[ bojanst @ 18.12.2009. 19:43 ] @
Pozdrav ljudi, ako vas mogu zamoliti za pomoc u pitanju je autoelektrika...
Evo upravo mi se sad pojavio problem sa autom, auto sam malo isforsirao pa se upalio ventilator i nije htio da se ugasi pa sam morao iscupati rele (nisam mogao naci osigurac ili ga nema). Medjutim vec je bilo kasno posto sam ga pustio da radi jednu 10-15 min. pa je iscrpio akumulator... Ako moze neko da mi objasni kako da ispitam rele posto sam ga izvadio i drzim ga u ruci, mada je veca vjerovatnoca da je pecurka ili nesto trece :) . Hvala unaprijed.
[ yu1ny @ 18.12.2009. 20:21 ] @
Između kontakata 85 i 86 su ti namotaji kalema, izmeri otpornost. Treba biti nekih stotinjak oma, možda više.
Priključi 12V na ta dva kontakta, rele mora da "klapće". Meri kratak spoj na ostalim kontaktima relea, moraju da se spajaju i odspajaju sa priključivanjem napona.
[ bojanst @ 18.12.2009. 21:10 ] @
Jbg nemam takve kontakte nije ovo golf ovo je korejsko sr***e...
Ima tri kontakta, izmedju dva sam izmjerio otpor od 100tinjak oma. Nisam pokusao prikljuciti na napajanje hladno je nocas za to... sutra :)
Ovako, evo sta sam ja uspio jos upratiti, kad vratim rele i stavim plus klemu na akum. opet pocne zvrcati ventilator... mada to nista ne znaci.
Oznaka na releu je "HMC 12V 20V DECO" i jos "95240-33100" ...

Ja mislim da je rele ipak dobar. Sad kako bi mogao otkriti sta? Svaka pomoc bi dobro dosla...

[Ovu poruku je menjao bojanst dana 19.12.2009. u 00:04 GMT+1]
[ Darko_zed @ 19.12.2009. 11:28 ] @
Prvo probaj relej na akumulator direktno kao sto ti je receno i ako skljoca onda trazi kontakt koji prespaja i ako je sve u redu onda cemo traziti dalje gde je problem .Prosto je nemoguce da nesto tu rikne sem termo prekidaca u hladnjaku koji na odredjenu temperaturu prespaja i aktivira relej koji pali ventilator.Obicno je ventilator direktno preko tog termo prekidaca i ventilator nema relej i okrece dok ohladi cak i kada je auto ugasen, ali to je van evropski standard pa ko zna . Skoro smo drugarevu hondu skoro celu rasturili i neces verovati da je skoro sve na releje.poz
[ yu1ny @ 19.12.2009. 12:17 ] @
Što kaže Darko, premeri otpor na krajevima termodavača za temperaturu vode, treba da nema kontakta kada je motor hladan. Ako je u kratkom spoju, menjaj.
[ bojanst @ 19.12.2009. 12:47 ] @
Cini mi se da je rele ispravan (dok pali vent.). Mada pogledacu jos prema ovom vasem uputstvu.
Pa i ja sam rekao odmah da bi mogla biti pecurka (termo prekidac) i na to najvise sumnjam.
[ shadow88 @ 19.12.2009. 13:12 ] @
vrlo je moguce da je ili na releu zalepio radni kontakt ili na termodavacu isti, sve u svemu jedno od toga jeste. cudi me da ide preko relea ventilator, jer su u glavnom dvobrzinci u pitanju na novijim vozilima, i cudi me da je ventilator u opste upalio po ovoj hladnoci, proveri sto ti se toliko greje auto,nivo ulje u motoru, i kolicina antifriza i vode, jer ne bi smeo toliko da se greje po ovolikoj hladnoci..

pozz..
[ bojanst @ 19.12.2009. 13:45 ] @
Ma znam sto se zagrijao nije to problem, inache nije se zagrijao i ne pamtim odkad uvijek radna temperatura.
Kako "najlakse" da ispitam taj "termodavac"? Otprilike znam gdje se nalazi i prilicno sam siguran da necu moci lako doci do toga (nema sanse doci do zica, kontakta)... hmm

Pokusao sam sad da izmjerim otpor tog "termoprekidaca" i nema sanse prici mu osim da ga tako reci unistim a to mozda nije pametno ako nije on u pitanju (sve je zaliveno i dobro zasticeno/izolovano) . Taj prekidac se nalazi "zavrnut" u dnu hladnjaka, jel tako, ili? Posto ima jos nekih prekidaca nakacenih oko ventilatora na neke male nosace. Nije se lako snaci u ovom autu, trebalo mi je 2h da nadjem anlaser kad je on pravio probleme :)







[Ovu poruku je menjao bojanst dana 19.12.2009. u 15:32 GMT+1]
[ shadow88 @ 20.12.2009. 09:18 ] @
da, termoprekidac ili ti termodavac je zavrnut u hladnjak, u glavnom u dnu, pokusaj da dodjes do njega od dole ako imas dizalicu ili neki kanal za kola, ako ne onda pokusaj da ispratis zice sa istog jer bi trebalo da idu do neke dzeksne koja je malo vislje pa se tu spaja sa instalacijom ventilatora.. pazi kako ispitujes termodavac ako ima tri kontakta onda je dvobrzinac i termodavac i ventilator, a termodavac kada je hladan ne sme da ima nikakav spoj ni izmedju jednog kontakta , koliko god da ih ima, dal dva ili tri.. govorim ovo da ne pomislis da je jedan radni i jedan mirni kontakt na termodavacu ako ima tri kontakta,znaci ne postoji mirni kontakt na termodavacu, sto kod relea nije slucaj ...

