[ Java Beograd @ 12.01.2010. 14:16 ] @
Šta se naješće podrazumeva pod ovim terminima ? Pretpostavljam da to možda zavisi i od marke / modela, ali takođe, verovatno je najveći deo operacija isti. |
[ Java Beograd @ 12.01.2010. 14:16 ] @
[ Slobodan Miskovic @ 12.01.2010. 14:49 ] @
Redovan podrazumeva menjanje:
- filter za ulje - filter za vazduh - filter polena - ulje - provera tecnosti za kocnice i rashaldne tecnosti Veliki podrazumeva: - sve sto i redovni + - zamena kaiseva - zamena svecica - zamena tecnosti za kocnice i menjac Mislim da je to sve. [ Java Beograd @ 12.01.2010. 14:58 ] @
A "veliki" kod dizela ?
[ 101010 @ 12.01.2010. 16:48 ] @
Zavisi od modela automobila i njegovih intervala zamene pojedinih delova.
Kad neko kaze veliki servis obicno podrazumeva zamenu svih kaiseva, rolera, spanera, filtera, svecica i motornog ulja. Pa imas brojne varijacije na temu, zavisno koji je auto u pitanju. Kod nekih se ulje u menjacu menja na 25kkm, kod nekih nikad, kod nekih automobila sa kaisevima se menja i pumpa za vodu, neko mora da menja svecice na 20kkm, neko na 120kkm, antifriz, katalizator, air bagovi takodje imaju vek trajanja... Ako si kupio auto iz uvoza, sto u 99% slucajeva znaci nepozate servisne istorije i nepoznate kilometraze (ne veruj knjizicama), neophodno je proceniti stanje, ali ono sa cim se nije igrati i sto je po meni obavezno, jeste zamena svih kaiseva, filtera i motornog ulja. Ostalo zavisno od stanja i raspolozivog novca. Naravno pre svega pretresti kocioni sistem. Primetio sam da neki majstori pregledaju zupcasti kais odokativno, pa ako primete da ima "mesa" ne menjaju ga. Debljina nije uvek pokazatelj stanja, a pogotovo ne starosti kaisa, koji pored kilometraze ima vremenski resurs, u slucaju da je istekao, kais je nepouzdan. Kod dizela, ne brines o svecicama, ali imas dodatne filtere kao sto su filter cestica, obicno kompleksniji filter za gorivo, brzo dodje na red EGR ventil... Ali o tom potom. [ vladd @ 12.01.2010. 17:53 ] @
To su malo zastareli izrazi, koji za automobile nove generacije ne znace apsolutno nista.
Svaki od modela novijih automobila ima "maintenance shedule" kojeg se teba pridrzavati. To ukljucuje vremenske ili intervalne preglede i zamene potrosnog materijala..(npr ulje se menja jednom godisnje ili na svakih xx.xxx km, ako dospeju za manje od 12 meseci). NEKADA je "veliki" servis oznacavao trenutak kada se poklope kratkorocni i dugorocni servisni intervali. I znacilo je, otprilike kao sto je naveo Slobodan Miskovic, uz dodatak jos malo potrosnih stvari, lamele, korpe, plocica, paknova..obrada dobosa.. Na Balkanu je "veliki servis" oznacavao svaki servis osim proste zamene ulja. Makar to bio filter za ulje, koji se menjao kod svake druge promene ulja Poz [Ovu poruku je menjao vladd dana 13.01.2010. u 01:22 GMT+1] Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|