|
[ bmanj @ 27.12.2009. 20:15 ] @
| Pozdrav,
Imam IT agenciju, i ugovor o poslovno-tehnickoj saradnji sa jednom firmom, koji treba da vazi 6 meseci, oko izrade softvera i odrzavanja istog.
Ugovor traje skoro 3 meseca, za to vreme mi nisu uplatili fakturisane iznose.
Iznos se treba da se uplati do 15. u mesecu.
Redovno sam im dostavio fakture i radne naloge. Sve je potpisano i ispecatirano i sa moje i sa njihove strane.
Sto se mene tice, postoji nekoliko varijanti:
1. da zaboravim na sve, i da se jednostavno vise ne pojavljujem kod njih, i da ne odgovaram na njihove pozive i mejlove
2. da im kazem kako stoje stvari, i da uradim sve sto je pod tackom 1
3. da ih tuzim i da trazim ono sto mi pripada ugovorom.
Zanima me, da li moram da raskidam ugovor sa njima ili slicno za slucajeve navedene pod brojevima 1 ili 2.
Da li mogu da imam (zakonski) problem, ako ne raskinem ugovor sa njima?
Da li da im posaljem preporuceno pismo, u kom ce da stoji da nisu ispunili svoje obaveze, i da cu da postupim kao sto sam napisao u tacki 3.
Molim vas, javite mi vasa iskustva i preporuke.
Napominjem da sam agencija, i da nisam siguran da je najpametnije resenje da se jurim po sudovima naredne 3 godine, zbog par stotina evra.
Jos jednom - hvala unapred. |
[ S A J A @ 27.12.2009. 21:28 ] @
Sve to što si napisao zavisi od ugovora koji si sa njima potpisao. Dakle, u tom ugovoru treba da se nađu obaveze i jedne i druge strane i šta se dešava ukoliko se obaveze ne ispunjavaju.
[ Kempesh @ 28.12.2009. 07:59 ] @
Po meni, ovo je klasično izbegavanje plaćanje fakture, i moj savet je da ga tužiš ako ne možeš da se dogovoriš sa njim ( zbog daljeg poslovanja ,korektnih poslovnih odnosa itd...) . I bez Ugovora imaš pravo da ga tužiš, jer kako si rekao imaš potpisane i pečatirane fakture i radne naloge sa njegove strane. Ako sve to imaš, i ako je firma koja ti duguje solventna trebalo bi sud brzo da donose rešenje u tvoju korist. To ti pričam iz iskustva,imao sam zadnje vreme više takvih slučajeva i nisam imao problema sa naplatom ,osim kod firmi koje su u blokadi
[ bmanj @ 28.12.2009. 08:44 ] @
Koliko ce mene da kosta podnosenje takve tuzbe?
Da li moram da uradim nesto pre podnosenja tuzbe, da raskidam ugovor ili slicno?
Oni nisu u blokadi, to je sve u redu, samo sto jesu u frci sa parama (ali u frci sam i ja).
U ugovoru stoji da ce sve sporove resavati nadlezni sud, naravno da ne stoji sta ce da se desi ako neko ne plati ono sto treba.
[ dejande @ 28.12.2009. 09:00 ] @
sud ce brzo zavrsiti svoj deo posla i doneti reshenje po kome ces se naplatiti .
sada da li je suma koju ti duguju adekvatna i da li ce se od te sume moci isplatiti troskovi advokata tuzbe i svih troskova oko toga ...
mozda je veliko maltretiranje da se za par stotina evra gnjavis po sudovima ali zasto dozvoliti prevarantima da na ovaj nacin profitiraju , koliko firmi su oni na taj nacin prevarili zarad licne dobiti.
i na kraju daj ovde ime te firme kako mi ostali ne bi naseli na njihovu prevaru.
[ websurfer @ 30.12.2009. 09:35 ] @
Ja bih u takvom slucaju zatrazio raskid ugovora posto nisam siguran koliko bi ti se isplatila tuzba (ne samo zbog para vec i zbog izgubljenog vremena). Sledeci put kad sklapas takve poslove najbolje trazi unapred novac (ili deo novca) kako ne bi doslo do toga da ponovo radis za dzabe.
[ bmanj @ 12.01.2010. 20:47 ] @
Ovo mi se jako iskomplikovalo...
