[ codeNO @ 04.02.2010. 16:21 ] @
Priča o tome da su se pojavila "specijalna" policijska vozila koja presreću na autoputu sve koji jure više od 120 km/h je stara, ali da li je iko zaista i imao prilike da ga takva vozila i zaustave. Na koji način su ga pratili, kako se demaskiraju - gde su im svetla, koja marka vozila je u pitanju, na kojoj relaciji, da li su i policajci unutra vozila u civilu....itd

Ono što ja znam sigurno da imaju Passata B6....drugi su mi pričali o BMW 3xx, jedna devojka mi je rekla da je prepoznala 4 prstena, znači Audi.....
[ Nocni @ 04.02.2010. 16:58 ] @
Kod nas nema autoputa ali isto ima vise novih pasata presretaca sa kamerama i najnovijom opremom...
Treba napraviti spisak svih presretaca kao hrvati sto su uradili: http://www.4kotaca.net/HR/wiki-info/presretaci.htm

Prakticno presretaca ne mozes provaliti osim da u retrovizoru spazis pored unutrasnjeg retrovizora kameru ili ako znas koji tip vozila se koristi u te svrhe... On treba da se krece barem neko krace vrijeme za tobom i da snimi film koji ce posluziti kao dokaz kasnije... ne postoji nikakav uredjaj kao radar detektor ili slicno koji moze da detektuje presretaca...
[ millko @ 04.02.2010. 16:58 ] @
naravno da postoje.bar u bosni,tj. po sarajevu su kruzila 3-4 civilna vozila sa ugradjenim travimo uredjajem za pracenje vozila ispred sebe.koliko znam bar ja,radi se o vozilu octavia tdi 130 ks,jedan golf V tdi 170 ks i jedna stara omega.vozila na zadnjem staklu imaju displej koji u trenutku nacinjenog prekrsaja (ulazak u makaze,prestrojavanje bez zmigavca,prolazak korz crveno,brzina,..)ispisuje teksualnu poruku "prati me".prvo prosirenje,zaustavljanje,video dokaz sa min. 200m pracenja vozila sa ucinjenim prekrsajem,zapisnik o nacinjenom prekrsaju...ukratko procedura.
sad,na autoputu sigurno nece zaustavljati vozila koja voze do 140-150 km/h,za sve brzine preko ovih slijedi ljepljenje za zadnju karambolku,pracenje i zaustavljanje.kazne,bar u hrvatskoj nisu nimalo naivne,ako se ne varam krecu od 1000 kn na gore.
[ codeNO @ 04.02.2010. 17:32 ] @
Ono sto ja znam, da u Nemackoj panduri idu toliko daleko da posle nedelju dana menjaju tablice na kolima koliko se brzo provali. Ali mislim da to nije poenta da ti znas tablice, jer pri 160-200 na sat ne pada ti na pamet da gledas u retrovizor i u glavi okreces cifre da bi shvatio koja je registracija iza tebe, vec koja marka auta ti se priblizava....
[ botr @ 04.02.2010. 18:23 ] @
Verovatno vecina vas zna za pezo 607 crne boje, znam takodje za jedan bmw serije 5 i passat b7, u proseku svi imaju preko 300 ks i svi su crne boje. Stakla zatamljena, u autu su dve osobe u civilnom odelu na prednjim sedistima, pozadi sedi policajac u uniformi i on izlazi iz auta kad vas zaustave, mada po novom zakonu ne moraju da vas zaustavljaju, dovoljno je da vas snime, snimanje traje oko 2-3 min.
[ codeNO @ 04.02.2010. 19:01 ] @
B6 i 300ks je mnnogoo, nek bude 200ks
[ botr @ 04.02.2010. 19:16 ] @
3.2 fsi + svi su malo nasvirani, iz prve ruke informacija.
[ codeNO @ 04.02.2010. 19:44 ] @
Pa onda podeli jos tih informacija

Prvo ko jos radi regularan tunning kod nas i pri tom odrzava takve motore za policiju?

3.2 FSI je 250ks (R36 300ks) dok normalno nasvirani moguce da ima jos 35-45ks vise (da motor zivi duze od jedne jurnjave po autoputu), jedino je osetnije veci obrtni moment, ista prica je i za ostale marke koje si spomenuo, top modeli su oko 200 ks

prema onom linku gore, ni hrvati ni bosanci nemaju nasvirane modele vec fabricke i jos hrvati imaju mnogo vecu mrezu autoputeva od nas........
[ Zarko Silic @ 04.02.2010. 21:31 ] @
To su neserijska vozila sa specijalnom namenom i sa "nedefinisanom" snagom koja sasvim sigurno stizu svakog drugog ma koliko on brzo isao pa makar to bilo i preko 300. I sigurno im niko nece umaci posto ni u Nemackoj tavim vozilima to niko ne moze.


http://www.youtube.com/watch?v=iradoumnO_Q&feature=related
[ alagor2000 @ 04.02.2010. 21:42 ] @
Zar nije suludo goniti nekog ko ide 300 km/h pa od jedne budale napraviti dvije
i jos vise ugroziti ostale ucesnike u saobracaju!?
Snimi ga brate kamera pa kazna od par hiljada evra pa nece vise !
[ codeNO @ 04.02.2010. 21:52 ] @
Ne ovo je bolje:

http://www.youtube.com/watch?v=njNv3MCsTF4&feature=related

nema sanse da su modifikovani u tolikoj meri da imaju sa standardnih 200 na 300ks, cak i da jeste izvrsena neka modifikacija to bi vise bilo na vesanju i posebnim gumama
[ Zarko Silic @ 04.02.2010. 22:00 ] @
Sta pricate kojesta. Kalvih 200? Pa fabricki FSI 3.6 ima 300 (to je ona verzija za domacice).

Ovi policijski nisu serijski i ko zna koliko im je snaga.

Ni Lamburgini nije odavno sveto pismo. Danas ga u prasini ostavljaju kupei.

"davaj, davaj"


http://www.youtube.com/watch?v=uEdDyRuy2yc
[ Nebojsa Milanovic @ 04.02.2010. 22:03 ] @
zanima me otkud vam ideja da su to bilo na koji način modifikovana vozila osim standardnih policijskih dodataka...verujem da te priče potiču još iz onih vremena kada se mislilo da su i policijski kečevi frizirani...

btw, bilo bi im bolje da su kupili samo Golfove GTI, to bi im bilo i najbolje i najekonomičnije rešenje...
[ millko @ 04.02.2010. 22:12 ] @
evo malo kolega iz hrvatske
http://dnevnik.hr/vijesti/auto...&page=4&p_all_items=52

u bosni preferiraju V.A.G grupaciju.mislim da nisu nasvirana vozila,vec serijski motori,rotaciona svijetla u prednjem grill-u i displej na zadnjem staklu.
[ Zarko Silic @ 04.02.2010. 22:17 ] @
Nisu modifikovana vec su specijalna namenska. Nedavno sam gledao jednu emisiju na RTL gde su pratili jedan Ferarri koji je isao preko 300 km/h (isto je bio u pitanju policijski Passat). Za jednu standardnu limuzinu kakva je i ova policijska (bar po spoljasnjosti), to je ipak prevelika brzina.
GTI je slab auto za ovu namenu.

P.S. Policijski stojadini stvarno su bili jaci (i brzi) od standardnih.
[ Nebojsa Milanovic @ 04.02.2010. 22:22 ] @
Moj komšija je kupio dva keca od policije i osim što su bili totalno raspadnuti (a stari 2-3 godine), nisu se baš ni po čemu razlikovali od običnih, detaljno smo to poredili.

A što se tiče ovih naših presretača, kladio bih se da su to obična serijska vozila u koje je ubačena dodatna oprema, isto kao kod 309-ki i Punta..

Možda su na Zapadu to drugačija vozila, znamo da tamo ima super-sport auta kao ovaj Lambordžini, ali kod nas ne verujem.
[ 3way @ 04.02.2010. 22:23 ] @
Citat:
alagor2000: Zar nije suludo goniti nekog ko ide 300 km/h pa od jedne budale napraviti dvije
i jos vise ugroziti ostale ucesnike u saobracaju!?
Snimi ga brate kamera pa kazna od par hiljada evra pa nece vise !


Koja kamera :)
Jedino ona na vozilu koja ga prati, a ne goni ga.
Znaci, malo iza njega 2-3 minuta i eto ga...
Sem toga, valjda su vozaci presretaca malo iskusniji vozaci...mada, s obzirom da je ovo Srbija...ko zna...
[ lancia88 @ 04.02.2010. 22:30 ] @
Pozdrav,

tacno, u pitanju su fabricki uradjena vozila ali u nestandardnom obliku i bez deklarisanih karakteristika u javnosti. Nisu u pitanju nikakve "budzevine" vec postojeci programo koji se ne ubacuju u serijski sistem proizvodnje vec podlezu posebnom programu. Od opreme imaju standardne policijske komunikacione uredjaje ali i nekakav sistem spregnutog multifunkcionalnog linka i to bi trebalo da moze da se koristi na vise nacina, a sve u svrhu dokazivanja dela na putu. Gledao sam prosle godine u leto kako funkcionise takav link na Pajeru u posebnoj policijskoj jedinici za pratnju, on je spregnut sa sistemom za video-detekciju i pracenje i uklapa nekoliko prikaza u paralelnom strimovanju, tako da odmah izbacuje na racunaru paralelne fotografije iz nekoliko pozicija, a naknadnom obradom to ucini i sa pohranjenim videom.

Ima algoritam za detekciju oznaka na registarskim tablicama, a u dobrim uslovima moze da se spregne tako da merenjem iz dva ugla iscita cak i sta pise na nalepnicama na vozilu koje prati. Ovo vozilo ne spada u presretace ali koristi takav komunikacioni sistem i ima takav multifunkcijski link. Karakteristike na putu, kada je rec o presretacima, nisu javni podatak niti kod jednog proizvodjaca, a nekoliko ih je ucestvovalo do sada kod nas na tenderima. Postoje samo podaci o ubrzanjima, zaustavnom putu za odredjene brzine i opterecenja, vremena za reakciju pojedinih delova sistema ali ni to nije javno vec je deo tenderskih zahteva i dato je aproksimativno za neke modele, ne znam da li je tako bilo za sve ponudjene.
[ codeNO @ 04.02.2010. 22:47 ] @
Znaci mit i tacka.

Kad nisu budzili keca nece ni ovo!
[ Zarko Silic @ 04.02.2010. 23:04 ] @
Naravno da nisu budzevine. ko je tako nesto i mogao pomisliti.

Rekao sam da je rec o vozilima za specijalnu namenu "bez specifikacija".

Nisam siguran da je tacno i ono sto je objavljeno na CRO linku posto su pojedini njihovi presretaci veoma lako resili problem sa brzinama vecim od 270 km/h (moze se pronaci na nETu) iako im je podatak za maksimalnu brzinu, na postavljenom linku, manji od 250 (nekima ni toliko).
Ili imaju jos neka vozila, ili ovi podaci nisu tacni.

Ako bi neko izmerio maximalnu brzinu, moglo bi se aproksimativno odrediti snaga jednom takvom vozilu.

Sasvim je sigurno da se u standardnoj Passatovoj limuzini sa "samo" 300 KS ne moze doseci 300 km/h
[ lancia88 @ 04.02.2010. 23:59 ] @
Pozdrav,

na najmanje dve prezentacije svojevremeno su nasi predstavnici zajedno sa hrvatskim predstavnicima birali sebi modele. U jednom slucaju istovremeno, u drugom slucaju dan-za-danom iz razloga nekog kasnjenja, ali je bilo predvidjeno zajedno da budu. Broj i tip vozila uglavnom su nepoznati za obe drzave i menjaju se. Postoji poseban sistem obuke vozaca, kondicione voznje, usavrsavanja i slicno. Trenutno to nije nista spektakularno ali su u budzetu za ovu godinu bile trebovane i takve obuke sa vecim kapacitetom. Takodje su se pojavili presretaci i na dva tocka u bojama redovnih serijskih "trkalica". Funkcionisu vec neko vreme i jedan i drugi tip vozila-presretaca.
[ ki111er @ 05.02.2010. 00:07 ] @
Mog burazera zaustavi na putu za NS malo pre nove godine e sad koji je auto bio u pitanju ne znam. Pitacu ga i javiti sutra.

