[ boban79 @ 22.12.2009. 08:58 ] @
Pozdrav,
u pitanju je Astra G, 2000. godiste, 1.6 16v. Pre nekih 2 meseca menjao sam dihtung glave motora. Glava je odneta na ravnanje i to ravnanje je kostalo 4000 dinara, pa pretpostavljam da nije bilo neko vece ostecenje jer auto se nije pregrejavao niti je ostajao bez vode.
Nakon te popravke drasticno se povecava potrosnja benzina, ali i potrosnja ulja.
Prvobitna potrosnja benzina je bila oko 10-11 litara po gradu dok je sada 16-17 (testirano 5-6 puta, Beograd). Takodje auto mnogo dimi uz smrad benzina, ali ne klasicni miris benzina vec taj miris pomesan sa jos necim sto ne mogu da procenim sta je. Potrosnja ulja koja je iznosila litar na 4000 KM je povecana na litar na 500 KM.
Interesuje me da li je majstor nesto tu zeznuo prilikom skidanja glave motora (on kaze da nije imao sta da zezne) i koja je mogucnost da se ovo desi nevezano za popravku tog dihtunga? Za potrosnju ulja pretpostavljam da je vezano za karike i te neke gumice. Mada otkud sad tolika promena u potrosnji odjednom? I zanima me sta moze biti ovo za potrosnju benzina!!! Auto znaci sasvim normalno radi na odredjenom broju obrtaja. Nema nikakvih promena u radu i sasvim normalno vuce. U cemu moze tu da bude problem?
Unapred hvala na odgovorima!!!
[ vladd @ 22.12.2009. 17:34 ] @
Malo je vise oljustena glava, pa je verovatno kompresija prevelika. A to stare karike tesko mogu da izdrze.

Nije mi jasno zasto su se zaletali sa "ravnanjem glave", to nije jednostavna operacija za novije motore. Ako se i radi, koriste se posebni dihtunzi, deblji, snazniji.

Za pocetak proveriti kompresiju, ako je prevelika, probati da se smanji. Verovatno je majstor probao da pomeranjem paljenja kompenzuje situaciju. Valjda nije petljao oko ugla otvaranja ventila..

A takav motor je nesto drugaciji od prvobitnog, postoji utisak da "dobro vuce", zbog kompresije, ali rasipanje goriva i ulja je jedna od brzih posledica.

Poz
[ boban79 @ 22.12.2009. 17:57 ] @
Hvala za odgovor!
Mada, danas sam proverio ulje i nije potrosio ni kap u poslednjih 500 kilometara. Zaboravio sam napomenuti da sam bas pre 500 km zamenio ulje (polusintetika umesto ciste sintetike) i da mi je majstor rekao da narednih 3-4 hiljade nece trositi ulje. Usput mi je sipao i neke aditive! Znaci sada ne trosi ulje, ali benzin i dalje "guta"!!!