Naime, direktor firme kaze da nije zadovoljan proizvodom, i zeli novac nazad.
Znaci, nece da mi plati odrzavanje od 4 meseca (imamo ugovorenih 6), i trazi novac od proizvoda nazad.
Od papira imam ugovor, u kom je u grubo opisana funkcionalnost softverskog proizvoda.
Imam radni nalog, pecatiran i potpisan.
Imam fakturu, pecatiranu i potpisanu.
Imam radne naloge i fakture, za 4 meseca odrzavanja, pecatirane i potpisane.
U ugovoru stoji da se radi odrzavanje 6 meseci.
Platili su mi proizvod, ali mi nisu platili odrzavanje, mada su po ugovoru duzni da to urade do 10. u mesecu.
Najiskrenije, proizvod radi ono sto su oni zeleli, i nikada nisu imali nikakve probleme sa njim, nikada se nisu zalili, i zaista su bili zadovoljni. Mozda su se jednostavno predomislili da li im je taj proizvod zaista potreban.
Sta da radim? Medju nama, moze biti da je u pitanju samo pretnja, i da zele da se izvuku a da ne plate.
[ websurfer @ 12.01.2010. 20:59 ] @
Mislim da su po zakonu imali neki period, mislim da je mesec dana (nisam bas 100% siguran) da se predomisle i da ti vrate proizvod. Ako nisu bili zadovoljni trebalo je u tom roku da reaguju. Sa druge strane - oni nisu ispunili svoju obavezu placanja.
Citat: bmanj:Medju nama, moze biti da je u pitanju samo pretnja, i da zele da se izvuku a da ne plate.
I meni se tako cini.
[ bmanj @ 12.01.2010. 23:05 ] @
Pazi, oni mi jesu platili inicijalni proizvod, ali nisu platili kasnije odrzavanje.
A bas me to najvise i zanima - da li imaju neki period i koliki, da vrate proizvod? Da li je kao sto kazes mesec dana, ili je u pitanju duzi period.
U pitanju je izrada softvera, dakle pre ce biti da je usluga.
Ne znam da li ovaj link moze dati neke odgovore (iako je sajt Hrvatski, a moj se problem desava sa Srpskom firmom)
http://www.reklamacije.net/reklamacije/kompjuteri-programi-racunalna-oprema-./zamjena-ili-vracanje-proizvoda.html
[ websurfer @ 12.01.2010. 23:19 ] @
Citat: bmanj:
A bas me to najvise i zanima - da li imaju neki period i koliki, da vrate proizvod? Da li je kao sto kazes mesec dana, ili je u pitanju duzi period.
Ja sam jos ranije cuo da je mesec dana ALI nemoj to da prihvatas kao 100% tacno (posto sam ja to cuo od osobe koja je to cula od nekoga pa je lako moglo da ispadne da ta informacija nije tacna). Ja cu pokusati da se raspitam vise o tome ali ubedjen sam da je taj period znatno kraci od tih 4 meseca koliko je u ovom slucaju proslo.
[ bmanj @ 12.01.2010. 23:47 ] @
Hajde, molim te. Stvarno mi je hitno, moram da znam kako da se postavim.
Muka mi je od svega ovog danas...
[ Marko_L @ 13.01.2010. 00:23 ] @
Ček, polako. Prvo definiši proizvod. Jesi li ti imao taj proizvod pa prodao njima (ili im dao licencu), pa onda potpisao ugovor o održavanju ili si radio softver za njih po narudžbini. Ako je ovo drugo, onda se ne radi o proizvodu, nego o usluzu i tu nema vraćanja. To je isto kao da si otišao kod frizera, on te ošišao, a ti mu tražiš da ti vrati kosu. Ako je ovo prvo, onda može da ti vrati ukoliko dokaže da proizvod ima neku falinku ili da ne radi po specifikacijama (sa kojima si nadam se upoznao kupca). U tom slučaju, dužan si da proizvod zameniš ispravnim ili da popraviš postojeći, pa tek ako to ne možeš da ispuniš u zakonskom roku od 45 dana, jedino tako može da ti traži novac nazad ili ako dokaže da si sakrio neke bitne činjenice o funkcionisanju proizvoda za koje da je znao, kupac ne bi ni kupio proizvod.
