|
[ servis_g @ 08.03.2010. 19:45 ] @
| Kupio sam u decembru prošle godine auto i naravno došlo vrijeme da se ulje mijenja pa me interesuje par stvarčica:
Prvo riječ je o VW Caddy maxy life 1,9 tdi 77 kw god proizvodnje 2008 prešao 47500 km oznaka motora počinje sa BLS, e sad ja sam već kupio ulje Mobil syst s 5w30 pa me interesuje kakvog je kvaliteta isto na koliko se km mijenja jer ni trgovac ne zna a ni u servisu mi baš nisu odgovorili kako treba, a trgovac mi je savjetovao da uzmem Castrol edge 5w40 al ni njemu nezna interval zamjene pa ako ima neko da rasvijetli ovu dilemu bio bi mu zahvalan inače oba ulja ispunjavaju vw 505 01 normu.
hvala |
[ vladd @ 08.03.2010. 20:14 ] @
Citat: VW Caddy III 1.9 TDI
Capacities and specifications:
Engine oil with filter
4,30 litres
Engine oil specification
VW 505 01/50700
Longlife VW 506 01/507 00
with particle filter VW 507 00
Gearbox oli
Manual gearbox 1,80 litres
Direct gearbox 02E, New filling 7,20 litres
Direct gearbox 02E, Amount to change 5,20 litres
Transmission oil specification
G 052 178A2
Direct gearbox 02E G 052 182 A2 Original oil
Coolant
8,00 litres
Cooling fluid specification
G12 Plus
Brake fluid when changing
1,00 litres
Brake fluid specification
DOT 4
from 2006 VW 501 14
For service data:
Engine control toothed belt change interval:
every 120 000 km
Engine control toothed belt test mode:
every 30 000 km / 2 years
Engine control unit tensioning roller change interval:
every 240 000 km
Accessory drive belt test interval:
From 2005 every 30 000 km / 2 years
Air filter change interval:
every 90 000 km / 6 years
Fuel filter change interval:
every 90 000 km
With bio-diesel every 30 000 km
Fuel filter drain interval:
every 30 000 km
With bio-diesel every 15 000 km
Brake fluid change interval:
from 2005 Firstly at 3 years, and then every 2 years
up to 2004 every 2 years
Inace je zamena ulja jednom godisnje ili na svakih 15000km. Oba ulja koja su ti preporucili su dobra.
Poz
[ servis_g @ 09.03.2010. 19:12 ] @
Hvala na info. ja sam nešto razmišljao da ga mijenjam svakih 10 000 km uz naravno filter svaki put iako u uputstvu piše da se mijenja na 15 000 km uz svako drugo mijenjanje ide i filter al uz napomenu ako gorivo tj dizel ima previše sumpora da se mijenja na 7500 km pa me malo to zbunjivalo jer je i kod nas počela prodaja euro dizel 4 i 5 tako da bi trebala biti smanjena količina sumpora u gorivu al uglavnom hvala još jednom.
[ Zarko Silic @ 09.03.2010. 21:45 ] @
U 1,9 TDI od 77 kW ne smes koristiti gorivo sa kolicinom sumpora koja potencira zamenu ulja na svakih 7500 km.
Taj podatak u uputstvu zadrzao se jos od "starih vremena"
U tom motoru najmanje E4 gorivo smes koristiti (min 50 ppM). Kod nas na pumpama vec izvesno vreme prodaje se dizel gorivo sa sadrzajem sumpora ispod 10 ppM koje slobodno mozes sipati.
[ Beltrammi @ 10.03.2010. 07:38 ] @
zavisi i od tipa ulja: mineralno, polusintet. i sinteticko. Meni su rekli ovako 10,000, 15000 i 20000 redom. Plus filter, a moze i svaki drugi put.
Citat: god proizvodnje 2008 prešao 47500 km
dosta je presao...
[ vladd @ 10.03.2010. 09:26 ] @
Za ovaj motor nema diskusije o "polusintetikama", posto je u pitanju sinteticko ulje.
Sa druge strane, trebalo bi istrazivati koja ulja, zavisno od proizvodjaca, imaju nestabilnije aditive od srugih. Ali to je obimniji posao, i vise informativan, ako se slucajno sazna, nego sto je mouce iskopati podatke od proizvodjaca.
