[ ssmmaarrtt @ 08.03.2010. 16:51 ] @
dali smem da punim akumulator sa ispravljac za punjene akumulatora koji je bez odrzavanja , znaci nema cepovi da se otvore. da ne stvori pritisak i pukne akumulator... hwala unapred

[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 08.03.2010. u 18:08 GMT+1]
[ inobradovic @ 09.03.2010. 12:53 ] @
ja sam punio, i sve je bilo ok
[ bufalo bil @ 09.03.2010. 15:16 ] @
A kako znas kada "provri"?
[ ctrl alt del @ 09.03.2010. 18:09 ] @
Ako na gornjoj strani ima čepove - obavezno ih skini, dolij destilovanu vodu ako je potrebno i puni...
Ako nema čepove koji se mogu skinuti, odnosno ako je zaliven pokopac - odmah na punjenje

Puni u dobro provetrenoj prostoriji.
[ vladd @ 10.03.2010. 09:34 ] @
Kod akumulatora "bez odrzavanja", novije generacije, princip je da prade sa sto manje vode, sa posebnim komorama, i to im omogucava dugotrajnost i minimalan gubitak vode. Poseduju mali odusak sa isparavanjeprodukata elektrolize, ako do nje dodje, i za izjednacavanje pritiska, tako da korisnik ne treba da brine o parametru "voda"

Potrebni su drugi preduslovi, da napon punjaca nije preko 15V, i da struja nije preko 4-5A. Zbog drugacije tehnologije elektroda, nema potrebe za "ozivljavanjima" akumulatora vecim strujama, koje mogu pre da dodatn ostete accu, nego da naprave korist.

Ponajbolje je procitati uputstvo za konkretan akumulator na sajtu renomiranog proizvodjaca, a ako ga nema, onda znaci da nesto ne treba raditi, ili ne treba brinuti, ili ne treba kupovati take accu


Poz
[ Shomi-1 @ 10.03.2010. 20:11 ] @

Moze li da se prepuni akumulator na punjacu i mozda eksplodira? Na primjer na mom punjacu ima slika koliko se koji akumulator puni, npr. 45Ah, 6 sati itd. Postoje li neki novi punjaci koji sami regulisu " koliko mu je dosta". Na primjer, da akumulator stoji prikljucen i po mjesec dana ako se auto ne vozi.

Poz
[ ssmmaarrtt @ 10.03.2010. 22:36 ] @
koliko bih smeo ja ovaj moj da punum.... on je od 66Ah?
[ vladd @ 11.03.2010. 09:19 ] @
To su dve posebne aktivnosti, punjenje i kondicioniranje.

Nije dobro drzati accu na kondicioneru iz samo dva razloga. Zato sto je kondicioner "univerzalni", jeftin i neprofesionalni uredjaj u 99,99% slucajeva, a navi accu to nas ne trpe.

Automatski punjaci takodje nisu istog kvaliteta, to je sprava kao i svaka druga, koliko se plati toliko se i dobije.

Tako da jedina preporuka moze biti da se dobro upoznaju karakteristike i punjaca i kondicionera(ko ga poseduje), ali koliko vidim, ovde cavrljamo uopsteno, ne spominju se karakteristike "punjaca", spominje se rec "punjac" kao neko univerzalno pomagalo.

Elem, kao sto ni "auto", ni "ulje" ni "akumulator" ne odredjuju poblize da li se radi o yugo ili mercedesu, sintetickom ulju ili kolomazu, ili 6v10Ah ili 24V 250Ah, potrebno bi bilo malo vise detalja bar o "punjacu"...za direktnije konkretnije i upotrebljivije savete.

Mada mislim da i iz
Citat:
vladd:
... da napon punjaca nije preko 15V, i da struja nije preko 4-5A. ...


Moze da se naprave neki "okvir" za nabavku ili koriscenje punjaca


Poz