|
[ tdusko @ 16.01.2010. 14:42 ] @
| Kako stvari stoje izgleda da ce registracija "engleza" uskoro biti zabranjena. Razlog za to koji se navodi jeste to da su ti automobili nebezbedni. Medjutim, nigde se ne kaze da ce biti zabranjen uvoz tih automobila i njihovo prepravljanje na levi volan sto je potencijalno nebezbednije od same voznje auta sa desnim volanom. Ili mozda zabranjena registracija znaci i zabranjen uvoz?
http://www.b92.net/automobili/...10&mm=01&nav_id=404481 |
[ cozmo_im @ 16.01.2010. 15:07 ] @
Dobro su se setili... ko hoce, nek prepakuje, ali voziti onako je totalno nebezbedno, posebno magistralom.
[ etjen @ 16.01.2010. 15:21 ] @
citat: ''
U radnoj grupi za pripremu pravilnika o tehničkim uslovima za vozila, koji će biti usvojen za dva meseca, preovlađuje stav da automobili sa desnim volanom nisu bezbedni za naše uslove saobraćaja, te će njihova registracija na srpske tablice NAJVEROVATNIJE biti zabranjena''
Ne sviđa mi se ovo najverovatnije, mož' da bude da ne bude ništa od toga :(
Ali stvarno, pored ovog novog zakona i trabunjanja o poboljšanoj bezbednosti, dozvoliti registraciju ''engleza'' je nebuloza!
[ sasa022 @ 16.01.2010. 20:00 ] @
Ko je to dokazao da su "englezi" opasni,a prepakovani "englezi" nisu ?
Koliko su procentualno "englezi" zastupljeni kod nas i u razmeri sa tim procentom koliko ih je ucestvovalo u
udesima,i u koliko % slucajeva su vozaci "engleza" krivci ?
[ HoT_Steppa @ 16.01.2010. 21:01 ] @
To ti je isto kao kad bi rekao znas li koliko je Sagem dobar mobilni telefon, nisam video skoro nijedan u servisu? A ukupno ih u Srbiji ima 100. Nije stvar u kvantitetu engleza nego u onome koliko su potencijalno opasni.
[ Zarko Silic @ 16.01.2010. 21:52 ] @
Homologaciju ne mogu dobiti ona vozila koja nisu prilagodjena uslovima koriscenja. Prema tome nema razloga da se iz ovog izuzmu vozila koja su prilagodjena trzistu gde se vozi suprotnom stranom.
Nije samo jasno kako su i do sada mogli biti registrovani.
Ako se ovo sprovede kako treba, vlasnici regulatrnih Laguna ce da odahnu.
[ pudar @ 16.01.2010. 22:08 ] @
Englezi ce moci da voze na nasim putevima,a mi necemo! Budalastina! Tih ogranicenja nema ni u "pametnijim" zemljama! Moguce je da moze da se zabrani uvoz,a da te neko retroaktivno tera da pakujes volan-to je idijotluk! Tamo sede sve strucnjaci....
[ DrJekyll @ 16.01.2010. 22:39 ] @
Naravno, zato sto englezi voze na engleske tablice, a i broj takvih je toliko mali da to stvarno ne predstavlja nikakav problem.
[ Zarko Silic @ 16.01.2010. 22:46 ] @
Citat: pudar: Tih ogranicenja nema ni u "pametnijim" zemljama!
A koje su to te "pametnije" zemlje u kojima je dozvoljen uvoz i registracija "Engleza"?
[ pudar @ 16.01.2010. 23:50 ] @
Citat: DrJekyll: Naravno, zato sto englezi voze na engleske tablice, a i broj takvih je toliko mali da to stvarno ne predstavlja nikakav problem. Super,dozvolicemo iskljucivo malo opasnosti,ni procenat vise!(slicno kao kad je Velja rekao da moze malo da se "kraducka"!?) Citat: zarsilic: A koje su to te "pametnije" zemlje u kojima je dozvoljen uvoz i registracija "Engleza"? Na primer,Slovenija-koja je bila i ostala 2 svetlosne godine ispred nas(moj brat je vozio do prosle godine,dok se nije odselio u Britaniju),moj ujak koji je 7 god. vozio kamion beton-mikser u Austriji(verovatno je ista situacija i u ostatku sveta,ali ovo su primeri iz moje porodice jer smo mi 30-ak godina porodicno "desnjaci").U Britaniji,mozes da vozis koji hoces volan,samo moras da imas odgovarajuce farove i cajger u miljama!(ma budale,kako su samo to dozvolili!!!?)