Pozdrav
[ botr @ 05.02.2010. 06:00 ] @
Svi vozaci presretaca su prosli posebnu obuku u Austriji, voznja po trkackoj stazi, voznja na simulatoru leda, klizavom kolovozu, snalazenje u odredjenim situacijama, sve to pod budnim okom profesionalaca, da bi dobili sertifikat treba da odvoze odredjen poligon za sto kraci vremenski period, imaju i gornju vremensku granicu, bez tog sertifikata ne mogu da voze takav auto.
[ rale2rale @ 05.02.2010. 07:16 ] @
Ja mogu da potvrdim za crnog Passata, u septembru prošle godine na auto putu bg-zg, kod izlaza za kuzmin, pored mene je prvo projurila mečka s- klase siva metalik švajcarac, recimo da sam ja išao oko 140 km/h, ovaj je išao sigurno oko 180 km/h, za njim je nakon desetak sekundi prošao crni Passat Bg tabli, u suštini ništa novo na auto putu, sve dok se nisam približio isključenju sa autoputa gde je napred stajao passat sa upaljenim displejom na zadnjem staklu, a iza njega ponosni vlasnik mečke, izašao je policajac i i prilazio mečki , dalje nisam pratio, odjezdio sam sa oko 100 km/h ;-)
[ DrJekyll @ 05.02.2010. 08:23 ] @

Kakav Golf GTI, s njim ne mogu stici ni dizela 3.0 a kamoli nesto vece.

Mada bolje da to koriste na obicnim putevima jer mnogo je opasnije kad voze 130 tamo gde je 80 ogranicenje+takvih je mnogo vise.
[ Java Beograd @ 05.02.2010. 08:28 ] @
Ne znam zašto ovde prevledava mišljenje da presretači treba da jurcaju preko 300 na sat ?! 95% prekršioca propisa o brzni su u granicama do 200 km/h. A one koji jure preko 200 ionako je preopasno juriti, pre svega zbog ostalih ičesnika u saobraćaju. Jer, na kraju krajeva - mora da dođe do naplatne rampe.
[ Kempesh @ 05.02.2010. 08:48 ] @
Iz ličnog iskustva mogu da potvrdim postojanje presretača !!! Zaustavio me je na ibarskoj magistrali, deo puta G.Milanovac - Čačak,prosle godine u leto. Pežo 607 me je pretekao ,upalio rotaciju. Pozvali su me u auto, gde su bili: vozač, policajac u civilu napred i saobraćajac koji je sedeo pozadi. Pokazali su mi snimak kamere koja stoji ispred suvozača,na kome se jasno videlo da sam preticao kolonu od 2-3 vozila !!!! Odmah su mi napisali prekršajnu prijavu,još uvek očekujem poziv kod sudije za prekršaje.... I da,u vreme dok su mi pisali prijavu ,dok sam bio u autu, magistralom je prolazio crni Audi A6 koji ih je pozdravio i upalio na kratko rotaciju.....
[ Zarko Silic @ 05.02.2010. 10:28 ] @
Citat:
Kempesh: ,na kome se jasno videlo da sam preticao kolonu od 2-3 vozila !!!! Odmah su mi napisali prekršajnu prijavu,još uvek očekujem poziv kod sudije za prekršaje....


Ako nisi uletao u makaze i ako pre zapocetog preticanja nisi prekoracio dozvoljenu brzinu i naravno ako to nisi cinio na mestu gde je znakom oznaceno zabranjeno preticanje (ili puna linija) , zbog ovoga sto si napisao (3 auta u "koloni"), ne moze te kazniti.

3 auta u "kolini" su koliko i 2 rezanca u supi.
[ Java Beograd @ 05.02.2010. 10:52 ] @
A koliko automobila čini kolonu ?
[ lancia88 @ 05.02.2010. 10:55 ] @
Pozdrav,

tri vozila je opasan broj:


Član 7.
Izrazi upotrebljeni u ovom zakonu imaju sledeće značenje:

1).....

............

77) kolona vozila je niz od najmanje tri vozila koja su zaustavljena ili se kreću
jedno iza drugog istom saobraćajnom trakom u istom smeru, čiji je način
kretanja međusobno uslovljen i između kojih ne može bez ometanja ući
drugo vozilo,

a to se onda ovako regulise:

4. Nasilnička vožnja
Član 41.
Nasilnička vožnja je postupanje vozača koje je u gruboj suprotnosti sa
pravilima saobraćaja, odnosno, prilikom koje vozač ne pokazuje obzir prema
bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju.
Pod nasilničkom vožnjom smatra se i:
1) kada vozač dva ili više puta prođe svetlosni saobraćajni znak kada mu je
tim znakom zabranjen prolaz, ako između dva uzastopna prolaska nije
prošlo više od 10 minuta,
2) kada vozač izvrši preticanje kolone vozila pri čemu svojim vozilom prelazi
ili se kreće po neisprekidanoj uzdužnoj liniji koja razdvaja kolovozne trake
po smerovima kretanja.


Navodno se u praksi bas nece tako ponasati, odnosno pisace se prekrsaji za ovakve situacije koje su na ivici, ali ZOBS to tako definise.
[ Nocni @ 05.02.2010. 11:00 ] @
Mislim da se kolona vozila (sto cini najmanje 3 ili vise vozila) ne smije preticati po novom zakonu nikako odjednom osim u slucaju da postoje 2 trake za isti smjer pa se onda to i ne smatra preticanjem...

Ima neka rasprava ovdje o tome: http://www.vrelegume.rs/forum/...mp;sk=t&sd=a&start=720
[ Zarko Silic @ 05.02.2010. 11:02 ] @
To zakon ne definise niti bi takva definicija bila smislena cak i kada bi je definisao. (Nema je ni u drugim EU zemljama).

Isto tako ne definise ni potrebno vreme izmedju dva preticanja sto bi takodje bilo besmisleno.

Sve zavisi od date situacije. Neki put je i 2 (pa i 1) automobila opasno preticati, dok je u nekim drugim situacijama i 5 potpuno bezopasno (ili tacnije receno sa malo rizika jer potpuno bezopasno teoretski ne postoji).

Pojam (stavka) preticanja kolone je kod nas uvedena zbog bahatih vozaca koji voze na granici nemoguceg i predstavljaju porecijalnu opasnost u saobracaju; kako po njih same tako i po ostale ucesnike u saobracaju pa se na temelju toga mogu propisno kazniti sto svakako i zasluzuju.


Edyt:

Clan 7 stav 77 u bukvalnom prevodu znaci:

Ako se 3 babe krecu magistralnim putem van naseljenenog mesta brzinom od 30 km/h i to 100 km (koliko su planirale da se vozaju) na taj nacin sto su se jedna drugoj uvukle u dupe, ispada da niko nema pravo da ih pretice.

Naravno da to nije tako. Nije tako ni ako 5 ili vise baba tako nesto cine.

Zbog toga postoji sudija pa je stvar prepustena na odlucivanje ipak nekom sa visim koeficijentom.



[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 05.02.2010. u 12:17 GMT+1]
[ Nocni @ 05.02.2010. 11:08 ] @
Slazem se ja sa tobom ali znas i sam kako policija gleda te propise... isto kao kad konju stavis ono sa strana na oci pa moze da gleda samo pravo... mislim da ce kaznjavati svakoga ko pretekne 3 ili vise vozila odjednom... to je i najavio neki prepametni starjesina na televiziji...
Tu stvarno ima rizika kada se pretice kolona vozila ali ovo pravilo je trebalo odrediti sa jos jednom stavkom a to je brzina vozila koja se krecu u koloni... ovako, bice da kaznjavaju ako si pretekao 3 vozila koja su isla 10 km/h...
[ Zarko Silic @ 05.02.2010. 11:31 ] @
Znam kako gledaju. Zato sam i napisao onaj post Kempeshu.

Na srecu ima kod nas veoma pametnih i obrazovanih ljudi ciju rec treba cuti. Jedan od takvih je i profesor Milan Vujanic. Covek za zdravom logikom, od koga se mnogo moze nauciti i predlazem svakom, ko je u prilici, da obrati paznju na ono sto ovaj covek govori.
[ lancia88 @ 05.02.2010. 11:36 ] @
Pozdrav,

Citat:
Nocni: ... mislim da ce kaznjavati svakoga ko pretekne 3 ili vise vozila odjednom... to je i najavio neki prepametni starjesina na televiziji...
Tu stvarno ima rizika kada se pretice kolona vozila ali ovo pravilo je trebalo odrediti sa jos jednom stavkom a to je brzina vozila koja se krecu u koloni... ovako, bice da kaznjavaju ako si pretekao 3 vozila koja su isla 10 km/h...


taj "prepametni" policajac je od pre neki dan zamenik Nacelnika Uprave saobracajne policije MUP-a, i do sada se ponasao i smisleno i racionalno, ali i fleksibilno, ako se uzmu u obzir ogranicenja kojima je pritisnut u svojim izjavama. Ta ogranicenja su svedena prakticno na slovo zakona, a ono glasi ovako za slucajeve preticanja, vozile babe po putu ili se drugari trkali, svejedno:

11. Preticanje i obilaženje
Član 53.
Preticanje i obilaženje vrši se sa leve strane vozila koje se pretiče.
Preticanje mora da se vrši sa desne strane ako je vozilo na kolovozu zauzelo
takav položaj i njegov vozač daje takav znak da se sa sigurnošću može zaključiti da
to vozilo skreće ulevo.
Tramvaj koji se kreće po šinama postavljenim na sredini kolovoza sme da se
pretiče samo sa desne strane, ako između njega i desne ivice kolovoza postoji
saobraćajna traka.
Na putu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za
saobraćaj vozila u istom smeru, na kome su kolone vozila, brže kretanje vozila u
jednoj traci od kretanja vozila u drugoj traci ne smatra se preticanjem.
Na putu u naselju na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake
namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, prolaženje sa desne strane vozila
koje se ne kreće krajnjom desnom saobraćajnom trakom, ne smatra se preticanjem.
Član 54.
Vozač kome je dat znak za preticanje dužan je da pomeri svoje vozilo ka
desnoj ivici kolovoza.
Vozač ne sme da povećava brzinu kretanja svog vozila dok ga drugo vozilo
pretiče.
Član 55.
Preticanje ili obilaženje vozač sme da vrši samo ako time ne ometa normalno
kretanje vozila koja dolaze iz suprotnog smera kada na putu ima dovoljno prostora za
bezbedno izvođenje tih radnji.
Vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge
učesnike u saobraćaju.
Vozač ne sme vozilom da započne preticanje ili obilaženje:
1) kolone vozila
,
2) ako je vozač koji se kreće iza njega otpočeo preticanje ili obilaženje,
3) ako je vozač ispred njega na istoj saobraćajnoj traci dao znak za
preticanje ili obilaženje,
4) ako bi time ugrozio bezbednost saobraćaja ili ometao saobraćaj iz
suprotnog smera,
5) ako po izvršenom preticanju ili obilaženju ne bi mogao da se vrati u
saobraćajnu traku kojom se kretao pre toga bez ometanja ili ugrožavanja
ostalih učesnika u saobraćaju,
6) zaustavnom trakom,
7) na početku prevoja, na prevoju, ispred i u nepreglednoj krivini, osim na
kolovozu sa najmanje dve saobraćajne trake za kretanje vozila u istom
smeru,
8) u tunelu, osim u tunelu sa najmanje dve saobraćajne trake za kretanje
vozila u istom smeru,
9) vozila koje se približava pešačkom prelazu ili ga prelazi,
10) vozila koje se zaustavilo i zaustavlja radi propuštanja pešaka na
pešačkom prelazu,
11) na prelazu puta preko železničke ili tramvajske pruge,
12) kolone vozila pod pratnjom,
13) saobraćajnom trakom za spora vozila,
14) na mestu gde je to zabranjeno saobraćajnom signalizacijom,
15) na način da prelazi vozilom preko neisprekidane uzdužne linije pri čemu
koristi saobraćajnu traku namenjenu za kretanje vozila iz suprotnog
smera.
Obilaženje zaustavljene kolone na putu je zabranjeno ako se vozač nakon
obilaženja ne bi mogao bezbedno uključiti na saobraćajnu traku namenjenu kretanju
vozila u smeru u kome se on kreće.
Izuzetno, obilaženje u slučaju iz stava 3. tačka 15) ovog člana je dozvoljeno,
pod uslovima iz stava 1. ovog člana.

