[ codeNO @ 21.01.2010. 21:16 ] @
| Posle svake zime poželjno je auto oprati odozdole i oko rubova kako bi se oprala so dok je bila zima.
E sada, kada je ovo vreme, malo ima snega pa ovi zasipaju ceo grad, osuši se nema snega jedno vreme, pa opet sneg, so .... Koliko zaostala so na kolima u ovim međuintervalima utiče na nagrizanje limarije dok ne dodje lepše vreme i kola se definitivno operu od soli? |
[ botr @ 21.01.2010. 21:55 ] @
Zimi se preporucuje pranje auta najmanje jednom u dve nedelje, so nije toliki problem ako je farba odlicna, ali u kombinaciji sa rizlom nastaju problemi, dovoljno je da se malo osteti farba od rizle, so odmah udje u tu pukotinu i krece da nagriza metal, posledice su poznate.
[ AstralPro @ 21.01.2010. 22:04 ] @
i ne utice preterano, bacaju so mozda 3 puta za celu zimu i to samo kad gadno zaveje, em sto nemaju nikad dovoljno soli em ih mrzi.a auto se sam pere od dole jer pada kisa svaki 2. dan pa kad upadnes u veliku baru... :-)
[ codeNO @ 21.01.2010. 22:07 ] @
Ali sta kad je posle snega suvo i hladno vreme (do -9) i so koja je ostala na kolima i oko rubova, koliko ona "raducka" po farbi i metalu?
Ili to znaci da kada parkiras auto a on beo ko beli zec, ne dirati nista, bez obzira bila dobra farba ili ne
Da li odmah prati auto posle prvog posipanja soli ili cekati da se zavrsi cela zima pa onda na tusiranje?
[ Zarko Silic @ 21.01.2010. 23:59 ] @
Samo jedan nacin postoji da vam na automobil ne utice so i da ni na koji nacin ne moze korodirati.
[ DrJekyll @ 22.01.2010. 00:31 ] @
To zavisi i od proizvodjaca, mercedes daje garanciju na rdju 30 godina, vw 12 godina, a hyundai i chevrolet svega 6 godina.
[ Zarko Silic @ 22.01.2010. 00:45 ] @
12 godina je i za Mercedes, ali nije u tome tajna.
[ Nocni @ 22.01.2010. 02:43 ] @
Ovaj Zarkov recept ce biti slican kao kad je onaj od milion zena naplatio po 3 dolara da im da recept kako da im sise stoje pravo... Odgovor je bio "hodajte cetvoronoske"
Cak i da se neko i pored simbolicne cifre odlucio da ga tuzi, izgubio bi jer nema prevare...
Kod Zarka ce biti "parkirajte vozilo u garazi"... "vozite plasticni auto"... ili nesto slicno
[ botr @ 22.01.2010. 08:57 ] @
Citat: AstralPro: i ne utice preterano, bacaju so mozda 3 puta za celu zimu i to samo kad gadno zaveje, em sto nemaju nikad dovoljno soli em ih mrzi.a auto se sam pere od dole jer pada kisa svaki 2. dan pa kad upadnes u veliku baru... :-)
Zavisi gde zivis, kod mene se so i rizla bacaju skoro svakog dana, a nekad i vise puta dnevno, kad u BG-u nije bilo snega kod mene je bilo pola metra, i sad ga ima dosta.
[ Zarko Silic @ 22.01.2010. 10:42 ] @
Citat: Nocni: O
Kod Zarka ce biti "parkirajte vozilo u garazi"... "vozite plasticni auto"... ili nesto slicno :p
??
Pa zar parkirana vozila ne korodiraju?
Samo jedan nacin postoji da auto ne korodira,
a to je da ga ne kupite uopste.
Kupovinom vozila svesno pristajete na to da ce vam vozilo korodirati. Ovo je ujedno odgovor na postavljeno pitanje sa pocetka teme.
Ne postoje automobili koji ne korodiraju. Kod nekih je to vise, kod nekih manje izrazeno, ali zajednicko za sve je da korodiraju i propadaju.
[ vladd @ 22.01.2010. 10:55 ] @
Dobro, ali je pitanje "koliko brzo".
Znaci da se ocekuje neki tretman vozila dok je slana situacija.
Dobro je, ko moze, detaljno oprati auto bar jednom u par dana, ili ga ne dirati dok traje kampanja posipanja. Sto je do sada bilo tri-cetiri dana. Nakon "otopljavanja", obavezno oprati kola..