[ yotsa @ 17.01.2010. 00:00 ] @
@pudar
U pravu si, ali kada si ti video da u Sloveniji i Britaniji vozači divljaju po ulicama i putevima, da li muvaju sa uvozom automobila, da li na njihovim kamionima otpadaju celi trapovi po gradskim bulevarima i koja je njima svest o bezbednosti? Pa 2 svetlosne godine ispred nas, tu si u pravu. I koji je prosek starosti vozila?
Daleko smo mi od toga, svaka sloboda u tom smislu vodi ka dodatnoj ne-bezbednosti.
[ Zarko Silic @ 17.01.2010. 00:06 ] @
Ni u jednoj Zapanoevropskoj zemlji ne mozes registovati vozilo sa volanom na suprotnoj strani.
Osim farova ima tu mnogo vise problema. Recimo, kako ulaziti i izlaziti te placati parking, pa zatim kako placati drumarinu ako nema suvozaca? Kako preticati na putevima van naselja?
Cena ovih vozila i jeste tako niska jer ih ne mogu prodati nikome osim u banana drzavama od kojih se ni Slovenija ne razlikuje mnogo.
Sto se tice teskih teretnih (terenskih) vozila, ovo ne vazi. Za njih postoje posebni propisi koji definisu polozaj volana.
[ pudar @ 17.01.2010. 02:24 ] @
Citat: zarsilic: Recimo, kako ulaziti i izlaziti te placati parking, pa zatim kako placati drumarinu ako nema suvozaca? Kako preticati na putevima van naselja?
Problem parkinga i drumarine se tice iskljucivo vozaca,a ne policije i drzave(ja sam to resio tako sto imam "produzenu ruku"-pendrek koji se izvlaci kao antena i ima stipaljku na vrhu),a pretice se tako sto se napravi rastojanje 4-5 metara i lepo se vidi bez prelaska u levu traku.Znam da vecina pretice "sa branika"-samo sto te ne udari,ali ja nikad nisam bio siledzija i uvek sam pucao na sigurice,bez nepotebnih rizika,tako da mi ovo bas odgovara.Ipak su samo farovi. Citat: yotsa:
U pravu si, ali kada si ti video da u Sloveniji i Britaniji vozači divljaju po ulicama i putevima, da li muvaju sa uvozom automobila, da li na njihovim kamionima otpadaju celi trapovi po gradskim bulevarima i koja je njima svest o bezbednosti? Pa 2 svetlosne godine ispred nas, tu si u pravu. I koji je prosek starosti vozila?
Daleko smo mi od toga, svaka sloboda u tom smislu vodi ka dodatnoj ne-bezbednosti. yotsa,upravo o tome i govorim.Cela fama oko Engleza je smesna.U Srbiji je problem sto ko god krene na vozacku obuku-mora da polozi-iz prvog il' iz 21-og(nije bitno!!!).E pa BITNO je! Zamisli magarcinu(magaricu) koji polaze 20 puta voznju(e,dve ulice,2 semafora,2 pesacka,polukruzno,knjiga od 100 slikovitih strana-pa ko god ima 18 godina,sa 80% tih stvari se sreo u zivotu bezbroj puta i jedva polozi) i taj ce sutra da ti ide u susret! Kakva savest-da ima savesti,ne bi jurio vezu za polaganje,pandurske testove i pokusavao da nekom uvali 100e i prase! O neispravnosti vozila je ista prica. Sta vredi da se poostre tehnicki pregledi,kad ce uvek neki seljak iz ... da tera svog ficu(juga) na tehnicki i zaustavlja valjke motkom,sa po 2 srafa na tockovima,luft u volanu ceo krug,celave i krive trajalke,od svetlosne grupe-samo pola cajgera,dimi,curi,prdi i naravno unutrasnjost vozila "dezinfikovana" vinjakom,jer mu se mnogo puta desilo da nije dobro zavrnuo cep flase jer je morao da "vozi"! E,na to se baca senka problemom zvanim "englez". U engleza nece da sedne neka budala.Taj to ne zna da vozi(pa kako ce kad nije obucen ni za levi) i odmah odustaje.Oko starosti se,takodje,slazem.Treba obnoviti vozni park i poraditi na bezbednosti(noviji automobili su daleko bolje konstruisani i opremljeni),pa sam pre za engleze,nego za jugice(svojevremeno sam radio u firmi koja je imala u voznom parku jugice i z101 poli i bar jednom nedeljno su nas slali na vanredni tehnicki.Ja sam 2 puta popio kaznu i taj drugi put pitam policajca gde bas mene nadje u masi automobila,a on rece da zna da zastava dobro kuca valjke samo prva tri dana kad izadje iz salona!). Da zavrsim-raspisao sam se. Nek bude kako bude,nisu masine opasne,opasni su im rukovodioci! Pozzz...
