[ alezi @ 14.01.2010. 16:28 ] @

Pozdrav svima,

Imam više pitanja oko povezivanja prekidača za izbor goriva(gas/benzin) pa ako neko ima iskustva i želi da pomogne..

Prvo malo da objasnim situaciju,auto sam kupio pre tri godine(Corolla 1.3 xli) u njemu je već bio ugrađen plin ali sistem plina za motore sa karburatorom i nije bio atestiran,tako da sada ja pokušavam sam da napravim te izmene i prilagodim injection sistemu i stao sam kod prekidača(daleko sam odmakao).

Prikidač je italijanski A.E.B 725,dobio sam šemu povezivanja,koja nije komplikovana ali mi neke stvari nisu jasne:

-Žica koja se povezuje na brojač obrtaja ili na negativni pol(šta to znači) ja nemam brojač obrtaja a ovo drugo mi nije jasno.
-Žice koje se povezuju na merač pritiska na boci,pošto ja imam onaj klasični mereč pritiska Lovato sa skazaljkom(nisam mogao da vidim tip) koji nema nikakav priključak za očitavanje,da li moram onda da simuliram prekidaču očtavanje sa nekim otpornikom,a kad smo kod toga da li neko zna kako se tačno očitava nivo goriva i da li to može da se iskoristi za gas,negde sam pročitao da može.

Možda imam previše pijtanja ali bio bih zahvalan za neke odgovore.

Hvala u napred.
Aleksandar
[ Haski @ 16.01.2010. 18:05 ] @
Da probam da pomognem (posto se niko ne javlja)..

Prvo da kazem da nemam ni ja iskustva ali posto sam imao problema sa
plinskom instalacijom malo sam pokupio nekih informacija. A i ovo sad oko atesta..

Drugo pitanje: Taj prekidac koji pokusavas da montiras je neki noviji model verovatno cim ti trazi "struju sa boce" tj multiventila.
To bi verovatno bio multiventil sa elektrospulnom (ako dobro napisah)

Radi se o podizanju standarda bezbednosti plinske instalacije pa sada ti noviji multiventili (prica za karburator verovatno vazi i za ostale) po gasenju motora,
ili da budem precizniji iskljcivanju kontakta na bravi daju komandu multiventilu i on onemogucuje plinu da izlazi iz boce kroz vod visokog pritiska itd.

No.. Prvo proveri da li multiventil koji ti je na boci ispunjava kriterijum koji je neophodan da bi dobio atest.
A sto se tice te zice mislim da bi nju mogao ostaviti i nepovezanu ako se sve ostalo uklapa sto se atesta tice.

Kako li je taj uspeo da spakuje instalaciju za karburator na sistem sa direktnim ubrizgavanjem?

Generalni savet nesto sto verovatno i znas ali nije zgoreg napisati.

Plin je bezbedniji od benzina, AKO I SAMO AKO JE UGRADJEN NA PROPISAN NACIN !

Ako vec nemas iskustva kao sto kazes bolje se raspitaj i otidji kod postenog i dobrog majstora,
nego da te posle jos vise kosta a pri tom dovodis u pitanje bezbednost ljudi koje vozis a i sve ostale.

Pozdrav