|
[ dulesusic @ 06.04.2010. 18:09 ] @
| Imam neka pitanja pa bih molio da mi odgovaraju ljudi koji su upuceni bar unekoliko o tome i daju mi adekvatan savjet kako to izbjeci ako je moguce.
Naime, cuo sam da su Passatovi motori kubikaze 2.0 navnodno "losi" i da su vec na 200k predjenih kilometara zreli za generalku (2005 i 2006 godiste). Da li je to tacno? Ako jeste, da li slican problem imaju 1.9 motori? Sada vozim Pasata b4, 1.9, 66kW, 1999 godiste, presao je 250k i nikakvih problema nema, pa sam se zacudio da motori novije generalcije i godista 2005/06 imaju takav problem.. Interesuje me koliko istine ima u svemu ovome? Malo sam googlao i cini mi se da sam naisao negdje da neki TDI PD (ili tako nesto) imaju probleme, da su preosjetljivi na nasu budjavu naftu, da na 200k dime i slicno. |
[ sasa022 @ 06.04.2010. 18:38 ] @
Sve se sada pravi tako da radi dok je u garanciji - posle toga samo od srece zavisis :)
1.9 TDI ako se redovno odrzava i ako se sipa kvalitetno gorivo,bez vecih problema prelazi 400000 km.
[ dulesusic @ 06.04.2010. 18:43 ] @
Sve to znam, zato i kazem da sa motorm starim evo 11 godina nema nikavih problema. Predjeno 253500 kilometara. Doslo vrijeme da se to proda i uzme B6, i onda cujes raznorazne price kako novi motori ne valjaju pa me je interesovalo misljenje drugih. Jel ovi TDI CR i TDI BP imaju neku posebnu oznaku ili sta vec? I sta je to ustavi CR i BP?
[ icobh @ 06.04.2010. 18:53 ] @
Moj stari je imao Passat-a '02 g.p. 1.9 TDI PD kojeg je prodao sa 360.000 na satu, a pitanje je kolika je stvarna kilometraža, jer nije bio prvi vlasnik i nikakve potvrde/knjižice o istoriji auta nije bilo... Sa tim stvarno nije bilo problema. Eh sad, moj drug je kupio ovog novog, isto 1.9 TDI PD, 70.000 na satu, ali taj je više kod majstora nego što se vozi. Evo baš prije 15 dana bio zadnji kvar, neki senzor G28 stradao. Ne mogu doprijeti do njega, mora se pola auta rastavljati, pa sad ono malo pali malo ne pali. Uglavnom, njegov je definitivno loš primjerak. Da li su svi takvi, ne vjerujem, ali sigurno je da su ovi stariji kud i kamo bolji/pouzdaniji...
[ Nocni @ 06.04.2010. 19:42 ] @
Dušane, novi pasat nije kvalitetan kao taj koji se proizvodio od 2001 do 2005... ali u svakom slučaju, iako ima nekih boljki i mora se "malo" više održavati, ipak može da pređe pola miliona kilometara bez problema... kako 1.9 tako i 2.0 i sam motor je vrlo kvalitetan...
Kod nas su ljudi navikli na tim starijim pasatima da se voze bez ikakvog održavanja osim osnovnih potrošnih stvari, odnosno bez ikakvih kvarova što sa ovim novim neće moći...
Ima veliki spisak stvari koje se kvare na njima a pominjane su na ovom forumu više puta...
Ima još jedna stvar... postoji u opticaju dosta uveženih auta kojima je vraćena kilometraža i kojima sadašnji vlasnici ne znaju, niti ikako mogu saznati pravu kilometražu, pa se kvarovi "dešavaju rano" po njima...
Ako se kupuje ovakvo vozilo treba ga uzeti kod nas od prvog vlasnika jer se jedino tako može donekle utvrditi kilometraža i istorija servisa... Ona vozila koja su kasko osigurana imaju i istoriju samih udesa...