[ Zarko Silic @ 17.01.2010. 02:44 ] @
Citat: pudar: ja sam to resio tako sto imam "produzenu ruku"-pendrek koji se izvlaci kao antena i ima stipaljku na vrhu
Savrseno.
Zadnji put sam tako nesto video kod Kremenka.
[ pudar @ 17.01.2010. 02:58 ] @
Ne,ne nije drvo i kamen(modernije,bezbednije,estetski uobliceno - plastika i metal).Sta ces - vracamo se korenima! Pozzz...
[ goat @ 17.01.2010. 09:57 ] @
pudar: ......a pretice se tako sto se napravi rastojanje 4-5 metara i lepo se vidi bez prelaska u levu traku.Znam da vecina pretice "sa branika"-samo sto te ne .....
izvni molim te.... a šta ti vidiš iza šlepera (koji ima propisne zavese i oznake na zadnjem delu) na pravom magistralnom putu kada se odmakneš 4-5 metara iza njega!?... ili pretičeš po krivinama!? .... možda imaš indentičan štap samo što si umesto štipaljke montirao ogledalce!?
[Ovu poruku je menjao goat dana 17.01.2010. u 11:08 GMT+1]
[ cozmo_im @ 17.01.2010. 10:45 ] @
Ne nego je u lezecem polozaju ko Dzon Lenon kad je strajkovo i ima one prizme na ocima sto prelamaju ugao pa vidi sve... i avionski saobracaj.
Hajte molim vas. Oslobodite nas za saobracaj nebezbednih vozila, ne sa tehnickog aspekta vec sto nisu prilagodjeni jednostavno bezednosti saobracaja sa stanovista OSNOVNIH PROPISA.
[ pudar @ 17.01.2010. 11:30 ] @
jedno je sigurno-konzerva je konzerva i kad se otvori.
[ HoT_Steppa @ 17.01.2010. 12:32 ] @
pudar, zasto potenciras engleze?
[ Zarko Silic @ 17.01.2010. 12:46 ] @
Citat: Uvoz automobila koji imaju volan na desnoj strani i njihova registracija na srpske tablice biće uskoro zabranjeni, piše "Danas".
U radnoj grupi za pripremu pravilnika o tehničkim uslovima za vozila, koji će biti usvojen za dva meseca, preovlađuje stav da automobili sa desnim volanom nisu bezbedni za naše uslove saobraćaja, te će njihova registracija na srpske tablice najverovatnije biti zabranjena.
Citat: "Uvozom ovakvih automobila građani mogu da uštede nekoliko hiljada evra, ali na taj način predstavljaju opasnost po sebe i druge učesnike u saobraćaju. S druge strane, to ne znači da takvi automobili uopšte neće smeti da se voze putevima Srbije, ali će morati da imaju registarske oznake zemlje gde se automobili voze levom stranom ulice“, kaže Demir Hadžić, načelnik Sektora za bezbednost saobraćaja u Ministarstvu za infrastrukturu.
On objašnjava da su vozila sa desnim volanom, kojih je na našim putevima sve više, nebezbedna pre svega tokom preticanja na otvorenom putu, jer vozač mora celim automobilom da pređe u suprotan smer da bi imao preglednost, a do tada se već može sudariti.
Isti problem nastaje i na raskrsnicama, ali i na naplatnim rampama i javnim garažama, gde je nemoguće da se usluga plati ukoliko u kolima nije suvozač ili se ne izađe iz vozila.
Istovremeno, farovi automobila podešeni su tako da onaj bliže sredini kolovoza sija slabije od onog bližeg ivici puta kako ne bi zaslepljivao vozila koja dolaze u susret. Kako se u Srbiji vozi desnom, a u, recimo, Engleskoj levom stranom puta, ti farovi su obrnuto podešeni, pa se efekat zaslepljivanja upravo povećava umesto da se smanjuje.
Inače, u Srbiji ne postoji evidencija o broju automobila sa volanom na desnoj strani, a iz AMSS-a pretpostavljaju da je razlog to što je uvoz takvih automobila počeo nedavno.
Zabranom registracije automobila sa desnim volanom pojedinci će ostati i bez unosnog posla.
Osobe koje imaju englesku vizu razradile su sistem preprodaje automobila "sa Ostrva", gde je cena četvorotočkaša pala usled ekonomske krize, kao i činjenice da je reč o zatvorenom tržištu koje se razlikuje od kontinentalnog dela Evrope.
Oni svoju uslugu naplaćuju od 800 do 1.000 evra, ali naručilac i pored toga, kao i plaćanja carine i poreza ima uštedu od nekoliko hiljada evra.
Međutim, čak i da posao propadne i volan bude morao da se prebacuje na levu stranu što košta oko 1.500 evra, ušteda za naručioca će ostati minimalna.