Parcijalno ili delimicno pranje samo pogorsava situaciju, zavlaci so i tamo gde ne bi stigla samo voznjom.
Nece so dramaticno ubrzati rdju prvih nedelju dana, ali na duzi rok je neugodna.
Poz
[ etjen @ 22.01.2010. 12:01 ] @
auto se može zaštititi od soli (a i od drugih spoljnih uticaja) u dobroj meri providnom folijom.
Samo što iskreno mislim da se ne vredi zamajavati sa tim. Mislim, nije loše kod grebanja i slično ali čovek ne treba baš toliko da se optereti kolima, jer kako već zarsilic reče - sva kola propadaju pre ili kasnije.
Inače, u Beogradu vrlo često posipaju ulice solju (pogotovo na Banovom brdu gde sam ja), tako da češće pranje puškom na OMV-u nije zgoreg.
[ Zarko Silic @ 22.01.2010. 12:16 ] @
Od laka na vozilu, pa i od sasije, mnogo je ugrozeniji hladnjak tako da na Kacheru treba malo obratiti paznje i oprati ga detaljnije.
[ cozmo_im @ 22.01.2010. 15:50 ] @
Ukoliko je u pitanju Corolla (s obzirom na pokretaca teme), meni je krenulo da korodira (rubovi i sajtne) prosle godine, znaci 19 godina nakon stajanja napolju i svakodnevne voznje (stajao i vozen svake zime). Otprilike se spremam na zamenu rubova i sajtni pred sledecu zimu.
Nema spoljne korozije, vidljivi su mehuri ispod kojih je korodiralo, ali podrub i podsajtna nisu. U sustini moze to da istruli sve i da se menja ako nema truljenja podsajtni.
[ codeNO @ 22.01.2010. 17:44 ] @
U sustini da... ali vise je bilo pitanje na globalnom planu, jer so ne bira zrtvu, :)!
Evo nesto sto bi valjalo da se pojasni...
Pre nekoliko godina dok sam letovao kod prijatelja na moru, posle plaze i mokrih bokserica od kupanja, naslonio sam se na njegova kola dok smo pricali i u jednom trenutku poceo je da skace da bi se sto pre pomerio od kola jer je primetio da curim po njegovom prednjem blatobranu. Objasnjenje je sledilo. Limarija na vozilima koja su bas na primorskim delovima brzo strada od soli, bez ozira sto ih nikad ne peru morskom vodom, vec zbog vetrova i klime. On se kleo da mu je jedan auto tako vec stradao, jes da je bila Skala 128, ali kada krene "ojed" od soli, nezaustavljiv je.
Da li bi i ovde tako bilo, auto se ubeli od soli jedno nedelju dana do dve, da li ce stradati isto koliko bi se vozio npr 10meseci za vreme leta
[ vladd @ 22.01.2010. 18:30 ] @
Pa zavisi od kolicine soli, svakako nije isto kada si u koloni iza "polivaca" soli, ili si na ulici kojom je proslo 1000 vozila posle posipanja soli .
Takodje nije sve jedno, da li je leti susa ili svakodnevna kisa
Poz
[ cozmo_im @ 22.01.2010. 18:30 ] @
Ma jok. Pa kazem ti moje iskustvo sa Corollom koja ima izuzetno osetljive rubove i coskove sajtni. Garancija je bila 10 godina na rdju. Izdrzala je 19 i kad ne bi to sanirao jos jedno 2 dok ne krenu da se "buse" sajtne. Dakle 20 godina (20 zima pod solju). A cak nema ni pociknovan lim. Znaci auto sa pocinkovanim limom ne bi trebao da ima problema.
[ tdusko @ 22.01.2010. 19:04 ] @
Ne zaboravite da postoje zemlje gde se ulice tretiraju mnogo vise solju nego ovde kod nas pa nisam primetio da se automobili raspadaju cesce nego ovde kod nas. Mada, sa druge strane fakat je da se po arapskim zemljama gde je uber suva klima i dan danas voze mecke iz 60-ih i 70-ih godina za koje se zna da jedini razlog zbog kojeg se ne voze vise kod nas to sto im limarija istruli inace bi jezdili nasim drumovima jos dugo dugo ;)
[ maleni80 @ 26.02.2010. 01:58 ] @
Jedno verovatno glupo pitanje, kako oprati so sa kola, ne mislim na skoljku, limariju, vec dole ispod motora, jel'za to treba bas u neku auto praonicu ili moze neki obicni mlaz sa pumpi?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|