Nadalje, dugotrajna ulja ne treba previse rano menjati, posto su stabilna i imaju radni rezim, gde su nakon 2/3 preporucenog termina, jos uvek u odlicnoj kondiciji(ako nije doslo do neke nestabilnosti i razgradnje aditiva..), tako da menjanje u tom trenutku, po meni, pravi prostu materijalnu stetu, ulje se nepotrebno menja.
Sa trece strane, svaki motor, osim tipski, je i licna prica za sebe. Nacin eksploatacije, kolicina brige i redovnost servisa, mogu da uticu na stanje konkretnog motora, bez veceg obzira na broj predjenih km.
Tako da davanje neke univerzalne formule, koja ce biti najbolje resenje za taj motor nije bas idealno resenje, i naravno da moze biti predmet diskusija.
Potrebno je upoznati sto vise faktora kojii uticu na odrzavanje motora, zavisno od stanja, i odrediti konkretnu terapiju, posto moze glava da boli od raznih saveta .
Poz
[ Zarko Silic @ 10.03.2010. 09:59 ] @
Za ovaj motor preporucuju se samo 2 tipa ulja po VW specifikacijama:
1. VW 505.01 i
2. VW 507.00
Za nase podrucije (Srbiju) preporuka je 505.01
Proizvodjac predlaze Castrol sa specifikaciom 505.01.
Po nekoj logici svako ulje koje ispunjava taj standard moze da se koristi u ovom agregatu.
Jej sad jasnije?
[ servis_g @ 10.03.2010. 19:01 ] @
dosta je presao...[/quote]
Za dvije pune godine uopšte nije puno prešao (19.03.2008 datum prve registracije) to je čak i ispod prosjeka cca 30 000 km godišnje zato imam stariju generaciju caddy 1.9 tdi koji se ne gasi prešao je za 3 godine skoro 130 000 km, kod njega koristim castrol magnatec 10W40 mijenjam svakih 10 000 km i nema problema pa i ovaj noviji neka pređe 10 000 km dosta jer ne vozi se baš često služi samo za dalja putovanja.
Hvala svima na informacijama pomogli ste puno možda ne samo meni mnogo je vozača koji neznaju kada se ulje treba zamijeniti pozzz...
PS zamjenjeno ulje uzeo sam mobil syst s 5W30
[ Beltrammi @ 11.03.2010. 16:53 ] @
30,000 km/god prosek ?
mislis za firmina vozila ?
[ servis_g @ 11.03.2010. 18:10 ] @
Raspitaj se malo o prosjeku kilometraže na godišnjem nivou kad se auto kupuje garancija je 2 godine ili 60 000km tako se računa a što neko pređe i 50 000 km godišnje nije rijetkost a neko ne pređe ni 5 000 km ja kažem da nije puno prešao ako se uzme u obzir da se vozi 2 god. i preći 47 000 je sasvim ok a sad treba uvažiti svačije mišljenje inače auto je služio u svrhu reklame jer je vožen po sajmovima i promocijama a ja sam ga istestirao i nema vidljivih mana niti skrivenih.
pozzz...
[ Zarko Silic @ 11.03.2010. 18:27 ] @
Citat: servis_g: Raspitaj se malo o prosjeku kilometraže na godišnjem nivou kad se auto kupuje garancija je 2 godine ili 60 000km tako se računa
Kako 60.000? Kod nas VW daje 2 godine bez obzira na broj kilometara. Znaci da je vozilo pod garanciom i onda ako je preslo 500.000 pod uslovom za je u te 2 godine. Ako je VW vozilo preslo manje od 100.000km, nakon servisnog pregleda, dobija se dodatna kulanc garancija jos 1 godinu. Za pojedine sklopove, po principu ucesca u ceni, garancija se produzava i na duzi vremenski period. Postoje delovi (oni skuplji) za koje vazi dozivotna garancija pod uslovom da se ispostavi kako je rec o serijskoj gresci.
Licno sam video vozila koja su za manje od 2 godine presla vise od 400.000 km (a jos uvek pod garanciom )
[ Beltrammi @ 11.03.2010. 19:40 ] @
jbt 400,000 km.
dodje 4000*100litara a to je 20000 LITARA ! 20 HILJADA EVRA SAMO NA GORIVO.
