[ codeNO @ 23.12.2009. 00:29 ] @
| 1.3 2E-E je motor u pitanju i u toku voznje kada se ugreje motor kazaljka normalno pokazuje nivo temperature pa neocekivano padne na 0C ili nece uopste da pokazuje nivo temperature. Zbog toga ler gas je zaglavljen na 1500rpm a cim na nekoj rupi ili nekim cudom pocne da se sama vraca temperatura na normalu, ler gas se vraca na 900rpm. Ili zaustavim auto pipnem/gurnem malo kabal od termostata u motor, merac odmah se vrati u normalu sa ler gasom al opet na prvoj rupi padne temperatura i sve ispocetka....
Ideje? |
[ Nocni @ 23.12.2009. 00:38 ] @
To sto ti zoves termostat, to je u stvari senzor temperature... pa vec si nasao sta je pokvareno i ne vidim svrhu postavljanja teme... treba ocistiti taj konektor i svakako promijeniti senzor temperature koji je mozda desetak eura...
[ codeNO @ 23.12.2009. 11:03 ] @
Hvala i izvinjavam se na mom nestrucnom izrazavanju
[Ovu poruku je menjao codeNO dana 23.12.2009. u 21:08 GMT+1]
[ codeNO @ 23.12.2009. 13:01 ] @
Postoje tri vrste kako sam saznao u prodavnici. Zvanicno ime je davac temperature motora i postoje tri vrste, dva sa buksnom (850 i 1000din) i jedan sa zlebom (500din). Meni je ovaj poslednji
[ codeNO @ 04.01.2010. 22:27 ] @
Iako sam zamenio situacije se nije promenila, bar na kratko. Dok je auto u mestu i radi u leru, temperatura se normalno podigne skoro do polovine i ler gas se vraca na 900rpm, ali cim se krene i dostigne sve preko 40kmh kazaljka pocinje da pada a ler gas odlazi na 1500rpm. Opet pri malo duzem stajanju kazaljka se vraca do sredine i sve ispocetka.........................
[ mjux @ 05.01.2010. 04:43 ] @
sad proveri i termostat (bas se tako zove) da nije stalno u otvorenom stanju
[ codeNO @ 05.01.2010. 11:14 ] @
Za onaj termostat mi je bilo lako da ga nadjem i zamenim...a taj to sto kazes sada ne znam gde se nalaze i kako izgleda
[ cozmo_im @ 05.01.2010. 11:23 ] @
Pogledaj kuda idu creva (debela) iz hladnjaka i gde se spajaju s motorom - tu ima jedno kuciste, u njemu je termostat.
Pre toga treba proveriti da li ima vazduha u rashladnom sistemu, zategnutost kaisa koji pogoni pumpu za vodu.
[ codeNO @ 10.01.2010. 22:22 ] @
Pogledao sam sva mesta gde ulaze debela creva, gornje direktno ulazi u motor i hladnjak dok donje izlazi iz hladnjaka i ulazi opet u motor bez ikakvog kucista, već samo pored njega se nalaze termo davač koji sam zamenio i pored njega su još dva neka samo veća. Da li imaš sliku ili oznaku tog termostata pa da znam tačno kako da ga nađem, jer u prodavnici su mi dali da biram između neka tri a ja sam uzeo onaj na slici znajući da me je on zezao na kontaktu. Otvarao sam čep od hladnjaka dok je radio u slučaju da ima vazduha i opet ista stvar. U leru se podigne kazaljka a čim krenem pada skoro na nulu ili oko nule..e da svi kaisevi na motoru su zamenjeni
[img][/img]
[ codeNO @ 10.01.2010. 23:49 ] @
Nasao sam ovu sliku, ako je ovo bar blizu istini, da li je neko menjao ovo sam i na sta treba paziti
[ cozmo_im @ 11.01.2010. 09:30 ] @
Ta budza na slici je kuciste od termostata, a to sto si menjao, to je samo senzor temperature za indikator u kabini.
[ codeNO @ 11.01.2010. 10:02 ] @
Znaci bezpotrebno sam ga i menjao. Jel to znaci da je na drugoj slici tacan izgled termostata koji moram da promenim
[ cozmo_im @ 11.01.2010. 10:13 ] @
Vrlo je slicno, ako ne i isto.
[ codeNO @ 13.01.2010. 09:24 ] @
Da rezimiramo....
