|
[ Igor88 @ 21.02.2010. 22:29 ] @
| Zamolio bih "elektro stručnjake" ukoliko ne predstavlja neki problem, da mi objasne šta se dešava i koje su mjere postupanja kada prilikom uključivanja farova, na kojima su naknadno ugrađeni xenoni, imamo sijalicu koja je neispravna, odnosno, šta se dešava sa neiskorišćena 23 KV napona koji se pošalje na elektrodu sijalice u ovom slučaju (Voltin luk). Da li je opasno za čovjeka (prilikom zamjene sijalice) i kako se može odraziti na ostalu elektoniku (instalacije) na autu? Da li je ovaj slučaj riješen možda preko standardne mase na automobilu ili šta već?
Hvala!
|
[ Zarko Silic @ 22.02.2010. 00:26 ] @
Evo ovako:
Prvo i osnovno, nemoj ugradjivati aftermark vec uzmi Philipsove xenone od 4300 K. Rade odlicno, dugovevcno i sto je najvaznije uklapaju se u nove propise.
Imao sam nekoliko slucajeva da su naknadno ugradjene xnenonke pravile probleme na elektronici u vozilu. 2 puta na elektronici brisaca kod VWa i par puta na Km satu (Ford). Medjutim, nisam siguran da su ugradjene po propisu i pedantno.
Sto se zamene same sijalice tice, moras iskljuciti pre zamene. U protivnom, moze malo kosa da se nakostresi
[ Igor88 @ 22.02.2010. 08:21 ] @
Dobro Žara, normalno je da moram isključiti svjetla, nisam valjda toliki "pacijent", jel tako!
Što se tiče instalacije, ona me toliko i ne zanima koliko me interesuje bezbijednost, recimo bilo koga ko je u kontaktu sa vozilom u konkretnom slučaju. Ono što meni nije jasno je na koji način je odrađeno pražnjenje i da li se ono vrši uopšte, mislim na napon koji je otišao na sijalicu. Ne bih rekao da je samo dovoljno isključiti svjetla! Pa nisam valjda samo ja taj koji razmišlja o ovome. Na mnogim forumima se dosta raspravlja o pozitivnoj strani HID-a‚ a recimo o ovom konkretnom slučaju nema ništa!
Ajmo elektro-inženjeri, molim za stručan odgovor jer sa strujom baš i nisam u ljubavi.
[ vladd @ 22.02.2010. 11:39 ] @
Postoje dva napajaca u "balast" kutiji. Jedan je buster, i on radi na 70-90V, i sluzi za rad xenonske lampe, a drugi je trigerski, sa nekim visokim naponom, , od 19-30KV.
Ovaj drugi, visokonaponski, sluzi za propaljivanje bljeskalice, i radi samo dok se ne uspostavi plazma. Jedna elektroda je vezana za jedan kraj bljeskalice, a druga je cesto tanka zica oko stakla, ravno ili spiralno postavljena. Kolo visokog napona se zatvara kroz sijalicu. Gotovo je nemoguce da se pojavi visok napon prema vozilu, osim ako se bas ne "insistira" sa tim, losom montazom.
Prilikom zamene jedino moze da zaostane nizi napon, na nekom kondenzatoru, tako da se ne treba bojati visokog napona(mada ni ovaj nizi nije prijatan), visok napon se kratkotrajno pojavljuje, on je trenutan, i dobija se preko vn impulsnog transformatora, kada ne radi, nema "zaostalog" napona...
Prilikom zamene sijalice, obavezno otkaciti "balast" sa napajanja 12V.
Nestrucna montaza moze da priblizi "okidnu" zicu masi vozila, i varnica koja nastaje zasigurno smeta elektronici automobila, ali ne moze da ugrozi zivot vozaca, kao ni visok napon sa svecice.
Poz
[ Igor88 @ 22.02.2010. 15:06 ] @
Hvala lijepo. E to je već objašnjenje! Svaka čast brate!
[ codeNO @ 09.05.2011. 23:51 ] @
Mene zanima jos jedna stvar, kako se ponasa sijalica kada su farovi iskljuceni i hoces nekome da blicnes. Da li zbog sporog "paljenja" sijalice efekat blicanja (dva-tri puta) steti sijalici i njenom radnom veku. Da li izbegavati blicanje kada xenonke nisu ukljucene??
[ Java Beograd @ 10.05.2011. 08:20 ] @
Zapravo, XENON sijalicama i ne možeš da "blicneš", tj. ablenduješ. Zato se i ne ugrađuju u farove dugačkih svetala.
[ jnk @ 10.05.2011. 08:36 ] @
Ugrađuju ljudi aftermarket xenone i u farove za duga svetla. Može da se ablenduje s tim da je samo prvo ablendovanje jako a nakon toga slabije zasvetli.
Kod automobila sa fabričkim bixenonima sočivo se podigne i tako se ablenduje s tim da kod nekih i obična halogena pojačavaju duga svetla.
[ vladd @ 10.05.2011. 09:03 ] @
Samo jedan je pravi odgovor. Zaboraviti na blickanje sa xenonima.
Ako je vec kvantni skok u tehnologiji, treba da ga isprati i kvantni skok u ponasanju u saobracaju
Ocigledno princip rada xenonskih lampi treba ponoviti x puta, zbog onih kojima je tehnika mrska.
