnosti, izvrsena intervencija je neprimetna i za najbolje vestake (sve izgleda kao da je uradjeno u fabrici).
Za par sati rada moze posao da se uradi kvalitetvo i funkcionalno. [ pisac @ 27.06.2010. 10:45 ] @
Citat: Java Beograd:Ali, povezati dva fara u rednu vezu, i pri tome obezbediti da mogu da rade i normalno (kad zatreba), a sve to uz potpuno funkcionalne postojeće komande na upravljaču, uz uvek zamršenu auto elektroinstalaciju - nemoguća misija. Dobro, ne kažem da je apsolutno nemoguće, ali, ili će biti neka žešća budževina žica, kablova i prekidača, ili će biti finansijski neisplativo. Vidim da je zarsilic svoje ranije stavove u vezi serijske veze dugih svetla... Citat: zarsilic 14.12.2009: Savremenija vozila (od 2006. pa na ovamo, poneki i od 2000.) svetla pale preko control modula (BSIa ili sl) tako da ugradnja i pregradnja nije preporucljiva jer moze da prouzrokuje trajna ostecenja na modulu koji je veoma skup (od nekoliko stotina pa do nekoliko hiljada eura). Citat: zarsilic 21.01.2010: Ako su farovi novi, svetlost koja se dobije na ovakav nacin je prejaka (na primer kod Golfa 5 ona iznosi preko 1400 cd, sto je previse) pa se kao takva ne bi smela koristiti. ...sada značajno korigovao: Citat: zarsilic 23.06.2010: Najbolje resenje je da se napravi sistem koji nakon startovanja motora, duga svetla postavi u rednu vezu (2 x 6V) koji se postavlja u normalu nakon ukljucenja pozicije odnosno bilo kog drugog svetla (oborenog, dugog, ili ablenda). [ zasun @ 27.06.2010. 13:03 ] @
A šta fali ovom uređaju?!
http://www.elitesecurity.org/t389318-1#2601845 Taj uređaj sam pali svetla nekoliko sekundi nakon startovanja motora, a i smanjuje intenzitet svetla. Najlakše kupiš uređaj, montiraš i ne misliš više. [ Zarko Silic @ 27.06.2010. 13:53 ] @
Citat: pisac:Vidim da je zarsilic svoje ranije stavove u vezi serijske veze dugih svetla.. Nista nije korigovano. I pre i sad kazem da je serijska varijanta moguca ali ne u svim slucajevima. Na novim vozilima je problematicno postavljanje ovakve veze zbog netrpeljivosti sa kontrolnom elektronikom. Pored toga novija vozila imaju bolje i novije farove pa je svetlo i sa tih 6 V prejako. Na primer kod Golfa 5 ono iznosi 5000 Lixa na 1 m u pravcu osvetljenja sto je 5 puta jace od dozvoljenog. (ranije sam napisao 1400 ali to nije tacan podatak jer je merenje radjeno pod neadekvatnim uslovima). Medjutim, Golf 5 je automobil sa najjacim farovima u klasi (a i sire) pa je on kao reper neadekvatan za demonstraciju. Vecina automobila sa serijskom vezom dugih svetala imaju zadovoljavajuce rezultate po pitanju dnevnog svetla. Jos bolje rezultate daje visokopozicionirano svetlo za maglu i njegova serijska veza (ako je postavljeno u farovima). [ kik01 @ 28.06.2010. 22:04 ] @
ove led diode sam vec gledao na vw golf 4.imam pitanje za zarka dal diode mogu da se ubace u far kod golfa 5.da stoje po donjem dijelu fara odmah do zmigavca,nekako mi je tu mnogo lepse mijesto nego ovako kao sto je na slici,na ovim skrgama ili kako li se vec zovu.pozdrav
[ Zarko Silic @ 28.06.2010. 23:51 ] @
Nije samo vazno da bude lepo vec mora da bude i dobro. Ako si pazljivo citao mogao si primetiti da dnevno svatlo ima odredjene zahteve prema ovim, relativno malim LED diodama. Ove LEDovke treba da sijaju odredjenim intezitet koji se uklapa u zakonske okvire, a to ni malo nije naivano. (min 200cd).
