[ anon7994 @ 01.02.2010. 23:37 ] @



Zamolio bih moderatore da ne menjaju podforum gde će biti vidljiv ovaj post, jer što više ljudi treba da vidi ovu reklamu. Vrlo emotivna reklama. Nije ograničena za starije od 18. godina.

Zagrlite život - vežite pojas!



[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 02.02.2010. u 01:02 GMT+1]
[ Srđan Pavlović @ 02.02.2010. 00:31 ] @
Stvarno, lepo uradjena reklama.
[ osmania @ 02.02.2010. 08:52 ] @
meni je dobra i reklama na ORF sto se vrti



http://www.youtube.com/watch?v=_do5IZOOryc

[Ovu poruku je menjao osmania dana 02.02.2010. u 12:22 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Milan Gligorijevic dana 02.02.2010. u 15:00 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 02.02.2010. 09:18 ] @
Ova je pobedila :)



[ LaMpiR @ 02.02.2010. 09:56 ] @
Najezio sam se na ovu sto je Ivan dao...
Ovakve stvari treba vise prikazivati u javnosti. Kada sam imao sudar, pojas je bio kljucan da ne dobijem potres mozga...

[Ovu poruku je menjao LaMpiR dana 02.02.2010. u 12:45 GMT+1]
[ Motoe770 @ 02.02.2010. 11:48 ] @
ova je na mene ostavila najjaci utisak



http://www.youtube.com/watch?v=Wwh_nM4wtrg

[Ovu poruku je menjao Milan Gligorijevic dana 02.02.2010. u 15:06 GMT+1]
[ milanche @ 02.02.2010. 13:35 ] @
Citat:
Najezio sam se na ovu sto je Ivan dao...


Nema ni nedelju dana od kako mi je jedna takva uletala mic-po-mic iz susedne trake,
morao sam da prikocim i stisnem sirenu.

Kad sam video da tekstuje, doslo mi je bilo da joj hebeni telefon razbijem o glavu.

Stoka.
[ osmania @ 02.02.2010. 16:55 ] @
Citat:
Motoe770: ova je na mene ostavila najjaci utisak



http://www.youtube.com/watch?v=Wwh_nM4wtrg

[Ovu poruku je menjao Milan Gligorijevic dana 02.02.2010. u 15:06 GMT+1]


prejako mada je ovo skupilo vise njih u jedno ali bas je ono da se covjek zamisli...
uh...
nego mozda offtopic:
u srbiji je novi zakon o saobracaju jel sta bolje ili gore?

pozz
[ krle_zr @ 02.02.2010. 18:41 ] @
Offtopic:
Ja vozim po celoj Vojvodini (zbog prirode posla) i iskreno nisam primetio da iko postuje pravila vise nego ranije. I dalje imamo dzipove koje jurcaju kroz sela preko 100 km/h , preticanje na punoj liniji, izletanja na stop itd. A i intezitet kontrola je ostao isti. Ovo je moje misljenje, mada pretpostavljam da za ovo treba vremena. Bas citam pre neki dan na B92, da jedan uspeo da skupi svih 18 bodova za jedan dan i odmah su ga propisno kaznili,tako da nade ima :)

Videi su tuzni, ali bas takvi i treba da budu. Da izazovu razmisljanje o voznji i posledicama nepaznje.
[ Ivan Dimkovic @ 02.02.2010. 18:51 ] @
Citat:
milanche
Kad sam video da tekstuje, doslo mi je bilo da joj hebeni telefon razbijem o glavu.


Ja mislim da je tekstovanje nesto ubedljivo najgore i najnebezbednije sto se moze raditi za vreme voznje. Tekstovanje >GARANTUJE< da ce vam koncentracija biti na necemu drugom, a ne na voznji.

Cak je i telefoniranje (bez HF-a), koje je isto tako vrlo nepreporucljivo jer moze da vam odnese fokus, a u mnogim zemljama i kaznjivo, manje opasno od tekstovanja.

Ljude koji tekstuju u kolima treba kazniti momentalnim oduzimanjem dozvole - nista drugo, jer jednostavno takva osoba ocigledno nema svest o bezbednoj voznji i ne treba joj dati pravo da upravlja motornim vozilom, jer moze ubiti sebe i druge svojom nepaznjom.
[ Man-Wolf @ 02.02.2010. 19:16 ] @
Gledao sam ovaj klip sto je ostavio @Motoe770 odavno, u malo drugacijoj verziji, ali je sustina ista... Elem, uporedimo sad ovakve stvari (koje se pustaju po inostranstvu na tv-u, ako se ne varam) sa nasim idiotskim bilbordima:

Citat:

Vozio sam pijan. Ubio sam sestru.

Probuio sam se. Bez noge ....

bla bla truc truc ....


J**ote, da li je moguce da smo ovol'ko zaostali i glupi, ili se nekome isplati da uzme pare od kampanje, plati 3 debilna bilborda (zaista su mi debilni, ne znam sta drugi misle o tome), a ostatak stavi sebi u dzep ...

Da se smanji trajanje Granda i ostalih gluposti i da se odvoji dva minuta za ovakve klipove, mislim da bi se mnogi zapitali i razmislili ....
[ Srđan Pavlović @ 02.02.2010. 19:30 ] @
Citat:
Da se smanji trajanje Granda i ostalih gluposti

O tome izgleda mozemo samo da mastamo.
[ superbaka @ 02.02.2010. 19:36 ] @
ja tekstujem samo na otvorenom putu pri brzini do 50km/h bez vozila na vidokrugu i kad bas moram... u svim ostalim situacijama odlazem, ili stanem ako je hitno...
[ bachi @ 02.02.2010. 19:44 ] @
Šta znam, s obzirom da je ovaj baja na nekom video prvo pogledao svoja kola u kakvom su stanju, pa tek onda druga, da bi svatio, možda i za nas nije loše govoriti o tome šta tebi može da se desi, a ne šta drugima možeš da napraviš, jer su ljudi postali sebični, tako da je po meni efektivnije ubio sam sestru; ostao bez noge od - e, puko sam druga kola, a neko treći je poginuo.
[ Ivan Dimkovic @ 02.02.2010. 19:59 ] @
Mislim da je to preterivanje kako su dramatizovali - u pravoj situaciji tesko da taj lik u tim, ovde, skupim kolima ne bi video da se zena sa detetom nalazi u opasnoj situaciji u odnosu na kola ispred njegovih, i sigurno bi znao zasto je auto ispred njega zakocio naglo.

Jedino ako nije gledao, tipa - drndao CD player ili nesto deseto, pa se ispravio bas u tom momentu kada je zena pocela da koci. Sto je malo verovatno bas.
[ antix @ 02.02.2010. 21:24 ] @
I dalje tekstuju i razgovaraju telefonom dok voze ovde u bgd . Najgore sto sam vidio jeste lik koji vozi, tekstuje na jednom mobilnom, a valjda trazi broj ili sta vec na drugom mobilnom... Multitasking for real...
Ne mogu da shvatim takve osobe, da li nesto moze da bude toliko hitno da si u stanju to da radis, a ne mozes da stanes na dva minuta. Na kraju krajeva, ako je toliko hitno pozovi, brze je... a ne da se cimas kuckanjem i ugrozavanjem drugih...

Nego, nije mi jasno ovo u vezi vezivanja pojasa. Zasto je to obavezno?! Uglavnom, kako ja kontam zakon, vecina pravila su tipa: ako naudis drugome kazna je sledeca ili: da ne bi naudio drugome moras da radis to i to, a ne smes to i to...
Ali vezivanje pojasa definitivno ne utice na druge osobe i ne shvatam zasto bi zakon propisivao tako nesto?! Ugrozavas samo sebe ako se ne vezes i zasto bi to bilo koga zanimalo?
(Savestan sam vozac, vezujem se, ne telefoniram i ne tekstujem dok vozim. Samo me zanima vase misljenje u vezi ovoga).
[ maksvel @ 02.02.2010. 21:33 ] @
Posredno možeš da oštetiš druge. Npr. društvo izdvaja dodatne troškove za lečenje, pa bolovanje itd.
Takođe, na neki način se štite i tvoji bližnji, koji su ekonomski, ali i emotivno vezani za tebe.
Meni su veoma "kritični" oni koji klince — ma bebe — drže u krilu dok voze. To je em za policiju, em za Centar za socijalni rad.
[ Ivan Dimkovic @ 02.02.2010. 22:10 ] @
Citat:

Nego, nije mi jasno ovo u vezi vezivanja pojasa. Zasto je to obavezno?! Uglavnom, kako ja kontam zakon, vecina pravila su tipa: ako naudis drugome kazna je sledeca ili: da ne bi naudio drugome moras da radis to i to, a ne smes to i to...
Ali vezivanje pojasa definitivno ne utice na druge osobe i ne shvatam zasto bi zakon propisivao tako nesto?! Ugrozavas samo sebe ako se ne vezes i zasto bi to bilo koga zanimalo?
(Savestan sam vozac, vezujem se, ne telefoniram i ne tekstujem dok vozim. Samo me zanima vase misljenje u vezi ovoga).


Kao sto maksvel rece - posredno ugrozavas druge time sto ces poskupeti svoje lecenje + ako je neko drugi kriv to bi jos podiglo cenu odstete, a mera koja to sprecava je prosta i ne donosi nikakvu stetu.

Takodje, ako sedis nazad, mozes ugroziti zivot vozaca i suvozaca ako se pri kocenju od 150 na 0 pretvoris u leteci projektil.
[ Lesli Eldridz @ 03.02.2010. 00:05 ] @
Citat:
Man-Wolf: Da se smanji trajanje Granda i ostalih gluposti i da se odvoji dva minuta za ovakve klipove, mislim da bi se mnogi zapitali i razmislili ....

[ Ixtis @ 03.02.2010. 01:10 ] @
Nisam pametan oko ovog vezivanja pojasa! Znam par slučaja gde je nevezivanje pojasa ljudima konkretno spasilo živote (usled udara izletali su van auta, i završili sa par ogrebotina i ugruvotina. U suprotnom bi završili zdrobljeni u kolima, ili ostali večni invalidi).
[ stil @ 03.02.2010. 04:08 ] @
Kako su izleteli, glavom kroz vetrobransko staklo ?
[ Blue82 @ 03.02.2010. 05:32 ] @
Stos je u tome sto drustvo ima troskove tvog lecenja koje je obicno jako skupo, a i jos jedna sitnica. Ako si pri relativno maloj brzini sudaris sa nekim, ko je kriv i nisi vezan i malko kroz soferku izadjes da vidis kakvo je vreme napolji postoji velika sansa da pogines i da se druga strana ceo zivot nosi sa tim. Jeste on kriv ali nije morao da te ubije, moglo je proci sa materijalnom stetom. A takodje lica na zadnjoj klupi pri sudaru ako nisu vezana vrlo cesto ubijaju lica na prednjoj klupi jer se sudare glavama bas tamo gde je najnezgodnije, u mali mozak, od nazad.... Sve je to povezano i previse zamrseno.
[ osmania @ 03.02.2010. 08:11 ] @
Najveci problem kod nas dole na Balkanu je Zakonodavstvo. Postoji, a kao i da ne postoji. niko se ne pridrzava, jer svi misle da su usijane glave sto neko spomenu u predhodnom postu kroz sela sa djipom voze 100km/h.
Da se stane pjesaku na pjesacki prelaz to u Vrbasu ne postoji ljudi (Vojvodina).

Jer dole je ono baja(policajac te zaustavi) i ono ako je kazna 1000 dinara ili 1500 zavisi (potplatis ga)ako si u gradu ili provinciji i vozi dalje.
A nasi ljudi kad se napiju to je posebna prica. Kazes mu ne mozes voziti pjan si a on kao da si mu sve poubijao sto si mu to rekao. Odmah se skaca ko ne moze sad ces da vidis i nema on mora da vozi. Nebitno hoce li nekoga ubiti on nije pjan.
I situacija Odjaci srpski bozic, slavilo se itd... liku ne mozes dokazati da je pjan nego on sjeda sa zenom u auto i vozi. Zaustavi ga policija, vako nako jeste li sta popili kaze jesam. Pa vako nako natezanje i ono bilo je.
"Hej kume Bozic je moramo malo da popijemo jel. a Policajac na to ma ok kume samo polako do kuce..." zena prepricava.

Prvo smo mi stoka pa policajci i sve tako ide u krug...