Doticni "triger" napon se dobija impulsno, i sadrzi odredjenu kolicinu energije. Radni napon uspostavljene plazme je poprilicno konstatntan, ali samoj plazmi je neophodno vreme za uspostavljanje "punog sjaja", odnosno punog eksitacionog nivoa.
Impuls trigera se dobija iz energije kondenzatora, relativno visokog napona (400-1000V), a za njegovo dopunjavanje je tekodje potrebno vreme.
Jeftinoca izrade, ekonomicnost i raspolozive energije u uredjaju nisu predvidjene za cesto ukljucivanje i iskljucivanje(slicno npr televizoru). Kada se ukljuci, treba da odradjuje svoje radne sate, do momenta iskljucivanja.
Iz navedenih razloga, i problem blicanja se resava "spoljnim" metodama, mehanickim pomeranjem delova optickog sklopa.
Dok ne izbledi primitivni obicaj blickanja.
Poz
[ jnk @ 10.05.2011. 09:59 ] @
Kako onda da se međusobno obaveštavamo o radarima??
[ vladd @ 10.05.2011. 10:51 ] @
Pa nikako.
Da se shvati da nije "drug na drumu" onaj ko obavestava i upozorava, vec onaj koji vozi po propisu. A takvom ne treba informacija o lokaciji radara.
A kao drugo, mislim da su informacije blickanjem sve manje i potrebne i uspesne, sve je manje radara, a sve vise drugih nacina da se detektuje nedisciplinovani vozac.
Ko je baja, i ima para, neka gazi, plati kaznu(onu masniju verziju) i nastavi dalje . Ne razumem bas mentalitet koji se qrci pa se posle krije..
Zato je i neophodan "kvantni skok" u promeni ponasanja, znacajno odustajanje od obicaja sitnog misa koji je stalno u nekoj steti i prekrsaju i smatra da se uglavnom uspesno krije. I njemu su i neophodni "signali" za sakrivanje.
Saobracaj je veoma smrtonosna pojava, da bi se rizikovalo sa takvim mentalitetom.
Poz
[ jnk @ 10.05.2011. 11:25 ] @
Samo bacim udicu i prosto ne verujem koji odgovor dobijem Ne želim opet da započinjem priču o moralnoj ispravnosti o vožnji 70 km/h na ibarskoj magistrali ali pored toga ablendovanje je korisno za gomilu drugih stvari a reći da je to primitivan običaj je krajnje primitivno
[ ventura @ 10.05.2011. 11:34 ] @
@vladd:
Jel to znači da ako staviš aftermarket ksenone da imaš rizik da ti crknu farovi ako nekome blicaš, ili to generalno važi za ksenone uopšte?
[ Slobodan Miskovic @ 10.05.2011. 11:38 ] @
Vazi za aftermarket kung fu varijante jer blicanje njima funkcionise tako sto gase i pale sijalicu. Na original xenonima se to radi pomocu optike na samom faru a ne prekidom rada sijalice.
[ Zarko Silic @ 10.05.2011. 12:38 ] @
Citat: ventura: @vladd:
Jel to znači da ako staviš aftermarket ksenone da imaš rizik da ti crknu farovi ako nekome blicaš, ili to generalno važi za ksenone uopšte?
Vazi za sve sijalice, a posebno za aftermark koje ionako imaju skroman vek trajanja.
P.S. Skracenje radnog veka cestim paljenjem i gasenjem, odnosno blicanjem, vazi i za obicne zarulje samo kod njih nije tako bolno.
[ vladd @ 10.05.2011. 12:41 ] @
Vek ce da smanji visekratno besomucno blicanje, jednom ablendovati ne utice na radni vek. Dva puta za redom se pokazalo kao neefikasno, i elektronika vec ne odradjuje posao, izvodi se iz radnog rezima, tako da je moguce ranije zatamnjenje sijalice zbog nekorektnog praznjenja.
Moze i duvan i alkohol i blicanje, ali umereno i srazmerno prilici...sta je to "umereno", ni za duvan ni za blicanje ne bih nesto da ogranicavam i postavljam kriterijume, ali svakako ne manijacenje sa polugom ablenda.
Poz
[Ovu poruku je menjao vladd dana 10.05.2011. u 13:53 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 10.05.2011. 13:50 ] @
Sto se tice socioloskog aspekta blicanja ja imam drugaciji stav od Vladdovog.
Obzirom da sam pristalica legalne upotrebe radar detektora, a nisam jedini: podrzava me 250 miliona Amerikanaca i 100 miliona Nemaca , mislim da je ovakav vid upozorenja koristan. Koristan i za nekoga koji je mozda igrom slucaja prekoracio dozvoljenu brzinu za koji kilometar, ali je koristan uopste za tu “kriricnu” deonicu puta. Jer, ako je brzina ogranicena na delu puta gde je to “nelogicno”, ocigledno da postoji nekekav razlog za takvo jedno ogranicenje, gde je blicanje ne samo upozorenje od radarske kontrole vec i pravencija od nezeljenog iznenadjenja.
Tako da cu i dalje, kad god mi se ukaze prilika blicati vozacima iz susreta ako uocim da je to potrebno.
[ Igor88 @ 10.05.2011. 20:42 ] @
@codeNO
Prijatelju, blicanje sa ugašenom "bi-xenon" sijalicom slobodno zaboravi, a i nema nikakvog efekta!!! Na "xenon" sijalicama blica halogenka, tako da nije problem. Pozdrav!
