[ dushan.90 @ 27.12.2009. 16:40 ] @
E pozdrav svima i da vam se unapred zahvaim na pomoci,ovako prvi ptu kupujem auto i to polovnjaka pa sta mls o opel astra 1.7 dizel 2005 godiste cena je oko 7500 jel to mnogo i kako se one pokazale i na tsa da obratim paznju kada kupujem ovaj model,hvalaaaa
[ vladd @ 27.12.2009. 19:23 ] @
Za te pare bolje potrazi neki nov auto, kredit, ucesce...

Ali, ako si se vec odlucio za Astru dizela, obrati paznju na stanje motora, karoserije, da nije sastavljana od par komada, da li su svi senzori prisutni, kakva je servisna istorija, za te pare, mora da bude u "puslica" stanju.

Kada se kupuje polovnjak, obraca se paznja na SVE. Nevazno koji je model. Kada prodje taj test, sledi estetika, spisak sklopova koji su remontovani...

I na kraju, da li su prisutni svi detalji enterijera, zabice i srafcici, i da li se petljalo po instalaciji...sve su to znaci buducih glavoblja.

Dizela niko ne kupuje da bi ga drzao na parkingu...

Poz.
[ botr @ 27.12.2009. 20:11 ] @
Ako mozes odvezi auto u servis pre kupovine, tamo ces dobiti informacije o predjenoj kilometrazi, tj. videces da li je vracana kilometraza, kao i istoriju auta, kad je i sta menjano, vozio sam se par puta u tom autu i nije los, jedino je malo tvrdji u odnosu na italijane i francuze, manje - vise tipican nemac.
[ tdusko @ 27.12.2009. 20:37 ] @
Ako i dalje postoji promil sanse da ne kupis polovan auto razmisli o ovom bratskom savetu koji ti je dao Vladd. Za par hiljada vise mozes da kupis nov iste klase. Das 7500 ucesce i posle svaki mesec mnogo manje nego sto ce te kostati popravke te astre. Ja sam pre ravno 11 meseci uradio isto to sto ti sada hoces i isto sam uzeo tu astru g i iako sam uzeo dobrog polovnjaka zalim svakim sekundom sto nisam kupio recimo novu astru g 1.4 90 KS koja 10-ak hiljada evra. Pisem sve izdatke koje imam i do sada na nekih 17000 kilometara kojih sam presao imam trosak od oko 400-500 EUR za delove i rad + oko 300-400 EUR trosak u vremenu koji sam izgubio, a skoro da nista nisam ni radio na njoj jedino sto hocu da uvek bude skroz ispravan, a i to nikad ne mozes da postignes sa polovnim autom. Uvek postoji neka sumnja kad treba da se krene na duzi put.

Inace, sto se te astra tice i cena odrzavanja mislim da ne postoji jeftiniji auto. Filteri, polocice, diskovi, zglobovi, amortizeri... to je sve bas jeftino.
[ etjen @ 27.12.2009. 20:51 ] @
mislim da ima mnogo zanimljivijih automobila za mladog momka od te Astre za 7500.
Ali kako god, vladd-ov savet treba poslušati
[ Laki024 @ 27.12.2009. 21:06 ] @
Sto se tice te Astre, realna cena je nekih 6000-6500eur, i to godiste ga vadi, jer astre g imas i za 4000eur, ali 98god.
Ato se tice saveta da kupis nov auto, to ne bih savetovao ni njavecem neprijatelju, ovako zasto:
Najagori moguci scenarijo ti je napisao tdusko u predhodnom postu, ali ako dobro preegledas auto, i uz malo srece neces morati da ulozis u auto za odrzavanje vise od 300 eur, na 17000km, sto je otprilike nesto manje od 2 din po kilometru koja jeuobicajna i prihvatljiva cifra za odrzavanje , ali najgori scenario ti je na 20.000km 1000eur odrzavanje kao sto je napisano.
E sada, kod novog auta, od 10.000eur vrednosti sto ti predlazu , mporaces da ga milujes prvih 20.000kjm, da bi razradio motor i nesmes da vozis iznad 3000obrtaja, znaci moraces da vozis penzionersku voznju.
Moraces u OVLASTENI servis, a tamo sisaju kao ovce, za pra 2 servisa racunaj da ces dati 400eur sigurno. to je 600eur manje nego u najgorem mogucem scenariju.
E sad 20.000km, ces preci za 2 godine, za 2 godine aut sto si platio 10.000 ce vredeti max 7000eur, a auto ako kupis po prihvatljivoj ceni od 6500eur, bi za 2 godine trebao da vredi 5000eur u najgorem mogucem scenariju, tako da si ovde na dobitku 1500eur, tako da kad sagledas sve troskove, kod kupovine polovnog auta si na dobitku sigurno najmanje 1000eur u najgorem mogucem scenariju.
Tako da pre kupovine, moras da sagledas sve troskove, medju kojima veliko mesto zauzimaju i troskovi amortizacije koji su ogromni kod novog auta , kao i nosenja u ovlasteni servis da ne bi izgubio garanciju, a ovde su i troskove potrolsnje, troskovi registracije i sl.
Sve u svemu , kad kuuijes polovlnjak, najbitnije ti je osim provere ispravnosti, da ga ne pretplatis, jer makar kako dobro on izgledao , ili makar koliko malo presao nevredi dati ni za jedan auto 1000eur vise od trzisnih, pogotovo sad kad je trziste automobila zamrzlo, i gotovo je nemoguce bilo sta proati.
I jos nesto, kod kupovine polovnjaka savetovao bih te da izbegnes autoplaceve, jer vde nema puno mesta za cenkanje, zeznuce te za kilometrazu ( to ce svi da te zezne ali ovde to rade po difoltu ) , i generalno auti na autoplacu su skuplji 5-10% nego preko oglasa. Isto tako bih ti savetovao da nekupujes na autopijcai, jer ovde su isto gotovo 80% preprpdacvci, nego da trazis preko oglasa, auto, kao i od dugogodisnjeg vlasnika.
TO da li je neko preprodaac li vlasnik ces videti najlakse po tome po nejgovoj prici, rutini prodaje auta, kao i po tome da auto nije na njegovom imenu, ali to opet nemora da znaci.
Kako kazem najbolje kupovati od dugogodisnjeg vlasnika, posto od prvog vlasnika je jako tesko naci auto, ali makar kad pogledaj, kad je izdata saobracajna, to imas na rvoj stranici. TO je mozda i najveci dokaz da je auto od tog momenta kod njega, i da je to vreme zapravo valsnik.
Toliko od mene , nisam hteo u detalje, ali ovo je otpilike najbitnije, ako te zanimaju detalji pitaj
[ dushan.90 @ 27.12.2009. 22:00 ] @
E ljudi hvala svima ,al da pitam jos nesto dal npa ako slucajno odlucim da kupim na autoplacu ima sanse da mi on da da oteramo u servis da se pogleda ?
[ Zarko Silic @ 28.12.2009. 00:06 ] @
Ako imas toliko novaca koliko kazes, zaboravi pijace i polovnjake.

Kupi nov auto i uzivaj bar 5 godina bez ulaganja u njega.

Ako uzmes polovnjaka, u narednih 5 godina platices vise nego sto trenutno mozes da sagledas, a sigurno vise nego sto je razlika u ceni polovnog i novog.

Ovo vazi za svakoga (ne samo za Dusana). Ukoliko postoji bilo kakva sansa da se kupi novo vozilo, pa makar ono bilo i klasu nize, uvek je treba iskoristiti.

Za 7500 eura se mogu kupiti Punto ili Sandero novi koji su bez sumnje bolji i sigurniji od bilo kog sumnjivog polovnjaka, bez precizne istorije, starog 5 godina.
[ Marko_L @ 28.12.2009. 00:29 ] @
Citat:
Ato se tice saveta da kupis nov auto, to ne bih savetovao ni njavecem neprijatelju, ovako zasto:

Ajde ovako. Prvo da nam napišeš da li ovo savetuješ iz ličnog iskustva ili te je na to navelo kukanje onih koji su morali da voze auto u ovlašćeni servis. Mislim, znam i ja one koji su kukali kad im dođe redovni servis pa puknu 100-200 evra na njega, ali to nije ništa naspram kukanja onih koji su kupili polovni automobil pa svaki mesec ostanu bez automobila na par dana, jer im je otišao ovaj ili onaj deo ili ih ostavi na putu u sred neke nedođije. Naravno, to ne važi za svaki polovnjak, isto kao što nije pravilo da se nov auto neće pokvariti... ali bitna je verovatnoća da se tako nešto desi.
Citat:
E sad 20.000km, ces preci za 2 godine, za 2 godine aut sto si platio 10.000 ce vredeti max 7000eur, a auto ako kupis po prihvatljivoj ceni od 6500eur, bi za 2 godine trebao da vredi 5000eur u najgorem mogucem scenariju, tako da si ovde na dobitku 1500eur, tako da kad sagledas sve troskove, kod kupovine polovnog auta si na dobitku sigurno najmanje 1000eur u najgorem mogucem scenariju.

