[ markonatom @ 18.12.2009. 22:35 ] @
| Auto ne mislim da vozim zimi pa me zanima kako da mu najvise olaksam da prebrodi ovo hladno vreme:) Nemam garazu, auto je parkiran u dvoristu i plasim se da mu ovaj sneg i mraz ne osteti farbu ili koje vec posledice moze da nosi sa sobom. Cuo sam razne price da je dobro paliti auto svremena na vreme, pa me zanima sta tacno znaci svremena na vreme? Takodje sam razmisljao da uzmem neku ceradu za auto ali sam opet cuo price da cerada steti farbi iz nekih X razloga, zaista se slabo razumem pa ako moze neko da pomogne. Hvala |
[ Zarko Silic @ 18.12.2009. 23:53 ] @
Ne treba paliti auto. Od paljenja ima vise stete od koristi.
Jedino sto ces da uradis je da ga ubacis u poslednji stepen prenosa i svake 2 nedelje malo poguras naprad i nazad kako bi pokrenuo (koliko toliko zauljio) cilindre.
Akumulator izvadi, napuni i spremi na neko mesto sa umerenom temperaturom.
I, naravno, proveri vodu u rashladnom sistemu kao i u posudici za brisanje vetrobran stakla kako se ne bi zaledila.
Nista drugo nije potrebno.
Sneg i led ne unistavaju farbu. Najveci neprijatelj laka i farbe je Sunce.
[ markonatom @ 19.12.2009. 00:31 ] @
Hvala puno
[ Zarko Silic @ 19.12.2009. 09:41 ] @
Jos nesto.
Nisi napisao o kom vozilu je rec?
Postoje automobili, novije generacije, koji ne trpe ostanak bez struje, ali ni kod njih nije problem izvesti "zimski san". Jedino sto je potrebno nakon prolecnog starta jeste odlazak na servis da bi se dijagnostikom izbrisale eventualne upisane greske.
[ ljuba.micic @ 19.12.2009. 21:21 ] @
Postoje automobili, novije generacije, koji ne trpe ostanak bez struje
Kako se u ovakvim slučajevima obavlja punjenje akumulatora ( punjačem )? Da li je pre priključenja punjača neophodno odvojiti oba kabla ( + i - ) od akumulatora?
[ Zarko Silic @ 20.12.2009. 01:55 ] @
Najbolje je izvaditi akumulator i tako napuniti.
Ako ste 100% sigurni da je akumulator ispravan i da ce punjenje biti "prihvaceno" kako treba, dovoljno je odvojiti jednu od klemni i tako izvrsiti punjenje.
Ako niste 100% sigurni u ispravnost akumulatora, treba ga vaditi napolje iz vozila i puniti ga u prostoriji u kojoj se ne boravi.
Ako se akumulator nalazi u kabinskom prostoru automobila sto ukazuje da je rec o 100% zaptivenom (najcesce sa gel izvedbom), punjenje je moguce obavljati i u prostoriji u kojoj se boravi nakon sto se prethodno izvadi iz vozila. Isto pravilo vazi i za punjenje u vozilu, odnosno, jedan od polova (nebitno koji) se mora odspojiti.
Moja preporuka je da se koriste punjaci koji se sami automatski iskopcaju kada se punjenje zavrsi, odnosno kada se na polovima akumulatora dostigne vrednost napona od 14,3 V
[ ljuba.micic @ 20.12.2009. 09:51 ] @
Re zarsilic
Hvala na detaljnom objašnjenju!
[ botr @ 22.12.2009. 15:04 ] @
Vise steti voznja, zbog rizle i soli.
[ markonatom @ 24.12.2009. 01:20 ] @
Auto je Peugeot 307 2.0 HDI 2002god.