Što se tiče neplaćanja računa sa njihove strane, postoji vrlo jednostavan lek. Počni da im obračunavaš kamatu na mesečnom nivou za sve neplaćene račune i ubaci im to kao stavku na sledeći račun. Možda će prvi mesec misliti da se zezaš, ali kad vide da si dosledan u tome, verujem da će vrlo brzo da se predomisle i regulišu dug, jer račun je ipak obavezujući dokument.
[ bmanj @ 13.01.2010. 00:43 ] @
Jos jednom sam pogledao ugovor.
Dakle, imam ugovor sa njima:
1. da im izradim programski proizvod
2. da im ga predam na koriscenje
3. da dajem tehnicku podrsku
4. da ih obucim da koriste program
5. sve traje 6 meseci.
Uradio sam im internet sajt, odnosno web katalog proizvoda.
Imam jos jedan ugovor sa njima, u kom stoji da cu im odrzavati sajt, sto i radim (sitnije izmene u funkcionalsnosti), i da cu to fakturisati. Placanje je na mesecnom nivou, do 10. u mesecu.
Njima se cini da je to moje odrzavanje uzaludno, i da zelim da im uzimam pare bez imalo rada.
Oni su se jednostavno predomislili, smatraju da im to vise ne treba. Novi momenat je taj, da kada sam ih pitao za novac za odrzavanje, da su rekli da to njima vise ne treba, da ga ne koriste i da zele pare nazad. Ili barem tako kazu.
U pitanju je usluga, nisam im dao nikakvu licencu, u pitanju je softver po njihovoj narudzbini.
U ugovoru pise da vrsim uslugu i da ustupam proizvod, i da uslugu odnosno proizvod ustupam poruciocu.
Proizvod nema nikakvu falinku, sve radi kako treba, ali da li softver radi ili ne radi, to nikada ne mozes dokazati.
Ne znam da li imam pravo na kamatu, posto tako nesto nismo spominjali u ugovoru.
[Ovu poruku je menjao bmanj dana 13.01.2010. u 01:57 GMT+1]
[ Marko_L @ 13.01.2010. 02:32 ] @
Citat: Njima se cini da je to moje odrzavanje uzaludno, i da zelim da im uzimam pare bez imalo rada.
Pa nema šta njima da se čini, sve zavisi šta ste stavili u ugovor. Ako ste stavili da radiš održavanje za fiksnu mesečnu nadoknadu i uredno si izdavao račune za svaki mesec, moraju da ti plate, sve i da ništa nisi radio. Pa nećeš valjda da pokvariš nešto što radi samo da bi imao posla :) Sa druge strane, ako ste u ugovoru definisali da te plaćaju po učinku, onda naravno naplaćuješ samo ono što si uradio a to je najbolje definisati pomoću radnog naloga. Znači napraviš radni nalog, navedeš na njemu šta sve treba da se radi, oni ti potpišu i ti im onda kad završiš izdaš račun koji sadrži stavke iz radnog naloga ili jednostavno navedeš nadoknada na osnovu radnog naloga blablabla. To je otprilike to, a njima ako se ne sviđa ili im se čini da te plaćaju bespotrebno, uvek mogu da zatraže raskid ugovora, pa da im izađeš u susret, ali ono što ti duguju bilo na osnovu dogovorene fiksne nadoknade ili rada po učinku, moraju da plate, tu nema diskusije.
Citat: Oni su se jednostavno predomislili, smatraju da im to vise ne treba. Novi momenat je taj, da kada sam ih pitao za novac za odrzavanje, da su rekli da to njima vise ne treba, da ga ne koriste i da zele pare nazad. Ili barem tako kazu.
Kao što rekoh, to tebe ne treba da zanima, ako si ti odradio ono što je definisano u ugovoru i izdao im račun za to, oni to moraju da plate i nemaju nikakvo pravo da ti traže novac nazad. Da se radi o proizvodu, moglo bi eventualno da se raspravlja o faličnosti proizvoda i slično, ali kada se radi o usluzi, mogu samo da se pozovu na neispunjenje ugovora.
Citat: U pitanju je usluga, nisam im dao nikakvu licencu, u pitanju je softver po njihovoj narudzbini.
U ugovoru pise da vrsim uslugu i da ustupam proizvod, i da uslugu odnosno proizvod ustupam poruciocu.