E ovo mi tek nikada neće biti jasno. Mislim, čujem često od ljudi da pre i nego što su kupili automobil računaju za koliko će moći da ga prodaju za 2, 5 ili 10 godina. Prvo, što za tih 2, 5 ili 10 godina može svašta da se desi sa automobilom (daleko bilo neko čukanje, kvarovi, krađa), a i sa automobilskom industrijom, pa onda sva računica padne u vodu. A drugo, jel kupuješ automobil da bi ga vozio ili da bi ga preprodavao. Ako je ovo drugo, onda i razumem, ali ako kupuješ automobil za vožnju, onda je valjda bitnije kako će da te služi, koliko često će se kvariti, koliko je udoban. Mislim, istina je da ćeš najverovatnije sa novim automobilom više izgubiti na ceni, ali to je zanemarljivo kada sagledaš činjenicu da na taj način sigurno znaš šta kupuješ, za razliku od polovnjaka koji je mačka u džaku i može vrlo lako da se desi da više vremena provodi u servisu, nego na putu.

Sve to ne znači da ne može da se nađe dobar i pouzdan polovnjak, ali ako već rešiš da kupuješ polovnjaka, treba preduzeti sve moguće mere opreznosti. Pričali smo već o tome na jednoj drugoj temi. Dakle, gledati da se kupi ili auto skinut sa lizinga kome se može proveriti istorija ili od poznanika za koga znamo kako je postupao sa automobilom što se tilče vožnje, održavanja i slično. Ako to nije moguće, onda naći nekog stručnjaka za taj tip automobila, koji će na osnovu raznih parametara utvrditi da li je auto ok, da li mu je skidana kilometraža, da li je bio havarisan, šta sve treba zameniti od delova i slično. naravno, treba mu i dobro platiti za tu uslugu, jer u suprotnom možda ne dobijemo relanu procenu. Odvoženje u bilo koji servis ili vođenje bilo kog majstora takođe možda ne da rezultate, jer preprodavci umeju da "našminkaju" automobil za prodaju tako da izgleda "kao čaša" i ne može baš svaki majstor to da prepozna. Dakle potreban je pravi, iskusni stručnjak, a to može da doda poprilično na cenu automobila, pogotovo ako gledaš više ponuda.

Dodaj, oduzmi... moja preporuka je kao i većine na ovoj temi... ići na nov automobil. Ako već ne može da se doda u kešu, iskoristiti postojeća sredstva kao učešće i uzeti kredit ili lizing.
[ vladd @ 28.12.2009. 01:31 ] @
Cek malo.

Ne mesamo babe i zabe, niko ne kupuje auto da bi mu bio ukraden, ni nov ni polovan.

U ovom trenutku, ludost je (jos veca) kupovati polovnjaka.

Kod novog vozila je sve novo, a kod polovnjaka je sve polovno. A nesto i izraubovano.

Ako se uzme u obzir ozbiljan tehnicki, koji nam sledi, veliki broj(i procenat) polovnjaka sa placa, narocito ispod 10k€, ne bi ni prosao tehnicki.

Plasenje mecke resetom, ili naivna prica o "dranju" u ovlascenim servisima nema neku tezinu. Vise je problema sa neovlascenim zlokotlokrpima, "jeftinim" uljima i filterima nego sa aljkavim servisom. I to je razradjena "igra"..konstantno uzimanje novca, cesto manje nego za "redovan servis", ali deset puta cesce...do velikog kvara

Uz celu pricu sledi i neka GARANCIJA, koja je za polovnjaka istekla... pre x godina..

Pa predjena kilometraza, pa izraubovani trap, pa problemi sa kontaktima..a kod novog(iako je znacajno manji period "razrade", vise treba da prodje nekoliko meseci zbog eventualnih decijih bolesti) je potpuno bezbedna prica(i zato i kosta), a trosenje para na auto je ionako mnogo vece nego sto bi vecina zelela da prizna.

Realno, jeftiniji je nov auto za odrzavanje od nejasnog polovnjaka.

I nov pruza sigurnost putovanja(uEU) za razliku od profitne igre preprodavaca.

Da je neka druga zona, a ne Balkan, jos bi mogli da priblizimo poredjenja nov-polovnjak, uz koji ide i neka garancija funkcionisanja, bar 30kkm.

Ovako, ovde, uz novi zakon...prodavace se polovnjaci samo da ih ne bude na placu...

Poz
[ Kempesh @ 28.12.2009. 07:42 ] @
Moj savet je kupi nov automobil za te pare. A ta astra ,ne vredi 7.500,00 eura sigurno.Bez obzira ,ja bih uzeo nov automobil ,iako je manje klase. Na polovnom autu ( konkretnu za tu astru ) koja je stara 5 godina ,garantujem da ćeš u narednih 2-3 godine uložiti bar do 20% plaćenog novca. Sa novim autom ,uz garanciju, bićeš miran bar 5 godina. Govorim iz iskustva,jer sam u auto industriji 7-8 godina. Da se razumemo,postoje slučajevi gde su polovnjaci stvarno dobri i uz malo sreće nije bilo većih ulaganja,ali u 90% slučajeva pokazalo se da je kupovina novog auta bolje rešenje. Ljudi, normalno je očekivati da auto od 5 godina počinje da se kvari i da u njega sve više i više treba ulagati.
[ anon115774 @ 28.12.2009. 08:39 ] @
Citat:
Laki024: Moraces u OVLASTENI servis, a tamo sisaju kao ovce, za pra 2 servisa racunaj da ces dati 400eur sigurno. to je 600eur manje nego u najgorem mogucem scenariju.


Ovo je mogao da napise samo neko ko nikad nije seo u auto a kamoli vozio i odrzavao svoj.

Koji i gde to redovan servis kosta 200e zivota ti?

Pezoova vozila idu na servis na svakih 10.000km i u zavisnosti od motora (govorimo o dizelu) kostaju izmedju 5.000 i 7.000 dinara (ne racunam kombije).

Toyotina vozila idu na servis na svakih 15.000km i cena je malo veca i to izmedju 6.000 i 9.000 opet u zavisnosti od motora.

Govorim o ovlascenim servisima.

Citat:
E sada, kod novog auta, od 10.000eur vrednosti sto ti predlazu , mporaces da ga milujes prvih 20.000kjm, da bi razradio motor i nesmes da vozis iznad 3000obrtaja, znaci moraces da vozis penzionersku voznju.


Ovo je takodje izjava nekog ko nikad nije video a kamoli vozio nov auto.

Doduse, ovo je delimicno tacno. Ako ce decko da kupi nov auto koji je proizveden pre dvadeset i vise godina onda jeste tacno. Ali nece morati da ga stedi prvih 20.000km nego samo 1.000.
[ tdusko @ 28.12.2009. 08:41 ] @
Citat:
Laki024
Najagori moguci scenarijo ti je napisao tdusko u predhodnom postu, ali ako dobro preegledas auto, i uz malo srece neces morati da ulozis u auto za odrzavanje vise od 300 eur, na 17000km, sto je otprilike nesto manje od 2 din po kilometru koja jeuobicajna i prihvatljiva cifra za odrzavanje , ali najgori scenario ti je na 20.000km 1000eur odrzavanje kao sto je napisano.


Laki, ne slusas me. Ja sam vrlo IMAO srece i ovo sto sam ja rekao je daleko od najgoreg moguceg scenarija. Ono na sta sam ja davao pare su sledece popravke: komplet plocica na sva 4 tocka, nove gume na sva 4 tocka, termostat, 2 homokineticka zgloba, akumulator, napuklo crevo rashladnog sistema i 5 l antifriza kao vanredni trosak dok nisam sredio crevo. Znaci, nista motor, nista elektronika, nista klima, nista menjac, kvacilo... I opet nisam zadovoljan i daleko sam od stanja novog auta kilometrima. Skripi mi nesto na zadnjem levom tocku, rucna mi slabije hvata na tom tocku. Pisti mi kajs kada upalim auto, znaci spaner moram da menjam, imam malo lufta u levom kraju spone do tocka...

[ Marko_L @ 28.12.2009. 08:50 ] @
Citat:
Ne mesamo babe i zabe, niko ne kupuje auto da bi mu bio ukraden, ni nov ni polovan.

