[ Nebojsaaa @ 21.02.2010. 15:13 ] @
da li je vazno da se vraca u drugu brzinu kad se staje sa automobilom....posto ja stalno izbacujem iz trece brzine u ler...pa me zanima da li to ima bilo kakve veze....??? |
[ Nebojsaaa @ 21.02.2010. 15:13 ] @
[ stewuss je @ 21.02.2010. 15:43 ] @
Ako hoces da kocis motorom (pod predpostavkom da za "staje" mislis zastavljas ili usporavas) - da, bitno je, a ako neces da kocis motorom - nije bitno.
Pozdrav [ etjen @ 21.02.2010. 15:51 ] @
nije bitno, ali se ima bolja kontrola nad vozilom, pogotovo ako je klizavo...
[ goat @ 21.02.2010. 16:24 ] @
Citat: Nebojsaaa: da li je vazno da se vraca u drugu brzinu kad se staje sa automobilom....posto ja stalno izbacujem iz trece brzine u ler...pa me zanima da li to ima bilo kakve veze....??? nije važno osim ako polažeš vozački ili vučeš prikolicu... [ vladd @ 21.02.2010. 18:55 ] @
Pa vazno je, ne moze da se polozi vozacki ispit ako se to ne uradi.
Pozeljno je da je auto u sto nizem prenosu pri zaustavljanju, druga brzina je davno odabrana kao najniza sinhronizovana(sada to su sve brzine). Razlog je prost, bezbednost, moze da otkaze kocnica, moze da se ukaze potreba za naglim ubrzavanjem(kada se u retrovizoru ugleda slika kamiona koji se priblizava)...bolje je da auto bude u kontroli pogonskog sistema, nego da "pliva" na tockovima a vozac se prepustio kocnicama.. Mnogi konformisti insistiraju na izbacivanju iz brzine, i 'curenju" prema zaustavnom mestu, ali to je losa skola voznje, kojoj cak ni "usteda goriva" nije opravdanje. Poz [ codeNO @ 22.02.2010. 11:29 ] @
"Mnogi konformisti insistiraju na izbacivanju iz brzine, i 'curenju" prema zaustavnom mestu, ali to je losa skola voznje, kojoj cak ni "usteda goriva" nije opravdanje." - cak se vise stedi goriva kada se prebacuje iz vece u manju brzinu nego kada se ostavi u ler da motor sam vuce benzin iz rezervoara
Sramota je da svi govore kako je nevazno prebacivati u nizi stepen pri zaustavljanju, zbog cega su nas onda ucili da to moramo da radimo pre nego sto dobijemo dozvolu???? Nije to smisljeno da bi polaganje bilo teze Koliko se ustede paknovi plocice i diskovi zbog toga sto se ranije prebaci brzina pri dolasku na semafor, i ne samo semafor vec kada se ulazi u krivinu sa malo vecom brzinom, lakse se kontrolise auto sa nizim stepenom prenosa nego sa lerom i kocnicom No dobro, svi vec imamo dozvole, znaci radimo svesno [ etjen @ 22.02.2010. 21:35 ] @
noviji dizeli ne troše ništa kada su u brzini sa puštenim gasom, tako da priča o uštedi goriva ne pije vodu (za taj slučaj)
[ Zarko Silic @ 22.02.2010. 22:22 ] @
Potpuno tacno, samo se ovo ne odnosi na nove dizele vec na sva vozila, uslovno receno novijeg datuma. Uslovno receno zato sto nultu potrosnju u takvim okolnostima, pojedina vozila poseduju vec par decenija.
Ovakav rezim voznje (prebacivanje u nizi stupanj prenosa) narocito je pogodan i primenljiv pri nizbrdicama. Treba samo obratiti paznju na nacin na koji se to radi (prebacivanje ka nize) kako se kuplung ne bi previse opteretio. [ etjen @ 22.02.2010. 22:46 ] @
pa, pretpostavio sam da i za benzince važi, ali nisam smeo da tvrdim
Inače povodom prebacivanja brzine u niži stepen nizbrdo-Quickshift5 menjač koji sam imao na Twingu je obavezno prebacivao u niži stepen na nizbrdici (mnogo pre nego što bi to čovek uradio) kad je u automatskom modu, a ta prebacivanja je radio sa brzim međugasom! Rezultat toga je povećanje upravljivosti i ušteda goriva u odnosu na isti Twingo sa manuelnim manjačem od 5%! Vrlo dobra stvar, jedini minus je bio što je bio tada dosta bučan, ali Twingo je ipak samo gradski autić... Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|