[ etjen @ 10.05.2011. 22:19 ] @
Citat: zarsilic:
Tako da cu i dalje, kad god mi se ukaze prilika blicati vozacima iz susreta ako uocim da je to potrebno.
+1
[ codeNO @ 10.05.2011. 22:55 ] @
Tako sam nesto i sumljao da xenonke zbog sporog paljenja su neupotrebljive za blicanje. Jedino je druga prica kada su ukljucene.
A sto se tice blicanja za suprotan smer jer im stoji patrola...do poslednjeg dana cu upozoravati svakog ko dodje u susret. Onaj ko je budala i qrci se taj ce ceo zivot tako da radi i da se ponasa na putu dok ne naleti ne na patrolu vec na drvo. Jer i kad mu blicnes on nece hteti da uspori jer ga ne zanima, a i suvise ide brzo da bi video da mu blicam
[ codeNO @ 10.05.2011. 23:38 ] @
I sad pitanje u vezi odabira pravih xenon sijalica.
Licno mene zanimaju H4 jer takav mi je jack na faru. Sifre su ove
D1S, D1R, D2S, D2R, D3S, D3R, D4S i D4R.
Znam samo da S oznaka odgovara ko ima topove u farovima, tj projektore, dok R oznaka je za obican far. Jedina misterija koja ostaje sta je 1 2 3 4 oznaka sijalice
[ pisac @ 11.05.2011. 01:08 ] @
Nikad nisam video "aftermarket" xenone koji su ugrađuju u običan far, a da išta valjaju i da ne zaslepljuju vozače iz suprotnog smera.
[ Deep|Blue @ 13.05.2011. 16:40 ] @
@zarsilic, @codeNO
svaka cast ...
@vladd
preterujes iz vise razloga.
- jedan je svakako zaretov komentar jer ispitivanja pokazuju da se pravilnim rasporedom radara i dozovljenom upotrebom radar detektora postize veci efekat nego forsiranje strogoce
- drugi jeste cinjenica da nasa policija uporno forsira sistem punjenja budzeta i vlastitih dzepova kroz kontrolu brzine umesto da poboljsa uslove saobracaja (primer kruzni tok u preljini-cacak cele prosle godine je bio u blokadi od "parkiranih" auta u kruznom toku koji ne mogu da prodju ka cacku zbog naizmenicnog propustanja, a pritom zatvaraju i krakove ka kraljevu i ka beogradu. Policajci se naravno ne nalaze na samom kruznom toku da rasciste guzvu i usmere ljude alternativnim putem, vec "radarisu" svega kilometar nize na malo duzem pravcu na kojem je se ogranicenje krece 50-60-80-60-50-60-50-60-80 na kratkim razmacima zbog silnih autosalona otvorenih pored puta.
- treci razlog jeste pravo "drugovanje na drumu" ... naime koliko puta vam se desilo da prodjete pored odrona, klizista, nepropisno parkiranih auta, stelt traktorista na krivudavom putu, da biste uskoro sreli vozila koja idu ka toj prepreci? U svakoj takvoj situaciji pokusam da blicnem ljudima da uspore jer se bukvalno nesto nepredvidjeno nalazi na putu ...
- i pitanje, kako da upozoris vozaca koji ti uide u susret da te "kolje" sa svojim dugim svetlima? da mu mases crvenom maramicom kroz prozor jer je blicanje "primitivno"?
[ Deep|Blue @ 13.05.2011. 16:41 ] @
a za ostale sa xenonima ...
mozete ad blickate i sa maglenkama
[ Ivan Dimkovic @ 13.05.2011. 17:13 ] @
@Vladd,
Blicanje je u nekim zemljama sasvim legalno (osim ako se ne koristi za "prisiljavanje" nekog da se skloni iz trake sa malog rastojanja) iz vrlo vrlo valjanih razloga, zato sto je blicanjem moguce upozoriti na opasnost na putu. E sad, ybg, mozda su npr. Nemci budale i pojma nemaju o voznji ali mi se ipak cini da je ovo konkretno pravilo sasvim smisleno i da postoji sasvim razumna racionalna misao iza tog pravila. Sto se upozoravanja na radar i tvoje opaske da je to sve manje efikasno, hvala bogu pa i druge metode napreduju istom brzinom ;-)
On-topic - kao sto ljudi rekose, blicanje sa Xenonima izvedeno na "seljacki" nacin (paljenje/gasenje) utice na radni vek, a moze biti i lose po elektroniku automobila ako je ostatak budzenja podjednako amaterski. Ako nije, moze da funkcionise kako-tako (mnogo losije od halogenki) ali ce sigurno izazvati pad radnog veka Xenon sijalice.
Ako neko vec ima nezadrzivu zelju za aftermarket Xenon, najpametnije je da ostavi duga svetla u fabrickom stanju. To resava problem blicanja.
[ vilil1 @ 13.05.2011. 18:12 ] @
Citat: Ivan Dimkovic:
Blicanje je u nekim zemljama sasvim legalno (osim ako se ne koristi za "prisiljavanje" nekog da se skloni iz trake sa malog rastojanja) iz vrlo vrlo valjanih razloga, zato sto je blicanjem moguce upozoriti na opasnost na putu. E sad, ybg, mozda su npr. Nemci budale i pojma nemaju o voznji ali mi se ipak cini da je ovo konkretno pravilo sasvim smisleno i da postoji sasvim razumna racionalna misao iza tog pravila.
