[ mirarbi @ 25.01.2010. 23:27 ] @
Razmisljam o kupovini polovnog Ford Mondea sa 2.0 dizel motorom, najverovatnije ghia paketom opreme, u karavan ili limuzina varijanti, godiste 2001. ili mladji.

Sta mislite, da li je ova marka i ovaj model OK izbor?
Da li za njih vazi da su skupi za odrzavanje ili ne?
Koje su mu najvece mane?
Na sta narocito da obratim paznju pri kupovini?
Da li da biram sa TDDI ili TDCI motorom?
Da uzimam u obzir i vozila iz uvoza ili samo ona kupljena i odrzavana kod nas, sa urednom servisnom knjizicom?

Znam da im rapidno pada cena, al' racunam da je polovnjaku starom 9-8-7... godina cena vec dovoljno pala, pa gubitak pri nekoj daljoj prodaji (za 5 do 7 godina) nece biti bas toliki. Ili se varam?
[ Zarko Silic @ 26.01.2010. 00:09 ] @
Problem pada cene sedmogodisnjeg polovnjaka je sekundarna stvar.

Primarno je stanje vozila i cena popravki koje ceka jedno takvo vozilo.
[ mirarbi @ 26.01.2010. 00:20 ] @
Sto ce reci da mislite da je odrzavanje preskupo ili samo zelite da mi skrenete paznju da nadjem primerak u sto boljem stanju?
[ Zarko Silic @ 26.01.2010. 00:38 ] @
Ovo drugo.
[ Java Beograd @ 26.01.2010. 07:17 ] @
TDCI su motori novije generacije, znatno poboljšani u odnosu na TDDI.
[ cozmo_im @ 26.01.2010. 10:15 ] @
Iskustvo mog komsije sa 2.0 TDCI, 2002:

- Kupio ga "navodno" extra ocuvanog iz Italije, 117.000km

Auto izgleda tip-top.

Medjutim sledece se ispostavilo:

- Presao je pravih 193.000km a ne 117.000km.
- Posle par meseci vec mu trosi solidnu kolicinu ulja, motor radi traktorskije (radio je tako i kad ga je kupio), malo cak i dimi, dijagnostika ne daje nista, jednostavno motor je krenuo da popusta. Vuce on OK, ali trosi ulje, malo malo zadimi, radi bucnije nego sto bi treba. Potrosnja je dosta velika, bez 8,5 u gradu nista nije uradio (bez klime).
[ vaske2 @ 26.01.2010. 10:29 ] @
Dizela to godiste sa pristojnom kilometrazom nije moguce naci pogotovo jos karavana. Taj auto se kupuje namenski za neki posao i sa njim se prelazi minimum 40-50000 km godisnje. Pa ti sad vidi,puta 7,8,9 godina. Jedino ako ga je vozio stariji bracni par bez dece, voleli ga kao sina i sluzio im je samo nedeljom da odu na pijac!!
[ Java Beograd @ 26.01.2010. 10:49 ] @
Citat:
vaske2: Jedino ako ga je vozio stariji bracni par bez dece, voleli ga kao sina i sluzio im je samo nedeljom da odu na pijac!!

Prema rečima vlasnika auto placeva - svi su ovakvi !
[ etjen @ 26.01.2010. 10:54 ] @
najbolje kupiti neki sa našom servisnom istorijom od samog početka. Sve ostalo nikad nećeš saznati koliko je prešao, pogotovo karavan dizel...
[ skohajm @ 26.01.2010. 11:19 ] @
TDCI 2.0 postoji u dve varijante, od 115 i 130HP. ovaj drugi je dosta redji kod nas. (trebalo bi da ima varijabilnu geometriju turbine)
[ Java Beograd @ 26.01.2010. 11:35 ] @
Citat:
etjen: najbolje kupiti neki sa našom servisnom istorijom od samog početka. Sve ostalo nikad nećeš saznati koliko je prešao, pogotovo karavan dizel...

Između ostalog, ovo će značiti da je korišćen najgori mogući Evro Dizel, a auto svako malo udarao u rupe na putu.
[ mirarbi @ 27.01.2010. 13:35 ] @
Jooj, teška rabota ta kupovina polovnjaka. Glava me boli.

Molim vas, kažite mi, koji snažniji dizel motori (bez obzira na proizvođača) novije generacije (od 2001. na ovamo) generalno najmanje troše, pa da u skladu sa tim tražim model auta koji bi mogao da platim ili koji se snažniji, savremeniji benzinski motor najbolje pokazao u radu na plin.
[ Java Beograd @ 27.01.2010. 13:57 ] @
Baš sam onomad postavio temu o 4 dizel agregata: http://www.elitemadzone.org/t388474-Poredjenje-dizel-motora Ali, nije se nešto razvila diskusija, na moju žalost.

Ali, bilo kako bilo, poslušaj savet što će ti čiča dati - ne žuri. Laganica. Otvori četvore oči, prati oglase, prati sajtove za prodaju polovnjaka. Prati auto forume, zasnaćeš dosta. I onda, jednog dana, TVOJ auto će ti se sam prikazati !
[ mirarbi @ 28.01.2010. 08:37 ] @
Javo, pratim auto forume, casopise, oglase... vise od godinu dana. Nesto mi se slabo ukazuje taj moj auto. Za dobrog novog u klasi koju zelim nemam dovoljno para, a kupovina polovnjaka je, koliko vidim, lutrija na kvadrat.

Trenutno su mi, pored Mondea, na pameti jos Opel Vectra (limuzina ili karavan), Ford Focus karavan, VW Bora karavan i eventualno, ako nadjem povoljnu, Octavia (limuzina ili karavan), svi sa dizel motorima. Da li je neki od pobrojanih bolja kupovina od Mondea, u smislu pouzdanosti, cene odrzavanja i potrosnje?
[ tdusko @ 28.01.2010. 09:03 ] @
Citat:
mirarbi: Jooj, teška rabota ta kupovina polovnjaka. Glava me boli.

Molim vas, kažite mi, koji snažniji dizel motori (bez obzira na proizvođača) novije generacije (od 2001. na ovamo) generalno najmanje troše, pa da u skladu sa tim tražim model auta koji bi mogao da platim ili koji se snažniji, savremeniji benzinski motor najbolje pokazao u radu na plin.


Nijanse su u pitanju ali nemoj da ocekujes da auto od 1900 ili 2000 kubika i 1300 Kg tezak trosi u gradu(Beogradu) manje od 8 litara, a na otvorenom manje od 5.5-6 litara. 2.0 dti, 1.9 jtd, 2.0 tdci, 1.9 tdi... sve to manje vise ide jako dobro i trosi izmedju 5.5-8.0 litara i traju vise stotina hiljada kilometara. Ovaj iz cosmo-im-ove price mi je sumnjiv i mislim da ne bi trebalo uzimati za pravilo. Svaki od ovih motora ako je propisno odrzavan je tek na pola puta na kilometrazi od 190000 Km. Ne znam koliki ti je budzet ali moj ti je savet da pokusas da nadjes dobro ocuvanu vektru b sa 2.0 dti motorom. Dobar je i 2.2 ali registracija ubija, 2.0 je super mera. To nije CR motor pa su samim tim odrzavanje i popravke dosta jeftinije. Vektra b je generalno jako jeftina za odrzavanje i provereno je dobar auto.
[ vaske2 @ 28.01.2010. 09:39 ] @
Dobra preporuka,radi se o motoru od 77kw(100ks)sa lancem koji je retko ko menjao(postoje primerci koji su presli i po 500-600000km bez zamene lanca) i motoru koji je praktico neunistiv,moj majstor odrzava nekoliko komada, jedna iz Telekoma gazi vec 600000 bez ikakvih vecih problema,a vozio ju je ko je stigao i nekoliko koje voze privatna lica,a gaze od 200-400000km.Uopste retki su majstori koji su otvarali taj motor.Slabijom tackom bi se mogla nazvati pumpa visokog pritiska koja zna da otkaze na 250 do 300000km(malo li je).Njen remont vrsi samo nekoliko servisa u zemlji i cena je oko 450-500 eura sa garancijom na 150000km.Generalno gledano ako je nadjes limarijski dobru ne propustaj je jer su motori izuzetni a pumpa i ako ode te pare u startu stedis na servisu zbog pomenutog lanca. jos neki sitniji problemi koji se mogu pojaviti tipicni su za vecinu dizelasa i nisu skupi za popravku(prelivna creva,teflonske gumice na diznama,ciscenje Egr ventila).
[ popovicvl @ 28.01.2010. 09:52 ] @
Meni nije jasno zasto svi kad hoce da kupe auto odma se zalepe za dizel varijantu i ako je:
- presla >250.000 km
- motor i menjac je usao u crvenu zonu ciscenja,menjanja i remontovanja veoma skupih delova (oko 1000 Eura min,i opet je raspad)
- zbog velike predjene kilometraze otkazuju i srugi sistemi kao sto su elektronika, oprema, vesanje (oko 1000 Eura i opet je raspad)
- zbog velike predjene kilometraze enterijer i eksterijer je pohaban (zauvek je raspad,ali i gori)
- zbog ogromne kilometraze zavrse posle 5 god na otpad ili se jedvite jade prodaju

...i to zbog ustede oko 1-1,5 l na 100 km.Nekad je to imanje,ali nikad vise.

Sto ne uzmete u razmatranje neku benzinsku varijantu,jer je cinjenica:
- da presli <150.000,cesto i daleko manje
- da na motoru nema skupih sistema ciji kvarovi mogu biti fatalni po budzet porodice
- zbog male kilometraze nema ostalih pratecih kvarova elektronike (koja je i jednostavnija)
- zbog male kilometraze enterijer i eksterijer su daleko ocuvaniji (logicno...)

Ljudi koji uzmu polovan benzinac od prvog vlasnika,predju cesto po 100.000 bez kvarova skupljih od 50 Eura.


[ mirarbi @ 28.01.2010. 10:01 ] @
Ja sam skoro punih godinu dana bio iskljuciv da cu kupiti benzinca, novog ili polovnog, i o dizelasima nisam ni razmisljao. Naravno, plin mi je svakako bio u planu. Medjutim, kako se zahuhtavala kriza, rasle cene goriva, a mene na mom starom autu sve vise zezao plin (il' radi dobro na plin, al' ne i na benzin i obrnuto), plus procitao da mnogi benzinski motori prave probleme kad se ugradi plin, ja mic po mic krenuo ozbiljno da razmisljam o dizelasu. I eto me tu gde sam, gledam samo dizelase. Mozda gresim, al' 'ajde.

Inace, momci hvala za ovu preporuku za Vectru b dti. Ozbiljno cu razmotriti tu varijantu.
[ popovicvl @ 28.01.2010. 10:21 ] @
Benzinac radi na benzin,nikakvi plinovi,ugalj ili drva,osim ako fabricki nisu predvideli plinsku instalaciju.
Ne postoji nista dzabe,pa ni voznja.

Nadji Mondea 1.8 sa 125 KS i bog da te vidi.Za iste pare se moze uvek uzeti 1-2 godine mladji auto,sa 100.000 km manje na satu.
Odrzavanje je jeftinije,a potrosnja je za 1l veca u proseku,sto je smesno.
[ Java Beograd @ 28.01.2010. 10:22 ] @
@popovicvl
Kod kupovine polovnjaka, nejveća nepoznanica je upravo ta kilometraža. U principu si u pravu, ali mislim da si malo preterao. Velika pređena kilometraža (kako ti kažeš: preko 250.000) ako je pređena za 6-7 godina onda je svakako voženo po auto putevima. Autoputevi u zapadnoj evropi nisu kao naši, to znamo, pa stoga, opšti zaključak je da trap ne mora da bude dotrajao. Stanje limarije, elektronike, opreme nije usko vezano za pređenu kilometražu. S druge strane, ni evro dizel u Evropi nije kao ovaj u Srbiji. Tako čiščenje turbine (kod TD motora) i ostalih sklopova često bude sasvim dovoljna operacija. Još jednom, u principu si u pravu, ali malo si preterao.