Naime, primera radi "pežo" iz 2002. koji u Srbiji treba platiti 10.500 evra, nakon dovoženja iz Engleske i plaćanja dažbina košta oko 8.000 evra, a kvalitet je sigurno bolji nego da je auto osam godina vožen u našoj zemlji.
[ shoxzc @ 17.01.2010. 13:25 ] @
I ako se zabrani registracija ( ne i uvoz, kao sto i nece ) automobila sa volanom na desnoj strani, uvek se mogu "prepakovati" i biti regularni. Posto se bavim uvozom iz Engleske, radio sam ljudima pre nego sto im prodam automobil ( na njihov zahtev ), malu kamericu u levom retrovizoru i monitorcic levo od volana, daje realan prenos slike i mnogo olaksava situaciju. E sad, treba se navici na to... Cinjenica je da je daleko bezbednije voziti "normalan" automobil, ali opet... "Znam ja kakva budala sedi za ovim volanom, ali ne znam kakva sedi za onim ! ", tako da, i ako vozis desnjaka, ne znaci da ces ti biti taj koji ce udariti izazvati saobracajku. Uostalom, ko ima podatke koliko je desnjaka izazvalo udes ? :/
[ pudar @ 17.01.2010. 15:54 ] @
Citat: HoT_Steppa: pudar, zasto potenciras engleze? Nema tu,druze,sta da se potencira,vozi ko sta hoce i voli(a i racunica je svima jasna,cak i do te mere da izaziva ljubomoru).Vidite iz predhodnih citata da su trn u oku oni koji nesto povoljnije nabave ili nesto zarade na transakciji(nema talasanja,samo u kalup!!!).Nije mi pravo kad se potencira na tome da je to nebezbedno,jer to nije tacno.Gospoda iz radne grupe su,verovatno,mahom nevozaci ili vikend vozaci,pa kao takvi nisu najkompetentniji za ZA i PROTIV.Ocekujem da ce sledeci problem biti motocikli,koji su nebezbedni zato sto su nestabilni(imaju samo dva tocka) i cas posla moze da se izgubi ravnoteza!? Ali,ne vredi o tome razgovarati,dosta je receno,a razumevanje je i dalje na nuli-Srbija!!!
[ jablan @ 17.01.2010. 16:00 ] @
Bolje ti uvaljuj to što imaš nekom dok možeš...
[ Zarko Silic @ 17.01.2010. 18:03 ] @
Pored toga sto se "Englezima" crno pise, u pripremi je i predlog radi ogranicenja uvoza vozila sa minilamno Euro 4 standardom.
[ etjen @ 17.01.2010. 18:08 ] @
Citat: zarsilic: Pored toga sto se "Englezima" crno pise, u pripremi je i predlog radi ogranicenja uvoza vozila sa minilamno Euro 4 standardom.
pa, to bi i red bio. Kad je uveden Euro 3 uvoz, mogli su se uvoziti reda veličine, automobili stari oko 5,6 godina, a sad se to popelo na 10. Treba to opet preseći.
[ botr @ 17.01.2010. 18:39 ] @
Citat: etjen: pa, to bi i red bio. Kad je uveden Euro 3 uvoz, mogli su se uvoziti reda veličine, automobili stari oko 5,6 godina, a sad se to popelo na 10. Treba to opet preseći.
Kad pogledas kolika je prosecna starost automobila u Srbiji, euro 3 je za sada sasvim ok, bolje je da neko uveze auto za 4-5 k eura, nego da kupi neki mercedes 124, star skoro 20g. az taj novac, no da se vratimo temu, treba zabraniti registrovanje automobila sa volanom na desnoj strani, ali dozvoliti registrovanje istih, ciji je volan prebacen na levu stranu, i naravno zamenjeni farovi.
[ sasa022 @ 17.01.2010. 23:52 ] @
Umesto da se dozvoli uvoz bez ogranicenja,ali uz strog tehnicki pregled,ovde se dozvoljava i podrzava prepakivanje engleza i pakovanje necega sto se posle naziva
automobil koji zadovoljava "srBski eVro 3" standard od par rashodovanih krseva koji su dovuceni sa zapada.
Nazalost ovo je jos samo jedna u nizu tema koja pokazuje koliko je ova Srbija naopaka zemlja...
[ botr @ 18.01.2010. 06:12 ] @
Citat: sasa022: Umesto da se dozvoli uvoz bez ogranicenja,ali uz strog tehnicki pregled,ovde se dozvoljava i podrzava prepakivanje engleza i pakovanje necega sto se posle naziva
automobil koji zadovoljava "srBski eVro 3" standard od par rashodovanih krseva koji su dovuceni sa zapada.
