[ rascha gts @ 15.02.2010. 21:07 ] @
Kupio sam pre neki dan BMW M5 E34 i IMA GAS, pa me interesuje koje ulje da sipam u motor, jer nemam iskustva sa gasom...??? pozdrav |
[ rascha gts @ 15.02.2010. 21:07 ] @
[ lnick @ 15.02.2010. 21:39 ] @
Kao i da nema gas,ja sipam mobil 10W40.
poz. [ vveseli @ 16.02.2010. 07:36 ] @
ws gas....selenia!
[ VladimirGM @ 16.02.2010. 16:28 ] @
Isto ulje kao i za pogon na benzin. Sve ostalo je marketing
[ rascha gts @ 16.02.2010. 22:42 ] @
Pa i ja tako mislim nema veze s vezom, hvala puno na pomoci :)))
[ rascha gts @ 22.02.2010. 10:30 ] @
Sipao Castrol 10W60 TWS Synthetic :)))
[ dekster2 @ 22.02.2010. 11:32 ] @
10*60 sl/a3 je za m3,mada gas je suvlji i i trebalo bi ulje za gas,pošto to italijani i preporućuju,kao i da je zemlja sa najviše
proizvedenih automobila sa serijskim plinom.Mada M5 I PLIN. [ lnick @ 22.02.2010. 14:26 ] @
Gas suvlji?????
Deder,objasni mi to malo.... A benzin je kao vlazniji ili masniji????? poz. [ gti2 @ 22.02.2010. 18:01 ] @
Gas,zbog vece temperature sagorevanja vise sagoreva uljni film na cilindrima i navodno ubrzano haba gumice ventila.To je teoretski...Prakticno,vozio sam Yuga u koji je ugradjen gas `90-e godine pa je motor presao 200000 i onda je pukla jedna karika i to sve sa "obicnim" uljem.
[ rascha gts @ 23.02.2010. 15:04 ] @
sta mislite o modricinom ulju za automobile na gas?
[ anon70939 @ 15.10.2011. 17:06 ] @
Juce sam sipao ovo ulje u Juga 90. godiste. Vozim non stop na plin. Na benzin jedino ako mi nestane plina, pa da dodjem do pumpe. Valja li ovo ulje? [ goat @ 15.10.2011. 19:20 ] @
Citat: CoyoteKG: [img]http://www.yuauto.rs/sites/default/files/imagecache/230x165/selenia-15w40-gas[2].jpg[/img] Juce sam sipao ovo ulje u Juga 90. godiste. Vozim non stop na plin. Na benzin jedino ako mi nestane plina, pa da dodjem do pumpe. Valja li ovo ulje? za koga je dobro je, šta više, odlično je [ vladd @ 15.10.2011. 20:12 ] @
[ anon70939 @ 16.10.2011. 02:37 ] @
Samo se vi podsmevajte mom jugoslavu :-)
[ eloiza @ 16.10.2011. 06:50 ] @
Citat: gti2: Gas,zbog vece temperature sagorevanja vise sagoreva uljni film na cilindrima i navodno ubrzano haba gumice ventila.To je teoretski...Prakticno,vozio sam Yuga u koji je ugradjen gas `90-e godine pa je motor presao 200000 i onda je pukla jedna karika i to sve sa "obicnim" uljem. A zašto se onda preporučuje specijalno ulje za hlađenje sica motora i to baš za vozila sa pogonom na gas koliko mi se čini? [ kristina990 @ 16.10.2011. 07:49 ] @
[ goat @ 16.10.2011. 09:28 ] @
Citat: eloiza: A zašto se onda preporučuje specijalno ulje za hlađenje sica motora i to baš za vozila sa pogonom na gas koliko mi se čini? misliš sica ventila usisnim ventilima se može pomoći. kod mpi motora brizgaljka obično "gađa" pečurku usisnog ventila, ili prostor u njenoj blizini, raspršen benzin pada izmeđuostalog i po pečurki ventila, tu isparava, a latentna toplota iparavanja snižava temperaturu ventila, tako da gumica može da preživi. izduvni ventil kome je termodinamički mnogo teže ostavljen jena milost i nemilost kod nekih motora u zavisnosti od konstrukcije ventila i sitema za podmazivanje (npr. dužine stabla koje se hladi u motornom ulju, protoka ulja u glavi motora) postoje oni koji dobro podnose i oni koji ne podnose. znam za neke modele fordovih i toyota (za hondu ne znam ali me veoma interesuje) motora koje ne podnose plin. obično im najpre "nagore" dihtujuće površine sica i pečurke ventila a onda, posle izduvavanja vrelih gasova u pored pečurke ventila dolazi do pregrevanja glave motora, zatim "sagore" gumice ventila, dihtung glave.... @CoyoteKG ne podsmevam se. i ja sam vozio yugo i to na plin skoro svako W15-40 mu odgovara, mada to ulje što je za gas je zamena za mineralna ulja, za polu sintetiku i sintetiku to ne važi @gti2 ako uljni klipni prstenovi odrađuju posao tada nema uljnog filma na zidovima cilindra iznad njih (uljnih karika). benzin u smeši koja ulazi u cilindar je delimično u tečnom stanju- sitne kapljice, a delimično je u obliku pare. sitne kapljice benzina koje dođu u kontakt sa zidom cilindra isparavaju i hlade ga, one koje dođu u kontakt sa zidom cilindra a ne ispare potpuno, one "podmazuju" dihtujuće klipne prstenove koji kod plinskog motora uvek na "suvo" dihtuju-klizaju, još ako su cilindri hromirani tvrdoće oko 40HRC-a (rokvela) kao kod novih motora, onda tom motoru nema dugog veka... [ vladd @ 16.10.2011. 10:05 ] @
Legenda o nekakvim sicevima ventila je urbana legenda koja je poprimila izgled epidemije.