Pošto i ja planiram kupovinu, napravio sam sledeću računicu (odnosa dizel - benzin)

Početni uslovi kalkulacije:
1. Cena eurodizela je 98% cene benzina
2. Potrošnja dizela je između 8 i 8.5 u gradu, i između 4.5 i 5 na putu
3. Potrošnja benzinca je oko 10 u gradu i 6.5 na putu
4. Neka godišnje pređem oko 8.000 km u gradu i oko 2.000 na putu (moj višegodišnji prosek)

I kad se sve sračuna - ispada da je godišnja razlika izdataka za gorivo od 150 do 200 EUR. Tj. toliko bih manje platio za dizel varijantu. Ili, mesečno oko 15 EUR. E, sad, ko pređe drugačiju kilometražu ima i drugačiju računicu.

Tako ni ja nisam siguran da li kupovati dizel varijantu.

[ tdusko @ 28.01.2010. 10:29 ] @
Citat:
Java Beograd

Početni uslovi:
1. Cena eurodizela je 98% cene benzina
2. Potrošnja dizela je između 8 i 8.5 u gradu, i između 4.5 i 5 na putu
3. Potrošnja benzinca je oko 10 u gradu i 6.5 na putu
4. Neka godišnje pređem oko 8.000 km u gradu i oko 2.000 na putu (moj višegodišnji prosek)


4.5 - 5 je preoptimisticna potrosnja. Taj dizel koji trosi 8 -8.5 u gradu ne moze da trosi na otvorenom samo 4.5-5. 5.5-6 je realnije. U svakom slucaju na tako malu kilometrazu od 8000 kupovina polovnog dizela nije isplativa ako gledate samo pare, a ko obraca paznju i na performanse onda je druga racunica mada gorepomenuti 1.8 od 125 konja je poprilicno konkurentan.
[ Java Beograd @ 28.01.2010. 10:29 ] @
Ali, takođe, kod nas se uglavnom dovoze polovnjaci - dizelaši, pa je na placevima znatno veća ponuda dizelaša. A takođe, nemojmo zaboraviti da i benzinac može da se pokvari, i da cena popravke može da bude i te kako velika !
[ Java Beograd @ 28.01.2010. 10:32 ] @
Citat:
tdusko: 4.5 - 5 je preoptimisticna potrosnja. Taj dizel koji trosi 8 -8.5 u gradu ne moze da trosi na otvorenom samo 4.5-5. 5.5-6 je realnije.

U kalkulaciji sam se uglavnom rukovodio fabričkim podacima o potrošnji. Svima je jasno da je realna potrošnja veća, ali onda moramo da računamo i povećanu potrošnju benzinca. Nije redak benzinac koji "popije" i preko 12 u gradu.
[ tdusko @ 28.01.2010. 10:48 ] @
Ok, nisam ni gledao sta si pisao za potrosnju benzinca.

Kad smo se vec dotakli vektre, sad gledam ponudu na polovniautomobili i ima svacega, mada mahom karavani. Evo nadjoh po jedan primerak od obe sorte

http://www.***

http://www.***

Tacno je da su cene malo jace ali ako se ispostavi da su oba stvarno ovakva kakvi se cine onda je 500 Eur gore dole smesna cifra



[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 28.01.2010. u 12:09 GMT+1]
[ popovicvl @ 28.01.2010. 11:04 ] @
Izvini nisam znao da hoces Mondea da vozis 80% po gradu.
Svakako nema racuna u tom pogledu.Taj auto nije napravljen da se vozi
po gradu.Za tako nesto je napravljena Fiesta,da ne kazem KA.Svakako ces morati
da revidujes tvoju kupovinu to ti je moj savet.
[ vaske2 @ 28.01.2010. 11:18 ] @
Benzinac jeste bolja varijanta za one koji imaju male godisnje proseke i zbog svega gore pomenutog. Minimalna godisnja kilometraza bi trebala biti bar 20-25000km da bi se osetila isplativost dizela. E sad,ima onih koji su navikli na dizele i nikada ne bi vozili benzince kao i obrnuto,a o ukusima ne vredi raspravljati!
[ popovicvl @ 28.01.2010. 11:21 ] @
Citat:
Java Beograd: Ali, takođe, kod nas se uglavnom dovoze polovnjaci - dizelaši, pa je na placevima znatno veća ponuda dizelaša. A takođe, nemojmo zaboraviti da i benzinac može da se pokvari, i da cena popravke može da bude i te kako velika !


Svakako da moze,ali gledaj ovako>

Benzinac 1.8 16V 125 KS --> motor + menjac

Dizel 2.0 16V 115 - 130 KS --> motor + pumpa visokog pritiska + varijabilna turbina + intercooler + komplikovana elektronika + filteri + erg ventili + zamajac + problem sa gorivom + grejaci + dizne + menjac

[ vaske2 @ 28.01.2010. 11:38 ] @
Citat:
popovicvl: Svakako da moze,ali gledaj ovako>

Benzinac 1.8 16V 125 KS --> motor + menjac

Dizel 2.0 16V 115 - 130 KS --> motor + pumpa visokog pritiska + varijabilna turbina + intercooler + komplikovana elektronika + filteri + erg ventili + zamajac + problem sa gorivom + grejaci + dizne + menjac


Cek cek ,polako,zaboravio si:

Benzinac 1,8 16v 125 ks:motor +menjac+benzinska pumpa+protokomer(I KOD DIZELA)+svecice+kablovi(ili bobine ako idu direkt na svecice)+dizne+takodje filteri i lose gorivo + nista manje komplikovana elektronika.
[ Java Beograd @ 28.01.2010. 11:39 ] @
@popovicvl

Opet preteruješ. Ali, OK, složili smo se da za dizela neki troškovi mogu da budu znatno veći. Benzinac ima elektriku (razvodnik, bobina, svećice ...) i elektroniku paljenja, pa i on ima ubrizgavanje: pumpu, elektroniku. I filtere pride.

Još od mladih dana, znao sam sledeću poštapalicu:
Benzinac - često se kvari, ali su popravke jeftine
Dizel - ne kvari se "uopšte", ali kad se pokvari - to mnogo košta !

Doduše to je važilo za ondašnje dizele i ondašnje benzince. Kad elektronike nije ni bilo.

[ popovicvl @ 28.01.2010. 12:07 ] @
Citat:
vaske2: Cek cek ,polako,zaboravio si:

Benzinac 1,8 16v 125 ks:motor +menjac+benzinska pumpa+protokomer(I KOD DIZELA)+svecice+kablovi(ili bobine ako idu direkt na svecice)+dizne+takodje filteri i lose gorivo + nista manje komplikovana elektronika.


benzinska pumpa (nije isto sto i pumpa visokog pritiska) 50 E
svecice jednom u 50.000 do 100.000 km (zavisi od kvaliteta) 20-25 E
kablovi se menjaju kad auto zadje u 15 godinu zivota 50 E
dizne se menjaju nikad,osim neko ciscenje 30-50 E
filter za benzin jednom u 50.000 do 100.000 km (zavisi od kvaliteta) 30-50 E
lose gorivo guta svaki benzinac ako nije direktno ubrizgavanje (eventualno menjanje ulja ranije) = 0 E
elektronika meri bar 50 % manje senzora, menja se nikad ili pobrljavi posle 15 godina, potreban je reset

i sve ovo da se desi odjednom AUTO CE JOS UVEK RADITI, JEDVA ALI CE RADITI

Ako se doceka da motor crkne i treba mu generalna,izvadi se i lagano baci u Savu ili Dunav,kupi polovan ili repariran za 200-1000 E.
[ mirarbi @ 28.01.2010. 12:10 ] @
A da uzmemo u obzir i to da se dizelaši kasnije lakše prodaju?
[ mirarbi @ 28.01.2010. 12:20 ] @
Citat:
Ne znam koliki ti je budzet ali moj ti je savet da pokusas da nadjes dobro ocuvanu vektru b sa 2.0 dti motorom. Dobar je i 2.2 ali registracija ubija, 2.0 je super mera. To nije CR motor pa su samim tim odrzavanje i popravke dosta jeftinije. Vektra b je generalno jako jeftina za odrzavanje i provereno je dobar auto.


Da li su svi dti motori bez CR-a ili to da li imaju CR zavisi od godine proizvodnje? Nadjoh par Vectri karavan C sa 2.0 dti motorom, pa ne znam da li to C umesto B govori samo da je rec o restilizovanom modelu ili se i motor razlikuje, tj. ima taj CR sistem?
[ popovicvl @ 28.01.2010. 12:27 ] @
Laskse se prodaju?

Posle 250.000 uvezen,pa je zbog carine dignut na 350.000,pa smo ga vratili na realno 90.000,ali on je ko casa,
vozila ga zena pomorca,on je prakticno bio po pola godine u garazi.Posle prvih predjenih 20.000 km,pocinje sica da se
desava,jbg desava se da crkne lezaj,lamela,malo rano,ali jbg super je to auto.posle toga se klupko odmotava i
jedva predje jos 100.000 uz neki remont delova i moze on jos, ne bih ja menjao auto,nego idem za Ameriku
pa mi ne treba ovde auto...

Kad se bude preprodavao ni Phenom X4 na 4 Ghz nece moci da utvrdi sta se sve desavalo sa tim autom.Ali dobro je to
on mi trosi 3.5-4 l sve zajedno sa pricom kako je sa pecanja dovukao sominu od 35 kg i jednog jelena kapitalca kojeg
je zgazio usput.
[ vaske2 @ 28.01.2010. 12:30 ] @
Pa ne bih bas rekao da se kablovi i svecice menjaju posle 15 god. ili svecice posle 50000km sa danasnjim kvalitetom. Kablove sam ponekad morao da zamenim posle godinu dana koriscenja a svecice posle samo par hiljada km,a ako kupujes sve originalno onda ove tvoje cene ne stoje.Ima tacnosti u tvojim tvrdnjama ali se vidi da si ljubitelj benzinaca pa zato preterujes. Ponovicu,sve zavisi koliko se prelazi kilometara pa samim tim i treba doneti odluku benzin ili dizel???
[ popovicvl @ 28.01.2010. 12:34 ] @
Svakako nisam ljubitelj ni ovoga ni onoga ni ove marke ni one marke.
Dizel se kupuje nov ili od brata,ujaka,tate,sestre,a benzinac polovan.
[ tdusko @ 28.01.2010. 12:40 ] @
Citat:
mirarbi: Da li su svi dti motori bez CR-a ili to da li imaju CR zavisi od godine proizvodnje? Nadjoh par Vectri karavan C sa 2.0 dti motorom, pa ne znam da li to C umesto B govori samo da je rec o restilizovanom modelu ili se i motor razlikuje, tj. ima taj CR sistem?
Citat:
mirarbi: Da li su svi dti motori bez CR-a ili to da li imaju CR zavisi od godine proizvodnje? Nadjoh par Vectri karavan C sa 2.0 dti motorom, pa ne znam da li to C umesto B govori samo da je rec o restilizovanom modelu ili se i motor razlikuje, tj. ima taj CR sistem?