[ tdusko @ 11.03.2010. 19:50 ] @
400 000 za 2 godine je bas ekstremum ali nije nemoguce. Vec je nadaleko cuven onaj stariji nemac koji je na jednom forumu vodio dnevnik troskova za svoj auto (BMW) gde je stukao daleko preko 1 000 000 Km za 7-8 godina ako se ne varam.
[ vladd @ 12.03.2010. 10:32 ] @
To iznosi 600-700km dnevno, prosecno svakog dana, bez pauze..za doticne dve godine. Taj poduhvat je nezamisliv za prosecnog vozaca, koji ima svoje licno vozilo.
Za ponekog uspesnog taksistu je i dalje nedostizan takav prosek, tj rezultat, za oderdjena sluzbena vozila, rent-a-car, postoji nekakva teoretska mogucnost, tako da se, u velikom procentu verovatnoce, moze slobodno reci "nemoguca misija".
Razvijati nekakve teorije, na bazi par promila vozila je preterano.
Poz
[ Zarko Silic @ 12.03.2010. 14:05 ] @
200.000 godisnje jeste retko ali postoji.
Postoji i veca godisnja kilometraza koju obicno prave kargo sluzbe, ili sluzbe brze poste.
[ vladd @ 12.03.2010. 17:33 ] @
A to se nas tice, kada?
Mozda kada kupujemo takav "kao casa", i "vozila ga baka do pijace" auto, ali za normalno odrzavanje nas zanima kao i sibirska stepa..
Poz
[ Nocni @ 12.03.2010. 18:50 ] @
Citat: vladd: Za ponekog uspesnog taksistu je i dalje nedostizan takav prosek
Jedan taxi voze 3 vozaca po 8 sati... desava se da se od fabrike ne ohladi motor skoro nikad...
U svakom slucaju, vrlo tesko je postici toliku kilometrazu godisnje cak i ako su 3 vozaca u pitanju... najvise sto sam vidio do sad je bilo 155.000 za godinu dana na jednom bmw-u...
[ servis_g @ 12.03.2010. 19:01 ] @
[quote] zarsilic: Kako 60.000? Kod nas VW daje 2 godine bez obzira na broj kilometara.
Ovdje samo Lada i KIA daju garanciju bez obzira na kilometražu a ovo je drugo auto da kupujemo od VW jedan caddy 2005 nov i sad ovaj 2009 star godinu dana i za oba isto važi garancija 2 god ili 60 000 km e sad ostale marke vozila za njih ne znam jer su mi sva vozila VW.
[ Zarko Silic @ 12.03.2010. 19:47 ] @
Cudi me to Dragane. Proverio sam ponovo i garantni uslovi koje sam naveo, vaze i za privredna vozila kao i za taj Cady. Isto tako vazi, kako za fizicka lica, tako i za privredne subjekte.
(Kod nas KIA daje garanciju na 100.000 km a ne "beskonacnu")
Citat: Nocni: Jedan taxi voze 3 vozaca po 8 sati... desava se da se od fabrike ne ohladi motor skoro nikad...
U svakom slucaju, vrlo tesko je postici toliku kilometrazu godisnje cak i ako su 3 vozaca u pitanju... najvise sto sam vidio do sad je bilo 155.000 za godinu dana na jednom bmw-u...
Kod nas vise voze. Mozda zbog konfiguracije terena.
Do sada navecu kilometrazu koju sam video a da je predjena za kratko vreme jeste na jednom Sprinteru (iz komsiluka). Vlasnik je za 45 dana presao 42.000 km (medjunarodne ture).
P.S.
I sto Vladd rece: "vozile ih bakice samo nedeljom u crkvu".
Prosto je nejasno kako u BRIFU nema rubrika: " TüV samo za bakice"
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 12.03.2010. u 21:00 GMT+1]
[ Nocni @ 13.03.2010. 00:30 ] @
Ovo je neki kolega od tvog komsije sa sprinterom... ali nemaju vremena bas da se druze jer stalno voze... 240.000 za godinu dana
[ servis_g @ 13.03.2010. 18:59 ] @
Tako su mi rekli da je 60 000 ili 2 god. niko nije spominjao ništa više a iskreno za garanciju me nije briga jer samo rijetki dijelovi spadaju u garanciju pa mi i ne znači mnogo auto je već prešao 47000 km ako bi šta i crkavalo crklo bi do sad uglavnom trebalo bi da pređe još barem 50 000 km bez većih troškova održavanja(osim ulja i sl).
