|
[ veselinovic @ 15.12.2009. 17:12 ] @
| Problem je da, ponekad, u voznji na nekih 2k5 RPM napon u instalaciji postane nestabilan sto narocito nocu iritira,
jer svjetla bljeskaju frekvencijom od cca 1-2 Hz.
Napon na instrumentu skoro dobar ( 13.7- 13.8 V) a kad bljeska ode malo gore ( slobodna procjena po jacini farova).
Sad, vjerovatno je regler, ali moze bit da bidne svasta, a mene cesto pogodi to "svasta" pa da cujem ideje.
E da, zna se smiriti po mjesec dva, onda pocne stalno da bljeska. I sad jel akk za mijenjanje ili ne puni dovoljno.
Pominju mi i neke diode, iako moje skromno znanje govori da se diode vrlo rijetko same poprave.
|
[ MosFet @ 15.12.2009. 17:23 ] @
Cini mi se da bi moglo biti do loseg spoja na jednoj od dioda.
[ robert63 @ 15.12.2009. 17:40 ] @
Diode ne znaju sta je 1-2Hz-a,,,zima,,,leto,
Naravno da je provera "dobrog spoja Dioda"-dobra.
Napon:
"Napon na instrumentu skoro dobar ( 13.7- 13.8 V)",
-----a gde je mereno?-na nekoj zici,na klemama akumulatora ili na DC-izlazu Alternatora?------To bas i nije sve-jedno !
--Napon na Aku onakav,,,,kako ga Ti meris,
a dal' bas (Alternator) puni u tom momentu kada Ti meris?-Pitanje?
Ponekad,,,,stvar upucuje na istrosene cetkice alternatora koje
samo povremeno dodiruju "rotor" i umeju da problem povezu sa "drmanjem" mehanike i sa promenom Temperature.
Neke pojave i kvarovi NISU laki za otkrivanje,
zgodno je kad se prate,a nekad je i pored pracenja tesko zakljuciti o cemu se radi,,ili sta je uzrok kvaru.
Pozdrav
[ Horvat I @ 15.12.2009. 18:24 ] @
Proveri masu alternatora i POGOTOVU reglera (obicno je ugradjen u nosac cetkica)
[ veselinovic @ 15.12.2009. 18:30 ] @
Hmm,
prije mjesec dana mijenjani lezajevi i cetkice, tako da vjerovatno nisu cetkice.
Kvar bio i prije i poslije intervencije.
Masa na regleru bi mogla da bude, al skidano prije mejsec dana, sve ocisceno i vraceno.
Robi, napon mjeren na nekoj zici ( upaljac ) ali posto je to neopterecena zica, a otpor instrumenta 10 M, skoro pa svejedno.
Puni, kad mjerim, jer kad ne puni napon je mnooogo manji.
Ma kakvi NEKI, kod mene svaki je problematican. Takve sam ja srece. 'De mene moze da zadese samo cetkice ?
[ robert63 @ 15.12.2009. 18:46 ] @
Nemo' da si tako tuzan,,,
Tu je "cela Banda da Ti pomogne"-!
Pozdrav
[Ovu poruku je menjao robert63 dana 16.12.2009. u 06:54 GMT+1]
[ _str_ @ 15.12.2009. 18:54 ] @
Ja sam imao isti problem, sve gore navedeno izmenjao i nista. Na kraju se ispostavilo da je regler bio u pitanju (golf 3).
[ peca26000 @ 16.12.2009. 15:33 ] @
Neka masa , neki sraf ili cetkice , drzaci ...
Prakticno moze sve po malo , najbolje napisi koji je auto ili koji je tip reglera i alternatora , verovatno je neko imao slican problem .
Kod mene na opel astri karavan , imao sam takve slicne probleme , skidanjem svih delova nisam nasao kvar ali kad sam vratio sve uredno i ocistio neke kontakte radi vec 2 godine bez problema . Al opet to ne mora svuda tako da bude .