Ni njemačka nije više ono što je nekada bila pa i tamo ljudi idu samo prve 2 godine u ovlašćeni servis dok je vozilo u garanciji a posle se vraća kilometraža i to po više puta...
Igore, to što malo pali a malo ne pali to je brava koja je na kraju letve volana i može se popraviti ili zamijeniti... to je poznati kvar na svim tim pasatima koji je prestao da se dešava tek na primjercima koji su proizvedeni krajem 2007...
[ icobh @ 06.04.2010. 19:55 ] @
Citat: Nocni: Igore, to što malo pali a malo ne pali to je brava koja je na kraju letve volana i može se popraviti ili zamijeniti... to je poznati kvar na svim tim pasatima koji je prestao da se dešava tek na primjercima koji su proizvedeni krajem 2007...
Ja stvarno ne znam šta je tačno, rekao mi je samo da je taj senzor, kojeg su malo izduvali kompresorom koliko su mogli prići i sad malo pali, a malo ne. Dok prije nije mogao upaliti uopšte, verglao je sve u 16, ali da upali nije htjeo i gotovo...
[ Reno4 @ 06.04.2010. 23:25 ] @
1.9 TDI PD je odličan, ali mu fali malo snage. Može mnogo da pređe bez ikakvih problema.
2.0 TDI PD naročito prve verzije sa 8V, oznaka BMP, su lošiji (dizne, turbine, zamajci, glave, uljna pumpa). Novije verzije od 2007, 8 su bolje ali redak je model kome nije crkla bar jedna PD. Polovna je bar 300eu, plus ugradnja, a uvek se menjaju i kablovi PD i eto ti igranke... Najgore što crkavaju iz čista mira, motor savršeno radi i ugasi se u vožnji, posle čega ne može da upali sve dok se ne zameni dizna.
Elem, stari 1.9 TDI je bio mnoooogo pouzdaniji...
[ dulesusic @ 06.04.2010. 23:36 ] @
Cek, cek, sta su PD?
I jel bas svaki taj Passat B6 (dizel) ima taj PD ili ima i bez PD-a?
Meni je 1.9 TDI od 66kW (nema crveno I) bio sasvim dovoljne jacine, tako da bi mi i ovaj 1.9 od 77kW bio taman. Jurcao sam nekad, ne jurcam vise, malo sam porastao.
[ Nocni @ 07.04.2010. 00:54 ] @
Svi su PD (pumpa - dizna) sve do 2008 a od tada imas i CR (common rail) tdi... u golfu 6 i pasatu CC su samo CR motori... ali nije u tome stvar i ovaj stari tip koji je bio od 2001 do 2005 isto su svi pumpa dizna pa su bili kvalitetniji...
Kod novih su problematične turbine i zamajci... nije to više tako novo pa ima polovnih djelova... može se naći i tih dizna i sve što treba po nekim normalnim cijenama...
[ popovicvl @ 07.04.2010. 07:55 ] @
Prvi 2.0 8V TDI (140) je dosta nategnut za jedan motor koji ima 8 ventila i jednu bregastu.
Njegov mladji brat 2.0 16V TDI (170) je prosao kao bos po trnju za prvih 100.000 Km.
Evo i link pa ko ne zna nemacki moze da nadje ovaj test u AutoBild za srpsko trziste.
http://www.autobild.de/artikel...at-variant-2.0-tdi_785569.html
[ dulesusic @ 07.04.2010. 08:45 ] @
Dobro, koliko vidim, taj 2.0 motor pravi probleme.
Da li takav i 1.9?
[ popovicvl @ 07.04.2010. 09:29 ] @
Mislim da je pouzdanija varijanta,ali i nudi manje performanse.
Neces moci da vozis 200 na auto putu nego samo 180.
[ Zarko Silic @ 07.04.2010. 10:04 ] @
[ popovicvl @ 07.04.2010. 11:01 ] @
Svakako da ce Passat 2.0 TDI preci dosta kilometara,samo je pitanje koliko treba ulagati u taj motor
da on stigne koliko mi zelimo.To vazi za sve savremene dizele.Motor je najmanji trosak,ali gde su ostali sistemi koji
cine taj motor bas taj. 2.0 SDI ima 75 KS i preci ce 500.000 samo sa zamenama ulja,a i kad pocne da stuca ici ce kilavo ali ide.