Doticna epidemija je nastala na jednom laboratorijskom motoru testiranom u teskim uslovima i to u marginalnim merama...ali u igri gluvih telefona, dostiglo je neslucenu razmeru. Ulje za TNG je trgovacka mudrolija, kojoj se ne pridruzuju rado ozbiljni proizodjaci. Elem, tng pravi nesto drugacije produkte sagorevanja i svakom savremenom ulju definisanih kvaliteta, nije problem da te produkte apsolutno anulira, u identicnoj meri kao i benzinske produkte sagorevanja. Problem je sto se korisnici TNG u Srbiji krecu u domenu minimalno najminimalnijih mogucih minimalnih toskova i sto manjeg davanja novca. I da ne voze na plin, kupovanjem najjeftinijeg jeftinog, akomozeizbureta ulja, menjaju na 6-7000km, sta mu fali, ako je zgusnuto od bitumena sipati malo nafte, umanjuju troskove do besmisla... Preporucivanje "specijalnih" ula za plin je samo upadanje u marketing trzista koje se prilagodilo...potrebama onih koji ne zele trosak, pa umiruju savest... A motori su ionako u jadnom stanju, pa je preporuka dobrog ulja na granici besmisla... Cela filozofija odrzavanja vozila kakav je Yugo od 15-25-30 godina je u koliziji sa bilo kakvom tehnickom preporukom. Ako se TO zeli promeniti, onda je preporuka za ulje smislena, a ocena da li je neko ulje dobro, u konkretnom primeru, pa dobro je da je u pakovanju, dobro je da se uopste menja... Zasto je sipano 15W-40 za zimski period, ne znam, valjda je poenta u "sto jeftinijem"... Poz P.S. Stalkeru(expandable) svaka cast, na trudu i zelji da edukuje auto-moto svet, i cestitke za ogroman posao sakupljanja i sazvakavanja podataka o uljima, medjutim on je covek hemicar, i malo mu nedostaje tribologija, masinstvo(kvalitetno), pa i on prihvata neke opsteprihvacene zablude(ili pogresne trendove) i koriguje se prema njima. Istina sve manje, ima sve vise saveznika koji su ozbiljni poznavaoci, ali ide se dalje, ono sto je napisano je napisano, gubljenje vremena je ispravljati, jednostavno postoji razvoj pisanija prema sve boljem... [ anon70939 @ 16.10.2011. 11:37 ] @
Citat: Nije mi cilj bio da prodjem sto jeftinije (zato i vozim na plin, a ne idem u Nemacku da sipam kvalitetn benzin), ali naravno ni sto skuplje... Juga odrzavam lepo i za te godine skroz zadovoljava moje potrebe dok ne skupim love da mogu u kesu d kupim neki auto, a ne da se zarobim sledecih 7 godina otplacujuci neki Punto... Ulje menjam svakih 5-6000 km. Zasto sm se odlucio za ovo 15W-40, zato sto mi je neki veliki servis u KGu preporucio to ulje i zamenio... Pretpostavio sam da nema nekog preteranog smisla u tom "ulju za plin", pa zato i postavih pitanje da vidim sta drugi misle. Samo cujem da hvale tu Seleniu na sva vrata, al pretpostavljam da je zbog novih dogadjaja sa Fiatom. [ eloiza @ 16.10.2011. 11:57 ] @
Citat: vladd: Stalkeru(expandable) svaka cast, na trudu i zelji da edukuje auto-moto svet, i cestitke za ogroman posao sakupljanja i sazvakavanja podataka o uljima, medjutim on je covek hemicar, i malo mu nedostaje tribologija, masinstvo(kvalitetno), pa i on prihvata neke opsteprihvacene zablude(ili pogresne trendove) i koriguje se prema njima... Ispravka: On nije hemičar jer nije završio Matematički fakultet - odsek hemija, nego je dipl. ing. tehnologije jer je završio TMF u Bg-u (nalazi se bočno tik do Mašinskog fakulteta) tako da njemu tribologija, mašinstvo nije toliko strana. [ vladd @ 16.10.2011. 13:14 ] @
Ne pokusavam da umanjim Stalkerov znacaj, sam insistira da je "hemicar", potpuno je nevazno odakle je potekao, vazna su stecena znanja, preko skole, ali u popularizaciji saznanja o uljima ne moze sve da postigne i svaki detalj da obradi maksimalno. Neke detalje oko masinstva je sam trazio da mu se razluci, ipak se masinstvo razlikuje od tehnologije.
