[ Zoran Rodic @ 27.12.2009. 23:42 ] @
Upravo tako mogu najkraće opisati kupovinu HP netbook-a u jednoj renomiranoj prodavnici IT opreme, smeštene u jedan skoro otvoreni veliki šoping centar.
Dakle, u onoj sveopštoj gužvi koja je zaposela prodavnicu, dobih u kesi kutiju sa pomenutim netbookom.
U onom ludilu, nisam ništa proveravao, jer zaboga ... valjda se podrazumeva da ću dobiti neotpakovanu kutiju.
Međutim, po dolasku kući, prvo uočim da je kutija već otvarana ... a zatim primetim nedostatak bilo kakve prateće dokumentacije.
Onda vidim da kabl od napajanja nije u kesici, kao i da je baterija stavljena na svoje mesto umesto da stoji zapakovana.
Uključim netbook, a umesto instalacije podigao se već instaliran XP home, registrovan na izvesnog Gorana koji je usput i zaboravio da pobriše svoje foldere sa desktopa.
Ostavio je Aim, pa i Skype ... a vidim da mu nije smetao ni norton, (to je već dno dna) pa ga je ostavio.
Usput, konstatujem da je instalacija izvršena 7. maja 2009 godine i da event log, pokazuje razne aktivnosti od tog datuma.
Ništa, okrenem ih opet telefonom, javi se ljubazna devojka, i bez ikakve dalje diskusije obeća rešavanje problema do sutra u 18.00
Tačno u 18.00 dobijem poziv da preuzmem novi netbook, naravno ovaj put zapakovan ali bez ikakvog izvinjenja ili pojašnjenja.
Nešto baš nisam ni ja bio raspoložen da se preganjam, jer je očigledno da bi ovom slučaju klinci bili samo poligon za moje nezadovoljstvo.

Sve u svemu, nisam iznenađen da se ovde prodaje sve i svašta, ali da će neko ovako pokušati da bukvalno uvali već korišćenu robu, bez da se uopšte i potrudio da sakrije tu činjenicu, ... već nisam.
A prodavac je kao neko IME.
Sledeći put ću u prodavnicu da im uđem, NIKAD.

Ime neću navoditi, čisto da ne pravim flejm ... jer mi nije baš nešto stalo da ih javno opanjkavam, mada bi trebalo, mada opet ... ovo Vas može sačekati u bilo kojoj prodavnici, u ovom novogodišnjem ludilu.

Eto tako

[ ventura @ 28.12.2009. 00:05 ] @
Ja sam skoro imao sličan slučaj sa kupovinom hard diska... Odem ja tako u najbližu radnju da kupim disk za backup, prodavačica donosi disk iz magacina, kesica otvorena... Ja pitam izričito da li je disk nov (čitaj: ispravan) jer mi je to jako bitno, treba mi za backup podataka, na šta dobijam odgovor da je disk sigurno nov i da je kesica otvorena samo da bi skinuli nalepnicu sa serijskim brojem... Ok. Dođem u firmu, stavim disk, kad ono dve particije, na prvoj windows, internet history, u dokumentima maturski rad, gomila fotki, na drugoj particiji masa MP3 muzike, još fotki, filmovi, gomila igrica instaliranih... Ja popizdeo, vraćam se nakon 45min u istu radnju, i kažem da su mi prodali korišćen disk iako sam izričito pitao da li je nov. Na do dolazi 'šef' i krene da me ubeđuje kako je eto disk možda kloniran jer oni to rade da ne bi instalirali windows na svakom računaru, ali u svkaom slučaju disk je nov... I ja tu krenem da se raspravljam sa njim u fazonu nisam majmun, znam šta znači klonirati disk (da je samo to u pitanju ne bi ni pravio problem), i ako je kloniran sigurno neko neće klonirati privatne dokumente i fotografije, i da čim sam dobio korišćen disk, znači da je zamenjen iz nekog debelog razloga, sigurno neko nije menjao hard disk jer mu se boja nalepnice ne sviđa... Međutim prodavac insistira da tu nema nikakvih privatnih dokumenata, već samo windows, i da je u pitanju nov disk... Ništa, ubace oni disk u računar, kad ono stvarno korišćen... I tu kao ide priča kako je greška, ovako onako, i zameniće mi disk.. E sad u radnji nemaju istog kapaciteta neotpakovan, imaju samo veći... Ja reko pa dobro, ne smeta mi veći disk, jer računam da će mi dati veći disk eto čisto radi dobrih namera, a i razlika u ceni je mizerna (5-10 evra možda)... Ma jok, nego se ti lepo iscimaj i sutra da dođeš ovde da uzmeš novi disk isti ovakav...

