[ Java Beograd @ 11.01.2010. 11:29 ] @
Dakle, sve su preporuke da se pre kupovine auto odvede na proveru u ovlašćeni servis. Naravno, prvi i neophodni uslov je da vlasnik placa na o pristane. Dakle, ako se on složi - auto treba tamo odvesti. Ali - kako ? Automobili na placevima su 99% neregistrovani. Da li smeju da se vuku ? Da pozovem i platim šlep službu ?
[ etjen @ 11.01.2010. 12:18 ] @
he, pa to je ono na šta vlasnici placeva i računaju - na nemogućnost takve akcije, ili bar mali broj ljudi koji će da se smara sa tim (a i verovatno kada bi videli da si spreman na takvu akciju, odmah bi izmislili neki razlog zbog čega ipak ne može...)

Zato je mnogo bolje kupiti auto koji je već registrovan (i najbolje oduvek kod nas) ili otići preko u sopstvenoj režiji po auto
[ cozmo_im @ 11.01.2010. 12:26 ] @
Ne znam posto su probne tablice, ali ako nadjes primerak za koji mislis da vredi i tih par hiljada dinara nije mnogo... ostaje pitanje da li moze auto na placu dobiti probne tablice...
[ Java Beograd @ 11.01.2010. 12:27 ] @
Pa da, ali ponuda na placevima je 90% neregistrovanih, uvezenih automobila. I tu je najveći izbor.
[ maksvel @ 11.01.2010. 12:47 ] @
Pretpostavljam da ako šlepuješ moraš imati neki papir za kola.
Mislim, i oni su ga nekako dovezli na plac :)
[ inobradovic @ 11.01.2010. 17:33 ] @
probne tablice izdaje auto moto i mislim da kostaju 20e za 24h.
[ 101010 @ 11.01.2010. 18:14 ] @
Citat:
Java Beograd: Dakle, sve su preporuke da se pre kupovine auto odvede na proveru u ovlašćeni servis. Naravno, prvi i neophodni uslov je da vlasnik placa na o pristane. Dakle, ako se on složi - auto treba tamo odvesti. Ali - kako ? Automobili na placevima su 99% neregistrovani. Da li smeju da se vuku ? Da pozovem i platim šlep službu ?
Ne smes da ga vuces.
Ako uzimas probne tablice, procedura nije tako jednostvna, jer koliko se secam, ne mozes dobiti probne tablice tako sto ces ih kupiti i zalepiti za auto, vec auto mora biti dovezen do AMSS npr. a verovatno mora i tehnicki da se uradi.
Tu su i nelegalne varijante koje se praktikuju...
Ako je plac blizu servisa postoji opcija da se prebaci bez tablica.
Neki placevi imaju neke fake probne tablice. Ali cesca opcija je da se stave strane tablice od tog automobila i da ga neko preveze.
I naravno legalna opcija da se auto shlepom odveze u servis. Neki placevi imaju svoje auto prikolice ili shlep koji koriste u takve svrhe (retkost ali postoje i takvi).


Dobro se raspitaj kakav je taj ovlasceni servis i ko ce ti pregledati auto! Prvo kod nekih takav pregled treba zakazati po 15 dana u napred, pride je papreno skup (delta). A moze se desiti da ti auto pregleda neuki montazer delova, a ne majstor.
Ja imam vrlo losa iskustva sa tom vrstom pregleda u ovlascenim servisima i sa znanjem njihovih "majstora". Naravno to ne znaci da su svi losi, ali je definitivno neka vrsta LOTO-a, pa koga izvuces... Bez konkretne preporuke ni slucajno ne bih platio pregled u ovlascenom servisu.

O kom proizvodjacu automobila se radi ?
[ Dr. Sachma @ 13.01.2010. 15:55 ] @
probne tablice izdaje sup a mogu da se kupe u agencije za registraciju automobila i ne treba nista osim para, licne i informacija za cega ce sluziti
ja sam u ns kupio auto na palcu, izvadio probne i dosao do zr i tamo obavio tehnicki, registraciju...
3 dana je oko 3500 a ima i za 24h ali ne znam cenu
isto su i meni na placu branili da ga izvezem i probam pa sam se vozio po parkingu ko prost
a sutra pre transakcije sam doveo majstora da ih pogleda
i on mi kaze da sam ga odvezao u neki servis da ga pogledaju ili da uradim dijagnostiku sve zbog kupovine istog
svi servisi bi rekli sve najlepse o autu
pogadjate ko radi zajedno protiv koga!
[ vaske2 @ 13.01.2010. 18:24 ] @
Dzabe se brate smaras i tablice i slep su procedura ako prodavac hoce uopste da dozvoli napustanje placa.Evo mog primera:ortak koji je inace po struci auto mehanicar kupio je pre par meseci Opel Merivu na jednom od poznatijih placeva u Srbiji i sa sobom je poneo fabricku Opelovu dijagnostiku Tech2. Auto je bio u korektnom stanju bez prijave bilo kakvog kvara pa ga je kupio.Problemi nastaju pri prvoj zameni ulja kada motor koji je do tada saputao pocinje da radi kao traktor.Epilog svega je da je u staro ulje bio sipan neki aditiv koji bi prikrivao kvar 1000 km i koji ni jedan majstor ne moze otkriti.Na placu su se pravdali kako je to tako stiglo iz Italije, a ortak je pukao 500-600 eura. Trap mozes probati i na placu i videti da li komp.prijavljuje bilo kakav kvar,a sto se motora tice-macka u dzaku,tu ti niko ne moze pomoci sem srece!!!
[ Laki024 @ 13.01.2010. 19:54 ] @
Ja ne znam ljudi sta se vi cimate toliko.
ovaj prethodni post vam sve najbolje moze reci, mada je delimicno u pravu, ali najbpolje vam je dao odgovor.
Nikad neznate kad ste u pravu , a kad niste, zato je sve bingo, ovo vam je kao kad sam igrao kladionicu, sto sam bolje znao sve i sto sam vise pratipo manje sam pogadjao.
Priznacete svi vi ovde koji pisete na forumu, pa i ja delimicno smo amateri u kupovini auta, jedini prifi su preprodavci, i to ne za svaki tip auta.