Ako se ovo odnosilo na mene, ne mešam ja ništa. Samo kažem da nema mnogo smisla praviti računice o tome koliko će automobil vredeti za par godina, kada za tih par godina svašta može da se desi. Krađa je samo primer i kod nekih automobila je ta stavka praktično zanemarljiva, jer je mala šansa da se to desi, ali tu su i kvarovi i razna oštećenja koja mogu nastati na vozilu. Svako ko vozi po nekom većem gradu zna kako očas posla može da se ošteti auto, ne samo zbog čukanja po saobraćaju, nego se to dešava i na parkingu (recimo neki baja krene da isparkirava, a hebe mu se da koristi retrovizor i ode tebi krilo ili far) ili recimo klincima dosadno pa uzmu da se potpisuju ključevima. A fala Bogu, neko ko kupuje polovan automobil, obično ne uzima kasko, pa stvar bude još gora, jer sve to košta da se sredi, a još je kod polovnjaka mnogo veća šansa da dođe do nepredviđenih kvarova, pa i to treba sređivati. Samim tim, svaka računica tipa "automobil će za 5 godina koštati 3000 evra manje" pada u vodu, jer ti ne možeš predvitedi šta će se sve morati raditi na tom autu u tih 5 godina, pa vrlo lako ta računica može da se pretvori u 5.000 evra, jer em će auto manje vredeti, em moraš da uračunaš i popravke.

Dakle, ako kupuješ automobil da bi ga koristio, a ne preprodavao, potencijalna cena vozila kroz 5 godina je poslednje što treba gledati. Najpre treba gledati automobil koji po najviše parametara ispunjava tvoje potrebe u smislu prostranosti, udobnosti, karakteristika vozila, opreme... a pre toga naravno ide pouzdanost koja je uvek na strani novog automobila. Dakle, kao što reče zarsilic, ko god može, treba najpre da gleda nov auto, pa makar i klasu niže, uplati lepo kasko i miran je. Onda kada posle par godina želi da promeni automobil, izvuče koliko može para, da to kao učešće i opet uzme novo. Treba shvatiti da je automobil mašina kao i svaka druga i služi da ti završi neki posao (bilo da su to službena putovanja, porodične stvari, put do posla i nazad ili miks svega toga), a to ima svoju cenu. Dakle, automobil nije nešto što se kupuje da bi se na njemu profitiralo prodajom istog (osim ako niste preprodavac automobila), već u startu treba znati da posedovanje automobila košta u svakom smislu. Samo je pitanje da li korist koju imamo od njega opravdava tu cenu.
[ djricky @ 28.12.2009. 09:07 ] @
Citat:
Informer: Pezoova vozila idu na servis na svakih 10.000km i u zavisnosti od motora (govorimo o dizelu) kostaju izmedju 5.000 i 7.000 dinara (ne racunam kombije).
Toyotina vozila idu na servis na svakih 15.000km i cena je malo veca i to izmedju 6.000 i 9.000 opet u zavisnosti od motora.


a u kojoj to zemlji??

posto u zemlji Srbiji:
za Peugeota 307 HDi, servis kosta od 12000 do 16000 dinara, najvise zavisno od tipa filtera... (verano)
za Toyota Avensis D4D = 21000 dinara (toyota servis na zrenjaninskom putu)
za Skoda Roomster 1.4 TDI = 17000 dinara (samardzic)
za Dacia Logan 1.6 benzinac = 7000 dinara (kompresor)
za (moj) Fiat Stilo 1.9 JTD = 10500 dinara (delta)

nije me mrzelo da okrenem ovlascene servise... i raspitam se kod kolega koji voze navedena auta...


[ vladd @ 28.12.2009. 10:35 ] @
Pa neka je i 300 evra redovni servis, kakve to veze ima. To se radi nakon doticnih 10000 ili 15000km, a to moze da bude i jedna godina ili vise, za pocetnika.

A sa polovnim autom mora odmah da odradi isti taj servis, i recimo da ga plati 50 evra manje kod majstor kvarise, kako moze da zna da su mu recimo diskovi u redu, paknovi, amortizeri..da nije neko crevo napuklo, da nije neki deo trapa zavaren tek da drzi..a to je malo vise od "redovnog..."

Mnogo tu srece treba i to uz velike pare.


Citat:
Marko_L: Ako se ovo odnosilo na mene, ne mešam ja ništa. Samo kažem da nema mnogo smisla praviti računice o tome koliko će automobil vredeti za par godina, kada za tih par godina svašta može da se desi...


Mogucnost kradje nije argument, desava se svim vrstama vozila.

Koliko ce auto VREDETI za par godina...svaka ti cast ako mozes da predvidis.

Evo, pronadji diskusiju, takodje sa punim ustima "vrednosti za X godina, sa pocetka ove godine, pa pogledaj cene i pogledaj procene "eksperata trzista" od kojih se nije moglo ziveti..

Za dve godine, ta astra ce vredeti manje od 3000 evra...

A zasto toliko, to svako neka hladne glave razmisli..

U poslednjih petnaestak meseci, doslo je do velikih PROMENA situacije, cak i jedna koju nismo ocekivali. Povoljni krediti, povoljniji lizing, kriza auto-industrije(kao najosetljivije na svetsku krizu), nov ZOBS sa ostrim tehnickim, i na kraju bela lista Sengena..


A to utice na sadasnji haos u prodaji polovnjaka...i tu ce se puno toga menjati, placmani ce morati da rade sa primernom, malom zaradom, garancijom ako im se bude uopste isplatilo da se bave tim poslom.
I kolicina "mahera" ce morati da se desetkuje...auto industrija ulazi u taj privatnicki domen, i krece da drzi punu kontrolu...

Za DVE godine startuju novi modeli Fiata u Srbiji, i ne verujem da drzava nece poostravanjem nekih uslova(prinuda eliminisanja krseva, neka nova euro 4-5 norma), podrzati tu proizvodnju..

Ne znam da li se primecuje, ali se priblizavamo pravilima igre EU, ne po platama, ali po propisima i drzavnim kandzama zasigurno...


Srecno vam prognoziranje vrednosti polovnjaka


Poz


[ Marko_L @ 28.12.2009. 10:54 ] @
Citat:
Mogucnost kradje nije argument, desava se svim vrstama vozila.

Kako nije argument ? Ako ti sutra ukradu vozilo, novo ili polovno, i on se ne pronađe, niti je kasko osiguran, kroz 5 godina će vrednost tog automobila za tebe biti tačno 0 EUR. Dakle, ja ovde ne pričam o argumentaciji novo vs polovno, već o nemogućnosti da se predvide varijable koje mogu uticati na vrednost vozila kroz 2, 5, 10 ili više godina za bilo koje novo ili polovno vozilo, pa samim tim nije moguće ni realno proceniti tu vrednost.
Citat:
Koliko ce auto VREDETI za par godina...svaka ti cast ako mozes da predvidis.

Evo, pronadji diskusiju, takodje sa punim ustima "vrednosti za X godina, sa pocetka ove godine, pa pogledaj cene i pogledaj procene "eksperata trzista" od kojih se nije moglo ziveti..

Mislim da se nismo razumeli. Ja upravo pričam isto ono što i ti, tj. da nije moguće realno proceniti vrednost vozila na neki duži period, što zbog varijabli koje sam već naveo, što zbog promena na samom tržištu automobila. Zato i smatram da se ne treba previše opterećivati sa tim koliko ćeš para moći uzeti za auto kroz nekoliko godina, već treba gledati da se uzme što pouzdanije vozilo koje će dobro da te služi u tom periodu, sa što manje odlazaka kod majstora, ostajanja bez automobila na po par dana svakih par meseci ili mesec dana, ostavljanja na putu i slično... a to može da ti osigura jedino novo vozilo, dok se kod polovnjaka nikad ne zna.
[ Laki024 @ 28.12.2009. 10:54 ] @
sto se tice prethosnih postova slazem se sa nekim postovima tipa da je u zavisnosti od uslova, i gde zeli da vozi auto, i koliko da vozi u zavisnosti od toga da kupi koji motor.
Medjutim bez obzira od uslova ja predlazem da kupi neki benzinac sa ugradjenim plinom, jer je ovo najekonomicnije, doduse sa plinom autoo zahteva odrzavanje.

