[ saki @ 04.04.2010. 14:17 ] @
Pozz,dali je dozvoljeno da se ponese svoj netbook u jat avionu?Hvala svima Ps.Sutra putujem za nemacku sa jatom da bi znaodali da ga ponesem ili ne!! |
[ saki @ 04.04.2010. 14:17 ] @
[ ventura @ 04.04.2010. 14:19 ] @
Naravno da jeste.
[ saki @ 04.04.2010. 14:23 ] @
Super,pitam da ne pitaj odakle mi to jer kad sam dolazio za ovde nisam prjavio na granicu kad sam dolazio sa autobusom iz nemacke ,da ne bude posle kuku lele.
[ ventura @ 04.04.2010. 16:50 ] @
Carina nema veze sa JAT-om... U suštini ne bi trebalo da prave probleme.. Ali za svaki slučaj ako imaš fiskalni račun za laptop, iskopiraj i ubaci u torbu za stoji, a ako nemaš onda ga prijavi na carini...
[ espresso @ 04.04.2010. 21:35 ] @
A da li je dozvoljeno korišćenje mobilnog telefona ako je u "offline" režimu rada? Zar će to neko da kontroliše?
[ ventura @ 04.04.2010. 22:03 ] @
To sa mobilnim telefonima negde jeste dozvoljeno negde nije... Mada ja na dužim letovima upalim nekad telefon čisto da povučem mailove kad uspem da dobijem signal... U suštini ne bi trebalo da ti prave probleme, osim ako ti telefon ne zazvoni u trenutku dok stjuardesa prolazi :)
[ djricky @ 05.04.2010. 20:28 ] @
signal u avionu koji je uzleteo? kako?
[ optix @ 05.04.2010. 21:23 ] @
pa teorijski limit je nesto oko 35km za gsm... ako mislis na to
[ anon115774 @ 05.04.2010. 21:31 ] @
Citat: djricky: signal u avionu koji je uzleteo? kako? Potpuno isto kao i u bilo kom drugom prevoznom sredstvu :) Sto? Ja sam jednom prilikom ukljucio gps u avionu i stjuardesa me je videla i nije bio nikakav problem. Ljudi ne kapiraju da bilo kakav elektronski uredjaj kada je ukljucen ne moze da srusi avion (osim uredjaja koji su pravljeni bas za ometanje). Kada bi to tako moglo onda nikome ne bi bilo dozvoljeno da unese bilo koji elektronski uredjaj. [ Goran Rakić @ 05.04.2010. 21:38 ] @
Zar nije tačna ona priča da teorijski može da napravi smetnje sa radio vezi što pak može da utiče da neko kritično obaveštenje piloti čuju pogrešno?
[ optix @ 05.04.2010. 21:40 ] @
Citat: Informer:Kada bi to tako moglo onda nikome ne bi bilo dozvoljeno da unese bilo koji elektronski uredjaj. Ovo je vec zanimljivo, posto je dozvoljeno npr. uneti upaljac, a upaljac sasvim sigurno ima potencijal da zapali (srusi) avion... [ Ivan Dimkovic @ 05.04.2010. 21:43 ] @
@Goran Rakić,
Kada bi svih par stotina putnika krenulo da prica preko mobilnog, to bi mozda bio problem... Ista stvar za WiFi... WiFi je generalno zabranjen (kazu da ga izgasis) OSIM ako avio kompanija ne valja in-flight WiFi... mislim :) [ ventura @ 05.04.2010. 22:10 ] @
Citat: djricky: signal u avionu koji je uzleteo? kako? Pa nije baš da je kvalitet signala super, i da uvek možeš da uhvatiš, ali uglavnom ga ima... Citat: Ivan Dimkovic: Ista stvar za WiFi... WiFi je generalno zabranjen (kazu da ga izgasis) OSIM ako avio kompanija ne valja in-flight WiFi... mislim :) To uglavnom sumira celokupnu problematiku... WiFi i mobilni telefoni su otprilike iste jačine (300mW - 2W), stim što su WiFi frekvencije mnogo bliže onima koje se koriste u avijaciji, pa je opet WiFi dozvoljen a GSM ne... [ djricky @ 05.04.2010. 23:19 ] @
niste razumeli moje pitanje... ja sam bio ubedjen da signal nestaje ubrzo posle uzletanja, obzirom da vecina sektorskih antena ionako gleda "nadole"... priznajem, nisam palio mobilni u avionu da proverim
@optix: da, 35 km, ali verujem da nisu mislili na visinu [ ventura @ 06.04.2010. 00:05 ] @
Citat: djricky: niste razumeli moje pitanje... ja sam bio ubedjen da signal nestaje ubrzo posle uzletanja, obzirom da vecina sektorskih antena ionako gleda "nadole"... priznajem, nisam palio mobilni u avionu da proverim :) @optix: da, 35 km, ali verujem da nisu mislili na visinu :D Pa kažem ti, nije da ima uvek signala, i da je uvek kvalitet dobar, ali može da se uhvati... Sasvim dovoljno da povučeš mailove ili pošalješ neku SMS poruku... A komercijalni letovi lete na visinama od 3-10km tako da predpostavljam da to ima i debele veze sa visinom... Recimo na letu za Tivat (koji leti na manjoj visini) signala ima uvek i nema problema sa nalaženjem, dok je na nekim drugim letovima (koji lete na većoj visini) kvalitet znatno lošiji... [ anon115774 @ 06.04.2010. 15:11 ] @
Nema veze sto antene gledaju na dole. Signal pod odredjenim uglom ide i na gore :)
Problem moze da nastane ako, na primer, pokusas da uhvatis signal iznad Beograda. Tu je gustina baznih stanica izuzetno velika i nekad one zbog te gustine pokrivaju radijus od sto-dvesta metara. Ali vec ako pokusas iznad Vojvodine to da uradis, uhvatices signal bez problema jer po ravnici su stanice podesene tako da pokrivaju veliki radijus. [ Ivan Dimkovic @ 06.04.2010. 15:53 ] @
Yep - gustina baznih stanica je u stvari presudna.
Ako letite iznad mesta gde su bazne stanice na par stotina metara, telefon ce provoditi sve vreme pokusavajuci da radi hand-over sa jedne na drugu. Ako letite iznad "ruralnih" predela gde ima mnogo manje baznih stanica, hand-over event-ovi su daleko redji i moze se nesto korisno i raditi :-) Medjutim, treba reci i da je upotreba u avionu koji leti 700-900 km/h (250 metara u sekundi) potpuno van specifikacije GSM standarda - tako da, "ako radi - radi, ako ne... jbg" :) [ stargatenow @ 07.04.2010. 08:57 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: Ista stvar za WiFi... WiFi je generalno zabranjen (kazu da ga izgasis) OSIM ako avio kompanija ne valja in-flight WiFi... mislim :) Ima toga i za mobilne; Emirates dozvoljava telefoniranje u svojim avionima, izgleda da imaju svoje bazne stanice unutra. Nisam probao, ali je pisalo, koliko se secam, da telefoniranje kosta manje-vise kao standardan roaming... Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|