Nazalost ovo je jos samo jedna u nizu tema koja pokazuje koliko je ova Srbija naopaka zemlja...
Ako taj auto koji zadovoljava "srBski eVro 3" moze da prodje atest, tehnicki, zasto da ne? takav auto je mnogo bezbedniji od onog starog skoro 20 god. koji se dobija za malo manji novac.
[ sasa022 @ 18.01.2010. 08:19 ] @
@botr
Ocigledno da nisi svestan ili neces sebi da priznas sta se sve radi da bi se razni krsevi doveli u vozno stanje - da jesi/hoces nikada ne bi podrzavao takve poslove.
Da se dozvoli uvoz bez ogranicenja,20 i kusur godina stari automobili sigurno ne bi kostali 2000€.
Za 2000€ bi vozili automobile stare 10-15 godina koji nisu prepakivani i bez obzira na godine presli su bar za trecinu manje od mnogih prepakivanih euro3/4 modela koji se nude kod nas.
[ botr @ 18.01.2010. 09:44 ] @
To bi bilo uredu, nisam obratio paznju na ovo sto si napisao za slobodan uvoz.
[ stargatenow @ 18.01.2010. 11:05 ] @
Citat: pudar: Nema tu,druze,sta da se potencira,vozi ko sta hoce i voli(a i racunica je svima jasna,cak i do te mere da izaziva ljubomoru).Vidite iz predhodnih citata da su trn u oku oni koji nesto povoljnije nabave ili nesto zarade na transakciji(nema talasanja,samo u kalup!!!).Nije mi pravo kad se potencira na tome da je to nebezbedno,jer to nije tacno.
Trn u oku svim normalnim ljudima su oni koji zloupotrebljavaju rupe u zakonu da bi zaradili (uvoz iz CG pre par godina, sad uvoz iz UK, itd). Ako nemas para za vozilo koje ispunjava sve zakonske i bezbednosne uslove, sorry, life sucks, kupi jeftiniji.
[ bora61 @ 18.01.2010. 11:46 ] @
Verujem da ce drzava i ovog puta naci neko resenje i za te engleze. Kao i za crnogorce itd..
Kao i do sada, Srbija se saginati nece, po pitanju kola.
Na kraju se sagne.
[ pudar @ 18.01.2010. 12:08 ] @
Citat: stargatenow: Trn u oku svim normalnim ljudima su oni koji zloupotrebljavaju rupe u zakonu da bi zaradili (uvoz iz CG pre par godina, sad uvoz iz UK, itd). Ako nemas para za vozilo koje ispunjava sve zakonske i bezbednosne uslove, sorry, life sucks, kupi jeftiniji. Nisu to rupe u zakonu,nigde se ne krivinari,SVE JE REGULARNO! Zakon kaze: EURO 3.Kad su crnogorci i ostali stranci koji nisu E3 u pitanju,tu je drzava po ko zna koji put istupila iz zakona zbog love,al' to nije ova prica.Bilo je engleza i ranije,al' sad su cesci,pa bodu oci.Sto se tice opcije"jeftiniji",izvini ne vozim krseve-nebezbedni su! Slazem se sa borom61,iznaci ce se tu vec neko resenje.
[ etjen @ 18.01.2010. 12:29 ] @
pa verovatno će biti zabranjen dalji uvoz to jest, prva registracija takvih vozila, a ovi što su već registrovali - to je to. Eventualno će uvesti neke takse prilikom registracije.
[ stargatenow @ 18.01.2010. 12:53 ] @
Citat: pudar: Nisu to rupe u zakonu,nigde se ne krivinari,SVE JE REGULARNO! Zakon kaze: EURO 3.Kad su crnogorci i ostali stranci koji nisu E3 u pitanju,tu je drzava po ko zna koji put istupila iz zakona zbog love,al' to nije ova prica.Bilo je engleza i ranije,al' sad su cesci,pa bodu oci.Sto se tice opcije"jeftiniji",izvini ne vozim krseve-nebezbedni su! Slazem se sa borom61,iznaci ce se tu vec neko resenje.
Zloupotrebljavas to sto u zakonu nije eksplicitno navedeno ono sto je svakom normalnom coveku jasno, da koriscenje RHD automobila u LHD zemlji nije bezbedno. Klasicna rupa, koja ce biti zakrpljena.
Ne bi me cudilo da i osiguranja pocnu da odbijaju isplatu stete koju su napravili RHD vozaci, jer su svesno ugrozili bezbednost saobracaja.