E sad ovi servisi sto pise u predhodnbom postu, slazem se sa predhodnim, jer zaistra toliko kostaju, mozda i nesto vise, ali sta dobijas tim servisom:
Pa ovako to je mali servis, gotov je za 30 min rada je potrebno maximalno da se obavi, fdobojas 4 litara ullja, vrednost 2000din, filter vazduha, max 1000din, filter ulja i filter goriva, to zajedno jos 1000 din,i da castis ali bukvalno castis majstora, ovakav servis u svojoj reziji tre nece izaci vise od 5000din. Znaci ovde si ustedeo kod polovnjaka na jednom ovakvom servisu godisnje 50-100eur, i nek se polovnjak pokvari jos da das na popravjku 200-250eur, sto ne bi bilo sa novim, odrzavanje ti je skuplje samo za 100eur godisnje, a kod novog auta u prve 3 godine strasno gubis na ceni, preve godine sigurno 20 posto i vise od cene.

Dalje ja sam dao teze gde ikako da kupuje auto a to je:

- Dao sam razlig zasto da nekupi nov auto, jer auto dosadi za 2-3 godine, i htece da ga zameni za drugi. a ovde je na amortizaciji izgubio 40-50% od cene, a to je u tvom slucaju -4000-5000eur minus a kod polovnog bi izgubio za 3 godine 20-25%. sto je u tvom slucaju ako kupis polovan auto za 6000eur minus od 1500eur, znaci ovde si dobar 2000eur.
- Dalje sta je NOV auta kad se koristi, nista drugo nego POLOVAN auto, i cim se koristi on se i kvari, i bilo kako bilo i kod novog i kod polovnog racunica je sledeca, odrzavanje kosta 2-3.5 din po kilometru. Kod polovnog manje kvarova, ali skupli servisi, a i moze se reci skuplji delovi, dok kod polovnog jeftiniji servisi, i nesto jeftiniji delovi, ali se sve svodi na isto, tacnije mozda je kod polovnog ovo odrzavanje skuplje do 20% nego kod novog.
- Dalje ako vozis NOV auto, nisi ugrozen na putevima da ti se probusi guma, da te kazni policajac, da te udari neka budala. Veruj mi ako kupis Astru G ( samo nemohj tu precenjenu ) da delovi branika, farovi i sl, vec mozes i naci na otpadu, dok kod novije Astre H , tesko da ces naci na otpadu, a samo jedno stop svetlo zadnje kosta cini mi se 350eur, dok za astru G na otpadu ovo mozes naci za 50 eur.
tako da ako sagledamo i ovu cinjeicu, odrzavanje kod polovnog mozda je i jeftinije ako se uzme i ovo u obzir.
- Dalje amortizacija ( ili ti drugim recima pad vrednositi i gubitak vrednosti automobila ) u knjigovodstvu se to knjizi kao trosak, a taj trosak nije mali, pogotovo kod novog auta, to treba i zaraditi , da bi se za 3-4 godine opet imalop para za novi auta , a ne da se vozi neki "krs od polovnjaka" koji ce tada postati neki auto koji ste kupili kao nov
-Dalje , AUTO JE NOV samo dok je u salonu, provozaj ga 200km, i probaj prodati, garantujem ti da neces naci kuplca ni ako ga das 15% jeftinije nego sto si ti kupio, znaci u startu si izgubio 1500eur.
-TDUSKO, moram ti reci da ti bas nisi imao srece sa tvojom kupovinom polovnog auta, ja sam jednom kupio GOLF 4 koji mi se nikmalo nije dopada, ali sam ga nasao znacajno ispod cene, i presao sam snjim 15000km, oslim sto sam promenio ulje nisam imao ni jedan kvari odrzavanje me je kostalo nekih mizernih 0.5din/km. Sad sam uzeo drugi polovan auto, mogui ti reci da bas i nisam imao srece, ali daleko sam od toga sto si ti potrosio.
I nre nego sto kupite nov auto, razmislite slede, koliko vi zaradjjete za 1h kad mozete da placate ovlastene servisere i sl. Pa 1 radni sat ovlastenog servisera kosta 2800-4000din!!!! kad ja budem toliko zaradjivao na sat sa diplomom fakultea, razmislicu da li cu nositi u ovlasteni servis, a ako budem vise od toga onda cu mozda i odneti. Ni ovi neovlasteni nisu nita bolji i oni deru oko 1000din/h , ni to nije realno, ali realnije ipka nema
[ lancia88 @ 28.12.2009. 15:24 ] @
Pozdrav,

e hajde da ja procitam gde to nije pala cena novog automobila za nekih 20-30, pa cak i 50% posle prvih pet godina?

Ima primera, ali tim pre cemo dokazati da je rec o izuzetku a ne o pravilu....dajte, nemojte sad vise te bajke o novom automobilu. Nov automobil daleko teze moze da se kesom izvuce nego polovan i daleko je veca sansa da se mora u kredit ili lizing, a to visestruko dize cenu vozila. Nije u pitanju samo kamata (kod kredita, kod lizinga je niz stavki, a ne samo kamata), vec je tu i obavezan kasko, kursne razlike, ovlasceni servis o kome svi pisete kao da je rec iskljucivo o redovnom servisu, ali to uglavnom i pisu oni koji nemaju realno iskustvo jer u stvarnom zivotu problemi sa ovlascenim servisom ne poticu od redovnog servisa, itd.

Nazalost, kada god se bilo sta desi na tom novom autu, ali bilo sta, ne mora ni biti saobracajka, garancija podrazumeva odlazak u ovlasceni servis iskljucivo. To znaci da se zakaze, odveze tacno kad je zakazano, i uz puno srece ode i preuzme onda kada je i to zakazano. Puno srece vrlo retko ima.

Pitanje je kada ce zakazati, a osim u slucaju redovnog servisa, ta stavka je uglavnom veoma problematicna. Dalje, problemi koji nastaju kod placanja u smislu sta se racuna u garantni period a sta ne, odnosno, u kojim se slucajevima to pokriva. Ko nema srece da nije pokriven garancijom (sam je nesto sebi nastetio na bilo koji nacin i to ne pokriva garancija), taj ce da plati sve po visestruko vecim cenama. Da ne pominjem koliko kosta SRAF sa GM oznakom u ovlascenom Opelovom servisu, toliko je nisko i bedno, da nemam reci. Inace, radi se o srafu koji ne pokriva garancija. Ipak, jos gore je kad se radi o potrosnom materijalu, pa kod ovlascenog servisera za Fiat procurela gumica na zadnjem kocionom podrazumeva izmenu celog kocionog sistema u smislu potrosnog materijala (paknovi, dobosi, cilindri, ulje), i to za tricavih 400 eura??!! Situacija od pre mesec dana....

Naravno da mi pukne film, zovem drugara majstora da otera od njih auto bez obzira na sve i da mi on zameni bas sve to isto, jer u radnji je racun za sve bio manje od 30 eura!!! Konstatacija kod servisera prilikom izvlacenja auta napolje iz dvorista kosta 15 eura, a toliko kostaju i ruke mog majstora i to je sve zajedno manje od 400 eura...osetno. Kako je kupljen auto za kes, nije me briga mnogo ni za ostale elemente vise, pozdravio sam se garancijom posto sam sracunao koliko bi me sta moglo kostati u narednom periodu, pod pretpostavkom da necu bas na generalnu morati u ovih jos nesto manje od godinu dana....ma dovidjenja i zaobilazak u sirokom luku. Postoje stvari koje su skupe, ali postoje i elementarni bezobrazluci. To sve ide u paketu sa novim automobilom, odnosno, u paketu sa ovlascenim servisom kao obavezom. Man'te kudjenje konja kog niste jahali, vidim da saveti padaju cak i kad je iskustvo zasnovano na ekstremno velikim popustima prilikom kupovine novog automobila, sto u startu anulira argument gubitka u ceni, ali tu je rec o slucajnosti i necemu na sta se ne moze racunati, vlastiti servisi i slicno. To nisu iskustva za pricanje o opstem slucaju. Lako je u Raj ako imas Svetog Petra za kuma, ali to samo znaci da se ne moze iz te pozicije ocenjivati koliko je tesko stici do tog istog Raja.
[ tdusko @ 28.12.2009. 16:05 ] @
Citat:
lancia88: Pozdrav,

e hajde da ja procitam gde to nije pala cena novog automobila za nekih 20-30, pa cak i 50% posle prvih pet godina?

Ima primera, ali tim pre cemo dokazati da je rec o izuzetku a ne o pravilu....dajte, nemojte sad vise te bajke o novom automobilu. Nov automobil daleko teze moze da se kesom izvuce nego polovan i daleko je veca sansa da se mora u kredit ili lizing, a to visestruko dize cenu vozila.


U jeziku kojim ja govorim visestruko znaci nekoliko puta. Zamolio bih te da malo pojasnis na koji nacin auto koji inicijalno kosta 10 000 EUR moze da kosta 20 000-30 000-40 000 EUR.

