|
[ dr.NPN @ 02.03.2010. 13:14 ] @
| Molim vas da mi kao bolje informisani od mene kazete da li je dozvoljeno da zadnja stakla budu dozvoljenja, i to samo sa strane dva mala, ne i zadnje u sredini.
Desilo se da nisu hteli da me puste na tehnickom tako, pa je kreten uzeo spahtlu i sve mi razderao... Sreca, imam dovoljo godina pa sam naucio da se kontrolisem da ga ne odrobijam.
Sa kojim PRAVOM on UNOSTAVA MOJE VLASNISTVO debilcina kretenska? Malo je falilo da ga uhvatim za vrat i zadavim.
Kakav bezobrazluk, auto na kanalu, on seo, i drljaj...
I otkine parce i kaze, sad istera i skini ovo do kraja... Ma ne pada mi na pamet... Debil.
Jel dozvoljeno ili ne, iako nije nije treba on da unistava, vec da me ne pusti da prodjem tehnicki... |
[ botr @ 02.03.2010. 13:26 ] @
Dozvoljeno je da sva stakla budu zatamljena osim soferke, e sad, postoji granica koliko smeju da budu zatamljena, nemoj da me drzis za rec, trebalo bi da propustaju do 70% svetlosti, i takva stakla koja su naknadno zatamljivana folijama bi morala da budu homologovana, mada nisam cuo da je iko radio homologaciju ko je naknadno zatamnjivao stakla. Taj, da ne nabrajam imena kako bih ga nazvao, nije smeo to da uradi, mogao je da kaze npr. znate sta gospodine, ne mozete da prodjete tehnicki jer stakla nisu u redu........ I ti bi mogao lepo da odes na druge mesto na tehnicki, i ako oni smatraju da je to ok, prosao bi tehnicki, ili bi sam morao da skidas foliju, u svakom slucaju nije smeo da ti pipne foliju!!!
[ deki77 @ 02.03.2010. 13:36 ] @
Citat: Zatamnjivanje auto-stakala nije zabranjeno nijednim članom novog Zakona o bezbednosti saobraćaja republike Srbije.
Ova oblast regulisana je novom Uredbom, tj. članom 75 Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, čime je dozvoljeno zatamnjivanje stakala iza stuba i do 100%, a ukupno dodatno zatamnjenje stakala u ravni vozača do 25%.
ATEST
Na zatamnjena stakla, za sada, se ne izdaju atesti jer se Uredbom atest ne traži. Dok Uredbom Zakona ne bude drugačije definisano, vozačima atesti neće biti potrebni ni za tehnički pregled niti za druge prilike.
Preuzeto sa jednog sajta(da nereklamiram)!!!
A ti si lepo trebao da nedozvoliš da ti bilo ko,"čeprka" po staklima i foliji u autu....pa promeniš servis gde radiš tehnički.
Ako je to uradio trebao si na licu mesta da se žališ,pozoveš advokata ili pokreneš tužbu..To su verovatno neki rtrdi koji ni zakon nepoznaju a hoće da se bave servisom i teh.
pozz
[ Ka2 @ 02.03.2010. 18:45 ] @
A koliko ti je zatamnjenje pa ti nije dao da prodjes tehnicki jer se i ja plasim slicnih stvari a zelim da zatamnim stakla, diskretno, do 25% maks, po zakonu. :)
@Deki Gde si procitao to!?? Po tome ispada kao da je pravilnik usvojen a u stvari nije !!
[ deki77 @ 02.03.2010. 19:59 ] @
Pročitaj pažljivije..
LM u svakom slučaju ti likovi iz servisa da su malo pametniji uzeli bi mu za teh.pregled pare,a u stvari auto nije prošao jer nezadovoljava standarde..po njihovoj logici(tako se radi na zapadu).Dovezeš auto oni ti naplate 50tak € i dostave ti listing šta sve moraš da radiš(kod njih)da bi ti auto prošao teh.U ovom slučaju niko nesme da ti skida bilo šta sa auta!!!
Ja za auto koji vozim imam i sertifikat,knjizicu izdat od servisa na zapadu,koji je radio foliju..
[ deki77 @ 02.03.2010. 20:09 ] @
u prilogu dostavljam i sliku..da bude potpuno..
btw to je u stvari tipešejn izdat od firme koja mi je radila stakla(folije).radi se o 3 zadnja stakla.
Ljudi i naplate pa budeš i miran jer je sve po PS-u ;).I postoji zakon i uredba a ne nagađanje
Folija cena 326€.
Montaža 300€.
[ dr.NPN @ 04.03.2010. 05:05 ] @
Citat: Ka2: koliko ti je zatamnjenje pa ti nije dao da prodjes tehnicki jer se i ja plasim slicnih stvari a zelim da zatamnim stakla, diskretno, do 25% maks, po zakonu. :) Nemam pojma koliko je zatamnenje, ali zatamnjena su bila samo dva mala stakla zadnja bocna... I to na kupeu, gde su stakla minijaturna... Svejedno koliko je, ne bi trebalo da bude zabranjeno, zar ne?
Citat: Ka2:
@Deki Gde si procitao to!?? Po tome ispada kao da je pravilnik usvojen a u stvari nije !! Da, pravilnik jos NIJE usvojen, a pitanje je da li, i kada ce biti, trebao je februara... Vazno da su usvojili zakon da mogu da se nafatiraju love za budzet... A ostalo je nebitno.
___________________________________________________________________________________________________________
E sad, ja sam juce ujutru bio kod direktora auto moto saveza u mom gradu, normalan covek, seli popricali...
Kaze ovako: Navodno nije dozvoljeno, ali se slaze da radnik nije smeo da to uradi.
Ja san na to trazio papir, crno na belo da mi pokaze GDE je i KOJIM CLANOM ZAKONA zabranjeno imati zatamnjena zadnja bocna stakla.
Na to je on pozvao nekog lika da donese to i to..
I donosi lik uredbu iz 98 godine na kojoj zaista pise da je nedozvoljeno zatamnjivati VETROBRANSKO staklo i nacini kojima se to radi... Procitam ja to sve fino pred njim, vratim mu list i kazem da procita i on.
Covek me ispostuje i procita... Na to ga pitam GDE SE POMINJU zadnja bocna stakla, posto se ta uredba jasno i konkretno odnosi na soferku, ne i na ostala stakla.
A na o ce on ovako, da me nasmeje... Pa, pustali smo mi ranije sa zadnjim zatamnjenim dok neki nadzornik nije bio u kontroli, i rekao da NIJEDNO staklo ne sme biti zatamnjeno... Ja ga pitam gde je papit, i po kom osnovu je on to naredio... Kaze nema, ja rekoh, pa ne moze neki nadzornik USMENO da donosi pravilnik... Ali njemu je d*upe u procepu, on mora da radi to so mu se kaze, da mu ne bi lupili kaznu ili jos gore zatvorili liniju tehnickog...
