[ botr @ 04.03.2010. 18:36 ] @
| Od 1. marta ove godine u Srbiji su se nasla u prodaji tri modela ovog Kineskog proizvodjaca, Ego, Tengo i Tiggo, po relativno pristupacnim cenama. Ego je gradski auto, koji podseca na Deawoo-ov/Chevroletov Aveo sa petoro vrata. Tengo je auto srednje klase, dolazi u dve verzije kao hatchback i sedan, a Tiggo je terenac sa cenom od 13.900 e, najjeftiniji Ego kosta 8.740 e, a najjeftiniji Tengo 10.990 u hatchback verziji, a u sedan verziji 11.490 e. Motori su razvijeni u saradnji sa drugim proizvodjacima. Sta mislite o ovome? Takodje njihov zastupnik ima i svoj sajt. |
[ sasa022 @ 05.03.2010. 03:44 ] @
Geely kao prvi "kinez" na nasem trzistu nije bas zablistao...
Videcemo kako ce proci Chery ( koji na prvi pogled deluje ozbiljnije ).
Kako god - mislim da ce tek sa drugom ili trecom serijom ( za par godina ) napraviti znacajniji uspeh.
[ botr @ 05.03.2010. 05:54 ] @
I cena im je ozbiljna, Tengo je u klasi Dacie Logan i Sandero, skuplji je, lepsi, ima vise opreme, mozda je cak i kvalitetniji. Sa trecom serijom ce napraviti ozbiljan uspeh u celoj Evropi, sve zavisi od crash testa, na kineskom na 56 kmh dobio je 5*, e sad ne bih ja bio toliko siguran u njihove zvezdice, sacekao bih ipak ja EURONCAP ili ADAC.
[Ovu poruku je menjao botr dana 05.03.2010. u 16:31 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 05.03.2010. 14:25 ] @
Ako se tome doda i explozija snage u tim vanserijskim kineskim motorima, moze da ispadne najbolja kupovina.
Mislim,...ovaj,...
pod uslovom da se papucica gasa ne zaglavljuje i da, naravno, kad pritisnes kocnicu, automobil stane, a ne da nastavi da juri jos brze.
[ botr @ 05.03.2010. 15:28 ] @
Zasto mislis da Kinezi ne mogu da naprave kvalitetan auto? Uostalom vodeci svetski proizvodjaci su otvorili mnogo fabrika u Kini, pa se niko ne zali. Za ozbiljne pare moze da se napravi ozbiljan auto.
[ sasa022 @ 05.03.2010. 16:35 ] @
@botr
Kinezi mogu sve,samo je pitanje do koje granice im se isplati da nesto rade.
Svetski proizvodjaci su otisli u Aziju zbog prejeftine radne snage,ali obice im se to o glavu...
[ botr @ 05.03.2010. 17:14 ] @
Tacno tako, sve sto je kvalitetno mora da kosta, nigde ne videh da se nesto dobro daje za dzabe!!!
[ abc @ 05.03.2010. 17:37 ] @
Nesto sam skeptican po pitanju kvaliteta samog automobila i servisne mreze kada sam cuo kolika im je produkcija u odnosu na asortiman. A tek broj drzava na koje su se "rasprsili". Nema mi logike da sa takvom poslovnom politikom mogu da se rade ozbiljni poslovi. Osim...ako iza celog projekta zalegne kineska imperija. Onda se radi o sasvim drugacijoj filozofiji. Mozda je ova relativno visoka cena pokazatelj kvaliteta (koju ni Kinezi nisu mogli da izbegnu). A ako je u pitanju kvalitet onda se mozda ukljuci i kineska drzava u podrsku svom proizvodjacu. Ipak auto nije kisobran:-)
[ botr @ 05.03.2010. 17:44 ] @
Proizvodjac je u drzavnom vlasnistvu, u njegovim fabrikama se sklapa VW za Kinesko trziste, verujem da je drzava ozbiljno stala iza proizvodjaca.
[ Nocni @ 05.03.2010. 19:21 ] @
Kina jeste svjetska velesila ali nikakva prednost nije sto je proizvodjac drzavna firma...
Meni se licno ne svidja nijedan od ova 3 modela, najruzniji mi je terenac... najmanji bi jos bio i dobar da nema onu tablu kao oni njihovi ukrasi za jelku...
Po tim cijenama se mogu kupiti i normalni automobili sa normalnom servisnom podrskom...