Koliko ja znam opel je dti motore ugradjivao do 2004 godine i nijedan(1.7 isuzu, 2.0 i 2.2) nije CR . Posle toga su se ugradjivali CDTI motori koji jesu CR. Iskreno, ne znam od kada se proizvodi vectra C ali moguce je da je krenula pre 2004
[ mirarbi @ 28.01.2010. 12:41 ] @
Popoviću, prilično si racionalno sve izložio. Sad si me opet bacio na početak - benzinac ili dizelaš, pitanje je sad?

Mislite li da je ova fabrički navedena potrošnja za Suzuki Sx4 Sedan realna?

Motor: 1.6 (107 ks) Vrsta motora Benzin DOHC Tip motora M16A VVT Distribucija goriva MPI Broj cilindara 4 Broj ventila 16 Zapremina (ccm)1586 Prečnik / hod cilindra (mm) 78.0 x 83.0 Stepen kompresije 10.5 : 1 Max snaga / broj obrtaja kW(KS) / (min-¹)79(107)/5600 Max obrtni moment / broj obrtaja (Nm) / (min-¹)145/4000
Mase: Masa praznog vozila (kg) 1165/1205 Max dozvoljena masa (kg)1610 Dimenzije Vrata 4 Dužina (mm) 4490 Širina (mm)1730Visina (mm)1545 Međuosovinsko rastojanje (mm) 2500 Klirens (mm) 165 Poluprečnik kruga okretanja (m) 5.3 Zapremina prtljažnika (l) 515 Dimenzije pneumatika 195/65R15

Performanse: Maksimalna brzina (km/h)180 Ubrzanje 0–100 km/h (s) 12.2

Potrošnja goriva: U gradu (l/100km) 8.5 Izvan grada (l/100km) 5.8 Prosečno (l/100km)6.8

Zapremina rezervoara (l)50
[ tdusko @ 28.01.2010. 12:51 ] @
^ Iako ga nisam nikada vozio, garantujem da ce svaki benzinac 1.6 potrositi 10 litara u gradu u ovakvim uslovima kada su temperature ispod nule. Kolega vozi novu astru G 1.4 i inace mu po BG-u trosi 8.5 ali mu od kada su poceli ledeni dani tuce 10.
[ popovicvl @ 28.01.2010. 12:56 ] @
zaokruzi te vrednosti na 9 , 6 , 7. Uostalom prosecna vrednost ce se pomerati u intervalu od 6 - 9 l, zavisno gde vise vozis.

To je vvti motor trebalo bi da se dobro nosi sa sasijom od 1165 kg.
[ lancia88 @ 28.01.2010. 13:20 ] @
Pozdrav,

gledam i smeskam se lagano, mora da smo mi koji kupimo polovan dizel ili vozimo na plin sa neke druge planete ipak.....hocu reci da je malo manje nekih ortodoksnih stavova daleko preglednije za citanje i uz adekvatnu argumentaciju stvarno moze biti mnogo korisnije od tih plin/koks i slicno detinjarija jer je stvarnost apsolutno drugacija. Naravno da je sve bolje novo i sve bolje fabricki ali kompromis je tu da to pomiri sa cenom novog i fabrickog pa nam ne treba ponovo servirati onu pamet koju ipak svi mi imamo za nekog drugog, ali nam za nas licno ne stane bas knap u novcanik.
[ popovicvl @ 28.01.2010. 13:47 ] @
Plin je nuzno zlo nekih ljudi jbg.Ako je nekom bitna potrosnja,a hoce da se voze u BMW 750iL neka se odluci za jedno ili drugo.
Ja sam mogao da kupim i Focusa 2.0 16V,ali me muci prevelika potrosnja,pa sam uzeo 1.6 16V.Jbg,mora biti kompromis,
ali plin necu ugraditi nikad na auto.

Cela se prica povela oko ustede polovnog dizela ili benzinca ili plin.Uostalom, ne platis na mostu, nego na cupriji.
[ Java Beograd @ 28.01.2010. 14:32 ] @
Most ili ćuprija, kokoš ili jaje. Činjenica je da su dizel motori ekonomičniji.
[ etjen @ 28.01.2010. 15:43 ] @
aj i ja da dodam koju
Istina je da na papiru razlika u potrošnji goriva benzin/dizel nije neka.

Ali...

Ono što se zaboravlja je to da je PO GRADU u smislu kada po pola sata stojiš u nekoj koloni potrošnja dizela i benzinca ne mogu da se mere... To je jednostavno u praksi tako. Benzinac će potrošiti uvek 10 litara a dizel (naravno zavisi od veličine motora) od 5-8 litara nezavisno od gužve.

Isto tako, benzinac može trošiti malo, ali kad se opusti noga na gasu nešto više, potrošnja ode i daleko preko 10 (naravno u zavisnosti od veličine motora) a kod dizela način vožnje ne određuje prevelika odstupanja kod potrošnje.

Lično, bez laganja, meni moj 1.5 dci kako god da ga vozim i kakva god da je gužva nikad u gradu nije prešao 6 litara. Neki benzinac slične snage bi po gradu tukao od 7, pa i do 10 litara!

p.s. O realnoj iskorišćenosti snage da i ne govorimo... To je svakako na strani dizela.
Ali da me neko ne shvati pogrešno, kada se kupuje polovan auto od nepoznate osobe, bolje je kupiti benzinca jer ste koliko toliko sigurniji u kilometražu...
A i benzinci imaju mnogo lepši zvuk (koliko god da je hladno )
[ mirarbi @ 28.01.2010. 16:33 ] @
Sve sam bliži odluci da ću definitivno uzeti dizelaša i gledati da ga ne platim više od 5.500 - 6.000 evra, što će verovatno biti Mondeo, jer ostali koštaju više. Pa nek' budem i toliki baksuz da za popravke i sredjivanje dam i do 2.000 evra, u krajnjem ishodu me neće izaći više od 8.000 evra, a nadam se da ću ga nakon takvog ulaganja bezbrižno voziti bar 7 godina. Ako bih izabrao neki drugi, skuplji model (Vectra, Octavia, Passat...) i platio ga u startu 8.000 evra, sa popravkama bi mogao da me izadje i 10.000 evra, a to mi je stvarno puno. Bolje da u najbaksuznijem scenariju puknem 8.000 evra, nego 10.000 evra. A opet, što se tiče veličine auta, potrošnje, opremljenosti, snage... Mondeo ne zaostaje za ovim skupljim markama, te samim tim neću žaliti što sam izabrao baš njega.
[ mirarbi @ 31.01.2010. 09:21 ] @
Zaključujem da ću za svaki auto iz D ili C segmenta saznati i pozitivna i negativna iskustva i to negativna pre, kao i to da svi, više manje imaju skupo održavanje, naročito ako se ugrađuju originalni delovi. Za neke od njih je još važno primetiti i to da nema dobrih neoriginalnih delova, da je slaba mreža servisa, da se kasnije teže prodaju, da im donji trap nije pravljen za naše loše puteve, a dizel motori i sve što uz njih ide osetljivi na naše loše gorivo. Kad na sve to dodam i vaša najčešće negativna iskustva sa kupovinom polovnjaka kod nas, naročito na auto placevima, shvatam da sam se u vrlo mukotrpnu rabotu upustio. Zato ću vas pitati ovo, a tako sam izgleda i trebao da počnem temu, KOJI MODEL, KOG PROIZVOĐAČA, A POLOVAN PORODIČNI AUTOMOBIL IZ D ILI C SEGMENTA, SA CENOM U RASPONU OD 5.000 DO 10.000 EVRA JE PO VAMA NAJBOLJA KUPOVINA (NAJMANJE SE KVARI, NAJMANJE UOČENIH MANA KORISNIKA, NAJPOVOLJNIJE ODRŽAVANJE, DOVOLJNO SERVISA I REZERVNIH DELOVA, NE TROŠI PREVIŠE, DOBAR I U DIZEL VARIJANTI I U BENZIN + PLIN VARIJANTI), UZEVŠI U OBZIR SRPSKE PRILIKE (PUTEVE, CENE GORIVA...)?
[ DrJekyll @ 31.01.2010. 10:40 ] @

Ovo je najbolja kupovina

Citat:
Sve sam bliži odluci da ću definitivno uzeti dizelaša i gledati da ga ne platim više od 5.500 - 6.000 evra, što će verovatno biti Mondeo, jer ostali koštaju više. Pa nek' budem i toliki baksuz da za popravke i sredjivanje dam i do 2.000 evra, u krajnjem ishodu me neće izaći više od 8.000 evra, a nadam se da ću ga nakon takvog ulaganja bezbrižno voziti bar 7 godina. Ako bih izabrao neki drugi, skuplji model (Vectra, Octavia, Passat...) i platio ga u startu 8.000 evra, sa popravkama bi mogao da me izadje i 10.000 evra, a to mi je stvarno puno


naravno ako ti ne smeta cinjenica da ce npr. u passatu biti bolja voznja, provozaj oba pa izvagaj.

[ Zarko Silic @ 31.01.2010. 11:53 ] @
I ja mislim da je u rasponu izmedju 8 i 12.000 eura, za ove nase uslove najbolji VW/Audi kao polovnjak.

Medjutim, iznos od 10.000 eura otvara jednu drugu perspekrivu i postavlja pitanje zasto za taj novac ne kupiti nov automobil. Istina, u nizoj kategoriji, ali novo je ipak novo.

Treba dobro da rasmislis da li ti je bas neophodan veliki auto.
[ mirarbi @ 31.01.2010. 12:43 ] @
Na žalost, treba mi veliki auto.

Od novih, za te pare, a koliko toliko prostran, mogu eventualno da kupim Renault Thaliu ili Suzuki SX4 Sedan. Prvi ima prilično jadne motore i pakete opreme, a za drugi nema puno servisa i pitanje kako bih ga kasnije prodao.
[ tdusko @ 31.01.2010. 13:41 ] @
Za te pare se svremena na vreme moze uhvatiti nova astra classic ili i30 u varijanti sa 1.4 motorom. Takodje, mogu se naci skoro novi ceed-ovi ili i30 sa jos 3-4 godine garancije i 50-ak hiljada predjenih kilometara. Sobzirom da dajes velike pare trebalo bi da kupis ili nov ili maksimalno 2 godine star auto. Batali kante 5 i kusur godina stare sa nepoznatom istorijom
[ mirarbi @ 31.01.2010. 14:57 ] @
Evo ovako, tragaću za najboljim primerkom prvenstveno ovih modela:

- Škoda Octavia
- Opel Vectra
- Fiat Stilo SW

a rezervna varijanta će mi biti:

- Ford Mondeo
- Renault Laguna
- Renault Megane Grand tour
- Alfa Romeo 156

Trudiću se da nadjem auto u što boljem stanju, što noviji, što mladji i ako je ikako moguće kupljen ovde.

A ako u medjuvremenu izadje i neka primamljiva ponuda novih automobila, razmišljaću i u tom pravcu.
[ RobertoKish @ 31.01.2010. 16:41 ] @
fiata i alfu bih zaobisao u sirokom luku.
[ mirarbi @ 31.01.2010. 19:46 ] @
Zaobišao, iz razloga?
[ RobertoKish @ 31.01.2010. 22:17 ] @
fiat stilo ima ubistvenu elektroniku,sto nemora da znaci da bi i ti imao taj slucaj.
alfa se meni licno ne svidja.
[ qqlele91 @ 01.02.2010. 11:27 ] @
Sine to sto se tebi Alfa ne svidja, tvoj problem. Pricas gluposti....
[ swordfin @ 01.02.2010. 15:47 ] @
Posto sam i sam u slicnoj dilemi(gadjam Mondeo 1.8 2001-02) mogu da iznesem svoje razmisljanje:

1. kada gledamo tako stare automobile, mnogo je bitnije stanje u kome se auto nalazi od konkretnog modela.