Vozač koji pretiče dužan je da svoje vozilo drži na potrebnom rastojanju i
odstojanju od vozila koje pretiče, tako da ga ne ometa niti ugrožava druge u
saobraćaju.


Prema Zakonu, definisano je sta eksplicitno ne sme da se radi, i to je prvo boldovano, dok se drugi bold odnosi na jedini zakonski izuzetak koji je itekako velika pogodnost za vozace, sto u prevodu znaci da se mogu obilaziti i tri babe, ali jedna po jedna, sa obaveznim "zalazenjem" u svoju voznu traku izmedju pojedinacnih preticanja, s tim da nije neophodno u potpunosti se vratiti u traku, vec samo zaci u nju bez opasnosti da ce isprekidana traka u medjuvremenu prestati. Ukoliko prestane, tu je boldovani izuzetak, pa je time zakonodavac predvideo preticanje baba po putu, ali i protokol kojim se to moze uciniti. Preteknes dve pa jednu, skoro kao da igras poker ;)


Pomenuti profesor je zasebna prica, njega se, po mom licnom misljenju, nema ni izbliza za slusati koliko on to zeli da izgleda. Full komercijalna prica zasnovana na trenutnoj sprezi Fakulteta, beogradskog sekretarijata za saobracaj i firmice za pribavljanje novca sa pompeznim imenom vezanim za nacionalnu bezbednost u saobracaju, kao i njihovih trenutnih satelita tipa obuke vozaca za A kategoriju. Radi se, kao i do sada svaki put, o pokusaju ostvarenja monopola koji je sintetisao sve sto je zelelo na neki nacin da bude "faktor"...necega.
[ vilil1 @ 05.02.2010. 11:48 ] @
Citat:
lancia88: 77) kolona vozila je niz od najmanje tri vozila koja su zaustavljena ili se kreću
jedno iza drugog istom saobraćajnom trakom u istom smeru, čiji je način
kretanja međusobno uslovljen i između kojih ne može bez ometanja ući
drugo vozilo,

Znaci te tri, cetiri babe nikako ne mogu biti kolona. Kolona je uvek organizovana. Ne moze se smatrati kolonom grupa od nekoliko vozila koja se krecu jedan iza drugoga, i niko ne moze da vas kazni ukoliko obidjete odjednom sva ta vozila, ne krseci propise pri tome.
[ lancia88 @ 05.02.2010. 12:00 ] @
Pozdrav,

zato sam i naglasio da je zakonodavac ostavio prostora da se odradi preticanje baba ali uz protokol. Ukoliko analiziramo u detalje hipoteticku situaciju sa babama, mozemo lako zakljuciti da je za onoga ko je preticao kolonu od tri vozila veoma tesko da dokaze na kom su medjusobnom rastojanju babe bile u momentu preticanja jer snimak kao dokaz to iz ugla vozila koje ga prati i snima ucinjenje prekrsaja, tesko da moze biti takav da se to jasno vidi. Ipak, na skoro isti nacin, ukoliko vozac prilikom preticanja pokaze svoju nameru da se ubaci izmedju dve babe posle jednog preticanja, odnosno omoguci snimanje jasne promene pravca kretanja u smislu vracanja u samu traku, prakticno ga niko ne bi ni smeo zaustaviti. Cak i ako ga zaustavi, na snimku koji sudiji biva prezentovan moze se videti ta namera i stvar je na strani onoga ko je preticao.

Problem moze biti sto se snimak sada sudijama prezentuje u vidu izvucenih frejmova, kao stand-alone fotka, pa je izbor tih frejmova zapravo mogucnost manipulacije, ali kako se optuzeni moze braniti trazenjem da se citav snimak pusti, verujem da ce se vec nakon perioda uhodavanja sa ovim sistemom dokazivanja prestati sa praksom selektivnog ukazivanja na krivicu kroz manipulaciju frejmovima.
[ codeNO @ 05.02.2010. 12:12 ] @
Dobro


Do sada ko je imao bliski susret sa presretacima su uglavnom vec poznate marke


Passat B6

Peugeot 607

Audi.......

......Secate se da su panduri pre nekoliko godina kupili bele BMW petice, da li njih mozda koriste za presretace ili samo za pratnju?
[ vilil1 @ 05.02.2010. 12:24 ] @
@lancia88

Kao sto je @zarsilic napisao -

Citat:
zarsilic:Ako se 3 babe krecu magistralnim putem van naseljenenog mesta brzinom od 30 km/h i to 100 km (koliko su planirale da se vozaju) na taj nacin sto su se jedna drugoj uvukle u dupe, ispada da niko nema pravo da ih pretice.

Znaci nisu ostavile prostora da bi mogao neko da ih obilazi jednu po jednu. Da li je prekrsaj ako ih obidjes odjednom?
[ botr @ 05.02.2010. 12:43 ] @
Citat:
codeNO:
......Secate se da su panduri pre nekoliko godina kupili bele BMW petice, da li njih mozda koriste za presretace ili samo za pratnju?


Ne koriste ih, previse su ocigledni sa rotacijama, a i nemaju adekvatnu opremu ( kamere, radari,... )
[ lancia88 @ 05.02.2010. 13:10 ] @
Pozdrav,

Citat:
vilil1: @lancia88

Kao sto je @zarsilic napisao -


Znaci nisu ostavile prostora da bi mogao neko da ih obilazi jednu po jednu. Da li je prekrsaj ako ih obidjes odjednom?


mislio sam da sam jasno napisao - svakako ce biti kaznjen onaj ko ih je odjednom preticao, tu nema sumnje ukoliko ne proradi kakva veza, obzirom da se uzima snimak kao dokaz a na snimku se vidi konstanta voznja vozila koje pretice nepromenjenog pravca tokom tog preticanja. Medjutim, sasvim je drugacija situacija ako se na snimku vidi da je vozilo koje pretice pokusalo da se vrati u traku posle preticanja pojedinacnog vozila. E tada se sasvim menja situacija i jasno je da su babe uzurpirale sebi put ali je i vidljiva namera da se pretekne samo jedno vozilo i reagovanje kad se vidi da nema uslova za povratak u traku. To je drugacija prica ali i snimak je potvrdjuje. Nedavno je to demonstrirano kod preticanja Long vehicle varijante, upravo vozilo beogradske saobracajne policije je vrsilo demonstraciju kako se obilazi i kako se snima (kod dugih vozila opasno je poci u snimanje vozila koje pretice a pretpostavka je da se dalje vozilo lako moze zagubiti u saobracaju, ali to je sad nebitno). Sasvim je jasno da se pokazana namera smatra kao dokaz da je preticanje ucinjeno propisno ali su se u momentu stekli uslovi nbezbedni za odvijanje saobracaja, a koje vozac nije mogao da predvidi pre zapocinjanja preticanja.

Jednom recju, fingiramo povratak u traku, zagazimo sa desnim parom tockova, dajemo desni migavac i slicno a sustinski se odmah zatim vratimo u preticanje. Tvrdoglavim insistiranjem da babe voze sporo tesko da se moze nesto izboriti ukoliko snimak pokazuje da od kada si zapoceo preticanje do konacnog povratka u traku nisi ni pokusavao nista drugo do preteci kolonu odjednom. Ovo je, opet, nesto drugo. Snimak radi za onoga ko je preticao.
[ X Files @ 05.02.2010. 13:33 ] @
Kako se definiše kolona u smislu merljivosti ("između kojih ne može bez ometanja ući drugo vozilo, " je subjektivan podatak) ?


[ Nocni @ 05.02.2010. 13:33 ] @
Citat:
lancia88: taj "prepametni" policajac je od pre neki dan zamenik Nacelnika Uprave saobracajne policije MUP-a, i do sada se ponasao i smisleno i racionalno, ali i fleksibilno, ako se uzmu u obzir ogranicenja kojima je pritisnut u svojim izjavama


I mi bi sad trebali imati respekt prema toj njegovoj funkciji? On je zbog neke zasluge napredovao i dosao na tu vaznu funkciju zamjenika?
E pa ne samo da nemam respekt nego bi mogao da upotrijebim i mnogo gore kvalifikacije na njegov racun. Sprovodjenje tog novog zakona u Srbiji ima elemente torture nad gradjanima od strane policije. Ova policajcina koju pominjes a i ostale njegove kolege nisu shvatili svrhu kaznjavanja... kao ilustraciju navescu primjer kako predpostavljeni izdaje naredbu saobracajnoj policiji: "danas cete napisati XXX prijava ili ce vam biti odbijeno od plate XX%" ... Da ne pominjem opomenu koju ce vam policija uputiti da se putnici vezu i na zadnjem sjedistu... pa mozes voziti kroz cijelu evropu godinama i nista slicno neces dozivjeti... o ovome je vec bilo govora na ovgom forumu...

Ponasanje saobracajne policije ne samo da nije za respekt vec je za mnogo gore etiketiranje... Dalje, policija nije prestala sa praksom uzimanja novca za gledanje kroz prste kao ni u ostalim zemljama u okruzenju tako da o bilo kakvoj profesionalnosti ne moze biti ni govora. Kad budu izasli sa podatkom koliko je policajaca izgubilo posao zbog uzimanja mita onda ce se moci razgovarati o postenom odnosu,,, ovako dok je taj broj 0 nista od toga
[ vilil1 @ 05.02.2010. 13:39 ] @
U definiciji kolone pise izmedju ostalog "i između kojih ne može bez ometanja ući drugo vozilo".

Znaci te tri babe svesno cine prekrsaj, jer ne ostavljaju dovoljno rastojanja izmedju svojih vozila. Tako da formiraju (nezakonitu) kolonu. I sada, ja cinim prekrsaj ukoliko preticem takvu, nezakonitu, kolonu!?

Dalje, ukoliko sva vozila drze odstojanje, to se ne moze smatrati kolonom, te onda nisam u prekrsaju ako preticem tri i vise vozila odjednom. Bez ikakvog fingiranog vracanja u svoju traku.
[ Zarko Silic @ 05.02.2010. 13:50 ] @
Postoji jos jedan vrlo bitan clan na koji se moze pozvati onaj ko smatra da je ostecen po clanu 53.



Postoje 2 bitna momenta na koje uticu babe za volanom.

1. Usporavaju kretanje i normalno odvijanje saobracaja (vreme je novac) i
2. Dodatno nerviraju ostale ucesnike u saobracaju terajuci ih na svesno krsenje propisa.


P.S. Pod bahatim ponasanjem u saobracaju mogu se smatrati i vozaci koji namerno ili nenamerno voze presporo.