Ovde u Austriji, znaci kad te policija zaustavi drzi ruke na volanu i ne pricaj dok te ne pita nesto...
Kazne su podigli hebeno nevjerovatno voznja sa telefonom 70 eura ako placas na licu mjesta ako ne placas na licu mjesta doci ce ti kuci ali onda je 260 eura... pa ti vidi hoces li pricati ili neces...
I ovde se voza i prave prekrsaji ali veliki prekrsaji jako rijetko kao sto je voznja u pijanom stanju... mislim to je nesto sto ovde covjek najzadnje uradi... jer kazna ti je da se ubijes...

A sto se tice pojasa prije je bilo jedino sigurnosno sredstvo...
mada sad ovaj airbag ima al opet
[ mmix @ 03.02.2010. 10:26 ] @
osmania, kazne su drakonske i kod nas pa opet niko ne je*e tri posto, kod nas ti je kazna za pricanje mobilnim 40e sto je shodno platama daleko skuplje nego u Becu pa opet nista. Ljudi i dalje voze brzo, pricaju mobilnim, tekstuju, ne staju na pesacki, prolaze kroz "mekano" crveno a ponegde bogami i na "tvrdo", piju pa voze, itd. Malo su se ljudi uzentali oko nove godine ali kad se videlo da murije nema sve se vratilo na staro, jedino sto sam video da se primenjuje je clan 66 stav 1 pa sad pauci imaju vise opcija da nose (ja sam npr popio pauka jer po novom zakonu je zabranjeno parkiranje 5m (umesto 3) od prelaza i to po novom zakonu radijalno u bilo kom pravcu, ne samo na trotoaru i kolovozu, dakle cak iako nikome ne smetas ili se nalazis na parkirnom mestu u prekrsaju si, obratite paznju). Tako da problem nije u zakonodavtsvu problem je u primeni istog, sve one silne kamere sa radarima koje planiraju da postave ce malo smanjiti brzine na tim deonicama ali kamera ne moze da spreci tekstovanje i pijanu voznju. Da ne pominjem nemoc drzave prema odredjenim individuama koje uglavnom i voze 100km/h po naseljenim mestima jer znaju da im ni murija ne moze nista.

Sve to polazi od naseg urodjenog otpora prema autoritetu zakona, tj mi ne osecamo neku urodjenu potrebu da postujemo zakon zarad postovanja zakona cak se se i ne plasimo zakona, plasimo se da nas neko ne uhvati i iskoristi zakon da nas kazni. Dakle u odsustvu prinudnog aparata mi zakon tretiramo nistavnim i zamenjujemo ga nasom racionalizacijom sta je vazno i sta nije i u kojoj meri mozemo da krsimo zakon a da to "nije vazno". Superbaka, tebi svaka cast, ali tvoj post je upravo oslikavanje takvog razmisljanja, i nemoj misliti da samo tebe izdvajam, takva razmisljanja cujem bar od nekoliko ljudi na svakom socijalnom okupljanju kad god se tema dotakne saobracaja. Takav nam je mindset.

A inace video iz prve teme je fenomenalno uradjen, tehnicki odlican, psiholoski savrsen, samo mi je diskutabilan njen uticaj na potencijalne prekrsioce. Uglavnom mislim da najvise uticaja ostavlja na ljude koji se vec vezuju, neko sa kompleksom neunistivosti ovo nece razumeti jer se ni na koji nacin nece poistovetiti ili prepoznati.
[ maksvel @ 03.02.2010. 11:00 ] @
^Ja se vezujem, ali kad pogledam ove horor-reklame, ne seda mi se u auto
Izgleda da promeni "mindseta" jedino može da doprinese ispiranje mozga, kao u "Paklenoj pomorandži".
[ Shadowed @ 03.02.2010. 11:28 ] @
Citat:

Ahahah, znaci, posle ovog komentara je u sekundi pala odluka da gledam seriju iako me ranije nije nesto privlacila
[ combuster @ 03.02.2010. 11:42 ] @
Po meni su ovakve reklame preterivanje, gledanje ovakvih scena i nije bas dobro pogotovo za one koji bi o ovome razmisljali dok voze. Dok vozis - ne mislis ni na sta drugo osim na samu voznju, ne preturas po fioci, ne zezas se sa radiom, ne juris papire i ostala sr*** po kolima, ne razmisljas o zenskoj koju treba da pokupis kolima, ne testiras nove gume i slicno. Odlican pregled saobracaja i ispred i iza vozila kojim se upravlja je neophodno i vitalno. Nisam samo ja u pitanju, ko zna kakav kreten je ispred/iza mene i ko mi dolazi u susret. Na svu srecu to vremenom prelazi u rutinu pa ne razmisljas o tome konkretno, dolazi samo od sebe.

Svako mora da prodje kroz pocetni period voznje koji je uvek rizican, pogotovo ako si mlad i neobuzdan, pricao sam sa instruktorom pre neki dan kod koga sam polozio voznju pre 10 godina i rekao mi je da sam uvek imao tesku nogu na gasu i da nije mogao da me obuzda dok sam i na casove isao. Godine su prosle, upadao sam u svakakve situacije. Sada - samo lagano i opusteno, bez zurbe i need4speed-a.

Ono sto mi nije jasno je kada vidim matore vozace koji se svih ovih godina nisu naucili pameti... :(

Za sve mladje koji ovo citaju: Vozis magistralom iza slepera po mraku, krivine svuda - poznajes put. U autu ti smrdi na njegove izduvne gasove ne mozes da dises. Nailazi jedini dugacak pravac u narednih 10km. Izmeris brzinu kojom sleper ide: 50 km/h. Prebacis u nizu brzinu, stisnes papucicu gasa ali ti posle 2 sekunde dok si vec u preticanju milis pored njega. 80 na sat, 100 na sat i napredujes centimetrima u odnosu na njega. Ablendujes, sviras - nista. On brekce pored tebe i ne shisha te ni dva posto. Stizes blizu kabine njegove ali ti ponestaje pravca a autobus izlazi iz krivine iz suprotnog pravca. Sta radis? Da kocis ne mozes. Da das gas - nema sanse da ga preteknes jer budala ne popusta ni sekund. Onda odlucis da sletis sa puta na sljunak i pesak sa 120 na sat i dignes prasinu iza sebe do neba, auto jedva odrzavas da se ne prevrne ili okrene, ruke i noge ti same rade i prebacuju u manju brzinu dok pritiskas pazljivo kocnicu i zakocis na pola metra od parkiranog golfa ispred kafane zbog koje prosirenje i postoji. Sve se to dogadja za manje od 10sec dok si za reakciju imao sekund. Naravoucenije - pazi se slepera jer moze da bude prazan i da ubrzava jace od tvog krsa od yuga a lik je mozda u kabini odvrnuo Karleusu do daske i uopste ne cuje ni tvoju sirenu ni ablendovanje a stis'o je gas kao nenormalan. Sta bi bilo da nije bilo prosirenja pored puta? Za one koji se "zamrzavaju" u ovakvoj situaciji - they are already as good as dead...



[Ovu poruku je menjao combuster dana 03.02.2010. u 12:56 GMT+1]
[ Lesli Eldridz @ 03.02.2010. 20:37 ] @
Citat:
Shadowed: Ahahah, znaci, posle ovog komentara je u sekundi pala odluka da gledam seriju iako me ranije nije nesto privlacila :D
Eh, ne znas sta si propustao. Haus je SMC.
[ maksvel @ 03.02.2010. 21:04 ] @
Sorry na offu
^Toliko mi je ovaj Hju Lori ostao u sećanju iz Crnog Guje, da nema šanse da ga prekontam na ovu ulogu.
K'o kad bi Etkinson glumio u Odeljenju za ubistva.
[ Lesli Eldridz @ 04.02.2010. 00:32 ] @
To je zato sto nisi ni gledao seriju. Kakav princ Dzordz, ovo mu je uloga zivota. Haus je prvi filmski SMC koji se pojavio posle Hanibala Lektora, slusaj ti mene. Trte se tu nesto i Dzon Dou iz 7 ili onaj Jigsaw, ali slabi su za Hausa.
[ Mardz Simpson @ 04.02.2010. 04:12 ] @
Sjajne reklame, onu sa tekstovanjem u voznji sam gledao pre oko pola godine, vrtila se na nekim Madjarskim kanalima.
Ja sam imao nazalost prilike da budem u kolima koja su imala frontalan (dakle odarili ga otpozadi) udes u kola koja su se naglo zaustavila na auto putu a zbog klizavog kolovoza nas auto se nije zaustavio zbog proklizavanja, pa smo udarili u njega sa cca 20-30 km/h. Sta da kazem o osecaju osim da je strasno.Vozac je od nazovi grcenja misica u rukama (da se odupre) iskrivio volan, savio ga kao kiflu.Mi nazad nismo imali pojaseve ali smo dobro udarili kolena, sve stvari na zadnjoj dasci su zavrsili iza nasih ledja, naocare su spale sa glave kao i rajf sa glave! Ko je bio vezan njemu nije bilo nista jer su pojasevi odradili svoje.
Na svu srecu niko nas nije udario otpozadi, i mi smo odlicno prosli kako je moglo da bude.Kazem samo udarci u kolena.
Nego da li meni neko moze reci pri kojoj brzini vec moze doci da se udari glavom i grudima o upravljac, negde sam cuo da je to oko 15 km/h a da nema vezan pojas. U Skodinom manualu sam procitao da pokusaj odupiranja o istrument tablu suvozac koji nije vezan prilikom udara sa 40km/h moze dobiti otvorene prelome podlaktica.
Please,wear your safety belt!
[ CONFIQ @ 19.02.2010. 22:35 ] @
[ igor-ch @ 20.02.2010. 13:21 ] @
Da li se neko mozda seca one reklame u kojoj otac i majka sede napred i vezani su, a devojcica pozadi nije vezana. Prilikom direktnog sudara devojcica izleti kroz sofersajbnu na kojoj se posle vide samo pramenovi njene kose?

Pozdrav!
[ New Village DC @ 20.02.2010. 16:54 ] @
Reklama na temu:



http://www.ibelieveinadv.com/commons/verkehrs.jpg
[ deepwhite @ 04.03.2010. 15:47 ] @
Neka svaki proizvodjac ubaci faradejev kavez u karoseriju a da se sva prateca oprema automatski blokira kad je menjac u brzini. Nema razgovora, nema cackanja dugmica i to je to. To bi trebao biti standard na nivou EU i sire. Kao motori sa D2. Inace kad stigne mobilni internet najebali smo.
[ bakara @ 04.03.2010. 16:46 ] @
Znas li ti sta je to faradejev kavez?
I kako bi te bilo koji kavez zastitio od lupanja glavom o sofersajbnu?
[ Nabukodonosor @ 04.03.2010. 21:36 ] @
Verovatno je mislio zbog mobilnih telefona.
[ deepwhite @ 05.03.2010. 21:18 ] @
bakara ne da ti je pitanje nego ...

naravno da je zbog mobilnih, ne lupa se glava slucajno i nikad se nesrece ne dogadjaju slucajno. uvek neko iz nekog razloga pogresi.
[ bakara @ 06.03.2010. 19:53 ] @
Citat:
deepwhite: bakara ne da ti je pitanje nego ...

naravno da je zbog mobilnih, ne lupa se glava slucajno i nikad se nesrece ne dogadjaju slucajno. uvek neko iz nekog razloga pogresi.

Sta li je pisac ovde hteo da kaze?
[ Ivan Dimkovic @ 06.03.2010. 19:59 ] @
Bilo bi jako tesko izolovati automobil dovoljno dobro da ne propusta mobilni signal - da ne pricamo da je u mnogim automobilima standardni deo opreme eksterna GSM antena.

To nije nacin na koji treba resavati taj problem. Pravi nacin je kombinacija bolje edukacije vozaca (izmedju ostalog, i kroz ovakve klipove) i plus, naravno, ostre kazne za koriscenje mobilnog za vreme voznje. Udarac na dzep najbolje deluje protiv bahatluka.


[ mmix @ 06.03.2010. 20:20 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Bilo bi jako tesko izolovati automobil dovoljno dobro da ne propusta mobilni signal

Narocito ako uzmes u obzir da co'ek moze jednostavno da otvori prozor
[ Shadowed @ 06.03.2010. 21:41 ] @
E sad, jos i da otvara prozor. Napraviti automobile tako da se ne moze otvoriti prozor i stvar resena (ili bar blize resenju) :)
[ Marko_L @ 06.03.2010. 22:00 ] @
Ili još bolje, napraviti automobile kojima se gasi motor čim stisneš gas, pa tako lepo kad ne možeš da kreneš, ne možeš ni da zvekneš nekoga.
[ Ivan Dimkovic @ 06.03.2010. 22:15 ] @
Ma zabraniti automobile - mnoge drzave kazu "brzina ubija", a ako idete peske sve i da trcite najbrze sto mozete - nema teorije da prebacite par desetina km/h i eto ... bezbedni smo :)
[ Machiavelli... @ 08.03.2010. 19:43 ] @
Idi bre Ivane, najezi se kad videh onu reklamu... Sve u svemu slazem se

1. Drakonske novcane kazne i poeni za text
2. Obavezna upotreba hands free devices prilikom razgovora (kupos sluske sa microfonom za telefon - nije vise od 5$ ili bluetooth cirka 30$-ak)

Recimo u New Jersey je to odavno zakon, u Pennsylvania je pocelo skorije od kada se digla velika buka kad je decko ubio devojku na raskrsnici, bas blizu mene u south philly, dok je text-ovao.