[ stargatenow @ 18.01.2010. 13:12 ] @
A kada smo vec kod osiguranja, evo sta je pokazala studija koju su radili u Kanadi:
Citat: The safety of vehicles imported from right-hand-drive vehicle configuration countries when operated in a left-hand-drive vehicle environment
Vehicles over 15 years of age imported into Canada are exempt from complying with Canadian Motor Vehicle Safety Standards (CMVSS) applicable to their years of production. This has led to a developing market for older imported vehicles in British Columbia (BC). But while mechanical inspections are carried out on such vehicles before they can be registered in BC, vehicles from countries that drive on the left side of the road (such as Japan) retain their right-hand-drive (RHD) control configuration.
The concern with these vehicles is two-fold: first, does the RHD configuration lead to increased risk of crash involvement; and second, are these vehicles inferior in comparison to built-for-Canada vehicles of a similar age, with respect to occupant protection potential?
In this study three separate methodologies were utilized in approaching these concerns: a relative crash culpability analysis where RHD and left-hand-drive (LHD) crash rates were compared for the same group of drivers; a survival analysis where time-to-first-crash was compared between RHD and LHD drivers: and a multiple regression model where RHD vehicle driver risk was compared to that of a similarly constituted comparison group of LHD vehicle drivers.
The results of all three analyses were consistent. RHD vehicles had a significantly greater risk of at-fault crash involvement over that of similar LHD vehicles. However, crashes involving RHD vehicles were no more severe than those involving LHD vehicles only.
http://www.sciencedirect.com/s...7f0aa6a72e829fa8efd572a208cc1e
[ sasa022 @ 18.01.2010. 13:58 ] @
@stargatenow
Po cemu sudis ko je "normalan" a ko nije ???
I citaj do kraja,nemoj da izvlacis parcijalne zakljucke...
[ stargatenow @ 18.01.2010. 14:48 ] @
Za gledaoce sa jeftinijim ulaznicama, boldovana recenica kaze da su vozaci koji voze RHD kola u LHD zemlji procentualno mnogo cesce krivci za udes nego LHD vozaci. Ovo je upravo razlog zbog cega treba zabraniti RHD automobile kod nas.
Poslednja recenica kaze da je efekat sudara isti, bez obzira da li je auto RHD ili LHD, sto je i ocekivano.
[ stargatenow @ 18.01.2010. 15:06 ] @
Evo i celog teksta studije:
http://www.icbc.com/cs/Satelli...233967816736&ssbinary=true
Izvuceno iz zakljucka:
Citat: From the relative crash culpability risk analysis, the RHD vehicles had a 44% increased risk, compared to LHD vehicles, of crashing over a 4-year period (the average time from first policy date to data extraction). For their first two years, the increased risk of culpable crash causation from the Poisson regression was 46% and, based on survival analysis, the average time to first culpable crash for the RHD vehicles was 223 days (68% sooner) when compared to the time for the LHD vehicles which was 705 days. These results, taken together, clearly point to a driver-vehicle issue that produces high initial risk and which does not appear to ameliorate to any extent over a number of subsequent years. The problem would thus seem to be more than driver adjustment to a new control configuration and may reflect a continuing operational hazard.
Daklem, sanse da RHD vozilo u LHD zemlji ucestvuje u udesu su za ~45% vece nego za LHD vozilo. Statistika je i pokazala da se taj procenat jako malo menja sa duzinom koriscenja vozila, tako da problem nije u nenaviknutosti vozaca na RHD, vec u sustinskoj razlici polozaja vozaca.
U studiji postoje i grafikoni, koji lepo pokazuju koliko kojih vozila je osteceno posle odredjenog vremena. Na primer, posle 3 godine samo 2% LHD vozila je ucestvovalo u nekom udesu, dok je u istom vremenskom periodu 8.5% RHD vozila imalo neki udes.
Ako ove brojke nisu dovoljan razlog za instant zabranu, onda ne znam sta je...
[ goat @ 18.01.2010. 16:31 ] @
pa kada su "englezi" regularni na desnim kolovoznim trakama zašto ih ne uvoze u Srbiju kao nova vozila!?.... zašto naš Zpunto nema volan na desnoj strani!?... šta ima veze gde je ....
... nigde u zakonu ne piše da se čoveku zabranjuje da jede kaktus (da ne kažem nešto drugo.. ), da li to znači da može (treba) da ga jede!?
ni prepakivanje dešnjaka na levu stranu nije "babaroga" posao, u slučaju da se stručno (dosledno) odradi, ali uzimajući u obzir razlog uvoza takvih automobila na našim prostorima i izreke da iver ne pada daleko od klade, može se slobodno reći da je ceo posao "jeftina čorba"... jednostavna misao: " da zaradim.... baš me briga za druge.... iiiiii... samo da ja ne budem taj "drugi"....."
priča o statistici je veoma podložna "razvlačenju"..... u Britaniji su svojevremeno uveli fiksne radare na odreženim putevima... epilog toga je: sličan broj udesa kao i ranije kada nisu postojali, međutim državna kasa je veoma bolje dopunjena .... a i nešto po novianma i na televiziji ne vidoh vesti u kome je neka lada riva ili yugo izazvao nesreću zbog loše kočnice na zadnjem desnom točku ili naprsle šoferke... obično budu učesnici koji su pregaženi (zgužvani) od strane nekog novog i tehnički savršenog vozila čiji vozač ima (nema)............. ali ovo ide u off...