Hvala
[ vladd @ 28.12.2009. 18:58 ] @
Citat:
Marko_L.....Kako nije argument ? Ako ti sutra ukradu vozilo, novo ili polovno, i on se ne pronađe...


Pa? Ukraden ti je auto i nema ga, koja je razlika da li si ga kupio "dobro" ili si kupio krs...Nemas auto pa ga nemas..mada je tako najbolje:)

Citat:
lancia88: Pozdrav,

e hajde da ja procitam gde to nije pala cena novog automobila za nekih 20-30, pa cak i 50% posle prvih pet godina?



Pa sta? Nije to glavni bauk, osim valjda na balkanu, gde se vozilo valjda kupuje da bi se naknadno "bolje prodalo"

Ja takodje ne znam nijednog vlasnika novopecenog polovnjaka koji za tri godine nije ulozio bar polovinu prvobitne nabavne cene , a bilo je slucajeva i vise, ali su pojedinacni.

One sto vole da im je sve cakum pakum, oni su platili dva auta...

I koja je racunica, platis 7500, i jos bar 3000 za pet godina, proda se za 3500, i "gubitak" je 7000. Oda se napravi usteda na servisima od 10*200 evra, i to je 5000 evra ukupnog minusa, druzenje sa majstorima, gubljenje vremena, sumnja u sigurnost duzeg puta

Nov auto ako se uzme, dace 5000 odmah, i kreditirace ostalih 10000(uracunate kamatice). Za 5 godina dodace jos 1500 za servise..i imace auto koji ce da kosta 8-9000, posle 5 godina, odrzavan, sa servisnom dokumentacijom... i NE MORA da ga prodaje.
Bilans, bice u fiktivnom "manjku" od 5-6 hiljada evra, vozice nov auto(koji i vredi tih 5000 vise od polovnjaka), taj trosak ce se razvuci na 5 godina, a trenutno ce imati 2000 vise u dzepu(500 neka ode na registraciju i lake troskove..)

A ako se slupa u medjuvremenu, ili ga opljackaju i ubiju...dzabe sva matematika..


Poz

[Ovu poruku je menjao vladd dana 28.12.2009. u 20:23 GMT+1]
[ anon115774 @ 29.12.2009. 09:10 ] @
Citat:
djricky:
za Toyota Avensis D4D = 21000 dinara (toyota servis na zrenjaninskom putu)


Ne stigoh ranije da odgovorim a ni sada nemam "dokaze" kod sebe osim za citirani automobil. Inace, malo sam pogresio u iznosima posto se kurs eura znacajno promenio ali ne toliko koliko si ti napisao.

Dakle ta cifra koju si ti napisao se odnosi na servis koji ide tek na 30.000km.

Na 15.000km servis kosta eur 133.93.
30.000km = eur 213.33
45.000km = eur 133.93
60.000km = eur 250.03
75.000km = eur 133.96
90.000km = eur 213.33
105.000km = eur 218.17

Dakle, dobijamo da u proseku odrzavanje kosta eur 123.49 na svakih 10.000km odnosno oko rsd 12.000.
[ lancia88 @ 29.12.2009. 09:19 ] @
Pozdrav,

Citat:
tdusko: U jeziku kojim ja govorim visestruko znaci nekoliko puta. Zamolio bih te da malo pojasnis na koji nacin auto koji inicijalno kosta 10 000 EUR moze da kosta 20 000-30 000-40 000 EUR.

Hvala


sa drugim jezicima kad probas, prosiris i vidike, pa "visestruko" itekako moze da znaci i vise osnova, a ne kumulativno kvantitativni nacin povecanja. Dakle, sabiranje nekoliko faktora koji podizu cenu vozila u slucaju jezika kojim se ja koristim, izmedju ostalih jezika ;)

Ukoliko, sa druge strane, ne znas na koliko nacina se iznova uvecava cena vozila kupljena u lizingu, onda imas srece, ali obzirom da DNEVNO u zadnje vreme bude oduzimanja i 2 pa do fantasticnih 6 vozila (ova zadnja statistika nije objasnjena, ali verujem da je to samo stvar odredjivanja dana u kome ce se oduzeti vozila i da se generalno uklapa u ovu prvu statistiku), a sto je ranije predstavljalo mesecni nivo, verujem da ces bez problema i u relativno bliskom ili svakodnevnom okruzenu pronaci nekoga ko je spoznao "blagodeti" lizinga i njihovog nacina nabijanja cene vozila u krajnjem iznosu. To je visestrukost, iako i sam mozes sracunati da je i u kvantitativnom smislu racunica veoma neugodna kod kupovine na lizing u odnosu na kes varinjantu, a kada tome dodas racunicu kupovine polovnjaka za kes i novog automobila na lizing, shvatis koliko tek onda stvar ume da bude komplikovana za racunanje i zbunjuje...naravno.

A sto nas dovodi do odgovora oko toga ko kupuje auto da bi ga prodao kasnije. Postoji i ta kategorija, zlazem se, ali ovde o njoj niko ne pise. U razvijenom svetu, jednako kao i kod nas, imperativ je imati pouzdan automobil i taj imperativ sebi ispunjavas uglavnom sistemom zamene starog za novo, na bilo koji od nacina. Najveci problem je servisiranje finansijske razlike izmedju to dvoje. Ukoliko prihodima mozes da pokrijes tu razliku, a to je uglavnom odlika razvijenog sveta a ne nasa, onda uzimas najkomforniji nacin a to je novo vozilo jer nisi zainteresovan za smanjenje razlike u ceni. Ukoliko nemas tolike prihode, onda gledas razliku u ceni i sasvim je shvatljiva ta logika. Svi ostali faktori samos e nadovezuju na to.

Ne treba biti iskljuciv i forsirati svoje resenje kao najbolje, jer u datim uslovima bilo koje drugo resenje moze biti bolje od toga, ma kako ono teoretski dobro zvucalo. Da postoje uslovi za samo jedno, pa makar ono bilo i najbolje resenje, svi bi vozili samo najbolju marku i najbolji model automobila i to iskljucivo nov, zar ne? Ne znam sta bismo tada sam polovnim kada ti novi ostare, ali to bismo verovatno prepustili diskusiji na nekom drugom forumu ;)
[ botr @ 29.12.2009. 10:20 ] @
Na kredit i lizing dodaj bar 50% cene, znaci ako je 10.000 platices ga bar 15.000.
[ Laki024 @ 29.12.2009. 10:48 ] @
i ako kupujes na lizing postoje velike verovatnoce da lizink predje u pusing.
Gde su jos ovde troskovi obaveznog kasko osiguranja, u periodu trajanja kredita, onda obavezni ovlasteni servisi i ostali skriveni troskovi.
Da ne pominjemo ovaj put i veoma poznate kursne razlike, varijabilne kamatne stope i sl.
[ tdusko @ 29.12.2009. 12:56 ] @
Naravno, napricaste svasta i naravno nista od toga nema pojma sa trenutnim kontekstom.

Coveku smo savetovali da umesto da polovnjak plati 7500 Eur, da tim novcem plati ucesce za nov auto, a da za ostatak od par hiljada eur (ja sam predlozio recimo astru 1.4, a to moze da bude i sendero ili punto sto rece Zare ili neki sasvim peti auto) uzme kredit, lizing, pusing ili kako vec hocete. U tom slucaju na 5 godina ce tih 2-3000 eur-a sa sve kamatom placati mnogo manje nego popravke tog polovnjaka. Plus, ustedece zivce i vreme.

Takodje, ne treba ni odbacivati mogucnost kupovine nekog od tih polovnjaka sto Lancia88 pominje, starih godinu-dve sa garancijom i malom kilometrazom
[ Kempesh @ 29.12.2009. 13:24 ] @
Prijatelju, ako imaš 7.500,00 eur-a, uzmi novi automobil . Ako ti zafali malo,uzmi razliku na kredit, ne na lizing. To ti je najbolja prijateljska preporuka, iz iskustva. Nećeš pogrešiti
[ vladd @ 29.12.2009. 14:27 ] @
Citat:
Laki024: i ako kupujes na lizing postoje velike verovatnoce da lizink predje u pusing.
Gde su jos ovde troskovi obaveznog kasko osiguranja, u periodu trajanja kredita, onda obavezni ovlasteni servisi i ostali skriveni troskovi.
Da ne pominjemo ovaj put i veoma poznate kursne razlike, varijabilne kamatne stope i sl.


Kupovina polovnjaka je trenutni pusing, a kako vreme protice, dodatno problemi prave pusing bez prestanka.

A ako zeli odmah korektan polovan auto, na tu cenu moze odmah da doda jos 1000-1500 evra dodatka, 4 gume, sredjivanja ekologije(egr, lambda i katalizator), amortizeri, paknovi ulja, filteri i kaisevi...