A kad internet postane standard u automobilima jadni mi. Neka recimo dok se kola krecu brze od 5mi/h jednostavno iskljuci vozacev ekran li nesto slicno, otkud znam... Ako to lepo ne regulisu tacno znam da ce biti ljudi koji bleje u TV ili FB dok voze...
[ Ivan Dimkovic @ 08.03.2010. 19:50 ] @
Interesantna stvar oko svega toga su rezultati skorijih istrazivanja....

Zapravo, nije koriscenje telefona ono sto izaziva udese - vec smanjenje paznje tj. skretanje paznje na nesto drugo.

Sta to znaci? To znaci da i hands-free moze biti podjednako opasan ako se covek udubi u konverzaciju do te mere da prestane da biva fokusiran na put ispred sebe :( Ja generalno izbegavam i hands-free konverzaciju iako imam integrisan HF sistem u autu... da ne pricamo da je cesto zvuk motora suvise jak pa moram da se naprezem da cujem sta druga strana ima da kaze (bas danas sam imao taj slucaj) - u tom slucaju samo zamolim ljude da se cujemo kasnije, kako ne bi morali da se dovikujemo.

SMS-ovanje je ubedljivo najgore zato sto >garantuje< skretanje paznje - moras da gledas u ekran sta kucas... sto znaci da ne gledas ispred sebe :(

Ista stvar i za taj mobilni internet i sl... doduse, koliko mogu da vidim - noviji IVI sistemi su dizajnirani tako da vozac ne moze da pristupi takvim stvarima dok je automobil u pokretu - cak postoje specijalno polarizovani LCD-ovi koji na stranu vozaca salju, recimo, navigaciju - a na stranu suvozaca salju film.
[ Marko_L @ 10.03.2010. 21:15 ] @
Citat:
Zapravo, nije koriscenje telefona ono sto izaziva udese - vec smanjenje paznje tj. skretanje paznje na nesto drugo.

Upravo to. I nikako mi nije jasno kako ljudi tako olako stavljaju glavu u torbu... kao da ne može da sačeka sat ili sat i po vremena da stigne tamo gde je krenuo ili 15-20 minuta da nađe zgodno mesto da se zaustavi i da obavi taj neki razgovor koji sasvim sigurno nije nešto mnogo hitan, jer ko obavlja toliko važne razgovore koji ne mogu da sačekaju 15 minuta, takav sigurno ne vozi svoj auto, nego ima šofera koji ga vozi, a on na zadnjem sedištu može da radi šta hoće. U svakom slučaju, ne vidim nijedan dobar razlog zašto bi neko koristio mobilni telefon za bilo šta, niti čačkao bilo koji drugi gedžet koji odvraća pažnju u toku vožnje. Čak i podešavanje radio stanice može da bude opasno, a dosta ljudi to radi čak i pri velikim brzinama. Zar je toliko teško naštelovati radio stanicu pre nego što kreneš ili barem na nekom semaforu ili na kraju krajeva narezati CD sa onim što hoćeš da slušaš i teraj.
[ zoksula @ 15.03.2010. 02:09 ] @
Taj pojas je smejurija. Odavno je trebao da bude tehnicki prevazidjen modernijom tehnologijom.
[ zoksula @ 15.03.2010. 02:13 ] @
Citat:
Marko_L: Upravo to. I nikako mi nije jasno kako ljudi tako olako stavljaju glavu u torbu... kao da ne može da sačeka sat ili sat i po vremena da stigne tamo gde je krenuo ili 15-20 minuta da nađe zgodno mesto da se zaustavi i da obavi taj neki razgovor koji sasvim sigurno nije nešto mnogo hitan, jer ko obavlja toliko važne razgovore koji ne mogu da sačekaju 15 minuta, takav sigurno ne vozi svoj auto, nego ima šofera koji ga vozi, a on na zadnjem sedištu može da radi šta hoće. U svakom slučaju, ne vidim nijedan dobar razlog zašto bi neko koristio mobilni telefon za bilo šta, niti čačkao bilo koji drugi gedžet koji odvraća pažnju u toku vožnje. Čak i podešavanje radio stanice može da bude opasno, a dosta ljudi to radi čak i pri velikim brzinama. Zar je toliko teško naštelovati radio stanicu pre nego što kreneš ili barem na nekom semaforu ili na kraju krajeva narezati CD sa onim što hoćeš da slušaš i teraj.


A sta je sa svim onim reklamama za kockarnice koje takodje stoje pored puta na bilbordima (iako ne bi smele po zakonu).

I ne znam sto mislis da je slusanje radija ili necega takvog takodje ne odvraca paznju manje nego razgovor telefonom ali ipak odvraca.

Stvar je u tome sto je stvar kao voznja odavno trebala da bude lisena ljudskog prisustva i automatizovana. Nije covek robot pa da radi automatske radnje kao voznja pakovanje pilica i slicno -ali nekima te radnje prijaju.
[ zoksula @ 15.03.2010. 02:15 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Interesantna stvar oko svega toga su rezultati skorijih istrazivanja....

Zapravo, nije koriscenje telefona ono sto izaziva udese - vec smanjenje paznje tj. skretanje paznje na nesto drugo.



Verujem da istrazivanja kazu da su u tim situacijama zene sposobnije kao vozaci (multi threading)
[ Srđan Pavlović @ 15.03.2010. 02:25 ] @
Citat:
Taj pojas je smejurija

S obzirom na to koliko je zivota spasao do sada, ne bih ga nazvao smejurijom.
[ Marko_L @ 15.03.2010. 02:58 ] @
Citat:
A sta je sa svim onim reklamama za kockarnice koje takodje stoje pored puta na bilbordima (iako ne bi smele po zakonu).

Ne znam, ne gledam bilborde. Ako si primetio kršenje, zakona, izvoli prijavi.
Citat:
I ne znam sto mislis da je slusanje radija ili necega takvog takodje ne odvraca paznju manje nego razgovor telefonom ali ipak odvraca.

Meni lično muzika pomaže da se skoncentrišem i ne odvlači mi pažnju... Ako nekome odvlači, onda naravno, ne treba da sluša muziku dok vozi. Što se tiče razgovora mobilnim, to definitivno nije isto. Muzika ide u jednom smeru i ne zahteva neku posebnu koncentraciju da bi je slušao, dok kad razgovaraš sa mobilnim ti moraš da usmeriš deo pažnje na sagovornika da bi ga razumeo, zatim osmislio šta da odgovoriš i tako u krug... tako da je razgovor mobilnim telefonom mnogo opasniji.
[ mmix @ 15.03.2010. 10:40 ] @
Citat:
zoksula: Stvar je u tome sto je stvar kao voznja odavno trebala da bude lisena ljudskog prisustva i automatizovana.


Pa i jeste, zove se javni prevoz. Svi koji hoce da pricaju dok voze i da tekstuju, i da namestaju obrve i jedu burek i slicne djakonije to mogu da urade u pokretu u javnom prevozu. Ako si za volanom, onda si za volanom. Oni koji sve te stvari a i druge koje odvlace paznju cine dok voze NISU dobri vozaci kako sebe cesto reklamiraju, to su LOSI vozaci koji se jos nisu slupali. Danas sam bas imao verblani duel sa taksistom koji je vozio mene i klinca u vrtic, kad je dolazio ka zgradi vidim ga da vozi i tekstuje, onda se okrece na putu (ono iz tri cuga) sve vreme ne ispustajuci telefon iz ruke, onda stane i dok mi ulazimo i dalje kuca poruku i i krece da upali taksimetar. I kad sam ga zamolio da ostavi telefon i ne kuca poruke dok nas vozi sav je bio zblanut i "uvredjen", "on to zna, ne moram da ga opominjem, on to nikad ne radi kad je musterija unutra", valjda ako nisi musterija onda je ok da te zgazi dok tekstuje. I sve se mislim da ne bi kucao da ga nisam opomenuo.
[ zoksula @ 16.03.2010. 04:10 ] @
Citat:
Srđan Pavlović: S obzirom na to koliko je zivota spasao do sada, ne bih ga nazvao smejurijom.


Koliko?

Mislim da je pojas dizajniran kao stvar za uzimanje para ako ga ne vezes nego da spasava zivote. Moda je nekom i spasio zivot - ali sigurno je da je primarna funkcija ista ko funkcija poreza.
[ zoksula @ 16.03.2010. 04:12 ] @
Citat:
Marko_L: Meni lično muzika pomaže da se skoncentrišem i ne odvlači mi pažnju... Ako nekome odvlači, onda naravno, ne treba da sluša muziku dok vozi. Što se tiče razgovora mobilnim, to definitivno nije isto. Muzika ide u jednom smeru i ne zahteva neku posebnu koncentraciju da bi je slušao, dok kad razgovaraš sa mobilnim ti moraš da usmeriš deo pažnje na sagovornika da bi ga razumeo, zatim osmislio šta da odgovoriš i tako u krug... tako da je razgovor mobilnim telefonom mnogo opasniji.


Da naravno. Ali nekome je isto tako lako i opustajuce da prica kao sto je i tebi da slusa muziku.
zakljucak obe stvari su opasne i bilbordi i gole zene na automobilima.



Citat:
Marko_LNe znam, ne gledam bilborde. Ako si primetio kršenje, zakona, izvoli prijavi.


Ako bih trebao da JA prijavljujem ocigledno krsenje zakona ... i to svih zakona to bi trajalo 24 sata dnevno ako ne i vise.
[ zoksula @ 16.03.2010. 04:14 ] @
Citat:
mmix: Pa i jeste, zove se javni prevoz. Svi koji hoce da pricaju dok voze i da tekstuju, i da namestaju obrve i jedu burek i slicne djakonije to mogu da urade u pokretu u javnom prevozu. Ako si za volanom, onda si za volanom. Oni koji sve te stvari a i druge koje odvlace paznju cine dok voze NISU dobri vozaci kako sebe cesto reklamiraju, to su LOSI vozaci koji se jos nisu slupali. Danas sam bas imao verblani duel sa taksistom koji je vozio mene i klinca u vrtic, kad je dolazio ka zgradi vidim ga da vozi i tekstuje, onda se okrece na putu (ono iz tri cuga) sve vreme ne ispustajuci telefon iz ruke, onda stane i dok mi ulazimo i dalje kuca poruku i i krece da upali taksimetar. I kad sam ga zamolio da ostavi telefon i ne kuca poruke dok nas vozi sav je bio zblanut i "uvredjen", "on to zna, ne moram da ga opominjem, on to nikad ne radi kad je musterija unutra", valjda ako nisi musterija onda je ok da te zgazi dok tekstuje. I sve se mislim da ne bi kucao da ga nisam opomenuo.


Npr ... mislio sam na robotozovanje vozila - dakle vozilo bez ljudskog prisustva koje ne pravi greske.Lako za realizovanje .. veoma.

Samo onda ne bi bilo kazni.
[ Ivan Dimkovic @ 16.03.2010. 08:15 ] @
Citat:
zoskula
Mislim da je pojas dizajniran kao stvar za uzimanje para ako ga ne vezes nego da spasava zivote. Moda je nekom i spasio zivot - ali sigurno je da je primarna funkcija ista ko funkcija poreza.


Moj kolega je poginuo jer nije vezao pojas. Poginuo, nema ga vise - jbg.

O kakvom bre uzimanju para pricas? Samo po dzunglama ljudi ne vezuju pojas - van dzungli se pojas vezuje instinktivno, posto se to nauci jos od vozacke skole. Nema sanse da zaboravis, kao sto ne zaboravljas da obuces pantalone pre nego sto izadjes iz kuce.