Mada koliko se da primetiti, ovakve stvari se događaju prilično često... A stvari poput toga da kupiš laptop, a prodavac ti bez problema spakuje laptop iz izloga koji je ne znam koliko meseci radio i prašnjavio se na toj polici, i to bez ikakvog smanjenja cene, je postalo skoro pa normalna stvar... Il kupujem toster, i prodavac uzima toster sa police i krene da ga pakuje... Ono, čekaj majstore, ja iz toga treba da jedem a to je prošlo kroz ko zna koliko ruku i stoji tu ko zna koliko, i koliko je ljudi cimalo mehanizam, vuklo, proveravalo, daj ti meni neotpakovan... I na to dobijem onako čudan pogled prodavca koji nije naviknut na takvu reakciju kupca...
[ Ivan Dimkovic @ 28.12.2009. 00:56 ] @
Ja sam imao takva iskustva sa kupovinom robe "retail" - u kojekakvim lokalnim prodavnicama.

Na svu srecu, ovde gde zivim je daleko povoljnije kupovati online, gde u principu firma od koje kupujete jeste neko skladiste u 3 lepe, i nema puno sanse da dobijete nesto otvoreno - sve dolazi iz skladista ganc-novo, a ako imaju vracenu robu sigurno to shibaju ili nazad kao defekt ili prodaju na sekundarnom trzistu kao B-ware.

U "pravim" prodavnicama po gradu i sl... su daleko skloniji takvim zezancijama, valjda idu na "APP" sistem. To pilicarenje je valjda uobicajena stvar po shoping-centrima i sl...

Secam se prosle godine, neki satelitski risiver koji sam hteo da kupim naleteh na njega u gradu, znaci "ostao im samo jedan primerak" u nekoj IT robnoj kuci, znaci jasno se vidi da je ono... omatoreo i da ga je svako pipao, prasnjav, itd... ne pada im na pamet da daju popust, a cena tog otvorenog risivera jedno 30% veca nego da odes kuci i online to lepo narucis i da ti stigne nov novcat, a jos i jeftiniji preko 100 EUR... kakav im je to biznis model, pojma nemam... ali valjda ima ljudi koji se zalete, pa na njih racunaju.
[ Skandy @ 28.12.2009. 07:12 ] @
Jeste Ivane, ali ti u Nemackoj mozes u odredjenom roku da vratis robu kupcu i trazis svoje pare nazad, bez da obrazlases svoju odluku. U Holandiji je taj rok 15 dana, u Kanadi 30 i pod ovo podleze sva roba osim hrane.
[ Joker @ 28.12.2009. 07:30 ] @
Nadam se da će uskoro biti donet novi zakon o zaštiti potrošača pa će mo i mi imati tu mogućnost.
[ mrle 011 @ 28.12.2009. 08:13 ] @
cudno se ponasa ta trzisna ekonomija.
u teoriji je ona smisljena da nama potrosacima, tj. celom drustvu, bude bolje.

taj prodavac ne bi trebao da ti uvaljuje polovan laptop, vec da te, na primer, posalje prekoputa u drugu prodavnicu gde prodaju bolje/jeftinije/uz vise pogodnosti/kvalitetnije laptopove, jer je to i u njegovom interesu.
pojma nemam zasto to nije tako.

izgleda da mora da se angazuje jos vise inspektora, advokata, policajaca, sudija, zakonodavaca ...... da bi slobodno trziste zazivelo u pravom svetlu.
[ Marko_L @ 28.12.2009. 09:51 ] @
Citat:
Ništa, okrenem ih opet telefonom, javi se ljubazna devojka, i bez ikakve dalje diskusije obeća rešavanje problema do sutra u 18.00
Tačno u 18.00 dobijem poziv da preuzmem novi netbook, naravno ovaj put zapakovan ali bez ikakvog izvinjenja ili pojašnjenja.

Kada su ovakvi slučajevi u pitanju, ne vidim zašto bi se pravila drama oko toga, jer ovakve greške svakako mogu biti i nenamerne. Mnogo je bitnije kako se prodavac postavi kada se otkrije ta greška, a koliko vidim, u tvom slučaju su bez ikakvih problema zamenili robu i to tačno u roku koji su obećali. Meni je to sasvim prihvatljivo, pogotovo zato što sam naletao na slučajeve da pokušaju da ti zaista namerno uvale nešto, pa se još prave blesavi, pa kad im pružiš dokaze koje ne mogu da pobiju, onda se pozivaju na zakonski rok od 45 dana, pa te namerno mrcvare zato što si se drznuo da tražiš normalan proizvod.
Citat:
Sve u svemu, nisam iznenađen da se ovde prodaje sve i svašta, ali da će neko ovako pokušati da bukvalno uvali već korišćenu robu, bez da se uopšte i potrudio da sakrije tu činjenicu, ... već nisam.
A prodavac je kao neko IME.