[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 05.02.2010. u 15:01 GMT+1]
[ lancia88 @ 05.02.2010. 13:53 ] @
Pozdrav,

Nocni, zao mi je sto Te pogadja ZOBS i detalji vezani za pojaseve na zadnjem sedistu, sta da se radi...pogadja i mene ali za to ne krivim policiju. Ustvari bih ih krivio kada ne bi sprovodili ZOBS. Moja recenica koju si citirao je kompleksna i svoje uzroke pisanja sadrzi upravo u samoj sebi, njome sam hteo reci da je neko ko je na televiziji javno rekao u najmanje dva navrata do sada da policija nece striktno sprovoditi ZOBS kao slepac sa amovima od cementa, vec ce postojati i odredjena fleksibilnost u smislu razumevanja objektivnih desavanja u saobracaju (upravo zaobilazenje kolone na semaforu od strane motocikla, setanje pesaka preko pesackog prelaza), je osoba koja je sada posle bas takvih izjava postala jedna od najkompetentnijih u Saobracaju u Srbiji. To donekle sigurno govori o krutim sprovodjenjima zakona i trendu ka fleksibilnosti. Drugih namera nisam imao sa pominjanjem bas tog policajca, a da li ces imati respekta prema bilo kome na svetu, to je samo Tvoja stvar, mene zanima samo da imas respekta za Pravilnik ovde na forumu i to je sve.

Pomenuti policajac se i nedavno dan posle lazne panike o nepotpisanim vozackim dozvolama i silnim kaznjavanjima i brojnim "svedocima" toga odmah pojavio na televiziji u par gostovanja da objasni da je rec o lazi u osnovi i panici koja je prosirena zbog toga, ali id a objasni put kojim ce eventualno kaznjeni da prijave svoje slucajeve da bi ih onda MUP odmah razresio tih kazni. Na stranu sto kazni nije ni bilo, ovde se radi o reakciji nekoga na polozaju, pa samim tim i kvalifikaciji sveukupnog odnosa policije prema vozacima.

Price iz proslosti sa pisanjem xxx kazni radi ocuvanja svojih xxx procenata plate ne piju vodu kao aksiom koji je nepromenjiv i vazi uvek, svuda i za svakoga. Naravno da je uvek moguce da tako nesto ponegde i postoji ali tesko da sada vise neko rizikuje sa takvim nacinom rada. Eto, ja znam primer od gotovo sat vremena posmatranja rada jedne patrole saobracajne policije u Beogradu koja NIKOGA za to vreme nije zaustavila bez konkretnog razloga - svetla, pojas, prolazak na crveno itd., nijedno zaustavljanje za to vreme nije bilo u smislu rutinske kontrole. Nije slucajno tako, takvo su naredjenje dobili. Nema rasprava, objasnjenje, uzimanje dokumenata, vracanje dokumenata sa sve dolaskom do vozacevih kola u svakom od slucajeva, nijednom kacenje jos necega (naprimer svetla nije upalio pa kad je zaustavljen onda mu se prikaci reflektujuci prsluk koji nije u kabini ili sta drugo), ali cak ni potrebe za tako necim nije bilo potrebe. U jednom slucaju uzgredna opomena da nije dat migavac za skretanje (ne prilikom zaustavljanja, vec sa semafora ispod) ali bez kazne za to. Vrlo kulturno i za budzet vrlo bericetno. To nije do policije bilo vec do zaustavljenih vozaca. Kako se snimak priznaje na sudu, nije problem ukljuciti mobilni i snimati postupak, jel' da?
Isto tako nije tesko i na brifingu pred izlazak na ulicu u stanici saobracajne policije ukljuciti taj isti mobilni i snimiti staresinu koji propisuje XXX-eve, sto u kaznama a sto u procentima plate. Koliko vidim, prepun Youtube toga, ali se zato kod sudija gomilaju snimci policije odavno.

Korupcija se nece izmeniti novim ZOBS-om, to je sigurno, i verujem da policija u dobrom delu slucajeva nije prestala sa praksom uzimanja novca, ali za sve to takodje postoji mobilni, jer sada je bas SVAKO uzimanje novca od strane poicije nedvosmisleno krivicno delo posto ne postoji zakonski osnov da se uzme ikakav novac. Stoga, dokle god mobilni mogu da snime uzimanje novca, sigurno je da ce toga manje biti. Koliko - ne znam, i tesko mi je pretpostaviti ali ne vidim ni svrhu tome....
[ lancia88 @ 05.02.2010. 13:59 ] @
Pozdrav,

babe i njihovo uzurpiranje puta definitivno predstavljaju ugrozavanje bezbednosti u saobracaju, u nasem slucaju jedino postoji opisani put kojim se na to mora ukazati tako sto se sa sebe skida odgovornost pokazivanjem jasne namere da se posle preticanja jednog ili dva vozila, onaj koji pretice pokusao vratiti u traku. Onda vec sledi istraga tablica, identifikacija vozaca koji nije omogucio preticanje drugom vozilu na za to dozvoljenom mestu itd. Naravno, trebalo bi da sledi...

Zarko, silom baba ne ide u Raj....oduvek je postojala mogucnost da ovlasceno lice, odnosno policajac, iskljuci iz saobracaja privremeno onoga ko svojom voznjom ometa saobracaj i njegovo normalno odvijanje, samo se u Srbiji to retko koristilo, dok je na Jadranskoj magistrali svojevremeno bilo veoma uobicajeno iskljucivati iz saobracaja kamione da bi se propustila kolona turista koja se vukla mozda i satima iza tih teretnjaka. Sjajni momci na BMW-ima, pozdravljani su trubljenjem i mahanjem skoro uvek posle takvog cina od strane prisutnih u koloni. Ipak, to se odnosilo a i dalje se odnosi samo na te momke u plavom ;)
[ veselinovic @ 05.02.2010. 14:01 ] @
Ja vise poznajem zakon BIH ali vidim da je i u Srbiji definisano sledece:
Vozac ne smije otpoceti preticanje ukoliko se POSLIJE zavrsenog preticanje ne moze bezbijedno vratiti u traku.
E sad, posto ne postoji druga definicija KRAJA preticanja, ispada da je preticanje zavrseno kad se mimoidju najistureniji prednji dio preticanog vozila i najistureniji zadnji dio vozila koje pretice.
Takodje nigdje nije definisan pocetak preticanja, pa se analogijom moze zakljuciti da je preticanje otpocelo kad se mimoidju branici.
Dakle po zakonu nije moguce preticati kolonu, osim ako je rastojanje izmedju vozila manje od duzine vozila koje pretice.
E sad, kako ce policajci dokazati rastojanje-mislim nikako, osim ako vozac ne pristane na dogovor oko uslovne kazne.
Kad smo kod toga, kod nas u BiH je preticanje ovo :
47) preticanje je prolazenje vozilom pored drugog vozila koje se krece u ISTOJ saobracajnoj traci i u istom smjeru.

Elem, po nasem zakonu preticanje po drugoj saobracajnoj traci u stvari NIJE preticanje.
Cak su, budale, zaboravile da napoisu da je kaznjivo preticanje na punoj liniji, moze samo da te kazni za nepostovanje saobracajnog znaka ( 20 E) i nista vise.
Pored toga nije kaznjivo gaziti brzinu za 20 km/h vise, ali samo u naseljenom mjestu.
Da ne povjerujes ko sve pise zakone.
[ Zarko Silic @ 05.02.2010. 14:14 ] @
Citat:
lancia88: Zarko, silom baba ne ide u Raj....


Ne znam kuda bi zelele da idu babe, ali znam kako bi trebale da idu: JAVNIM GRADSKIM PREVOZOM.


Pod pojmom "babe" ne podrazumevaju se samo osobe zenskog pola u poodmaklim godinama vec svi oni kojima nije mesto za volanom.

Citat:
lancia88: Pomenuti policajac se i nedavno dan posle lazne panike o nepotpisanim vozackim dozvolama i silnim kaznjavanjima i brojnim "svedocima" toga odmah pojavio na televiziji u par gostovanja da objasni da je rec o lazi u osnovi i panici koja je prosirena zbog toga, ali id a objasni put kojim ce eventualno kaznjeni da prijave svoje slucajeve da bi ih onda MUP odmah razresio tih kazni. Na stranu sto kazni nije ni bilo, ovde se radi o reakciji nekoga na polozaju, pa samim tim i kvalifikaciji sveukupnog odnosa policije prema vozacima.


Pa nije bas tako bilo.

Na TVu se pojavio tek nakon reakcije u javnosti koju je takva naredba izazvala. Ne bih stavio ruku u vatru da takve naredbe nije bilo.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 05.02.2010. u 15:33 GMT+1]
[ lancia88 @ 05.02.2010. 16:31 ] @
Pozdrav,

ne, apsolutno takve naredbe nije nikad ni bilo, nije bitno ni za ruke ni za vatre, to je svesno i sa namerom plasirana informacija iz sasvim drugih izvora, posebno na internetu, ali ta tematika je nesto sasvim drugo. Policajac je reagovao odmah kad se pojavila informacija masovno.

Oko baba znam na sta si mislio, to i ja podrazumevam pod "babama" pa mi je igrala ta skracenica za sve na tu temu...a slazem se i za gradski autobus :)
[ yotsa @ 07.02.2010. 20:49 ] @
Presretači postoje i stalno se susrećem sa njima na autoputu Niš-Beograd, u oba smera. Uglavnom me prate Pasati i Audi, registracije su od KI, BG, SU pa i PN. Lako se prepoznaju jer uglavnom crne boje, tamna stakla, nemaju "shark" antenu već neku malo veću i deblju antenu, i pošto je displej na zadnjem staklu uočljiv bace neku tkaninu preko da ga sakriju, ali se lako uočava nešto prekriveno. Voze oko 110-120 i čekaju da ih neko pretekne pa se daju u lov tako što se zalepe za njega i prate izvesno vreme a zatim preteknu i voze ispred na konstantnom rastojanju. Ako ih primetiš i usporiš dok te prate otpozadi (a uvek usporim na 132 i uključim tempomat) onda te preteknu i malo se odlepe pa čekaju da ih stigneš i pretekneš e onda se opet zalepe za tebe. Nekad i namerno uspore na 120 i čekaju da ih opet pretekneš pa prate brzinu ponovo. Prilikom preticanja može se uočiti na prednem vetrobranskom staklu malo veći ekran (misliš da je GPS navigacija) i još neka crna kocka (kamera).

Ideja je da se napravi kontinualni snimak otpozadi, sa boka i napred. Jednom su me zaustavili (još marta prošle godine) jer sam vozio 152 i platio 3000 rsd i ljubazni policajac mi je objasnio da nije problem što sam vozio brzo i da ne bi bio problem da sam ja ubrzavao povremeno pa spuštao ispod tolerantnih 132 ali ja sam vozio u kontinuitetu bez smanjivanja brzine, punih 45 sekundi i pokazali mi snimak. Inače su me zaustavili na pravcu od Jagodine do Paraćina prema mostu kod Mijatovca a policajac je bio iz SUPa Paraćin. A uhvatili su me jer sam pričao na telefonu i potpuno sam izgubio fokus koga pretičem i ko me pretiče.