[ pudar @ 18.01.2010. 17:03 ] @
Citat: goat: pa kada su "englezi" regularni na desnim kolovoznim trakama zašto ih ne uvoze u Srbiju kao nova vozila!?.... zašto naš Zpunto nema volan na desnoj strani!?... šta ima veze gde je :)....
ni prepakivanje dešnjaka na levu stranu nije "babaroga" posao, u slučaju da se stručno (dosledno) odradi, ali uzimajući u obzir razlog uvoza takvih automobila na našim prostorima i izreke da iver ne pada daleko od klade, može se slobodno reći da je ceo posao "jeftina čorba"... jednostavna misao: " da zaradim.... baš me briga za druge.... iiiiii... samo da ja ne budem taj "drugi"....."
Pa nisi sve procitao.Kao novi i levi i desni kostaju isto,a caka je u polovnom.Zpunto se pravi ovde-znaci levak,ko hoce desnog-taj uveze sa drugog trzista.Sto se tice "babaroga" posla-i jeste i nije.Gde je sve na sraf,to nije neki problem,ali ovi vw,audi,skoda... su kuku-lele.Retko koji posle operacije lici na auto(krcka,pucka,prekida struja-ma uzas!).Malo je zaista zadovoljnih vlasnika transplantiranog passat-a,al' sta ces - i uteha je nekad...
[ tamindus @ 18.01.2010. 18:01 ] @
Ako je sve urađeno kako treba, ne znam u čemu je problem.
[ Laki024 @ 18.01.2010. 18:34 ] @
U pravu si.
Na ovome se vidoii da je sve uredno prebaceno.
Ako se ovako uradi, ne vidim problem sa prebacenim englezima, ne znam zasto su ljudi toliko ogorceni, ako se uradi redovno prebacivanje...
[ jablan @ 18.01.2010. 18:45 ] @
Imaš jedno štapče za gas, jedno za kočnicu, još ako je automatik u pitanju, ihaaaj...
[ Zarko Silic @ 18.01.2010. 20:54 ] @
Citat: tamindus: Ako je sve urađeno kako treba, ne znam u čemu je problem.
Kako da ne.
Ovo je savrsenstvo ljudskog uma i dokaz neizmerne domisljatosti:
Kais je od kombajna, a za zmigavce i brisace, aerobik.
Naravno, ovako precizan rad moze napraviti samo Englez. (Ima bisera i kod njih).
[ goat @ 18.01.2010. 22:01 ] @
ma kakav kajiš od Zmaja, kakvo prebacivanje, štipaljke, motke, kanapi, aerobik...
ljudi!!!.... periskop!!!!
koji sam samo ja inženjerski genije
[ yotsa @ 19.01.2010. 08:37 ] @
Slika je okrenuta, kao u ogledalu. Pogledajte brzinomer i kazaljke, takođe brojke su okrenute. Ali... sve jedno, ne menja ukupnu sliku i utisak da je ovo bravura nekog "majstor Žileta Francuza" :)))
[ Zarko Silic @ 19.01.2010. 15:14 ] @
Citat: yotsa: Slika je okrenuta, kao u ogledalu. Pogledajte brzinomer i kazaljke, takođe brojke su okrenute. Ali... sve jedno, ne menja ukupnu sliku i utisak da je ovo bravura nekog "majstor Žileta Francuza" :)))
Naravno, zato sam i napisao da ima bisera i kod njih. Pretpostavljam da je auto uvezen u, recimo Idiju, pa da se tamo neko poigrao sa ovim "nasim" autima, mada je posao, sa majstorsje tacke gledista, vrlo dobro uradjen. Da je umesto klinastog stavio zupcasti kais bilo bi i odlicno.
[ pixy1983 @ 10.02.2010. 19:29 ] @
Poruka za shoxzc
Zdravo druze! Video sam da si napisao da ugradjujes kamerice u levi retrovizor engleza pa bi me zanimalo malo nesto vise o tome jer sam zainteresovan . Mozes me kontaktirti na mail [email protected] ili na 063/225-818 pusti mi sms pa cu te ja pozvati. Hvala u napred. Ivan
Moram ovako da saljem jer mi ne daju da posaljem pp
[ Gachez @ 11.02.2010. 09:44 ] @
Jako zanimljiva tema. Moram da priznam da sam se i ja lomio da li da uvezem "Engleza" jer realno za mnogo manje para dobijate daleko bolji auto. Ipak sam zbog ovakvih tema i (NE)poverenja u drzavu u kojoj na zalost zivim ipak odlucio da nastavim da tragam za dobrim "levakom" koji nije previse skup.
