[ joleone @ 27.02.2010. 00:09 ] @
Kupio sam fiat punto mk1 1.7 TD. Menjao sam vazdusni filter posto je bio sav od ulja. Posle mesec dana voznje ista stvar. Opet od ulja. Mislim da duva na iberlauf. Molim za predlog sta da radim i koliko je opasno. Do sada sam vozio samo benzince. Hvala unapred.
[ goat @ 27.02.2010. 15:01 ] @
ako znaš gde je crevo od "iberlauf-a" , otkači ga od kućišta filtera ili usisne grane (ne znam gde je tačno kod pomenutog ... kada motor radi na praznom hodu zapuši prstom crevo... ako ne napumpa za 3-4 sekunde onda je OK... treba samo da to crevo demontiraš i dobro očistiš (zaprljano ubrzava gasove tako da stvara podpritisak - Bernulijeva jednačina ...), ali ako odmah osetiš pod prstom pritisak gasova to ne valja (sem ako ne želiš gume da pumpaš ...)...

uzgred proveri nivo ulja u motoru... treba da je u propisanim granicama....

na kraju možeš izvesi i crevo van - slika od pre neku godinu kada je skoro svako zastavino vozilo "karsilo" crevo koje visi k'o pseći rep...


[ joleone @ 27.02.2010. 17:24 ] @
skinuo sam vazdusni filter i u kucistu filtera je kao neka skrama, pihtijasta . proverio sam i duva ali ne kao za punpanje guma.
[ joleone @ 27.02.2010. 19:06 ] @
da li da merim kompresiju, menjanje gumica na ventilima ili nesto drugo. da li steti TD motorima da se izvuce iber napolje, posto jedan kanal iz kucista filtera vodi na turbinu ja mislim... moze neki predlog. hvala
[ Nocni @ 27.02.2010. 23:23 ] @
trebalo bi mu uraditi generalnu... predlog bi bio da ga prodas...
[ goat @ 28.02.2010. 13:31 ] @
Citat:
Nocni: trebalo bi mu uraditi generalnu... predlog bi bio da ga prodas...


e.. jesi mu pomogao
[ Nocni @ 28.02.2010. 13:48 ] @
A sta ces drugo kad duva i baca ulje na iberlauf a trazi u prvom postu predlog sta da radi... ja sam mu rekao ono sta bi ja uradio u njegovom slucaju... treba mu staviti novi filter vazduha i staviti ga u oglase
[ joleone @ 28.02.2010. 18:03 ] @
crevo od iberlaufa je bilo skroz zapuseno. nadam se da je to bilo u pitanju. videcu kakvi su rezultati sada. sto rece GOAT, da je stvaralo podpritisak. hvala za odgovore. poz
[ goat @ 01.03.2010. 11:55 ] @
Citat:
joleone: crevo od iberlaufa je bilo skroz zapuseno. nadam se da je to bilo u pitanju. videcu kakvi su rezultati sada. sto rece GOAT, da je stvaralo podpritisak. hvala za odgovore. poz


tim ćeš se spasiti česte zamene filtera vazduha.... skrama pihtijasta je u stavri emulzija vode i ulja.. voda potiče od vodene pare iz izduvnih gasova koji u tvom slučaju obilato prolaze pored klipnih prstenova u karter... stvar pogoršava i verovatno kratke relacije vožnje (tvoje i predhodnog vlasnika)...

nereče jel' ti gubi rashladnu tečnost?

moram konstatovati da je predhodni vlasnik poslušao savet Nocnog (ili nekog drugog istomišljenika)...



[Ovu poruku je menjao goat dana 01.03.2010. u 22:33 GMT+1]
[ joleone @ 01.03.2010. 23:17 ] @
ne gubi rashladnu tecnost. sutra idem da proverim kompresiju da bar donekle razresim ovaj problem. nadam se da ce kompresija otkriti kakve su karike i da li propusta deo kompresije pa javljam. poz
[ joleone @ 03.03.2010. 23:04 ] @
majstor mi je rekao da zamenim ulje i proverim potrosnju na 1000 predjenih kilometara. auto ne treba prerano da otpisujem. pogledao je koliko duva na cep od motora i rekao mi da je motor u solidnom stanju da ne brinem mnogo i ne bacam pare na merenje kompresije i sve ostalo..... da ce mi tacna potrosnja na 1000 km pokazati priblizno stanje motora. sta vi mislite o ovome?
motor je presao 170 000km. molim misljenje za ulje prilikom zamene. Hvala unapre

[Ovu poruku je menjao joleone dana 04.03.2010. u 00:25 GMT+1]
[ vidan kv @ 03.03.2010. 23:14 ] @
.......nije te lagao......u najboljem slučaju ti ne gine skidanje glave motora........pozzzz!
[ joleone @ 03.03.2010. 23:30 ] @
Vidane i sta mi onda sledi? poz
[ goat @ 04.03.2010. 09:24 ] @
ako ti ne potroši više od 1l ulja na 1000km onda ima izgleda još da ga voziš (karike strugači nisu otišli skroz)... ne dugo ali ima... .... ako solidno pali kompresione karike vrše koliko toliko funkciju.....

skidanjem glave majsor može izmeriti pohabanost stublina - cilindara.... takođe može skinuti i klipove i njih premeriti... ako su mere klipa i cilindra u granicama tolerancije sledi zamena karika i još nekih 40000-60000km u najboljem slučaju.... možda izgura i celih 100000km ali uz pomoć rezervne kantice ulja kod rezervnog točka i poveće nizbrdice za zimsko paljenje... ..

a ako klipovi ne zadovolje mere, menjaju se.... ako cilindri ne zadovoljavaju mere sledi ... sada ne znam da li je na tom motoru stublina čelična tvrdohromirana-tada nema leka za nju, ili ako je stublina od sivog liva sledi "razbušivanje"... 1, 2 ili možda (ako je mnogo pohaban) 3 "specijala"

PS. Vidanu je bilo upućeno pitanje... nadam se da on nema nekih primedbi na odgovor i na to što sam umesto njega dao odgovor...

[ joleone @ 04.03.2010. 19:45 ] @
hvala GOAT. koje ulje mi preporucujes za zamenu?
neko mineralno jer je gusce od sintetike. motor je presao 170 000km.

[Ovu poruku je menjao joleone dana 04.03.2010. u 22:47 GMT+1]
[ goat @ 05.03.2010. 14:58 ] @
addinol... gradacija prema preporuci proizvođača (trebalo bi da je W15-40)....

malo je teže za nabavku, ali se zato ne opterćuješ time, da li je možda pakovano u nekoj šupi...
[ joleone @ 05.03.2010. 21:02 ] @
Hvaka ti. mislio sam da sipam SELENIA turbo diesel SAE 15W40 API CD.