Mada kada je bilo kupaca za zastavu i za juga do prije par godina onda ce biti i za ovoga ego-a... po meni je suludo dati novac za nesto sto nije provjereno u praksi makar kroz neke starije modele kojih u ovom slucaju takodje nema...
Treba biti realan, recimo da covjek kupi ovog terenca i da mu posle nekog vremena reduktor pocne da pravi probleme... ko ce to da popravlja? Koliko ce trebati da se ceka? Nasi uvoznici gledaju samo da dobiju zastupnistvo a za eventualne probleme se razmislja na nacin "lako cemo" samo ti kupi...
Ima vise uvoznika koji su uvozili i prodavali one kineske terence hovere i sada su prestali to da rade... nema servisa, nema djelova... pogledajte u oglasima prodaju ih ljudi za smijesne pare...
Ovima motor barem lijepo izgleda... kojeg god sam kineza do sada gledao, kada se otvori hauba kao da ste se vratili u neke sedamdesete godine... platinska dugmad i ostala "oprema" ... vole kinezi i da slazu za potrosnju jedno duplo, barem je takva praksa bila do sada...
Naravno ovo na zvanicnom sajtu ne treba citati treba vidjeti kako ce se pokazati u eksploataciji a ne trcati i prvi kupovati
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 05.03.2010. u 20:33 GMT+1]
[ botr @ 05.03.2010. 19:55 ] @
Da se razumemo, nisam ja neki preveliki optimista, ali sacekajmo, mislim da je sat+ uzeo jedan od ovih da testira, a oni na testovima prelaze dosta, pa cemo da vidimo sto se tice pouzdanosti kako su se pokazali, mada treba sacekati 3-4 godine, da vidimo sta ce biti sa limarijom, vecina kineza brzo zardja, a tu je i problem crash testa, iskreno, sumnjam da ce biti kupaca, mozda za 3-4 godine naprave nesto ozbiljnije 100-200 automobila. Naravno da ne treba uzimati sa sigurnoscu sve sto pise na sajtu, uvozniku je cilj da proda auto, pa u skladu sa tim cesto i "malo" slaze.
[ Zarko Silic @ 05.03.2010. 20:12 ] @
Ako ovaj proizvodjac iskreno zeli da se probije na EU trziste, prvo sto treba da uradi jeste da nekoliko desetina hiljada ovih automobila podele besplatno na koriscenje (ili skoro besplatno, po reklamnim cenama).
U protivnom, sa ovakvim cenama kakve su one na sajtu, ovi proizvodi nemaju nikakve sanse (bez obzira na eksploziju snage ).
Previse je velika konkurencija i previse ima proverenih proizvoda i proizvodjaca koji svoj proizvod nude po slicnim cenama pa je veoma mala verovatnoca da ce uvoznicki lobi, oslonjen na tradicionalno hazarderstvo Srpskog (ili evropskog) kupca, u trenutnoj konkurenciji, opstati.
[ Horvat @ 05.03.2010. 20:25 ] @
po cemu bi ova visnja bila bolji izbor od npr. lade?
ili mozda uz malo doplate i uaz-a [opel]?
[ Nocni @ 05.03.2010. 20:56 ] @
Mnogo puta sam se ubijedio da je sve moguce kad je trziste u pitanju i prodaja nema veze sa samim kvalitetom u nekoj vecoj mjeri, vazniji je marketing i pristup konzumentu koji je tehnicki nepismen...
Ima primjera koliko hocete... ko bi normalan mogao pomisliti da recimo Jelena Karleusa moze da se bavi pjevanjem i da te njene pjesme uopste neko moze da slusa... ali istina je drugacija pa ce imati i koncert u areni pred desetinama hiljada svojih fanova koji ce doci da cuju buji paji dodji taji...
Tako da nikakva normalna pravila ne vaze kad je ovo domace trziste u pitanju... kod nas ljudi vozila ne posmatraju kao cjelinu, niti gledaju kakvu voznju imaju... auto se posmatra kao spisak opreme, cak se upotrebljava rijec konfiguracija kao kod compa, sto je naravno pogresno...
[ etjen @ 06.03.2010. 10:04 ] @
ovaj Kinez je više nego preskup za nešto što se tek pojavljuje na tržištu. Kad se Chevrolet pojavio sećam se da su cene za Kalosa bile baš niske i to je i nateralo ljude da počnu da kupuju...
