[ Nebojsaaa @ 17.02.2010. 20:43 ] @
evo jedno pitanje u vezi koga su podeljena misljenja...medju mojim prijateljima koji bas nemaju puno veze sa kolima :)

pa da pitam Vas koji se razumete...

da li je bolje za motor da saltam auto brzo...i da ga ne razvlacim u prvoj i drugoj...ili je bolje da ga malo gazim u prvoj i drugoj...pa da prebacujem u trecu...ako me razumete sta mislim...

i da li moze u punta 1 da ide neko drugo ulje sem selenia gold..posto sam cuo da je ono malo tecnije i da hoce auto malo vise da ga trosi???

[ sasa022 @ 17.02.2010. 21:40 ] @
Punto Mk1 1.1 nije auto namenjen gazenju.

Mozes sipati i ulje drugog proizvodjaca,ako je istih karakteristika kao i Selenia Gold.
[ Nebojsaaa @ 17.02.2010. 23:04 ] @
a nisam mislio na gazenje...nego na razvlacenje...npr normalno je da menjas u 2 brzinu oko 20 km/h...a u trecu oko 40km/h.... a moje pitanje je da li je bolje menjati u drugu oko 30km/h a u trecu oko 50km/h...kapiras....da malo razvuces...da se ne ulenji auto...
[ cozmo_im @ 18.02.2010. 07:19 ] @
Za benzinca je prerano menjati u drugu na oko 20kmh. Obicno je bolje u drugu na oko 30 a u trecu na oko 50, tad kaci obrtni momenat i motor se ne gusi.
[ Zarko Silic @ 18.02.2010. 11:59 ] @
Najveca je usteda i po motor i po potrosnju ako se promena prenosa vrsi na optimalnom broju okretaja. U nizim stepenima prenosa (1.,2.,3.) ovaj optimalni broj je nesto manji od broja obrtaja gde je obrtni momenat najveci, a u visim prenosima (4.,5,.6.) ovaj broj je nesto veci od broja gde je max O moment.

Otprilike isti odnos je i u slucajevima kada se vozilo krece niz brdo, odnosno uz brdo:
niz brdo znaci raniju, a uz brdo znaci kasniju promenu prenosa.

To je citava mudrost.

Jedino sto ostaje jeste da vozac NAUCI sta, gde, i kako, a to je stvar delom prakse, a delom i koeficijenta inteligencije samog vozaca.

Neko ovu tehniku savlada za 5 minuta, a neko nikad.
[ botr @ 18.02.2010. 12:43 ] @
Moj auto ima lampicu koja signalizira kada je najbolje da se prebaci u sledeci stepen prenosa, i tada je voznja stvarno najekonomicnija, proverio sam!!!!!
[ cozmo_im @ 18.02.2010. 12:52 ] @
Takodje, u uputstvu pise kada je optimum prebacivati... uputstvo se moze naci na netu.

Obicno je najbolje iskoristiti obrtni momenat sto vise a ne maksimalnu snagu, znaci postoji podrucje gde motor ostvaruje dobar obrtni momenat i u tom nekom opsegu je najbolje voziti auto, osim ako se ne vozi na autoputu pri velikim brzinama.
[ Nebojsaaa @ 18.02.2010. 13:32 ] @
ja vise ne znam kako ga vozim...kad me mrzi da ga vozim onda ga malo razvlacim...a kad sam lepo raspolozen i koncetrisan...onda mi se cini i da auto bolje ide...i nekako mu bolje menjam brzine...

uglavnom menjam po zvuku motora...cim krene malo da bruji od obicnog ja ga saltam.....

a ovo pitam jer mi je jedan drug rekao da je bolje da se razvlaci auto...da je to bolje za motor....i to da se razvlaci u prvoj i drugoj brzini....
[ etjen @ 18.02.2010. 14:19 ] @
ma gluposti... Naročito za prvu brzinu.
Ne znam kako je na tim kolima rešen menjač, ali u prvoj brzini vrlo lako možeš da dođeš blizu crvenog, a zašto bi?

Sve što ćeš time da dobiješ je veća potrošnja i crkavanje nekog semeringa, ipak je to već mator auto...

Vozi onako kako ti se po zvuku čini da je OK ili potraži neko upustvo na netu za tvoj motor o obrtnom momentu i snazi i rešena stvar.
[ cozmo_im @ 18.02.2010. 14:41 ] @
Tacno, u uputstvu i pise na kojim brzinama je najoptimalnije saltati navise ili nanize.
[ Nebojsaaa @ 18.02.2010. 15:56 ] @
ok hvala...a jel moze neko da mi izbaci neki link za to upustvo?
[ vladd @ 21.02.2010. 13:06 ] @
Sta ce ti uputstvo, treba ti iskustvo. Zavisno od opterecenja, meja se i rezim saltanja. Najbolje da motor ima dovoljno obrtaja, ne previse, a brzina treba da je takva, da motor pri sledecem stepenu moze komotno da prihvati nastavak voznje, bez testiranja sopstvene elasticnosti.

Zato je nekima veoma drag "veliki obrtni moment", ne moraju da vezbaju voznju, vec samo da uzivaju u pejzazu..

Nije "ucenje" voznje zavrseno sa auto skolom..

Poz