No ovo nije tema o njemu, sto se mene tice, znam gde je tehnoloski... doobro, odmah iza coska gde sam ja proveo mladost Citat: CoyoteKG: Nije mi cilj bio da prodjem sto jeftinije (zato i vozim na plin, a ne idem u Nemacku da sipam kvalitetn benzin), ali naravno ni sto skuplje... Juga odrzavam lepo i za te godine skroz zadovoljava moje potrebe dok ne skupim love da mogu u kesu d kupim neki auto, a ne da se zarobim sledecih 7 godina otplacujuci neki Punto... Ulje menjam svakih 5-6000 km. Zasto sm se odlucio za ovo 15W-40, zato sto mi je neki veliki servis u KGu preporucio to ulje i zamenio... Pretpostavio sam da nema nekog preteranog smisla u tom "ulju za plin", pa zato i postavih pitanje da vidim sta drugi misle. Samo cujem da hvale tu Seleniu na sva vrata, al pretpostavljam da je zbog novih dogadjaja sa Fiatom. Za Yuga i ne reba nesto kvalitetniji benzin, otprilike su ista generacija...sto se TNG tice, da li mislis da je isto kvalitetan, kao recimo... Nemacki? Pitao si u servisu, oni ti preporucili i sta sad? Poslusao si ljude kojima je u interesu da ih posecujes, sa jedne strane. "Ulje za plin" je nesto sto bi moglo teoretski da postoji, ali samo u odredjenom sloju korisnika. Koji koriste najlosija(najjeftinija) ulja za voznju na benzinu, pa im treba za dlaku "bolje" ulje kada predju na plin. Marketinski udar na specificni mentalitet.. Nadalje, mineralno ulje, koje je preporuceno za "staru masinu" sa zaptivkama starim 25godina(kako neki pricaju) se i pod tim uslovima menja na MAKSIMALNO 5000km, najcesce ranije...(nazalost, POGODIO sam da se mineralno ulje koristi preko svih maksimuma i drzi u motoru... daleko posle smrti...) Doticni koji hvale Seleniju...sta jos hvale..nas fudbal...otprilike se mogu porediti i Selenija i Srpski fudbal.... A sad malo ozbiljnije.. Za zimu bi bilo dobro da koristis bar polusinteticka, 10W40, za Yuga mozes koristiti skoro bilo koje ulje pod odredjenim okolnostima nadzora. Potrebno je da izbegnes habanje pri hladnom startu, ulje mora da bude tecljivo u hladnim danima i da lako prolazi kroz sve kanale na radilici, da podmazuje i hladi, a ne samo da "nabije pritisak" na davacu, a dalje da curi, da nadolazi na vec pregrejana mesta, gde se njegova mineralna priroda lakse razbija i razgradjuje. O startovanju je iluzorno govoriti na -10(ili vise)..muka i za accu i za starter.. Ovo sve vazi ako imas zelju da cuvas motor, u smislu da ga visestruko bolje "cuvas" za sitnu razliku u ceni, nekoliko desetina dinara po litri za godinu dana.... I moci ces komotno da prebacis 5000km...za tujednu ili dve hiljadarke km.. Da ne spominjem sintetiku..koja bi te resila svih glavobolja oko podmazivanja...makar vozio na razvodnjeni benzin, plin ili HHO, sledecih 10000km... Poz [ anon70939 @ 16.10.2011. 13:37 ] @
vladd. Znaci bilo koje ulje 10W-40. Sta znaci "da izbegnes habanje pri hladnom startu".