Dobro, slazem se ja sa tim, ali gde pise da ne sme...
Na to on mene upucuje na Sluzbeni glasnik SFRJ 68/85 gde je navodno to detaljno obradjeno i tamo to pise, i na osnovu toga, kao sto pise na tom papiru iz '98 je donesena ta nova uredba... I da mogu u slizbenom listu to proveriti, kao u u saobracajnoj policiji...
Zahvalim se na razgovoru i vremenu i ne budem lenj i odem do istorijskog arhiva i nadjem tamo taj pravilnik, koji mozete naci na dnu stranice, a vi mi recite da li je covek u pravu...
Danas ako stignem otici cu do saobracajne da razgovaram sa nekim bitnim likom koji je kao zaduzen za te stvari...
Direktor ams-a je u jednom momentu rekao da ako dokazem da nije zabranjeno i da su oni pogresili da ce mi nadoknaditi stetu..
Sad, eto, videcemo sta tacno kaze zakon, nece me mrzeti... Pa ako su u pravu ok, ako nisu, sledi dogovor, ako ne inspekcija...
Samo, jedino me brine sto je zakon takav da moze da se tumaci na 5 nacina :/
Citat:
"Službeni list SFRJ", br. 68/85
Na osnovu člana 56. st. 1. do 4, člana 58. stav 3. i člana 60. Zakona o standardizaciji ("Službeni list SFRJ", br. 38/77 i 11/80),
direktor Saveznog zavoda za standardizaciju izdaje
N A R E D B U
O OBAVEZNOJ HOMOLOGACIJI SIGURNOSNIH STAKALA ZA MOTORNA VOZILA I NJIHOVE PRIKOLICE
1. Obaveznoj homologaciji podleže sigurnosna stakla za motorna vozila i njihove prikolice.
2. Karakteristike kvaliteta sigurnosnih stakala za motorna vozila i njihove prikolice koje podleže ispitivanju, metode ispitivanja, postupak i način uzimanja uzoraka, kontrola saobraznosti serijski proizvedenih sigurnosnih stakala za motorna vozila i njihove prikolice homologovanom tipu, postupak obavezne homologacije, sadržaj izveštaja o ispitivanju radi izdavanja saopštenja o homologaciji i izgled homologacione oznake i obrasca saopštenja o homologaciji dati su u Jednoobraznim uslovima za ispitivanje i sprovođenje obavezne homologacije sigurnosnih stakala za motorna vozila i njihove prikolice, koji su izrađeni na osnovu Pravilnika br. 43, donesenog na osnovu Sporazuma o prihvatanju jednoobraznih uslova za homologaciju i uzajamno priznavanje homologacije delova i opreme motornih vozila ("Službeni list FNRJ", br. 5/62 - Međunarodni ugovori i drugi sporazumi) i čine sastavni deo ove naredbe, a objavljuju se u posebnom izdanju Saveznog zavoda za standardizaciju.
3. Obavezna homologacija sigurnosnih stakala za motorna vozila i njihove prikolice vrši se na uzorcima koji predstavljaju tip sigurnosnih stakala za motorna vozila i njihove prikolice obuhvaćenih ovom naredbom.
4. Za tip sigurnosnih stakala za motorna vozila i njihove prikolice koji, prema izveštaju o ispitivanju odnosnog tipa, ispunjava propisane uslove Savezni zavod za standardizaciju izdaje saopštenje o homologaciji.
5. Kontrolu saobraznosti serijski proizvedenih sigurnosnih stakala za motorna vozila i njihove prikolice homologovanom tipu vrši organizacija udruženog rada ovlašćena za homologaciona ispitivanja sigurnosnih stakala za motorna vozila i njihove prikolice.
6. Za homologaciona ispitivanja sigurnosnih stakala za motorna vozila i njihove prikolice može se ovlastiti organizacija udruženog rada koja, pored uslova iz člana 60. Zakona o standardizaciji, ispunjava i posebne uslove, i to:
1) da raspolaže sledećom opremom:
- uređajem za ispitivanje fragmentacije;
- uređajem za ispitivanje mehaničke čvrstoće;
- uređajem za ispitivanje abrazije;
- uređajem za ispitivanje na visokoj temperaturi;
- uređajem za ispitivanje otpornosti na zračenje;
- uređajem za ispitivanje otpornosti na vlagu;
- uređajem za ispitivanje propuštanja svetlosti;
- uređajem za ispitivanje optičkog izobličenja;
- uređajem za ispitivanje odvajanja sekundarnog lika;
- uređajem za ispitivanje boje;
- uređajem za ispitivanje ponašanja pri gorenju (otpornost na vatru);
- trodimenzionalnom lutkom za određivanje tačke N;
- ostalim mernim uređajima prema Jednoobraznim uslovima za ispitivanje i sprovođenje obavezne homologacije sigurnosnih stakala za motorna vozila i njihove prikolice;
2) da ima radnike za poslove ispitivanja koji imaju sledeće kvalifikacije i radno iskustvo:
- ako je u pitanju radnik koji rukovodi ispitivanjima - diplomiranog inženjera tehničkog smera sa najmanje tri godine radnog iskustva;
- ako su u pitanju stručni radnici - tehničare, sa najmanje pet godina radnog iskustva.
7. Ova naredba primenjivaće se na novokonstruisana sigurnosna stakla za motorna vozila i njihove prikolice po isteku 30 dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SFRJ", a za sigurnosna stakla za motorna vozila i njihove prikolice koja se ne nalaze u serijskoj proizvodnji - po isteku jedne godine od dana objavljivanja u "Službenom listu SFRJ".
8. Ova naredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SFRJ".
Br. 05-02-4539
26. septembra 1985. godine
Beograd
Direktor
Saveznog zavoda za
standardizaciju,
Vukašin Dragojević, s.r.
[ dr.NPN @ 04.03.2010. 07:06 ] @
Sad sam dosao iz saobracajne, kazu verovatno postoji po starom da ne sme, ali ili da pregledam stari pravilnik ili da im uputim pismeni zahtev, sto cu i da uradim, samo ne znam kako da ga sastavim... :/
Sta, gde kome... Jos se i neka taksa placa na tumacenje zakona, ali ok...
