[ MatezYU @ 01.04.2010. 08:02 ] @
U reno megana 98 godiste? |
[ MatezYU @ 01.04.2010. 08:02 ] @
[ Zarko Silic @ 01.04.2010. 10:46 ] @
U svako dizel vozilo koje ne poseduje katalizator tipa E3 i koje nema pumpu visokog pritiska, ili sistem CR odnosno PD, moze se sipati i koristiti D2 (D1) pogonsko gorivo.
U vozilima sa VP pumpom, takodje je moguce koristiti D2 gorivo, ali je takvo vozilo prethodno potrebno pripremiti. Medjutim, ne vidim razlog zasto bi se koristio D2. Tacno je da je nesto jeftiniji, ali je i tacno sa sa EURO dizelom vozilo nesto manje trosi pa se ova razlika u ceni anulira. Obavezna upotreba EURO dizela odnosi se na vozila napravljena posle 2000. [ Nocni @ 01.04.2010. 11:04 ] @
Samo bih još dodao da je kod nas na Balkanu D2 mnogo više podložan malverzacijama na pumpama od eko/euro dizela, sipanju vode i drugih tvorevina pogoduje činjenica da se D2 sipa većinom u kamione, traktore i starija vozila pa pumpadžije nemaju problema sa mušterijama usled eventualnih kvarova zbog lošeg goriva jer ova starija vozila i kamioni uglavnom sve to progurtaju bez nekih oštećenja...
[ urade @ 02.04.2010. 20:42 ] @
imao sam megana 1.9d isto godiste i za 5god koliko je bio kod mene,sipao sam uvek D2,
ja sam presao 196000km,sada ima blizu 400000km bez ikakvog kvara, redovno menjaj ulje i filtere i ne boj se. [ dekster2 @ 02.04.2010. 20:55 ] @
Zar euro dizel nije malo posniji,pa da te starije /rotacione/pumpe imaju slabije podmazivanje.Pitam.
[ Zarko Silic @ 02.04.2010. 21:21 ] @
Bilo je vec diskusije oko tog pitanja. Isto tako mogu se cuti oprecna misljenja i od strane "zvanicnika".
Moje misljenje je da se korosti ono gorivo koje preporucuje proizvodjac, ili ono koje je postojalo u trenutku konstrukcije motora (pumpe) sto bi znacilo da za "stare" rotacione pumpe treba koristiti D2. Sto se tice masnoce pitanje malo slozenije. [ dekster2 @ 02.04.2010. 22:04 ] @
Pa koje je tvoje mišljenje.Da li je bolje za te ,da kažemo automobile euro/posniji?/+neki aditiv,ili d2.Milim zbog priče da se manje zezaju sa kvalitetom euro dizela,jer koriste noviji automobili za razliko od d2 i starije.
[ Zarko Silic @ 02.04.2010. 23:27 ] @
Rekao sam to. Treba koristiti ono gorivo koje proizvodjac preporucuje. Ako ga jednog dana ne bude u prodaji, onda ce se koristiti ono sto bude.
Vozila sa klasicnim Bosch pumpama su u principu projektovana za klasicno D2 gorivo. Pometnju u primeni su uneli razni katalizatori pa se zbog toga u tim medjugeneracijama (oko 2000.te) lutalo po pitanju koje gorivo sipati. Ja licno, u vozilo starije generacije sipam D2 (osim zimi, kada u tih par meseci sipam EURO D zbog niskih temperatura) dok u novo vozilo koristim EURO D bez dvoumljenja. [ cobra-11 @ 07.04.2010. 23:14 ] @
Izvinjavam se sto upadam u temu , ali i mene slicno interesuje . Da li skodi ili odgovara da u starija vozila (konkretno golf 2 1986 god , 1.6d 40kw i opel kadet 1986 40kw , 1.6d) sipa Euro 5 dizel ? Ja sam prije sipao Euro dizel (bio je Euro dizel i D2) ja sipao uvijek Euro dizel (to valjda dodje kao D3) , a od kad je stigao Euro 5 sipam njeg. Pa me interesuje da li mozda necem skodi ili pak odgovara motoru i Bosch pumpi kvalitetnije (cisce gorivo).
