[ Deep|Blue @ 01.02.2010. 11:47 ] @
Dakle, u pitanju je mecka 224, '93. godiste 250D. Da li je preporucljivo sipati G12 rashladnu tecnost u njega? |
[ Deep|Blue @ 01.02.2010. 11:47 ] @
[ Reno4 @ 02.02.2010. 20:39 ] @
Originalni G12 možeš da sipaš u svaki motor. Pitanje je samo zašto bi bacao pare na skuplji antifriz kao što je G12?
[ tdusko @ 02.02.2010. 22:14 ] @
G12 je antifriz specijalno namenjen glavama motora napravljenim od aluminijuma. Ako sipas u motor koji nema takvu glavu mislim da nece skoditi ali sobzirom da mnogi prodaju G12 za skoro 1000 dinara ne vidim koja je svrha.
[ Deep|Blue @ 03.02.2010. 07:54 ] @
Pretpostavljam da ne skodi.
A za cenu ste malo preterali [ tdusko @ 03.02.2010. 08:43 ] @
Ja ga placam u jednoj prodavnici u BG-u oko 300 dinara litar ali sam ga jednom platio i 900 u jednoj selendri tako da...
[ vladd @ 03.02.2010. 09:54 ] @
Citat: Deep|Blue: Dakle, u pitanju je mecka 224, '93. godiste 250D. Da li je preporucljivo sipati G12 rashladnu tecnost u njega? U kom smislu "preporucljivo".. Moze da se sipa G12, ali nakon sto se prethodno ispere i ocisti sistem. I od depozita i taloga. G12 je predvidjen za visokotemperaturne motore, plus je dugotrajniji, teze se razgradjuje i duzi period obavlja svoje zadatke. Oslobodjen je fosfata i silikata, i nije sklon proizvodnji depozita u sistemu(reagovanjem sa mineralima iz vode), Savremeniji motori imaju vecu radnu temperaturu(narocito VW, koji histericno "trazi" G12), uze i gusce kanale u hladnjaku, ali i plasticni propeler pumpe(moram da im spomenem brljotinu..) S obzirom na "stari" tip motora... moze se doneti zakljucak. Eventualno ostaje pitanje dugotrajnosti, i reagovanja G12 sa nastalim depozitom..ali to moze da se prati.. U svakom slucaju ne steti. Inace, nije jeftin, vise zbog nasih trgovaca, koji sve sto je "obavezno" za VW vole da zacene, a sa druge strane postoje pakovanja sa koncentrovanim i sa razblazenim G12. Sto naravno proizvede "dve" cene.. Oko 10€ je litra koncentrovanog G12.. Obicno se kupuje koncentrovan, i adekvatna kolicina destilovane vode. Zbog visoke radne temperature(95C), za Vw se preporucuje odnos 50-50, kao minimalan. Malo podize temperaturu kljucanja vode, 105-110C, uz natpritisak u sistemu, obezbedjuje da tecnost ne vri.. Za "stare" motore, dobar je bio i odnos 40% antifriza, ostalo destilovana.. Malo smo razjasnili koriscenje G12..sa jednog aspekta.. Da rezimiram Aluminijumske glave su ..nekako druga varijanta prepoznavanja. Motori sa aluminijumskim glavama su konstruktivno predodredjeni za naprezanja i zagrevanja, vece grejanje i intenzivnije hladjenje glave, sto automatski izbacuje iz price "depozite" ili bilo sta sto sprecava odvodjenje toplote, uz opasnost od stvaranja mehurica, kuvanja.. Sa druge strane, kod takvih, temperaturno nategnutih(preblizu tacki kljucanja vode) motora, hladnjak mora da bude efikasniji (ali ne i puno veci), pa se suzavanjem kanala, povecava kontaktna povrsina sa vodom..takodje su depoziti veoma nepozeljni..najcesce se i desavaju zacepljenja hladnjaka..sto je nekada bio solidno redak kvar..pre bi procurio i pukao, nego sto bi se zacepio.. Poz [ Deep|Blue @ 03.02.2010. 10:11 ] @
@vladd
pitanje je trebalo da glasi da li nije nepreporucljivo tj. da li bih mogao izazvati probleme ako sipam to Cena jeste veca, ali mi je bitnija komponenta dugotrajnosti ... Sistem za hladjenje je sasvim ispravan, bez nekih curenja, ali vozac ne voli da se bakce sa tim ... primer je sto antifriz nije menjan 3-4 godine (ako ne i vise), pa mi je pala g12 ideja kao resenje toga. Da li neko ima ideju koliko tecnosti ide u ovo cudo? Prihvatam i alternative, ako neko ima koju... [ vladd @ 03.02.2010. 15:43 ] @
Nije nepreporucljivo.