Kad naguramo na taj motor 140 KS on nije isti.
Pogledaj kompletne slike sa linka AutoBilda od gore.Puko blok,pukla glava,bajpasovi,senzori i sve sto je moglo da krene naopako krenulo je.
Ista prica i sa Golf Plus 2.0 TDI 140.On je isao na generalnu posle 60.000 Km.
P.S. pogledaj tabelu najbolje ocenjenih vozila posle 100.000 Km.Mazda u vrhu,a VW na dnu.
[ Zarko Silic @ 07.04.2010. 12:46 ] @
U te statistike ne ulazi komponenta vezana za mentalitet ljudi koji kupuju pojedine automobile.
Bilo bi zanimljivo videti statistiku kvarova kada bi se vlasnici Mazda i slicnih vozila (koje na Zapadu kupuju mahom penzioneri) menjali sa vlasnicima VWa i Audia. Sta bi se tada dogodilo i kako bi tada izgledala ova statistika?
P.S. Vise puta sam napominjao (jedna od tih napomena je i u temi najbolja kupovina u C segmentu do 20.000 eura) da je Autobild najobicnija zuta stampa i da taj casopis poznavaoci i ljubitelji automobila uopste ne uzimaju za ozbiljno.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 07.04.2010. u 16:35 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 07.04.2010. 13:05 ] @
Ima različitih statistika pouzdanosti, recimo ova:
http://presretac.com/Testovi/J...pouzdaniji.-Njemci-na-dnu.html
Međutim, lično kada razmišljam o nekom autu, ne vodim se generalnim statistikama, nego svaki model/motor/menjač gledam zasebno, dakle ispitujem konkretno onu kombinaciju za koju sam zainteresovan i poredim je sa konkurencijom.
[ Nocni @ 07.04.2010. 14:44 ] @
Malo su nezgodne ove statistike koji je najkvarljiviji a koji nije... što kažu ovi iz nektara, nije svejedno da li se pokvari neki protokomjer od 100€ na nekom audiju ili se pokvari automatski menjač na volvu XC90 pa popravka košta 5.000€, a znamo da se na svakom do sada pokvario...
Trebalo bi umjesto uopštenog izraza "najkvarljiviji" vidjeti koliko se novca ukupno potrošilo za održavanje nekog vozila, ukljućujući i redovne servise u nekom periodu i sa približno istim pređenim kilometrima... Na ovim spiskovima japanska vozla su već desetinama godina unazad uvijek u vrhu kad je u pitanju najmanji broj kvarova i mislim da je to zasluženo i da bi razlika bila još veća kada bi se sračunali ukupni troškovi održavanja za duži period...
Zarko, otkud ovo da mazde kupuju penzioneri?
Trebalo bi među mlađom populacijom napraviti anketu da li bi vozili ovakav penzionerski auto:
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 07.04.2010. u 18:09 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 08.04.2010. 09:31 ] @
Za taj konkretan model ne znam (meni licno je neverovatno ruzan jer ima dizajn kao da ga je pravio Spajdermen a ne ovozemaljsko bice. Na primer u poredjenju sa ovim:
), ali prema nekim Holandskim statistikama preko 70% vlasnika istocnih (prvenstveno se odnosilo na korejanska vozila) su osobe preko 50 g.
Koja vozila su najpouzdanija odnosno najbolja kupovina moze lako svako od nas da vidi pogledom kroz prozor i mnogo toga da zakljuci (naravno ako je dovoljno pametan). Kada kazem "prozor" ne mislim samo na Srbiju, vec na citavu Evropu uopste.
Tesko da me niko ne moze ubediti u suprotno, tj. da su ovi koji se voze losi i nepouzdani, a da su , znate, oni drugi pouzdani.
Sto Dimkovic simpaticno rece: pouzdani sve do mojega.