[ Nocni @ 07.04.2010. 23:31 ] @
Citat: cobra-11: ...a od kad je stigao Euro 5 sipam njeg... Euro 5 jeste stigao ali trebao si da promjeniš vozilo prethodno pa da pređeš na njega... osim ako je u pitanju nabavka goriva iz nekih drugih kanala... u tom slučaju u svoje 25 godina staro auto možeš da sipaš šta god hoćeš od lož ulja do euro5 dizela... Inače, kad god prolazim kroz Bosnu imam utisak da su svi golfovi dvojke završili u Bosni... veća polovina auta koja sretnem usput su golf 2 ??? [ Vener @ 13.11.2010. 15:39 ] @
Dobar dan hteo bih pitati nesto.Vec nedelje dana gledam zameniti motor,izvaditi malo jaceg benzinca i ubaciti malo slabiji motor dizela oko '90 godista obican dakle d-2 bez turbine.Na kraju sam kupio dizelasa bas takvog kakvog sam hteo i malo pre napisao.Danas naime cujem neke price da se ukida d-2 ovde u srbiji.Kad se to ukida i sta cu ja onda sipati u auto????Hvala
[ grozda @ 13.11.2010. 21:33 ] @
Ovo sam nasao ...
Citat: Razlika je u čistoći, odnosno sadržaju sumpora, koje je kod Eurosupera 50 ppm-a, dakle miligrama po kilogramu, a D2 četiri, pet i više puta više. Za vaš je motor bolji D2 nego Eurosuper, a ako koristite Eurosuper, preporučujemo vam ulijevanje u spremnik pola litre ulja prije gorive. Time se osigurava dobro miješanje, a ulje je dobro da se osigura podmazivanje visokotlačne pumpe. Razlog je u činjenici što je sumpor štetan, ali i koristan. Naime, potiče stvaranje čađe, a u doticaju s vlagom stvara kiseline (najopasnija je sumporasta). Kiseline nagrizaju vitalne dijelove unutrašnjosti, razblažuju motorno ulje te se pogoršava podmazivanje. Zbog toga su stari dizelaši imali interval izmjene ulja od 5000 km. Ali, dok se sumpor ne spoji s vlagom, djeluje poput maziva (zbog lamelaste strukture), a kad se spojiti s česticama karbida nastaju sulfidi, koji također djeluju kao kruto mazivo. Najpoznatije je MoS2, temelj za aditiv Liqui Moly (postoji cijela paleta proizvoda), koji je stvoren sredinom 30-ih u Njemačkoj, kako avionski motor ne bi brzo zaribao ako ostane bez ulja, usljed ostećenja kartera. dr. Željko Marušić [ sasa022 @ 13.11.2010. 22:27 ] @
@Vener
Sipaj loz ulje - najjeftinije je... [ Zarko Silic @ 13.11.2010. 22:29 ] @
dr. Željko Marušić se najstrasnije nalupetao.
Verovatno je doktorirao na seksualnom zivotu patagonijskog komarca. Ali nije mu to prvi put; svojevremeno sam procitao njegov tekst sa slicnim biserima, gde objasnjava oktanski broj i funkciju knok senzora. [ Vener @ 13.11.2010. 22:36 ] @
Ozbiljno me panika hvata!
[ Zarko Silic @ 13.11.2010. 22:48 ] @
Kakva panika,
imas moror star 20 i kusur godina u koga mozes sipati sve sto lici na gorivo. [ AstralPro @ 05.03.2011. 14:02 ] @
Sta da sipam u mondea 2000 godiste (prelazna godina) a motor 1.8 TD 66kw?
[ Zarko Silic @ 05.03.2011. 14:13 ] @
Ako nije izvadjen katalizator onda euroD.
