[ Java Beograd @ 19.01.2010. 11:07 ] @
Ozbiljno planiram kupovinu porodičnog automobila. Nameračio sam se na dizel karavan. Budžet dozvoljava auto godišta oko 2003 (prema cenama iz Jan. 2010). Dizelaši te starosti obično imaju oko 130.000 km - deklarativno, a sigurno preko 150.000 stvarno pređenog puta.

Voleo bih da započnem diskusiju oko kvaliteta common rail turbo dizel agregata posle tolike kilometraže. Česti kvarovi, potrebna ulaganja, i slično.

Fiatov JTD 1.9
Fordov 1.8 i/ili 2.0 TDCi Duratorq
Citroenov 1.9 i/ili 2.0 HDi
Renoov 1.9 i/ili 2.0 DCi

Šta je "dobro" a šta je "loše" (namerno pod navodnicima). Mišljenja, čuvenja, lična iskustva
[ vladd @ 19.01.2010. 11:53 ] @
To su sve odlicni motori.

Iako su presli bar 200kkm to nije ni pola zivota.

Veci je problem, kod vosila starog 7 godina, i sa solidnom kilometrazom u gumama, je sve ostalo, a ne motor.

Retki su primeri neispravnog motora, mozda poneki dihtung..

NAjvise troskova prave dizne, egr ventili, vakuumi..oprema motora. I oprema automobila.

Zato uzivaj, gledaj da kupis ocuvan auto, sa svim prisutnim sitnicama, za motor ne brini..



Poz
[ etjen @ 19.01.2010. 12:27 ] @
fino zbori vladd :)

Motori mu nekako dodju najmanja briga. Potencijalni problemi su pumpe, dizne, elektronika uopšte... Pa onda trap, u smislu diskova, amortizera i koliko je vozilo bilo održavano. Ako je na 150kkm urađen samo veliki servis i ništa više, onda te dosta toga čeka...
E da, ja bih najviše pažnje obraćao na kvačilo i nosače motora...
Novi dizel ne bi smeo praktično ni malo da se trese ako je sve OK
[ Java Beograd @ 19.01.2010. 12:47 ] @
Pa dobro, pod pojmom "motor" ne mislim samo na klipove i karike. I dizne su deo motora, zar ne ?
Čitao sam po raznoraznim forumima da su recimo kod Renoa turbine praktično za zamenu posle 120.000.
[ Nocni @ 19.01.2010. 13:08 ] @
Citat:
Java Beograd:  Dizelaši te starosti obično imaju oko 130.000 km - deklarativno, a sigurno preko 150.000 stvarno pređenog puta


Ovo nije tacno... obicno se vraca 100.000 km ili vise a ne 20.000...

Od ovih koje si nabrojao najizdrzljiviji i sa najmanjim procentom kvarova je fiat ali kod njega postoji drugi problem... rekao si da hoces samo karavan a stilo je jedan od najruznijih karavana i tu uopste nisu misljenja podijeljena - svima je ruzan a ljudi ga kupuju jer je jeftin... Stavio si ga na prvo mjesto na svojoj listi a mozes ga kupiti sto se tice kvaliteta i odnosa cijena/kvalitet ako ti nije ruzan...

Citat:
Java Beograd: Čitao sam po raznoraznim forumima da su recimo kod Renoa turbine praktično za zamenu posle 120.000


Nikako nije tacno... ovakvo misljenje je posljedica toga sto ljudi zapravo ne znaju koliko im je auto presao stvarno...





[ Java Beograd @ 19.01.2010. 13:32 ] @
Zapravo sam mislio na Lanciu Lybru. (ona mi je favorit) ali, ajde kad već pominjemo modele mislio sam još na Forda Focusa Mark II, Reno Lagunu II i Siroena Xsaru (ne Picasso)

Što se ostalih karavana tiče, najružniji je svakako Fiat Stilo, a iza njega odmah Opel Astra, koji izgleda baš kao dostavno vozilo (za razliku od Lagune, na primer). Folksvagene sam izostavio, mislm da su precenjeni kod nas. Audija, BMW, Mercedesa, Toyotu duša 'oće, al' je novčanik slab.

To oko vraćanja kilometraže je verovatno tačno.
[ tdusko @ 20.01.2010. 12:08 ] @
Citat:
Java Beograd: Zapravo sam mislio na Lanciu Lybru. :) (ona mi je favorit) ali, ajde kad već pominjemo modele mislio sam još na Forda Focusa Mark II, Reno Lagunu II i Siroena Xsaru (ne Picasso)

Što se ostalih karavana tiče, najružniji je svakako Fiat Stilo, a iza njega odmah Opel Astra, koji izgleda baš kao dostavno vozilo (za razliku od Lagune, na primer). Folksvagene sam izostavio, mislm da su precenjeni kod nas. Audija, BMW, Mercedesa, Toyotu duša 'oće, al' je novčanik slab.

To oko vraćanja kilometraže je verovatno tačno.


Jos jedan dokaz da se o ukusima ne treba raspravljati. Ja iskreno mislim da od lybre ne postoji ruzniji auto, a tebi je to favorit :). Stilo mi je jos i lep u odnosu na mareu. Inace, postoji li poseban razlog zasto nisi spomenuo Reno megan karavana? Meni se taj bas svidja :).



[ Java Beograd @ 20.01.2010. 16:38 ] @
Što se Megana tiče, nema posebnog razloga. Što se Lybre tiče, favorit je pre svega zbog motora (JTD 1.9), kvaliteta izrade, velikoj udobnosti, prefinjene unutrašnjosti. Oprema bogata i u najosnovnijoj verziji. "Dama" - par excellence Spolja - onako, mada ne mislim da je baš ružna.

Zapravo, po svemu sudeći, ja ću se na kraju odlučiti prema konkretnom primerku nađenog automobila na placu / oglasu tj. prema odnosu cena / kvalitet, pa bio ma koji od ovih 4-5. Jer na kraju krajeva, i slični su po izgledu. Xsara i Laguna (karavani) - ko jaje jajetu.

Ali, dobro, ukus je jedno a tehnika sasvim drugo. 'Teo sam da diskusija na temi ide u pravcu tehnike.