[ vladd @ 08.04.2010. 10:21 ] @
"Gledanje kroz prozor" i uopste masovno kupovanje nekog brenda obicno nema veze sa kvalitetom.
Kupovina robe je stvar poprilicno licna, i nema pomisli da je faktor "kvalitet" jedan od prioritetnih.
Deluje cudno, ali glava ne boli , zaista je tako.
Da ne obratim paznju na stepen pismenosti, i na mogucnost transfera kvalitetnih informacije putem "polupismenih" nosilaca doticnih, koji su solidna vecina, parametri koji uticu na kupovinu su uglavnom finansijske prirode. Informativn o bombardovanje dezinformacijama je samo opravdanje za nakakav uzi izbor..kvalitet se izmislja, takodje kao opravdanje..
I to je presudni element, nacin kupovine, kolicina novca, i mogucnost kupovine. To su GLAVNI elementi za nabavku vozila.
Da se neko ozbiljnije posveti kvalitetu, mislim da bi bilo za toliko manje vozila na ulicama...
To sto gospoda "over the hill", iliti kojima je "silazna" putanja zivotnog ciklusa, krenuli su nizbrdo, kupuju vozila koja su "neupadljiva", i koji "ne salju poruku" jahanjem nekog prgavog zdrepca(vozila) je sasvim razumljiva varijanta, i nema veze sa "kvalitetom" , u tom godinama, preko 50, "ili si pukovnik ili pokojnik" , status je dostignut, i okolina ga zna..pa kakav je, takav je ..
B5, 2,0 TDI salje jasnu poruku, auto koji je "nesto", koji je visoka srednja klasa, sa ekonomsko-mocnim motorom(tu je dilema da li je u pitanju "domacinski", ili prosto stedljiva, nategnuta verzija "proipadnika visoke srednje klase" verzija, svakako nije bahata), s odredjenim stepenom neprimerenog luksuza za ovaj deo evrope...
I to vozilo posmatram gotovo iskljucivo sa tog aspekta, i respkt prema onome ko "moze" da ga poseduje i odrzava, ali su mi neprimerena pitanja, shodno kontekstu, "koiko trosi", koliko kosta redovni servis...
Pa kosta, koliko kosta status, koliko kosta bilbord..."poruka" koju B6 2,0tdi salje...troskovi su (znacajan) deo posedovanja vozila...
Poz
[ etjen @ 08.04.2010. 11:14 ] @
moram da priznam da je i mene uvek čudilo kada ljudi kupuju automobile više klase i onda gledaju na to koliko troši ili koliko košta održavanje.
Ti automobili se ionako kupuju zbog uživanja u činjenici da posedujete isti, a ne zbog ekonomičnosti zar ne?
[ dulesusic @ 08.04.2010. 12:56 ] @
Ode tema tamo gdje ne bi trebalo da ide :D
Mene su zanimali utisci o 1.9 TDI PD i 2.0 TDI PD motoru kod pasata B6 i to je sve. Passat kao Passat se kod mene pokazao vrhunski i zato se ramislja o kupovini B6.
[ popovicvl @ 09.04.2010. 07:47 ] @
samo moraces da skontas da passat ide silaznom putanjom po pitanju kvaliteta.
B4>B5>B6...uostalom na bilo kom novijem vozilu je dovoljno da crkne neki prekidac
i ode 100E, a gde je redovno.
[ dulesusic @ 09.04.2010. 08:46 ] @
Pa mogu ti reci da mi nije nista jeftinije ni na B4 kad odlijepi nesto... Uglavnom, neko rece da su ljudi ovdje navikli da udju u auto i drndaju dokle se sve ne rasturi i tek tad ce da odu na servis. Slazem se sa njim u potpunosti. Nije to traktor. U servisu gdje se odrzava ova B4, pri mjenjanju ulja na 8000-10000 km, covjek odvoji jos pola sata i pregleda mi sve ostalo na sta se treba obratiti paznja da ne bi posle bilo: aaaaaaaaaaaa, otislo ovo, otislo ono.... Odrzavanje shvatam kao dodatnu cijenu koji placamo na ime luksuza zbog kog se vozis u udobnom, sigurnom, u globalu dobrom (boljem) autu. Kome se to ne svidja, a ima mogucnost da kupi npr. bas B6, neka kupi Golfa II i uziva.