Ako je katalizator izvadjen, onda sve sto ti dopadne saka. [ vaske2 @ 05.03.2011. 16:06 ] @
Imao sam Eskorta sa tim motorom.Katalizator se vrlo lako skida tj potebno je samo izbiti sace a spoljni deo mozes ostaviti jer tada nije potrebno nikakvo secenje ni varenje i posle toga slobodno sipaj d2.
[ tasicss @ 18.12.2011. 00:22 ] @
Pokuscu da ozivim ovu temu koja je po meni jako zanimljiva, narocito u sledecem periodu kada se najavljuje ukidanje D2 u Srbiji.
Na samom pocetku ne bih se slozio konstatacijom "imas moror star 20 i kusur godina u koga mozes sipati sve sto lici na gorivo" iz jednog prostog razloga a to je da vecina u Srbiji vozi automobile stare po 20 i kusur godina i svi mi hocemo da to vec staro i dotrajalo vozlilo pravilno odrzavamo i sipamo sto bolja ulja i goriva da potraje sto duze dok ne dodju neka lepsa vremena . Dakle covek je pitao dali sme da sipa ED, a i moje pitanje je isto a automobil Astra F iz 1994 motor 1.7DR posto u poslednje vreme sipam ED i vidim samo manju buku, manje dima i manju potrosnju goriva, pa me interesuje ako necemu steti, na sta se tacno misli, koji je to deo motora podlozan ubrzanom habanju usled koriscenja nepravilnog goriva u ovom slucaju kod starijih motora ED. Unapred se zahvaljujem odgovoru. [ vladd @ 18.12.2011. 09:22 ] @
Nije to nepravilno gorivo, jednostavno je isti derivat, samo savremenije, sa uklonjenim necistocama, fosfor, sumpor, parafin..odnosno nivo im je smanjen na trenutni tehnolosko-ekoloski nivo.
Vrlo je dobro kada motor vidljivo bolje i efikasnije radi, kao u tvom slucaju, sto pokazuje solidno sanje motora. Poz [ Zarko Silic @ 18.12.2011. 10:15 ] @
Vrlo vazno je da se kaze sta preporucuju proizvodjaci automobila i kakav je njihov stav po ovom pitanju.
Tako na primer jedan od najvecih proizvodjaca automobila sa pogonom da dizel gorivo (mozda i najveci) na Svetu, nemacki Folcvagen, u svom uputstvu koje daje prilikom kupovine vozila, kaze da se dizel gorivo ne EU kvaliteta (znaci D2) moze kotistiti, ali se u tom slucaju servisni interval sa predvidjenih 15.000 km skracuje na 7.500 km. Mislim da na ovaj podatak treba obratiti paznju jer dosta govori. [ tasicss @ 18.12.2011. 20:39 ] @
To i nije tako strasno, uglavnom svi menjamo ulje na 5000km ako zelimo da sacuvamo automobil, barem u mom slucaju sa zamenom ulja ide i filter nafte, filter ulja i vazduha. Dakle dosli smo do konstatacije da umesto D2 mozemo sipati ED.
[ vladd @ 19.12.2011. 10:47 ] @
Fabrika daje okvirne podatke. Da zadovolji najveci broj korisnika.
S obzirom na stanje goriva kod nas, svaki fabricki interval treba smanjiti bar za 10%, samo zbog goriva. Daljnja smanjenja idu na racun nacina voznje. Sam interval 5000 je takodje okvirni, jako zavisi od ulja, motora i goriva. S obzirom na mentalitet(koji povremeno voli da isturira ili preoptereti motor, ulenji ili zapece karike), vozila stara 15 godina prosecno(motore doticnih, ofrlje odrzavanih) i gorivo u Srbiji(na Balkanu) 5000 km je previse za mineralna ulja, za polusintetiku optimalno, a prekratak period za sinteticka ulja, u najvecem broju slucaja... Prljavstinu i nesagorelo gorivo preuzima ulje, sto je vise nepravilnosti, sve se vise opterecuju sposobnosti ulja tipa "detergentnost" i "disperzivnost katrana"...ulje, iako sposobno da podmazuje, ranije se zasiti strokom... Poz [ Java Beograd @ 19.12.2011. 11:27 ] @
Kad smo već krenuli u off topic, da se i ja nadovežem.
