[ botr @ 07.02.2010. 11:48 ] @
Pozdrav,
Resih da kupim nov / polovan auto, nadjoh 2 auta koja mi se dopadaju, jedan je Fiat Stilo 1.9 jtd, 2003 180.000 hkm, sa dosta opreme, a drugi Opel Astra g 2.0 d 2002 sa manje opreme i predjenih 140.000 hkm, oba su karavani, Fiat je skuplji za 800 e, e sad, interesuje me cena odrzavanja oba auta, potrosnja, kvalitet, kako su se pokazali, da li je i ovaj Opel podlozan koroziji, posto sam vidjao dosta Vectri koje su relativno nove, a zardjale su, deluje mi da je Fiat udobniji, inace vecinu vremena auto ce provesti u voznji na otvorenom putu oko 90%, taj auto bi trebao da me sluzi minimum narednih 5 godina, toliko traje kredit.
[ VladimirGM @ 07.02.2010. 13:31 ] @
Ja prodajem autodelove već 12 godina (opelov program) a mnogi mi zameraju što vozim fiat stilo.
Pre svega koji ćeš auto da kupiš treba da zavisi od stanja samog auta a ne od toga da li je neki brend zvučniji. Ja sam se uvek gadio na kolektivna poređenja tipa fiat satruli još u katalogu ili mečka je mečka...
Ako dizajn ostavimo na stranu fiat bi ovde trebao da ima prednost iz jednog prostog razloga - mlađi je 4 godine od astre g pa samim tim mu je i mehanika modernija ( astra se pojavila 98 god a stilo 02). Takođe i pored odličnog 2-litarskog opelovog motora fiatov 1.9 jtd je jednostavno najbolji u toj klasi. Još jedan plus na strani fiata je i potrošnja (za oko 1.5 litara je manja nego u opelu). Opel s' druge strane traži minimalno održavanje - 2.0 dth motor je pogonjen lancom koji se menja tek na 300.000 km. Fiat ima varijabilnu turbinu pa za razliku od astre ima tečnije ubrzanje bez "turbo rupe" koja je karakteristična kod astre. Havarijski delovi su kod astre dosta jeftiniji (npr prednji branik je 35 e, retrovizor 25e, krilo 20e...).
Ja sam svog fiata kupio kada je bio star 25 meseci od prvog vlasnika (pređenih 100.000) i prešao sam sa njim do sada 65.000 km. Za to vreme sam ne računajući potrošni materijal (tipa ulje i filteri) do sada vanredno zamenio zadnje silen blokove, jedan grejač, prednje stabilizatore, akumulator... i to je to koliko se ja sećam. Zanimljivo je da ni jednom nisam menjao kočione pločice (80% vozim otvoren put).
Astra će u odnosu na stilo da verovatno da ima manji pad cene.
Nadam se da sam ti bar malo pomogao. Pozdrav
[ botr @ 07.02.2010. 13:49 ] @
Naravno da zavisi od samog stanja auta!!! Iskreno nije me briga da li je to auto sa nekim tamo imenom, interesuju me opste stvari, a ostalo cu sam da vidim kada pogledam auto. Koliko si platio za te delove, koliko su silen blokovi, amortizeri, plocice, ulje i filteri? Jtd ima lanac ili kais?
[ VladimirGM @ 07.02.2010. 14:48 ] @
JTD ima zupčasti kaiš, a cene potrošnog materijala su slične kao i kod astre
[ Nocni @ 07.02.2010. 15:04 ] @
Vladimire, otkud ti ideja da je taj stari jtd kako kazes "najbolji u toj klasi"?
Po cemu je najbolji? Sta podrazumijevas pod terminom "ta klasa"?
Uzgred, moje je misljenje da ima dosta motora boljih od njega, evo npr mercedesovi cdi...
[ botr @ 07.02.2010. 15:10 ] @
jtd je po sistemu pumpa-brizgaljka, a cdi je common rail, cdi bi mogao da se uporedjuje sa mj, mada glupo je uporedjivati mercedesov motor koji kosta mnogo vise od fiatovog.
[ Zarko Silic @ 07.02.2010. 15:10 ] @
Citat:
VladimirGM: Fiat ima varijabilnu turbinu pa za razliku od astre ima tečnije ubrzanje bez "turbo rupe" koja je karakteristična kod astre.


Tubo rupa nije problem. Kod DTIa moze da se eliminise bez poteskoca.

Citat:
botr: jtd je po sistemu pumpa-brizgaljka,


???
Obratite malo paznju sta pisete.
[ Nocni @ 07.02.2010. 15:31 ] @
@botr, jtd je takodje CR motor a ne PD. Mogao bi da provjeris cijene prije neke ovakve tvrdnje da je cdi puno skuplji. Mozda si zaboravio da mb ima a, b i c klasu...
[ botr @ 07.02.2010. 15:51 ] @
Ok, nego da se vratimo na temu, ako ima ko sta da kaze, slobodno!!!
[ tdusko @ 07.02.2010. 16:41 ] @
Netacno je da 1.9 jtd u stilu trosi 1.5 litara manje od 2.0dti u astri. I jedan i drugi trose oko 7.5 - 8 u gradu, a na otvorenom oko 2 litra manje.

Sto se performansi motora tice, vozio sam i jedan i drugi i mogu reci da oba super idu stim sto se stilo lakse izvlaci iz niskih obrtaja od astre ali i jedan i drugi lude rekao bih podjednako na 2000 obrataja. Brdo ne vide ni jedan ni drugi i idu 150 vrlo lako.

Po mom misljenju kod astre se dizel motor manje cuje u kabini od stila. Takodje, astra ima vise prostora na zadnjoj klupi i ima veci gepek (ovde se ogradjujem jer pricam samo za kupe verzije) ali zato stilo ima bolje kocnice i lakse se mota volan ali je saltanje menjaca bolje kod astre.

Sto se cene odrzavanja tice, mislim da je astra najjeftinija u toj klasi. Ulje, filteri, kajs, plocice, diskovi, zglobovi, amortizeri... to se sve moze kupiti i zameniti po vrlo podnosljivim cenama, delova ima svud redom kao i servisa. Nisa od ovoga sto sam nabrojao nije skuplje od par hiljada dinara. Elektronika pumpe i turbina mogu da predstavljaju veliku stavku.

Ako te interesuje jos nesto za astru slobodno pitaj, ja imam bas taj 2.0 dti motor
[ botr @ 07.02.2010. 17:10 ] @
Hvala, nego jel zna neko nesto o autoplacu Caruso u Futogu? Video sam na njihovom sajtu par Stila, cena je prilicno povoljna, da nije neka muvacina?
[ VladimirGM @ 07.02.2010. 19:12 ] @
Citat:
Nocni: Vladimire, otkud ti ideja da je taj stari jtd kako kazes "najbolji u toj klasi"?
Po cemu je najbolji? Sta podrazumijevas pod terminom "ta klasa"?
Uzgred, moje je misljenje da ima dosta motora boljih od njega, evo npr mercedesovi cdi...

Mislio sam na cenovnu kategoriju