2. posle duuugo cesljanja po forumima i razgovora sa majstorima sigurno uzimam benzinca. Nekoliko majstora mi je reklo da se "dizel kupuje nov a benzinac moze i polovan". Od kada sam video kako radi 13.5K evra placen passat koji je u trenutku kupovine bio star 3 godine (kao iz salona) ALI sa otislim plivajucim zamajcem i cenu za popravku, jos vise sam ubedjen da ne gresim i jos vise mi nisu jasni oni koji kupuju ove silne dizelase od 5-6K evra koji svi redom imaju brdo kilometra iza sebe.

3. plin nije "nuzno zlo" vec ga je moguce sasvim korektno ugraditi i da to radi kako treba. Preduslovi su da je auto ispravan i da je majstor kadar za ono sto radi. Mene ugradnja plina sa 2 godine garancije ili 40kkm kod dobrog mastora kosta koliko 2 dizne za lagunu dCi, pola cene zamajca ili pola cene turbine. Tu racunice ima, narocito sa sadasnjim cenama goriva. Jeste da nece da ide tako dobro kao turbo dizel, ali to je atmo benzinac i meni vise mi ne treba.

my 2 cents.



[ DrJekyll @ 01.02.2010. 16:47 ] @

Citat:
Od kada sam video kako radi 13.5K evra placen passat koji je u trenutku kupovine bio star 3 godine (kao iz salona) ALI sa otislim plivajucim zamajcem i cenu za popravku, jos vise sam ubedjen da ne gresim



Moras uzeti u obzir da on kosta nov oko 30 hiljada pa onda ulaganje od par hiljada u njega i ne deluje tako puno.




[ RobertoKish @ 01.02.2010. 18:12 ] @
Citat:
qqlele91: Sine to sto se tebi Alfa ne svidja, tvoj problem. Pricas gluposti....

o boze...

[Ovu poruku je menjao RobertoKish dana 01.02.2010. u 21:27 GMT+1]
[ swordfin @ 02.02.2010. 09:39 ] @
Citat:
DrJekyll: Moras uzeti u obzir da on kosta nov oko 30 hiljada pa onda ulaganje od par hiljada u njega i ne deluje tako puno.


To stoji. Problem je sto i kod polovnog dizela koji sada kosta 5-6K evra, zamajac, turbina, dizna, kosta isto. Pa ispada da ti je jedan jaci kvar(zamajac) + recimo 2 dizne koje ne mogu da se remontuju (a sve te to ceka vrlo brzo) izaslo na 25-30% vrednosti automobila??? Ne vidim logiku tu.
[ DrJekyll @ 02.02.2010. 10:57 ] @
Kod njih je vec uglavnom promenjeno sve to, a postoji i puno zamenskih jeftinijih delova, ali tacno je da dizel od 5-6 hiljada nije bas dobra kupovina.
[ Zarko Silic @ 02.02.2010. 11:38 ] @
Kupovina polovnjaka je u velikoj meri macka u dzaku pa je davati prepuruke, najblaze receno, nezahvalno.

Sto se tice VW (i grupacije) u dezel verzijama, tacno je da su u pitanju enormne kilometraze kod takvih polovnih vozila, ali je tacno i to da se servis, kao i eventualni kvarovi kod njih najlakse i najbrze resavaju. Nisam siguran da su dizel automobili od drugih proizvodjaca u boljem polozaju kada je u pitanju predjena kilometraza.

Kod kupovine ovih automobila treba obratiti paznju iz koje drzave dolaze. Ako su, recimo iz Holandije gde su dazbine za njih velike i gde se ni po koju cenu ne isplati voziti dizelasa ako ne prelazite 100.ooo km godisnje, onda takvu kupovinu treba zaobici.

U poslednje vreme sam video par vrlo solidnih TDI automobila uvezenih iz Nemacke za pristojnu cenu (do 10.000 eura).
[ Nocni @ 02.02.2010. 12:37 ] @
Sad kad ne treba viza mozes na brod pa za Italiju i sam dovezes auto, sam ga ocarinis, mozes da ustedis par hiljada... Ima bas jeftinih a sve se cijene spustaju jos jedno 20%... Ja sam uvijek za japanska vozila, mozda NESTO OVAKVO umjesto forda i fiata?
[ mirarbi @ 03.02.2010. 18:29 ] @
Možda je vama znalcima smešno, al' ja sam tek sad skapirao da se Fiat Stilo ne proizvodi od početka 2007. godine, a Opel Vectra od kraja 2007. godine, dok se Ford Mondeo i Škoda Octavia proizvode (što sam naravno znao).

Ima li ovaj podatak značaja prilikom donošenja konačne odluke šta kupiti? Da li je opravdana moja bojazan da nakon nekih 5 godina može da mi se desi da ne bude novih delova za Stila ili Vectru ili da počnu masovnije da ih kradu, kao sada Yuga, zbog delova?

Još nešto, čuo sam da Fordov benzinski motor nije baš kompatibilan sa plinom. Kakva je situacija sa Octavi-a benzincem 1,6 ili 1,8? Kako on podnosi plinsku instalaciju?

Čiji je dizel motor bolji, otporniji i štedljiviji, iz Mondea 2.0 tdci ili iz Octavie 1.9 tdi?
[ tdusko @ 03.02.2010. 19:27 ] @
[quote]mirarbi: Možda je vama znalcima smešno, al' ja sam tek sad skapirao da se Fiat Stilo ne proizvodi od početka 2007. godine, a Opel Vectra od kraja 2007. godine, dok se Ford Mondeo i Škoda Octavia proizvode (što sam naravno znao).

Ima li ovaj podatak značaja prilikom donošenja konačne odluke šta kupiti? Da li je opravdana moja bojazan da nakon nekih 5 godina može da mi se desi da ne bude novih delova za Stila ili Vectru ili da počnu masovnije da ih kradu, kao sada Yuga, zbog delova?
/quote]

Ma kakvi, dokle god je auto star manje od 25 godina recimo ima delova koliko hoces. Sto se toga tice to su prakticno nova kola
[ Zarko Silic @ 03.02.2010. 20:07 ] @
Citat:
mirarbi: Čiji je dizel motor bolji, otporniji i štedljiviji, iz Mondea 2.0 tdci ili iz Octavie 1.9 tdi?


Pa, na ovo pitanje nije tesko odgovoriti.

Problem je samo u tome kakav ce tebi licno primerak zapasti.
[ jablan @ 03.02.2010. 20:27 ] @
Citat:
zarsilic: Pa, na ovo pitanje nije tesko odgovoriti.

Pa što ne odgovori onda?!
[ etjen @ 03.02.2010. 22:08 ] @
ja mogu provereno da ti kažem da je 1.6 iz Škode odličan za plin.

Ugrađuje se plin bez gubitka garancije u zvaničnim servisima u nove Oktavije sa 1.6 motorom i idu odlično...
[ Nocni @ 03.02.2010. 22:21 ] @
Citat:
etjen
Ugrađuje se plin bez gubitka garancije u zvaničnim servisima u nove Oktavije sa 1.6 motorom i idu odlično...

Ovo nije tacno. Gubi se garancija. 
[ etjen @ 03.02.2010. 22:30 ] @
nije. Informacija je od pre mesec dana. Drugar uzeo Oktaviju i hteo plin, pitao koji motor je najbolji za isti a oni mu rekoše 1.6. Platio nešto više i preuzeo nov auto sa plinom sa, hvala bogu, sve garancijom.
[ mirarbi @ 03.02.2010. 22:33 ] @
Hvala puno!

Zarslic, to kakav će mi primerak zapasti je ono što me jako muči, al' što ne reče koji je motor bolji, kad već kažeš da znaš odgovor.
[ Nocni @ 03.02.2010. 22:45 ] @
Citat:
etjen: nije. Informacija je od pre mesec dana. Drugar uzeo Oktaviju i hteo plin, pitao koji motor je najbolji za isti a oni mu rekoše 1.6. Platio nešto više i preuzeo nov auto sa plinom sa, hvala bogu, sve garancijom.


Moguce da je dobio internu garanciju od tog salona/dilera gdje je kupio... u bilo kojem skodinom servisu u evropi - nema garancije. Isto vazi za sva vozila VAG grupacije
Da ne bude prepucavanja, ako mu se pokvari recimo motorna centrala sada, nece mu je zamijeniti skoda... mozda ce mu je zamijeniti ta firma koja ugradjuje plin od koje je dobio isto nekakvu garanciju, mozda taj prodavac ili neko treci... u svakom slucaju skodi ce neko taj dio morati da plati...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 04.02.2010. u 00:01 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 03.02.2010. 23:01 ] @
Citat:
Nocni: Isto vazi za sva vozila VAG grupacije


Ni to nije tacno.

Gasna instalacija se ugradjuje u ovlascenom VW servisu, a garancija vazi i dalje: 2 godine bez obzira na broj predjenih kilometara. Svi (skoro svi) Golfovi 5 sa 14 motorom namenjeni Taxi sluzbama imaju ugradjenu gasnu instalaciju.

Bar je tako ovde kod nas.
Da li takva garancija vezi u VW servisima drugih drzava, nemam podatke, ali ako nekog zanima. mogu proveriti.

Citat:
mirarbi:Zarslic, to kakav će mi primerak zapasti je ono što me jako muči, al' što ne reče koji je motor bolji, kad već kažeš da znaš odgovor.


Tdi je bolji u svakom pogledu, samo to bas nema mnogo veze sa ovom tvojom pricom. Treba gledati da se kupi sto ocuvanije i odrzavanije vozilo.


Citat:
Nocni:  ako mu se pokvari recimo motorna centrala sada, nece mu je zamijeniti skoda... mozda ce mu je zamijeniti ta firma koja ugradjuje plin od koje je dobio isto nekakvu garanciju, mozda taj prodavac ili neko treci... u svakom slucaju skodi ce neko taj dio morati da plati...


Ima 2 centrale:
1. ECU plinske instalacije (garanciju daje plinski izvor) i
2. ECU atomobila. Garanciju daje VW, ili Skoda.

Ni u jednom slucaju vlasnik vozila ne placa nista, a ko snosi troskove nije ga ni briga.

Jedini uslov za to je da vozilo bude u garantnom roku i da je plin ugradjen kod njih.

P.S. Golf 5 se krajnjem kupcu isporucivao sa vec ugradjenom instalaciom za plin tako da vlasnik, prakticno nije ni znao ko je takvu instalaciju ugradio.
Ovo vazi i za vecinu drugih proizvodjaca koji nastupaju na nasem trzistu. (Fiat, KIA,...)

Mozda je u drugim drzavama drugacije, ali kod nas je ovako.


[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.02.2010. u 00:23 GMT+1]
[ Nocni @ 03.02.2010. 23:18 ] @
Ne moras da provjeravas, ne vazi garancija ako vide da ima plin... u tome i jeste poenta, previse je dobar posao kada neko kupuje 50 vozila za taxi da prodavac nebi pristao... taj salon uzima garanciju od onog ko ugradjuje plin i daje internu garanciju na ta vozila s tim da se odrzavaju kod njih iskljucivo... Dalje, i sam znas da ne mora ni vw da sazna da je u tim autima plin... isto kao sto ne zna da je tvoj golf chipovan inace ni ti nebi imao garanciju...
Ti mozes da ides po vw servisima u inostranstvu jer oni nece znati da je chipovan ali sa ugradjenim plinom kad ti otvore haubu ostao si bez garancije...