Ovo samo govori u prilog činjenici da je greška bila nenamerna, jer kada neko namerno pokušava da ti uvali polovnu robu, valjda će da se potrudi da to sakrije, recimo kada se radi o laptopu, da mu se formatira hard disk, da se izvadi baterija, da se sve spakuje u originalne kesice... a u tvom slučaju to nije urađeno. Isto kao i u venturinom slučaju gde je dobio korišćen hard disk sa sve podacima. Da je neko hteo namerno to da mu uvali, valjda bi ga prvo formatirao, a onda ventura ne bi ni saznao da je u pitanju polovan disk dok mu neki backup ne bi otišao u tri lepe. Znači, bolje je ovako. Ne kažem da je dobro što ste dobili polovnu robu, to je svakako ogroman propust, već je dobro to što niste dobili polovnu robu koja izgleda kao nova, pa bi i dokazivanje toga bilo malo problematično. A propusti se dešavaju svima... bitna je volja da se propust ispravi. U venturinom slučaju je jedino problematično ponašanje tog šefa, jer je trebalo nabeđivati se sa njim da to proveri, iako je to prvo trebalo da uradi.

A što se tiče prodaje robe iz izloga, primetio sam da mnogi to rade, mada su mahom u pitanju manje prodavnice koje nemaju veliki promet, pa onda uzmu jedan primerak neke robe i stave ga u izlog, pa onda kad neko posle godinu dana dođe to da kupi, nemaju da mu daju drugi, nego taj iz izloga, a on već masan, ispipan, prašnjav... Obično izbegavam da kupujem takvu robu uopšte, ali jednom sam zapeo za neke zvučnike i uspeo sam da izboksujem 30% nižu cenu za njih zato što su bili u izlogu. To je po meni fer. Ako prodavac to ne želi da uradi, onda više ne treba ni kupovati u toj prodavnici.
[ Zoran Rodic @ 28.12.2009. 11:01 ] @
Ma, nema tu nenamerno.
1. Neko ga je kupio, koristio i:
a) vratio nazad jer ima falinku
b) vratio nazad, jer mu se može, ... pa je sada vlasnik nekog drugog proizvoda koga će takođe vratiti posle par meseci.
2. Moje je pravo da dobijem neotpakovan proizvod, i uopšte me ne interesuje da li je neko zaboravio da pobriše tragove, ili kupce smatra retardima koji nisu u stanju konstatuju deflorisan netbook.
3. Dramu pravio nisam, upravo zato što je bez i jednog jedinog pitanja prihvaćen moj zahtev da dobijem nov i neotpakovan.

Mislim, o čemu se radi? Otišla je iza u magacinsku prostoriju i izvadila kutiju, stavila je u kesu i dala meni.
Odakle, upotrebljavan proizvod u magacinu, zapakovan?
Ovo je jako namerno, i to nas vraća na tačku 1.

Fora je u tome što ti treba veza i za kupovinu kilograma junetine, jer će ti uvaliti onu od pre tri dana, dok svežu drži u frižideru za prijatelje, poznanike i stare mušterije, pa shodno tome, valja naći vezu i kada se kupuje bilo koji drugi proizvod, pa i IT oprema.
Ta činjenica nije nešto po čemu ovu firmu posebno odvaja od ostalih, jer mislim da i ostali rade to isto, niti je posebno za Srbiju.

Poenta moje priče, jeste da dobro pogledate šta kupujete i da obratite pažnju na sitne detalje.
[ flighter_022 @ 28.12.2009. 11:49 ] @
Meni se nije desilo ni jednom, cak ni u Nigeriji gde provodim 11 od 12 meseci godisnje, izuzev pri kupovini ACER netbook-a, bio je preinstaliran Windows XP (kao sto i treba, mada standardno dolazi sa nekim levim linuxom), sto nije problem, ali tu je bio i trojanac prilicno nezgodan za ukloniti, sva sreca pa je ostatak mreze prilicno dobro zasticen i nije se rasprostro po celom sistemu.

