|
[ victor @ 15.03.2010. 22:46 ] @
| Auto je 2000 godiste, Presao 150000KM, kod mne je dve godine motor radio kao sat, ne trosi ulje, ne lupa, dobro vuce. Jedno hladno jutro nece da upali. Prosle godine zamenjena AC pumpa sa crevima, akumulator, grejaci ok, filter nafre ok.
U servisu sumnjaju da je kompresija? Da li je moguce i koji su simptomi kada je losa kompresija? |
[ komosarz @ 15.03.2010. 22:52 ] @
Ako su otisle kompresione,a uljne jos uvijek dobre motor nece trositi ulje ,ali ce imati problema sa paljenjem.Izmjeri kompresiju da ne lupamo...
[ vladd @ 16.03.2010. 00:24 ] @
Pa kompresija vrlo retko opadne preko noci, pa jos na vise od dva cilindra.
Nakon provere kompresije, proveriti ponovo ac pumpu, i grejace, odnosno, osim samih grejaca, eventualni osigurac ili rele za grejace.
Ali, nakon provere kompresije, sto je relativno lak posao, svi ce biti pametniji, i znace se kako dalje..
Poz
[ victor @ 18.03.2010. 17:48 ] @
Danas sam saznao tuznu vest da je ipak pala kompresija. Gledali ga u ovlascenom servisu.
Ne mogu da verujem da je to moguce bukvalno preko noci.
Ponavljam da lepo radi, ne trosi ulje i ima normalnu potrosnju goriva.
Ima li neko savet sta raditi i koliko takav moze da se vozi s obzirom da ide lepo vreme i da sada pali na prvu?
Koliko je otprilike generalka za njega?
[ goat @ 18.03.2010. 20:35 ] @
nije kompresija najedanput opala...
delovi motora se postetepno habaju tako da kompresija postuno opada... kada dostigne određenu granicu sa padom temperature otežava start... pad temperature je taj koji se dogodi najedanput...
možeš ga voziti bez problema do nardne jeseni...
generalka.... 500-800E... zavisi šta sve treba da se menja, dorađuje..
ah ti dizeli stari 6 godina sa pređenih 1(3-4)50000 km
[ vladd @ 19.03.2010. 09:16 ] @
I sta su jos rekli u servisu?
Kolike su kompresije, da li su karike ili ventili..zar su toliko teski na recima, ili im je informacija poslovna tajna
Poz
[ victor @ 19.03.2010. 19:34 ] @
naravno da su teski katastrofa, vise nikada necu ici u ovlascen servis, kazu da ne vredi ni popravljati.
Uzeo sam karticu kompresije 10,10,15,18 od normalnih 25.
Ne znam da li da uzimam polovan motor i gde? ili generalna
Sta ciniti?
[ goat @ 19.03.2010. 21:03 ] @
18 bar-a je minimum... ali razlika između cilindara ne bi trebala biti veća od 3 bar !?... ajd da je jedan pao na 10-15bar-a.. to može da se desi (pukne karika, progori ventil-sic).... čudi me da sa takvom kompresijom uopšte može da upali!?... 1.9d je motor sa predkomorama ako se ne varam?...
pošto kažeš da motor ne lupa sumnjam da su samo karike propale (pohabale su se pa na mestu sastava prstena sada može prst da prođe)....
i gde brate ode u ovlašćen servis!?.... kod njih samo ako je automobil u garanciji i nikako drugačije!
polovan motor ti je rizik veeeliki....
ili neki aditiv u motor pa na pijac, ili ako želiš da ga zadržiš raspitaj se za nekog solidnog majstora .... dok se motor ne otvori ne može se sa sigurnošću reći šta je potrebno popraviti.... ("ovlašćene" obilazi u širokom luku... oni uglavnom motore i menjače popravljaju zamenom istih - što je slatka brza zarada.... )
[Ovu poruku je menjao goat dana 19.03.2010. u 22:15 GMT+1]
[ victor @ 20.03.2010. 16:41 ] @
Izgleda će biti aditiv pa pijac, samo koji?
Čuo sam da generalka za ovo moze da izdje i oko 2000EUR sto je nenormalna cifra. Da li je to istina?
[ vladd @ 21.03.2010. 01:25 ] @
Ovo ne lici na karike .
Uostalom, to se lako proveri, dolivanjem malo ulja u cilindar i ponovnim merenjem kompresije, ako su karike, povecace ulje kompresiju.
Vise lici na dihtung glave, ili neku naprslinu na glavi izmedju cilindara(sa kompresijom 10).
A i to je nesto sto moze da nastane "preko noci", i da se malo poboljsa situacija kod zagrejanog motora..
Mislim da nije bas u pitanju situacija za generalku, ali pregled glave je neophodan. Naravno, sve prvo ustanoviti, maksimalno koliko se moze, pre skidanja glave, a kada se odsrafi, tada proveriti takodje sve detalje, pre nego sto se krene u bacanje para. Npr, elipsastost cilindara, stanje zidova cilindara...cela klipova, sto donnosi nove informacije za eventualne odluke o radovima.
Remont glave, ili nabavka nove je ozbiljna investicija, ali isplatljiva. Bolje nego kupovati polovan, nejasan motor
Poz
[ Nocni @ 21.03.2010. 09:17 ] @
Sa 10, 10, 15, 18 nebi palio, nisu izmjerili dobro... moras ponovo mjeriti jer je mozda drugi kvar u pitanju... treba ispitati tu lukasovu pumpu koja hoce da pravi probleme sa startnom kolicinom nafte... U ovlascenom servisu rade monteri novih djelova a ne majstori... cast izuzetcima naravno
[ goat @ 21.03.2010. 09:34 ] @
reče čovek da lepo i tiho motor radi (koliko to dizel ovakav uopšte može).... a sada ga isplašiste sa glavom
da je dihtung glave promenio bi zvuk...
da je glava morao bi sigurno da gubi vodu, teško da pukne preko tri cilindra a da ne uđe u vodeni prostor.....
uostalom mora da postoji poveći otvor (nije dovoljna prslina, već mora da fali mali komad..) kroz koji bi umakao komprimovan vazduh...