e sad, pre nego sto kupite neki auto, treba malo dobor da razmilslite o nekim stvarima, i to klasicnim razmisljanjem prodavca.
Krenucu od autoplaceva posto se oni pominju u ovoj temi.
Ovako svi znamo koliko je 100m2 na dobrim lokacijama u BG ali i u NS, KG, NI, SU i ostalim vecim gradovima a pogotovo BG. Sta mislite koliko kosta mesecna renta tih placeva??? Najmanje u BG je sigurno 1000eur/mesec dana. I ovo je trosak ali verovatno najmanji. Dalje da li bi vi ulozili 100.000-150.000-200.000eur u aute koji ce vam stajati na placu , a da pritoma ako je mrtav kapital da se neproda- sigurno ne! dalje, bankarske kamate su oko7-9% godisnje tako da na tu sumo otprike cista zarada bi bila 1000-1500eur/ mesec dana a da se nista neradi. Ovo je vec gubitak u stratu od 2500eur mesecno ako se neproda nista ni jedan auto.
Dalje cena auta pada a ne raste, tako da ako autoplac neproda samo gubi kako prolazi vreme- kupci su probirljivi , to su iskusili na svim autoplacevima, traze aute sa opremom, sa klimom, sa 5 vrata, tacnim tipovima motorima, dok ima nekih koji iako su dobri nemogu da prodju , postoo proisecan srpski kupac ne razmislja racionalna nevidi ni levo ni desne nego samo pravo, i ovde nastaju problemi za autoplac. Tako da mora da proda modele koji su tradicionalno losi za nase srpsko trziste ( japanci, neki englesi, alfe i sl ). dalje, pored ovakvih problema, autoplac, kupuuje na veliko na slepere, zato su im i povoljnije carine, troskovi dostave i sl, ali se pojavljuju opet problemi posto nisu bas sv auti u top-tip stanju, i mora da se nadje neki nacin da se i oni prodaju, ako makar nista da se izvuku nazad pare , jer sve sto stoji nealja i pada vrednost...itd itd...
Ali osnovno, zasto je neko otvorio autoplac? Po vama bi bilo ok, da bi ucinio uslugu nama svima, i omogucio nam svima da kupio extra dobre aute, sa veoma malom kilometrazom ocuvane kao nove po dobroj ceni. Ne, ovo je zabluda, autoplac je otvorio da bi kao i svaka privatna firma ostvarila profit, i ona moraa da ostvari profit i da posluje pozitivno u ovo doba krize, i smanjenom potraznjom za polovnim autima, i u vreme drzavnih subvencija i povoljnih kredita za nove zunte.
Nekome ce sada izgledati da branimautoplaceve, nebrtanim ih sto cete videti kasnije u mom izlaganju, samo pisem realnost koju nisu svesni mnogi.
E sad da vam se ne bi dogodilo ovo sto se dogodilo majstoru automeanicaru koji je kupovao auto treba da uradite sledece.
Eliminisite sve koji zaradjuju direktno ili indiektno sa auto, znaci autoplaceve, preprodavce, taxiste, one koje auto voze sluzbbeno i sl.
I jos nesto ne gledajte po svaku cenu izgeld, i pre nego sto kupujete auto pogledajte ko prodaje auto, a ne sam auto... I to bi otprilike bilo to da bi rizik sveli na minimum, ne gledajte da auto kupujete bez ogrebotine ili najmanje greske, cak sto vise trazite sa nekom manjom greskom, uz dogovor okoc ene, ali iskljuvcivo od dugogodisnejg vlasnika.
Ovako necete izbeci sve rizike , ali cete ih svasti na minimum, makar one vece rizike. A sto se tice dijagnostike, dijagnostika moze da pokaze samo elektroniku , a ne i sve , a pogotovo ne krupne stvari.
I da se vratim na temu. Najmanje sto ce moci neko da vam kaze pravo stanje auta je ovlasteni servis, uglavno tamo rade oni najgori majstori koji nemogu da otvore svoj servis , ili da se zaposle u neki all in one, vec samo nauce da prikace auto na komp, da promene ulje i pokoji filter, sto nauci i laik za nedelju dana. poz
[ lancia88 @ 13.01.2010. 21:19 ] @
Pozdrav,

