[ djolennce @ 04.04.2010. 15:45 ] @
Pre 2 nedelje imao sam priliku da vozim sluzbenu Astru H 1.4 twinport 2007 presla oko 55000km. Taman rekoh da iskoristim priliku i da je upredim sa mojom (G) classic II sa istim motorom. Da sad ne bih davio iznecu cu jedan detalj koja mi je nekako najuociljiviji onako na prvu loptu...kocnice. U astri H kocnice su "nastelovane" bas kao kod renaulta, na blagi pritisak pedale odmah "grize" pa mi je trebalo par kocenja da se naviknem s obzirom da classic II ima prilicno praznog hoda po stiskanju pedale pa tek onda pocinje prvo blago a sa vecim pristiskon sve vise da koci. Nakon 5 dana provedenih u sluzbenom automobilu vratih se u moj i umalo da ne prodjem raskrsnicu na crveno ja blago po papucici kocnice ono nista,jos malo nista tek negde okvirno posle prve trecine praznog hoda pedale poce moja astra da "hvata" i nekako se zaustavih...prilicno cudna stvar kao da nemam kontrolu nad kocenjem,nemam osecaj sigurnosti kad pritisnem pedalu. E sad mene zanima da li bi nekako moglo da se kocnice moje astre "srede" pa da budu kao na astri h...sta bi trebalo uraditi i promeniti odnosno koliko se razlikuju fabricki delovi kocionog sistema astre h i classic II? sigurno da je bitan detalj i da je sluzbeni imao isto kocione dobose pozadi. Imate li kakvih predloga?
[ tdusko @ 04.04.2010. 20:58 ] @
Ja nazalost ne znam kako i da li se ovo moze resiti ali mogu samo da potvrdim da su kocnice u astri G u najmanju ruku problematicne. Kod mene su cak i diskovi pozadi ali kocnice nisu nista bolje. Ja sam moje uporedjivao sa stilom i alfom 147 i to je isto kao nebo i zemlja. Kod ova dva hvata "kao za oko", a kod mene tek kada se dooobro oduprem ledjima. Samo da napomenem da su ta dva auta bila tudja i da ne znam kada su kocnice servisirane, a kod mene sve perfektno sto je i tehnicki pokazao prosle nedelje
[ vladd @ 05.04.2010. 11:13 ] @
Nevezano za model vozila, i razlike u velicini diskova, broj klipova, kocnice treba dovesti u radni rezim.

Odnosno, nakon remonta, kada je sve razradjeno, treba ih lagano dovesti do jaceg zagrevanja, posteprno, a zatim laganom voznjom rashladiti.

Sluzbena vozila obicno nasilno dozive ovu "razradu".
Vlastiti auto se retko vozi "kao tudji", pa su i razlike u kocenju jedan od simptoma. Plocice se cesce menjaju i razradjeniji su cilindri...

Uzgred, sa ogranicenjem brzine, kocnice ce se jos vise ulenjiti..

Savet je, pri sledecoj zameni plocica, menjati komplet na svim tockovima, kada je sve razradjeno odvojiti malo vremena, na nekom poligonu van saobracaja,jakim kocenjem svakij pola minuta, nekoliko puta dobro zagrejati kocnice, a zatim ih laganom voznjom podhladiti.
I tada ce se osetiti razlika u "hvatanju".


Poz