Jedina situacija gde su takve pojave normalne je kada razni likovi donose laptope iz USA (gde su drasticno jeftiniji) u Nigeriju, i naravno 7 od 10 njih su koristeni makar malo, tipa da odigraju par partija pasijansa ili tako nesto.

Recimo, moj dobavljac tamo kada mi donosi diskove (on dolazi kod mene sa robom, ne idem ja kod njega) donese ih uvek u zatvorenoj kesici, eventualno samo skalperom secne kesu gde je serijski broj da ga procita, ali hard disk garantovano nikad posle fabrike nije ukljucivan.
[ Nabukodonosor @ 28.12.2009. 14:25 ] @
@Zoran Rodic
Ne znam samo zasto povrh svega stitis doticnu firmu i neces da joj pomenes ime. Mislim da bi bilo logicnije da zastitis nas, kupce, i kazes koja je firma u pitanju da jos neko ne bi nagrabusio kao ti.
[ Zoran Rodic @ 28.12.2009. 15:05 ] @
Zato što mislim da je to ipak u neku ruku izolovan slučaj, i u manjini u odnosu na promet koji ima ta firma, i da je više rezultat aktivnosti pojedinca a ne politike te kompanije.
Opet, ista stvar ti se može dogoditi u bilo kojoj drugoj ... ako ta firma zaposli istu takvu zamlatu ili više njih.

Poenta je da makar obratite pažnju na neke elementarne odlike neotpakovanog proizvoda, što sam i ja mogao na licu mesta proveriti, a nisam ... ili da robu nabavljate sa nekom preporukom koja koliko toliko garantuje da se ne radi o nečemu što je već upotrebljavano ili vraćeno sa servisa.

Drugo, da sam imao naknadne komplikacije, sasvim sigurno bi ušli u situaciju da proveravamo čiji je telefonski imenik duži i ko glasnije viče ... ovako, nemam baš neki motiv da nastavljam dalje, jer u svakom momentu mogu reći: ’’Došlo je do nesporazuma, rešili smo Vam problem u najkraćem mogućem roku i izvinjavamo Vam se ... šta još želite?’’

Treće, nisam siguran kakve bi potencijalne probleme mogla imati ES adminstracija ukoliko tema krene nakrivo, pa se u celu priču umešaju i neki advokati ... tako da ... nema neke potrebe za time.

Samo, otvorite oči pri kupovini.
[ a1200 @ 28.12.2009. 15:49 ] @
Pa dokle god se o takvim stvarima cuti - dotle ce ti isti pojedinci da rade istu podmetacinu drugim kupcima. Ako je firma ta koja nije kriva, i recimo ne zna da joj pojedini radnici rade takve stvari, onda je objavljivanje imena na ovom forumu velika korist za njih, jer ce:

1) Moci da utvrde ko i gde je napravio "propust" i uruce mu nogu
2) Moci da postuju odgovor i ograde se od svega, kao i da zadrze reputaciju ozbiljne kompanije koja ispravlja greske

[ Srđan Pavlović @ 28.12.2009. 16:03 ] @
Kad sam uzimao Laptop u BG (poznata radnja), daju mi jednu kutiju koja
nije otpakovana, ali ima na jednom delu pocepan karton, kao da je necim
probusen (kao da je kutija pala na neki ostar predmet, pa se probila.

Pazi ono, laptop - ne bih bas voleo da je ta kutija pala negde u magacinu sa
neke visine... primetim ja to, i kazem im: "Molim vas samo ako moze, dajte
mi ipak drugi primerak gde ambalaza nije ostecena".

Malo su nesto prokomentarisali, kao to "nema veze"... ali su ipak odmah dali drugi laptop u citavoj kutiji.

U principu, ja jako cenim odnos prodavaca prema kupcima, i te neke prodavnice u BG (i u drugim mestima)
koje su se prema meni ponele korektno jednostavno ne menjam nikad - jer volim taj osecaj pouzdanosti
da kad negde udjem ne moram da razmisljam o raznim prevarama.

Treba svakako paziti u pocetku ako ulazis kod nekih nepoznatih, ali ako vec imas "tradiciju"
kupovanja negde, jednostavno znas sta te ceka.

To treba da znaju i prodavci, jer vecina ljudi razmislja ovako, a i lose i dobre "vesti"
iz neke radnje se sire jako, jako brzo..

PS: Bez pominjanja bilo koje konkretnje radnje molim vas, to mozete preko PP.
[ a1200 @ 28.12.2009. 17:01 ] @
'El to cenzura na ES-u , brzo ucite od B92

Citat:
PS: Bez pominjanja bilo koje konkretnje radnje molim vas, to mozete preko PP.