Citat:
Laki024: ....
I da se vratim na temu. Najmanje sto ce moci neko da vam kaze pravo stanje auta je ovlasteni servis, uglavno tamo rade oni najgori majstori koji nemogu da otvore svoj servis , ili da se zaposle u neki all in one, vec samo nauce da prikace auto na komp, da promene ulje i pokoji filter, sto nauci i laik za nedelju dana. poz


ako je ovo najbolje sto umes, slobodno preskaci dalje da dajes savete jer tako usko posmatras stvari, da naprosto saveti koje delis ne mogu na kraju da imaju dovoljnu upotrebljivost bas zbog tog uskog posmatranja.

Ovlasceni servisi imaju na jednom mestu sve sto je neophodno, te ma kakvi majstori radili u njima, neko od njih poznaje proceduru, imaju alate za specificne delove i imaju same delove ali najbitnije je sto imaju dijagnostiku, znanje da je uporebe i pristup podrsci proizvodjaca. Na osnovu toga oni uzimaju veliki novac i to nije slucajno, a sistemom da nije tesko biti "dobar" majstor ako sve to imas, ja se slazem da nije tesko dobiti naziv "majstor". Upotrebljivost koje nema u ovom postu je u tome sto, bez obzira sto se ja mogu sloziti oko kvaliteta veceg dela tih "ovlascenih", jos uvek u tim servisima, bez obzira na sam kadar, postoji i sve ono ostalo sto sam naveo. Ukoliko je pritom i pregled besplatan ili je u nekom domenu od 1-2 hiljade dinara, a zarad sve pomenute dijagnostike i ostale logistike koja je na raspolaganju u tim servisima, onda je ideja teranja u ovlasceni servis ustvari dobra iako nosi sa sobom brojn samodisciplinovanja i zakacke koji su pomenuti u ovoj temi. To, da li neko moze ili ne moze da otvori svoj servis, sasvim je druga prica, i danas je uslovljena sasvim drugim stvarima. Prva od svih je ta da je konacno proslo vreme devedesetih u glavama ljudi, polako shvataju da kad se negde zaposle ne rade za drugoga vec za sebe, odnosno za svoju platu, pa je i pojam "necu-vise-da-radim-za-drugog" kao sinonim za pokretanje nekog svog kvazi-biznisa, devalvirao skoro do granica izmaglice, tacno onako kako i treba da bude. Ljudi nisu vise odusevljeni da se igraju privatnika, posebno kada raste pritisak drzave da se poslovanje stavi u legalne okvire, a itekako znaju kako je moguca nelojalna konkurencija od onih kolega koji jos uvek rade popodne u svojoj garazi...posla manje, naplate sve teze, neophodno ulaganje u opremu za dijagnostiku i specijalne alate za novija vozila, sve cesce se traze i dodatne licence za sticanje bilo kakvog statusa neceg ovlascenog i slicno. Ne ide se vise u otvaranje vlastitog servisa tek tako, a najmanje u tome ucestvuje licni kvalitet u zanatskom smislu.
[ inobradovic @ 13.01.2010. 23:48 ] @
i recimo plac ti dopusti da uzmes probne tablice odvezes auto na proveru i kazu ima ulaganja u njemu za 500e recimo ili vise i ti odustanes jer izlazi iz tvog budzeta ta cena a platio si tablice pregled benzin plus izgubio dan,plus telefoniranje i ostalo i tako recimo 5-6 auta i dodjes do zakljucka bolje da sam uzeo onaj prvi i ulozio u njega i sad bi imao ispravan auto a ovako nema para a ni auta.
kad sam kupovao auto nikad nisam vodio majstora kupovao sam onako na oko i uvo, ako izgleda ocuvano ne lupa i ne zvoni ja sam kupio i nisam do sada pogresio i odmah po kupovini u servis na detaljan pregled kod proverenog majstora mog prijatelja i ako imaneka sitnica zameni se i to je to.
[ vladd @ 14.01.2010. 00:01 ] @
Odakle ti takva logika, kao da kupujes auto za tastu.

Prvo porazgovaras sa prodavcem, pregledas auto, i ako je vozilo proslo tvoje testove, i smatras da imas solidnu kolicinu dobrih informacija, ali te zanimaju dodatni detalji, kreces u ovlasceni servis.

Ono sto saznas u servisu, moze da se iskoristi na vise nacina, ili da kupis auto ili da se vise ne bakces sa doticnim placem, posto su nova saznanja bitno razlicita od informacija prodavca ili da promenis nesto u sopstvenom nacinu "pregleda" vozila.

U najgorem slucaju mogu da se dogode dve omaske, sto je max 100-150 evra skolarine(realno 70-ak), ali si bar zavrsio nekakav posao.

Poz