Prema tome, samo obratite pažnju koga pretičete i ko vas pretiče, ko vam je u retrovizoru (a to i treba da se radi ) i uočićete ih.
[ codeNO @ 08.02.2010. 10:28 ] @
Prica za primer. Prema tome, oni ne mogu da te snime ako se vozi 150-180 u kratkim intervalima, nego se zalepe pa cekaju na gresku, ali da li bi ipak zaustavili za takvu voznju bez snimka od 45 sec? Koliko ih je u kolima, jel su u civilu ili "svecana" odeca? Ovde je bila jos jedna prica o jacini kola koja se koriste, od super tunning do 1000KS. Da li si mozda primetio oznake modela na autu koji te zaustavio i da li su po izgledu standardne ne promenjene limuzine?
[ yotsa @ 08.02.2010. 13:55 ] @
Dvojica napred su u civilu, policajac na zadnjem sedištu je saobraćajac u uniformi. Pasat je bio FSI, mislim preko 2 litra, bez primetnih izmena osim pomenute antene. Ne pratim baš nešto modele i motore pa je moguće i da sam pomešao ali nisam video spolja ništa nestandardno niti sam imao utisak da su me nešto brzo pretekli, jednostavno su me preticali nekih 10-15 sekundi (ali to je moguće zato što snimaju i sa boka)

Koliko se ja sećam da sam čitao krajem 2008, za prekršaje do 40km/h ide novčana kazna, prate i zaustavljaju, preko 40km/h (znači 160 i više) prate i zaustavljaju samo ako situacija na putu dozvoljava, ako ne, dovoljan je snimak/slika otpozadi za krivičnu prijavu. Problem u starom zakonu je bio što je odgovoran bio vozač a ne vlasnik auta (po novom je vlasnik auta), pa su oni svakako jurili i zaustavljali ne bi li naplatili kaznu.

I kao što neko reče, vozači su prošli specijalnu obuku, smeju da voze do 180km/h, ukoliko situacija dozvoljava i do 200km/h. Možda su granice +/- 10 ne sećam se tačno.

E sada, malo Off Topic, stalno me zaustavljaju zbog gluposti razni saobraćajci, uglavnom jedan mlađi a jedan stariji, imam utisak da vežbaju. Skoro sam vozio 70 umesto 60 jer su sklonili znak za naseljeno mesto i zaustavili su me i pokazali brzinu na radaru. Ja sam rekao da znam da tu postoji znak ali da ga nema i da nema osnova za prekršaj. Njihova priča je bila da je jasno da je to naseljeno mesto i da znak nije potreban. Pošto je bilo 21:10h rekao sam im da pristajem i da platim kaznu ako mi sa aspekta prevencije i sprečavanja posledica obrazlože kako će kazna edukativno uticati na mene lično i na koji način sam ugrozio bezbednost, jer nema nikoga na ulici, ni stanovnika, ni automobila i tražio da mi objasne kako je to moje brzina od 70 uticala na bezbednost jer je to samo 4km/h umesto tolerantnih 66km/h tj koliki bi mi bio veći trag kočenja ali za MOJ automobil, vreme reakcije tj "psihička sekunda" itd? Ovaj stariji se nasmejao i rekao: "Gospodine, da su svi tako ljubazni i edukovani kao vi, mi ovde ne bi ni stajali". Vratio mi je dokumenta i pustio.
[ botr @ 08.02.2010. 14:16 ] @
Zaustavljali su i preko 200 kmh, konkretno uhvaceno je nekoliko njih na preko 240 kmh!!!
[ Nebojsaaa @ 08.02.2010. 15:16 ] @
nemojte da vozite preko 120 i necete imati problema....ja i onako mrzim ljude sto voze preko 120 po nasim autoputevima...
skoro mi se desilo da je jedan covek maltene naleteo na moj auto i zamalo da poginemo i on i ja..jer je sa velikom brzinom naleteo na neku rupcagu blizu gazele u bg-u.....a vozio je neku beznu mecku...

tako da deco moja :) pamet u glavu :)
[ ventura @ 08.02.2010. 15:39 ] @
Citat:
yotsa: ... Voze oko 110-120 i čekaju da ih neko pretekne pa se daju u lov tako što se zalepe za njega i prate izvesno vreme a zatim preteknu i voze ispred na konstantnom rastojanju. Ako ih primetiš i usporiš dok te prate otpozadi (a uvek usporim na 132 i uključim tempomat) onda te preteknu i malo se odlepe pa čekaju da ih stigneš i pretekneš e onda se opet zalepe za tebe...

Tako to rade naši jer su neiskusni... Na žalost Hrvatski presretači su se opametili, pa sada imaju drugačiju, mnogo efektivniju taktiku...

U Hrvatskoj se parkiraju na benzinskoj pumpi, i kad vide da je neko proleteo, oni se uključe na autoput i za njim... Mene su tako uhvatili, ja išao oko 180, i samo se iza mene stvorila neka budala, ja uopšte ne pomišljam da to mogu da budu panduri jer su išli 230-240 kad su me stigli... Ja krenem da se sklanjam da ih propustim, oni iza mene i upališe light-show... Uglavnom, epilog je išao sam 186, međutim bili su ekstremno korektni, pošto me pre nisu zaustavljali prošao sam samo sa upozorenjem i kao do 150 tolerišu, a preko toga su kazne... Njih dvojica u Audi A4 3.0TDI, obojica uniformisani, a displej nema šanse da se vidi iz auta pored jer je skroz na dnu konzole...

Ranije je bilo lako, dok su vozili 130, pa kad obiđeš tako nekog sa 180, a on krene da te stiže, odmah znaš da je presretač i usporiš na ograničenje... Sad sa ovom novom taktikom nemaš pojma da li te stiže presretač il neka druga budala...



[ Ivan Dimkovic @ 08.02.2010. 16:17 ] @
Pazi to je skroz korektno - ako zaista pustaju ljude bez kazne tamo gde je 120 do 150, to je sasvim kulturiska.

Mada, na nekim deonicama bi stvarno mogli i da ukinu ogranicenja brzine posto uslovi dozvoljavaju.
[ Nebojsa Milanovic @ 08.02.2010. 16:27 ] @
Eh, kako si ovo stidljivo rekao, a toliko mnogo govori o tome i gde voziš i kako voziš... :)

Lično, bio bih srećan i kada bi ukinuli ono idiotsko ograničenje 40 na jednom delu puta Beograd-Pančevo, a 60 na ostatku (delu sa 6 traka), kao i usaglasili semafore, a ne da nakon svakih par stotina metara kočiš i čekaš nikoga da uđe sa strane ...

Kada bi ovakve stvari, ustanovljene samo za pljačkanje ljudi - ukinuli, onda bi se i desilo da se poželi povećanje brzine na autoputu, umesto toga, imaju se mnogo banalnije želje...
[ botr @ 08.02.2010. 16:50 ] @
Mislim da bi bilo ok da se ogranicenje na auto putu podigne na 130 kmh, a na putu Bg - Pa oni semafori su uzasni, treba mnogo srece pa da se uhvate 2-3 zelena.
[ Zarko Silic @ 08.02.2010. 17:01 ] @
Pa zar ti semafori nisu sinhronizovani za propisanu brzinu kretanja vozila?

Odavno je to vec trebalo biti reseno.
Bar je ovde u nasem kraju tako.
[ botr @ 08.02.2010. 17:32 ] @
Nakad su bili, zeleni talas je bio na 60 kmh, a sad sa ful ubrzanjem i brzinom oko 80-100 kmh treba imati mnogo srece da uhvatis 2 semafora, na 40 kmh hvatas 2-3 na zeleno, na 60 uvek nailazis na sledeci kad je crveno.
[ lancia88 @ 08.02.2010. 17:42 ] @
Pozdrav,

ne, to 60 km/h nije sinhronizacijska prosecna nego maksimalna brzina iako je bilo gresaka u sinhronizaciji pa se jeste vozilo odredjenim deonicama 60 km/h komotno umesto predvidjene sinhronizacije u kojoj je 60 km/h maksimalna brzina.

Sinhronizacija Beograda nije nimalo naivan posao iako sam debelo u utisku da ga ionake rade skoro pa otpuno nekompetentni ljudi, pa je rezultat takav kakav je. Veoma malo sihronizacije, zatim zahtevi da se uspori saobracaj presecanjem sinhronizacije, pa onda zahtevi za autobuse i njihovo uklapanje u sinhronizaciju (koje dozvoljava maksimalno 2-3 semafora sinhronizovano za ostatak saobracaja) itd. Ogroman broj raskrsnica, ukrstanja pravac sa jednakim prioritetom sinhronizacije, postavljanje "pesackih" semafora sa rucnim ukljucivanjem i slicne stvari komplikuju ovaj posao i za daleko kompetentnije od onih koji ga sada rade.
[ Nebojsa Milanovic @ 08.02.2010. 18:07 ] @
Tako jeste u Beogradu i s obzirom na sve teškoće zeleni talas u Beogradu je još i dobro rešen.

Ja sam govorio o putu Beograd-Pančevo koji ima 6 traka, potpuno je prav i bez ikakvih ukrštanja sa bilo kakvim putevima slične važnosti. Kao takav, najlakši je za sinhronizaciju semafora na njemu, čak i bez obzira što je njih najmanje dvostruko više nego što je potrebno.

Svi ti semafori postoje i rade i koče saobraćaj već decenijama, a na bezbroj uličica na koje vode sa strane duuugo nije bilo nikoga, a tek se u poslednje vreme može videti po koje vozilo koje dolazi sa njih.

Ali sve to ne bi bilo tako ružno da su semafori iole sinhronizovani, što je u ovom slučaju veoma lako i tako je jedno vreme i bilo: sa ustanovljenom brzinom 65-67 na sat (a ograničenje je oduvek 60) - mogao si bez ijednog stajanja da prođeš celom deonicom u oba smera.

Sada, i već dugo vreme unazad (sigurno godinama) kada isti ili sličan režim vožnje koristiš (što znači sasvim normalna, lagana vožnja), čim sa jednog semafora kreneš - tačno dolaziš na paljenje crvenog na sledećem !!

Mene ta stvar toliko nervira da je to teško i opisati. Radi se direktnom javašluku u kombinaciji sa kriminalno namernim nerviranjem vozača da bi iznervirani prolazili kroz crveno nakon čega ih već na sledećem semaforu čeka patrola.
[ Ivan Dimkovic @ 08.02.2010. 19:16 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic
Eh, kako si ovo stidljivo rekao, a toliko mnogo govori o tome i gde voziš i kako voziš...


:-) To je samo moje misljenje... mislim da je ogranicenje brzine od 120 km/h na mnogim "lakim" deonicama auto puteva jednostavno neprimereno danasnjem vremenu i da samo usporava protok saobracaja i/ili sluzi za prikupljanje novca od strane drzave.

Razumem ogranicenja na opasnim deonicama, ostrim krivinama, na mestima ukljucenja itd... i to naravno ima smisla, ali mi nikako ne ide u glavu ako imas pravu deonicu sa odlicnim pregledom, sa velikom prosecnom brzinom prolaza i bez opasnosti da se drzi vise od 120 km/h - ne samo da mnogi nece postovati tu brzinu, nego ce cela stvar usporavati ljude zbog onih koji se pridrzavaju limita.

Za resavanje problema prebrze voznje na opasnim deonicama uopste nisu potrebni presretaci - vec se lepo postave stacionarne kamere sa detektorima brzine pa da vidis kako ce svi da voze kako treba. Kako Srbija ima naplatne rampe - eto resenja i za strance, posle "slikanja" se posalje info svim naplatnim rampama, i uzivancija.

130 km/h limit je korak u dobrom smeru - jos je bolje resenje varijabilno ogranicenje brzine gde se moze po potrebi ogreniciti brzina, a kada nema potrebe ili nocu, lepo se ukinu sva ogranicenja. Doduse, ovo kosta zato sto neko treba da namesti svu infrastrukturu, ali bi ubrzalo tok saobracaja. Da ne pricamo o tome da sa varijabilnim ogranicenjima brzine moze da se regulise stvaranje guzve, tako sto se blagovremeno uspore dolazeci automobili.
[ lancia88 @ 08.02.2010. 21:46 ] @
Pozdrav,

nas autoput je nocu vec na 180-190 km/h vijugav, a danju je to nesto drugacije ipak. Ne bih se ja bas kladio na noc i ogranicenja koja treba tada da padnu, cak naprotiv.