Tako ce biti i u Srbiji sa novim generacijama - jedino oni od 50+ godina sad mozda imaju problem zato sto su 30+ godina izigravali baje (sve sam Fandjo i Sena), e za njih postoji kazna da se nauce, ko Pavlovljev refleks bato.
[ Srđan Pavlović @ 16.03.2010. 08:27 ] @
Citat:
Mislim da je pojas dizajniran kao stvar za uzimanje para ako ga ne vezes nego da spasava zivote

Jeste, a retrovizor je dizajniran kao stvar u kojoj ce plavusa da se ogleda kad popravlja sminku.
Samo za motor auta, nisam siguran cemu sluzi, imas neku ideju? :)
[ mmix @ 16.03.2010. 08:33 ] @
Citat:
zoksula: Npr ... mislio sam na robotozovanje vozila - dakle vozilo bez ljudskog prisustva koje ne pravi greske.Lako za realizovanje .. veoma.


Zasto bi onda isao takvim kolima? Ne vozis, nema kontrolu, a snosis pun trosak puta? To je futuristicka glupost koja ne bi smela da se dozvoli, i nije ekonomija jedini aspekt postoje i druge pravne zackoljice, ako ti "vozis" takvo vozilo i dok ga robot voza ti citas novine i na put istrci dete, sta ce robot da uradi? Da zgazi dete? Da predje u drugu traku u direktan sudar? U toj situaciji ne postoji bezgresno resenje samim tim robot mora da napravi gresku jer neko mora da strada. Ko onda preuzima odogovornost? Ali ne, to je do jaja, da covek cita novine dok ga robot voza, ima auto ali je lenj da ga vozi, a i dalje moze da se sepuri jer nije selja koji se vozi busom?
[ maksvel @ 16.03.2010. 09:10 ] @
^Dođosmo do I. Asimova
A zašto ljudima smeta da vežu pojas?? To valjda znači da ih je strah, pa onda nisu "baje".
Mada, ima i ministara koje pojas mnogo steže. To je valjda prihvatljivo opravdanje
[ Marko_L @ 16.03.2010. 09:25 ] @
Pa, realno, jeste udobnije voziti bez pojasa. Problem je samo što postane jako neudobno ako dođe do naglog zaustavljanja :)
[ Java Beograd @ 16.03.2010. 09:26 ] @
Citat:
zoksula: Npr ... mislio sam na robotozovanje vozila - dakle vozilo bez ljudskog prisustva koje ne pravi greske.Lako za realizovanje .. veoma.

Mislim da je teleportacija mnogo lakša za realizaciju.
[ Ivan Dimkovic @ 16.03.2010. 10:48 ] @
Citat:
Marko_L
Pa, realno, jeste udobnije voziti bez pojasa. Problem je samo što postane jako neudobno ako dođe do naglog zaustavljanja :)


:)

Ne znam za druge, ali meni je apsolutno ista udobnost sa ili bez pojasa - pod uslovom da je sediste podeseno kako treba pa ne moras da se "naginjes" na volan.
[ Flo33 @ 16.03.2010. 18:03 ] @
Imaju da se kupe žabice za pojas da ne bude baš stegnut, mada se svekim centimetrom popuštanja pojasa povećava rizik. Nije mi jasno da nekome smeta pojas. Ja se osećam neugodno ako ga ne stavim. Pa i na 100m relaciji.

Neko reče za ekrane, oni i jesu povezani sa ručnom kočnicom, i ako nije podignuta neće ti raditi film, internet, šta god. Ili se u nekim slučajevima gase kada vozilo ide preko 5km/s.

Danas sam prošetao gradom, onako, dužu relaciju, i obratio pažnju na vozače. Ne vidim neki napredak u odnosu na stari zakon. Sem nekih 70% upaljenih farova. I nikako mi nije jasno kada će se zaustaviti divljanje BUDALA na motorima. (naravno mislim na divljake koji voze po 150km/s po gradu, itd..) Danas sam ih bar 10 video. U roku od sat-dva.
[ Shadowed @ 16.03.2010. 18:38 ] @
Citat:
mmix: Zasto bi onda isao takvim kolima? Ne vozis, nema kontrolu, a snosis pun trosak puta? To je futuristicka glupost koja ne bi smela da se dozvoli, i nije ekonomija jedini aspekt postoje i druge pravne zackoljice, ako ti "vozis" takvo vozilo i dok ga robot voza ti citas novine i na put istrci dete, sta ce robot da uradi?

Ako se saobracaj fizikci odvoji od pesaka, rizik za ovo je vrlo mali. Npr. saobracaj bi mogao biti u tunelima, pod zemljom.
[ Ivan Dimkovic @ 16.03.2010. 18:41 ] @
Budala na motorima koji idu N puta brze od dozvoljene brzine ima svuda :) I generalno - jedina stvar koja ih zaustavlja je udes :-)))

Pre neki dan - dakle, vozim se sa posla kuci, ni ja ne idem sporo - oko 180... odjednom prolece neki ludak na motoru koji je prelazio iz trake u traku konstantno.

Pa brate... da se ukuca u nesto sa njegovih ~200 km/h nista od njega ne bi ostalo... valjda zato moraju da nose ona tesna odela, da im svi organi ostanu na mestu - lakse zbog ciscenja posle :-)

Kolega koji vozi motor inace kaze da je takva voznja (agresivna) jedini nacin da ih ljudi adekvatno primete... sta znam, ja ipak ne bih voleo da me neko "ne primeti" i raspali... posto je auto prilicno jaci :)

[ Nebojsa Milanovic @ 16.03.2010. 18:45 ] @
Malo ću se osvrnuti na ovu misao:

Citat:
Marko_L: Pa, realno, jeste udobnije voziti bez pojasa. Problem je samo što postane jako neudobno ako dođe do naglog zaustavljanja :)


Marko, nisu u pravu, čini ti se.

Vožnja sa dobro podešenim sedištem i pojasom nije ništa manje udobna, naprotiv, prilikom brze vožnje kroz krivine gde telo moraš da držiš u pravcu, pojas pomaže da se manje naginješ, plus što te i malo pritiska za sedište čime se i više "kačiš" za ispupčene strane sedišta - što direktno vodi manjem zamaranju tokom vožnje.
[ skemamen @ 16.03.2010. 19:17 ] @
Voznja sa pojasom NIKAKO nije udobnija i ne moze ni biti udobnija, logika jel'...? Bez obzira na bilo kakav polozaj i udobnost sedista...
P.S. Odlicna reklama na pocetku, postovana od autora teme...
[ Flo33 @ 16.03.2010. 19:34 ] @
Ivane, ti pričaš o autobahn-u. Ja pričam o Kneza Miloša, Milutina Milankovića, Mihaila Pupina. Gde je ograničenje 50, i uvek ima stotine vozila, pešaka, POLICAJACA!
[ mmix @ 16.03.2010. 19:57 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Budala na motorima koji idu N puta brze od dozvoljene brzine ima svuda I generalno - jedina stvar koja ih zaustavlja je udes ))
Pre neki dan - dakle, vozim se sa posla kuci, ni ja ne idem sporo - oko 180... odjednom prolece neki ludak na motoru koji je prelazio iz trake u traku konstantno.
Pa brate... da se ukuca u nesto sa njegovih ~200 km/h nista od njega ne bi ostalo...


Pa iskreno ni od tebe ne bi nista ostalo Kola bi mozda i prezivela ali putnici nikako tu ni pojas ni airbag ne pomaze.

Citat:
Shadowed: Ako se saobracaj fizikci odvoji od pesaka, rizik za ovo je vrlo mali. Npr. saobracaj bi mogao biti u tunelima, pod zemljom.

Mislis ko Will Smith, onda ce banda robota da te ispreskace u tunelu . Te utopijske vizije nase zajednicke buducnosti su mi bar za sada na osnovu realnih iskustava veoma nerealne, mnogo je izvesnija mogucnost u kojoj cemo pobiti jedni druge oko neke strateske sirovine. Civilizaciji u mracnom dobu ne treba automatizovan autoban

[ nkrgovic @ 16.03.2010. 20:17 ] @
Citat:
Flo33: Ivane, ti pričaš o autobahn-u. Ja pričam o Kneza Miloša, Milutina Milankovića, Mihaila Pupina. Gde je ograničenje 50, i uvek ima stotine vozila, pešaka, POLICAJACA!

I svi ti policajci vrlo uspesno gledaju u zid bas u onom trenutku kad neki majmun u crnom audiju/mercedesu/cemu_god sa zatamnjenim staklima prodje 150km/s kroz srednju traku.... E sad, to sto ti vozis ispod 50 je super, ali ako on vozi 100 i udari te ceono... Lepo je lagati sebe da ti pojas ne treba - mada, to je, valjda, prirodna selekcija. Oni koji ne vezu pojas dobiju Darvinovu nagradu :).

Inace, ja sam za ukidanje obaveze vezivanja pojasa, ali uz uslov da se onima koji voze (ili se voze) bez pojasa ne priznaje nikakvo osiguranje, ukljucujuci i zdravstveno. Ako nesto slupas, sve placas, ako sebe slupas placas i lecenje. Samo po dzepu.

P.S. Pojas vezujem cim sednem u auto, bez obzira na koje mesto i savrseno mi je udobno. Stavise, navikao sam na njega tako da mi je, psihicki, neprijatno ako NISAM vezan.
[ Beltrammi @ 16.03.2010. 20:21 ] @
Pojas bez airbag je gotovo sigurna smrt, a sa airbagom moze da pomogne ali samo do odredjene brzine mozda nekih 50km/h posle toga nema spasa. Zasto ?

Pa problem je ono sto se zove trenutno zaustavljanje. To je strahovit pritisak na telo, unutrasnje organe najpre srce, slicno onome koji bi bio pri ulasku u vakuum. Sad oni sto obozavaju pojas i slicne zajebancije jedva cekaju da se neko spuca bez pojasa pa da kazu kako bi on preziveo da je imao pojas. Video sam pre neki dan strahovit udes i coveka lepo zavijenog u svacetri airbag, zaspao kao andjeo, a unutra je verovatno sav izlomljen.
[ 3way @ 16.03.2010. 20:29 ] @
Citat:
Beltrammi:
Pa problem je ono sto se zove trenutno zaustavljanje.


A jes, mnogo je udobnije da se mekano prizemljis na volan, pijedestal i motor koji se prosetao do kabine. Sem toga, pojas nije lanac, da te zakuca za sediste.
http://www.wtpdmorris.org/Traffic/programs/Click/sbelt.html

Citat:
...slicno onome koji bi bio pri ulasku u vakuum...

Pazi kad ni izdaleka nema veze sa takvim povredama...
[ Ivan Dimkovic @ 16.03.2010. 20:30 ] @
Vecina udesa se i dese pri brzini oko 50 km/h.

Zato sto ljudi koce pre udesa - pa prosecna brzina taman dodje tu negde. Tako da pojas I TE KAKO cini razliku izmedju zivota i smrti u jako velikom broju slucajeva.

Naravno da, ako se udes desi na mnogo vecoj brzini, da nema nicega sto moze da spase coveka osim ciste srece. Ali takvi udesi su relativno retki u odnosu na vecinu.

Takodje, obicno se vecina udesa desava van auto puteva - oko urbanih zona. Takodje, to znaci i manju prosecnu brzinu.

Citat:

Video sam pre neki dan strahovit udes i coveka lepo zavijenog u svacetri airbag, zaspao kao andjeo, a unutra je verovatno sav izlomljen.


Opet su mu sanse da prezivi mnogo vece nego da postane projektil kroz soferku.

Citat:
mmix
Pa iskreno ni od tebe ne bi nista ostalo Kola bi mozda i prezivela ali putnici nikako tu ni pojas ni airbag ne pomaze.


Da to je skroz tacno, ali ja kada vozim brzo, obicno ne ulecem u nekakve manevre vec drzim rastojanje (ako ima nekog ispred ;-) i ne pada mi na pamet da se probijam iduci iz leve u desnu traku "cik-cak" - to sto sam ja vidjao da rade motoristi ovde je nista drugo nego potencijalno samoubistvo.

Dovoljno je samo da neki coravi starkelja ili neka budala "u svemiru" krenu da preticu onoga ispred njih bez da te vide na tvom motorcicu kako si iza njih i pravis svoje manevre, i mozes da se slikas. Pri tim brzinama preko 150 km/h, samo bi se skrsio a onda bi preko tebe "presao" onaj iz leve trake koji je bio iza... ne bas lep nacin da se pogine.