Da, ovo sto kazes je u redu da vlasnika nije briga ko ce to da plati, ali ja sam rekao da vise nema vw garanciju vec nekakvu drugu, mora da ide u taj servis gdje je kupio dok je u garanciji itd
[ Zarko Silic @ 03.02.2010. 23:28 ] @
Pa to je u stvari i nebitno da li garancija jos negde vazi ili ne vazi. Vecina vlasnika svoje vozilo odrzava u zemlji gde su ga kupili i gde zive.

(Mogu da proverim eventualno da li garancija vazi za ugradjeni plin na teritoriji cele zemlje, ali nezvanicno, na osnovu onoga sto sam ovde kod mene video, mislim da vazi.)
[ Nocni @ 03.02.2010. 23:42 ] @
Nekome je nebitno a nekome nije... Vidi, kad sa tim vozilom ode na more, nebitno je Grcka, Crna Gora ili Hrvatska... i tamo ima nekakav kvar, (sto se u te prve dvije godine vrlo rijetko desava ali se ipak desava... mijenjali su ljudi vise puta cak i dsg menjac u garanciji) nece imati garanciju i morace da plati popravku i djelove iako ima onu garanciju kod kuce koja je od firme za ugradnju plina a ne od vw-a... nadam se da sam bio jasan.
[ Zarko Silic @ 04.02.2010. 00:54 ] @
I jesi i nisi.

U ugovoru koji se potpisuje prilikom kupovine vozila sa prdavcem (auto kucom) postoji clan koji govori o refundaciji.

Vlasnik ce platiti, ali ce mu, na primer VW Srbija te troskove nadoknaditi. Bitno je samo da se servis obavi u ovlascenom servisu na teritoriji gde vlasnik boravi i da se za izvrsenu intervenciju uzme racun i deo koji su zamenili.

P.S. Inace DSG, kao ni velika vecina kvarova na vozilu koja nemaju nikakve veze sa plinskom instalaciom bice bez problema prihvacena u svim servisima sirom Evrope. (Bar je to slucaj sa VWom.)
[ Nocni @ 04.02.2010. 08:14 ] @
Sta se god pokvari na autu razlog ce po njima biti plin bas kao sa tuningom...
Nema nikakve refundacije, ako imas vw garanciju mozes u bilo kojem njihovom servisu da popravljas i da se priznaje garancija ali ne i u ovom slucaju. Nema razlike po ovom pitanju izmedju vag grupe i ostalih ozbiljnijih proizvodjaca.
U neozbiljne bi uvrstio kiu sa njihovom sedmogodisnjom garancijom... Razlog je sledeci, ako vam se pokvari
nesto od vitalnih djelova nece vam biti zamijenjen nego ce kia biti odvezena na popravku u drugi neovlasceni servis koji to moze da rijesi bez znanja vlasnika. Ovo znam pouzdano jer sam vlasnik jednog od tih drugih neovlascenih servisa...












[ Zarko Silic @ 04.02.2010. 10:21 ] @
Nije KIA jedini banana servis ovde na ovim prostorima. Ima ih na pretek; jer kako moze neko biti ozbljan i davati 7 godina garanciju, kad pri susretu se najobicnijim problemom (recimo neispravnim originalnim radio aparatom), samo slezu ramenima i vrte glavom, ili lutaju unaokolo trazeci nekog ko to moze resiti, umesto da ga momentalno zemenu novim, kao sto to rade u ozbiljnim servisima. Mogu da zamislim sta ce tek biti na isteku 5. ili 7. godine ako se ovo desava u prvoj.

Sto se tice ciptuninga nisi u pravu kada je VW grupacija u pitanju. U Porsheu rade cip tuning i ako se kod njih uradi, grancijski uslovi se ne menjaju. Samim tim, ako se isto uradi kao sto oni urade, ne postoje razlozi da je nesto drugacije.

Sa konstataciom da ce na svaki nacin pokusati da izvrdaju u slucaju ozbiljnije popravke potpuno se slazem. Oni ce to pokusati cak i onda kada na vozilu nije nista radjeno izvlaceci se na toboz lose gorivo, puteve i slicne izmisljotine sto u krajnjem slucaju kupca uopste ne treba da zanima: ako nesto prodaju na ovokvom trzistu kakvo je ovo nase, molim lepo: neka snose i odgovornost. O ovome sam vec pisao u vise navrata, a lek je; zna se.

Obicno kada je "tvrdo" kvar urade bez pogovora; bio ugradjen gas, ciptuning, dodatno svetlo, ili nesto sasvim trece za sta je ocigledno da sa nastalim kvarom nema nikakvih dodirnih elemenata.





[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.02.2010. u 11:52 GMT+1]
[ Nocni @ 04.02.2010. 10:29 ] @
Teska je i sama komunikacija sa ovlascenim servisom prilikom zelje da se nesto rijesi u garanciji

[ Zarko Silic @ 04.02.2010. 10:32 ] @
Evo ovako stoje stvari sa VW servisom i naknadno ugradjenim plinom.
(Provereno i 100% tacno).


Ako je plin ugradjen kod njih garancija vazi u SVIM servisima sirom Evrope gde su SVI ovlasceni servisi duzni po sporazumu (ugovoru) koje potpisuje uvoznik sa jedne strane i Porshe sa druge da se pridrzavaju odredbi.
Drugim recima ako se kvar dogodi na vozilu u garantnom roku on ce biti otklonjen BEZ novcane naknade u bilo kom ovlascenom servisu i u bilo kojoj drzavi, kao da u takvom vozilu i nema plinske instalacije.

P.S. Trebao si komletno pismo postaviti ne isecajuci zaglavlje gde se vidi i ko salje i ko prima.

Sada ce se pojaviti Lancia88 i u svom dobro poznatom tolstojevskom stilu napisati kako je zabranjeno objavljivanje ovakvih strogo poverljivih dokumenata (poslovnih tajni)






[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.02.2010. u 11:50 GMT+1]
[ popovicvl @ 04.02.2010. 10:57 ] @
Doticni list je sama zajebancija koja moze da se uputi na bilo ciji radun.

Malo lupetanja...ali moram priznati saljivo.
[ etjen @ 04.02.2010. 16:16 ] @
ma taj dopis je čista internet zajebancija. Ili u najboljem slučaju njihova zajebancija na idiotski dopis našeg lika.

Čisto sumnjam da nisu mogli da prevedu...

Ja sam se dok sam imao Twinga dopisivao sa Renoom i mogu vam reći da su poprilično ekspeditivni.
[ Zarko Silic @ 04.02.2010. 17:11 ] @
Citat:
etjen
Ja sam se dok sam imao Twinga dopisivao sa Renoom i mogu vam reći da su poprilično ekspeditivni.


Heh,
a zasto bi se neko uopste dopisivao sa Renoom?
Hm!


(Ja, recimo vozim Fiat, Opel i VW vec 30 i kusur godina i ni u jednom trenutku nisam osetio potrebu da treba sa nekim da se dopisujem, niti sam cuo da se neko uopste dopisivao sa ovima, mada je sa Opelom bilo potrebe u vreme embarga kada mi nisu uvazili jedan kvar u garantnom roku za vozilo koje je kupljeno preko. Medjutim, ipak je to bilo neko nerazumno vreme. Danas se tako nesto ne bi smelo dogadjati.)

Sto se tice spomenutog pisma i njegove istinitosti, tesko je reci da li je rec o autenticnom dogadjaju. Samo bi Danka Mosic mogla porvrditi ili opovrgne istinitost ovog dokumenta.
[ etjen @ 04.02.2010. 18:07 ] @
Citat:
zarsilic: Heh,
a zasto bi se neko uopste dopisivao sa Renoom?
Hm!



ma, pisao sam o tome već ranije. Nije im bilo baš najjasnije šta da rade sa Quickshift menjačem, pa su odužili malko, pa ja rekoh da vidim šta kažu ''glavni'' o tome.
Srećom, nije bilo potrebe za puno pisanija. Ovi ovde su ispali OK, pa se ljubav prema Renou nastavila
[ mirarbi @ 21.02.2010. 14:32 ] @
Moja potraga, ali sada i na terenu, jos traje.

Javljam vam se da vam saopstim da mi se od svih automobila, iako nije bio ni u uzem, ni u sirem izboru, najvise svidja Peugeot 407 sw sa 2.0 hdi motorom 136ks. Sad je na vama da me odvratite od tih razmisljanja ili da me ohrabrite, tj. da mi kazete da bi to sa aspekta cene odrzavanja i popravki (u odnosu na Octaviu i Vectru) bila znatno losija kupovina ili mozda i ne bi.
[ goat @ 21.02.2010. 16:40 ] @
kupuješ "mačku u džaku" i nije toliko bitno da li se ona zove opel, skoda, ford, pežo... boleće te svaka popravka jer ni jedan od njih nije G2, kadet, Lada, Yugo.....

što više razmišljaš i kalkulišeš samo će te glava više boleti.... što budeš više saveta tražio bićeš samo više zbunjen a i moderatori će imati posla ...

ako si već rešio da kupiuš, kupi ono što ti se učini najboljim u traženju... nemoj se mnogo vezivati za marku... emocije se gaje prema živim bićima...

srećna kupovina
[ pudar @ 26.02.2010. 01:52 ] @
Citat:
goat: kupuješ "mačku u džaku" i nije toliko bitno da li se ona zove opel, skoda, ford, pežo... boleće te svaka popravka jer ni jedan od njih nije G2, kadet, Lada, Yugo.....
Ovo je potpuno tacno.Proslo je vreme kad te odrzavanje kostalo 1-5e na 1000km.U velikom si problemu,ne znas sta je gore. Neki vw/audi bi bio optimalan izbor(bar vozis limuzinu zarazliku od mondea,vektre,stila..-iako i oni spolja izgledaju veliki,ali npr.passat je za njih KANCELARIJA sa cekaonicom),a odrzavanje je standardno(podjednako)skupo. Za 5 soma nema dobrog dizela koji ce tebe pristojno da sluzi bez prevelikog ulaganja.Onda ti kombinujuci proizvodjace i godine proizvodnje pomeras po 500-1000 i dolazis oko 10.000,gde vec mozes da gledas nesto novo nize klase,slabije opreme... A to tebe ne krpi i onda se opet nadjes na pocetku!!! Ako nemas para za skupog dizela,gledaj benzince(kao sto vec neko rece),a VW lepo radi na plin,to da te ne brine(vozim bas takvog). Vektra 2.0 dti(ako nisam permutovao slova) 2001(ima je moj kum) me totalno razocarala.Prvo,izgledala je perfektno kad je kupio,neogrebna,enterijer odlican,trapovi,motor-ma milina! Prosle godine je kostala sa svim dazbinama 5100e(korektno).Na satu pise 109000,al smo videli u servisu da je to 194000-al' nema veze(tek se razradila).Za 7 meseci(ne tako intenzivne voznje) javilo se dosta problema-otkazuje abs(nije ga popravljao-vozi bez njega),lupa nesto u trapu(gumice balans stangle),opet lupa trap(uporne spone).Sedmi mesec,8000 km opet trap-nesto u letvi volana.Posle 3 dana pukla elasticna remenica radilice(od 9000-16000din)+spaner+remen=220e.Pocelo kvacilo da trese-plivajuci zamajac(nije jos promenio,al' zamajac je od 36-50000 din+set=700-800e).Pre neki dan kaze da je turbina na izdisaju(ako se ne varam 400-500e remont). Bice tu jos ventila,senzora,pumpi,zglobova,amortizera... Kao sto vidis,mozemo da razgovaramo koji je motor bolji,izdrzljiviji... Najmanji je problem u motoru(svi ce oni uz pristojno ulje da predju dosta kilometara),ali sklopovi koji prate motor i ostali elementi vozila su ti koji su "kvarljivi" i oni ti kvare finansijski ugodjaj. Dakle,ako nisi spreman da kupis skup-nov auto,ti gledaj skup-polovan auto,ali nikako ne kupuj jeftin-polovan auto,jer ces brzo shvatiti da si trebao odmah da kupis skup-polovan auto ili da ne kazem skup-nov auto! Mislim da je ovo nije bilo nejasno. pozz
[ popovicvl @ 26.02.2010. 12:32 ] @
Koliko sam ja video cuo,procitao,probao Mondeo je bio najveca limuzina medju konkurentima u periodu 2001-2006.