Ne znam da li postoji neka zemlja u kojoj je ablendovanje zabranjeno? Kod nas je, a verujem i svuda, regulisano zakonom i zove se "Svetlosni znak upozorenja".
"Član 60.
Svetlosni znak upozorenja daje se uzastopnim ili naizmeničnim paljenjem
dugih svetala, vodeći računa da se time ne zaslepljuju vozači koji dolaze iz suprotnog
smera.
Vozač može noću, umesto zvučnog znaka upozorenja, da upotrebi svetlosni
znak upozorenja. Taj znak vozač može da upotrebi i u naselju prilikom preticanja
drugog vozila.
Svetlosni znak upozorenja vozač može da upotrebi i danju, ako takav način
upozorenja više odgovara uslovima na putu."
Zaista ne znam kome bi blicanje moglo da smeta.
[ vladd @ 13.05.2011. 19:00 ] @
Ne preterujte, nije rec o apsolutnoj smetnji, vec o besomucnim blickanjima za sve i svasta. Naravno da je dozvoljeno, i vozila se proizvode sa tom opcijom .
Uzgred sa aftermarket ksenonima je, u balkanskoj verziji, gotovo nemoguca opcija
Citat: vilil1: ...vodeći računa da se time ne zaslepljuju vozači koji dolaze iz suprotnog
smera...
Kao sto Dimkovic rece, ugradnja ksenona u kratka svetla je resenje, ekonomsko, mada ne treba stedeti ni na odrzavanju optike u dobrom stanju, tj ne preterivati sa stednjom, nije najvaznije da je najjeftinije.
Ionako su solidno retke situacije, kada se vozi pod dugim svetlima, nekom autoputskom brzinom, da bi bas ksenon na dugim svetlima pokazao sve prednosti.
Poz
[ codeNO @ 13.05.2011. 22:03 ] @
Ja sam uvek za varijantu ako ne znam drugi ce znati bolje, ali sijalicu u kuci znam i sam da menjam. Zanima me ova izjava: "...imace uticaj i na elektro inst ako je balkanska instalacija..ili..ako je to amaterski ugradjeno to nece raditi". Sta podrazumeva taj nacin ugradnje u odnosu na neki servis? Koliko sam gledao na yt tu nema neke filozofije,plus direktno na acc i ostali jackovi po redu
[ nnn @ 13.05.2011. 22:08 ] @
Ja se razmisljam da ugradim ksenone u Mazdu 3, zanime me koliko se danas krecu cene toga? Kit sa ugradnjom( samo kratka svetla )
[ codeNO @ 13.05.2011. 22:15 ] @
...Jos ovo. Jel obicna xenon sijalica ima i halogenu za veliko svetlo, dok bixenon je za oba svetla. Pricamo za H4 sijalicu
[ codeNO @ 19.05.2011. 19:35 ] @
Resio sam misteriju, bar sto se mene tice. Za H4 sijalicu postoje 4 varijante od toga moj izbor je H4-2, xenon srednje, halogen dugo. Blicanje moze da pocne
[ m4rk0 @ 19.05.2011. 19:48 ] @
Da li je tacno da automobil koji poseduje ksenone (po novom zakponu) mora da ispunjava i sledece stvari:
Ksenoni maksimalno do 5000K
Obvezne prskalice za farove.
Obavezno projektori u farovima
Obavezna automatska nivelacija;
[ Zarko Silic @ 19.05.2011. 19:58 ] @
Da, tacno je.
Sve osim stavke 3
"Automatski" u stavci 4 odnosi se na komandu kojom se iz kabine mogu spustati i podizati farovi. Neko je to pogresno protumacio da se to mora vrsiti automatski (to bi ipak bilo preskupo).
Ove stevke su prakticno prepisane iz EU pravilnika i u skladu su evropslom direktivom ECE.
[ pisac @ 19.05.2011. 20:56 ] @
Ja koliko znam, automatski znači upravo to: automatski. Senzori na prednjoj i zadnjoj osovini, i automatsko podešavanje svetala. Tako je kod Forda (na modelima koji imaju xenone).
[ jnk @ 19.05.2011. 21:43 ] @
Ima da se kupi kit za automatsku nivelaciju ksenona i nije uopšte skup. Pritom mislim na stvarno automatsku ne sa ručnim komandama. Takođe i za pranje farova.
[ Ivan Dimkovic @ 19.05.2011. 23:12 ] @
Citat: zarsilic
"Automatski" u stavci 4 odnosi se na komandu kojom se iz kabine mogu spustati i podizati farovi. Neko je to pogresno protumacio da se to mora vrsiti automatski (to bi ipak bilo preskupo).
Hmmm meni se cini da ECE R48 prilicno jasna tu:
Citat:
6.2.9. Other requirements
Dipped-beam headlamps with gas-discharge light sources shall only be permitted in conjunction with the installation of headlamp cleaning device(s) according to Regulation No. 45. In addition, with respect to vertical inclination, the provision of paragraph 6.2.6.2.2. shall not be applied when these headlamps are installed.
#6.2.6.2.2 je provizija za rucno podesavanje, i kako ovo gore kaze, ona nije dozvoljena za HID.