[ botr @ 04.03.2010. 09:12 ] @
Pozdrav,
U sluzbenom listu se jasno kaze da to vazi za SERIJSKA STAKLA, a ne za naknadno zatamnjena stakla, ruku na srce, u to vreme kada je donosena uredba nije bilo folija i mogucnosti da se naknadno zatamne stakla, tako da ne mogu da se pozivaju na ovo, mislim da nije smeo to da radi i da si u pravu! Po ovom pravilniku iz sluzbenog lista, kada bi ga primenili na pojedinacne slucajeve, morao bi da imas nekoliko takvih stakala, koja bi bila ispitana na otpornost na vatru, za ispitivanje mehanicke cvrstoce.... Pa bi tek mogao onda da dobijes atest, a to bi bilo apsurdno!
[ dekster2 @ 04.03.2010. 10:10 ] @
Mislim da je trebao ,da te obavesti o nameri da hoće da grebe pa da ti napraviš izbor gde ćeš raditi tehnički.
Ali ti ljudi koji tu rade a njih je sigurno 90 posto su na nivou tuposti ,tako da to što si iskulirao je jako dobro.
Trebao da zoveš vlasnika tehničkog,ako je privatni i kažš šta je retard uradio.
Pre 20 g bio je jedan servis koji je radio jonizaciju stakala.Nema grebanja i tih gluposti.
[ Zarko Silic @ 04.03.2010. 11:28 ] @
Juce prosao tehnicki sa zatamnjenim samo zadnjim staklom.
Tip pravio frku, ali me je pustio.
Ocigledno ne znaju:
To znaci da SVA OSTALA STAKLA NE PODLEZU PROPISU OD 25% ZATAMNJENOSTI. U sta spada i zadnje staklo koje nije bocno.
Ovo sto su uradili kada su pokidali foliju na zadnjem staklu je najobicniji vandalski cin i imas pravo na nadoknadu.
Prijavi slucaj policiji i zahtevaj da naprave zapisnik. Kazi im da si montazu folije plato 20.000 dinada i da trazis odstetu.
Ne treba im oprastati takve stvari.
EDIT:
Jos da napomenem da je kod pojedinih tipova vozila foliju sa zadnjeg stakla nemoguce odlepiti a da se ne ostete vodovi grejaca stakla pa je, u slucaju da je rec o bas takvom staklu, cena popravke znatno veca od one koju sam prethodno napisao.
EDIT 2
izvor:
ZOBS 2009-10-06 PRAVILNIK O TEH USLOVIMA
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.03.2010. u 18:58 GMT+1]
[ Horvat @ 04.03.2010. 17:22 ] @
@npn, nadam se da ti nije izuljao staklo pri tom "skidanju folije" :S:S:S
i apsolutno trebas da se zalis vlasniku i policajcima
@zare, iz kog zakona je to?
nego,moze neko,sa tehnicke strane,da objasni zasto bas 25%?
[ Zarko Silic @ 04.03.2010. 18:12 ] @
Sa tehnicke strane ovih 25% ne moze trenutno niko da objasni. Neko je nesto lupio i to je uslo u Zakon.
1. 25% u odnosu na sta?
2. Nacin merenja tih 25%?
3. Da li se 25% odnosi na upadnu svetlost ili na postojecu svetlost u nezatamnjenom vozilu?
Nista od ovih pitanja nije razjasnjeno i definisano pa je zato potpuno nejasan postupak osobe koja je cepala foliju na tudjem vozilu samo zato sto ga mama i tata nisu naucila lepom ponasanju.
Zato ih treba tuziti (radnika kao prvooptuzenog, a vlasnika servisa kao drugooptuzenog) pa neka plati.
P.S.
Ako bi se 25% odnosilo na slabljenje svetla koje prolazi kroz foliju onda bi to bio precizan podatak koji bi bilo moguce izmeriti a samim tim i propisati. Ovako kako trenutno stoji je prakticno nista.
[ Horvat @ 04.03.2010. 18:32 ] @
toga sam se i bojao :S
a na koji nacin onda vrse homolizaciju?
[ Ka2 @ 07.03.2010. 23:03 ] @
Ja hocu ovih dana da uradim zatamnjenje od 25% a ako imaju manje od toga onda mozda i manje. Sva stakla osim soferke. Koja je verovatnoca da ce panduri da me cimaju kod nas (a i na tehnickom) za tako malo zatamnjenje a posebno me interesuje da li postoji mogucnost zezanja na granicama stranih drzava zbog toga, konkretno, BiH, Hrvatska, Slovenija, Austrija, Madjarska... ?
[ Zarko Silic @ 08.03.2010. 08:55 ] @
Zatamnjivanje stakala treba da bude po propisu maticne drzave, odnosno drzave ciju registraciju nosi vozilo.
BiH, Hrvatska, Slovenija, Austrija i Madjarska, kao i Srbija su potpisnice ECE sporazuma pa je zakonska regulativa za njih, kao i za ostale potpisnice ista tj. treba la bi biti ista
To je ono sto se tice tehnicke strane.
Ostaje jos ona druga, menicinska strana. ; vezana za policajce na drumovima.
[ vatcslav @ 03.04.2010. 23:39 ] @
Iz iskustva mogu da vam odgovorim,da radnik na tehnickom pregledu nesme da vam skida stakla niti da dira nesto na vasim kolima,ali isto tako kao sto pise u zakonu,ne moze pustiti vozilo sa bilo kojim zatamnjenim staklom ukoliko vlasnik ne poseduje dokaz o homologaciji odnosno ima dokaz koliko stakla propustaju svetlosti.Niko ne moze od oka reci koliko je to bez dokaza,prema tome ako su stavljane folije auto je bez atesta neispravan.
[ vladd @ 04.04.2010. 15:13 ] @
25% je u odnosu na "nista", odnosno na prostor bez prepreke svetlu. I to pokriva slucajeve izgrebanog, fabricki zatamnjenog pa dodatno zatamnjenog, ili prozirnog pa samo zatamnjenog stakla.
Prolaz svetla ne moze biti manji od 75% u odnosu na prostiranje svetla bez prepreke.
Poz
[ Jagnjeca brigada @ 12.03.2011. 05:51 ] @
Voziš zatamnjena stakla? U problemu si
Policija širom Srbije oduzima tablice vlasnicima automobila sa staklima presvučenim tamnom folijom.
Samo u Kragujevcu i Požarevcu, za šest dana je gotovo sto vozača ostalo je bez tablica i dobiće ih nazad tek kada skinu tamne folije ili policiji dostave atest da zatamnjenje stakala nije veće od propisanih 25 odsto. Taj atest, međutim, u Srbiji nema nijedan vozač jer ne postoji ustanova koja ima potrebne uređaje za merenje prozračnosti stakla.