Ali, bez obzira da li sipa pink, braon, sa jedne strane, g12, ili "obican" zeleni etilen glikol, nakon 4 godine upotebe ostarelog antifriza je potrebno ispiranje sistema. I sledece 4 godine ce biti miran, ili mozda 5, ako ne dodje do nekog kvara na sistemu(naravno ne uzrokovan sa G12, prosto pucanje cevi, ostecenje hladnjaka) koje rezultira zamenu tecnosti. Objasnio sam neke osobine i potrebe sistema motor-hladjenje motora za G12, koje se ne ticu ovog motora, osim prostog hladjenja i nesmrzavanja, tako da je zamena bez problema. Jedini problem su postojeci depoziti u cevima i sistemu, koji mogu(mozda) promeniti karakteristike G12 u nekom duzem vremenskom periodu, pa ne bih bas garantovao da je ta prva zamena "for life"..mozda druga Poz [ Deep|Blue @ 04.02.2010. 07:42 ] @
hvala na informacijama
[ VladimirGM @ 05.02.2010. 08:37 ] @
U kojoj Vi zemlji živite ?!?
G12 oličnog kvaliteta (febi, GM...) se može pazariti za oko 350-400 din po litru. Sipaj ga slobodno u mečku, naravno da ništa ne može da škodi. [ vladd @ 05.02.2010. 14:52 ] @
U zemlji Srbiji.
Postoji i Pentosin, koji je OEM za VW motore, i on ima svoju(veliku) cenu. Postoje i jeftiniji, od 300-450 din/L, i u ovom slucaju se mogu koristiti, ali ne znam bas da li "for life", ili ce morati da se menja periodicno. Vlasnik vozila je izrazio zelju da se "ne bakce"... U svakom slucaju postoje razlike i boje i kvaliteta, s tim, sto neki proizvodjaci ne preporucuju druge "odlicne" antifrize. Najvaznije je da G12 NE SME da se sipa nerazblazen, minimalno u odnosu 40/60(u ovom slucaju), da ne bi formirao gel i prekinuo hladjenje motora. Poz [ VladimirGM @ 05.02.2010. 18:30 ] @
Nisam baš siguran da recimo VW Golf V 2.0 tdi ima drugačiji sistem hlađenja od na primer Opel Vectre 2.0 dth pa da mora da koristi posebna (specijalna) rashladna sredstva. Uglavnom su to marketinški trikovi.
Opelov G12 antifriz (100%) košta oko 350 din/lit i nosi oznaku "long life" i ispunjava iste standarde i norme kao i antifrizi koje preporučuju mercedes, VW, BMW, Pežo... Pozdrav [ vladd @ 06.02.2010. 17:57 ] @
Ima drugaciji sistem hladjenja, drugaciji motor, kome je radna temperatura pomerena na 95C, zarad vece efikasnosti.
Ne znam odakle ideja da se poredi Opel i VW. U temi o mercedesu?? Uzgred, i 2.0 benzinac je u prici o obaveznoj "OEM" tecnosti. Za marketing si u pravu, svako naplacuje svoj brend maksimalno..do svakog detalja.. Poz. [ VladimirGM @ 07.02.2010. 09:40 ] @
Neko je pomenuo da je skup antifriz za VW pa sam u tom kontekstu povukao jednu paralelu da se sve svodi na čist marketing.
Inače opel odavno radi na 92 c ( na vectri 2.0 dth uklučuje ventilator 1. brzinu na 105, a drugu na 115 c), čisto poređenja radi [ vladd @ 07.02.2010. 10:18 ] @
Pa ocigledno opel forsira "jeftino" tekuce odrzavanje, pa ne drami oko natifriza, naplatice se kod popravke.
Vw je prosao tu emotivnu fazu udvaranja kupcima, i naplacuje svaku vrstu magle. Ali su im mtori psetljivi i prenaegnuti, pa se nije za igranje. Uzgred, motor projektovan za 95C radne temperature i paljenje ventilatora na nekoj temperaturi nisu uporedljivi podaci?? Mislim toplo je... Poz Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|