Relacija Bg-Pa je sa namerom em suluo ogranicena, em katastrofalno sinhronizovana a sve pod izgovorom bezbednosti jer oni koji stanuju u Revi iskacu svako malo preko tog puta. Verovatno cu se perkosutra videti nekom prilikom sa gradskim sekretarom bas po pitanju bezbednosti u sabracaju ali dajem omanje bogatstvo da ce odgovor opet biti isti, bas za tu deonicu. Naravno, i ogranicenje na zaobilaznici oko Pa koje tek nema apsolutnog dodira sa realnoscu, slicno kao i prilazni put od Obrenovca. Sve putevi rezervisani za saobracaj motornih vozila sa ogranicejnem seoskog puta....
[ yotsa @ 09.02.2010. 12:46 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic
Za resavanje problema prebrze voznje na opasnim deonicama uopste nisu potrebni presretaci - vec se lepo postave stacionarne kamere sa detektorima brzine pa da vidis kako ce svi da voze kako treba. Kako Srbija ima naplatne rampe - eto resenja i za strance, posle "slikanja" se posalje info svim naplatnim rampama, i uzivancija.

Ti si u pravu, ali ovo je Srbija Rekao sam par puta da mi je brat na saobraćajnom fakultetu i non-stop je angažovan kao konsultant i savetnik oko saobraćajnih problema. Evo šta mi je ispričao:

Stacionarne kamere: po starom zakonu odgovarao je vozač a ne vlasnik, malo ko zna za rupu u zakonu po kome ne moraš da odaš podatak ko je upravljao vozilom ako tvrdiš da to nisi bio ti, a možeš da tvrdiš ako ne postoji slika vozača. Kamere nisu rešavale stvar već potera. Druga stvar, mora se raspisati tender, po Srpskom Zakonu o javnim nabavkama domaća ponuda koja je 20% skuplja od strane se tretira identično zbog podsticaja domaćih firmi da učestvuju i time direktno se nanosi šteta jer se uvaljuje svakojakva oprema a stranci nisu ludi da učestvuju. Par puta je bio tender, specifikacija ne može da bude stroga jer time ograničavaš učešće određenih ponuđača (domaćih) i onda kada se dođe do pobednika ustanovi se da je loš kvalitet opreme i poništi se tender. Tako da od stacionarnih kamera nema ništa dok god se tenderi pišu kako se pišu i sprovode kako se sprovode.

Putevi Srbije (naplatne rampe), Parking servisi i granična kontrola: ovde je milion puta pokušano da se uspostavi saradnja. Nikada nije ni bila blizu niti će, jer ni jedna od navedenih "firmi" (koje su i dalje pod kontrolom države tj nisu privatne) ne želi da učestvuje u rešavanju kazni i naplate trećih lica jer ne mogu da se dogovore za procenat!!! Tako je to ovde, da ne pričam koje sulude procenti su traženi (preko 50%).

@Ventura
U pravu si, i mene su zaustavili pre Ivanje reke prošle godine, vozio sam 145 i samo me opomenuli jer sam se "predugo" zadržao u levoj traci, brzinu nisu ni pominjali, tj ne smem duže od 200m po završenom preticanju da ostanem u levoj, moram se vratiti u desnu (kod nas bi za ovo svi od reda peglali kazne ) a i nisu bili do tada videli auto pa su ga malo razgledali i pri tom i napomenuli da najteži prekršaj praviš ako prekoračiš brzinu na zaobilaznici oko Zagreba gde je stalno 80, 100 a samo negde malo 130.
[ Stoj @ 18.03.2010. 18:33 ] @
Prvo policija Srbije je nabavila desetak presretača Pežo 607 2700 kubika dizel i ima 204 konja,BMV 5 3000 kubika ;PASAT 3200 kubika, i svi oni su sa stardandnim motorima ali najvećom kubikažom za taj tip osim BMV koji postoji i preko 3000 kubika .I nisu ništa budženi kako većina misli.Za tim i nema potrebe jer oni jure do 200km na sat iz bezbedonosnih razloga (što svako od ovih modela lako dostiže)pa ako se jureni ne zaustavi onda se upotrebljavaju druge metode(blokiranje puta,praćenje hilihopterom ili u najekstremnijim uslovima gde su u pitanju teški kriminalci može da se pokuša sa onesposobljavanjem njegovog vozila pucajući u gume ili slično)Takva pravila vladaju u svim zemljama koje imaju presretače.Presretači u stvari služe da bi kontrolisali vozače u toku vožnje neopaženi i to održava strah kod vozača uvek kada prekorači ograničenje.Oni su u stvari dobra preventiva.A i ne moraju da vas stignu jer čim su vas počeli pratiti u tom trenutku su vas i počeli snimati tako da će vas naći i ako im pobegnete.Inače smatram da je to odličan potez naše policije jer se ionako na našim putevima ne poštuju nikakva pravila ograničenja.Za ovih nekoliko meseci koliko ih imaju mislim da ih premalo upotrebljavaju.Trebalo bi svakodnevno da patroliraju najprometnijim deonicama a kad kad i na lokalu,kako vozači nikada nebi bili sigurni gde i kada ih mogu presresti.
[ Nocni @ 19.03.2010. 09:05 ] @
Opet ti o pezou
Ima i pezo jaci motor od tog... postoji 3.0
Ovaj tekst si napisao kao da radis u policiji... ti kao da ti je milo kada nekog startuju i kazne ga! Esi vidio sta napravi ta svajcarska od svijesti ljudi... nije ni cudo sto su tamo 99% ljudi spijuni... bilo sta da uradis prvi komsija ce da te prijavi...
Vidi, greota je nas narod da deru sa tolikim kaznama a plata je nekoliko stotina eura...


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 19.03.2010. u 10:18 GMT+1]
[ smark @ 19.03.2010. 10:26 ] @
Zasto onda ne postovati pravila i biti nekaznjen?
To mi je uvek malo smesno kada kod nas kazu kako je "greota" da se naplacuju kaze.
[ Nocni @ 19.03.2010. 10:37 ] @
Nismo se razumjeli... treba policija da opominje i u dosta slucajeva da kaznjava ali iz razloga podizanja bezbijednosti na putevima a ne iz razloga punjenja budzeta...
Po meni nije u redu da visina neke bezvezne kazne bude pola necije plate... treba li da pricamo o drugim stvarima, kada je policajac koji nije na duznosti platio kaznu za bilo koji saobracajni prekrsaj i slicno... Oni idu u totalnu krajnost, recimo nemate lance u gepeku jer niste znali da je juce pocela sezona kada morate da ih imate... oni ce vas poslati u zatvor na par dana ako ne zelite da platite ovu kaznu... po meni bi trebalo samo da vas opomenu da morate nositi lance... to je ta razlika o kojoj pricam...
[ Ivan Dimkovic @ 19.03.2010. 10:38 ] @
Citat:
Nocni
Esi vidio sta napravi ta svajcarska od svijesti ljudi..


Hahaha znaci idemo sad pre 10-tak dana na Geneva Auto Show, ja vozim... znaci nije proslo ni 10 min od kako smo presli DE->CH granicu kod Bazela... ZVEK... blic u tunelu - iz nekog razloga mora da se vozi 100 km/h u tunelu, ja isao mozda nesto malo iznad 120 :) Sad cekam da mi posalju kaznu - kolegi stigla isto - nesto iznad 200 franaka :)

Moras da vozis kao po jajima tamo... a jug oko Zeneve je najgori covece, kamere na svakih par km :)

Auto-fasizam... a sta drugo :-) Najjace je u povratku... znaci auto put je isti i pre i posle Bazela, jedino sto posle, kad udju u DE, svi voze 180+ km/h, ukljucujuci i te Svajcarce - i onda posle neko s*rucka o sigurnosti, bla bla bla bla... a ono isti put - isti broj traka isto sve, samo sa jedne strane linije oderu ti kozu sa ledja ako vozis 20 km/h iznad 100 u tunelu - a sa druge mozes da vozis i raketu, ako imas...
[ smark @ 19.03.2010. 12:15 ] @
A dobro znaju i nemacki policajci da zezaju vozila sa CZ tablicama i to cim predju granicu. Skoro sam procitao da su DE policajci nekim vozacima odavde trazili i mokracu na licu mesta, jer je jelte ovde droga dozvoljena... :) Svi imaju neke svoje fazone, ali generalno treba postovati pravila.
[ zex24 @ 19.03.2010. 12:22 ] @
Citat:
Nismo se razumjeli... treba policija da opominje i u dosta slucajeva da kaznjava ali iz razloga podizanja bezbijednosti na putevima a ne iz razloga punjenja budzeta...
Po meni nije u redu da visina neke bezvezne kazne bude pola necije plate... treba li da pricamo o drugim stvarima, kada je policajac koji nije na duznosti platio kaznu za bilo koji saobracajni prekrsaj i slicno... Oni idu u totalnu krajnost, recimo nemate lance u gepeku jer niste znali da je juce pocela sezona kada morate da ih imate... oni ce vas poslati u zatvor na par dana ako ne zelite da platite ovu kaznu... po meni bi trebalo samo da vas opomenu da morate nositi lance... to je ta razlika o kojoj pricam...



Ja se sa ovim potpuno slazem. Policija je tu da odrzava sigurnost na putu ali ne slepim postovanjem zakona - postoji valjda neka tolerancija i nisu uvek isti uslovi u saobracaju. Ovi nasi odmah u krajnost - samo da se naplati, ma kolika glupost to bila.
Evo recimo sta je mene iznerviralo: Decembar 2009, navodno jos nisu naplacivali kazne po novom zakonu, ja sam na nekom nadvoznjaku u BGu (ne znam BG bas dobro pa ne mogu da kazem koji). Pratim uputstva sa GPSa koji mi govori "drzite desno" (trebao sam da skrenem uskoro). Oko mene ni jedna kola (ne vidim nikoga ni ispred ni u retrovizoru). Nisam ni primetio da vozim zutom trakom dok nije iskocio pandur. Vozili ste zutom trakom molim isprave. Ja mu dao a on ni pet ni sest nego sad cu ja da napravim zapisnik i platicete kaznu 5000 din. Ja ga pitam pa dobro vidite da nisam iz BGa (objasnio mu da pratim GPS) a i receno je da cete samo opominjati ljude. Medjutim on ni da cuje! Napravio zapisnik, pitao hocu li da potpisem i to je to.
I sad vi meni recite, kome sam ja smetao? Koga sam ja ugrozio da moram da platim 5000 din? Zar nije mogao samo da me opomene uzimajuci u obzir sve ove uslove?!
Dok sam stajao i cekao da on napravi zapisnik bar jedno 50% kola koja su prosla su isli tom istom zutom trakom i nista. Drugi pandur je samo sedeo u kolima.
[ smark @ 19.03.2010. 12:29 ] @
@zex24 Slazem se s ovim u potpunosti. Ja sam konkretno mislio na komentare tipa : "Pa kako cemo sada da vezujemo pojas kada toliko godina nismo..." i slicno. Da ne pominjem nasilnicku voznju itd...
[ Zarko Silic @ 19.03.2010. 13:01 ] @
Visina kazni u jednoj drzavi treba da bude srazmerna standardu. Ove nase nove kazne sigurno to nisu jer da jesu onda bi pojedine prekrsajne kazne u saobracaju za slicno delo, na primer u DE, iznosile po nekoliko desetina hiljada evra sto svakako nije slucaj.

Nije tacno ono sto Stoj prica o vozilima koja koristi policija. Takva vozila, bez obzira na kubikazu i bez obzira na deklarisanu snagu, po pravilu su i jaca i brza od njihog civlinog ekvivalenta. Nije tacno ni to da su ova spomenuta vozila najjaca u svojoj kategoriji. Postoje i jaca. Bar kada je u pitanju podatak vezan za standardne verzije ovih agregeta.
O tome je vec diskutovano u vise navrata.
Na primer jedan od takvih je i ovaj:

http://suchen.mobile.de/fahrze...=&lang=de&pageNumber=1


Da ne spominjemo posebno pripremljene FSI varijante obzirom da je rec o agregatu sa ogromnim potencijalom. Bez problema se postizu snage i preko 400 KS i to bez nadpunjenja.