Sa drugog aspekta postoje i fiksne kamatne stope, i postoje nekakve beneficije, koje umanjuju uvecanje cene novog automobila.

Poenta je da se ne izbeci trenutno prevelika kolicina novca, vec da se rasporedi muka na 5-7 godina.

Jeste vise ali je i duze.

Placa se odsustvo velikog dela rizika posedovanja kola. Stiti se covek od neprijatnosti poluispravnog vozila, gubljenja vremena(svaki kvar nedelju -dve bez vozila) i na kraju krajeva od teskih kvarova.
Kradja, tezak sudar su rizici obe vrste kupovine...

Sustina je da za posedovanje kola, a narocito odskora pa na dalje(stiglo je vreme ozbiljnog odrzavanja vozila a ne samo, ulje filteri, plocice i kaisevi, za po 15-20 evrica, zbirno 50-70 evra periodicno, vec malo kugle, amortizeri, gume, kocione tecnosti senzori i karatalizatori..za 100, 200 i duplo vise evara troska), treba imati resurse.

Mozda je bolji savet da covek preispita resurse, pa ako moze lako i jeftino da dopre do kvalitetnog servisa za male pare, dobrih(pa i novih delova) za takodje male pare, i ako jos voli i zna da roni pod haubom, polovnjak je prava stvar.

Ako zeli da se udobno i bezbedno vozi = nov auto. Resurs, pocetni kapitali relativno stalan priliv prihoda.

Ako nema resursa, treba preispitati zalju za posedovanjem vozila...

Poz

P.S. Posedovanje vozila postaje znacajna investicija. Sve veci upliv ozbiljne auto industrije tezi da ukloni stare obicaje "malo vozi, pa ponovo prodaj, odrzavaj kada otpadne.." i slicne kerefeke, i svako ko se "uclani" u klub imaoca vozila, bice dovaspitan da je ljubimac sredstvo koje kosta, clan porodice koji blokira i trosi znacajna sredstva, i sve komponente saobracaja su spremne da zarade na toj "potrebi". Od akciza preko putarina i taksi, do kazni.

Krivinasenja od takve namere ce biti, ali svako prepadanje krivinasa uhvacenog van pravila ce biti skupo naplaceno.

[ jakalazu @ 29.12.2009. 14:41 ] @
Uzmi astru za oko 4500 eura ,2000-2003 godište.....vozićeš se isto kao u toj za 7500.....3 soma stavi u štek ili na kamatu.....Po meni što se tiče kupovine novog vozila.....teorija glasi ovako: Auto kupujem da bi mi koristio a da pri tom imam što manji gubitak...održavanje,gorivo,udaja-prodaja...Prevezem se isto i sa novim (astra g 10000 e) i sa autom starim 10 godina(astra g 4300 e) Kupovinom polovnog imam potencijalne dodatne troškove....koji mogu ostati samo no tom potencijalnom i da se nikad ne dogode( mislim na neke ozbiljnije kvarove 300-500 e ne na ulaganja 20-30 e za kaiševe,gume,kugle...potrošne stvari) Daklem kupac novog auta u samom startu ,,avansno,, plati sve moguće zajebancije koje se mogu a ne moraju desiti kupovinom polovnjaka....o gubitku nakon 3 godine da ne govorim......valjda je svima jasno da nov auto najviše izgubi na vrednosti u prvih 3-5 godina......pa ko razume shvatiće....pozzzzz
[ Laki024 @ 29.12.2009. 14:53 ] @
potpisujem predhodni post.

Samo da dodam toliko da kupis benzinca sa vec ugradjenim gasom, jer ugradnja zna da bude skupa.

I zapamti:

kao sto sam rekao probajd a kupis auto od vlasnika koji je dugogodisnjeg vlasnika, a ne od preprodavca sa ovlastenjem i sl.
Obrati paznju i na to dokle je registrovan auto, jer je i to bitna stavka registracija se krece 150-250eur, pa nije svejedno da li je jos registrovan 10 dana, ili 10 meseci
[ HoT_Steppa @ 29.12.2009. 19:17 ] @
Citat:
Laki024:
Samo da dodam toliko da kupis benzinca sa vec ugradjenim gasom, jer ugradnja zna da bude skupa.


Ugradnja ne mora da bude skupa, imas Landirenzo i Lovato od ~1000 ali imas i Tomaseto od 600 evra, pricam o sekvent uredjaju. A onaj koji je ugradjivao plin nije sigurno ga ugradjivao da bi mu auto stajao, nego ga je vozio kao sto bi vozio dizelasa. Znaci, kupi benzinca BEZ PLINA pa ga ugradi kod ovlascenog servisera za tu i tu marku.

Ako ne zaradjujes sa tim autom kupi auto od 6-8 godina starosti, na njima se najmanje gubi vrednost.
[ botr @ 29.12.2009. 19:49 ] @
Citat:
tdusko: Naravno, napricaste svasta i naravno nista od toga nema pojma sa trenutnim kontekstom.

Coveku smo savetovali da umesto da polovnjak plati 7500 Eur, da tim novcem plati ucesce za nov auto, a da za ostatak od par hiljada eur (ja sam predlozio recimo astru 1.4, a to moze da bude i sendero ili punto sto rece Zare ili neki sasvim peti auto) uzme kredit, lizing, pusing ili kako vec hocete. U tom slucaju na 5 godina ce tih 2-3000 eur-a sa sve kamatom placati mnogo manje nego popravke tog polovnjaka. Plus, ustedece zivce i vreme.

Takodje, ne treba ni odbacivati mogucnost kupovine nekog od tih polovnjaka sto Lancia88 pominje, starih godinu-dve sa garancijom i malom kilometrazom



Da se mi razumemo, ni jedna banka i nijedna lizing kuca ne daje lizing na 30% cene vozila, max ucesce je 30% kod vecine gore pomenutih, kod nekih ide i do 50% ali uz debelu kamatu, pa sad ti vidi, to sto je polovnjak ne znaci da ce odmah nesto da mu crkne, ni sa novim autom nisi siguran, ima gomila slucajeva, sustina je u tome da ce nov auto biti debelo preplacen i da ce za vreme trajanja tog kredita, lizinga, sta god, izgubiti dosta ne vrednosti za razliku od nekog polovnjaka.
[ vladd @ 29.12.2009. 20:56 ] @
Pa i polovnjak je debelo preplacen, ali NEMA slucajeva da polovnjak moze da dostigne nivo ispravnosti novog, bez ulaganja velike kolicine novca(i do 4000 evra, u slucaju ove Astre), a onda se postavlja i pitanje koliko vredi ulagati u polovnjaka.

Izbegavanje placanja na cupriji se visestruko plati na mostu.

I zanimljiva je logika "voziti za sto manje para", a onda preplatiti polovnjaka, i uruciti 7500 evra za nedefinisanog polovnjaka, koji isto toliko kosta (ali verovatno sa realom kilometrazom) u inostranstvu...

Znaci, dizel star 5 godina, moze da ima i preko 250kkm u tockovima...motor moze jos da izdrzi, enterijer takodje, ali trap, pogonska grupa, senzori i oprema oko motoa ne..

A to nisu jeftine stavke.
Citat:
jakalazu: Uzmi astru za oko 4500 eura ,2000-2003 godište.....vozićeš se isto kao u toj za 7500.....


I ovo je deo resenja...

Kupovina polovnjaka je put u neizvesnost

A ovo
Citat:
botr:  ni sa novim autom nisi siguran..



Je "juznjacka uteha", kiselo grozdje, i samolaganje u najvecoj meri. Treba snazno zazmuriti na realnost, i par promila neispravnih novih, staviti u isti nivo sa 90% polovnjaka...i zanemariti garanciju...kao sto je uvek zanemare oni koji nikada nisu uzeli nov auto.....ili bar polovan tamo gde se i na polovnjake daje neki bezbedni period eksploatacije...

Nema vise "balkanske birtije" sa polovnjacima onako kako se radilo do skora.

A stize i prolece, krckaju se ekoloske ideje(valjda je nevazno u Automobilizmu sto je nas Predsednik rukovodeci na samitu o globalnom zagrevanju i emisiji gasova), a to ce imati neku cenu... Uvek se zaboravi(baveci se automobilima, stajlingom i tjuningom, i pricama o jeftinoci) da smo duzni do 2015-e da budemo ekoloski na nivou EU, i to je krajnji rok i za industriju, saobracaj se sredjuje tokom iuce godine..da li euro 4, ili nesto slicno...euro 3+, sa nekim dodatnim odredbama.. jos se krcka..


Poz


P.S.