Pozdrav
[ veselinovic @ 16.12.2009. 17:00 ] @
Kola su dzeta 2 ( golf2) benzin. Alternator tzv francuski.
Kupio regler, sutra mijenjam.
Tako pravilno osciluje napon da sumnjam da je kontakt. Kad pocne da osciluje osciluje na cijelom dijapazonu okretaja istom frekvencijom.
Da je kontakt makar malo bi odstupala frekvencija.
KAd zamijenim regler znacete sta je problem ( ili, ne daj Boze, sta nije bio problem).
Vozim sat i po pod svjetlima i glava me zaboli od bljeskanja farova.
[ robert63 @ 17.12.2009. 15:33 ] @
Jovane,
I prilikom kupovine/zamene reglera "prica je neizvesna"
Imam prilike slusati "ispovest" majstora,,,,direktno iz Auto-radionice,,pravo sa "kanala"
koji kuka kako je ispravnost i originalnost elektro delova za automobile---prava katastrofa.
Pitaj Boga da li ce novi NO-Name regler da odrzava bas 14.4V u instalaciji
a ponekad je dobro imati 2-3 komada od kojih ces moci da odaberes "onaj pravi".
Toliko ima falsifikata i "Fuš" delova na trzistu da je pravo Čudo ako uspes posao da privedes kraju iz jednog cuga.
Ako mislis da su MASE ( Aku-sasija-blok motora-kuciste alternatora) dobro spojene i NE gube spoj
onda jedino ostaje kao glavni krivac---Regler !
Normalno pretpostavljam da si proverio zategnutost pogonskog kaisa (ili sta vec ima) prema Alternatoru,
i da tu nema nikakvog proklizavanja.
Poz
[ veselinovic @ 17.12.2009. 17:22 ] @
Danas namontirao regler.
Nisam primjerio nikakve probleme tipa bljeskanja farova.
DAkle bio regler.
Eh, Robi, 100% si u pravu. Novi regler izbaci jedva 14V, pa ce morati dorada da se napravi.
Ali to je bar lako, jedna dioda na napajanje reglera i eto 0.7V vise.
To je tzv zimski regler.
Imao sam to na starim kolima.
[ robert63 @ 17.12.2009. 17:33 ] @
Regleri "Istog tipa i proizvodjaca-šaraju do neba"
u vezi napona punjenja ( napona koji zele odrzati u instalaciji auta).
Uzmes 10 Reglera-na test,,NE mozes naci dva ista!,,da ne verujes.
Ipak ne brzaj u proceni valjanosti Reglera,
mozda akumulatoru treba malko vise vremena da dostigne napon od 14,4V.
Pored svih Filozofija------ipak je najbolji test onaj koji pokazuje
--Kako motor pali/vergla ujutru u 6h na -8C,,,,
sve ostalo je,,,," sta-bi-bilo kad-bi bilo"
A ako ipak radi,vazi pravilo:
-Stvari koje rade/funkcionisu se NE diraju,,,dok to ne prestanu da rade.
Poz
[ peca26000 @ 19.12.2009. 15:51 ] @
Da ipak ne dirati kako kaze Robert , nema potrebe za podizanjem napona , 14,4v je gornja granica napona , obicno crkavaju sijalice po autu i neki releji automati se vise greju .
Merenjem cekati do 2 minuta , maksimalno za taj veci granicni napon , tako se desava kad auto nije paljen pre toga , normalan i pocetak napona je oko 12,5 kada je nov a kada je star 12,2 .
13,5-13,8v je idealno .
[ veselinovic @ 19.12.2009. 19:49 ] @
Definitivno je bilo do reglera.
Hvala svima na pomoci i tjesenju.
Licno mislim da je razlemljen neki kondenzator u regleru, pa je umjesto PI regulatora
postao P regulator.
A odnda se dogodi samooscilovanje, dusu dalo za nikvista.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|