[ gmtrvc @ 02.01.2010. 18:47 ] @
Intersujeme ko može da me prosvetli

Kupio sam toyotu corollu 2003. 1.4 ,
zabunu mi stvaraju 2 stvari

1.na početku vožnje pojavljuje se beli dim, vrlo brzo nestane, da li ima neke veze remusov auspuh koji sam dobio zajedno sa autom. ili je nešto sa motoromi;

2.u toku vožnje, opcija kompijutera za potrošnju goriva mi pokazuje čudan odnos brojki, na većim obrtajima manja potrošnja,
znači kad dajem gas toyota manje troši, a kad, npr., vozim na 2000 obrtaja u 4 brzini pokazije da troši 15l na 100km..
da li ja silujem mašinu na manjim brzinama visokim stepenom prenosa ili nešto nije u redu sa kompijuterom.

U napred Hvala
[ vidan kv @ 02.01.2010. 21:51 ] @
.....malo si uopštio to pitanje.....šta je početak vožnje?Koja je količina belog dima,trokira li motor u tim trenucima,da li gubi rashladnu tečnost,itd....... 2.po tome kako pričaš izgleda da je pobrljavio comp.....mada ne bi bilo loše da prikačiš auto na dijagnostiku s obzirom da on te podatke uzima iz ECU-a......pozdrav!
[ gmtrvc @ 03.01.2010. 08:53 ] @


1.početak vožnje je kad upalim auto nakon dužeg stajanja od 5 do 6 i više sati......
....količinu belog dima mogu izmeriti samo vremenom pojavljivanja od nekih 5 min, motor ravnomerno radi u tim trenucima, ni jednom nemam gubljenja snage
a da li gubi rashladnu tečnost, to ću ovih dana utvrditi jer sam auto kupio pre 5 dana...

2. a za kompijuter, imam utisak, ne znam da li je to logično, da on meri koliko kilometara mogu da pređem sa jednom litrom goriva a ne koliko litara trošim na 100km.

Pozdrav i hvala

[ vladd @ 03.01.2010. 10:57 ] @
Postoji par kompjutera u tom vozilu, a taj na kojeg si se koncentrisao, koji obracunava potrosnju, ili kilometre, je najmanje bitan, za ovo pitanje.

Problem je u ECU, ozbiljnijem "kompjuteru", koji odredjuje i kontrolise rad motora.

Prvo treba ustanoviti vrstu belog dima, da li je od vodene pare, da li si ga posmatrao nekog vlaznog dana, ili je beli dim u stvari malo plavicast, pa potice od ulja koje se sliva kroz istrosene gumice.

Ili beli dim potice od neispravnog dihtunga ili od pogresnog rada ECU-a.

A Remus je jedan obican, skuplji cunak.


Znaci, osim lagodne konstatacije dima, sedeci, iz kabine, treba konstatovati status tecnosti pod haubom. Ako je to neudobno, odvesti auto na dijagnostiku (koja se kaci na ECU), i videti statuc gresaka, senzora, parametre rada motora...

"Kompjuter" za odnos kilometraza-gorivo zanemariti da postoji, u ovom slucaju....


Posmatrati realne uzroke pojave, i eliminisati stavku po stavku, dok se ne dodje to tacnog uzroka...

Poz
[ cozmo_im @ 03.01.2010. 11:29 ] @
Beli dim je kondenz... normalno za hladno vreme kad auto duze stoji ugasen, jer je podignut br obrtaja izvesno vreme kad je hladan i otud malo vise izduva u obliku kondenza. Da je bilo sta sa rashladnom tecnoscu, dimio bi belo i to stalno.
[ gmtrvc @ 03.01.2010. 22:29 ] @

Pre svega hvala vam puno na odgovorima

Prvi put pišem, i iskreno sam oduševljen da mi neko pomaže.

U toku nedelje ću se potruditi da ispratim količinu tečnosti za hlađenje.
I auto ću odvesti na dijagnostiku ali u drugi auto-servis,
a za boju dima sam siguran da je samo bela...

(kako sam ga prvi put video pre mesec dana, a kupio 30.12.2009. vozio sam i testirao samo po vlažnom danu)


Hvala,
pozdrav