[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 16.03.2010. u 21:43 GMT+1]
[ gigamg1 @ 17.03.2010. 00:13 ] @
Jeste da nemam vozacku nesto preterano dugo ali verujem da pojas donekle povecava sanse prezivljavanja.
U nasoj drzavi mnogo sta fali da bi saobracaj bio sigurniji npr. losi putevi gde ima takvih rupa da mozes da otkines tocak bukvalno, policajska fora "tebe vidim, a tebe ne vidim", losi saobracajni znakovi i jos dosta stvari. Evo bas pre 2.5h kad sam se vracao kuci isao sam kroz neosvetljenu ulicu (gle cuda, kako je to moguce) i ispred mene je bio neki lik vukao se 20h jer je telefonirao, blicnem mu, dam (z)migavac i gas lepo, u tom trenutku taj isti vozac je dao gas i naglo ubrazao kada sam ja bio u pola preticanja i sto je najbolje biciklista bez svetla je isao iz suprotnog pravca, jedva sam zakocio i sklonio se s puta. Uslo mi u naviku da svaki puta usporim blizu raskrsnice imao ili ne imao prvenstvo jer par puta mi je izletao manija iz pravca bez prvenstva. Velika vecina vozaca leti 100km/h preko raskrsnice kada imaju prvenstvo prolaza, sta mislite sta bi se desilo kada bi se dogodile obe situacije manijak bez prvestva prolaza i manijak sa prvenstvom prolaza. A za traktoriste bez osvetljenja na otvorenim putevima necu ni da govorim.

Manijaci bez osecaja za masinu ako ne dozive udes onda njihova vozila imaju veoma kratak zivot. Imam drugara kojem je priliko izvodjenja tzv "uletanja pod rucnom" pukla sajla od rucne kocnice i zalepio se za drva ali srecom, preziveo je i sto je najgore, on to i dalje radi kao da nista nije bilo.
Nemora da znaci da ako vezes pojas mozes da se divljacis po putu, pojas je prvestveno tu da nas zastiti od nesavesnih vozaca ali ako ti vozis pijan i vozis iz jedne trake u drugu i udari te neko iz suprotnog pravca nemora da znaci da je on kriv i da te moraju pojas i airbag spasiti od nezeljne situacije. Uostalom, zasto uopste i prodaju obicnim ljudima vozila koja mogu da razvoju brzinu od (lupam) 220-280 km/h i zasto se neke osobe misle da ako vozilo moze da ide 200 km/h da ono automatski mora da ide toliko
[ Dennis @ 04.04.2010. 10:02 ] @
Sigurno ima i takvih slučajeva, ali statistički gledano, više života se spasi vezivanjem pojasa...
[ Cezar @ 17.04.2010. 23:17 ] @
Ovo nema veze s pojasom, ali treba pogledati...
http://www.youtube.com/watch?v=FSSPyD7gOW0&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=8LhMMuAp7hc
[ Ivan Dimkovic @ 17.04.2010. 23:33 ] @
Citat:

Uostalom, zasto uopste i prodaju obicnim ljudima vozila koja mogu da razvoju brzinu od (lupam) 220-280 km/h


Zato sto niko ne bi kupovao skuplji auto da svi idu max. 130 km/h. Opel Korsa iz 1998-me moze bez frke da se vozi 150 km/h... sto bi onda neko kupovao nesto skuplje?

A i zato sto je voznja preko 220 km/h super stvar... sto kaze stara poslovica, ne ubija brzina nego rapidna promena iste :-)
[ Zeleni zub @ 18.04.2010. 08:34 ] @
off:
Ako vec pricamo o brzini 120 km/h, bolje je voziti se tom brzinom u autu ciji je maksimum 250 km/h nego u autu ciji je maksimum npr. 130 km/h ;)
[ worthy @ 21.04.2010. 17:10 ] @
O cemu vi raspravljate. Poedite uredjene drzave i Srbiju.

90-te su odradile svoj posao i ovaj narod ce se tesko promeniti.

Mora minimum 4-5 generacija da prodje da bi dosli na neki razuman nivo.
[ 101010 @ 21.04.2010. 19:54 ] @
Ne mora.
Verovatno se neki od vas secaju da smo devedesetih gotovo svi vozili bez pojaseva. Retkost je bilo videti u gradu kako neko ima vezan pojas. A onda su u nekom trenutku smislili da treba da povecaju bezbednost, propisali u to vreme drakonsku kaznu za nevezan pojas 300 ili 600 din i striktno poceli da je sprovode. I za par dana ceo Bg je vozio sa vezan. A to uopste nije bila laka tranzicija (sa nevezivanja, na vezivanje) koliko god to smesno zvucalo.

Koristeci isti sistem i primenom bilo kog zakona o saobracaju mogli su drasticno smanjiti broj nezoda i udesa. Ali to se nije desilo.

p.s. da li imate neke kvalitetne reklame na ovu temu ali vezane za alkohol ili kucanje sms-a
[ Suns @ 21.04.2010. 23:23 ] @
Imaš na prvoj strani reklamu za kucanje SMS, kada se tri devojke voze u kolima i naravno slupaju jer vozač kuca SMS dok vozi.
[ anon70939 @ 11.05.2010. 10:27 ] @
@Ivan Dimkovic

non stop pominjes kako ti vozis brzo i kako je to normalna stvar (cak i 180 km/h), verovatno zato sto ti to "znas da radis dobro".

Po meni si isti kao @superbaka koji pravda sebe kako tekstuje pri brzini od "samo" 50 km/h...
[ Ivan Dimkovic @ 11.05.2010. 10:32 ] @
Vozim brzo kao i svi ostali na auto putu. Posto zivim u zemlji gde je to legalno i normalno. Van spiceva neces videti nikog da ide sporije od 150 km/h osim kamiona.

Za voznju od 200 km/h na auto putu nije potrebno nikakvo specijalno znanje voznje, cak je mogucnost da se nesto nepredvidjeno desi daleko manja nego na putevima nize kategorije, jer je auto put prav, sa ogradom koja razdvaja smerove i nema raskrsnice / semafore itd..

Ovo potvrdjuju i sve statistike - broj fatalnih udesa na autoputevima je visestruko manji od broja udesa na regionalnim i gradskim putevima. A, takodje, nema razlike u broju udesa po kilometru na delovima puta gde nema ogranicenja brzine kada se uporedi sa delovima na kojima vazi ogranicenje brzine. Takodje, istrazivanja pokazuju da je ovde najvise udesa na deonicama auto puta gde je ogranicenje brzine oko 100 km/h.

Tekstovanje, sa druge strane, UVEK oduzima paznju - i bas na brzinama "od oko" 50 km/h se upravo i desava najveci broj udesa.

Potpuno razlicite stvari. Zato je tekstovanje ilegalno, dok je voznja 200 km/h na auto putu, bar ovde gde najcesce vozim, savrseno legalna i normalna.

Kome to smeta i ko zeli da vozi brzinama od 100-120 km/h, uvek ima desnu traku.

Btw, kad putujem negde gde postoje ogranicenja - ta ogranicenja postujem, eventualno idem do 20 km/h brze max.
[ IonX @ 25.05.2010. 09:03 ] @
Učestvovao sam u 4 sudara do sada (u jednom kao vozač). Ni u jednoj niko u kolima nije bio vezan i nikad niko nije bio povređen, jer je u pitanju bila gradska vožnja gde normalan čovek i ne ide preko 50-60, a kad dođe do kritične situacije, normalno, počinje da koči pa je brzina daleko manja u trenutku sudara.
Zaključujem da pojas ima smisla samo pri većim brzinama, van grada.

I, da. Nikako nije i ne može biti udobno kada te nešto pritiska preko grudi, koliko god neki sebe ili druge zavaravali.

Vezujem se samo zato što moram, i imam bar 10% sputanije pokrete prilikom takve vožnje i osećam se vrlo neprijatno. Sreća pa nisam imao vozačke ture duže od sat i po vremena otkako je počelo ovo drakonsko kažnjavanje, inače bih poludeo.


BTW pritom se protiv pijandure koja se zamalo slupala niz stepenice Skupštine Srbije pre pola godine uopšte nije ni pokretao postupak.
http://www.youtube.com/watch?v=qyzwRGZ-3p0
Ali zato, kažnjavaj boraniju koja se ne vezuje.
[ Ivan Dimkovic @ 25.05.2010. 09:10 ] @
Tvoja 4 iskustva su apsolutno nedovoljna da se izvuce bilo kakav zakljucak.

Realna statistika ipak kaze nesto sasvim drugacije i bas zbog toga je pojas obavezan u svakoj civilizovanoj drzavi. Dovoljno je da te pojas spase jednom u sto potencijalnih slucajeva pa da opet bude obavezan.

Sto se komotnosti tice, to je opet stvar licnog ukusa - meni pojas ne smeta ni malo, recimo.

Citat:

BTW pritom se protiv pijandure koja se zamalo slupala niz stepenice Skupštine Srbije pre pola godine uopšte nije ni pokretao postupak.
http://www.youtube.com/watch?v=qyzwRGZ-3p0
Ali zato, kažnjavaj boraniju koja se ne vezuje


Ove stvari nemaju veze jedna sa drugom. Ne mozes jednom nepravilnoscu pravdati drugu.
[ Suns @ 25.05.2010. 09:22 ] @
Pojas jedino može da smeta nekom ko ima preko 130kg inače je projektovan sasvim dobro da ne smeta većini vozača.

Pojas da ne vrši funkciju čuvanja života nebi sigurno bio tu gde jeste.


Primer: Jedan moj dobar kolega je u saobraćajnoj nesreći udario u bankinu pri velikoj brzini auto je bio slupan skroz, on je preživeo jer je imao pojas što su mu rekli svi na uviđaju i pokazali gde bi završio da nije imao pojas, čoveku je isti taj pojas smrvio ključnu kost, ali fakat on dan danas se zahvaljuje na tome jer mu je pojas spasio život.

Primer2: Pokojna ćerka (umrla je kasnije od neke bolesti ne usred saobraćajne nesreće) od poznanika je vozila neki novi (nov u smislu iz prodavnice kupljen tek) mercedes ovde po Beogradu, išla je 40km/h ispred nje je iz poprečne ulice izleteo kamion na crveno i ona je uz silu kočenja udarila u taj kamion sa nekih 20km/h što je dovoljno da razbije recimo far na kolima i to je to. Njoj je airbag izleteo iz volana i otkinuo donju vilicu, devojka je posle toga išla na 8 operacija i plastičnu hirugiju. Znači ona je udarila u taj kamion (i kamion s kretao jako sporo) auto se zaustavio i posle 5 sekundi izleće airbag.

Baš bezveze...
[ bakara @ 25.05.2010. 09:47 ] @
Citat:
Suns:Njoj je airbag izleteo iz volana i otkinuo donju vilicu, devojka je posle toga išla na 8 operacija i plastičnu hirugiju. Znači ona je udarila u taj kamion (i kamion s kretao jako sporo) auto se zaustavio i posle 5 sekundi izleće airbag.

Baš bezveze...

Naravno da je bezveze, kada nije bile vezana pojasom...zato pojas i sluzi da ne dozvoli da se glava priblizi volanu kada izlece air bag.
[ bakara @ 25.05.2010. 09:53 ] @
Citat:
IonX: Učestvovao sam u 4 sudara do sada (u jednom kao vozač). Ni u jednoj niko u kolima nije bio vezan i nikad niko nije bio povređen, jer je u pitanju bila gradska vožnja gde normalan čovek i ne ide preko 50-60, a kad dođe do kritične situacije, normalno, počinje da koči pa je brzina daleko manja u trenutku sudara.
Zaključujem da pojas ima smisla samo pri većim brzinama, van grada.

Ja nemam tako "veliko" iskustvo kao ti ali imam jedno gde me je auto udario bocno dok sam stajao u mestu, on mene nije video a samim tim nije ni kocio, veruj mi da sam se u trenutku sudara setio: "budalo sto se nisu vezao!"

Malo sam se usinuo i ugruvao ali od tada se vezujem redovno.


[ IonX @ 25.05.2010. 12:53 ] @
Kažem, vezujem se, ali sam protiv toga.
Ne vidim nikakvu korist, a i neudobno je.

Sestra mi je pre 15-ak godina prilikom strašnog sudara i prevrtanja izletela iz kola jer nije bila vezana. Zaista ne znam da li kroz šoferku ili neki drugi prozor. Od kola je ostala zgužvana hrpa metala. Od tada taj dan slavi kao svoju slavu t.j. drugi rođendan. Imam takvih primera iz okruženja koliko hoćeš.

2Ivan Dimkovic: Te dve priče su vezane jer se neko ne kažnjava za mnogo opasnije stvari kojima ugrožava druge, a "sirotinja" šamara po džepu za nešto što se tiče samo njihove bezbednosti i života.
Protiv sam nečega što treba da bude lični izbor čoveka.


To što od "100 slučajeva potencijalno spasi jedan život" uopšte ništa ne znači, niti je uopšte argument.
Ako zabranimo skroz vožnju automobilima, spasićemo svih 100, pa ipak ne zabranjujemo.

