[ HoT_Steppa @ 15.01.2010. 15:32 ] @
Gledam emisiju SAT pre neki dan i cujem da ce nova Toyota Prius imati krov od solarnih celija koje ce same da dopunjuju akumulatore. Polako prave ideje se implementiraju u auto tehniku.
[ sasa022 @ 15.01.2010. 16:18 ] @
Dzabe se lozis na sve te hibride,mora proci jos mnogo vremena dok oni ne zamene automobile sa SUS motorima.

Letos si pokrenuo temu o Hondi Insight - vidi sta smo tada pisali.
[ Srđan Pavlović @ 15.01.2010. 17:02 ] @
Zasto da ne - nije u pitanju pogon automobila na solarnu energiju ovde,
vec samo dopunjavanje akumulatora, ukoliko je to moguce, a mislim da jeste...
[ axone @ 15.01.2010. 17:26 ] @
Kolicina solarnih celija nakrovu automobila je, naravno, smesno mala da bi se razmisljalo o pokretanju auta uz njihovu pomoc.
One sluze radi (pomocnog)napajanja raznih sitnica tipa satnav, radio, klima.
[ Nocni @ 16.01.2010. 08:22 ] @
Prvo, niko nije ni rekao da ce se vozilo pokretati uz njihovu pomoc vec samo da ce se puniti baterije uz njihovu pomoc ali nisi procitao...
Drugo, kolicina celija nije mala jer snaga punjenja i ne treba da bude velika... bitnije je koliko ces sati ostaviti auto na suncu tj. vrijeme samog punjenja i optimizacija punjenja u svim vremenskim uslovima ako uopste zelis to da shvatis...
[ Zarko Silic @ 16.01.2010. 10:41 ] @
Na ovo pitanje je vec dat odgovor u jednoj slicnoj temi, ali ponovicu.

Prakticna primena alternativnih izvora energije moze da pocne tek onda kada veliki to pocnu serijski da stancaju za relativno normalne pare. Prvenstveno mislim na WV i Fiat.

Ovo sto se punjenje baterija za mobitel i slusanje radija omogucava uz pomoc sunceve energije, a pri tom se taj luksuz basnoslovno placa, ne predstavlja ulaz u svet automobila na alternativni pogon. Ovo je , bar za sada, obicna magla. Em kupis vozilo koje svaki danasnji dizelas ostavlja u prasini, em ga platis ko sv. Petra kajganu.
[ Nocni @ 16.01.2010. 14:25 ] @
Postoji premnogo razloga da se hibridno vozilo ne kupi... pocev od cijene, pa cijene odrzavanja... ali ce ova tehnologija vremenom biti usavrsena... treba da se usavrsava jos dosta da bi se uopste moglo govoriti o isplativosti kupovine jednog takvog vozila...
Kod tih vozila postoji jos jedan problem o kojem se vode polemike a to je da izolacija izmedju ogromnog broja baterija i putnickog prostora nije nikada idealna pa da razna isparenja djeluju na zdravlje putnika posmatrano na duze staze tj. na visegodisnju upotrebu... Sada ce neko reci da nije pozeljno ni mobilni telefon drzati pored glave male djece pa ga mi ipak svi svakodnevno koristimo...
Iako smo laici u oblasti medicine mozemo logicki razmisliti i doci do zakljucka da gdje ima dima ima i vatre... Ako razmisljamo tehnicki, vrlo je tesko bez argumenata i mjerenja zakljuciti da tolika kolicina baterija ima uticaja na putnike, ali ipak logicno je da ima...

[ vladd @ 16.01.2010. 16:16 ] @
Predpostavljas neki drugi uticaj osim hemijskog, velika masa, zracenje..?

Na tu stranu nisu krenula nikakva ispitivanja, mada svaka hemijska reakcija moze da proizvode neke eksitacije energije, a vise nema olova kao absorbera...

Poz
[ axone @ 16.01.2010. 17:30 ] @
Ok, stvarno, propustio sam deo o dopunjavanju akumulatora.
Interesuje me prakticna primena tih krovnih celija, t.j. koliko je potrebno da auto bude na suncu da bi se donekle "napunio",
Koliko je prosean auto na suncu, garaze, parkizni, drvece? Dosta ima tu prakticnih sitnica.

Ja jedva cekam elektricni auto(koji se puni "zelenom" el. energijom) ali treba jos vremena da prodje i da se razrese dileme o zdravstvenom aspektu price, tehnologiji naprednijih baterija i naravno masovnosti(dostupnosti) proizvodnje sto zarsilic pomenu.
[ volodja_mos @ 20.01.2010. 17:36 ] @
Brate mislim da si omasio temu,ja sam imao slicnu u i znas kako su me ispljuvali "skolovani" ljudi u smislu principa odrzanja energije ,termodinamike i td. Bruka,nasi balkanci navikli i ostali u 20 veku pa ih ne mozes ubediti niusta pa te jos i ispljuju.