Citat:
6.2.6.2.2. However, devices which are adjusted manually, either continuously or non- continuously, shall be permitted, provided they have a stop positon at which the lamps can be returned to the initial inclination defined in paragraph 6.2.6.1.1. by means of the usual adjusting screws or similar means. These manually adjustable devices must be operable from the driver's seat.
^ Ovo ne vazi za HID lampe...
U svakom slucaju, ne znam cemu neki cim oko ovoga za ljude koji hoce te aftermarket Xenonke, ko da uopste ima puno ljudi koji to 100% legalno ugradjuju... Da bi bile 100% legalne, moraju imati automatsku regulaciju, pranje, moraju biti u svom kucistu i u reflektoru/projektoru dizajniranom za njih... Kad se sve to sabere to je garant cetvorocifrena suma za sve sa instalacijom...
Siguran sam da <1% ljudi ima nameru da to tako uradi... U nedostatku toga, ako neko bas zeli Xenon, kontam da je jedino pametno sto covek moze reci da bar kupi originalne Xenon farove za svoj auto ako postoje ili kompletan projektor od kvalitetne firme tipa Hella koji je dizajniran za Xenon i kvalietno to ugrade... Sve ostalo verovatno ne vredi kao savet, jer se cena penje drasticno.
[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 20.05.2011. u 00:22 GMT+1]
[ viruss921 @ 24.08.2011. 04:10 ] @
Pre dva meseca sam ugradio H7 xenon komplet koji sam kupio na auto pijaci u Nisu za 3000din...35w 6000k. Ja sam prezadovoljan ovim kompletom, kupio sam ih na rizik... Ugradio sam ih na jos dva auta H1, svi smo prezadovoljni... Ako neka sijalica otkaze ili mozda balast, pisacu o tome... Ugradnja xenona je smesno laka, kome treba pomoc, tu sam :) I niko mi ne blicka iz suprotnog smeta, ali niko. Volim jako osvetljenje ispred auta pa sam u skladu sa time podigao nivo farova visoko ali u granici normale. Auto o kome se radi je Kia Sorento 2004.
[ pisac @ 03.09.2011. 10:56 ] @
Ti si prezadovoljan, jer ti kratka svetla sada blješte na sve strane pa bolje vidiš.
A koliko su prezadovoljni oni kojima dolaziš u susret?
[ Zarko Silic @ 03.09.2011. 12:20 ] @
Citat: viruss921: Pre dva meseca sam ugradio H7 xenon komplet koji sam kupio na auto pijaci u Nisu za 3000din...35w 6000k.
Pored tebe, treba da budu prezadovoljni jos neki:
vozaci kojima dolazis u susret,
saobracajna policija koja kontrolise sprovodjenje novog Zakona, a cije se inteziviranje osekuje sredinom septembra,
sudija za prekrsaje,
a i ostala elektronika u vozilu ukoliko je vozilo novijeg datuma.
[ codeNO @ 03.09.2011. 14:07 ] @
Zasto takvo ponizavanje. Covek je lepo rekao da mu niko ne blica u susret, a 80% njih koji imaju xenone namerno podignu jos vise farove da bi bacali jos dalje, on mozda spada u tih 10%. I uopste ne mora da covek ima xenon sijalicu da bi nekome smetalo u susret, koliko njih nema dobro podesene farove pa biju levo desno i na sve strane jos kada se nabiju iza i ceo auto mi osvetli unutra, to nema veze. I treba imati na unu da desni far uvek baca vise van puta i kada naidje desna krivina a iza nej vozilo, to vozilo ima utisak kao da namerno gadja velikim svetlima, sto nije. Tada ni automatska nivelacija ne pomaze
Ako ima 5000-6000k sijalicu i lepo namesten far, ne vidim problem zasto covek ne bi bio prezadovoljan kao i sam zakon
[ vladd @ 03.09.2011. 14:23 ] @
Ukratko receno, NE mozemo da podelimo radost sa takvim budzenjem...sa odredjenim razlozima...
Tehnicki nije korektno, a drugi razlog je sto nije po zakonu. Iako je zakon blazi, u postavljanju preduslova koriscenja HID-a(da ne ometa druge ucesnike, zahteva se automatska nivelacija i sistem za ciscenje), nego sto su realni tehnicki zahtevi, pojedinci se ne trude ni taj kompromisni minimum da ostvare.
Zakon ne spominje kvalitet optike fara(ne zanima zakonodavca koliko ce cesto da se menja ogledalo ili far), ni kvalitet instalacije(takodje zakonodavac nije zainteresovan za eventualne havarije instalacije), sto bi bio preduslov za korektan rad HID-a.
Vise se obraca paznja na kablove za muziku, i prostor za smestaj zvucnika, nego na uslove koje postavlja mnogo zahtevniji uredjaj..
Poz
[ pisac @ 03.09.2011. 14:35 ] @
Citat: codeNO: Covek je lepo rekao da mu niko ne blica u susret I ja ne blicam onima sa aftermarket nabudženim xenonima, jer ne vidim svrhu s obzirom da svetla ne mogu da "obore" a ne bi bilo pametno ni da ih ugase, ali to ne znači da mi ne smetaju. Možda u nekih 1 % kada baš blješti neopisivo, upalim dugo svetlo i vozim tako jer drugačije ništa ne bih ni video.