I opcija kupovine auta starog par godina, recimo vracenog sa lizinga, treba dodati u odlicnu varijantu. Garancija, solidnost, i solidno manje para od pune cene..
[ Marko_L @ 29.12.2009. 21:08 ] @
Niko ovde ne kaže da ne treba kupiti polovnjaka ako misliš da ti je to bolje/isplativije. Problem je što se jako puno mulja sa polovnjacima, pa treba biti izuzetno oprezan prilikom kupovine, jer vrlo lako možeš da se zezneš i kupiš "rupu bez dna". Dakle, ako je automobil dobro očuvan, redovno održavan, nije havarisan... iako je polovnjak, može predstavljati dobru kupovinu. Međutim, muljatori umeju da našminkaju auto tako da izgleda kao da ispunjava sve te uslove, a u stvari je težak krš. Čak i mnogim majstorima to može da promakne, a kamoli nekome ko kupuje automobil, a nema mnogo iskustva. Dakle, kada se već kupuje polovnjak, treba gledati vozila skinuta sa lizinga, vozila dobijena na nagradnoj igri (a dobitniku ne trebaju pa ih prodaje), kupovina od poznanika koji je prvi vlasnik i za koga znamo kako je vozio i održavao automobil... i to je to. Sve ostalo predstavlja ogroman rizik. Naravno, uvek možemo naći dobrog majstora da pogleda auto ili iskoristiti usluge pregleda ovlašćenog servisa... ali to košta, pa ako treba pogledati više automobila, to već predstavlja problem. Prednost novog automobila je ta što se zna tačno šta se kupuje. Jeste, može da bude problema i sa novim autom, ali je šansa taman toliko mala, koliko je mala šansa da naletite na polovnjak kome ne fali ništa. Naravno, sve ima svoje prednosti i mane, pa tako i ovo, tako da svako prema svojim potrebama treba da odluči šta mu više odgovara.
[ botr @ 30.12.2009. 11:22 ] @
Ne kazem ja da je los izbor kupovina novog auta, mozda je bolji izbor auto koji je vracen sa lizinga, redovno je odrzavan, nema neku kilometrazu, skoro nov, a znacajno manja cena od novog.
[ vladd @ 30.12.2009. 12:00 ] @
NAjbolje je kada imas para i mogucnosti da odaberes kola, odrzavas, i izbegnes bulumentu prevaranata koji u auto biznisu grickaju svoj delic kolaca.

Ne postoji idealna prilika i ne postoji idealna zena.:)

Znaci, svako prema svojim mogucnostima, i kalkulacija realnih, razumnih rizika.

Post Marka_L moze da bude kao zakljucak ove teme...a konkretna Astra dizel moze da se izbori za novog vlasnika samo ako zadovolji veliku kolicinu preduslova, da bar delimicno opravda svoju cenu.

Posebna je prica, da li je bolje dati vecu kolicinu para na gomili, ili razgoditi trosak na duzi period...

Poz
[ griswold @ 11.01.2013. 18:56 ] @
evo, aktivirah temu, nisam nashao slicnu u pretrazi, kupujem prvi auto znate kako je imam milion dilema
moze pomoc ili savet oko ovih stosam izdvojio (prvenstveno zelim manju limuzinu, ili malo veci hecbek/kupe; i da ne trosi puno)
do 2000eura

http://www.polovniautomobili.com/oglas2519177/ford_escort_16v/
http://www.polovniautomobili.com/oglas2231565/toyota_paseo/
http://www.polovniautomobili.com/oglas2899754/opel_vectra_b/
http://www.polovniautomobili.c...994/mitsubishi_carisma_19gltd/
http://www.polovniautomobili.c...02/hyundai_accent_fun_15_dohc/
http://www.polovniautomobili.com/oglas2910931/ford_escort_14/
http://www.polovniautomobili.c...9749/volkswagen_golf_3_golf18/

ili ovaj ali ima malo kibuka 1200 mislio sam bar 1500, al ako ovaj ima vise prednosti od ovih gore(potrosnja,odrzavanje,..) recite (slabo se razumem u kola inace)
http://www.polovniautomobili.c...60/fiat_punto_12_16v_sporting/

opel corse mi se ne svidjaju uopste
VW golf sam cuo da su kruti generalno
pasati losa unutra plastika i jos ponesto
to sam saznao do sad
a drug mi kaze da uzmem samo opel,ford,ili japanca

favorit od ovih gore mi je micubisi carisma

hvala unapred
[ Cezar Corolla @ 11.01.2013. 19:18 ] @
Dobar ti favorit. Nemoj jos mnogo da mislis. Moja preporuka.
[ etjen @ 11.01.2013. 20:22 ] @
favorit ti je odličan, samo nađi benzinca.
[ vladd @ 12.01.2013. 00:21 ] @
Bolji je benzinac, sa plinom, mada od navedenih, doticni favorit je najbolji izbor.

Eventualno Toyota, na drugom mestu, zbog malog benzinca+plin, sto je jeftinije i za registraciju i za voznju.

Ali je karizma bas za duza putovanja.

BTW, jedino ova dva od navedenih imaju i klimu, sto nije beznacajno po vrucini.

Poz
[ Zarko Silic @ 12.01.2013. 00:37 ] @
Kako moze doticni automobil biti favorit ako odmah u startu nesto ne stima?

Pise da je automobil 1998. godiste a da je uvezen 2002 iz Nemacke.

Uz pomoc kakvi trikova mu je to uspelo?

Za 2000 eura moze da kupi samo Punta i to dobro da otvori oci da mu ne podvale nekakav krs.
[ BluesRocker @ 12.01.2013. 01:18 ] @
Citat:
Zarko Silic: Pise da je automobil 1998. godiste a da je uvezen 2002 iz Nemacke.

Uz pomoc kakvi trikova mu je to uspelo?

Zar nije negde u to vreme dozvoljen uvoz polovnjaka do 6 godina, da bi koju godinu kasnije smanjili na 3 godine?
[ Zarko Silic @ 12.01.2013. 01:30 ] @
Ne,

uslov je bio Euro3 norma.

Taj automobil nije Euro3. To je stari E2, F8 motor. Kao u Meganu. Najverovatnije sa nesretnim Lukasom. (Zato ga i prodaje)

Pozovi ga telefonom i pitaj kako je euro2 uspeo uvesti 2002.

U nasem kraju se nelegalno ocarinjena vozila oduzimaju i kvalifikuje se kao carinski prekrsaj, a ima takvih. Zrenjaninska carinarnica je jedno vreme prednjacila sa ovakvim radnjama.

U svakom slucaju treba proveriti poreklo i legalnost.






[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 12.01.2013. u 02:56 GMT+1]
[ KrkaCiC @ 12.01.2013. 01:40 ] @
Mozda je uvezen na invalida nekog,ili na lice sa kosova?
A,naravno,mozda je i kuc kuc
[ aleksandarzz @ 12.01.2013. 08:23 ] @
Citat:
Zarko Silic: Ne,

uslov je bio Euro3 norma.

Taj automobil nije Euro3. To je stari E2, F8 motor. Kao u Meganu. Najverovatnije sa nesretnim Lukasom. (Zato ga i prodaje)


2002.-ge je uslov za uvoz bio da je auto mladji od 6 godina. Neku godinu posle toga je (tako priča kaže) jedna grupa ljudi koji uvoze nove automobile otišla na pravo mesto sa džakom para pa je granica smanjena na tri godine. To je trajalo svega nekoliko meseci, da pi posle toga kao uslov uvoza bila određena norma EURO 3.
Invalidi imaju pravo na oslobodjenje od carine (i poreza), ali i za njih važi euro3. Do pre neku godinu su naslednici mogli da uvezu automobil bez ikakvih ograničenja. Sada i tu važi uslov - euro3.
[ griswold @ 12.01.2013. 09:32 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Kako moze doticni automobil biti favorit ako odmah u startu nesto ne stima?

Pise da je automobil 1998. godiste a da je uvezen 2002 iz Nemacke.

Uz pomoc kakvi trikova mu je to uspelo?