[ vladd @ 09.04.2010. 10:04 ] @
O kakvom utisku motora bi bilo reci?
2.0 je 72ccm veci motor(13 kubnih cm po cilindru) 10 ks vise(i 50-ak Nm vise..na otprilike identicnom broju obrtaja) na stotinak kg tezem vozilu...karoserija identicna..vozne karakteristike identicne..
Utisak moze jedino da se trazi u opremi vozila..
Poz
[ Nebojsa Milanovic @ 09.04.2010. 12:12 ] @
Ima dosta varijanti VW 1,9 TDI motora, a ako se priča o onoj koja je najrasprostanjenija, to je verzija od 105 KS, razlika u odnosu na 2,0 TDI PD je mnogo veća nego što ja vladd napomenuo.
2,0 TDI PD motor ima 151-155 KS i spada u red najjačih motora u tom vremenu.
Ako ne računamo veoma retku varijantu 1,9 TDI motora od 150 KS (na Golfu označena sa sva tri crvena slova TDI), varijanta 1,9 koja je najsličnija 2,0 TDI PD je 1,9 TDI od 130 KS. I ona je relativno retka, ali može da se nađe, to je odličan motor.
[ Nocni @ 09.04.2010. 15:34 ] @
Prvo, 2.0 tdi nema 155 ks vec 140, odnosno 103 kw. Postoji i varijanta od 170 ks.
Drugo, kod golfa se posle cetvorke ne upotrebljava vise crveno i, niti di, a nema vise ni taj koji je bio kvatro i imao 150 ks i nosio sve crveno...
Trece, nije bas tacno da je najrasprostranjeniji taj od 105 ks. Ako govorimo o pasatu B6 preko pola svih proizvedenih su 2.0 tdi a tih od 105 ks nema ni 15-20 %...
Taj stari tip pasata sa 130 ks je vrlo rasprostranjen i sto se kaze "imas ga na svakom cosku"...
Ovdje se cijelo vrijeme mijesaju motori od golfa 4 sa edc 15 elektronikom, pa i oni jos stariji koji su sasvim nesto drugo u odnosu na mnogo modernije iz petice i B6 pasata i u odnosu na najnovije CR motore... Jedino zajednicko im je oznaka tdi...
[ Nebojsa Milanovic @ 09.04.2010. 15:41 ] @
Nisam mislio na fabrički podatak za koga svi znaju da je 140 KS (i 170 kod te jače verzije, ali ona je mnogo ređa), nego na realnu snagu koja je izmerena na ozbiljnim mestima (sa original softverom naravno).
Ona nikada nije bila manja od 151 KS, rekoh, kretala se od 151-155 KS.
btw, ja prvi ne volim taj (a i ostale) TDI PD motore, zbog neuglađenog rada i loše karakteristike momenta, ali apsolutna snaga im se ne može osporiti.
[ vladd @ 10.04.2010. 11:46 ] @
Retki su brendovi koji fabricki napusu vecu snagu nego sto jeste. Uvek se racuna na odredjen stepen rasipanja snage konkretnog vozila odnosu na projektovani motor, pa se daje donja margina..
S obzirom da softver moze da koriguje nekoliko KW, nije ni cudo sto su u vecini i do 10% preko nazivne snage.
Poz
[ Nocni @ 10.04.2010. 23:31 ] @
Slažem se sa ovim... evo npr. samo nadmorska visina može da utiče na snagu motora desetak posto...
Na slici se vidi odnos zastupljenosti motora kod pasata B6 o kojem smo ranije razgovarali:
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 11.04.2010. u 00:45 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 11.04.2010. 12:35 ] @
Citat: dulesusic: Ode tema tamo gdje ne bi trebalo da ide :D
Mene su zanimali utisci o 1.9 TDI PD i 2.0 TDI PD motoru kod pasata B6 i to je sve. Passat kao Passat se kod mene pokazao vrhunski i zato se ramislja o kupovini B6.