Nikako mi ne ulivaju poverenje.
p.s.
nocni
sviđa mi se poređenje sa Karleušom
[ vladd @ 06.03.2010. 11:25 ] @
Posle visemesecnog ispitivanja, sat+ ekipe, dobicemo precizan izvestaj o kvalitetu.
"za te pare, nudi dovoljno konfora i prakticnosi, konkurencija nudi vise, ali i skuplje"..
Zivi bili pa videli.
Poz
[ Nocni @ 06.03.2010. 12:06 ] @
Ima tu jos niz nelogicnosti, evo npr. ovaj ego i punto 1.2 jednake su velicine i tezine, imaju istu krajnju brzinu 155 a ovaj kinez je 23 KS jaci po papirima... logicno bi bilo da je prilicno brzi... po ovome neko mora da laze...
Alvirovica treba razumjeti... ne treba ocekivati da ce voditi kineza da mu izmjeri snagu na dino testeru, ako uzme pare da test bude ok onda ne moze nista drugo ni da kaze... iskreno, ja bih isto tako da sam na njegovom mjestu i ne zamjeram mu... kad mogu svabe iz auto motor sporta da prodaju i steluju testove, sto nebi i on...
[ Zarko Silic @ 06.03.2010. 14:11 ] @
Citat: Nocni: kad mogu svabe iz auto motor sporta da prodaju i steluju testove, sto nebi i on...
Da, ali ne iz Auto Motor und Sporta vec iz AutoBilda.
Greska u koracima
Ovi prvi su mnooogo ozbiljniji i koliko toliko drze do renomea, a ovi drugi su ko mart mesec: ko vise plati, ima bolji auto na testu.
Apropoo teme:
bas me zanima ko ce kupiti kineski SUV ako za iste pare ima Dastera?
[ gari021 @ 08.03.2010. 16:17 ] @
Upravo tako...
Da li ih unapred treba proglasiti losim? Ne. Gledala je raja sa podsmehom i Japance pre 20god, Skodu pre 15, a Korejance pre samo par godina... A sada i Daster stoji sa pozitivne strane jednacine u poredjenju. Vozicemo mi i Kineze za koju godinu.
Da li su skupi? Jesu, definitivno. Za trzista na kojima u startu imaju los image i logistiku moraju ici mnooogo jeftinije od uporedive konkurencije. Cim ljudi stave jedan Ceed naspram Tenga za uporedive novce ili Dustera naspram Tigga, koju odluku ocekivati?
[ Zarko Silic @ 08.03.2010. 18:11 ] @
Ako se kojim slucajem Renault odluci dogodine za Dakar, a ima idealnog konjica, bice cupavo.
[ simeon @ 08.03.2010. 20:40 ] @
Sajam počeo, Chery već prodao par komada ;)
Ko nije bio nek' ode i pogleda uživo kako sve to izgleda.
[ AstralPro @ 09.03.2010. 14:00 ] @
bolje da su za 11.000e kupili 3,4 god star pezo 407 ili bilo sta evropsko i provereno, nego kinesku macku u dzaku. Da je cena recimo 50 posto niza onda bi dosli u obzir.
Tako je bilo i sa kung fu ming kineskim skuterima, preplavili su trziste pa posle nekog vremena svaki peti ne moze da upali,aj bato na servis. Trebace kinezima jos bar 5 godina da dostignu potreban kvalitet, servisnu mrezu itd.
[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 11.03.2010. u 14:38 GMT+1]
[ inobradovic @ 10.03.2010. 15:25 ] @
pricao mi komsija njegovom bratu se desilo,
otiso u kg u metro i da kupi kineski skuter za oko 600e i na kasu platio tamo popunio sto treba sve papire i krenu da preuzmu skuter, kaze dogurao covek skuter stavio akumulator proverio svetla zmigavce, sipo benzin i da upali on NECE, aj ponovo verglaj i nece aj drugi akumulator i nece aj na kurblu on i dalje nece i tako sat dva i nece i covek kaze daj drugi skuter iz magacina posto ovaj nece a na to mu prodavac odgovori pa ti si kupio ovaj sa ovim brojem sasije ne mogu ti dam drugi, nego posto imas garanciju idi na odelenje za garancije i reklamiraj.
tu je bilo raspravke i na kraju je preguran skuter do odelenja za garancije a on otiso kuci bez skutera sa racunom, sta je posle bilo ne znam.