[ vladd @ 13.03.2010. 19:31 ] @
Nije to "starinski" auto, pa da se moze toliko bez popravki .
U sledecih 50kkm te ceka lamela, diskovi(bar prednji), set plocica, prednje kugle, pumpa za vodu, razni termo davaci, set kaiseva, filter za gorivo...sve su to stavke 10-30 evra, ali ih ima 10-15..
Mora da te kosta 60-100 evra mesecno, u proseku..
Poz
[ Zarko Silic @ 14.03.2010. 16:13 ] @
Citat: servis_g: Tako su mi rekli da je 60 000 ili 2 god. niko nije spominjao ništa više a iskreno za garanciju me nije briga jer samo rijetki dijelovi spadaju u garanciju pa mi i ne znači mnogo auto je već prešao 47000 km ako bi šta i crkavalo crklo bi do sad uglavnom trebalo bi da pređe još barem 50 000 km bez većih troškova održavanja(osim ulja i sl).
Ne moraju "oni" nista da kazu. Ako si kupio novo vozilo vrlo precizno pise sta podrazumevaju garantni uslovi (knjiga 1 prilozene dokumentacije).
U garanciju spada sve osim potrosnog materijala kao sto su na primer: filteri, ulje, kocione plocice, lamela, i sl.
Medjutim ako je rec o specificnim delovima, kao sto sam vec napomenuo, za koje se ispostavi da poseduju serijsku gresku, garancija za njih moze biti i duza od ugovorom overenog perioda, pa sve i do, uslovno receno, dozivotne. Na primer ova "dozivotna" vazi za one cuvene porozne blokove u modelima TDI 2.0 .
Vladd malo preteruje. 1000 eura godisnjeg odrzavanja, po principu ako ne platis na mostu, platices na cupriji, moze se racunati tek nakon 5 do 7 godina eksploatacije vozila ili tek nakon predjenih 200 do 300.000 kilometara, bar kada je u potanju VW proizvodjac.
Problem je u tome sto nasi ljudi, kupci polovnih automobila, prakticno ne znaju kolika je stvarna kolometraza svojih ljubimaca pa se price o "skupom" odrzavanju kuju na osnovu tako laziranih podataka.
[ vladd @ 14.03.2010. 17:14 ] @
Da malo, u stvari posedovanje vozila toliko kosta, a odrzavanje je nesto manje .
Poz
[ tdusko @ 15.03.2010. 19:31 ] @
Kad smo vec kod toga ko koliko prelazi i koliko kosta odrzavanje interesuje me sta mislite da li je ovo istina: http://k654.ims-firmen.de/ah/b...34e1291c33e0fba34c5f58603eae74
Tema ima gomilu strana ali je prvi post sustina. Ko ne zna nemacki google translate ce zavrsiti posao.
Svaba je kupio novog bavarca i vodio knjigu troskova. Ja sam ispratio temu do kraja i auto je vozio do 1 180 000 kada ga je slupao. Svasta nesto je menjao na njemu ukjucujuci i turbinu (jako rano!) i menjac ali generalnu nije radio, a koliko sam razumeo motor do kraja nije trosio ulje.
[ vladd @ 16.03.2010. 00:32 ] @
To su jedni od najboljih motora na svetu, tako da milion kilometara nije problem.
Problem je sto verovatno gazda laze u jednom detalju, taj BMW je sproveden negde na balkan, za jedno 10-15k€ i samo 180kkm
Poz
[ Zarko Silic @ 16.03.2010. 00:41 ] @
A kilomerazu na satu uopste nije morao vracani tako da nema prevare
Ima mnogo primera na NETu gde ljudi pokazuju svoju kilometrazu neskrivajuci je.
http://suchen.mobile.de/fahrze...=&lang=de&pageNumber=1
http://suchen.mobile.de/fahrze...=&lang=de&pageNumber=1
http://suchen.mobile.de/fahrze...=&lang=de&pageNumber=1
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 16.03.2010. u 13:00 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|