[ Bata @ 19.12.2009. 07:01 ] @
| Svi ste primetili da ljudi ovih dana, kao i svaki put kad padne malo jači sneg,
voze na svojim kolima debele slojeve snega i kaljuge.
Ja nemam automobil, i nikada se nisam brinuo o nekom automobilu, pa mi možda zbog toga
ne pada na pamet nijedan praktičan razlog za takvu odluku da se na krovu i haubi svojeg automobila
voze kilogrami snega, a oko točkova i blatobrana kilogrami blata.
Ima li neko od vas ovde neko racionalno objašnjenje, po meni je u pitanju lenjost.
I da dodam, ne mislim na neki tanak sloj snega i možda leda čije bi struganje možda predugo trajalo i
možda oštetilo farbu, nego na baš debele slojeve snega koji se može sgurati sa automobila metlom, četkom,
daskom, rukavom....
[Ovu poruku je menjao Bata dana 19.12.2009. u 11:32 GMT+1] |
[ anon115774 @ 19.12.2009. 07:39 ] @
Jedini razlog je bahatost i neodgovornost prema sebi (sto me licno zabole) i prema drugima.
Taj sneg koji je na krovu pri vecim brzinama se rasipa i zasipa onog ko vozi iza a vidjao sam i varijante da auto naleti na neku manju rupu i onda se sa krova odlepi veci komad snega koji naleti pravo na soferku onog iza ili ako je onaj iza na malo vecem odstojanju onda padne na kolovoz pa ovaj naleti branikom.
Takodje je opasna varijanta kada se prikoci malo pa onda sav taj sneg krene napred i samo se spusti na soferku a auto nije prikocio potpuno nego samo malo sto ce reci da se jos uvek krece sa ogromnom kolicinom snega koja zaklanja pogled napred.
Ja licno odbijam da verujem da ljudi ovo ne znaju tako da iskljucujem neznanje kao argument za ovo vec vidim iskljucivo nas standardni bezobrazluk i bezobzirnost prema ostalima.
Ima tu i deo o potrosnji goriva jer ipak to nije zenemaljiva masa ako je ostalo na krovu i na haubi pogotovo ovih dana ali za Srbiju je ekonomicnost i ekologija naucna fantastika tako taj deo zanemarujem.
[ X Files @ 19.12.2009. 07:42 ] @
Mnogi ujutru žure na posao, pa nemaju vremena da čiste i one delove koji nisu trenutno 'bitni'. Čisti se oko stakala, vrata, haube, svetala...
Takođe, pošto 'sneg' obično nije samo sneg, već i led, postoji velika šansa da se intenzivnim i upornim struganjem (da bude skroz 'čist') - izgrebe auto. Uzgred, lakše se zagreje auto koji ima izolaciju s snegom, mada je ovo relativno, dobar auto će ga ionako zagrejati bez problema.
Dalje, mnogi žive u zgradama i parkiraju pored njih. Oni sigurno znaju za opasnost koju ledenice od nekoliko kilograma (koje se lome s krova i padaju) - mogu naneti automobilu. Onda je bolje da je na krovu i gepeku sloj snega. recimo, ovo je slučaj u mom bloku zgrada, gde su ledenice prošle godine nanele štetu na desetinama automobila. Za neke nije bilo spasa, lomili su i šoferšajbne. Oni koji nisu koristili automobile tih dana i dozvolili da budu zavejani, bolje su prošli.
Ispod točkova se naslage nakupe već nakon par stotina metara, pa makar prethodno i bilo očišćeno, pa ti se čini da nije čišćeno.
Ovo oko čišćenja izmedju blatobrana i točkova je ipak nešto što bi svako trebalo da uradi, kad planira da se parkira na nešto duže vreme. Treba imati spreman neki alat, tipa čekiča (za pažljive) ili barem neke drvene, oštrije letve. Te naslage se zalede i onda se može desiti da oštete gumu, polome plastične delove unutar blatobrana, skrate maksimalni moguci ugao zakretanja tocka i sl.
Eto, par detalja...
Ipak, u zimskim uslovima svako bi mogao da ima pripremljenu metlicu (za čišćenje snega s auta, do leda) i neki čekić/letvu (za skidanje naslaga ispod blatobrana).
[ w3bl0rd @ 19.12.2009. 07:54 ] @
ljudi su lijeni i ne mare
[ goat @ 19.12.2009. 08:33 ] @
stvar opšte kulture, savesnosti, odgovornosti.... ljudi....
[ Aries1404 @ 19.12.2009. 08:56 ] @
Danas je u mom gradu 16 stepeni ispod nule recimo, i ne pada mi napamet da struzem blatnjavu zamrzlinu oko blatobrana...uostalom trebao bi mi cekic da razlupam to, a to mi tek ne pada na pamet.
[ sasa022 @ 19.12.2009. 09:14 ] @
@Bata
Kada se budes brinuo o nekom autu mnoge stvari ce ti biti jasnije....
Sa auta treba ocistiti sneg u onoj meri dok ide lagano.
Struganje i lomljenje leda moze da nanese ozbiljna ostecenja tako da je bolje ne dirati ga.
[ anon115774 @ 19.12.2009. 12:25 ] @
Citat:
Aries1404: Danas je u mom gradu 16 stepeni ispod nule recimo, i ne pada mi napamet da struzem blatnjavu zamrzlinu oko blatobrana...uostalom trebao bi mi cekic da razlupam to, a to mi tek ne pada na pamet.
@Bata
Ovo je upravo ono o cemu sam pricao. Svako ima neki svoj razlog zasto nece da skine sneg sa auta ali zato nikom ne smeta da takav auto izvezu na ulicu i ostave taj komad leda negde usput na sred puta.
Ne kazem da ce kolega kog sam citirao da izadje na ulicu sa svojim autom (to nije ni rekao btw) ali tako se pocinje. Njemu je -16C, drugih nema metlu, treci zuri na posao, cetvrti "nije primetio"... i tako imas gomilu koja se vozika okolo i rasipa sitan sneg po putu kako bi oni koji iza njega prelaze po tom snegu pravili gladak led. I onda nam je uvek neko drugi kriv.
[ etjen @ 19.12.2009. 12:37 ] @
treba čistiti auto kompletno od snega (od leda ne). Uvek postoje slučajevi kad je to teško izvodljivo (uglavnom kad žurite negde), ali treba čistiti kad god je to moguće, a ne da vas mrzi da siđete ispred zgrade i očistite kola iako ne idete nigde.
[ mmmilan @ 19.12.2009. 18:05 ] @
Da mozda ovaj novi zakon ne regulise i to?
Npr. ako imate sloj snega na krovu i haubi: 3000 dinara.
Zamagljena stakla isto toliko.
E to bi bilo gotivno.
Vozac sam, svaki dan cistim auto od ovog snega i leda i nije mi tesko, najvise zbog svoje sigurnosti i preglednosti, a onda i zbog drugih.
[ yotsa @ 19.12.2009. 22:43 ] @
Setili se "lenji ljudi" još bolje fore, skinu sneg koliko toliko da uđu u auto i dovezu se do nekog šoping mola sa zatvorenom garažom i onda ostave auto u garaži da se sneg otopi. Nakon par sati od poplave nije moglo da se hoda.
Već sutradan su postavili par momaka sa metlama pa ko naiđe sa snegom prvo ispred garaže skinu sneg pa puste vozilo. A ja sam tako sa čistim kolima čekao u redu 10 minuta
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.