[ codeNO @ 03.09.2011. 15:12 ] @
Vi i dalje isto, Kategorizujete coveka bez da ste videli da li je uradio sve sto je potrebno da zadovolji sve zahteve. Mozda ima nivelaciju i pranje farova i dobro instalirao. Ne mozete njega pljuvati ako vama smetaju sto je neko stavio xenone jer sa halogenom ne vidi nista npr.
Pricajte sta su opste negativne karakteristike stavljanja xenona...ali ne na ovoj temi jer tema nije Mrzim Aftermarket Xenone.
Ako vec ostavljate svoje negativno misljenje na ovoj temi ostavite primedbe i sugestije kako neko da stavi xenon sijalice a da to uradi kako treba da kad izadje u saobracaj broj onih koji ometaju u suprotnom pravcu se smanji i svi budu "prezadovoljni"
I kao sto rekoh vise vidjam u saobracaju one sa "obicnom" sijalicom gde far baca ko zna gde i osvetljava ko zna sta i bas ih briga sto tako voze, a ovde ti pises kako xenoni smetaju kojh ima 10% u saobracaju...nije nego
[ pisac @ 03.09.2011. 19:42 ] @
S obzirom da je komplet kupio za 3000din, nema automatsku nivelaciju sigurno jer ona ide samo uz fabričke xenone i nije nimalo jeftina rabota. Što se tiče pranja farova, takođe sumnjam. Sem toga, farovi na Sorentu su verovatno obični reflektujući (bez prednjeg sočiva), tako da bilo kakvi xenoni u takvim farovima sigurno ispadaju iz projektovanog fokusa za halogenke, i rasipaju svetlost tamo gde ne treba.
Prema tome, znam tačno kako to izgleda, viđam svaki dan (i svaku noć) u Beogradu
[ codeNO @ 04.09.2011. 11:26 ] @
Ti i dalje pises u pogresnoj temi, bolje mu reci gde da kupi svu neophodnu opremu sto idu uz sijalice, a sijalice su iste kao i one u radnji sto prodaju za 120e, tako da ce za razliku nabaviti ceo komplet! (nivelacija fara 50e, pranje farova 40e)
[ pisac @ 04.09.2011. 13:09 ] @
automatska nivelacija je daleko iznad 50€. Da bi ugradio xenone kako valja, mora da promeni cele (halogene) farove i stavi farove koji su projektovani za xenone, stavi skupu automatsku nivelaciju, a bilo bi lepo da stavi i pranje farova.
Ne verujem da to sve može da ga izađe ispod 1000€.
Sve ostalo je budženje koje ne sme da se radi jer zaslepljuje druge vozače. Nije džabe far za xenone drugačiji od fara za halogenke.
[ Zarko Silic @ 04.09.2011. 15:42 ] @
Posebno je zanimljiva kupovina Xenon farova za Kiu Sorento. (Ima ih na svakom cosku i kostaju,... bagatela). .
[ Igor88 @ 07.09.2011. 13:42 ] @
[ pisac @ 07.09.2011. 14:52 ] @
Mislim da je bolje da umesto ugradnje aftermarket xenona jednostavno vozite sa dugim svetlima .
I pri tome u budućnosti (ako u ovoj zemlji nekada počne ozbiljno da se radi tehnički pregled) nećete morati da skidate xenone pre svakog tehničkog, već samo oborite svetla
[ Zarko Silic @ 07.09.2011. 19:25 ] @
Zabelezeni su i prvi slucajevi gde Madjarska pogranicna policija nije pustila u zemlju vozilo sa srpskim tablicama samo zato sto je imao neadekvatno ugradjeno xenon svetlo. Rec je o FIAT Stilu iz 2002. god (to je onaj model za koga se kaze da mu farovi sijaju kao fenjeri), sa naknadno ugradjenim aftermark xenonoma.
Nadam se da ce i nasa policija pristupiti poslu odgovornije i da ce pored kontrole ispravnosti prve pomoci u vozlu, sprovoditi i mnogo bitnije kontrole.
[ miki_maus @ 08.09.2011. 21:00 ] @
U jednom vozilu imam ugrađene Morimoto projektore(sočiva), i pored toga što je sve to aftermarket, snop je vrlo dobar i nikome ne smeta (uverio sam se i sam više puta).
Tako da, preporuka za Morimoto Mini projektore.
[ codeNO @ 08.09.2011. 21:31 ] @
Prvo sto to ne moze na svakom autu da se izvede, sto zbog fara sto zbog malog prostora oko fara. To sam gledao kako je jedan radio na audi80 jaje. Koju sijalicu si stavio i da li imas bixenon. Koji auto je u pitanju? Da li si kod nas nasao deo ili preko i koja je cena, jer neki neveruju da je 50e
[ miki_maus @ 08.09.2011. 22:36 ] @
Sijalica je H1, naravno da je BiXenon.
Deo je narucen iz inostranstva, i debelo je preko tih 50 eura.
Za 50 eura mozes da kupis kineski projektor, koji je zali boze.