Koji je argument da se vozači u npr.GSP-u ne vezuju, a odgovaraju za stotine života?
Odgovor je da je u pitanju samo još jedna od kampanja treniranja, bolje rečeno dresiranja modernog čoveka od strane društva pomoću ko zna kakvih statistika.
"Civilizovane države to rade, moram i ja" nije baš neki argument.



Kakogod, možeš sebe da ubeđuješ da ti prija da ti neko sedi na grudima, to je tvoje pravo. Neko voli i samobičevanje, verovatno mu to prija.
[ Ivan Dimkovic @ 25.05.2010. 13:01 ] @
Kupi novi auto, sta da ti kazem... na svim novijim od 10-15 godina pojas svakako ne bi smeo da osecas.

Citat:

Koji je argument da se vozači u npr.GSP-u ne vezuju, a odgovaraju za stotine života?


To je idiotizam... ali to ne cini vezivanje pojaseva besmislenim, vec koncept zakona u drzavi Srbiji.
[ IonX @ 25.05.2010. 13:39 ] @
Vozio sam prošle nedelje firmin Punto star manje od 2 godine. Pritisak jeste malo blaži, ali je ipak pritisak i uopšte nije prijatan.

No, dobro.

Kao lojalan građanin ove zemlje, poštujem zakone, ali ne mora da znači da su uvek opravdani i da ću se slagati s njima.
(Verovatno i Kinezi kažu "ne smeta mi cenzura Interneta jer je za naše dobro.")

Kad je počela primena novog zakona o bezbednosti u saobraćaju,prvo su se danima hvalili kako je smanjen broj nesreća zahvaljujući zakonu, dok je u stvari bilo manje vozila na ulicama zbog straha ljudi od represije.
Sada kad su se vozila vratila na ulice, i broj nesreća (nažalost, i broj poginulih i povređenih) se vratio na staro, samo su zaćutali da cela taujdurma nema nikakve svrhe osim mlaćenja novca.


P.S: Poenta mojeg "kontriranja" je da svojim nevezivanjem ugrožavam samo sebe i da se treba fokusirati na kampanje slične kao u ovim reklamama, ali da je suludo kažnjavati samo prikupljanja novca radi.
[ Zeleni zub @ 25.05.2010. 18:01 ] @
Daleko bilo u slucaju prevrtanja, bez pojasa se leti svud po autu
http://www.youtube.com/watch?v=Zeo-3PLIFzw
[ IonX @ 25.05.2010. 18:57 ] @
Citat:
Zeleni zub
Daleko bilo u slucaju prevrtanja, bez pojasa se leti svud po autu
http://www.youtube.com/watch?v=Zeo-3PLIFzw

Pa?

Il' će se izlomiš po kolima (možda ti izletanje iz kola spasi život kao mojoj sestri) ili će te smrskaju. Kako ti je zapisano tako će ti biti.

Trebalo bi da čovek odluči sam za sebe na koju kartu će da igra, da se veže ili ne, ali da bude potpuno svestan i informisan o mogućim posledicama u oba slučaja, ne prinudom.

Zamisli kad bi nam bilo zakonom zabranjeno sve što je iole (ili bar tvrde da jeste) štetno i/ili opasno.
Ne vuče li to na diktaturu?


Citat:
Velika saobracajna nesreca u Bosni. Suljo stoji snuzdeno pored potpuno smrskanih automobila, pocjepan, izgreban, rascupan, krvav, a policajac ga prekorjeva:"Nesreco nijedna! Sto se unakazi tako? Sto si pocep'o novo odijelo? Sto se nisi vez'o pojasom, nego si izletio kroz sofersajbnu k'o budala!? Vidi ga Mujo u kolima, vezan, pogledaj mu lice, izgleda k'o ziv!
[ Blue82 @ 25.05.2010. 19:01 ] @
Citat:
P.S: Poenta mojeg "kontriranja" je da svojim nevezivanjem ugrožavam samo sebe


Vrlo netacno.
Ti kada se ne vezes ne ugrozavas samo sebe. Primera radi ako si na zadnjem sedistu i nisi vezan u trenutku sudara veoma cesto putnici sa zadnje klupe ubijaju one sa prednjeg sedista jer se ponasaju kao proektil ka njihovoj glavi.

Primer 2. Ja npr vozim i napravim manji prekrsaj, tj napravim nesto zbog cega bi trebalo samo da dodje do znatnije materijalne stete. Ok kriv sam, platicu i dobiti kaznu. Ali ne, ti se nisi vezao, svojom slatkom glavicom si razbio svoju soferku i ostao na mestu mrtav ili tesko povredjen, i ja trebam ostatak zivota da se nosim sa cinjenicom sta sam ti uradio. A sve se moglo zavrsiti stetom. Znaci sve se to tice i drugih ucesnika u saobracaju a ne samo tebe.
[ qazqaz @ 25.05.2010. 20:08 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic
To je idiotizam... ali to ne cini vezivanje pojaseva besmislenim, vec koncept zakona u drzavi Srbiji.


Ne zakon, zakon nije los. Koncept primene zakona je los. Kako policajac koji je zavrsio kurs od 2-3 meseca moze da se postara za to da zakon bude postovan?
Ej, sta se moze nauciti za par meseci? Pogotovu takav profil ljudi, koliko toga moze da usvoji za par meseci?
[ sikander @ 25.05.2010. 22:01 ] @
Ja imam problem da nateram ljude da se vezu kada se voze sa mnom. Suvozac i pristane ali oni koji sede pozadi...
I stalno moram da 'objasnjavam' kako su kazne i za one pozadi iako mi je to najmanji problem (neka ih plate sami).
Ali zeznem ja (ili neko drugi) nesto i oni umesto da polome kljucne kosti izlome vratove. I posle kao 'bilo zapisano'.
I ja poceo da primenjujem ekstremne metode - ili pojas ili napolje. I funkcionise.
A uvek bih izabrao da ostanem vezan u kolima nego da ispadenm iz kola. Ali to sam ja.
I da. Kako bi tek, na primer, WRC vozaci vozili da ih ne sputava pojas ;)
[ IonX @ 25.05.2010. 22:01 ] @
Citat:
Blue82: Vrlo netacno.
Ti kada se ne vezes ne ugrozavas samo sebe. Primera radi ako si na zadnjem sedistu i nisi vezan u trenutku sudara veoma cesto putnici sa zadnje klupe ubijaju one sa prednjeg sedista jer se ponasaju kao proektil ka njihovoj glavi.

Primer 2. Ja npr vozim i napravim manji prekrsaj, tj napravim nesto zbog cega bi trebalo samo da dodje do znatnije materijalne stete. Ok kriv sam, platicu i dobiti kaznu. Ali ne, ti se nisi vezao, svojom slatkom glavicom si razbio svoju soferku i ostao na mestu mrtav ili tesko povredjen, i ja trebam ostatak zivota da se nosim sa cinjenicom sta sam ti uradio. A sve se moglo zavrsiti stetom. Znaci sve se to tice i drugih ucesnika u saobracaju a ne samo tebe.

Sve to se nedešava ni u promilu slučajeva.
Ako je udar takav da ti sa zadnjeg sedišta "poletiš" i ubiješ onog napred, a da te prednje sedište ne zadrži, ni pojas ti neće pomoći, jer će automobil verovatnou sledećem trenutku biti presovana harmonika.
Džizz.
Ne pričamo o deci, za koju bi pojas morao biti obavezan, jer nemaju koordinaciju pokreta sa refleksima da se u slučaju nekog čuda odupru o sedište ispred sebe ili uhvate za držače.

Preteruje se i sa ovim oko pojaseva, kao i sa mnogim drugim zabranama.

Hoćeš da kažeš da je pre 20 i 30 godina kada se niko nikad nije vezivao u Srbiji, ginulo, ne znam, 5 ili 10 puta više ljudi (jer bar toliko bi pojasevi trebalo da "spašavaju") nego sada?
Nije.
Ginulo je možda 15-20% više, ali tome doprinosi mnogo manje pijančenje u današnje vreme, bolji automobili i putevi, vazdušni jastuci, "ležeći policajci",..naravno i pojasevi.
[ mmix @ 25.05.2010. 22:22 ] @
sikander, to je najmanji problem, izvuces kljuc iz brave i sacekas. Na mene su vec navikli, hoces u moj auto, svih pet pojaseva radi, biraj koji ces od preostala 4.

@IonX, nisi u pravu. Vecina vozila, narocito novijih je u stanju da strukturalno izdrzi veoma jake sile (na topspeedu sam cak video da su nabili smarta u betonski zid brzinom 180km/h i da je auto strukturalno "preziveo"), daleko iznad onih koje ljudsko telo moze da prezivi sve i da je vezano. Nisu uopste u pitanju promili, to je fizika, vec sa 30ak na sat covek na zadnjem sedistu prosecne tezine ima toliku inerciju da slomi vozacko ili suvozacko sediste u zglobu za podesavanje ugla i nabije vozaca/suvozaca u volan/tablu. Sa 60 na sat nikakvi refleksi ne mogu da te zaustave covece, ruke lome volan, pucaju podlaktice, i glava leti u soferku. Blue82 je itekako u pravu, ne ugrozavas samo sebe.

Pre ce biti da je u promilima broj onih koji prstom sudbine nepovredjeni ispadnu iz kotrljajuceg auta zato sto nisu bili vezani. Za tvoju licnu sigurnost bih ti savetovao da se edukujes malo o fizici tela u porektu i mogucnostima coveka da se odupre silama u trenutku sudara.


PS, nije top speed, top gear (i malo sam preterao, brzina je 70mph, 115km/h :)


[ Flo33 @ 25.05.2010. 22:31 ] @
Citat:
Ako je udar takav da ti sa zadnjeg sedišta "poletiš" i ubiješ onog napred, a da te prednje sedište ne zadrži, ni pojas ti neće pomoći, jer će automobil verovatnou sledećem trenutku biti presovana harmonika.


Vrlo netačno. I sa 50km/h ćeš biti torpedovan, a autu neće biti ništa (kabini).

Citat:
Ne pričamo o deci, za koju bi pojas morao biti obavezan, jer nemaju koordinaciju pokreta sa refleksima da se u slučaju nekog čuda odupru o sedište ispred sebe ili uhvate za držače.


Ti stvarno misliš da bi se u sekundi setio rukodržača, i imao tu snagu da se jednom rukom zadržiš? Odupiranje o sedište nema svrhu.

Citat:
Hoćeš da kažeš da je pre 20 i 30 godina kada se niko nikad nije vezivao u Srbiji, ginulo, ne znam, 5 ili 10 puta više ljudi (jer bar toliko bi pojasevi trebalo da "spašavaju") nego sada?


Takođe je bilo i 100x manje vozila na putevima.

Citat:
..naravno i pojasevi.


Ako ti taj pojas daje 5% šanse da spaseš glavu, ima svrhu.

Inače, na priču o tvojoj sestri, ja ću ti reći priču o mom rođaku, bratu od ujaka. On i njegov drugar su se pre 10 godina kur*ili sa suzom gsi, naravno sleteli sa puta u krivini, i guess what. Njegov drugar je imao pojas, sem modrica ništa, a ovaj moj rođak pravo kroz šoferku, prelom ruke, noge, rebra, glava isečena..

Tvoja sestra je imala sreće, ali uporedi broj saobraćajki koje se dešavaju pri brzinama gde od kola ne ostane ništa, i onih gde bi te pojas spasao.
[ IonX @ 25.05.2010. 22:43 ] @
Čekaj.
4 puta sam se čukao i zaradio možda 1 ili dve modrice, a moj suvozač (onog puta kada sam ja bio za volanom) uvrnuo palac. Dečko na zadnjem sedištu ništa, jer se naravno odupro rukom o prednje sedište.
Zaista ne izmišljam, pričam ono što sam doživeo.
U čukanju kada sam ja bio suvozač, sećam se da sam se odupro desnom rukom o plastiku (vratanca pregrade su bila u pitanju, Golf 3) ispred sebe. Ništa uganuo, ništa slomio, ništa uvrnuo...
Za mene je reper ono što ja ili ljudi bliski meni dožive; Statistikama ne verujem, jer su dirigovane i tendenciozne.

Znam ja da sam se skucao sa 60kmh u betonski zid da bih verovatno bio u zaista jadnom stanju.
Međutim, skoro uvek vozači počinju da koče pa je brzina u trenutku udara daleko manja.

Ponavljam, smatram da u gradu gde se vozi do 50-60 (ko je normalan i poštuje propise, i ko ne vozi tatin besni auto pa mora da ga "overi" 200 na sat), uglavnom nema potrebe za pojasom. Na autobahnu mora.