Slazem se sa prethodnicima da je voznja automobila sa volanom na suprotnoj strani od toka saobracaja nebezbedna. Takodje, mislim da je takvim automobilima trebalo zabraniti uvoz. Ali postavlja se pitanje sta sa vlasnicima takvih vozila koji su uredno platili porez ovoj (kriminalnoj) drzavi i sasvim legalno ih ocarinili (a takvih ima mnogo). Pokazalo se da nam drzavni organi ni najmanje nisu gadljivi na pare a sa druge strane upinju se da se pridrzavaju evropskih standarda. Ne mogu da se ne zapitam sta ce se desavati kad i ako zabrane registraciju takvih vozila. Drasticno ce porasti traznja za "levom" opremom a to za sobom povlaci mnogo skakljivija pitanja... Plasim se da ce se na taj nacin stimulisati kradja novijih modela jer realno ukoliko hocete da prepakujete "Engleza" npr. 2006. godiste vama treba auto koji nije polupan tj. da mu se nisu otvorili air bag-ovi. Cisto sumnjam da na trzistu postoji mnogo automobila tog godista kojima je stradao npr. motor pa mu tabla sluzi za rezervne delove.
[ sasa022 @ 11.02.2010. 09:54 ] @
@Gachez
Sprema se nova uredba kojom ce biti regulisan status "engleza".Pojedinosti ce uskoro biti poznate...
[ Java Beograd @ 11.02.2010. 10:10 ] @
Problem sa ovom nesrećnom državom i još nesrećnijim propisima i famoznim "uredbama" je što se sve radi "na juriš". Umesto, lepo i na vreme. Dakle, ako se složimo da ne treba da se registruju "levaci", onda ljudima mora da se ostavi neki "manverski prostor" pa se kaže (na primer): Od 2013 registracija i porez će biti skuplji za 50% a od 2016 biće zabranjena registracija. Dakle, unapred, bar 5 godina. Pa onda svako tu nađe neku svoju računicu.
Mislim da je tako nekako slično bilo i EU sa nekim kategorijama teretnih vozila i/ili sa automobilima sa dvotaktim motorima.
[ Nocni @ 11.02.2010. 11:58 ] @
Vidi se po tabli da ova slika jeste okrenuta i izvorno je izgledala ovako
Neko se u zemljama u kojima se vozi na lijevoj strani bavio prebacivanjem
Po meni, ako bi trebalo voziti ovaj auto makar i privremeno, bolje da je ostavio i na drugoj strani jedan volan za svaki slucaj...
[ Zarko Silic @ 11.02.2010. 13:48 ] @
Pa napisao sam da je to "njihov" biser
http://www.elitemadzone.org/p2497822
Obzirom da se vidi kako su nozne komande premostavane, ne znam kako je to rezultiralo po pitanju zaglavljivanja papucice gasa ?
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 11.02.2010. u 14:58 GMT+1]
[ Brkic @ 22.08.2011. 06:47 ] @
Da pitam šta je na kraju bilo sa registracijom engleza ?
Od 2009 bruje o tome, u januaru 2010 će razmatrati o toj temi ali još ništa, vidim da je komšija lepo registrovao engleza na nove table.
Ima li novosti ?
[ vladd @ 22.08.2011. 11:51 ] @
To znaci da ce i komsija i onaj ko mu je overio tehnicki na nevidjeno, da plate debelu kaznu.
Poz
[ Milojkovic @ 22.08.2011. 12:23 ] @
Nema od te kazne nista, ljudi ne zanosite se vise sa tim famoznim zakonima i uredbama.
Ova drzava je uvek bila i ostala neozbiljna i nedosledna.Ko da je to prvi put da je za nesto bombasticno receno da od danas nema ili ne moze pa je opet nastavljeno sve po starom.Zato teraj to i uzivaj a zakon je nas pun rupa i kratera, tako da ce se uvek naci rupa i rupetina kroz koje ce se narod provlaciti i izbegavati te kvazi zakone.
Prva drzava ne postuje zakone koje propisuje i sve dok je tako ne berite brigu.
[ Brkic @ 22.08.2011. 13:28 ] @
Evo saznao sam sve,
do oktobra 2012 se stara(već registrovana) vozila mogu registrovati a nova vozila(do sada ne registrovana kod nas) se ne mogu registrovati.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|