Odlicno da ste naveli da zavisi od automobila jer sam se upravo setio necega. Prosle godine u ovo vreme menjao sam akumulator. Dok sam izvadio stari i stavio novi proslo je mozda sat vremena (imao sam neke poteskoce) i kada sam sve vratio na mesto auto je poceo cudno da se ponasa. Tacnije nije hteo da se zakljuca a bord kopjuter i sve ostalo se resetovalo, mislim da nisam ni mogao da ga upalim u glavnom nesto se poremetilo pa je dosao majstor. On je usao u auto sa nekom tastaturom i onda se secam da je i sebe zakljucao unutar vozila pa je izlaso nekako kroz gepek...U glavnom ubacio mu je koliko se secam ponovo neki software i onda je ok.
Plasim se da se ovo ponovo moze dogoditi ako auto ostane bez napajanja a ne bih zeleo ponovo da prolazim kroz sve to a i nije toliko jeftino. Zanima me sledece, ako ostavim akumulator hoce li se isprazniti za dva tri meseca? Ne razumem se i ne znam koliko on moze da traje a da se ne pali, takodje ako se isprazni jel mogu onda da ga napunim, hoce opet drzati kao pre ili ce tu dosta oslabiti zbog niske temperature i ne paljenja? Meni nije tesko da svremena na vreme upalim auto na pola sata, ako ce to nesto pomoci. Znaci vazno mi je da auto ima napajanje zbog tog glupog kompjutera i kako da aukumulator izdrzi i snabde auto sa energijom do kraja zime.
Hvala
[ bobiska @ 24.12.2009. 08:51 ] @
A zašto se ne opustiš i voziš taj auto, pošto on samo zbog toga postoji? Ako misliš da mu robuješ, bolje ga prodaj, pa na proleće kupi neki drugi, bez zezanja. U slučaju da stvarno imaš neke ultra objektivne razloge za nevoženje tokom zime, koje mi ne treba i ne možemo da razumemo, onda je bolje da ga jednom nedeljno upališ na nekih 5-7 minuta, pošto ne kapiram ovo iz nekog od prethodnih postova, citat:
"Ne treba paliti auto. Od paljenja ima vise stete od koristi."
Možda je to i tačno, ne razumem se toliko, ali je svakako manje zlo od stajanja, problema sa kompjuterom i sl.
Evo, sad` je lepo vreme, provozaj se malo...
P.S. Ceo tvoj prvi post me neodoljivo podseća na seriju/film "Majstorska radionica" :)
[ botr @ 24.12.2009. 10:36 ] @
hehehe
Cuveni Saab, vozi ga ti si u BGu, tu su uslovi ok., ja vozim svaki dan oko 100 km po snegu i ledu, rizla mi unisti farbu.
[ markonatom @ 24.12.2009. 10:45 ] @
Hehe, dobro je ono za majstorsku radionicu:))
Pa ne vozim ga iz vise razloga ali to je duga prica.... a i prodajem ga, ali trenutno nije lako prodati auto u Srbiji, da ga stavim 1000eur neko bi dosao i reko " e care jel moze za 500eur, evo pare na ruke"....
Ok hvala, poz
[ botr @ 24.12.2009. 10:49 ] @
Trenutno je tesko prodati bilo koji auto, cak i po nizoj ceni od realne.
[ Java Beograd @ 24.12.2009. 11:18 ] @
Ja znam da je ovo forum, gde ljudi opušteno ćaskaju i da ima svakavih mišljenja, ali me uvek iznova i iznova "oduševljaju" mudrice, kojima višak pameti curi niz uši, pa na svako logično pitanje, već u startu teme svima pokažu i dokažu koliko su pametni.
Konkretno: marko je rekao da ne vozi auto. Zbog sira i vojne muzike. I pitao za savet i mišljenje, kako auto koji se ne vozi najbolje sačuvati preko zime, na otvorenom. I eto, već na prvoj strani, prva mudrica ! Pojma nema kako sačuvati auto preko zime, ali ima nešto drugo što zna, pa bi to da pokaže ! I kreće sa objašnjavanjem da auto ustvari treba voziti !
Da je marko pitao "kako zavezati pertle na cipelama", već bi se našao neko mudar da objasni da pertle treba baciti, kao i cipele na pertlanje, a valja kupiti mokasine !