Da, pojas povećava verovatnoću preživljavanja.

I da se propiše da svi pešaci moraju ulicom da idu obloženi jastucima, sigurno bi manje bilo lomova i povreda prilikom padova, pogotovo zimi. Ali izgleda bezveze.
Nije fensi kao pojas.

Citat:
sikander: ...
I da. Kako bi tek, na primer, WRC vozaci vozili da ih ne sputava pojas ;)

E o tome pričam. Sa današnjim kolima svi i voze kao na WRC. I zato i ginu. (Veći procenat nesreća imaju novija vozila nego starija).
[ sikander @ 25.05.2010. 22:47 ] @
mmix, tako nesto sam i poceo da radim. Samo bez vadjenja kljuca. I cim vide da si ozbiljan ljudi se vezu.
A ovo nije ni top gear vec fifth gear (potpuno nebitno, ali preciznosti radi :)

A koliko su raznorazne sile bezazlene i predvidive...
http://www.youtube.com/watch?v=xKDWfxxc_YM

@IonX
Jbg, sad pojas ispade fensi. Jel i kad nije crven?

Slazem se da su ovi nasi srpski drumski WRC vozaci opasni ali mi je to samo jos jedan razlog da vezem pojas.


[Ovu poruku je menjao sikander dana 26.05.2010. u 00:00 GMT+1]
[ Flo33 @ 25.05.2010. 22:57 ] @
InoX, ali to su čukanja koja su sitna, i vozač je imao šansu da reaguje. I ti si video šta se dešava. Zamisli da si se na sekund okrenuo da kanešto kažeš ovom iza? I pri tom slabom čukanju bi bilo svašta. Imaš one štipaljke, stavi na pojas da te ne žulja, a ne gubi svojstvo.

A naravno da sada misle i na pešake, i jedna od zvezdica na nascapu je sigurnost pešaka. Plastični branici, meke haube i krila..
[ Ivan Dimkovic @ 25.05.2010. 23:06 ] @
@IonX.

Znas kako, ako ti toliko smeta, a ti lepo napravi fake pojas da izgleda spolja kao da si vezan - a nisi.

I svima super.

Citat:

Ponavljam, smatram da u gradu gde se vozi do 50-60 (ko je normalan i poštuje propise, i ko ne vozi tatin besni auto pa mora da ga "overi" 200 na sat), uglavnom nema potrebe za pojasom.


Cak i da uzmemo to sto pricas za tacno, a nije - bez pojasa pri 60 km/h sudaru ako ti neko izleti negde mozes fino da izletis i da ti se vrat pretvori u prskalicu za travu... zar nisi razmisljao o mogucnosti da te opali neki tatin sin koji ide iznad 60 km/h? :)

Ili za to isto imas neki pakleni plan bolji od sigurnosnog sistema ugradjenog u tvoj auto?
[ IonX @ 26.05.2010. 09:00 ] @
Ne razumeš me.

Ne želim da varam zakon. Vezujem se.

Ali se vezujem zbog toga da ne bih plaćao kaznu lopurdama, ne zato što verujem statistikama.

Ne možeš me obrlatiti da zavolim nešto što je neudobno, nepraktično i smeta.



Citat:
Ivan Dimkovic: @IonX.
Cak i da uzmemo to sto pricas za tacno, a nije - bez pojasa pri 60 km/h sudaru ako ti neko izleti negde mozes fino da izletis i da ti se vrat pretvori u prskalicu za travu...

Aj', nije, ako ti tako kažeš.
Pod uslovom da vozim zatvorenih očiju, pijem nešto za umrtvljavanje refleksa i ne koristim kočnicu - da.

Citat:
Ivan Dimkovic: @IonX.
... zar nisi razmisljao o mogucnosti da te opali neki tatin sin koji ide iznad 60 km/h? :)

Da, i ja treba da budem kažnjavan zbog boodala. Zašto se takvi ne kažnjavaju? Zašto policija podnosi prijavu protiv pijanih budža tek kad neko uspe da ih snimi i okači na jutjubu njihovo iživljavanje, pa mediji dignu halabuku, iako je često i policija prisutna?

Citat:
Flo33: InoX, ali to su čukanja koja su sitna, i vozač je imao šansu da reaguje. I ti si video šta se dešava. Zamisli da si se na sekund okrenuo da kanešto kažeš ovom iza? I pri tom slabom čukanju bi bilo svašta. Imaš one štipaljke, stavi na pojas da te ne žulja, a ne gubi svojstvo.

U jednom od sudara sedamdesetih godina, bio sam dete sa svojih 6-7 godina, i vozač se okrenuo natrag da mi nešto kaže. Nije video vozilo koje je izlazilo iz susedne ulice i zakucali smo se u njega skoro bez kočenja. Niko u kolima nije bio vezan i niko nije povređen, ukljhučujući i sirotog vozača u čije smo se prednje krilo zabili.

Zašto ljudi imaju potrebu da ubeđuju nekog da promeni svoje mišljenje?
Došli smo ovde, svako je izneo svoje viđenje, preneo poneko iskustvo... i to je to.
[ Emil Ranc @ 26.05.2010. 11:16 ] @
@sikander
Samo prikočiš malo jače, i kad se potumbaju po kolima, biće im jasna funkcija pojasa. Meni je tako objašnjena još kad sam bio mali
I vezivao sam se oduvek, još i pre nego što je bila ona kampanja za pojas pre par godina. Vezujem se i nazad, ako ima (a svaki auto u poslednjih 20god osim zastave ima) pojasa.

Naravno, može da se desi da neko strada zbog vezanog pojasa, ali je statistički mnogo veća šansa da strada zbog nevezanog pojasa. Gotova priča.

[ IonX @ 26.05.2010. 15:05 ] @
Da.
Priča će biti "gotova", ali ne s tvojim zaključkom.

Jedni ginu bez pojasa, drugi zbog njega. Pa?

Zašto je potrebno na silu ubeđivati nekoga ko već poštuje neki propis da mora i da ga voli?
To tako mora? K'o u orvelovoj 1984.?

Takođe, namerno naglo kočenje bez razloga je prekršaj koji može da donese 2 kaznena poena. Samo izvoli, ako ti je i pravljenje prekršaja potrebno da "dokažeš" da si ti u pravu, ali ja s tobom ne bih sedao u kola jer si opasan.
[ bakara @ 28.05.2010. 18:01 ] @
@IonX

A jel se vezujes u luna parku, na ringispilu ili slicnim vozaljkama...jel ti palo na pamet da se tamo ne vezes?

E te sprave se vrte 15-20km/h, pa se svi vezuju i nikome ne pada na pamet da bude hrabar, sad zamisli par puta vecu brzinu.
[ IonX @ 29.05.2010. 09:28 ] @
Te sprave, istina, imaju manju nešto brzinu nego što je vožnja u gradu, ali su uglavnom dizajnirane da ima mnogo cimanja, naglih pokreta, obrtanja naglavačke kako bi podigle adrenalin mušterija, tako da poređenje sa jednom umerenom opuštenom vožnjom bez naglih ubrzanja nije na mestu.

Koliko se sećam, jer sam malo mator za te igračke, npr. "Balerina" nema vezivanje, jer osim malo "gore-dole" nema takvih "trzavica".

Probaj neki drugi primer.
[ bakara @ 29.05.2010. 11:34 ] @
Citat:
IonX
Koliko se sećam, jer sam malo mator za te igračke, npr. "Balerina" nema vezivanje, jer osim malo "gore-dole" nema takvih "trzavica".


Balerina ima sipku preko pojasa...
Citat:
Probaj neki drugi primer.

Probaj ti na njoj da se ne vezes
[ Paunic91 @ 29.05.2010. 15:01 ] @
Pre nekih 7-8 meseci poginuo mi je drug u saobracajnoj nesreci. Otisao po ortake u diskoteku, i kad se vracao, spici ga neka budala u branik iza tocka i vozilo se isprevrce par puta. Samo onaj pozadi je vezao pojas, a drug je ostao na mestu mrtav (slomljen vrat, i to dok je bio na sedistu, tu si ga i nasli), a onaj na suvozacevom mestu izleteo kroz bocno staklo i dobio delimicni prelom karlicne kosti,prelom leve potkolenice, ugruvao ruku i lice je bilo skroz oteklo.Proveo je u bolnici 5 meseci, + mesec dana lezanja kod kuce. Sad hoda normalno, hvala Bogu. Onaj sto je vezao pojas dobio samo namecanu potkolenicu i 1 noc u bolnici sa infuzijom.K aze da nisu isli preko 60 km/h.
Da napomenem: ne krivim nikog, osim onoga koji ih je udario.. E sad, ekipa Hitne pomoci tvrdi da je moj drug vezao pojas, on bi fiksirao telo, i sprecio bi bilo kakvo opterecenje za vrat.


@IonX, ako mislis da je pojas beskoristan, i da je tu samo da smeta nekom, nemoj ga staviti, zaleti se i udri u neko drvo ili zid sa 50 km/h, pa da vidis koliko je beskoristan.
[ Ivan Dimkovic @ 29.05.2010. 15:25 ] @
Svabe su pre nekih 20-tak godina uvele tzv. "30-zonu" po gradovima jer, bez obzira na pojaseve, saobracaj od 50 km/h po gradovima proizvodio dosta mrtvih. U Minhenu, recimo 80% ulica upada u "30 zonu" - jedino vece ulice imaju 50 km/h limit (ili 60 km/h ako nemaju pesacke prelaze i sl...)

Tipcan problem je pravo prvenstva - pri 50 km/h, ako izleti iz druge ulice neka budala koja nema pravo prvenstva i zakaci vas na zadnjem delu auta, moze da se desi upravo ovo sto je Paunic91 opisao. Pogotovu kod "kutijica" automobila tipa Mercedes A klasa koji imaju visok centar mase. A da ne pricamo da u zoni gde je max. brzina 50 km/h dosta ljudi vozi 60-70 km/h. TO sto vi "dobro vozite" tu nema nikakve veze, jer ne zavisi samo situacija od vas.

Dakle, daleko od toga da je saobracaj u gradu bezbedan ako je prosecna brzina 50 km/h, a to je i te kako sasvim moguce na bilo kojoj siroj ulici. Naravno, ako je saobracaj gust i krecete se <30 km/h onda vam pojas ne treba - ali niko ne moze da vam garantuje da cete sve vreme ici tom brzinom, tako da nema potrebe uopste polemisati o tome da li je pojas potreban u gradu ili ne.

[ IonX @ 30.05.2010. 00:11 ] @
Divim vam se. Kao i u svim urbanim legendama, svako ima nekog prijatelja, komšijinog pašenoga ili slično, koji je doživaeo baš takvu nesreću, gde je nevezivanje pojasa imalo značajne posledice.

Ja, eto, nemam.
Jedino sestra koja je pre "ohoho" godina preživela jer se nije vezala, ali tad se niko nije ni vezivao...
Radio sam 9 godina kao službeni vozač na prevozu novca (ne blindirana kola, već običan putnički automobil), imam dosta drugara koji su ostali na tom poslu, najbolji drugar mi je taksista... Svi su oni nekad imali poneko čukanje, ponekad i malo teži sudar, ali nikad sa fatalnim ishodom, hvala bogu.
Niko od nas se do pre nekoliko godina nije vezivao, sada se svi vezujemo. Niko nema para za bacanje kerovima.

I sve je isto kao što je bilo i bez pojasa.


Citat:
Paunic91
@IonX, ako mislis da je pojas beskoristan, i da je tu samo da smeta nekom, nemoj ga staviti, zaleti se i udri u neko drvo ili zid sa 50 km/h, pa da vidis koliko je beskoristan.

Pojas nije beskoristan i nije tu samo da smeta, ali iskreno sumnjam da ima neku svrhu u umerenoj gradskoj vožnji.
A samoubica nisam, niti imam kola za bacanje.

Kako glup predlog.

Sem toga, kad voziš 40tak na sat i paziš na raskrsnicama i kad imaš prvenstvo, uglavnom ćeš već uveliko da počneš kočiš ako dođeš u rizičnu situaciju, zato se i testiraju vid, sluh i refleksi na lekarskom pregledu.


Vožnja zahteva opreznost i kad imaš prvenstvo prolaza, ali to današnji vozači zanemaruju, jer su bitnij mobilni telefoni, drndanje cd plejera, podešavanje klima uređaja ukolima..
Ćale me je učio da uvek vodim računa čak i o onima koji su se npr. već zaustavili da bi me propustili (govorio mi je "Šta ako ga upravo strefi srčka ili grč, pa okine po gasu?"), da uvek u glavi iz sekunde u sekund pravim backup plan šta bih uradio ako neko od njih iznenada krene na mene.
Vremenom mi se to automatizovalo u glavi, kao kad gledaš raspored kugli na bilijarskom stolu i planiraš koja će gde da ode posle tvog udarca.