Vlasnici servisa za zatamnjenje stakala iz Beograda, Kragujevca, Inđije i Niša navode da imaju dnevno po 15 mušterija koje skidaju folije, plaćene od 90 do 130 evra. Reč je, kažu, mahom o porodičnim ljudima koji su folije stavili da leti zaštite decu od sunca.
"Folije sada ne skidaju političari, biznismeni, ljudi sa one strane zakona, čija su stakla zatamnjena od 150 do 180 odsto, pet puta više od dozvoljenog", kaže za "Press" jedan od vlasnika servisa u Kragujevcu.
Nikola Vučinić, vlasnik "Blek glas servisa" iz Beograda, koji je početkom godine zatamnio i nova službena vozila MUP-a, tvrdi da policija oduzimala tablice, ali da ne kažnjava novčano jer znaju da na to nemaju pravo.
"Prema prvom pravilniku iz septembra prošle godine, prednja šoferšajbna ne sme se zatamnjivati, stakla u ravni vozača mogu do 25 odsto, a zadnja neograničeno. Tako je svuda u Evropi. Posle nedelju dana, međutim, stiglo je novo pravilo po kojem nijedno staklo ne sme da bude zatamnjeno više od 25 odsto. Imam najave da nas možda već naredne nedelje čeka još jedna izmena. Svakog vozača ova premišljanja zakonodavca koštaju od 100 do 130 evra, a mene će 10.000 evra da klijentima medijski oglasim novi pravilnik", kaže Vučinić.
On objašnjava da ni treći pravilnik neće urediti problematiku jer vozači i dalje neće imati ateste.
"Predviđeno je da atest izdaje sedam ovlašćenih ustanova u Srbiji, među kojima je i Institut 'Vinča' i nekoliko mašinskih fakulteta. Nijedna od tih institucija, a pozvao sam ih sve, nema potrebne uređaje da izmeri da li je propusnost folije 25 ili recimo 40 odsto", objašnjava Vučinić.
Nenad Jović, vlasnik firme za zatamnjivanje stakala iz Kragujevca, kaže da je i kao vozač na udaru zakona, te da će pred sudom 25. marta u Kraljevu tražiti samo jedno - da neko premeri prozračnost njegovih stakala i dokaže da nije poštovao zakon. Milan Đorđević iz "Tjuning centra" u Inđiji, koji radi najkvalitetnije "Lumarove" folije od 25 odsto, kaže da policija ima prava kada skida tablice na vozilima koja koriste kineske folije.
"Reč je o folijama koje koštaju 200-300 dinara i koje su i sa spoljašnje i sa unutrašnje strane tamne. Sa njima vozač uveče ne vidi ništa", objašnjava Đorđević.
Boban Bubanja, oficir u odeljenju saobraćajne policije u Kragujevcu, kaže da, čak iako zakon još nije nikoga ovlastio da vrši ispitivanja i izdavanja uverenja, to nikome ne daje pravo da vrši prepravke.
"Jednostavno, takvi ne mogu da se uključe u saobraćaj. S druge strane, sa fabrički ugrađenim zatamnjenim staklima nema problema", razjašnjava Bubalo.
U policiji naglašavaju i da će se kontrola vozila sa tamnim staklima nastaviti.
(MONDO)
http://www.mondo.rs/s200037/Ma...jena_stakla_U_problemu_si.html
[ Zeleni zub @ 12.03.2011. 08:51 ] @
Ccc... opet treba da radi bager, onaj obican, sa nezatamnjenim staklima :(
Mislim, ako ga izvezu iz Kolubare, naravno...
[ inobradovic @ 12.03.2011. 18:00 ] @
video sam nesto na tv da ce SAT valjda neko objasnjenje da o tome sad u nedelju ili u novinama.
[ Zarko Silic @ 12.03.2011. 18:26 ] @
Ne moze se niko kazniti ako postupa po Zakonu.
Zakon je takav kakav. Da li je dobar, ili ne nije na policajcu "pozorniku" da prosudjuje.
Clan koji sam postavio je ispravan i potpuno jasan: uskladjen sa slicnim koji vazi u EU.
Za sve stete za koje smatrate da su vam nanete, podnosi se prijava, ili tuzba sa zahtevom za nadoknadu.
Ne vidim u cemu je problem?
[ Markoxxx @ 13.03.2011. 14:22 ] @
Problem je izgleda sto je ovo srbija i sto radi kako se kome *****!
[ inobradovic @ 13.03.2011. 15:46 ] @
gledao sam sad bila je tema o tome i totalna glupost,
kaze skidaju ljudima tablice ako nemaju dokaz da nisu zatamnjeni preko 25 posto, a onda kaze vracaju tablice kad donesu taj dokaz od sluzbi koje to rade. najbolje bi bilo da plate slep sluzbu i da ih ona voza gde zele a vlasnik kola da sedi u kolima i vice brrrrmmmm brmmmmm
[ Zarko Silic @ 13.03.2011. 20:12 ] @
Nisu u emisiji nista rekli sto vec ovde nije receno
http://www.elitemadzone.org/p2538722
Ovaj pravilnik je usvojen 08.08.2010. i nejasno je zasto je Alvir rekao da tek treba da se usvaja.
A i Rebicev odgovor je vise vrdanje radi opravdavanja postupaka policajaca koji su skidali tablice, posebno onaj deo koji se odniosi na primenu, bajatog Zakona iz Milosevicevog vremena.
Potpuno je nejasno kako je nekom uopste moglo tako nesto da padne na pamet nakon toliko truda da se napravi novi ZOBS.
P.S. Pametno je zborio ing. Jovanovic iz AMSSa.
[ Zarko Silic @ 14.03.2011. 10:13 ] @
Ali da ponovim
prema trenutno poslednjem Pravilniku o tehnickim uslovima od 08.08.2010. u clanu 72 doslovno pise:
Tumacenje:
Ravan viozaca znaci vidokrug od 90 stepeni levo i 90 stepeni desno sto znaci da se 25% dozvoljeno zatamnjenje ne odnosi na stakla zadnjih vrata putnickog vozila, vec da se ona mogu zatamniti kolko to vlasnik vozila zeli.
P.S. Alvirovic je Rebicu trebao postaviti pitanje: kako policija moze da primenjuje stari Zakon iz 1998., ako i u ZOBSu iz 2009 i u pravilniku iz 2010. jasno stoji sta je dozvoljeno a sta nije?
[ vilil1 @ 14.03.2011. 10:43 ] @
Da li ove firme koje ugradjuju folije daju potvrdu o atestu? Ako daju, auto mora da prodje tehnicki, a ni policija ne moze da se buni.
