[ prepek2000 @ 16.12.2009. 16:40 ] @
| Molim za savet oko zamene ulja kod vozila Renault Megane 1.5 dci 60kW 2005 godiste, presao 116000 km po satu.
Da li je moguce napraviti prelaz sa polusintetickog na sinteticko tokom zamene ulja??
Naime u vozilu mi se trenutno nalazi ELF polusinteticko, a dobio sam savet od prodavca auto delova da moze da je pozeljno sipati ELF sinteticko?
Hvala unapred ! |
[ vladd @ 16.12.2009. 17:51 ] @
Fabricki je predvidjeno polusinteticko, 10W-40.
Redovno menjaj ulje i filtere i uzivaj.
Poz
[ prepek2000 @ 16.12.2009. 18:29 ] @
To je ulje vec u njemu i to je ok, ali se pitam samo sta dobijam time konkretno ako sipam sinteticko ulje?
Da li je dozvoljeno da promenim tip ulja ?
Ova pitanja su uobicajena boljka onih koji zele najbolje za svoj auto....
[ bobiska @ 16.12.2009. 18:47 ] @
Ja sam na Cliu ove godine prešao sa sint. na polusint. Ne mora oko toga mnogo da mozgaš, otprilike je sintetika ređe a polus. je gušće ulje pa se zato preporučuje za motore sa pozamašnom kilometražom, u fazonu manje su šanse da ti troši ulje. Sintetika je s druge strane bolja za hladni start, pa se preporučuje za nove motore. Nećeš da se zezneš ni sa jednom varijantom, osim što ćeš sa ps da uštediš malo. Tako da...opušteno.
[ vladd @ 16.12.2009. 18:51 ] @
Dozvoljeno je da promenis tip u ovom slucaju, to je promena na bolje, u principu.
Konkretno, ako je jedan tip ulja solidno dugo vreme(doticnih 120kkm) u upotrebi, verovatno su se formirale naslage, shodno kolicini aditiva, kvalitetu i sastavu ulja.
Sinteticko ulje moze da spere nesto od tog mulja, da prosiri malo prolaze, i da krene da se trosi.
Sto pomalo nepotrebno uvecava cenu odrzavanja, a to kod relativno matorog dizela nije pametna solucija, treba cuvati pare za kvarove koji slede, brizgaljke, grejaci, egr, turbina...
Korektnije je cesce kontrolisati nivo i boju ulja, menjati par hiljada km ranije(recimo na 7kkm), obavezno jednom godisnje, svaki drugi put menjati i filter ulja, i popravice se situacija dovoljno.
Sinteticka ulja moraju malo pazljivije da se koriste, narocito kod turbo masina, aditivi su im cesto nestabilni, pa eksperiment ubacivanja sintetike polupoznatog sastava u motor koji nije fabricki, zahteva nesto vise truda i informisanja, kontrole..i uopste zanimanja pod haubom.
A to valjda nije cilj, bar na ovom mrazu..
Poz
[ prepek2000 @ 16.12.2009. 19:17 ] @
Hvala za odgovore poslusacu vas savet, i nastavicu sa polusintetickim ELF uljem...
Poz!
editujem :
Jos jedno pitanje :), ja sam hteo da sipam sinteticko ELF ulje koje je jedno od preporucenih od Renault-a (barem po manual-u koji imam)
[Ovu poruku je menjao prepek2000 dana 16.12.2009. u 20:44 GMT+1]
[ medium @ 26.06.2011. 15:11 ] @
Zna li neko, koliko ulja stane u motor od VW Golfa mk2 1.3 i da li prilikom menjanja filtera treba nasuti ulje u filter ili ga samo zavrnuti i nasuti ulje u motor ?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.