Uostalom realni pokazatelj je matematika koja kaze da je Mondeo MK3 po svakoj osi veci za 5-10 cm od Passata B5/5.5

Tako da simpaticna tvrdnja da je Passat tzv. KANCELARIJA SA CEKAONICOM neosnovana,ili mozda utesna
za tebe i ostale koji ne zele da misle drugacije.

Danas najveca limunzina u D segmentu je zamisli opet MOndeo,ali ovog puta MK4.Lep podatak da taj auto ima cak 2,85 m
medjuosovinsko rastojanje.
[ pudar @ 26.02.2010. 14:16 ] @
Nazalost,ford je 70-ih izgubio status dobrog auta(pa i limuzine), u 80-im nisu iskoristili priliku da se vrate u vrh,a o 90-im i dalje da i ne pricam.Vrtoglavi sunovrat cene tog auta sigurno ne govori nesto dobro o njemu.Tako da,prica o mondeu kao dobrom autu - NIKAD VISE(najverovatnije).To sto ima CEKAONICU,ne znaci da je LIMUZINA! I Wartburg 353 je bas prostran,al' nikad nije bio limuzina ili jeste medju zemljoradnickom populacijom.Izvinjavam se svima koji su se prepoznali,pa i tebi.
[ vaske2 @ 26.02.2010. 18:16 ] @
Nema potrebe da se izvinjavas,vidi se da si u fazonu"svaki ciganin svoga konja hvali". Opste je poznato da je toliko hvaljeni Pasat jedan od naj nepouzdanijih auta u svojoj klasi,bar tako Nemci kazu u svojim godisnjim izvestajima o pouzdanosti gde su Japanci na prvim mestima vec dugi niz godina. A cena je posebna prica,loseg Pasata treba platiti kao Mondea i Vektru u extra stanju i ko garantuje da sa njime neces proci kao u tvojoj prici o Vektri. Ja ti mogu navesti brdo primera gde su se desavali skupi i ne tipicni kvarovi na Pasatu u prvih 100000km. Ali tako mozemo do sutra,bitno je naci auto u toj klasi sa sto pristojnijom kilometrazom i odrzavanjem,a da li ce biti Pasat,Vektra ili Mondeo.....Uzgred mislim da je ta Vektra presla dosta vise(9 joj je godina)i da je bila bas dobro nasminkana i spremljena za udaju, s obzirom kakvi sve kvarovi nastaju.
[ mirarbi @ 27.02.2010. 00:25 ] @
Citat:
kupuješ "mačku u džaku" i nije toliko bitno da li se ona zove opel, skoda, ford, pežo... boleće te svaka popravka jer ni jedan od njih nije G2, kadet, Lada, Yugo.....

što više razmišljaš i kalkulišeš samo će te glava više boleti.... što budeš više saveta tražio bićeš samo više zbunjen a i moderatori će imati posla ...

ako si već rešio da kupiuš, kupi ono što ti se učini najboljim u traženju... nemoj se mnogo vezivati za marku... emocije se gaje prema živim bićima...

srećna kupovina


Ovo sve je toliko istinito da boli. 100 puta na dan se vraćam na ove naznačene rečenice iz citata.

Koliko god se ja, čitajući vaše savete i review-e na netu, opredeljivao za određeni model (Octavia, Vectra, Mondeo...), tržište kaže drugačije.
Dobrih Octavia, pa čak ni Superba, sa poznatom istorijom, tačnom kilometražom, očuvanih...mogu slobodno da kažem da nema ili, ako se kojim čudom i pojavi neki dobar primerak, bude precenjen. Slična stvar je i sa Vectrama. Mondeo tu i tamo natrči po neki OK primerak, al' brzo ode. I tako ja, mic po mic, potpuno neplanirano, počeh da gledam i Francuze. Nisam nikada imao ništa protiv njih, čak su mi uvek bili baš, baš lepi, ali sam slušao savete tipa "Francuz je to, skupo održavanje, skupi delovi, malo servisa, nisu za naše puteve..." i nekako uvek bežao od njih. Međutim, nađoh dva Citroena C5 2.0 hdi, iz 2003. i 2004. godine, i jednu Lagunu 1.9 dci iz 2004., sa domaćim tablama, redovno održavane, u extra stanju, sa brdo opreme, očuvane, sa cenama u rasponu od 6.500 do 7.500 € i sad se danima lomim KUPITI ILI NE? Finansijsku konstrukciju lepo zatvaram, sviđaju mi se (više C5 nego Laguna), dobijam od opreme sve što sam ikada pomislio i više od toga, trebalo bi da u narednih godinu dana nemam nikakvih ulaganja (do redovnog malog servisa), al' opet, prisutno je pitanje ŠTA AKO GREŠIM, šta ako je istina sve što naš narod priča za francuske automobile?

Šta vi kažete?

I još nešto, nikako ne mogu tačno da pohvatam, koji od tih auta (sa kojim tipom motora i koje godište) ima kaiš, a koji lanac i kod koga postoji onaj famozni filter čestica čađi čija popravka košta đavo i po (FAP ili tako nekako), pa ako bi neko od vas stručnjaka mogao to malo da mi pojasni. Odmah da kažem da sam od Peugeota 407 sw HDI, koji mi se najviše sviđa, tačnije za kojim otkidam, odustao zbog priča o skupoj popravci ili zameni tog FAP filtera, a posle se mislim, čekaj možda u novije serije nisu više imali potrebu to da ugrađuju jer su već ispunjavali Euro 3 ili ne znam ni ja više koju normu.

Dakle, pomagajte, ako imate vremena, znanja i volje.

Unapred hvala!
[ pudar @ 27.02.2010. 00:33 ] @
Ma OK,uglavnom se slazem.Nema tu "ni ciga,ni konja"treba bezati od bilo kog loseg auta.Uvek sam za to da se uzme i stariji auto ako je LUTKA!!Moji skokovi i padovi u godistu auta su bili i po 10 godina gore-dole,ali kupujem samo besprekorne automobile.I ja sam se nekad setao "po proizvodjacima" i slucajno sam 1996 kupio passat-a 1.6d iz '86 sa 396000 km(prva boja,neverovatno ocuvan,a kilometraza se samo osecala na vozacevom sedistu-bilo je demolirano!!) i presao sa njim 170000 uz ulaganje 200-300dm i prodao ga za skoro duplo vece pare nego sto sam ga kupio(to me,da priznam,odusevilo).Posle njega golf 2d '84,passat b3 td '91,audi 80d '82,audi 80tdi '92,audi 100cc '91,A6tdi '94,passat b5 1.9tdi '98,passat b5.5 tdi 2002 i onda sam bio nesto kratak s' lovom,al nisam hteo da ispadnem iz klase pa kupim passat-a 1.6 b 2001 i ukapiram da je mnogo slab motor za toliki auto i onda uzmem isto 2001,ali 2.0 b i sad sam bas zadovoljan(s' plinom manje trosi od dizela i jednostavniji je za odrzavanje,a i posle toliko dizela mnooogo je velika tisina unutra-doduse,stara masina,8v,relativno spora,al' odavno vise ne vozim trke).E sa ovolikim vw/audi stazom,jos se nisam susreo sa tako glupim i ucestalim kvarovima kakve imaju prethodno navedeni modeli.Kad sam kupovao prvog b5,SVI,ali SVI su mi rekli da su njegova ramena bolna tacka i da sam nadrljao sa njim.Istina,ima trap k'o formula-8 ramena.Evo,ovo mi je cetvrti i ja,do sad,nisam promenio ni jedno rame!(pu,pu) Ne znam sta ti ljudi kupuju i sta posle rade tim automobilima,ali auto mora da se cuva(koliko je moguce).Sto se tice "kosookih"-mislim da je buducnost u njihovim rukama i verovatno cu jednog dana biti ponosni vlasnik nekog od njih.Imam jednog drugara koji je vozio godinama corollu i to je bio divan autic,ali kad sam video njegove muke,tada,oko nabavke delova i cene istih-najezio sam se(kad nadje nekog ko rasturi corollu-kupuje sve za sta ima pare,jer ko zna kad ce sledeca!).Htela moja tetka da kupi hyundai i30 i zove servis da pita kakva je mreza delova(imamo na lageru blatobran,vetrobran,levi far,zadnji branik,zadnja bocna stakla i delove za laki servis,a za ostalo se ceka do 30 dana!!!).UZAS!!! Meni auto obavlja posao i treba mi 20 sati dnevno tako da mogu da cekam SAMO 1 DAN.I zato,jos uvek,vozim evropljane(ako moze sto jednostavnije koncepcije). pozz
[ pudar @ 27.02.2010. 01:10 ] @
Tek sad vidoh da se "palis" i na francuze.Poslednji francuzi koje sam vozio '93 su bili sluzbeni renoi 25('90).Ma nemam reci-fantazija! Nekad je bila tacna prica da kad se nesto pokvari mnooogo kosta,ali retko se kvarilo,zaista. Ovi noviji ne mogu da se pohvale pouzdanoscu elektronike i ubrizgavanja(a cena odrzavanja je sad nijansu visa od ostalih automobila).Znam par ljudi koji su se odavno "posvadjali" bas sa lagunom.Mozda nije isti slucaj sa nekim drugim modelom,ali prodji pored nekog reno servisa(ja redovno prolazim pored nekog na Karaburmi)-poplava laguna,megana i logana.Pa ako hoces da se druzis s' majstorima,eto "partije"za tebe. Za c5 stvarno ne znam,ne poznajem ni jednog bivseg ni sadasnjeg vlasnika,ali mi se cini da,kad je taj auto u pitanju,prica mnogo lepo zvuci i on izgleda mnogo skupo da bi bio tako jeftin.E necu ja vise ovo da komentarisem i onako sam se dosta is..njao. pozzz
[ popovicvl @ 27.02.2010. 11:10 ] @
Renault Laguna je fantazija od auta.Sto kazu ljudi titra jaja.
Naravno naci neku dobru,moja preporuka neku iz Phase II ili prosto receno 2005. i mladje.
Dizel prede,udoban prostran,mekano na sve strane bas milina.Oprema Privilage ili Initiale su vise nego
luksuzne dok neni dynamic ima sve sto treba prosecnom vozacu.

U svakom slucaju gledaj da je 2005. i mladje, sa 1,9 dci (130 KS).Naravno da nije bio do marsa i nazad.