[ kalimero 011 @ 14.03.2011. 11:35 ] @
@zarsilic
Citat: prema trenutno poslednjem Pravilniku o tehnickim uslovima od 08.08.2010.
Pravilnik je izmenjen i u septembru 2010. i član 72 glasi ovako:
Citat: Član 72
Vetrobran i sva stakla na motornom ili priključnom vozilu, osim prednjeg vetrobrana na motociklu i mopedu s dva ili tri točka i bez kabine vozača, lakom četvorociklu bez kabine vozača i četvorociklu koji nemaju kabinu vozača, moraju biti homologovani i ugrađeni u skladu sa odredbama jednoobraznih tehničkih uslova. Vetrobrani moraju biti slojeviti - laminirani, odnosno ne smeju biti od kaljenog (sa oznakom u znaku homologacije "TOUGHENED" ili "TEMPERED") stakla ni kada se naknadno zamenjuju, osim za vozila čija najveća brzina ne prelazi 40 km/h.
Providne površine na prikolicama u sastavu turističkog voza ne moraju biti homologovane.
Vetrobran se ne sme naknadno zatamnjivati, a ostala stakla mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 25%.
Stepen refleksije stakala na vozilu ne sme prelaziti 15% kako ne bi došlo do zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.
Odredba stava 3. ovog člana ne odnosi se na vozila državnih organa.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.03.2011. 16:02 ] @
Ova poslednja izmena mi je sasvim korektna. Suludo je imati stakla (iza B stuba, kao i zadnje staklo) a zatamniti ih do te mere da ne vidis vise kroz njih. Da, znam 'smekerski' je (tj, ti momci verovatno tako misle - ako uopste misle, nije dokazano) ali ugrozava bezbednost u saobracaju.
Na zapadu je takodje dozvoljeno zatamnjivanje svih stakala, sem vetrobranskog, sa time sto stakla ispred B stuba (prednja vrata) smeju najvise do 25% biti zatamnjena, a zadnja cini mi se do 35% (nisam siguran).
Na mojim trenutnim kolima su zadnja stakla (bocna i zadnje) fabricki zatamnjena zakonskim minimunom i iskreno, nocu kada se aktivira i automatski retrovizor, ja ne mogu da vidim pesaka vise iza mene (osim ako nema nesto fluroscento ili stoji na svetlu negde).
[ Zarko Silic @ 14.03.2011. 19:15 ] @
Citat: mozdasamjaamozdainisam:
Na mojim trenutnim kolima su zadnja stakla (bocna i zadnje) fabricki zatamnjena zakonskim minimunom i iskreno, nocu kada se aktivira i automatski retrovizor, ja ne mogu da vidim pesaka vise iza mene (osim ako nema nesto fluroscento ili stoji na svetlu negde).
A zasto bi gledao pesake iza? Zar oni tebe vijaju?
[ mozdasamjaamozdainisam @ 15.03.2011. 19:20 ] @
OK, mislio sam vise na recimo bicikliste kojih ovde ima vise nego musica (NL) :)
Gadno je kada ti se tako 'prikrade' iza ledja, a da ga ne primetis. Krenes da skreces u desno i onda iz sve snage (da sve ustanes iz sedista) na kocnicu :)
Ali opet, na sledecim kolima - zadnja stakla nece biti (dodatno fabricki) zatamnjena (ili nece imati automatsko zatamnjivanje retrovizora).
[ Zeleni zub @ 20.03.2011. 19:15 ] @
[ jnk @ 21.03.2011. 08:37 ] @
I ko je preživeo akciju sad može mirno da vozi sa tamnim staklima. Priča se da će opet izmeniti pravilnik i dopustiti zatamnjenje iza B stuba jer su na kraju vraćali tablice ako skineš samo prednje folije.
[ kalimero 011 @ 21.03.2011. 10:12 ] @
^
U tome i jeste problem - pravilnici se menjaju bez jasnog cilja, od danas do sutra. Niko ne zna šta će biti dozvoljeno, a šta zabranjeno za npr. mesec dana.
[ Zeleni zub @ 06.07.2011. 16:34 ] @
Mene prekjuce zaustave drumski razbojnici...
"Dobar dan, pojacana kontrola bezbednosti saobracaja..." bla bla... dunem alkometar - nula.
Obilazi lik auto (Astra G karavan), razgleda ga, a ja samo na zadnjim vratima zatamnio stakla. Znaci ne kargo deo, vec samo u pravcu dece na zadnjim vratima.
Kaze "Te folije da skinete ako nemate atest".
Kazem mu da sam zatamnio samo zadnja stakla, koja su iza stuba, ne uticu na bezbednost, imam bocne retrovizore, zbog dece sam zatamnio da ih zastitim od vrucine.
Kaze on da nema to veze, nijedno staklo ne sme da se zatamni bez atesta i da skinem to sto pre jer je kazna oduzimanje tablica i iskljucivanje iz saobracaja - ali ovoga puta ce me pustiti dok to ne uradim.
"Hocu naravno" odgovaram i teram dalje.
Dakle sta vazi - ovo iz avgusta, ovo iz septembra ili ovo ima nesto novo? Ili da skidam folije ....ti ovakvu drzavu
PS
Ovo na slici nije moj auto, nisam ga slikao pa mi je lakse bilo da skinem sliku sa neta i obradim je. Ovo na slici crveno je deo koji sam ja zatamnio.
[ jnk @ 06.07.2011. 19:51 ] @
zeleni zub: Ovaj pravilnik što je citiran nekoliko postova iznad nije na snazi već je posle kratkog vremena zamenjen novim gde je na svim staklima dozvoljeno samo 15% zatamnjenja. S obzirom da su stakla fabrički tonirana sa 7-8% nijedno dodatno zatamnjivanje ne može dobiti atest od AMS-a. U suštini priča se da će se ponovo vratiti taj deo da zadnja bočna stakla mogu malo više da se zatamne i policajci tolerišu one koji imaju zadnja bočna zatamnjena, čak i ti kojima su tablice skinute zbog svih tamnih stakala, kad su skinuli samo prednje folije tablice su im vraćene.
Moj predlog ti je teraj dalje i ne obaziri se. Konkretnom panduru je samo bilo dosadno.
[ kalimero 011 @ 08.07.2011. 12:02 ] @
^
Citat: Ovaj pravilnik što je citiran nekoliko postova iznad nije na snazi već je posle kratkog vremena zamenjen novim gde je na svim staklima dozvoljeno samo 15% zatamnjenja.
Ako misliš na ono što sam ja pisao, nisi u pravu. Član koji sam citirao je i dalje na snazi (Službeni glasnik RS broj 69/2010 od 24. septembra 2010).