I za to jedno prokleto čukanje koje sam doživeo krivim sebe što nisam predvideo ili bar naslutio da će kretenski taksista bez ikakve najave ni migavca naglo krenuti da nasred ulice radi polukružno dok sam ga obilazio (stajao je uz ivičnjak, kao parkiran, opet bez migavca), jer sam razgovarao s kolegom u kolima.
[ bakara @ 30.05.2010. 13:15 ] @
Citat:
IonX:
Ćale me je učio da uvek vodim računa čak i o onima koji su se npr. već zaustavili da bi me propustili (govorio mi je "Šta ako ga upravo strefi srčka ili grč, pa okine po gasu?"), da uvek u glavi iz sekunde u sekund pravim backup plan šta bih uradio ako neko od njih iznenada krene na mene.
Vremenom mi se to automatizovalo u glavi, kao kad gledaš raspored kugli na bilijarskom stolu i planiraš koja će gde da ode posle tvog udarca.

Pa da...ti si savrsen vozac u svakom pogledu...ma to niko ne osporava, ali sta je sa onim ko ti dolazi u susret (ili s`boka)?
[ IonX @ 31.05.2010. 09:54 ] @
A šta je sa mogućim padom meteorita na glavu?
Možda bi svi trebali da nosimo šlemove kad smo van kuće, ili, jošš bolje, najbolje da niko nigde ne izlazi. Što je sigurno, sigurno je :)

Čemu sarkazam?

Smatram da je za dobar deo nesreća "odgovoran" i onaj koji "nije kriv" po zakonu, na primer baš ti ljudi koji se opuste "jer imaju prvenstvo", i da se mnogo toga može izbeći pravovremenom reakcijom.

U Petak sam na posao išao s kolegom koji je pola vremena pričao mobilnim (istina, bluetooth), pa onda podešavao muziku i klimu, gledao u mene dok mi nešto priča...
Iako nije napravio nijedan prekršaj, osim što je 2-3 minuta išao žutom trakom, živ sam se ispresecao jer je samo tek povremeno bacao pogled na put ispred sebe, pritom vozeći dosta brzo (u granici ograničenja), i non-stop sam "kočio" nogama.

Bitno da se vezao.

A takvih, opasnih po sebe i druge, vozača je stvarno veliki broj na ulicama.
[ bakara @ 31.05.2010. 23:21 ] @
Citat:
IonX:
Iako nije napravio nijedan prekršaj, osim što je 2-3 minuta išao žutom trakom, živ sam se ispresecao jer je samo tek povremeno bacao pogled na put ispred sebe, pritom vozeći dosta brzo (u granici ograničenja), i non-stop sam "kočio" nogama.

Bitno da se vezao.

Hoces da kazes da bi bolje bilo da se nije ni vezao?
[ IonX @ 01.06.2010. 09:41 ] @
Hoću da kažem da je bitnije kako voziš (koliko oprezno).
Skoro sve što je radio je bilo u granicama poštovanja zakona, a meni je skratio život za pola sata.

E, takvi su rizični po ostale i zbog takvih sad ja moram da se davim pojasom, a ništa se ne čini da se oni edukuju ili proteraju s ulica.

Znači, nije nevezivanje pojasa problem, već takvi vozači. Uvek se bavimo posledicama, a ne uzrokom.
[ Emil Ranc @ 01.06.2010. 10:02 ] @
Znači, ipak priznaješ da pojas glavu čuva!
[ Onaj @ 01.06.2010. 10:49 ] @
Citat:
anon7994
Zamolio bih moderatore da ne menjaju podforum gde će biti vidljiv ovaj post, jer što više ljudi treba da vidi ovu reklamu. Vrlo emotivna reklama. Nije ograničena za starije od 18. godina.

Zagrlite život - vežite pojas!





(samo da osvezim temu da bude pri vrhu liste da bi bila vidljivija)
[ Shadowed @ 01.06.2010. 11:18 ] @
Citat:
Onaj: (samo da osvezim temu da bude pri vrhu liste da bi bila vidljivija)

Nemojte ovo raditi. Praktikovanje ovog dovodi do totalne zbrke.
[ IonX @ 01.06.2010. 11:36 ] @
Citat:
Emil Ranc: Znači, ipak priznaješ da pojas glavu čuva!
:)

Naravno, pri većim brzinama.

U gradskoj vožnji <50, nema neku posebnu zaštitnu ulogu, osim u nekom deliću promila.
[ mmix @ 01.06.2010. 12:14 ] @
Delic promila, a?. Ja za ovakve zablude u narodu krivim mercedese i slicne i njihove reklamne bajne crash testove u kojima ih pregazi tenk i voz a oni ostanu citavi. Retki su ucesnici saobracaja sa takvim vozilima.

Evo malo da vidite kako su pri 50km/h ponasaju krsevi kakvi u realnosti tumaraju nasim ulicama





Covek od 80kg pri brzini od 50km/h (14m/s) ima kineticku energiju od oko 8000 dzula sa momentom od 1120Ns. U trenutku sudara tih 8000 dzula po zakonu o odrzanju energije postaje potencijalna energija u odnosu na stacionarni polozaj kola i moar da se apsorbuje, a jedini nacin na koji moze da se apsoruje bez pojasa i airbaga je kroz plasticne deformacije kostiju i kola, citaj lomljenje istih. Glava i telo ulecu u konzolu i soferku i u prvom delicu sekunde udaraju silom od par hiljada njutna (zavisi ot tvrdoce glave i stakla) gde se sila polako smanjuje kako pucaju kosti, konzola i soferka dok se i poslednji od 8000 dzula ne potrosi na "koristan" rad lomljenja istih.

Vezi pojas!

{edit: sad vidim da sam se zaracunao u momentu, nije 700Ns vec 1120Ns}

[Ovu poruku je menjao mmix dana 02.06.2010. u 11:30 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 01.06.2010. 13:45 ] @
Miljane, lepo si ovo objasnio, samo bih dodao da je Golf III daleko bolji od Golfa II, što se vidi čak i na ovom snimku, sećam se da je Golf III po sigurnosti svojevremeno napravio malu revoluciju u klasi.

Vrednosti usporenja putnika koje je Golf III ostvario su bile nekoliko puta manje od Astre i ostalih auta tog doba...naravno, sada su te sile i usporenja još daleko manje...
[ Paunic91 @ 01.06.2010. 13:58 ] @
Da je nama policija privatna, a ne drzavna, da vidite koliko bi bilo vozaca za primer.
[ mmix @ 01.06.2010. 14:27 ] @
Kakve su sad to izjave? Da je policija privatna a ne drzavna placao bi reket svaki put kad prolazis kroz "njihovu" raskrsnicu.
[ IonX @ 02.06.2010. 08:41 ] @
Citat:
mmix: Delic promila, a?. Ja za ovakve zablude u narodu krivim mercedese i slicne i njihove reklamne bajne crash testove u kojima ih pregazi tenk i voz a oni ostanu citavi. Retki su ucesnici saobracaja sa takvim vozilima.

Evo malo da vidite kako su pri 50km/h ponasaju krsevi kakvi u realnosti tumaraju nasim ulicama





Covek od 80kg pri brzini od 50km/h (14m/s) ima kineticku energiju od oko 8000 dzula sa momentom od 700Ns. U trenutku sudara tih 8000 dzula po zakonu o odrzanju energije postaje potencijalna energija u odnosu na stacionarni polozaj kola i moar da se apsorbuje, a jedini nacin na koji moze da se apsoruje bez pojasa i airbaga je kroz plasticne deformacije kostiju i kola, citaj lomljenje istih. Glava i telo ulecu u konzolu i soferku i u prvom delicu sekunde udaraju silom od par hiljada njutna (zavisi ot tvrdoce glave i stakla) gde se sila polako smanjuje kako pucaju kosti, konzola i soferka dok se i poslednji od 8000 dzula ne potrosi na "koristan" rad lomljenja istih.

Vezi pojas!

Pod pretpostavkom da si normalan vozač koji nije preko veze dobio lekarsko uverenje, već bi verovatno na vreme uočio "pretnju" i počeo da kočiš, tako da će ti brzina u trenutku sudara, biti daleko manja.

Krivim i ja Mercedese i slična besna čuda, jer su upravo njihovi vlasnici oni koji najbrže i najbahatije voze kroz grad ("Što sam puk'o 50.000€, ako ,ne da se ku*čim?"), i ugrožavaju druge.
A vezuju se, to je bitno.

Trenutno sam na poslu, gde mi je onemogućeno gledanje YT klipova, pa ću ih iskomentarisati posle podne.
Statistički, učesnici i izazivači saobraćajki su procentualno češće novi nego stari automobili (tkzv "Krševi" za tebe i slične fancy likove).
[ Ivan Dimkovic @ 02.06.2010. 09:34 ] @
Citat:
IonX
Pod pretpostavkom da si normalan vozač koji nije preko veze dobio lekarsko uverenje, već bi verovatno na vreme uočio "pretnju" i počeo da kočiš, tako da će ti brzina u trenutku sudara, biti daleko manja.


Poenta je da postoje situacije na koje ti ne mozes da utices, pa i takve gde ne mozes da reagujes na vreme i da izbegnes udar u kome se oslobadja dovoljna kolicina energije da te ugrozi ako nisi vezan - sve i da si "oko sokolovo" i da te je ucio da vozis Ajrton Sena licno.

I zbog takvih situacija postoji pojas.

Citat:

Statistički, učesnici i izazivači saobraćajki su procentualno češće novi nego stari automobili (tkzv "Krševi" za tebe i slične fancy likove).


Gde mozemo da vidimo tu statistiku?
[ mmix @ 02.06.2010. 10:06 ] @
IonX, prosecni zaustavni trag auta bez ABSa koji ide 50km/h oko 20/25m. Pri tome imas i onu tzv "sekundu straha" koja je potrebna da ljudski mozak vidi, prepozna i refleksno odreaguje na situaciju, pri brzini od 50km/h (14m/s) ti si vec za to vreme presao 14m (i nemoj da se tripujes da nemas tu sekundu straha jer da je nemas do sad bi vec znao za to i uveliko vozio F1). Dakle, sa 50 m/s da bi zaustavio auto bezbedno treba ti oko 40m, sve krace od toga je sudar sa razlicitim nivoom posledica. Cak i pri brzini od 30km/h (8.3m/s) ti imas 2800J energije (doduse zaustavni put je daleko daleko kraci nego na 50). To jednostavno mora da se upije, bolje da upije kajs nego ti odupiruci se kostima o kabinu kola.
[ Paunic91 @ 02.06.2010. 18:04 ] @
Sto dovodi do zakljucka? Da ako je nekome sudjeno, sudjeno mu je.. Nazalost, ali tako je.. Ne pomaze tu ni ne znam kakve mere bezbednosti..
[ srdjee @ 02.06.2010. 18:13 ] @
Citat:
Paunic91: .. Ne pomaze tu ni ne znam kakve mere bezbednosti..


K'o ni motoristima kaciga, jel?
[ IonX @ 03.06.2010. 10:33 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Gde mozemo da vidimo tu statistiku?


Kada je uvođeno da stariji automobili moraju dva puta godišnje na tehnički pregled, više novina je objavljivalo statistike o tome.
U ovom momentu (nađeno na brzinu):
Citat:
(Pukovnik mr Blagoje Milinić, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije MUP Srbije)...
VOZNI park u Srbiji star je između 14 i 15 godina, ali, najviše udesa izazvali su automobili stari šest godina, odnosno vozila koja su relativno skoro uvezena, sa jakim motorima, koje vozači nisu prilagodili sebi i putevima. Takva vozila izazvala su 6.537 nezgoda, od kojih je 1.912 bilo sa povređenima ili poginulima. Drugo mesto po učešću u saobraćajnim nesrećama u Srbiji, sa 4.331 slučajem, pripada vozilima od 16 godina starosti. Automobili od 17 godina izazvali su 3.754 udesa.

http://www.novosti.rs/code/nav...d=saobracajka%2C%20saobracajke


Citat:
u Komitetu za bezbednost saobraćaja napominju da je starost vozila najređi faktor koji utiče na izazivanje saobraćajnih nesreća. U najvećem broju slučajeva, udesima, uglavnom, "kumuje" vozač koji ne poštuje saobraćajne propise, ili loše stanje puteva.

http://www.promobile.rs/Dva-pu...i-pregled-2207-c58-content.htm


Dovoljno da se stekne slika.