[ etjen @ 10.03.2010. 17:55 ] @
Ti skuteri su se prodavali za neke besmislene pare, nije ni čudo što ne valjaju nizašta
[ AstralPro @ 11.03.2010. 09:41 ] @
pa kako da valja kad je u tih 600evra usla osnovica plus carina plus PDV plus transport iz kine i bar 3 ruke trgovaca i distributera pa mozes misliti kog je kvaliteta.
Chery modeli su lepo nasminkani ali nigde na sajtu nisam video rezultate ncap testiranja, oprema im je na nivou 15 god stare vektre.
Mrsavo, mrsavo..
[ Zarko Silic @ 11.03.2010. 10:45 ] @
Citat: AstralPro: oprema im je na nivou 15 god stare vektre.
Mrsavo, mrsavo..
Ali im zato cena i jos po nesto nije na nivou 15 godina stare Vectre
[ lancia88 @ 11.03.2010. 13:42 ] @
Pozdrav,
vidim ja, opet sveznajuci forum od tehnickog, ha?
Hajde da zaobidjemo price koje smo culi od komsija, prijatelja, ovo ne valja, ono nista ne valja, ovo svako peto, ono 200% i slicno. Pre nego sto pocnete da kuckate, pomislite da ima na ovom forumu i onih koji IMAJU licna iskustva sa kineskom tehnickom robom, recimo bas sa kineskim skuterima, a da pritom debelo imaju iskustva i sa ostalim markama i proizvodjacima. U najmanju ruku zvuci neozbiljno, pa cisto da ne preteramo iz neozbiljnog u smesno, koliko da odrzimo nivo foruma ako nista drugo.
Nisam se do sada mesao, ali sada editovah neke kvalifikacije (glupih li ljudi, tako nesto), pa samo da skrenem paznju da se suzdrzimo od slicnih komentara u svakom slucaju, a da preporucim da se zbog vlastite ozbiljnosti, drzimo ozbiljnog tona jedne tehnicke diskusije koliko je to moguce. Ako su nam u sferi automobila iz Kine iskustva jos u fazi pretpostavki, ono za skutere i ostale dvotockase imamo vec debelog iskustva ali i poredjenja.
[ komosarz @ 11.03.2010. 19:28 ] @
Gledao sam ega doduse na sajtu i ovako na slici ne izgleda lose,ima dosta opreme jedino sto mi smeta cijena.Ipak mislim da su pretjerali.O tehnickim karakteristikama i kvalitetu jos je rano govoriti,ali kao sto svi znamo u kini imas da kupis recimo patike i za 5 dolara ,a i za 100.Moje misljenje nije bas optimisticko u pogledu opstanka i proboja ove firme na nasem trzistu.Cijena diktira sve i opet naglasavam da im je cjenovna politika veoma,veoma losa.
Ipak su ovi automobili preskupi...
[ lancia88 @ 11.03.2010. 22:49 ] @
Pozdrav,
tako je, cena je za sada ono o cemu mozemo diskutovati dosta pouzdano i ona jeste razocaravajuca za jednu tzv. penetracionu strategiju ulaska modela na odredjena trzista. Ni meni ovo nije uopste jasno.
Dok ne uspemo da to razjasnimo, malko da zagledamo:
Slike by Storm&Tamara, ja sam se vec jedva drzao na nogama da bih se zavlacio u ove malisane :)
[ etjen @ 11.03.2010. 23:33 ] @
Ovako sa slika mi ne deluje baš da su kvalitetno urađeni.
Npr, volan mi je odvratan... Nekako me podsećaju na nove Lade, ne znam zašto...
Ja stvarno i nemam neke predrasude prema njima, ali, kao što sam već rekao (a i mnogi drugi) cene su previsoke za start na tržištu i to je najveći problem.
[ botr @ 12.03.2010. 07:59 ] @
Imas li slike Tenga i Tigga?
[ Kempesh @ 12.03.2010. 08:07 ] @
Pozdrav,
Juče sam svraćao do sajma i prošetao sam se do Chery štanda. Moji utisci su sledeći: kada se pročita oprema bilo kog izloženog modela vidi se da ima dosta opreme,medjutim sve pada u vodu kada se udje u auto. Kada sam u egu video kvalitet štofa jasno je o čemu se radi,kvalitet je užasan. Kada sve sagledam,skeptik sam oko njihovog uspeha na tržištu,sa cenom ne mogu da se probiju....elem..nikada se ne zna pa treba sačekati možda ova godina da prodje da vidimo kako će proći. Po meni problem koji mogu da imaju je servisna mreža i kako će sve to izgledati,ali po informacijama koje imam izgleda da su tu izrealci ( vlasnici firme ) uložili dosta u lager rezervnih delova . Koliko znam kreću sa 4-5 dilera u Srbiji i videćemo kako će to izgledati. Rukovodeći ljudi za chery u Srbiji su sa velikim iskustvom i došli su iz premium brendova.