[ jnk @ 08.07.2011. 12:25 ] @
Ne mislim na tvoj citat zapravo sam potvrdio ono što si ti napisao.
[ vladd @ 08.07.2011. 14:56 ] @
S obzirom da ne postoje tonirane folije sa manje od 30% zatamnjenja, prakticno je zakonom zabranjeno bilo kakvo naknadno toniranje stakala.
Odnosno, postoje neke 3M folije, gotovo prozirne, koje imaju neki stepen zastite od UV zracenja, ali su gotovo nedostupne, a cena im je, verovatno, srazmerna...blizu nebesa.
Zakon je jos jedan dokaz da se radi na stetu vozaca, pa cak i prirodna neprijatnost povecanog zracenja sunca se zloupotrebljava zarad prostog kaznjavanja. Naravno, prethodilo je staro dobro proglasavanje da je ovo ili ono, stakla zatamnjuju samo narko dileri, i nose mobilne telefone...
Zarad izmisljene brige o bezbednosti, izrodilo se bezocno kaznjavanje, i za detalje koji realno nemaju uticaj na bezbednost, naprotiv, voznja u koloni po ovakvom suncu i visokoj spoljnoj temperaturi, mnogo vise proizvodi bezbednosne probleme. Klima u vozilu pomaze, ali od direktnog UV i IR zracenja, opekotina(direktno "suncanje" od 20-40 min u spicevima) nema zastite.
Poz
[ BB308 @ 09.07.2011. 12:44 ] @
Zemlja dembelija! Samo gledaju gde ce, i koga da oderu i da namaknu pare u budzet.Izmisljaju neke kao zakone ili sta vec.U Fr je dozvoljeno zatamniti prednja do 25%, zadnja mislim da mogu i 100.
Meni su bila vec zatamnjena zadnja kad sam uzeo auto, cinji mi se da se ne vidi nista spolja kad je jako sunce.Za prednja sam na cekanju da uradim.Dozivotna garancija, folija stiti 100% od UV, komplet auta je 275e, ja za prednji deo 135e.Poz.
[ Zeleni zub @ 09.07.2011. 13:49 ] @
Ok, regulativa iz septembra 2010. kaze da ne sme nijedno staklo da bude zatamnjeno bez atesta.
Ne razumem kako niko ne dira VAN automobile koji preko celog zadnjeg dela izlepe reklamu firme. Npr na Fiat Punto vidjam Knjaz Milos, Sinalco, Coca Cola i slicno. Njima je ceo zadnji deo prelepljen neprovidnom folijom. To otprilike znaci da oni nikad ne prevoze oruzje pozadi
Negde sam procitao dobar zakljucak:
Vlast salje poruku kriminalcima: Ne kupujte obicne automobile i ne lepite foliju dok se vozite sa kalasnjikovima unutra, to je nezakonito i ugrozava bezbednost, ali slobodno kupite auto sa fabricki zatamnjenim staklima i vozite svoje kalase - to je vec legalno
[ Boris Tadić @ 09.07.2011. 15:56 ] @
Kakvo bre skidanje tablica ? Koji je taj zakon po kome se skidaju tablice na licu mesta ?
Odmah zapisuj brojeve značaka, svima iz patrole i pravac najbliža stanica.
Ne oslanjaj se na srpsku verovatnoću, nego budi siguran da će dobiti nogu u dupe sa posla posle treće prijave.
Sme samo da te pošalje na vanredni tehnički pregled i da ti poželi srećan put.
Obožavam te indijančine što mafijaju pred decom, kao traže da ih "častiš". Koja bre čast ? Čija čast ? Za šta čast ?
Magarci bezobrazni, sve to treba u rudnike terati. Nije to zrelo za ljudsko okruženje.
[ jnk @ 09.07.2011. 19:59 ] @
Borise, izbor ti je da ti uzme tablice na licu mesta ili da te pošalje na vanredni tehnički pregled gde će te isključiti iz saobraćaja i skinuti tablice i naplatiti cenu tehničkog.
[ Boris Tadić @ 09.07.2011. 22:05 ] @
Aman, ljudi, kakvo uzimanje tablica ? Odakle vam to ? Gde to piše ?
Otkad tehnički pregled isključuje iz saobraćaja i konfiskuje imovinu ?
Koji tehnički pregled uopšte ima uređaj za merenje prozirnosti folija i uzima ga kao tačan ?
Na osnovu čega će da ti zvanično utvrdi tamniju nijansu od koliko god % ?
Ko sme da potpiše taj papir, bez rezultata mernog uređaja ? -Da mi je samo da vidim tog junaka.
Kakva je to paranoja ?
Ma ne sme Ivica Dačić lično da ti skine tablice. Ne prevoziš ti drogu i mrtvake, pa da strepiš na koju nogu je nepismeni Marsovac ustao jutros.
To samo sudski veštak može, ali ne mora da ih skida - zarad provere nekih drugih stvari(a da do njega dođeš, treba stvarno da se "potrudiš"). I onda su ti tablice najmanji problem u životu.
Ne znaju ni oni sami iz dana u dan koji zakon važi, koji ne važi, a kamoli da su preko noći kolektivno postali veći Evropljani od Evropljana.
Šta se više bagujemo oko istih stvari...
[ Boobec @ 10.07.2011. 20:17 ] @
AMSS ima uredjaje za merenje prozirnosti stakala.
Sto znaci, placa se kazna, tehnicki pregled i ostajes bez prednje folije.
Ili da ti skine tablice i po njih dolazis kad skines folije sa prednjih stakala, bez ikakvog placanja i kazni.
Pa izaberi ;)
[ pisac @ 12.07.2011. 22:35 ] @
A šta se dešava kada tablice ne mogu da se skinu sa vozila, jer su recimo zanitovane ili dobro zalepljene?
[ AstralPro @ 14.07.2011. 22:52 ] @
Ne brini skinuce ti na vanrednom tehnickom makar i da si ih zavario.
[ Boris Tadić @ 15.07.2011. 10:42 ] @
Očigledno su na meti prigradski DIY eksperti i ostali budžači sa 80%+ zatamnjenja(20 i manje % prozirnosti), kod kojih se i danju jedva vidi kroz folije, a noću im je vidljivost iznad 1m = premija.
Sve ostalo je tradicionalno balkanski, tj. koliko je stvar besmislenija - toliko je buka veća.
Još je verovatnije da ih za folije policija cima samo zato što ne može da im skida auspuhe na sred ulice(kojim u 100% slučajeva bude stanovnike sedam opština odjednom), a u mozgu seoskog mehaničara je da ako nema skroz crne folije = onda mu ne treba ni "trkački" nastavak za auspuh, pa se tako ubijaju dve muve jednim udarcem.