To je neka ekonomicna varijanta,a ja licno bih uzeo 2.0 T sa 170 KS.Avion.
[ mirarbi @ 20.03.2010. 22:08 ] @
Moje traženje odgovarajućeg polovnjaka još uvek traje. Svašta sam video, probao, naslušao se svakakvih priča, da ne kažem "bajki", prodavaca, dva puta bio veoma blizu kupovine (predomislio se nakon pregleda i kompjuterske dijagnostike u ovlašćenim servisima), pa se razočarao i odustao. Shvatio sam da je jako, jako teško naći primerak sa koliko-toliko poznatom istorijom, tačnom kilometražom, ne lupan, ne sklapan, sa očuvanom datotekom o servisima, greškama i sl. podacima u putnom računaru. Sad više nije pitanje koji je model najbolji, već koji konkretan primerak od više modela sa mog spiska. Inače, kad bih mogao da biram, a kažem "mogao" jer ponuda nije neka, svakako bih kupio C5 2.0 hdi, jer mi se najviše sviđa, a utisak u vožnji i udobnost su neopisivi. Ako neko slučajno zna da neko iz Beograda i okoline prodaje dobar C5 2.0 hdi, godišta od 2003. do 2006., sa manuelnim menjačem, koji nije prešao više od 150.000km, održavan i sa urednom servisnom knjižicom, sa boljim paketom opreme, neka javi. Znam da su mi kriterijumi verovatno naučnofantastični, al' ja rekoh šta priželjkujem da nađem, pa kako bude.
[ HoT_Steppa @ 22.03.2010. 12:03 ] @
Citat:
pudar: Ma OK,uglavnom se slazem.Nema tu "ni ciga,ni konja"treba bezati od bilo kog loseg auta.Uvek sam za to da se uzme i stariji auto ako je LUTKA!!Moji skokovi i padovi u godistu auta su bili i po 10 godina gore-dole,ali kupujem samo besprekorne automobile.I ja sam se nekad setao "po proizvodjacima" i slucajno sam 1996 kupio passat-a 1.6d iz '86 sa 396000 km(prva boja,neverovatno ocuvan,a kilometraza se samo osecala na vozacevom sedistu-bilo je demolirano!!) i presao sa njim 170000 uz ulaganje 200-300dm i prodao ga za skoro duplo vece pare nego sto sam ga kupio(to me,da priznam,odusevilo).Posle njega golf 2d '84,passat b3 td '91,audi 80d '82,audi 80tdi '92,audi 100cc '91,A6tdi '94,passat b5 1.9tdi '98,passat b5.5 tdi 2002 i onda sam bio nesto kratak s' lovom,al nisam hteo da ispadnem iz klase pa kupim passat-a 1.6 b 2001 i ukapiram da je mnogo slab motor za toliki auto i onda uzmem isto 2001,ali 2.0 b i sad sam bas zadovoljan(s' plinom manje trosi od dizela i jednostavniji je za odrzavanje,a i posle toliko dizela mnooogo je velika tisina unutra-doduse,stara masina,8v,relativno spora,al' odavno vise ne vozim trke).E sa ovolikim vw/audi stazom,jos se nisam susreo sa tako glupim i ucestalim kvarovima kakve imaju prethodno navedeni modeli.Kad sam kupovao prvog b5,SVI,ali SVI su mi rekli da su njegova ramena bolna tacka i da sam nadrljao sa njim.Istina,ima trap k'o formula-8 ramena.Evo,ovo mi je cetvrti i ja,do sad,nisam promenio ni jedno rame!(pu,pu) Ne znam sta ti ljudi kupuju i sta posle rade tim automobilima,ali auto mora da se cuva(koliko je moguce).Sto se tice "kosookih"-mislim da je buducnost u njihovim rukama i verovatno cu jednog dana biti ponosni vlasnik nekog od njih.Imam jednog drugara koji je vozio godinama corollu i to je bio divan autic,ali kad sam video njegove muke,tada,oko nabavke delova i cene istih-najezio sam se(kad nadje nekog ko rasturi corollu-kupuje sve za sta ima pare,jer ko zna kad ce sledeca!).Htela moja tetka da kupi hyundai i30 i zove servis da pita kakva je mreza delova(imamo na lageru blatobran,vetrobran,levi far,zadnji branik,zadnja bocna stakla i delove za laki servis,a za ostalo se ceka do 30 dana!!!).UZAS!!! Meni auto obavlja posao i treba mi 20 sati dnevno tako da mogu da cekam SAMO 1 DAN.I zato,jos uvek,vozim evropljane(ako moze sto jednostavnije koncepcije). pozz


Covece, zar ti ne shvatas da ova tvoja prica ima prodju samo na Balkanu kod zatucanih seljaka? Kupio si auto, vozio ga 170 000 km i prodao za duplo vece pare?!? Ili neces da priznas da si preprodavac ili si nasao OBA puta (i kod kupovine i kod prodaje) 2 VELIKE OVCE! Zar mislis da je ovo normalna drzava sa normalnim vrednostima da bi uspeo da izvedes ovakvu smicalicu? mislis da bi mogao da je izvedes u Nemackoj? Zbog ljudi kao sto si ti u meni samo raste zeludacna kiselina dok pokusavam svojim prijateljima da objasnim da nije VW jedina marka na ovom svetu koja moze da se kupi. I sto je vrhunac, ti mi ovde jos prosipas fore da jos neko treba da pretplati nekog Passata samo da bi ga kasnije skuplje udomio?!?
Na moju srecu, sve je manje ljudi koji veruju ovakvim komentarima po forumima.

Citat:
Nazalost,ford je 70-ih izgubio status dobrog auta(pa i limuzine), u 80-im nisu iskoristili priliku da se vrate u vrh,a o 90-im i dalje da i ne pricam.Vrtoglavi sunovrat cene tog auta sigurno ne govori nesto dobro o njemu.Tako da,prica o mondeu kao dobrom autu - NIKAD VISE(najverovatnije).


A ovo ovde je tek debilizam. Dok je Ford "gubio" status dobrog auta, tvoj VW je jos uvek proizvodio kornjacu. Toliko o "statusu". A mozes da bacis pogled i na proglasenja najboljih automobila po godinama, pa mi prebroj koliko ima na listi Fordova a koliko VW-a.

Jedino sto si u pravu je da su korejanci buducnost, ali ni tu nisi u pravu potpuno, jer oni su vec sadasnjost koju ti naravno ni ne vidis jer si zakljucan u Vogoshci. Samo da znas, sa vlasnicima korejanaca nikad neces moci da izvedes ludoriju koju si izveo sa tim tvojim Passatom, vlasnici korejanaca imaju malo visi IQ. Uzivaj u kantama iz Wolfsburga i ne zaboravi, ako nemas DOBRU zastitu na kolima, nemoj ni da lezes uvece da spavas.
[ etjen @ 22.03.2010. 14:17 ] @
Citat:
mirarbi: Moje traženje odgovarajućeg polovnjaka još uvek traje. Svašta sam video, probao, naslušao se svakakvih priča, da ne kažem "bajki", prodavaca, dva puta bio veoma blizu kupovine (predomislio se nakon pregleda i kompjuterske dijagnostike u ovlašćenim servisima), pa se razočarao i odustao. Shvatio sam da je jako, jako teško naći primerak sa koliko-toliko poznatom istorijom, tačnom kilometražom, ne lupan, ne sklapan, sa očuvanom datotekom o servisima, greškama i sl. podacima u putnom računaru. Sad više nije pitanje koji je model najbolji, već koji konkretan primerak od više modela sa mog spiska. Inače, kad bih mogao da biram, a kažem "mogao" jer ponuda nije neka, svakako bih kupio C5 2.0 hdi, jer mi se najviše sviđa, a utisak u vožnji i udobnost su neopisivi. Ako neko slučajno zna da neko iz Beograda i okoline prodaje dobar C5 2.0 hdi, godišta od 2003. do 2006., sa manuelnim menjačem, koji nije prešao više od 150.000km, održavan i sa urednom servisnom knjižicom, sa boljim paketom opreme, neka javi. Znam da su mi kriterijumi verovatno naučnofantastični, al' ja rekoh šta priželjkujem da nađem, pa kako bude.


e to je ono što se na prvi mah kad kreneš da gledaš po oglasima, ne vidi. U početku misliš da možeš da uzmeš super auto za smešne pare a posle kad kreneš po terenu shvatiš da to ni izbliza nije tako...
Zato i vredi gledati automobile koji su ovde kupljeni i najbolje od jednog, dva vlasnika, pa i platiti ih više.
[ Zarko Silic @ 22.03.2010. 14:37 ] @
Visoki iQ vlasnika korejanaca posebno dolazi do izrazaja kada treba da zamenu neki deo kod vozila u sedmogodisnjem garantnom roku od koga nije isteklo ni pola godine. Na primer kada im otkaze originalni fabricki autoradio, ili ne daj Boze negde kvrcnu svoje vozilo.
Poseban sok je kad saznate kakvi su garantni uslovi za "kvrcnuto" vozilo, ali tada, naravno uz pomoc visokog iQa sve se resava.



Treba kupiti onaj polovnjak koji se najlakse i najbolje odrzava i oko toga nema nikakve diskusije, osim ako niste mazohisti.
[ HoT_Steppa @ 22.03.2010. 17:04 ] @
Izvini, ali zar ti ides u saobracaj da bi se cukao ili vozio pazljivo? Ako te drugi udari, sta te briga koliko kosta popravka, ionako on placa. Ja za 16 godina voznog staza nisam ogrebao nijedan auto koji sam vozio, niti nesto ozbiljnije. Samo jednom sam bio kod sudije za prekrsaje i to zato jer me navatao policajac sa saobracajnom koja mi je samo 1 dan istekla. Nikad nijedan prekrsaj.
[ goat @ 22.03.2010. 17:27 ] @
kupovina polovnjaka je veoma težak posao ako sebi želiš dobro.... ako ti automobil donosi novac onda je najisplativije kupiti nov sa dizel motorom (pa makar i Dačiju).... naravno ne treba se "paliti" na 7 godina garancije jer ovlašćeni monterski servisi "deru"... sedam godina garancije u prevodu znači - "ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji" .... klasični marketinški trik... šarena laža...

ako hoćeš da se šepuriš pred komšijama(nicama) onda je to nešto drugo...
[ tdusko @ 22.03.2010. 17:56 ] @
Citat:
Visoki iQ vlasnika korejanaca posebno dolazi do izrazaja kada treba da zamenu neki deo kod vozila u sedmogodisnjem garantnom roku od koga nije isteklo ni pola godine. Na primer kada im otkaze originalni fabricki autoradio, ili ne daj Boze negde kvrcnu svoje vozilo.
Poseban sok je kad saznate kakvi su garantni uslovi za "kvrcnuto" vozilo, ali tada, naravno uz pomoc visokog iQa sve se resava.


Mnogi ljudi ne mogu da shvate potencijalne probleme dok ih sami ne dozive, a da pritom nisu ni krivi ni duzni. Jedan od prvih sa ovih foruma koji je kupio pro ceed imao je nedavno zanimljivo iskustvo kada se nasao na parkingu benzinske pumpe u sred Italije sa autom od 7 godine garancije koji nece da upali. Prva sledeca reakcija je pozvati neki od Kijinih servisa u Italiji koji bi dali savet ili dosli na lice mesta da rese problem. Nagradno pitanje glasi: koliko Kijinih brojeva telefona ima u Italiji koje mozete (ili mozda ne mozete ;)) naci u knjizici koju dobijete kupovinom nove kije?