Sad me interesuje i ta sintetika. Od tih nekih sveznalica sam cuo da u Jugov motor ne sme sinteticko ulje O_o. Koje ulje bih mogao sinteticko da sipam? Nije mi problem, prosucu ovo koje sam sipao pre par dana sipacu drugo. Ovo koje sam sipao me sa filterom kostalo 2000 din. Daj neku preporuku za sinteticko, naravno da ne bude preterano skupo, uzmi u obzir da je ovo Jugo od 600E koji bih voleo normalno da odrzavam. :) [ vladd @ 16.10.2011. 15:57 ] @
Hladan start je trenutak od verglanja dok motor ne postigne bar 40.. 50C, i ulje postane tecljivije. I manji deo perioda do radne temperature. Pri hladnom startu, osim sto su cilindri i lezajevi poprilicno suvi, desava se 80-90% habanja motora, vrucih tacaka, trenja sa slabim uljnim filmom i manjkom hladjenja kliznih povrsina.
Sto se tice 10W-40, u principu bilo koje, s tim sto je period zamene oko 5000km, kao i za mineralno, polusintetika je nesto tecljivija, ali je u vecini mineralno ulje, istina nesto kvalitetnije baze. Jeftino, dobro sinteticko ulje, koje zadovoljava SVE benzince do 2000-e godine u Srbiji(a i neke mladje), sam spomenuo u temi o Corolli, pa da se ne ponavljam, ipak nisam njihov maneken...a i tek sto sam ga pazario, videcemo kako se ponasa... Za yuga, kostalo bi oko 3000 sa filterom, uz period zamene 10kkm..sto mi deluje jeftinije Ne moras ispustati ulje, platio si i vozi ga, i obavi zamenu ne 3-4000km...ili 5000(ne preko), pa pri sledecoj zameni, odluci sta ces dalje... Poz [ anon70939 @ 16.10.2011. 20:46 ] @
video sam ulje :) Znaci glupost je da u Juga ne sme sinteticko ulje...
sad preko zime 5W-40, a preko leta gusce? ili mogu i preko leta isto to ulje? [ vladd @ 16.10.2011. 22:38 ] @
Nije da "ne sme", nego cesto nije ekonomski opravdano, a koliko do "juce" sintetike su kostale(i sada ih ima po znacajnim cenama) pravo bogatstvo.
S obzirom da se za 50 evra moze kupiti polovan motor ili menjac...a 4 litre Mobila 1 je 53 evra(ili Motula300 za 80)..teska je odluka sipanja sintetike. Druga je prica ako postoji pakovanje 4 litra sintetickog ulja za 2660 din.. E sad, postoje motori koji nisu u raubovanom stanju, i ciji vlasnici zele malo bolju brigu o motoru...ali su retki kao bele vrane..zahvaljujuci "majstorima" i "servisima"... 5W-40 je ulje za "sve sezone", od -30 do +45C.. Poz P.S Doticna sintetika je ekonomski ekvivalentna mineralnom po ceni 330 din za litru, a realno je visestruko bolja, bolje stiti motor, otpornija je na temperature, na curenje benzina, na vodu, otpornija na penusanje, motor se bolje podmazuje i lakse vrti, cuva motor od kiselina, bolje spira garez, rastvara i skladisti u sebi do filtera i zamene ulja... teze se razbija pri opterecenom motoru, odrzava viskozne parametre u svih 10kkm sigurno...odrzava film ulja na zidovima nakon gasenja motora, i ima pouzdaniji podmazujuci sloj na 100C od mineralnog..ne postaje, kao mineralno, 15W-20 nakon par hiljada km... [Ovu poruku je menjao vladd dana 16.10.2011. u 23:50 GMT+1] [ anon70939 @ 17.10.2011. 20:42 ] @
a evo danas opet cujem od nekog matorog "odlicnog majstora" kako mora mineralno ulje u juga zbog nekakvog "zaptivanja". Slucajno sam ga sreo u zastavinoj prodavnici dok sam kupovao neke osigurace, i kad sam ga pitao, sa takvim cudjenjem me pogledao kao da sam nenormalan...
[ vladd @ 17.10.2011. 23:19 ] @
Valjda je jasno koliko prica nesto napamet, nesto nauceno kao pesmicu, bez trunke logike. Uostalom, veliki broj njih je sa polovicnom srednjom skolom, i pola mozga, provelo radni vek, uzgred srafeci srafove i probavajuci ovo ili ono. I nakon nekoliko stotina probanja, izveli neke zakljucke i stekli neko iskustvo.
Imaju uvezban nastup i veliku dozu tvrdoglavosti, koja je valjda odraz autoriteta. I jako je tesko dobiti kompletnu kvalitetnu i upotrebljivu informaciju, uglavnom su to "tajne posla", kao da svi vlasnici zele da drze gedore u rone po vozilu.. No to je njihov problem, korisnik koji ne moze da selektuje informacije, uglavnom je doba musterija Poz [ anon70939 @ 30.10.2011. 02:12 ] @
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|