[ Zarko Silic @ 12.03.2010. 09:17 ] @
Citat: Kempesh: Pozdrav,
Po meni problem koji mogu da imaju je servisna mreža i kako će sve to izgledati,...
Jok. Sta ce im servisna mreza ako su napravljeni za jednokratnu upotrebu? Bar tako deluju.
[ Kempesh @ 12.03.2010. 10:18 ] @
Bas tako deluju. Mozda je samo za jednokratnu upotrebu :))
[ DrJekyll @ 12.03.2010. 11:31 ] @
Bice delova za njega u bloku 70 vise nego za golfa dvojku
[ AstralPro @ 12.03.2010. 12:41 ] @
za sada mora im se priznati uspeh na sajmu, prodali su par komada.
ove godine nece napraviti uspeh ali za 5,6 god bice cupavo kad se rasire na siromasnim trzistima kao sto je nase. Na bogatim trzistima poput zapadnoevropskog sa ovim cenama su i vise nego nekonkurentni. Setimo se dacie koja je napravilA dobre rezultate jer renault garantuje kvalitet, iza kineza ne stoji jak brend koji bi potencijalnom kupcu ulivao poverenje.
[ dekster2 @ 12.03.2010. 14:16 ] @
To i jeste vozilo za naš mentalitet,uključujući obe strane vozač-majstor.grad je pun stritera,oni kojima nogice vire na parkinzima i nazivaju sebe majstorima.Vozim japanca pa i nisam u servisu sem redovnog što mu sleduje.Fali još Tata i sve ostalo može da se izbaci.
[ Horvat @ 12.03.2010. 15:00 ] @
e posto ste bili na sajmu,sigurno ste i malo vise od gledanja uradili - opipali karoseriju i plastiku iznutra
kakva je "na dodir",da li skripi i samo ceka da se slomi kao razne jeftine kineske zezancije ili je ipak ozbiljnija,kao skuplje kineske zezancije?
[ bakara @ 14.03.2010. 19:22 ] @
Najzad neko da postavi fotografije, meni je odmah upalo u oci sto su one slike sa sajta smao kompjuterska projekcija a ne prave fotografije.
Neka zakaci jos neko ako ima fotke.
[ Nocni @ 15.03.2010. 10:40 ] @
Sajt ima djecije bolesti... kod tenga recimo, u nabrajanju opreme ispada da jace verzije nemaju airbag za vozaca i suvozaca, pa onda kad navode koje su gume pise "Gume195/65 R15 tyre"... ovo ponovno "gume" na engleskom bode oci itd... ali, ne treba im na tome zamjerati, takve greske se mogu naci na skoro svakom sajtu...
Je li istina da u tim vozilima smrdi na neki primitivni naftalin kao kad udjete u kineski butik?
[ Zarko Silic @ 15.03.2010. 12:23 ] @
Citat: Nocni: "Gume195/65 R15 tyre"...
U dodatnu opremu spada i LCD Color televizor u boji.
[ vladd @ 15.03.2010. 15:06 ] @
Ocigledno je auto industrija prejaki monopolista, nasuprot uveravanju o "slobodi" trzista.
Da je ova igracka po normalnoj i trzisnoj ceni 4-6000 evra, drugacije bi se price pricale...
Ali taksa na monopol, ne dozvoljava konkurenciju. Mada, ne znam sto bi nas obavezivale "europske" cene, niti imamo auto industriju, niti smo clanica EU...
Poz
[ walkerz @ 15.03.2010. 20:48 ] @
Mi mozemo da ne verujemo, bunimo se, budemo cinicni, cak se i ljutimo, ali na kraju cemo svakako videti, shvatiti i prihvatiti da su oni (Kinezi) dosli i da buducnost pripada njima. Ako ne sa ovim brendom, onda sa nekim drugim.
Setite se samo Japanaca kad su dosli sa svojim kolima. Koliko je tu podsmeha i podcenjivanja bilo. Pa onda Korejci, koji ni dan danas nisu ovde dovoljno (koliko zasluzuju) prihvaceni. Znaci, stara prica.
Vreme ce, svakako, pokazati. A ono radi za njih.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|