[ zarkoj @ 15.12.2009. 08:05 ] @
Poz ljudi

Kako da saznam sta je u rashladnom sisitemu auta antifriz ili korsantin?
U nladnjaku je tecnost crvenkaste boje sto mislim da nema veze jel moze biti bilo koje.
Uredjajem sam merio i na -15 stepeni je.
Ali bi voleo da to bude malo jace.Posto sada idu ovi najavljeni mrazevi.
Ali ne znam sta da sipam posto ne znam sta je unutra pa mi treba vasa pomoc oko toga kako saznati.

hvala
poz

[ cozmo_im @ 15.12.2009. 10:12 ] @
Ne idu nikakvi mrazevi. Prosecna temperatura do Nove Godine ce biti iznad 2-3 stepena a maksimalni minus nece ici preko -8 po dugorocnoj prognozi Beograd-Novi Sad.

Ako nisi siguran koju tecnost imas, zameni je komplet, nije skupo a bices siguran za januar ili februar kada ume da zagusti pa bolje sad uradi to do novaka kad je fino vreme sto se tice prosecne temperature.

Ako imas uputstvo za auto, tim bolje, vidi sta pise koje tecnosti su preporucene.

Ne verujem da po boji mozes saznati sta je unutra.
[ Java Beograd @ 15.12.2009. 10:56 ] @
A pošto ne znaš šta je unutra, verovatno ni ne znaš od kad je unutra. Što je još jedan argument da to što je unutra zameniš.

Nego, sad su počele hladnoće, biće navala ne servise. Ne razmišlja Srbin o zimi, dok ne zahladni. Ko bi u oktobru mogao znati da će u decembtu i januaru biti ispod nule ?
[ Nocni @ 15.12.2009. 13:45 ] @
100% tacno... a ni klima se ne popravlja dok se prvi put ne zalijepi kosulja za sjediste od vrucine
[ zarkoj @ 15.12.2009. 15:14 ] @
Ne znam od kad je to tu.Auto sam kupio i nisam nista menjao.Jedino sto sam radio jeste dolio 1l vode kada su mi
radili plin na autu.

Zanima me da li sme to dovje da se mesa.
Koliko sam ja obavesten ne bi trebalo.
Interesuje me kakve su posledice.

Ujedno sam cuo tj. mnogi mi pricaju da lepo otvoris hladnjak ubacis prst i liznes tecnost koja se nalazi u njemu.
Ako je slatka to je antifriz pa me zanimna da li je i to tacno.
Cale mi je donosio iz firme merac i merili teperaturu koja je -15 to mi je ok pa je ne bi celu istakao nego samo dodao da pojacam,zato pitam kako da saznam sta je unutra.

Ako bi menjao svu tecnost zar i tu ne bi doslo do mesanja u slucaju da sipam drugu tecnost.
Da li to treba isprati pre sipanja nove tecnosti cime i kako?

Koliko staje tecnosti u nju tj. u toyotu corollu 1.3 xl

Sta da uzmem od tecnosti i koliko cega (koliko tecnosti a koliko vode) da bi se dobila neka temperatura od -30 npr.

poz
[ cozmo_im @ 15.12.2009. 15:33 ] @
U, da zaboravio sam da ti imas Corollu.

Nemoj lizati nista bre jes lud.

U Corollu mozes da sipas sve sem PERMANTA. Permant ni u ludilu. Dakle antifriz, mozes Totalov (jes skuplji malo al...). On je crvene boje a mozes i onaj zeleni, dokle god je etilen-glikol za aluminijumske glave. Permant iz nekog razloga unistava glavu kod nje.

Sipaj pola-pola antifriz destilovana i izmeni celu tecnost, isperi i ozraci sistem i to je to. Ili kupi 40% gotov antifriz (5 do 5.5 lit staje kod nje ukupno).

Obavezno to uradi, nije se zezati kod nje sa rashladnim sistemom.

Jeftino je, brzo se uradi.

Dakle, ispusti staru tecnost, sipaj novu i ozraci sistem. Nemoj prati i cistiti hladnjak posebno, moze da se raspadne.
[ zarkoj @ 15.12.2009. 18:12 ] @
poz
posto ti imas corollu
Moze li objasnjenje oko tog rada.
Odakle da ispustim tecnost?
Jel ima neki sraf i gde se nalazi?
Ili na neko crevo?
I kada to uradim da li sva tecnost izadje ili je potrebno da "duvam" u hladnjak.
Ako bi moglo malo detaljnije da mi to opises posto to nisam radio.
Hvala
poz
[ zarkoj @ 16.12.2009. 07:24 ] @
Jutros sam uzeo 3 l G 12 crveni antifriz i 3 l destilovane vode.
Ovaj na pumpi gde sam uzeo kaze da je ovaj antifriz za aluminijumske hladnjake.
Veceras kad se vratim sa puta cu da zamenim tecnost.
Sinoc sam gledao nesto i primetio da pored creva sa donje strane hladnjaka ima kao neki leptir sraf i slavinica.
Da li je to mesto gde se ispusta sva tecnost.
I ako to otvorim hoce li sva tecnost da iscuri.

Molim postupak rada ako nije tesko?
Kako da ozracim sistem?Sta kako?

Hvala
poz
[ cozmo_im @ 16.12.2009. 09:46 ] @
Sto se tice vazduha kad ga napunis ostavi otvoren poklopac prelivne i hladnjaka dok ne odradi ventilator, dolij po potrebi i to je ok.

Inace, jos jedna stvar - mozes da skines i donje crevo da brze izleti voda.
[ zarkoj @ 16.12.2009. 18:22 ] @
Poz

Upravo sam se vratio i obavio posao.

Evo postupka mog rada i iskustva pa mi reci da li sam pravilno postupio.

Prvo sto sam uradio jeste skinuo crevo i ispustio tecnost iz hladnjaka.
Zatim njega isprao sa 2l vode samo uzeo flasu i isprao sa njom.
Zatim sam odvio sraf na bloku.Kod mene je odma pored filtera za ulje.
Iz njega je istoceno skoro isto kao i iz hladnjaka.
Zatim sam taj sraf zavio i postavio crevo na hladnjaku.
Nisam znao kako da isperem taj deo u bloku motora ako uopste i moze.
Zatim sam sipao u balon od 5 l. 2 l antifriza i 2 l destilisane vode.
To sam sipao u hladnjak i napunio ga.
Upalio sam motor i cekao da se ukljuci ventilator.
Pri paljenju odma je spao nivo tecnosti u hladnjaku pa sam dolivao po malo.
Pustio sam da ukljuci ventilator 4 puta, dolio sam mozda ukupno jos pola litra.
Zatim zatvorio hladnjak i prelivnu bocu.
Ukupno 4.5 l tecnosti.

To je postupak koji sam ja uradio.Da li je to ok?
Hvala za sliku i objasnjenje bas mi je pomoglo.Pogotovu za taj sraf na bloku motora.
Hvala
poz
[ cozmo_im @ 16.12.2009. 18:53 ] @
Ako temperatura ne varira, onda je ok i ako su creva vruca ni previse tvrda ni mekana - onda je to to.