Misleci da je prvo bio u putanju davac temperature situacija se nije menjala. U stvari kako je zaista bilo jeste sam termostat. Za sve one koji mozda budu imali isti problem i hteli sami da menjaju evo detalja. Termostat se nalazi kod donje debele cevke koja izlazi iz hladnjaka na bloku motora u metalnom kucistu (vise lici na budzu) na kome su jos tri termo davaca i unutra je termostat. Veoma slicno kao na slici iznad. Malo je mozda nepristupacno ali ko ima malo bolji alat i skine akumulator i jos neki deo lako ce prici ovom delu. Koliko sam saznao to je cest kvar kod ovih tojota i zamena ovog dela je laka a veoma korisna za ceo auto. Sam deo je 800 kinti dok majstor uzima jos hiljadu. Desava se da feder puca ili se zaglavi, meni se zaglavio i imao je neku skramu na sebi boje bronze, da li je to zbog sredstva koje je pre korisceno (ili je to samo kamenac od vode. Posto je otvoren sistem za hladjenje pozeljno je posle i dosipati ono sto je izaslo......
[ cozmo_im @ 13.01.2010. 09:42 ] @
Ja sam ga menjao samo jednom za 20 godina... ne riknjava on lako ako se koristi pravilna rashladna tecnost i menja na vreme.
Inace, mora striktno termostat na 82 stepena. Ne sme se stavljati nikakav drugaciji.
Takodje uzrok setanja temperature moze biti porozan hladnjak, al to se lako vidi, pozeleni skroz dole.
[ codeNO @ 13.01.2010. 20:31 ] @
Wow!
Polako, sad me uplasi kakav sad 82 stepen, cega ? po osi vertikali Celzijusa ..?
Ja sam kupio japanski i dao majstoru, sta je on uradio sa stepenima ne znam
Ono sto znam za tecnost da sipam 40% rastvor i leti i zimi i ne menjam nego dosipam ako treba, da znam da ispustim vazduh ako ima i to je to...koliki je vek te tecnosti pre nego sto izgubi svojstva?
A to da je cest problem za termostat govori koliko drugi brinu o takvoj banalnoj stvari
I da, sada mi radi normalo temepratura, podize je za 5-7 min skoro do pola preko toga pali vent i ne pada pri vecim brzinama..a ler gas na 900 uvek!
[ cozmo_im @ 14.01.2010. 09:19 ] @
Termostat otvara na 82 C. Na njemu i pise 82 C.
Postoje razne varijante aftermarketa, ne otvaraju svi na 82C. Kod nje temperatura mora stojati ispod pola a pali ventilator na pola. Ne bi smelo preko puno da ide, 1-2mm maksimalno ako je vrelo napolju. Zimi ne bi trebalo da pali ventilator, uvek je ispod pola (oko 2mm ispod pola).
[ djosavl @ 15.07.2014. 13:48 ] @
Drustvo imam problem...
Naime zbog nabedjenih majstora od kojima mi je puko k... sam imao problem sa mojom zlatnom corollom naime desilo mi se to da mi majstor nije odradio zamenu rolera i spanela jer mi je preneo da su u odlicnom stanju i da ih ne trebam menjati i ako sam ja napomenuo da su fabricki i da sam sa njima presao oko 170000km vec zamenio samo zupcastom kais i to pre letovanja prosle godine i po mom misljnju uradio katastrofalnu greku isprao deo kod z. kaisa benzinom i opet napominjem po mom misljenju skinuo svu masnocu sa rolera i spanelna da bi se nakon 4000km ukocio roler pukao zupčasti i prezubio auto!!!
Kad nisam poludeo tad nikad necu...
Po prvi put posle 23god da me taj auto ostavi na putu, navravno sve se to desilo krivicom nepismenih majstora kojih nažalost ima puno u nasoj okolini.