Za 2000 eura moze da kupi samo Punta i to dobro da otvori oci da mu ne podvale nekakav krs.


dobro ne mora bas taj karizma, nego generalno sam mislio karizma benzinac gdi posto sam citao samo pohvale
dao bih i 2200eura ako treba pozajmicu ako nadjem dobro ocuvanog
reko se kvare japanci, ali kao malo teze delovi se nadju i malo su skuplji
a i vidim da registracija bas nije jeftina, oko 23hiljade
http://www.b92.net/automobili/...05&mm=08&nav_id=173928
ovde kazu sve pohvale, samo jedini minus kocnice malo duzi zaustavni put, i da je pre svega porodicni auto, a ja jos nisam porodican covek :)

u medjuvremenu mi jedan as drugog sajta preporucio umesto karizme i ovo
http://www.polovniautomobili.c...38008/skoda_fabia_mpi_comfort/

hvala u svakom slucaju, sto vise informacija i misljenja prikupim to bolje

p.s. dajte mi bar resite dilemu oko VWova, pre svega golfova, jel vredi uzeti golf 3 do 2200eua, posto za golfove svi kazu razlicito, ovaj kaze dobri su ima delova jeftinih, a ovaj kaze da su kruti za voznju
[ botr @ 12.01.2013. 09:35 ] @
U Carismu GDI ne moze da se ugradi plin. Ova Fabija moze da bude dobra kupovina.
[ vladd @ 12.01.2013. 10:07 ] @
Ne znam stta to vama ne stima, tada je euro 3 bio za benzince, a "ekvivalentni" euro 2 za dizele.

Treba otici i pogledati doticni Karizmu, ovako pricamo poprilicno napamet.

Skodica je zanimljiva, ali preskupa za 10 god i 112kkm, to bi trebalo proveriti, i nema klimu, sto je tada bio obicaj.., za europske "stedise"..
I oko motora je "stara" oprema, temperaturni i ostali senzori, losi spojevi i lose plastike..
A pride je i lako udarena, sto joj nkako nije plus.

Cinjenica da nema nekog asortimana delova za japance, ali nesto nisu ni potrebni..

Ako je ova zaista presla 200kkm, nije ni na polovini veka.

Sto se kocnica tice, igra je u "ustedama", kupuju se mekane ili jeftinije plocice, pa to ima posledicu na kocenje. KAda se uzmu koje treba, tih problema nema..

Poz
[ superbaka @ 12.01.2013. 13:56 ] @
da i ja iskoristim temu...

treba da uzmem polovan automobil za 4k i treba mi vase misljenje sta da kupim...

prednost bih davao po redosledu vaznosti sledecem:

1. godiste
2. odrzavanje
3. dizel
4. potrosnja/kubikaza (od 1500-1900 kubika)

takodje, ne volim male automobile poput Corsa, Spark, Clio i slicno, tako da, sto je veca limuzina, to bolje...

prateci oglase, nekako mi se cini da je najbolji odnos cene i kvaliteta, odnosno onog sto ja trazim, kod Focus-a i Stylo-a... za ovaj iznos mogu da se nadju ova vozila i do 2007. godista...

sta vi mislite o ovome, i imate li bolji predlog?
[ Zarko Silic @ 12.01.2013. 14:17 ] @
Citat:
aleksandarzz:
Citat:
Zarko Silic: Ne,

uslov je bio Euro3 norma.

Taj automobil nije Euro3. To je stari E2, F8 motor. Kao u Meganu. Najverovatnije sa nesretnim Lukasom. (Zato ga i prodaje)


2002.-ge je uslov za uvoz bio da je auto mladji od 6 godina. Neku godinu posle toga je (tako priča kaže) jedna grupa ljudi koji uvoze nove automobile otišla na pravo mesto sa džakom para pa je granica smanjena na tri godine. To je trajalo svega nekoliko meseci, da pi posle toga kao uslov uvoza bila određena norma EURO 3.
Invalidi imaju pravo na oslobodjenje od carine (i poreza), ali i za njih važi euro3. Do pre neku godinu su naslednici mogli da uvezu automobil bez ikakvih ograničenja. Sada i tu važi uslov - euro3.


Mozda je tako kako kazes. Nakon petooktobarskih promena, svetlost dana smo ugledali sa novim Dinkicevim pravilima. Jedno kratko vreme je bilo moguce sve, samo ako platis dazbine, ali ne zadugo je euro 3 stupio na snagu.

Bilo tu i jos par varijanti. Prvo "nece da moze" sa crnogorskih tablica, pa je ipak moglo. Pa zatim i ta kosovska varijanta, ali mislim da je svuda euro3 bio uslov.

No nebitno.

Mnogo bitnije jeste, ako se kupuje egzotican automobil da se prethodno napravi jedna mala stih proba. Treba na primer nazvati glas servis i pitati koliko kosta vetrobransko staklo i da li ga poseduju? Koliko se ceka ako ga nemaju? Koliko kosta prednji far u prodavnici i slicno. Tek nakon toga treba doneti odluku o tipu vozila koji se, pre svega, sme kupiti.

I jos jednom napominjem, da sa za 2000 eura ne moze kupiti korektan automobil star desetak godina. Nekakva podvala sigurno postoji.
[ etjen @ 12.01.2013. 15:07 ] @
Citat:
Zarko Silic:

I jos jednom napominjem, da sa za 2000 eura ne moze kupiti korektan automobil star desetak godina. Nekakva podvala sigurno postoji.


ovo je suština.
[ milivoje t @ 12.01.2013. 15:23 ] @
@superbaka

ako su ti to prioriteti, onda je sigurno da je najmladji dizel koji mozes dakupis, a sa relativno jeftinim odrzavanjem neki italijanski 1.9 (m)jtd.

ako ti je zbog posla neophodan karavan, stilo nudi najvise prostora u gepeku. od forda bih pre uzeo benzinca nego dizela. nisam u toku sa cenama ali b5 pasat 1.9tdi je mudra kupovina.

sa istom dilemom prijatelj je kupio libru 1.9 dizel i bezobraznu kilometrazu je presao, bez vanrednih ulaganja...

mnogo zavisi od ponude natristu i konkretnog primerka, raspolozivih servisera kod tebe..
[ vladd @ 12.01.2013. 18:50 ] @
Citat:
[url=/p3231620]
Mnogo bitnije jeste, ako se kupuje egzotican automobil da se prethodno napravi jedna mala stih proba. Treba na primer nazvati glas servis i pitati koliko kosta vetrobransko staklo i da li ga poseduju? Koliko se ceka ako ga nemaju? Koliko kosta prednji far u prodavnici i slicno. Tek nakon toga treba doneti odluku o tipu vozila koji se, pre svega, sme kupiti.

I jos jednom napominjem, da sa za 2000 eura ne moze kupiti korektan automobil star desetak godina. Nekakva podvala sigurno postoji.


Kosta izmedju 130 i 150evra..kostao je prosle godine oko 13000 sa ugradnjom, koja nije nesto komplikovana, ali zbog kursa..sada mozda ima korekcija.

I zasto "egzotican" auto. Mitsubishi se LEGALNO prodaje u Srbiji 22 i vise godina. Pretprosle godine je prodata sluzbena karizma, u standardnom stanju, trebalo je odraditi veliki servis i pazariti accu, i nista vise, i vlasnik se vozi godinu dana bez ama bas ikakvih stuckanja i problema.

Istina je da je muka pazariti koristan auto za 2000 evra, ali je najmanje potencijalnih glavobolja kod Karizme.

Ono sto je za ocekivanje, osim velikog servisa, i eventualno plocica, ne treba ocekivati ni probleme sa homokinetickim zglobom ni sa amortizerima. Motor i mejac ne bi trebali da primete 200kkm, ako nije sakacen i kasapljen, sto treba proveriti, bez toga nema price.

Karizma je bio jako ozbiljan auto, 98-e..i nema slabih tacaka.

A u Beogradu ima par, ne dobrih, nego vrhunskih majstora, koji nisu derikoze.

Poz
[ Cezar Corolla @ 12.01.2013. 23:41 ] @
I pored svega, Carisma je japanac, i nije 10, nego 14 godina. To nije garant za potpuno cist i ispravan auto, ali je cena vrlo realna.
[ Zarko Silic @ 12.01.2013. 23:46 ] @
Nije Japanac. Motor je Renoov. Isti kao sto je u Volvu S40 i u starom Renou Meganu.

Imali smo tada Mitsubichi sa francuskim motorom i Opela sa japanskim motorom. Sta mislite koji je bolji?
[ etjen @ 13.01.2013. 10:00 ] @
da se ja ispravim-promaklo mi je da je Carisma '98 godište, tako da su te pare realne za njega.
Mada, opet ponavljam, tako star auto, samo benzinac.
[ vladd @ 13.01.2013. 10:27 ] @
Citat:
Zarko Silic: Nije Japanac. Motor je Renoov. Isti kao sto je u Volvu S40 i u starom Renou Meganu.

Imali smo tada Mitsubichi sa francuskim motorom i Opela sa japanskim motorom. Sta mislite koji je bolji?


To je bio Holandski japanac, pravljen u Bornu zajedno sa S40. Jedina realna(a mozda prikrivena navodnim uvozim iz Nemacke) opasnost je da je sluzio kao TAXI u zemljama Beneluksa..

Poz