Ponekad se moze na TV emisijama videti presretac koji u stopu prati vozilo koje se krece preko 300 km/h. Standardne verzije ni jednog od tih spomenutih automobila tako nesto ne moze.

Sta je tacno kupila nasa policija, ne mogu znati, ali je neko vec napisao da se specifikacije tih vozila ne navode u dokumentaciji.
Mozda je rec o standardnoj izvedbi, a mozda i ne. Ispravni odgovor moze dati samo DINO test pod uslovom da nemaju speed blokere.


[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 19.03.2010. u 14:30 GMT+1]
[ 3way @ 19.03.2010. 13:20 ] @
Citat:

Za tim i nema potrebe jer oni jure do 200km na sat iz bezbedonosnih razloga (što svako od ovih modela lako dostiže)pa ako se jureni ne zaustavi onda se upotrebljavaju druge metode(blokiranje puta,praćenje hilihopterom ili u najekstremnijim uslovima gde su u pitanju teški kriminalci može da se pokuša sa onesposobljavanjem njegovog vozila pucajući u gume ili slično)


Ovo ko Pobesneli Maks :):)
[ Stoj @ 19.03.2010. 16:36 ] @
Pa dobro NOĆNI neće da se vređamo sada.Gde ko živi nije bitno ali ovo je sve u korist bezbednosti a kod nas se vozilo do skoro kao u džungli bez ikakvih pravila.A to da su u Švajcarskoj svi špijuni i da su ljudi odlepili ne stoji.Kamo sreće da se na njih ugledamo.Pa od njih ima mnogo pametnog da se nauči.Zato i jesu naj bogatija i naj uređenija zemlja na svetu.Kada i mi uvedemo neke civilizacijske standarde bolje će nam biti.
[ Ivan Dimkovic @ 19.03.2010. 16:46 ] @
Citat:
Stoj
ali ovo je sve u korist bezbednosti


Jeste, kad na otvorenom cistom putu vozis 150 umesto 120 - garant je sve u funkciji bezbednosti :-)

Nikako nema nikakve veze sa lukrativnim izvorom prihoda za drzavu :-)

Evo plastican primer koliko je sve to zbog "bezbednosti":

Zivim u Stuttgartu, firma mi je u Karlsruhe-u - izmedju ~78 km auto puta. Elem, tu negde na sredini pored mesta koje se zove Pforzheim je deonica auto-puta A8 sa 3 trake po smeru, koja je vec godinama imala ogranicenje od 100 km/h par kilometara, a onda posle 120 km/h do sledeceg suzenja koje je jedno 10 km odatle.

Znaci, to je bio BASTION za kamere/radare, ono cisto maltretiranje gradjana - 3 trake, nema suzenja - ali eto, 100 km/h bato... znaci vec 2 puta su me "slikali" tu, naravno jer niko lud ne vozi 100, osim ako nije kamion.

Neko ce sad reci, "pa to je zbog bezbednosti, SIGURNO ima neki razlog, ne mozes to znati nisi inzenjer saobracaja"... - Moguce...

Ali... e, vidite, od pre 2 nedelje, umesto znaka od 100 stoji znak od 120 - a umesto znaka od 120 km/h par km dalje stoji znak koji obelezava prestanak svih ogranicenja - dakle, nema vise limita brzine.

NAPOMINJEM - NISTA se nije promenilo na putu (osim znakova), nista nije dogradjeno, nista nije dodato/skinuto bukvalno ISTI put - znaci, neko se zalio i zalio, i od pre 2 nedelje mozemo da vozimo bez straha da ce nas seljoberi iz Pforzheima slikati i uzimati nam pare... evo vec 10 puta sam prosao tuda, komotno se vozi 160-180 km/h, prosek je svakako daleko veci od 120...

A do pre 2 nedelje bi ti za to odvalili kaznu + ako bi vozio 160 km/h mozda bi i dozvolu morao da predas na mesec dana.

Logika? "Bezbednost" ? Aha... Kako to da je put bio "nebezbedan" do pre 2 nedelje za iznad 120, a sada je bezbedan i za 200+ ?

Hmmmm... nisam inzenjer saobracaja, ali meni to ipak malo... smrdi ;-)
[ gleb @ 19.03.2010. 20:05 ] @
Ima tu logike a ona je u odrzavanju paznje. Veliki % ljudi se ’uspava’ monotonom voznjom svejedno da li je 80 ili 180 ako su dobri uslovi puta. Zato se namerno prave ’preseci’ tog tipa.
[ Ivan Dimkovic @ 19.03.2010. 20:14 ] @
Kako se ne sete da naprave preseke sa 120/130/160/... ogranicenjima.

Nego, nekako uvek "presek" znaci "na dole" :-)
[ gleb @ 19.03.2010. 20:20 ] @
To ne znam. Ali ja imam taj problem mada volim da vozim, i drugar saobracajni ing mi je objasnjavao, postoji u teoriji i primenjuje se. Kao i one fore sa znakom kamera, kao tu neko iza brda snima.
[ Ivan Dimkovic @ 19.03.2010. 21:08 ] @
Pa sta znam, meni brza voznja nije monotona jer je nemoguce konstantno voziti 180-200+ - i potrebno je mnogo vise paznje, a i adrenalin radi mnogo vise.

Ali me zato voznja od 100-120 bukvalno ubija. Eto bas taj dan kada smo isli u Svajcarsku - nemam pojma koliko sam red bullova popio... dosadno bre, vuces se ko crevo a put dobar #)*@& Ne smes da zgazis gas jer ce te pre ili kasnije zveknuti kamera.

Doduse, neki lokalci ponekad voze brze - posto znaju gde su te kamere... TomTom ne sme da pokazuje lokacije kamera u Svajcarskoj jer je to najstrozije zabranjeno (tj. pripretili su im da ce da im zabrane prodaju skroz u CH) - pa si bukvalno "slep" :)

[ goat @ 19.03.2010. 21:50 ] @
e pa brzim vozačima kojima se spava od spore vožnje preporučio bih da promene vozila sa točkovima za vozila sa krilima... mala šala... ...

ograničene od 120-130km/h na autoputevima koje je ukinuto u Nemačkoj pre nekoliko godina (možda i deceniju.. ne zam tačno) je ukinuto zbog... pogađajte... jakog lobija - autoindustrije..... najveći protivnici ukidanja ograničenja su bili... pogodite.... zeleni!!!.... ne policija ... nego pol.stranka zelenih.... jer automobil pri 180km/h skoro dvostruko više zagađuje ž.okolinu negoli kada se vozi pri 120km/h.... niko tada nije polemisao oko bezbednosti.....

a priča o "cinkarošima" iz CH-a.... e to je tek posebna priča.... ima jedna priča koja je po meni neistina, a glasi: kada jedna budala uleti u gomilu pametnih ljudi, učini da se pametni razbeže.... e to nisu pametni ljudi!.. to su p*....

ako jedna budala uleti u gomulu pametnih ljudi, pametni će da je izgaze i izšutiraju.... e to su pametni ljudi...

e pa ako postoje presterači , neka postoje.... ne može se espadrilom i sandalom u "šutku"
[ Nocni @ 19.03.2010. 21:50 ] @
Citat:
Stoj: Pa dobro NOĆNI neće da se vređamo sada.Gde ko živi nije bitno ali ovo je sve u korist bezbednosti a kod nas se vozilo do skoro kao u džungli bez ikakvih pravila.A to da su u Švajcarskoj svi špijuni i da su ljudi odlepili ne stoji.Kamo sreće da se na njih ugledamo.Pa od njih ima mnogo pametnog da se nauči.Zato i jesu naj bogatija i naj uređenija zemlja na svetu.Kada i mi uvedemo neke civilizacijske standarde bolje će nam biti.


Kao prvo nije te vrijeđao niko. Ne slažem se i nedao bog da se ugledam na tu retardiranu naciju... pa oni se žene i udaju za rođake samo da se pare ne odlivaju van... Možda ti misliš da ja nisam boravio u Švajcarskoj i da nisam upućen ali nije tako... Ono što sam naveo da su svi građani špijuni naravno da je tačno i prijaviće te prvi komšija policiji za banalan prekršaj koji učiniš... svi su poprimili te jevrejske osobine i tolike su cicije da im se žao najesti kršteno... a od toga se gadim a ne kao što ti kažeš da treba da se uči od tih smiješnih ljudi...
Pa tamo izađu momak i djevojka na piće i svako plaća ono svoje... nije to svojstveno našem narodu i bolje je što je tako... Ovo sto kažeš da treba da se uvode civilizacijski standardi kao njihovi... nedao bog. Dimković je u pravu kada ono kaže jer su njemci gospoda za švajcarce, jedino griješi kada pije toliko red bula jer na samoj limenci piše da se smije piti po 2 dnevno
[ Ivan Dimkovic @ 19.03.2010. 22:03 ] @
Citat:
goat
ograničene od 120-130km/h na autoputevima koje je ukinuto u Nemačkoj pre nekoliko godina (možda i deceniju.. ne zam tačno) je ukinuto zbog... pogađajte... jakog lobija - autoindustrije..... najveći protivnici ukidanja ograničenja su bili... pogodite.... zeleni!!!.... ne policija ... nego pol.stranka zelenih....


Nepostojanje ogranicenja brzina u DE je vrrrrrlo star fenomen.

I zapravo, JESU polemisali oko bezbednosti i to mnogo, posto je "bezbednost" omiljen argument (posle zagadjenja) onih koji bi da nam zabrane da vozimo kola ako je ikako moguce i predjemo na bicikl.

Onda je nemacka drzava odradila detaljnu analizu udesa i, znas sta se pokazalo?

Da ne postoji statisticki bitna razlika izmedju % udesa na delovima auto puta bez ogranicenja brzine u poredjenju sa delovima koji imaju ogranicenje brzine. Prevedeno na prost jezik - na delovima puta bez ogranicenja brzine NEMAS vece sanse da se sudaris.

Zbog ovog zvanicnog istrazivanja "Zeleni" i ostali ne mogu u Nemackoj da pricaju prazne price o tome kako velika brzina izaziva veci % udesa - posto je to dokazano kao apsolutno netacno u toj zemlji i to crno na belo. Ima tu jos zanimljivih cifri, ali da ne smaram... I hvala bogu da postoji auto lobi, jer se u ovom slucaju njihovi interesi poklapaju sa interesima gradjana - druge zemlje nemaju tu srecu da neko ima da zastupa te interese pa prolaze ludila kao u Holandiji (7 kamera na 3 km)

Montana u USA nije imala ogranicenje brzine do kraja 90-tih... Kada su UVELI ogranicenje brzine - znas sta se desilo? POVECAO se broj udesa. Da, povecao. Sta reci.

Ne verujes?

http://www.hwysafety.com/hwy_montana_2001.htm

Citat:
1. After the new Speed Limits were established, interstates fatal accidents went up 111%. From a modern low of 27 with no daytime limits, to a new high of 56 fatal accidents with speed limits.


Citat:

jer automobil pri 180km/h skoro dvostruko više zagađuje ž.okolinu negoli kada se vozi pri 120km/h.... niko tada nije polemisao oko bezbednosti.....


Jadni polarni medvedi :-) Nesto mi se cini da u Svajcarskoj ne drze 120 limit zbog polarnih medveda... nego zato sto je lako otkidati ljude od kazni.