E ovo već može da bude malo problematično. Čini mi se da nisi dobro formulisao ugovor. Usluga se ne može ustupiti, ona se samo može izvršiti, a proizvod koji je rezultat te usluge pripada naručiocu usluge. Dakle, ili si izvršio uslugu ili si prodao proizvod (ili licencu za korišćenje). Tako da, ne znam kako bi se to tumačilo ako dođe do suda, ali realno gledano, ako si ti njima isporučio kompletan source code, dokumentaciju i šta je već sve definisano u ugovoru, onda si izvršio uslugu i tako treba da se tretira. Međutim, ponavljam, ako se u ugovoru pominje i proizvod, dosta toga zavisi od tumačenja ugovora. Upravo zato svaki ugovor treba da bude što precizniji.
Citat: Proizvod nema nikakvu falinku, sve radi kako treba, ali da li softver radi ili ne radi, to nikada ne mozes dokazati.
Naravno da možeš. Softver, kao i svaki proizvod ima svoje specifikacije... šta radi, kako radi i slično. Ako si te specifikacije jasno predočio kupcu i sve radi po tim specifikacijama, onda si miran. Ukoliko ne postoje nikakve specifikacije, to onda može biti problem i ne znam kako bi se to rešavalo na sudu, mada, po nekoj elementarnoj logici je na kupcu da se informiše o tome šta kupuje. Mislim, može sad neko da ode i kupi usisivač i onda ga vrati u radnju i kaže, ne radi vam uređaj, ne može na njemu da se gleda TV program.
Citat: Ne znam da li imam pravo na kamatu, posto tako nesto nismo spominjali u ugovoru.
Naravno da možeš. Ako kupac nije ispoštovao rok plaćanja (koji si verujem naveo na računu), onda imaš pravo na obračun kamate. Za detalje o stopama, obračunu i izgledu kamatnog računa se konsultuj sa nekim knjigovođom ili sa nekim ko je to već radio. Ja, na sreću, nisam imao potrebu za tim do sada, tako da se nisam bavio detaljima.
U svakom slučaju, preporučujem ti da prvo probaš sve da završiš na lep način. Znači, odeš kod njih i kažeš im da si ti spreman da im izađeš u susret da raskinete ugovor i da ih oslobodiš obaveze za daljim plaćanjem, ali pod uslovom da ti plate ono što si do sada uradio. To bi bilo fer za obe strane. Ukoliko ti kažu da im to ne odgovara i opet krenu da se prave blesavi, onda im reci da od raskidanja ugovora nema ništa, a da ćeš već od sledećeg računa krenuti da im obračunavaš kamatu na sve zaostale dugove. Ako su koliko toliko normalni, to bi trebalo da im bude dovoljno da ti plate sve što ti duguju. Ako ne, onda kao što rekoh, konsultuj se sa knjigovođom i kreni da im stvarno obračunavaš kamatu, pa onda kamatu na kamatu, i to nastaviš i posle isteka tih 6 meseci, jer iako ističe ugovor, dug na osnovu izdatih računa ostaje, pa ako im se isplati da se sad prave blesavi, a posle nekog vremena plate 3 puta više, neka ih.
[ websurfer @ 13.01.2010. 23:02 ] @
Kao sto ti je Marko_L vec napisao ne treba da te brine sta se njima sada kao cini i sta sada naknadno pokusavaju, ti naplati dosadasnje odrzavanje jer ga nisu blagovremeno otkazali tako da moraju da ti plate uslugu koja je vec davno odradjena i fakturisana sa tvoje strane i za cije placanje vec dugo cekas. Posto u fakturi sigurno imas naveden rok za placanje (tj. datum valute) oni su bili duzni da ti do navedenog datuma plate dugovanja a ne da se prave ludi.
[ bmanj @ 14.01.2010. 09:26 ] @
Ok.
Sada jos samo ako mozes da mi javis (Websurfer ili neko drugi) koliki je period kada mogu da traze povracaj novca (ta stavka ne postoji u ugovoru, znaci verovatno postoji neki zakonski period).
Hvala unapred!
[ websurfer @ 15.01.2010. 15:28 ] @
Pitao sam neke knjigovodje ali nisu znali da mi odgovore (pricali su mi nesto o zakonu o zastiti potrosaca i pravu na vracanje robe ali to nije to). Treba pitati nekog pravnika.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|