Ako je tako, onda nije mesto na ES-u ni temi o doticnom Zarku... i njegovim "kucnim carolijama". Valjda ljudi imaju pravo da se informishu...
[ gidraa1 @ 28.12.2009. 17:11 ] @
Citat:

Opis: Za teme koje ne spadaju ni u jedan od ostalih foruma, a na neki način mogu biti zanimljive ostalim korisnicima. POSTAVLJANJE TEMA "GDE KUPITI?", KAO I DAVANJE INFORMACIJA TOG TIPA NIJE DOZVOLJENO.

[ a1200 @ 28.12.2009. 17:19 ] @
Niko ovde ne pita "gde da kupi"... vec se raspravlja o postupcima i nacinu "prodaje" u pojedinim prodavnicama. Tako isto bi na ES-u moglo da se zabrani rasprava o wireless providerima (kvalitetu usluge/cena) i gomili drugih stvari.
[ Zoran Rodic @ 28.12.2009. 17:24 ] @
Nije stvar u cenzuri nego o odgovornosti za napisanu reč, i o posledicama koje one mogu uzrokovati.
Pročitaj ponovo,

Citat:
Zato što mislim da je to ipak u neku ruku izolovan slučaj, i u manjini u odnosu na promet koji ima ta firma, i da je više rezultat aktivnosti pojedinca a ne politike te kompanije.
Opet, ista stvar ti se može dogoditi u bilo kojoj drugoj ... ako ta firma zaposli istu takvu zamlatu ili više njih.

Poenta je da makar obratite pažnju na neke elementarne odlike neotpakovanog proizvoda, što sam i ja mogao na licu mesta proveriti, a nisam ... ili da robu nabavljate sa nekom preporukom koja koliko toliko garantuje da se ne radi o nečemu što je već upotrebljavano ili vraćeno sa servisa.

[ a1200 @ 28.12.2009. 17:54 ] @
Sve je to OK, samo (po mom misljenju) jedna od kljucnih informacija je i gde se to dogodilo... ako se na ovim forumima dosta negativno raspravljalo o odredjenim firmama i njihovoj ponudi, ne vidim razlog zasto je navodjenje imena kompanije sa tvojim iskustvom kod njih problem (ako nista drugo, ljudi bi obratili paznju na istu stvar kad kupuju kod njih). Al' dobro... "propisi" su "propisi"

Nevezano za temu - Ja volim da narucim po neku stvar preko neta, posebno zato sto je to sada zazivelo i u BG-u, i ta dostava kosta oko 300 din - sto nije neka suma ako se uzme cena recimo taksija, ili utrosenog vremena. Jedino sto me odvraca od kupovine ozbiljnijih stvari je upravo ovo o cemu pishes... ili nemogucnost da se stanje proizvoda proveri pre predaje para (da nije udaren, koriscen, otvoren...). Pa me zato i zainteresovala ova tema.

Ja bih na tvom mestu poslao barem mail centrali ili nekom rukovodecem kadru u toj firmi... verovatno bi oni onda posvetili vecu paznju na ponasanje zaposlenih u toj ispostavi.
[ Srđan Pavlović @ 28.12.2009. 18:04 ] @
Citat:
jedna od kljucnih informacija je i gde se to dogodilo

@Zoran Rodic - daj mu molim te posalji na PP koja je firma, ne moze covek da dodje do informacije, ubih sa cenzurom :)
[ a1200 @ 28.12.2009. 18:09 ] @
Pa sad kad ste me "naljutili" sa cenzurom... mora da posalje 5 puta ILI ni jednom (kao u filmu "ko to tamo peva") :)
[ mulaz @ 28.12.2009. 19:58 ] @
Ja kad sam kupovao laptop pre dve godine... uzeo zadnji primerak sa police... (oko nove godine, svi navalili na laptope)... dobio 10% popusta (~100eur)... i odma (pre kupovine, jos na polici) sam pogledao SMART info za HDD, vidim 46 sati upaljen :) znaci oko tri cetri dana upaljen u prodavnici, i za mene 100eur jeftiniji :)

A znam i za jedan primer, gde je covek kupio videorekorder, i unutra ga cekala kaseta sa tudje svadbe :))
[ SlobaBgd @ 28.12.2009. 22:20 ] @
Citat:
mulaz
A znam i za jedan primer, gde je covek kupio videorekorder, i unutra ga cekala kaseta sa tudje svadbe )


A zamisli da ga je čekala kaseta sa njegove svadbe! A čovek još nije ni oženjen... Zona Sumraka!