[ bobiska @ 24.12.2009. 15:20 ] @
Ne kapiram, a koji je tvoj problem ovde?
Ti si lokalni držač predavanja, odraz neispunjene želje za moderatorskom funkcijom ili šta?
Usput, koji si mu ti savet dao?
Ja sam napisao da treba da ga pali jednom u 5-7 dana, uz uvažavanje njegovih razloga za nevoženje.
Ne čitaš najbolje ili imaš neke frustracije od ranije?
Edit: Aha kapiram, ipak su frustracije od ranije, sudeći po
http://www.elitemadzone.org/p2467489
Ajd` da probam mada nećeš da prihvatiš: idi leči frustracije na toj temi, ja te tamo nisam ni dotakao, na pogrešnog si udario. Živeo.
[Ovu poruku je menjao bobiska dana 24.12.2009. u 16:31 GMT+1]
[ markonatom @ 25.12.2009. 15:55 ] @
Evo poslusah savet i reko ajde da se provozam malo da napunim akumulator kad ono tisina.... Poce da vergla i stade, ispraznio se akumulator. Koliko sam video jos ima zivota u njemu taman toliko da upali svetla i do pola retrovizore...Zanima me sta sad, jel mogu da zovem druga pa da ga upalim na kablove i onda se provozam jedno pola sata po gradu i ubuduce cesce palim auto ili da izvadim aukumalot i nekako ga napunim? Ovo za vadjenje radije ne bih zbog tog kompjutera ali ne znam takodje koliko mu kablovi stete, posto ne bih zeleo da mu prejaka struja (ako je to moguce) naskodi..?
[ mjux @ 25.12.2009. 16:09 ] @
ne bi bio problem da ga upalis na kablove sa drugog automobila... nakon toga treba da predjes oko 10 km da bi se akumulator ponovo napunio
poz
[ markonatom @ 25.12.2009. 16:15 ] @
Odlicno, hvala
[ bobiska @ 25.12.2009. 17:33 ] @
S tim da je očigledno da ti akumulator odlazi u fade out...
Čim počne tako da kunja posle par ledenih dana, neće dugo.
[ markonatom @ 30.12.2009. 13:49 ] @
Opet mi je potreban savet...Auto sam upalio na kablove i vozikao se po gradu dosta dugo, zatim sam ugasio i ponovo upali. Mislim da malo slabije pali pa sam jutros otvorio one srafove velike na njemu i sipao destilovanu vodu. Radi se o tome da unutra nije bilo nikakve tecnosti, i onda sam sipao pa ono 0.7L u sve 6 rupe na akumulatoru, tj. skoro do vrha. Zanima me jel sam preterao sa sipanjem, jel moze da naskodi tolika voda, da odem dole i sa pumpicom izvucem vodu.??
[ Zarko Silic @ 30.12.2009. 15:37 ] @
Ne smes izvlaciti vodu zato sto to sada vise nije voda. Dodavanjem vise vode od potrebnog smanjio si bomazu pa ti trenutno akumulator ima manji kapacitet i snagu. Moras sacekati da visak vode ponovo ispari.
[ markonatom @ 30.12.2009. 21:33 ] @
A jel mogu da kupim tu kiselinu i sipam, posto sam citao na netu da postoji neka kiselina koja se sipa unutra?
[ bobiska @ 31.12.2009. 08:09 ] @
U mom prethodnom postu sam ti rekao sve. Taj aku će ubuduće samo da ti pravi probleme, mučićeš se jedno vreme i na kraju ćeš u radnju po nov. Onda bolje to uradi odmah.
[ vladd @ 31.12.2009. 14:41 ] @
Da li se to igra sa opasnim i otrovnim materijama, zarad vajdice od 50-ak evra??
I mogucom nesagledivom stetom, materijalnom ponajmanje(neki deo namestaja ili garderobe), ali oci... pluca...!!!
[ Zarko Silic @ 01.01.2010. 21:49 ] @
Citat: markonatom: A jel mogu da kupim tu kiselinu i sipam, posto sam citao na netu da postoji neka kiselina koja se sipa unutra?