...

Sreca pa postoji bar broj telefona za Sloveniju...
[ Nenad Vranjanac @ 22.03.2010. 18:59 ] @
Citat:
HoT_Steppa:Ja za 16 godina voznog staza nisam ogrebao nijedan auto koji sam vozio...

ako nije tajna koliko godisnje prelazis i gde se kreces?


i zasto se ljutis onoliko na coveka, nije on iz tvog dzepa uzeo za passata?
[ HoT_Steppa @ 22.03.2010. 19:46 ] @
~20 000 km, krecem se 90 % po Beogradu.

Ljutim se jer vredja inteligenciju nas ostalih koji ne vozimo VW vozila.
[ Nenad Vranjanac @ 22.03.2010. 21:02 ] @
ne znam, ja ne vozim vw trenutno, pa se ne vredjam.
ali sam primetio da u globalu postoje dve grupe ljudi koji se vredjaju na vw, a to su oni koji voze fordove i oni koji voze kie (jos nisam siguran zasto)

drugo ne razumem kakve veze ima inteligencija sa voznjom vw ili neceg drugog?

i trece, to nije velika kilometraza, ali da vozis u bg 16x20000=320k km i ni ne ostetis auto- deluje mi statisticki nemoguce. osim ako nikad ne zalazis u krug dvojke, i ako racunas samo ostecenja koja sam napravis, pa i tako...

a sto se tice pomenutih gabarita vozila treba imati na umu da spoljasnje dimenzije i prostor unutra nisu u direktnoj vezi. cilj je spakovati sto vise unutrasnjosti u sto manji auto spolja. a tu je vw prilicno dobar.
[ mirarbi @ 24.03.2010. 07:00 ] @
Neću da ulazim u diskusiju, ali moram da se nadovežem i kažem sta vređa moju inteligenciju, a to je kada vlasnici Octavia traže jako velike pare bez obzira u kakvom im se stanju i paketu opreme vozilo nalazi. Tražeći šta da kupim sam pogledao desetak Octavia od 2001. do 2010. godišta (gledao sam čak i nove, faceliftovane primerke). Unutrašnjost im je svima ista, dakle bez ikakvog napretka u čitavoj toj deceniji, a već je i na početku delovala neinventivno i zastarelo. Materijali su očigledno jako loši jer primerci sa početka decenije, pa čak i ovi iz sredine decenije, izgledaju kao da su stari preko 20 godina, što je nedopustivo. Sedišta su izuzetno tvrda. Nivoi opreme su i više nego skromni. Redovno održavanje, koliko čujem po servisima, nije ništa jeftinije od Opela, Peugeota, Citroena... I na kraju, mene svi iz okoline ubedjuju da je Octavia najbolja kupovina, jer najbolje drži cenu. E to što takav auto najbolje drži cenu i što i dalje postoji mit da su samo vozila iz VW grupacije dobra kupovina, stvarno vređa moju inteligenciju (a ne vozim ni Forda, ni Kiu, već punoletnu mečku 190E).

Još da dodam, video sam i probao par fino očuvanih i sa puno opreme Fiat Croma sa 1.9 mjt motorima, pa sad razmišljam da li i dalje da jurim C5-ticu ili bi možda i očuvan primerak Crome bio dobra kupovina. Znam da je jedan manji karavan, a drugi limuzina i da u tom smislu nisu baš za poređenje, al' meni su legla oba, pa ako ipak može neko poređenje, makar što se tiče kvarljivosti, trajnosti, cena održavanja, potrošnje i težine kasnije prodaje.
[ Java Beograd @ 24.03.2010. 07:25 ] @
Moje skromno mišljenje:

FIAT već duži niz godina predstavlja daleko najbolji best-buy na tržištu polovnjaka. Tj. kod FIAT-a je odnos cena/kvalitet najbolji.
Zašto ?
- Zbog tradicionalne "gadljivosti" na Zastavu, koja je bila neuspešna FIAT ispostava.
- Zbog realno niskog kvaliteta FIAT modela iz 80-tih, i realno viskog kvaliteta Golfa iz tih godina.
- Zbog tradicionalne gast-arbajter destinacije - Nemačke, i usvajanja tamošnjih vrednosti, što kao posledicu ima: tradicionalno dizanja u nebesa VW i drugih nemačkih brendova.
- Zbog tradicionalnog neverovanja Žabarima i sumnje u njihove tehnološke domete.

I dalje, ne samo što je odnos cena/kvalitet dobar, već i servisna mreža kao i cena delova garantuju najmanje moguće izdatke za redovno kvalitetno održavanje polovnjaka.

Dakle, bez ulaženja u diskusiju koji je brend/model polovnjaka bolji, tvrdim da je odnos cena/kvalitet najbolji kod FIAT-a. A to je posebno došlo do izražaja lansiranjem JTD serije motora.
[ mirarbi @ 24.03.2010. 07:44 ] @
Brine me to što je Croma retka na našim ulicama. Ne valja ili naši ljudi ne znaju za bolje od Stila? Koliko ću je kasnije teško prodati, obzirom da je malo ko i čuo za nju?
[ Java Beograd @ 24.03.2010. 08:23 ] @
Croma je neuobičajeno veliki auto. Stoga, nije interesenatan za preko 95% kupaca. To je jedini razlog. Retka je i na ulicama drugih zemalja, nije Srbija izuzetak. Naravno da ćeš je teško prodati, kao što je i sadašnji vlasnik teško prodaje , ispod realne cene.
[ mirarbi @ 24.03.2010. 08:28 ] @
I Stilo karavan je veliki auto, pa je baš zastupljen, naročito među taksistima. Joooj, nisam pametan šta da radim.
[ etjen @ 24.03.2010. 12:47 ] @
Crome će biti sve više, samo polako. Relativno skoro su kod nas krenuli da je uvoze (skorije od Stila).

Mislim da ćeš i C5 isto teško prodati kao i Cromu
[ mirarbi @ 24.03.2010. 13:07 ] @
Šta bi to bilo lako za kasniju prodaju, a dobro, udobno i sa bogatim paketom opreme? Meni ponestaje ideja.
[ Java Beograd @ 24.03.2010. 13:14 ] @
Vidi, sve što je za kasniju prodaju dobro, to je za tvoju kupovinu skupo. Mislm, iluzorno je očekivati da sadašnji prodavac (kad si ti kupac) prodaje relativno jeftino, a kasnije kad ti budeš u poziciji prodavca, da prodaš skupo.
Bilo kako bilo, segment koji ti preferiraš, tj. "veći porodični automobili", (ili kako se već zove) nema veću potražnju.
[ mirarbi @ 24.03.2010. 14:25 ] @
Meni 7.000, 8.000 do plafon 10.000 evra, koliko sam spreman da izdvojim, nisu male pare, što znači da ne mislim da ću sadašnjem prodavcu dati malo. S' druge strane, ne očekujem da ću za npr. 5 godina dobiti više od 50% cene koju sada platim. Samo je pitanje da li ću tada i sa takvom niskom cenom uspeti relativno brzo da prodam Cromu ili C5-ticu. Brine me to što iste C5-tice viđam po oglasima mesecima. Neke se prodaju i duže od pola godine. E to bi recimo bila velika muka, naročito u situaciji kada bi mi hitno trebale pare.
[ Java Beograd @ 24.03.2010. 14:45 ] @
Citat:
mirarbi: Meni 7.000, 8.000 do plafon 10.000 evra, koliko sam spreman da izdvojim, nisu male pare, što znači da ne mislim da ću sadašnjem prodavcu dati malo. S' druge strane, ne očekujem da ću za npr. 5 godina dobiti više od 50% cene koju sada platim. Samo je pitanje da li ću tada i sa takvom niskom cenom uspeti relativno brzo da prodam Cromu ili C5-ticu. Brine me to što iste C5-tice viđam po oglasima mesecima. Neke se prodaju i duže od pola godine. E to bi recimo bila velika muka, naročito u situaciji kada bi mi hitno trebale pare.

Svaki auto koji se prodaje duže od mesec dana je zapravo precenjen. Kad se cena svede na realan nivo - kupac se odmah pojavi.
[ etjen @ 24.03.2010. 14:54 ] @
dodao bih da je sada stvarno specifična situacija. I ja po malo pratim oglase i zaista se skoro ništa ne prodaje. Ali i to će proći...

Sada se prodaju samo automobili koji su ispod cene a pritom su odlični, sve drugo stoji... Prevelika je ponuda
[ mirarbi @ 24.03.2010. 15:00 ] @
Onda da kupim šta mi se od ponuđenog više svidi i šta je u boljem stanju, a za kasniju prodaju kako bude.
[ HoT_Steppa @ 24.03.2010. 15:44 ] @
Ne zaboravi, posto imas kesh i to dosta dobru sumu mozes da budes i ekstremno bezobrazan sa ponudama prodavcima, mozes da se iznenadis koliko je neki od njih spreman da spusti cenu.
[ etjen @ 24.03.2010. 15:47 ] @
Citat:
mirarbi: Onda da kupim šta mi se od ponuđenog više svidi i šta je u boljem stanju, a za kasniju prodaju kako bude.


znaš kako - što duže gledaš, sve si gluplji!

A i Stepa je u pravu, možeš da ubijaš cenu ihahaj

Sad je pravo vreme za kupovinu kola, zavidim ti
[ mirarbi @ 24.03.2010. 18:07 ] @
Nadam se da će stvarno biti ovako kako kažete.

Ipak, to je keš koji skupljam godinama i koji sam vrlo teško zaradio, pa zato toliko puno razmišljam i strahujem na šta da ga potrošim.
[ Zarko Silic @ 24.03.2010. 20:28 ] @
Od 1.9 MJTD-a se ne moze kupiti bolji, a istovremeno jeftiniji polovnjak.
[ inobradovic @ 09.03.2013. 23:32 ] @
ajde malo da ozivim temu, u ch imam u ponudi jednog mondea limuzinu 2002god dizela (povoljna cena)
limariski sa svih strana po malo ostecen od parkiranja i malo od grada,
presao 300km pa se razmisljam da li to vredi uzimati jer bi ga natovario sa nekim stvarima i doterao za srbiju i posle prodao.

kad se auto upali stvarno lepo mirno radi, posle minut dva rada na leru probao sam ga po parkingu 1-2 i koci, primetio sam kad se malo forsira izbacuje crn dim ali mi se cini da kad je proslo jos minut dva pa ponovljeno isto da je manje crnog dima izaslo,
kada sam pogledao temperaturu auto nije postigao radnu temoperaturu ali mirno i stabilno radi.
prodavac kaze auto ce bez problema izdrzati do srbije i jos je dodao da nekad oce da zatrokira.

da li vredi uzimati ovaj auto i da li se po ovim simptomima ocekuje neka glavobolja i imali kupca za mondea dizela ?
[ Lavlja_Jazbina @ 10.03.2013. 07:34 ] @
Procesljaj po neko misljenje iz ove teme ako si preskocio.Nije mondeo ali ista porodica.

http://www.elitemadzone.org/t462293-Ford-Focus-kupovina
[ botr @ 10.03.2013. 08:44 ] @
Pumpa u najavi
[ inobradovic @ 10.03.2013. 09:33 ] @
kolko bi kostala popravka te pumpe ako slucajno se pokvari.
[ Lavlja_Jazbina @ 10.03.2013. 10:21 ] @
Pa koliko su rekli,ako je vp44,500€.
[ inobradovic @ 10.03.2013. 21:38 ] @
skuplja popravka pumpe nego ceo auto,hahaha...