jesi li ispitao rele ?

pozz.
[ bojanst @ 20.12.2009. 13:08 ] @
Hvala pokusacu cim se malo popravi situacija sa vremenom, ruke se zalede za minut pa je otezano bilo sta raditi :)
Ispitao sam rele omski, nisam ga jos stavljao na napajanje, nisam siguran kako a i nemam trenutno 12 v napajanje... akum. umro i nemam rezervu pa ga moram napuniti.
Znaci na kontakte izmedju kojih ima 100 oma prikljucujem 12 v napajanje (+ i -)? I sta onda, ako skkljoca ispravan je?

[ robert63 @ 20.12.2009. 20:19 ] @
Za ispitivanje samog rele-a mozes koristiti bilo koji kucni ispravljac koji daje 10-14V jednosmerne.
( rele vuce malo struje,,,pa nije nuzno da se kaci bas na AKU )

Ako Rele "skljoca" to jos nije dokaz da je u potpunosti ispravan.

Izmeri kontakte ( instrument na Omskom)
-Kad je rele bez napona i
-kad je spulna rele-a pod naponom,

---vidi/uporedi sta je sa cim povezano i da li uopste preklapa kontakte?
( postoji verovatnoca da rele skljoca ali se kontakt "zalepio",,,pa ne menja stanje sa dovodjenjem napona).





[ bojanst @ 21.12.2009. 15:42 ] @
Ispitao sam termoprekidac i pokazuje 13 oma tj. kratak spoj a auto je "hladno" vec 2,3 dana...
Znaci li da je ipak u pitanju taj "termoprekidac" kojeg ja nazivam po ovdasnjem zargonu "pechurka" ? Ja mislim da znaci :)
Najgore sto je to tesko nabaviti (nema za kupiti) a ja bi to odavno vec zamjenio...
[ milovanmaric @ 21.12.2009. 18:29 ] @
Pa sudeci po tih 13 oma, on je u kratkoj vezi, sto znaci da mora nov.
[ bojanst @ 21.12.2009. 18:55 ] @
Pa tako i ja mislim vec od samog pocetka al' obicno se mora lutati okolo... "Sto precicom kad moze okolo"
Hvala puno svima, svaka vam cast... trazim prekidac..
[ ivan_sim @ 21.12.2009. 22:42 ] @
Mnogo mi je to tvoje merenje sumnjivo.
Termoprekodac po mom treba da bude na hladno u beskontaktnom stanju,
a kad se zagreje na odredjenu temperaturu onda ima kratak spoj tj. 0 oma.
Tih 13 ohm ne spadaju ni u ukljuceno a ni u iskljuceno posto na 12 v i malo vise ampera kolko vuce ventilator 13 ohma je otpor.
[ bojanst @ 21.12.2009. 22:57 ] @
Hmm, mislim da ovo 13 oma je bas pokazatelj koliko je ovaj prekidac s**ban.
Tako je na instrumentu pokazalo, a na zujalici se cuje pistanje... svejedno je ovaj prekidac u kratkom spoju tj. neispravan.


Nego imate li kakav prijedlog posto ne mogu naci odgovarajuci "termoprekidac" ...

[Ovu poruku je menjao bojanst dana 22.12.2009. u 18:03 GMT+1]
[ bojanst @ 23.12.2009. 23:17 ] @
Trenutno vozim auto sa otkacenim "termoprekidacem" ...
Temperatura je stalno na sredini tj. kako treba biti, ako mu slucjano zatreba ventilator onda nek mu je bog na pomoci :)
Hvala jos jednom svima koji su ucestvovali na ovoj temi, problem smatram rijesenim.
[ Darko_zed @ 24.12.2009. 16:16 ] @
Mozes da izvedes zice pa na prekidac u autu unutra pa kada ti skoci temperatura ti ga sam ukljucis ,
to ti je najsigurnija varijanta dok ne nabavis original.poz
[ bojanst @ 24.12.2009. 20:56 ] @
Dobra ideja, tako cu i napraviti.Heh, svaka cast meni to nije palo na pamet iako je stvarno jednostavno.
Da li je moguce mozda sa nekim termostatom? da pali ventilator na odredjenoj temp. ...lupam ovo vjerovatno nije moguce izvesti u autu.
[ radarac66 @ 24.12.2009. 21:12 ] @
Pa ta "pecurka" i jeste termostat.
A zasto prepravljati nesto kad postoji original na trzistu.
Jedino privremeno resenje (prekidac ) do kupovine i zamene, ali OBAVEZNA kontrola temperature na kazaljci

Pozdrav
[ bojanst @ 24.12.2009. 23:33 ] @
Znam, jasno mi je sve...
Nesto sam drugo kontao al' nema veze, prekidac cu i napraviti (privremeno). Pozdrav
[ _str_ @ 24.12.2009. 23:43 ] @
Jel to svi modeli imaju pecurku ili za nase trziste?
[ radarac66 @ 25.12.2009. 15:26 ] @
Nemaju samo oni kod kojih je ventilator na kais,
svi automobili sa elektromotorom na ventilatoru hladnjaka imaju termoprekidac na dnu hladnjaka