Moze, ali tad moras biti spreman na malo exprimentisanja, uz, naravno sve mere predostroznosti.
Pored toga, moras posedovati i bometar koji ce ti pokazati ispravnu vrednost koncentracije sumporne kiseline: 28 ili 1,28 u zavisnosti od ponudjene skale.
Postupak je sledeci.
1. Isprazniti akku uz pomoc nekog potrosaca na vrednost do 10,3 V
2. Napuniti akku uz pomoc punjaca koji ce isporucivati 10% nazivnog kapaciteta (npr ako je akku od 55 Ah onda se puni 16 h sa strujom od 5 A) sve do vrednosti od 14,3 V.
3. Tada je koncentracija kiseline najveca i ona treba da pokaze vrednost od 28 boma.
Ako si poremetio koncentracuiju, a nemas strpljenja da sacekas isparavanje vode do zadovoljavajuce vrednosti, najlakse je prosuti elektrolit napolje iz akkua i usuti novi koji je prethodno pripremljen (kupljen u prodavnici specijalno za ovu namenu).
Mnogo teza varijanta je vadjenje samo odredjene kolicine elekrolita i "podesavanje" uz dosipanje novog elektrolita i na taj nacin postizanje odgovarajuce bomaze.
Medjutim, ako akumulator nije nov, ovakva igranka se ne isplati. Treba kupiti nov. Osim toga, nije mi bas najjasnije kako uopste posedujes akumulator koji "dozvoljava" ovakve rabote? Odavno su akumulatori za putnicka vozila hermeticki zatvoreni te ne poseduju one zute srafice za dosipanje?
[ markonatom @ 04.01.2010. 13:15 ] @
Ovo je black horse akumulator star oko 1.5 god i on ima te srafice. Jacine je 60 ili 65. Hvala na odgovorima ali vidim da je tu bas veliko cimanje. On je jos uvek u garanciji ali posto sam ja vec sipao vodu mislim da ce sada tesko da mi to garancija pokrije. Mislim da cu kupiti ipak novi i u buduce redovno kod majstora proveravati isti(sto do sada nisam radio). Hvala na strucnim odgovorima, poz za sve
[ vlaovicgoran @ 30.01.2010. 22:43 ] @
Netreba paliti auto preko zime zbog kondenzacije vodene pare na povrsinama cilindara (kad se auto zagreva u mestu bez voznje) nego ga pogurati napred nazad na parkingu u 4-toj brzini!
[ Zarko Silic @ 30.01.2010. 23:14 ] @
Citat: vlaovicgoran: Netreba paliti auto preko zime zbog kondenzacije vodene pare na povrsinama cilindara (kad se auto zagreva u mestu bez voznje) nego ga pogurati napred nazad na parkingu u 4-toj brzini!
Receno je to jos na pocetku teme:
http://www.elitemadzone.org/p2470272
[ vlaovicgoran @ 31.01.2010. 10:31 ] @
A moze povremeno svake 2 nedelje da ga malo anlasuje (bez paljenja motora) ako nezeli da ga gura napred nazad po parkingu u 4-toj brzini!
[ walkerz @ 31.01.2010. 14:06 ] @
Citat: vlaovicgoran: Netreba paliti auto preko zime zbog kondenzacije vodene pare na povrsinama cilindara (kad se auto zagreva u mestu bez voznje) nego ga pogurati napred nazad na parkingu u 4-toj brzini!
Da li se ovaj kondenzat stvara i tokom normalne voznje, pa vremenom recimo ispari? A tokom zagrevanja u mestu ne ispari?
[ Zarko Silic @ 31.01.2010. 18:12 ] @
Kondezat se stvara uvek, ali su posledice koje on prouzrokuje bitne samo za vozila koja se retko voze. Ako se vozilo koristi svaki dan, kondenzat "ne stigne da se razvije".
[ walkerz @ 01.02.2010. 14:58 ] @
Hvala na odgovoru :)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|