[ branko76 @ 11.03.2010. 13:35 ] @
| Vozim Chevrole Laceti 2004 benzinca.
Počeo mi je da blokira zadni desni točak, ne skroz, ali dovoljno da mi zagreva ceo točak.
Vođice kočionih klješta mi nisu blokirane , one lepo rade.
Na nekim forumima sam pročitao da je možda crevo zapušilo.
Inače na zadnjim točkovima su mi diskovi kao i na prvom, a ručna je posebno odvojena od kočnice.
Kada pritisnem kočnicu točak mi koči,ali malo popusti kada pustim kočnicu.
Kada odvrnem onu sisicu za odrzračenje, ulje ne curi slobodnim padom ,ali ni cilindar ne popušta.( što je predpostavljam jedan od znakova da je crevo zapušeno, valjda?)
Moje pitanje je da li je samo problem u kočionom crevu, ili možda pak i u cilindru, jel po nekoj mojoj logici bi trebalo nakon odvrtanja sisice za odrzračenje, da cilindar popusti, što se nedesi?
E ono što ja ne znam je šta je to što klip cilindra vraća, da li postoji neka opruga ili....?
Molim za savet i pomoć!!!!
|
[ Java Beograd @ 11.03.2010. 13:53 ] @
Evo ti nekoliko saveta tipa sam-svoj-majstor. Verujem da si to i tražio. I sam znaš da za 100% sigurne informacije moraš na valjkove u servis - na proveru kočnica.
Dakle, 'vako:
1. Proveri da li zadnji desni uopšte koči. Pri tome ne mislim na blokiranje točka, već na punu silu kočenja. Sam-svoj-majstor tip: na asfaltnoj površini zgazi kočnicu do daske. Izađi iz kola i potraži tragove kočenja. Ako ima tragova svih točkova (pa i zadnjeg desnog) onda je kočenje u redu. Zaključci: crevo nije potpuno zapušeno, klip nije potpuno blokirao. Bezbednost ti nije ugrožena.
2. Na nekoj blagoj nizbrdici (uzbrdici) koči do zaustavljanja. Pusti kočnicu. Ako je kočioni sistem 100% u redu, odmah nakon puštanja kočnice auto mora da počne da lagano klizi nizbrdo. Ako je kočiono crevo (zadnje desno) skoro zapušeno trebaće neko vreme (od par sekundi do minut - dva) da stisak kočnica popusti i da se auto pomeri. Sila vraćanja kočione tečnosti u glavni cilindar višestruko je manja od sile kočenja tj. sile kojom se kočiona tečnost ubacuje u kočioni cilandar. Uzbrdica mora da bude blaga, jer će na jako strmoj uzbrdici auto da se pomeri svejedno.
[ etjen @ 11.03.2010. 15:08 ] @
ja bih predložio kao jedno od mogućih brzih rešenja da nekoliko puta u mestu JAKO pritisneš i pustiš kočnicu (možeš da kombinuješ i povlačenje ručne sa tim).
Dakle, bukbalno je nagazi svom snagom i pusti (više puta).
Moguće da će na taj način da se otpusti šta god da je uzrok blokiranju točka.
Naravno ako to ne pomogne pravac servis
[ komosarz @ 11.03.2010. 18:54 ] @
Nisam nikad rastavljao kociona klijesta na laketiju ,ali je vjerovatno slicno kao i na ostalim vozilima.Glavni kocioni cilindar je podijeljen posebno za prednje i za zadnje tockove,neki modeli imaju jedan, neki dva takozvana peta cilindra.U tvom slucaju posto blokira samo jedan tocak,glavni cilindar je u redu.
1.ispusti zrak
2.rastavi kociona klijesta i drukaj kocnicu da izadje klip,a zatim ga vrati u prvobitan polozaj.(ako je vracanje klipa lagano onda su klijesta u redu)
3.pritisni pa pusti kocnicu,ako tocak jos uvijek blokira ...moguce je da je do crijeva.Prije par godina covjek je ima slican problem,samo na prednjem tocku,i posto je isao od majstora do majstora promijenio je i glavni kocioni i klijesta i diskove i opet ista stvar.Igrom slucaja naletio je na mene i kad sam mu rekao da kupi koc.crijevo odbijao je jer kako kaze da ga je promijenio prosle godine i da je u redu.Zamijenio sam mu crijevo polovnim i problem je nestao.Posto me je zanimalo sta je sa crijevom izrezao sam ga na par mjesta i utvrdio da se na jednom mjestu sa unutrasnje strane odvojila guma koja je pravila "nepovratni ventil".Nemora znaciti da je ovaj problem i kod tebe ali...
Ako nemas iskustva sa kocnicama jeftinije ti je da odes kod majstora nego da mjenjas jedno po jedno i da nagadjas kvar,a bogami bezbjednost je na prvom mjestu.Pozz.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.