Najverovatnije te koje si video na G4 nisu po propisu vec ispunjavaju samo odredjene estetske forme. Za G5 postoje farofi sa ugradjenim LEDovkama. Ovakve farove sam imao u rukama, ali njima nisam bio zadovoljan. Rad LEDovki u njima je korektan i ispunjava zahteve za dnevnim svetlom, ali mi se ne dopada rad druga 2 svetla. U stvari, ne rade ni oni lose ali G5 u originalu ima veoma dobre farove (mislim da ima najbolje u klasi) pa bi bilo steta izbaciti takve i ubaciti realno slabije. Problem je u tome sto je vrlo tesko na fotografiju preneti realnu svetlost koja izlazi iz farova, ili LEDovki pa je prakticno nemoguce kupiti nesto preko NETa sto bi bilo pouzdano. Obicno je ono sa Ebaya macka u dzaku. Vrlo cesto, da ne kazem redovno, paljevina. [ Nebojsa Milanovic @ 28.06.2010. 23:55 ] @
Najbolji način ugradnje LEDovki na G 5 je ovako kako Žare uradio.
Ni u kom slučaju na tom autu ne treba menjati original farove, jer svi drugi su (osim original xenona naravno) slabiji. Ovi farovi na slici iznad su takođe znatno lošiji od G 5 originala. Nema potrebe da se poredi ili meri, vidi se odmah. [ Zarko Silic @ 29.06.2010. 00:03 ] @
Citat: zasun: A šta fali ovom uređaju?! http://www.elitesecurity.org/t389318-1#2601845 Taj uređaj sam pali svetla nekoliko sekundi nakon startovanja motora, a i smanjuje intenzitet svetla. Najlakše kupiš uređaj, montiraš i ne misliš više. Ovaj uredjaj, mada je dobro zamisljen, ima nekoliko mana: 1. Kod pojedinih vozila novije generacije pravi smetnje u radu kontrolne elektronike. 2. Vezuje se na oborena svetla koja su inace preopterecena pa se prakticno ne dobija nista, ili vrlo malo na ustedi. 3. Zbog pada napona koji pravi postoji odredjena disipacija snage koja se pretvara u toplotu. 4. Kod pojedinih tipova vozila pored oborenih pali i poziciona svetla koja ne moraju da budu upaljena u toku dana. Mislim da je serijska veza dugih svetala bolje resenje tamo gde se to moze izvesti. [ kik01 @ 29.06.2010. 17:40 ] @
pa mogu ti reci zarko da ovaj far perfektno izgleda ali ocigledno samo na slici.na mom automobilu elektricar je valjda softverski odradio da se farovi upale cim dam kontakt,mada mi je to nekako bezveze jer mislim da pri verglanju forsiram akumulator.golf ima i senzore za svetla koja su sada i neaktivna jer je elekt. tako nastelovao.pozdrav!
[ Zarko Silic @ 30.06.2010. 01:08 ] @
Dobro on izgleda i u prirodi samo originalu nije ni do kolena.
[ Zarko Silic @ 25.07.2010. 18:38 ] @
Citat: veselinovic: Ne vrijedi Zarlsicu, tada sam imao pasata 1 koji ima maglenke odmah do glavnih farova. Dzaba je bilo svo ubjedjivanje. Jednostavno zakon je zakon. Po nasem stupidnom zakonu bilo sta osim oborenih svjetala pa cak i LED dnevna svjetla su kaznjiva i slus. Pored te gluposti ima jos bisera jer su zakon pisali polupismeni ljudi. Npr, nijedan Q7 ne moze se registrovati jer ima auspuh i na desnoj strani, a Pravilnik fino kaze auspuh na lijevoj polovini. Ima toga jos, ZOBS ne kaznjava prekoracenje brzine do 20 km/h ali samo u gradu. Na otvorenoj cesti kaznjivo u gradu nije????? Preticanje na punoj je samo nepostovanje saobracajnog znaka = 20 E maksimum. Novi prijedlog YOBSa Republike Srpske jos stupidniji, ali o tom po tom. Moram te obradovati (ekskljuzivna vest :D) da se u BiH priprema novi ZOOBS koji ce biti zavrsen do decembra ove godine kada bi i trebao stupiti na snagu i koji ce dozvoljavati upotrebu dnevnih svetala. Nesto slicno proprema se i u Crnoj Gori ali nemam precizniju informaciju kada ce stupiti na snagu. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|