E sad, ja sam auto sve sredio, zamenio sve ventile i ako su mi bili samo pokrivljena dva, zamenio sam sve sto mi je majstor predlozio stavio nove delove.Prilikom otvaranja glave motora niko u radnji nije mogao da veruje u kakvom su stanju hilzne kao da auto nije radio nema ni milimetra zuba i sl mislim nemam reci. Nakon sklapanja auto lepo vuce, po meni kao i ranije medjutim imam problme kada vozim po nekom vecem usponu, npr tresibaba, i sl redovno pratim temperaturu u hladnjaku na pokazivaču ali kada stanem i ugasim auto javljaju se neki mehurići u crevima kao da voda kljuca i auto izbaci nekih 200ml vode preko ekspanzione posude (ako se tako zove) one plasticne za dolivanje vode. Upalim auto nakon nekog vremena upali se ventilator, ugasi, sve ok. Pomislio sam da je mozda krisom dosipao običnu vodu pa promenim komplet tecnost u hladnjaku, isperem hladnjak sredstvom za ciscenje koje sam kupio u radnji, da bi mi sei nakon toga opet javio isti problem. Kada upalim auto u leru radi gasi pali ventilator, ugasim auto nista, kada ga malo vise opteretim na usponu nas 5 se vozimo isto se desava nakon gasenja motora cuju se neki mehurići koji prolaze u gornjem crevu iz motora i visak vode izbaci napolje.
Ako pokusam da otvorim odmah cep isto se desava izbaci nekih 100 do 200ml vode...
Sta je moguce da nevalja...
Danas sam porucio novi termostat mada mislim da on nije problem...
Molim za neki savet i sl..
Hvala puno na brzom odgovoru
[ pajapop @ 15.07.2014. 16:04 ] @
Sobzirom na intervenciju na motoru koju si obavio, ovi problemi pre ukazuju na los dihtung glave. Ne znam da li si obradjivao glavu, mislim da je trebalo ako nisi, dihtung je verovatno los bez obzira sto je nov (valjda si nov stavio), mada je i pitanje kako je glava stegnuta (koliko kilograma sa kilo kljucem, da li ti ili majstor znate sa koliko se glava steze), da li ste nakon odredjenog broja kilometara dotezali glavu i sl. Znaci...mislim da je problem negde u "toj oblasti"...
[ djosavl @ 15.07.2014. 18:08 ] @
Naravno da sam obradio glavu dihtung je nov i sve dotego na vreme po uputstvo stegnuto kilo kljucem nakon odredjene kilometraze dotego tako da smatram da nije do toga. Auto vuce ne dimi, ne trosi ulje ne mesa ulje i vodu ne znam stvarno nisam pametan...
[ pajapop @ 15.07.2014. 18:36 ] @
Evo, sad sam malo pazljivije procitao tvoj prvi post...Ako ti instrument za temperaturu (u instrument tabli) pokazuje standardnu velicinu, polozaj, ne prelazi u opasnu zonu, onda je verovatno sve u redu. To sto se izliva tecnost u ekspanzionoj posudi je normalna pojava, jer tome i sluzi ta ekspanziona posuda, rashladna tecnost se pri visokoj temperaturi siri i taj visak se izliva u posudu, kako se hladi, vakuumom se usisava nazad u hladnjak i sl. Kad je tecnost vruca, pa otvoris cep hladnjaka, normalno je da tecnost pokulja napolje, jer je rasirena i pod pritiskom od toplote, sto je veoma opasno i to ne treba raditi nikako...moze doci do velikih opekotina po rukama i licu, znaci to nikako ne radi...Ti zvukovi...mogu i da nista ne znace, ti si sad malo uplasen, nesiguran, i osluskujes nesto sto mozda nikad nisi pre osluskivao...mada, sve treba prihvatiti sa "rezervom". Nema ti druge, nego da u narednim danima, pratis situaciju, da ne kreces na neki daleki put dok se ne uveris da li stavrno imas neki problem sa pregrevanjem. Ako bas sumljas, najbolje je da krenes od "periferije", znaci termostat, mozda protok kroz kanale, cevi i hladnjak...Mada uvek moze da bude dihtung. Prvo, jer je loseg kvaliteta, ili nije dobro predihtovan u delovima izmedju cilidara, ili mozda nije dobro namesten, negde je nagnjecen ili je pukao...
[ cozmo_im @ 16.07.2014. 09:41 ] @
Proveri termostat, proveri jel imas dovoljno tecnosti, koliko je antifriza unutra (odnos antifriz-voda).
[ djosavl @ 16.07.2014. 19:52 ] @
Termostat je vec stigao danas nije majstor imao samo vremena da zameni, ja sam licno menjao tecnost u hladnjaku sipao kvalitetniji g12 odprilike u razmeni 50/50.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|