Citat: Nocni: Sa 10, 10, 15, 18 nebi palio, nisu izmjerili dobro... moras ponovo mjeriti jer je mozda drugi kvar u pitanju... treba ispitati tu lukasovu pumpu koja hoce da pravi probleme sa startnom kolicinom nafte... U ovlascenom servisu rade monteri novih djelova a ne majstori... cast izuzetcima naravno
e Nocni svaka ti je na mestu
[ vladd @ 21.03.2010. 13:43 ] @
Ako nije kompresija merena dobro, cemu onda daljnje price oko toga. Ponovo meriti...
Najlakse je proglasiti maksimalan kvar, zatrpati majstore parama, a oni ce pride da odrade minimum da vozilo proradi...pa ko prezivi..
Poz
[ victor @ 21.03.2010. 17:58 ] @
Zadnja tri dana palio i isao bez ikakvih problema. Odam na perionicu i da uplalim posle pranja, nema sansi (tamo sam ga i ostavio) Motor je bio vruc. Nista mi nije jasno. U svakom slucaju hvala svima na savetima
[ frigo-sani @ 22.03.2010. 06:15 ] @
Ja sam imao slican problem sa peugeot partnerom 1,9d
isto sa lukasovom pumpom.Jedno jutro kad je bilo hladno nije htio da upali.
Iso sam kod par majstora i nakon vise pogresnih dijagnoza konstatovano
je da je otisao senzor na pumpi,preko kojeg je vukao zrak i zato
nije htio paliti.Zamjenjen senzor i zimus na najvecoj hladnoci pali bez problema.
[ victor @ 23.03.2010. 16:09 ] @
Problem je resen. U pitanju je magnet na kodiranom kljucu koji je oslabio. Sa rezervnim palim bez problema i savet svima klonite se ovlascenih servisa.
[ Nocni @ 23.03.2010. 16:58 ] @
Da da to im je boljka... nije magnet nego pukne onaj namotaj koji je tu umjesto transpondera...
Moze se njemu i iskljuciti ta kodna zastita skroz... Dobro si prosao i dobru si pouku izvukao iz svega...
Mogu da zamislim kakvu bi facu slozio da opet nije htio da ti upali posle generalne u ovlascenom servisu
[ goat @ 23.03.2010. 18:53 ] @
Citat: victor: i savet svima klonite se ovlascenih servisa.
sem u slučaju merenja kompresije (veoma komplikovan posao)...
[ Shumadija @ 29.10.2013. 08:45 ] @
I ja sam imao potpuno isti slučaj sa autom Reno clio 1.9D!
Dijagnostičar je prvo posumnjao na senzor radilice, ali je posle odustao od toga i poslao me kod bošiste!
Kaže da je obrisao grešku na računaru, ključ za paljenje je ok. Bošista je pregledao pumpu kaže da je sve u redu, senzor pumpe OK, kao i ključ za startovanje sve se poklapa!
Bošista meri pritisak u cilindrima i nalazi : 20, 16, 15, 10bara. Uverava me da je problem u motoru i da on treba da se radi!? Kaže motor nema kompresiju i zbog toga ne pali! Još mi kaže kako bi taj motor trebao da upali obavezno na šlepanje takav kakav je!? Ja probam da palim na šlepanje, motor ni da čuje! Ne pokazuje znake života što bi rekli!
Odmah sam posumnjao u sve majstore!!?? Uzimam rezervni ključ, auto vergla izbacuje gorivo koje se nagutao i počinje da daje znake. Kod drugog verglanja auto već pali i potpuno stabilizuje rad!!!
Znači problem je bio u originalnom ključu koji je pre svega ovoga bio kod jednog ključara!
Otvorim taj ključ, i vidim da je pored ključa neki magnetić (3-4 mm obložen plastikom) zalepljen običnim sintelanom!
To je čačkao ključar kod nedavne intervencije! Žalio sam mu se posle toga na problem, on je proverio i tvrdio da je sa kjučem sve u redu! Odlepim magnetić, kad sa njegove donje strane stoje oznake!
Vratim ponovo magnetić ali ovaj put sa oznakama naviše, što je za mene uvek bilo logično!!
Zatvorim taj originalni (prvi) ključ i na moje iznenađenje posle prve probe on odmah počinje da pali normalno!
Sad pale oba ključa!
Znači problem je bio u ključu, to ni jedan majstor nije mogao da vidi na dijagnostici i računaru, pošto je u suštini
sve bilo ok izuzev što je magnetić bio okrenut od strane ključara za 180 stepeni!
Da kažem još i to da je fabrički drzač tog magnetića u ključu neka nesugurna plastika, koja lako popusti ili se polomi prilikom pada ključeva!!!
[ deki111 @ 29.10.2013. 09:45 ] @
Citat: Shumadija:
Bošista meri pritisak u cilindrima i nalazi : 20, 16, 15, 10bara. Uverava me da je problem u motoru i da on treba da se radi!? Kaže motor nema kompresiju i zbog toga ne pali!
Rešio si problem sa ključem, ali ako je zaista ovakva kompresija, imaćeš problema sa paljenjem pri prvom padu spoljne temperature.
[ vladd @ 29.10.2013. 14:14 ] @
Ma jok, to su fake podaci, ne zasrafi dobro crevce, i instrument pokaze manje...
"Tehnika" sluzi kao makaze za vunu...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|