Za moju lanču je servisni interval 20.000 km, ili 1 godina ali samo za ulje. I ja to poštujem, jer godišnje pređem ispod 15.000 - Menjati sintetičko ulje na 5.000 je razbacivanje para. - Menjati filter vazduha pre intervala koji je naveo proizvođač ?! Zašto ? Osim ako voziš po prašnjavim seoskim putevima ili po nekom kamenolomu. - O velikom servisu da i ne pričam. Kvalitet goriva nema ama baš nikakve veze sa vodenom pumpom, kaišem i španerima. Mada, kad malo bolje razmislim, neko voli da potroši pare na kurave, neko u kafani na muziku, neko na umetničke slike, a neko na ulje u motoru, i to je za mene OK, ali nije neophodno. [ Zarko Silic @ 19.12.2011. 12:36 ] @
Citat: Java Beograd:Menjati filter vazduha pre intervala koji je naveo proizvođač ?! Ovaj interval, po preporuci proizvodjaca, kod Golfa 5 TDI iznosi 90.000 km, ili 6 godina (nije greska). Ne verujem da neko ima toliko hrabrosti da ovo saceka. [ prstic @ 19.12.2011. 15:18 ] @
Zare,
Ovo ne bi trebalo nekoga da cudi. Na Volvo-u 440-460 koji se proizvodio 80-90 -ih, je po fabrickoj preporuci,cini mi se, prvo menjanje ulja na 80000 km [ Zarko Silic @ 19.12.2011. 15:47 ] @
To za Volvo je nekakava dezinformacija. U to vreme su se u Volvo ugradjivali motori od drugih proizvodjaca. Najcesce se mogao sretati Renaultov benzinac i VAGov dizelas (ima i Renoovih dizelasa, a ima i nekakvih drugih motora), te je interval zamene ulja bio isti onaj kao i za maticne proizvodjace. 15.000 km za benzince i 7.500 za dizelase i to na 6 meseci, a ne godinu dana koliko je uobicajeno.
Najverovatnije je neko permutovao podatak o zameni zupcastog kaisa za koji jeste kilometraza u tim okvirima od 80.000 km. [ vladd @ 19.12.2011. 18:21 ] @
Citat: Java Beograd: Kad smo već krenuli u off topic, da se i ja nadovežem. Za moju lanču je servisni interval 20.000 km, ili 1 godina ali samo za ulje. I ja to poštujem, jer godišnje pređem ispod 15.000 - Menjati sintetičko ulje na 5.000 je razbacivanje para. - Menjati filter vazduha pre intervala koji je naveo proizvođač ?! Zašto ? Osim ako voziš po prašnjavim seoskim putevima ili po nekom kamenolomu. - O velikom servisu da i ne pričam. Kvalitet goriva nema ama baš nikakve veze sa vodenom pumpom, kaišem i španerima. Mada, kad malo bolje razmislim, neko voli da potroši pare na kurave, neko u kafani na muziku, neko na umetničke slike, a neko na ulje u motoru, i to je za mene OK, ali nije neophodno. Nisi pazljivo citao, ili nisi zeleo da cujes poruku. Jednostavno je razjasnjeno cemu jos sluzi ulje, osim valjda poznatog podmazivanja i hladjenja. Odnosno zasto se smanjuje interval zamene...pri koriscenju goriva sa vise necistoca... Niko ne menja sintetiku na 5000 predjenih, sem trkaca...tako da ti je konstatacija nepotrebna. Poenta je imati izdrzljivije i sposobnije ulje za duzi period, tu lezi neka osnova ekonomike, trajnosti, kvaliteta i srazmerne cene. Filter vazduha ima svoj maksimalni period koriscenja, tzv "preporuceni", ali to nije biblija, menja se kada se zapusi, ili prociscava kada smanji sposobnost filtriranja. Mislim na K&N tipove filtera..ne