Možda čak i 3 muve, jer je za osiguranja preveliki zalogaj da proguraju zakon kojim će izuzeti naknadu za štetu vozilima "opasnim po okolinu", pošto bi u tu kategoriju danas spalo 70% vozila u Srbiji, pa bi nastao opšti haos.
[ Sceka @ 15.07.2011. 11:44 ] @
Citat: Boris Tadić: Očigledno su na meti prigradski DIY eksperti i ostali budžači sa 80%+ zatamnjenja(20 i manje % prozirnosti), kod kojih se i danju jedva vidi kroz folije, a noću im je vidljivost iznad 1m = premija.
Sve ostalo je tradicionalno balkanski, tj. koliko je stvar besmislenija - toliko je buka veća.
Još je verovatnije da ih za folije policija cima samo zato što ne može da im skida auspuhe na sred ulice(kojim u 100% slučajeva bude stanovnike sedam opština odjednom), a u mozgu seoskog mehaničara je da ako nema skroz crne folije = onda mu ne treba ni "trkački" nastavak za auspuh, pa se tako ubijaju dve muve jednim udarcem.
Možda čak i 3 muve, jer je za osiguranja preveliki zalogaj da proguraju zakon kojim će izuzeti naknadu za štetu vozilima "opasnim po okolinu", pošto bi u tu kategoriju danas spalo 70% vozila u Srbiji, pa bi nastao opšti haos.
Odlicno! +1
Pozdrav!
[ Lavlja_Jazbina @ 18.02.2013. 20:13 ] @
Arivederci,zatamljenju soferke.Nisa ljubitelj toga,pa mi nije krivo niti me pogadja.
http://vesti.mojauto.rs/Istraz...a-vise-zatamnjenja-sofersajbne
[ jnk @ 18.02.2013. 20:42 ] @
Malo se datumi ne slažu.
[ Zarko Silic @ 18.02.2013. 22:33 ] @
Ovo je (trenutno) vazece:
[ miki069 @ 19.02.2013. 00:00 ] @
Jel mogu da uzmu tablice ili ne mogu?
[ Lavlja_Jazbina @ 19.02.2013. 07:25 ] @
Mislio sam na novu pricu za razliku od datuma linka.Sada misle ozbiljnije da se pozabave tome.
Zafalilo para.
[ Zarko Silic @ 19.02.2013. 10:40 ] @
Nova ili stara prica, Zakon se mora postovati.
Ovaj poslednji pravilnik je doneo izmene po pitanju zatamnjenja stakala na putnickim vozilima i on je kao takav, korektan (prakticno je u saglasnosti sa EEC direktivom). Ne pronalazim opravdan razlog da se propisi ne ispostuju.
Citat: miki069:
Jel mogu da uzmu tablice ili ne mogu?
A zasto bi se uopste nekome skidale tablice? Za oduzimanje tablica od strane ovlascenih lica postoji zakonska procedura.
[ vladd @ 19.02.2013. 13:49 ] @
Tablice ne mogu da uzimaju(kao nekada) posto su vlasnistvo vozaca, placene, masno. Ali zato mogu da pisu kazne, koje su takve, da cemo pozeleti da "skidaju tablice"
Sada su trenutno presrecni, posto su lazirali podatke o bezbednosti, i statistike o nesrecama, pa su smislili dodatne takse i ateste na svaki detalj automobila.
Kuka, uredjaj za plin, zatamnjena stakla, zamenjen motor... cudi me da nisu "napali" i alu felne, valjda se Damir preopteretio birokratijom, pa ih je zaboravio..
Uglavnom ce SVE biti jako uredjeno, ujutru ce doci ekoloska patrola, da proveri auto koliko gadi sredinu, zatiim sledi tehnicki pregled u sertifikovanim i ovlasceniim ustanovama, nakon cega sledi izvestaj lokalnoj PU, sa vazecim sertifikatima, ne starijim od tri meseca, koja uz sitnu taksu daje potvrdu da se vozilo moze koristiti toga dana, ili na definisanoj relaciji. .
Verovatno ce zabraniti pusenje u vozilu i pricanje politickih viceva, vozilo ce uskoro morati da ima sertifikovan GPS da bi se pratilo postovanje rute, eventualno ometanje saobracaja ili agresivna voznja, a nakon parkiranja na kraju relacije, vozac ce biti duzan da recimo porukicom obavesti nadleznu PU, da je obavio voznju...
I onda se Damir probudio..mozda je veci deo sna zaboravio...
Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 19.02.2013. 17:16 ] @
Citat: Tablice ne mogu da uzimaju(kao nekada) posto su vlasnistvo vozaca,
Prodas auto i zadrsis tablice za sledeci auto.Tako ili ima neki propust u saznanju kod mene.
[ codeNO @ 20.02.2013. 00:25 ] @
Tako je u UK, tablice su tvoje za ceo zivot, al mozes i da ih prodas
[ vladd @ 20.02.2013. 10:51 ] @
Tablice mozes da zadrzis, narocito ako su "specijalne" i placene 800 evra, sa recimo imenom ili nadimkom, pa i one placene manje, sa specijalnim brojevima.
Isto tako vazi i za najobicnije, koje se redom dele, samo sto niko nece da se mlati za krpeno uze, kada ode june..
Poz
[ swordfin @ 20.02.2013. 11:38 ] @
Postovanje,
svakodnevno citam diskusije na ovom forumu ali retko komentarisem.
Medjutim, ova tema mi je kao vozacu vrlo zanimljiva i bez ikakve zelje da trolujem, zelim da upitam ljude koji zatamnjuju stakla na automobilima: Zasto to rade?
Koliko vidim, to uopste nije jeftina intervencija na vozilu i zato me zanima sta tera ljude da zatamne stakla na automobilu?
[ jnk @ 20.02.2013. 11:47 ] @
Zbog neželjenog uticaja sunca. Na primer ako imaš malu bebu koja sedi pozadi mnogo će joj biti prijatnije ako su pozadi zatamnjena stakla.
Drugi razlog je naravno da budeš opasan.
[ Zarko Silic @ 20.02.2013. 11:49 ] @
Odgovor je krajnje jednostavan i sastoji se u pitanju:
Sta tera ljude da nose suncane naocare?
(... ni suncane naocare nisu jeftina rabota; neretko su duplo skuplje od zatamnivanja stakala. Na primer bolji modeli King Kerosina suncanih naocara kostaju od 500 eura pa na vise i nisu modni detalj!)
[ Java Beograd @ 20.02.2013. 11:59 ] @
Malo privatosti na zadnjem sedištu.