Jos jedan kuriozitet - u Svajcarskoj postoji znak koji je identican nemackom znaku za "prestanak svih ogranicenja" - samo sto u Svajcarskoj taj znak znaci nesto sasvim drugo - da mozes da vozis 120 na auto putu. Boga pitaj koliko ljudi svaki dan koji predju granicu navataju na tu "foru" :-)

[ goat @ 19.03.2010. 22:09 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Da ne postoji statisticki bitna razlika izmedju % udesa na delovima auto puta bez ogranicenja brzine u poredjenju sa ogranicenim delovima.


epohalno otkriće u rangu rupe na saksiji.... to je i u V.Britaniji ustanovljeno ali oni nisu uklonili kamere... budžet se puni kao ciganjska torba.... čista komercijala....znači politika je u pitanju.... ne pitaju setu ni beli medvedi ni Fanđe ni Laude....

[ Ivan Dimkovic @ 19.03.2010. 22:12 ] @
Tacno - i upravo zato kazem da je lepo kada u zemlji postoji automobilski lobi, jer u ovom konkretnom slucaju interesi stanovnistva i interesi tog lobija se poklapaju :-)
[ goat @ 19.03.2010. 22:20 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Tacno - i upravo zato kazem da je lepo kada u zemlji postoji automobilski lobi, jer u ovom konkretnom slucaju interesi stanovnistva i interesi tog lobija se poklapaju


... automobilskog lobija ima u svakoj zemlji, taj nemački nije ništa pametniji, napredniji od drugih.... komercijala je u pitanju, komercijala i ništa više.... kakvi interesi građana...
[ Ivan Dimkovic @ 19.03.2010. 22:27 ] @
Kazem "poklapaju se interesi" - sto znaci da su ciljevi razliciti, ali se u tom malom delu poklapaju.

Fora je sto je velicina tog lobija ovde daleko veca jer je industrija ogromna - i onda je to, hvala bogu, bitije od neke love koju bi prikupili sa tim ogranicenjima.
[ Nebojsa Milanovic @ 19.03.2010. 22:31 ] @
Meni u ovoj temi jedino upada u oči da je Ivan isprovociran da kaže kako vozi :)
[ Ivan Dimkovic @ 19.03.2010. 22:35 ] @
Ma iznervirao sam se kad pomenuse Svajcarsku bre posto sad cekam da mi posalju njihovu monstruoznu kaznu #@)*&@#

A najjace je ako si njihov rezident... kada bi te uhvatili da vozis, recimo, 160 km/h na auto putu - uzimali bi ti od plate mesecima jbt... Tipican primer abnormalno strogog kaznjavanja koji je preteran i pokazuje represivnost drzave.

Ne mogu da kapiram da neko to podrzava, osim ako nema neki direktan interes od toga, recimo da je cata u drzavnoj upravi :-))) Ili ako radi na prodaji tih presretaca ili kamera... velika je tu lova :-)
[ Zarko Silic @ 19.03.2010. 23:35 ] @
Citat:
Nocni: Pa tamo izađu momak i djevojka na piće i svako plaća ono svoje...


To je jos dobro, mnogo je strasnije kad momak i devojka odu u krevet i svako se krese sam sa sobom.
[ goat @ 19.03.2010. 23:49 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic

A najjace je ako si njihov rezident... kada bi te uhvatili da vozis, recimo, 160 km/h na auto putu - uzimali bi ti od plate mesecima jbt... Tipican primer abnormalno strogog kaznjavanja koji je preteran i pokazuje represivnost drzave.



kazna stvara naviku....

nego nešto ne mogu da dokučim oko intersa većine građana da voze 200na sat!?.... pa sve ovo od vozila polovnih što se uveze kod nas vozile su bake i deke .... super bake i super deke sa 200 u krivinu....

[ goat @ 19.03.2010. 23:56 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic
Fora je sto je velicina tog lobija ovde daleko veca jer je industrija ogromna - i onda je to, hvala bogu, bitije od neke love koju bi prikupili sa tim ogranicenjima.


osnovni izvozni artikal, drugog u svetu izvovnika (Nemačka), je automobil.... zar trebam da pričam o prikupljanju love!? ... zar trebam da pišem da neka razmažena deca nekih industrijalaca vole brzu vožnju!?
[ ventura @ 20.03.2010. 06:38 ] @
Citat:
goat: osnovni izvozni artikal, drugog u svetu izvovnika (Nemačka), je automobil.... zar trebam da pričam o prikupljanju love!? ... zar trebam da pišem da neka razmažena deca nekih industrijalaca vole brzu vožnju!? :-)

Nemačka je trenutno oficijalno najveći izvoznik na svetu, dakle prva na listi, jer rezultati za 2009-tu godinu nisu oficijalni.
[ goat @ 20.03.2010. 08:50 ] @
Citat:
ventura: Nemačka je trenutno oficijalno najveći izvoznik na svetu, dakle prva na listi, jer rezultati za 2009-tu godinu nisu oficijalni.


oficijalno već smo zagazili duboko i prvi kvartal 2010 god..

... prva posle Kine .... do skora je bila prva sa nekih 280-290 milijardi eura izvoza godišnje... sada Kina vodi (procentualno veoma mala razlika u odnosu na Nemačku).... ali po izvozu automobila nema joj premca...

PS. kada se zakon o ograničenju brzine menjao bila je izvoznik No.1 ....
[ Ivan Dimkovic @ 20.03.2010. 08:59 ] @
Citat:
goat
zar trebam da pišem da neka razmažena deca nekih industrijalaca vole brzu vožnju!?


Malo si se zeznuo - ovde skoro svi vole brzu voznju, u sta se mozes uveriti vrlo lako (prevezes se od tacke A do tacke B) - ako mogu do posla da stignem za 45 min umesto za sat vremena, to je svaki dan pola sata vise vremena za druge stvari u zivotu.

Jedini koji ne vole su "zeleni" ali bogu 'fala pa su oni manjina i iskreno se nadam da ce ostati tako :)

Ja sam isto taman pomislio da ce i Svabe da krenu istim tim putem, ali ovo pobadanje novih znakova na auto putu od pre 2 nedelje mi je vratilo veru u automobilski lobi :-)
[ goat @ 20.03.2010. 11:15 ] @
još samo da Švabe skinu onu njihovu "glupu" blokadu na 250km/h koju su samo oni uveli....
[ Ivan Dimkovic @ 20.03.2010. 11:28 ] @
To nije isto.

Voziti komotno 160 km/h i preko 250 km/h nije isto. Niti moze biti isto.

- Ogromna vecina ljudi sa vozackom dozvolom moze sasvim komotno da vozi 160 km/h bez ikakvih probelma.
- MNOGO manji broj tih ljudi moze da vozi preko 250 km/h bez ozbiljnih problema sa vremenom reakcije, refleksima

To su skroz razlicite stvari, sto zna svako ko je vozio preko 230-240 km/h. Zbog toga te DE firme stavljaju limit od 250 km/h, kako ne bi njihovi automobili dosli na los glas zbog budala koje misle da mogu da voze 280 km/h - a ne mogu.

Limiti na auto putevima od 120 km/h su reklit proslosti - iz 70-tih. Hajde da uporedimo automobile iz 70-tih i automobile danas? Kao prvo, najmanja Opel Korsa moze bez problema da prebaci 160 km/h - a kao drugo, kocioni sistemi, "hendling", itd... su daleko bolji nego 70-tih i ti limiti iz 70-tih su daleko ispod tehnickih mogucnosti najgoreg vozila danas. Pa bre svaki moderni auto sasvim solidno prebacuje EU/ECE minimalne norme za kocionu snagu i ima kraci trag... 70-tih je situacija bila drasticno drugacija.

Jedini problem je sto se to sudara sa finim izvorom love od kazni - kada vec pomenuta Korsa moze bez problema da napravi prekrsaj "brze voznje" - mnoge drzave jednostavno ne zele da se odreknu tog finog izvora love... i zato drze te limite iz 70-tih, iako se sve ostalo promenilo.

Nemacka je izuzetak, jer je auto industrija dovoljno bitna da moze da se suprotstavi tome. U tom konkretnom slucaju je njihov interes i interes gradjana...
[ srdjee @ 20.03.2010. 11:29 ] @
heh, ja bi se dobro pripremio na Ivanovom mestu pri otvaranju koverte za kaznu iz Svajcarske :

http://www.blic.rs/Slobodno-vr...za-prebrzu-voznju--200000-evra

[ Ivan Dimkovic @ 20.03.2010. 11:30 ] @
Citat:

Ovog puta, kada je ponovo kažnjen, vozio je 57 kilometara na sat brže od ograničenja na 80 kilometara na čas.


I covek kaznjen 200 hiljada EUR za ^ ovo ^

Jok i nije drzavni fasizam.

Bolest bre.

A najjaca je stvar sto voze opasno tj. pojma nemaju da voze... Znaci na prilazu u Zenevu su mi kamiondzija i 2 automobila uleteli >PREKO DUPLE BELE< u traku. Imam bre i svedoka u autu )#*(@&@# Ono, za TO bi trebalo cepati kazne...
[ srdjee @ 20.03.2010. 11:34 ] @
Kontam da je za voznju kroz CH bolje imati neke "nase" reg. table, pa nek sevaju kamere
[ Ivan Dimkovic @ 20.03.2010. 11:37 ] @
Pa da... vama mogu da pljunu kroz prozor - posto cisto sumnjam da dobijaju podatke o imenu i prezimenu itd...

Kada sam dosao kuci posle te voznje, otisao na google da vidim kolika ce kazna da mi stigne... I citam malo, neki Englez je tako isto vozio oko 20 km/h iznad... poslali mu kaznu, on ignorisao... poslali opomenu, isto tako.... drugu... same :)

Posle par godina cova isao u CH nekim drugim poslom... Na grani ga zaustavili, i pravac zatvor bato.

Drzali ga ceo dan, dok nije pljunuo 1500 franaka za sudske troskove, kaznu, kamate, itd... :-))) Nisu brdjani za zezanje kada je zakon u pitanju :-))

Posto ipak postoji mogucnost da cu morati da idem do Svajcarske nekim poslom u buducnosti - ipak cu platiti svojih 200-250 franaka, sta da se radi... Znam coveka koji baca te kazne u djubre, ali on vozi firmina kola - a firmu da uhapse ne mogu hahah :-)
[ Stoj @ 20.03.2010. 12:06 ] @
Nocni-Mislio sam da se ugledamo na nji po pitanju dicipline,odgovornosti na poslu,cistoce,radne navike ,tacnosti i tih stvari vezani za ekonomiju.A sto se tice ovih drugis stvari imate prilicno pravo samo ste previse preterali.Nije bas sve tako.A zasto onda mi volimo sve te njihove proizvode da kupujemo pocev od cokolade,satova,i mnogih drugih ako oni nista ne valjaju.A da ne pricam o automobilima ,raznim masinama iz Nemacke koji su sa svajcarskim Nemcima isti narod.Ja ih uopste ne branim jer mnogo volim Srbiju i sve sto sam zaradio u Srbiju sam ulozio a da ne pricam koliko sam dao u humanitarne svrhe.Pozdrav i vise necu sa vama da polemisem.Mislite kako vam volja
[ DrJekyll @ 20.03.2010. 12:26 ] @
Citat:
I citam malo, neki Englez je tako isto vozio oko 20 km/h iznad... poslali mu kaznu, on ignorisao... poslali opomenu, isto tako.... drugu... same :)

Posle par godina cova isao u CH nekim drugim poslom... Na grani ga zaustavili, i pravac zatvor bato.



Uredjena zemlja bato.

Uradili bi to i tvoji nemci, al ko bi onda kupovao automobile koji idu brze od 140km/h..
[ Ivan Dimkovic @ 20.03.2010. 12:31 ] @
Uredjena do daske bato.. I treci rajh je bio tako uredjen. Hvala ali ne hvala :-)

a drukanje komsija i zvanje murije ako usisavas nedeljom ili se tusiras uvece, da li i za to ima neka fora?