na papirnate... Filter vazduha ima dve osobine, bitne za savremena vozila, propusnost vazduha i sposobnost zadrzavanja cestica prasine, sto sitnijih. Koja god od te dve osobine degradira(vlaga ili stroka), potrebno je menjati filter. Preporuke su za one koji ne zele da se previse bakcu sa objektom za voznju. Fabrika takodje racuna da se vozilo menja na 5-8 godina, a nakon 10 godina je zastarelo vozilo kome ne treba obracati(fabricku) paznju. A mi ipak teramo punoletne sprave... Elem, koriscenjem prljavijeg goriva, koje god da je ulje u pitanju, povecava se kolicina sapranih partikala necistoce i disperzija doticne stroke u ulju. Zasicenje, odnosno nepozeljna koncentracija zasicenja(koja dramaticno utice i na uljni filter), sledi sigurno ranije. Takodje, ako se pojave silikatni komadi u ulju, znak je loseg vazdusnog filtera(specificna smirgla), a posto nemamo bas velike mogucnosti analize ulja, treba povremeno baciti pogled na stanje i performanse doticnoh vazdusnog filtera Poz [ tasicss @ 19.12.2011. 20:03 ] @
Slozio bih se sa gore navedenim, filter vazduha takodje igra vaznu ulogu u potrosnji goriva, manje vazduha usled prljavog filtera i dolazi do siromasne smese, pa onda se sva krivica svali na lose gorivo. Generalno filter vazudha kosta 1000din i valja ga zameniti svakom promenom ulja, motor ce lakse disati ma koliko star bio cist nov je uvek bolji, pricam o fabricki preporucenim filterima, ostale budzevine tipa K&N me uopste ne interesuju.
[ Lavlja_Jazbina @ 02.08.2013. 23:47 ] @
Da li neko zna kakvo je to gorivo koje treba da se pojavi na pumpama pod nazivom Gasno ulje 0,1?
[ pajapop @ 03.08.2013. 06:59 ] @
Citiram:.... "Tako će na tržište Srbije biti plasirana nova vrsta goriva dizel gasno ulje 01, koje je u skladu s evropskim propisima, a koje će zadovoljiti potrebe onih potrošača za koje je nadležno ministarstvo procenilo da ima potrebe da budu snabdevani tom posebnom vrstom derivata u skladu s potrebama svog voznog parka, rečno je “Dnevniku” u NIS-u.
Shodno tome, poljoprivrednici, Vojska, železnica, privreda u delu teških radnih mašina i brodovi u unutrašnjoj plovidbi imaće na raspolaganju novo gorivo dizel gasno ulje 0,1, koje ima deset puta manje sumpora od D-2 i usklađeno je s evropskim standardima. To gorivo nije namenjeno drumskom transportu i zadržaće se na tržištu dok za njim postoji potreba kod namenskih potrošača. Gorivo će biti markirano posebnom bojom i dostupno kako iz domaće rafinerije, tako i iz uvoza, objasnili su u NIS-u." ...kraj citata iz "Dnevnik - a" Pretpostavljam da naziv tog goriva proizilazi iz trehnoloskog postupka u procesu njegovog stvaranja. Pa i nafta se naziva "loz ulje" a ipak je tecni fluid... [ vaske2 @ 03.08.2013. 13:40 ] @
Da....i ono što sam ja čuo takođe na Tv-u je da će kupovina biti moguća isključivo uz saobraćajnu dozvolu na uvid i da će ga prodavati pumpe u gradovima,a ne one koje se nalaze na magistralnim i auto putevima.Cena će kažu biti slična kao što je bila za d2 tj. par dinara razlike u odnosu ne euro dizel.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|