[ Nemanja @ 20.02.2013. 12:28 ] @
Koliko kosta to zadovoljstvo ?
[ swordfin @ 20.02.2013. 12:33 ] @
Zanimljivi odgovori :)
Meni je zatamnjivanje stakala uvek bilo, da me ne shvatite pogresno, dziberski. Uvek sam vezivao to za onu grupu ljudi koja predstavlja sve najgore u nasem drustvu.
Zato sam i postavio to pitanje.
[ Zarko Silic @ 20.02.2013. 12:37 ] @
Mozda si u pravu.
Na vecini automobila u kojima se voze drzavnici su zatamnjena. Samo ne bih to bas cvrsto vezivao za ono "nasem".
[ Lavlja_Jazbina @ 20.02.2013. 15:14 ] @
Citat: Na primer bolji modeli King Kerosina suncanih naocara kostaju od 500 eura
Zarko,to su naocare sa slike ili..
Mene licno nervira jer se uskracuje gestikulacija,svoja a i drugog vozaca u saobracaju.Mislim na nepredvidive namere od obe strane.
Zadnja,jer ne vidim ispred da li neko koci lil ne.Znam, rastojanje itd,ali ja tako mislim.
[ AstralPro @ 20.02.2013. 18:32 ] @
Citat: swordfin: Postovanje,
svakodnevno citam diskusije na ovom forumu ali retko komentarisem.
Medjutim, ova tema mi je kao vozacu vrlo zanimljiva i bez ikakve zelje da trolujem, zelim da upitam ljude koji zatamnjuju stakla na automobilima: Zasto to rade?
Koliko vidim, to uopste nije jeftina intervencija na vozilu i zato me zanima sta tera ljude da zatamne stakla na automobilu?
1. Bezbednost (u slucaju udesa folija zadrzava deo komadica stakla, manje sanse za obijanjem auta radi kradje i sl)
2. Smanjuju temperaturu u kolima i do 15 stepeni
3. Bolji izgled auta
[ Nemanja @ 20.02.2013. 18:49 ] @
^I meni su te folije izgledale dziberski, ali ako rade ovo pod stavkom 2. onda vredi razmisliti prilikom letnjih vozikanja. Ukoliko klima manje radi, em manje trosi em je zdravije.
[ Zarko Silic @ 20.02.2013. 20:34 ] @
Ja ne znam, Nemanja, posle ovoliko pisanja, pocinjem da sumnjam da se nalazis tamo gde pise da se nalazis.
U Srbiji se Golfovi jos od 2007. prodaju sa fotosenzitivnim staklima sa zastitom od radijacije, kojima je klimafolija suvisna. Jeftiniji su od onih koji se prodaju u Austriji, imaju 105 KS sa manjom potrosnjom od tih "vasih", idu mnogo brze, a i Semperit pneumatici nisu rumunski vec nemacki.
Nesto tu ne stima.
Ja sam i suncane naocare prestao da nosim dok vozim Golfa jer ne postoji potreba za njima.
-----------------------------------
Citat: Lavlja_Jazbina:
Citat: Na primer bolji modeli King Kerosina suncanih naocara kostaju od 500 eura
Zarko,to su naocare sa slike ili..
Nisu, ali su tu negde.
Nikada ne treba koristiti lose i jeftine naocare. Bolje je nemati nista na osima nego stavljati jeftine i nefirmirane naocare. Oci su ipak najvaznije u citavoj toj prici.
--------------------------------------------------
Citat: AstralPro:2. Smanjuju temperaturu u kolima i do 15 stepeni
Razlika od samo 1 stepen bila bi sasvim dovoljna
(15 stepeni razlike u kabinskom prostoru ne moze napraviti ni najbolji klima uredjaj)
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 20.02.2013. u 21:46 GMT+1]
[ Nemanja @ 20.02.2013. 20:57 ] @
Citat: Zarko Silic: Ja ne znam, Nemanja, posle ovoliko pisanja, pocinjem da sumnjam da se nalazis tamo gde pise da se nalazis.
U Srbiji se Golfovi jos od 2007. prodaju sa fotosenzitivnim staklima sa zastitom od radijacije, kojima je klimafolija suvisna. Jeftiniji su od onih koji se prodaju u Austriji, imaju 105 KS sa manjom potrosnjom od tih "vasih", idu mnogo brze, a i Semperit pneumatici nisu rumunski vec nemacki.
Nesto tu ne stima.
Ja sam i suncane naocare prestao da nosim dok vozim Golfa jer ne postoji potreba za njima.
Razlika od samo 1 stepen bila bi sasvim dovoljna
(15 stepeni razlike u kabinskom prostoru ne moze napraviti ni najbolji klima uredjaj)
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 20.02.2013. u 21:46 GMT+1]
Za stakla nisam bio siguran, zato sam i pitao imao li to efekta, ukoliko nema onda i nema potrebe , iovako foto-grey naocare nosim tokom cele godine
A fotosenzitivna stakla sam imao jos na automobilu iz 2001. godine , nisam morao cekati golfa do 2007.
Semperit nemacke pneumatike bih voleo da vidim ... bukvalno da vidim ... ne verujem da bih vise kupovao kada su za par evra razlike tu bolji pneumatici ... Mislim da je continental prestao sa proizvodnjom u Nemackoj jos pre par godina.
Nisu samo oni u pitanju ... Kolega je kupio neke leve Michelin pneumatike preko interneta, i odmah bacio dve gume ... Ne verujem da je stanje u Srbiji ista bolje, samo sto se tamo ne bira.
[ Zarko Silic @ 20.02.2013. 21:12 ] @
Citat: Nemanja: Nisu samo oni u pitanju ... Kolega je kupio neke leve Michelin pneumatike preko interneta, i odmah bacio dve gume ... Ne verujem da je stanje u Srbiji ista bolje, samo sto se tamo ne bira.
Hm, ako je sve to tacno sto pises, onda se mi u Srbiji ne bi smeli zaliti ni na sta.
Mislim da je moj Semperit nemacki, ali sta ima veze gde se proizvode ako nije rec o kineskom falsifikatu.
[ sasa_vu @ 21.02.2013. 00:37 ] @
Citat: AstralPro: 1. Bezbednost (u slucaju udesa folija zadrzava deo komadica stakla, manje sanse za obijanjem auta radi kradje i sl)
2. Smanjuju temperaturu u kolima i do 15 stepeni
3. Bolji izgled auta
Tacka 1 je po meni i razlog br. 1 za zatamljenje.
To + alarm da se koliko-toliko obezbedis od nekih narkica sto kradu iz kola radio bez plocice, cigare, kese i tako neke sitnice. :)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|