[ codeNO @ 09.09.2011. 11:39 ] @
Verovatno je tako, ali sva roba je i dalje made in PRC. Isto stoji da se pravi i razlicit kvalitet ali tesko prepoznati takvu robu jer se neki mnogo ugradjuju. Ajde ovako...odakle nabavljaju ljudi koji prodaju po buvljacima xenone...sigurno ne u kini. Drug od druga donosi iz austrije po 30-60e u zavisnosti od vrste sijalice i ovde prodaje od 50-90e preko oglasa sa godinu dana garancije, a ovi na pijaci od 30e al ako se nesto desi, probaj da ga nadjes na pijaci za 6 meseci... U sustini i ovaj preko oglasa i ovaj na buvljaku i ovaj u auto servisu prodaju isti robu bear xenone i tu se prica zavrsava...druga je prica ako hoces zvucno ime i svu pratecu opremu, mada i tu treba biti obazriv jer philips kineza kopija (i original se pravi u kini) dosta je u opticaju a prodaju se po visokim cenama. Za jeftiniju varijantu a opet da imas sve u kompletu je da se malo obidju auto otpadi i skinu projektori sa modela koji to imaju i onda se stavi sijalica. Dok nov komplet za pranje farova je nov 40e...tako da i oni koji ne zele previse da ulazu imaju i ovakav izbor a da bude po zakonu
Kako mislis da ti je h1 bixenon, imas dva projektora u faru?
[ Zarko Silic @ 09.09.2011. 12:14 ] @
Bixenon je bixenon, a H1 je H1. U cemu je problem?
Bixenon moze da se montira na mesto H1, ali isto tako moze da se monira i na mesto bilo koje druge zarulje.
[ miki_maus @ 09.09.2011. 13:40 ] @
U projektor se stavlja H1 sijalica. Projektor prelama svetlost na specifičan nacin, pa se tako pravi dugo svetlo (nešto se pomera - uvlači...).
[ viruss921 @ 09.09.2011. 15:21 ] @
Xenone sam ugradio na Kiu Sorento 2004 sto znaci da farovi nisu iz 80ih pa da su konstruisani da bacaju svetlost na sve strane. Imam ih preko dva meseca i do sad mi ni jedan vozac iz suprotnog smera nije blicnuo tj obavestio me da spustim svetlosni snop. Cak sam posmatrao auto iz daljine i time proverio da li mnogo bljeste kad se gleda u njih jer ne zelim da smetam drugima u voznji tj da ugrozavam tudju bezbednost jer je i meni muka od careva sa "podignutim" xenonima... Imam prskalice farova, a automatksu nivelaciju nemam, ali imam manuelnu, i opet kad natovarim auto ili kad pada kisa npr, spustim farove za dva nivoa tj koliko je potrebno...
[Ovu poruku je menjao viruss921 dana 09.09.2011. u 16:32 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 09.09.2011. 15:56 ] @
Citat: miki_maus: U projektor se stavlja H1 sijalica. Projektor prelama svetlost na specifičan nacin, pa se tako pravi dugo svetlo (nešto se pomera - uvlači...).
Savrseno je nebitno kakav je refrakror (to sto vi zovete projektor) ako se ugradjuje Morimoto mini.
Morimoto sadrzi svoj refraktor i svoj mehanizam za dugo-oboreno svetlo i mesto gde se on ugeraduje ne utice na karakter svetla kojim on sija.
Morimoto je najbolji afretmark na trzistu.
Monogo ga vole motociklisti
[ miki_maus @ 09.09.2011. 21:12 ] @
Iskreno, nisam razumeo šta si hteo reći i u čemu sam ja to pogrešio.
To što "uvlači" je mehanizam koji pomera sijalicu, i tako dobiješ duga svetla/blic.
[ Zarko Silic @ 09.09.2011. 23:14 ] @
Kakvo pomeranje sijalice?
Da li si ti siguran da posedujes Morimoto?
[ codeNO @ 09.09.2011. 23:53 ] @
H1 kao sijalica se ne moze naci sa magnetnim mehanizmom kao kod H4 da bi bio bixenon. Verovatno u samom projektoru postoji mehanizam koji pomera sijalicu i time se dobija kratko/dugo svetlo. Ali takvi topovi jesu skupi u odnosu na koje sam ja mislio...na one bez tog mehanizma
[ Zarko Silic @ 10.09.2011. 00:07 ] @
Morimoto ne pomera sijalicu. Sijalica stoji stabilno kao da je zalepljena.
Zarulja kod Morimotoa fiksirana je preko opruznog mehanizma. Za prebacivanje dugog u kratko svetko zaduzen je opticki zaslon koga aktivira kotva solenoida preko poluznog mehazizma. Na ovakav nacin zadrzava se fokusna tacka svetlosnog izvora u idealnom polozaju.
Prednost Morimotoa sastoji se u tome sto je opticki element (socivo) uradjen relativno kvalitetno te je hromatska aberacija svedena na minimum za razliku od ostalih afretmarket proizvoda.
[ pisac @ 10.09.2011. 00:59 ] @
Ili da prevedem na Srpski ovo što je zarsilic rekao:
Sijalica je fiksirana a pokretno parče lima menja oblik svetla koji izlazi kroj sočivo, i tako pravi dugo/kratko svetlo. Pri tome je sočivo dovoljno kvalitetno da ne razlaže belu svetlost na sastavne boje kao što to rade neka loša sočiva.
Ima na yutubu dosta videa.
Koja je cena tog morimota mini?
[ miki_maus @ 10.09.2011. 07:48 ] @
Citat: zarsilic: Kakvo pomeranje sijalice?
Da li si ti siguran da posedujes Morimoto?
Zarsilicu, pomera se nešto, šta tačno ja ne zna, a i krajnje je nebitno.
Da l' je to sijalica, ili neki optički element irelevantno je.
Bitno je da ja iz tog projektora dobijam i DUGA i KRATKA svetla.
Citat: codeNO: H1 kao sijalica se ne moze naci sa magnetnim mehanizmom kao kod H4 da bi bio bixenon. Verovatno u samom projektoru postoji mehanizam koji pomera sijalicu i time se dobija kratko/dugo svetlo. Ali takvi topovi jesu skupi u odnosu na koje sam ja mislio...na one bez tog mehanizma
A, ja sam rekao da imam bixenon u H1? Ljudi, koji ja jezik govorim, tj. pišem.
Morimoto projektori se ugrade u faru, zatim se u njih ubaci sijalica i to je to.
Sijalica koju sam ja ubacio u njih je H1-xenon.
Citat: zarsilic: Morimoto ne pomera sijalicu. Sijalica stoji stabilno kao da je zalepljena.
Zarulja kod Morimotoa fiksirana je preko opruznog mehanizma. Za prebacivanje dugog u kratko svetko zaduzen je opticki zaslon koga aktivira kotva solenoida preko poluznog mehazizma. Na ovakav nacin zadrzava se fokusna tacka svetlosnog izvora u idealnom polozaju.
Prednost Morimotoa sastoji se u tome sto je opticki element (socivo) uradjen relativno kvalitetno te je hromatska aberacija svedena na minimum za razliku od ostalih afretmarket proizvoda.
Nažalost, sa fizikom izvora svetlosti jako slabo stojim, tako da ne mogu komentarisati ovo.
Citat: pisac: Ili da prevedem na Srpski ovo što je zarsilic rekao:
Sijalica je fiksirana a pokretno parče lima menja oblik svetla koji izlazi kroj sočivo, i tako pravi dugo/kratko svetlo. Pri tome je sočivo dovoljno kvalitetno da ne razlaže belu svetlost na sastavne boje kao što to rade neka loša sočiva.
Ima na yutubu dosta videa.
Koja je cena tog morimota mini?
Hvala :) Kakvih videa? Morimota ili tog razlaganja svetlosti?
Cena je bila oko 250 eura sa ugradnjom, pre jedno 6 meseci.
[ pisac @ 10.09.2011. 08:26 ] @
Morimoto videa.
Cena od 250€ je na granici isplativosti, pošto za tu neke slične (manje) pare već može da se kupi jedan originalni xenon far (bar za moj auto), mada bez sijalica i trafoa i pranja i nivelacije...
Nego, taj morimoto mini mi je sumnjiv zbog svoje težine koja se cela oslanja na sijalično ležište. Šta se dešava kada se pređe preko oveće rupčage? Ja sam svojevremeno na starim kolima polomio (unutra) sasvim običan halogeni far kada sam "prešao" preko neke poprilične rupčage pri 80km/h, a šta bi se tek desilo sa morimotom...?
[ miki_maus @ 10.09.2011. 11:19 ] @
Taj Xenon far za tvoj auto verovatno bi dao lošije rezultate nego Morimoto.
Meni su isto nudili fabričke farove, i ja ih nisam uzeo samo iz razloga što im je cutt-off lošiji. Cena nije bila problem.
Nije on toliko težak. Neki ljudi su se žalili da se klati...ali to kod mene nije slučaj.
[ codeNO @ 20.09.2011. 14:07 ] @
Treba mi savet, mesto gde cu kod nas i koji da kupim far za Passata B5 1997-2001, gledao sam po stranim sajtovim ima raznih, ali sta mogu ovde da nadjem i kod koga??? Ovo jurim za prijatelja. Original far mu je pozuteo iznutra (pokusace da ga ispolira ali ja mislim da od toga nema nista) pa gledao je cene novog i ispadne bolje kupovati ove aftermarket nego fabricke po ceni. Ja sam video da cak imaju sa led dnevnim kombinacija. Plus njigov fabricki far ima nivelaciju sijalice u faru, sad ako neko zna koliko to utice na celokupnu sliku koji far uzeti neka pojasni. Da li fabricki far mozes sam da skines, tj dal je problem.
[ Zarko Silic @ 20.09.2011. 21:41 ] @
Imas dobre farove u Shivi (BG) ali su preskupi.
Aftermark mozes kupiti u svakoj bolje opremljenoj prodavnici autodelova (naruce pa cekas dan, dva). Ovi farovi sijaju od 40 do 70% vrednosto novog originala u zavisnosti od proizvodjaca do proizvodjaca. Tajvanski su bolji od Kineskih.
http://www.ebay.de/itm/SCHEINW...oteile&hash=item415c708f39
Originali su najbolji, ali i najskuplji.
Polovne treba izbegavati (vec imas takve).
Poliranje je moguce, ali rezultati su od skromnog do osrednjeg.
Moras skinuti branik prilikom demontaze. Nije tesko.
Ovi su jedni od boljih aftermarkova"
ako imas nekog da ti donese
http://www.d-edition.de/shop/K...nwerfer-Chrom-Birn::49225.html
Verzije sa LEDom rade lose. Odnosno LEDovke rade slabo. ne mogu se koristiti kao dnevno svetlo.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|