Ajde da ne pricamo napamet i da ne filozofiramo nepotrebno o snagama i dugim i kratkim menjacima. Dule je pitanji postavio konkretnio.
Nocni je pravilno i tacno odgovorio :
http://www.elitemadzone.org/p2570632
Passat B6 sa TDI oznakom postoji u 4 varijante (sve 4 su sa EDC16)
1. 1.9TDI sa 105 ks (Odlican motor sa prostim i jeftinim odrzavanjem. Prelazi kilometraze od 300.000 do 600.000 km do generalne. U zavisnosti od nacina odrzavanja i voznje. Ovo je najrasprostranjeniji VW Dizel motor. Ne u Passatu vec uopste.
2. 1.9TDI sa 116 Ks (Isto vazi kao i za 105 KS)
3. 2.0TDI sa 140 KS 8V (Odlican motor sa mnogo snage. Ostalo vazi kao za prethodne)
4. 2.0TDI sa 140 KS 16v (Takodje odlican i najsnazniji medju njima. Bez obzirana nazivnu snagu. U ovoj verziji B6 se redje srece. Ovaj motor preteznio je namenjen Audiu A6 koji je trenutno bestbaj medju velikim polovnjacima. Za najmanje novca dobija se najvise).
Moja preporuka je da ides na 1,9 116 KS (86KW) ili na 2.0 sa 8v. Oba motora su snazna i vrlo fleksibilna i na oba, mada to vazi za sva 4 spomenuta, moguce je kvalitetno uraditi optimizaciju sa ustedom od 1 do 2 L na predjenih 100 km prosecno i dobitkom u snazi od 25 do 35 KS.
Cena godisnjeg servisa (govorim o cenama ovde u Temerinu) kosta od 80, u neovlascenom do 160 Eura u ovlascenom servisu. Ne treba da napominjem da je rec o originalnim delovima kao i o Castrol ulju koje VW preporucuje.
Cena velikog servisa (zupcasti, span, trceci, vodena pumpa,....) krece se od 320, u neovlascenom do 550 eura u ovlascenom servisu. I u jednom i u drugom slucaju rec je o originalnim VW delovima.
[ dulesusic @ 11.04.2010. 12:45 ] @
Hvala lijepo
[ Reno4 @ 11.04.2010. 22:14 ] @
Slažem se da je 1.9 sa 105 ks najpouzdaniji motor, ali 2.0 sa 8v nije dobra kupovina. Ti modeli imaju uljnu pumpu sa pogonom preko lanca i nema ni jednog motora koji je prešao više od 200000km a da nisu stradali lančanici. Neko je tu prošao sa zamenom uljne pumpe i balansera, neko je menjao postradalu bregastu a potom i zapušeni filter čestica, a kod nekih je stradao ceo motor zbog lošeg podmazivanja. Takođe, taj motor ima pomenuti filter čestica, koji može da pravi dodatne probleme.
Motor od 115ks ne postoji u novom Passatu, postoji samo retka varijanta sa 120 ks (obično francusko tržište).
[ Nocni @ 11.04.2010. 22:38 ] @
Nema potrebe ni da traje preko 200.000 jer se to mijenja na 180.000 sve... Problem je kada se ne uradi servis na vrijeme ili kada se vrati kilometraža...
Kakve probleme pravi filter čestica osim što mu treba raditi regeneraciju ili ga zamijeniti na vrijeme? Možda se smatra problemom sama regeneracija koju ne zna baš svako da uradi jer mora da se vozi tada 30-40 km i da se ispoštuje detaljna dijagnostička procedura?
Naš narod razmišlja na način "što će tu taj filter čestica bolje je bez njega" a to u nekoj krajnjoj liniji i jeste tako... Žarko je i mislio na ta 2 "francuza" koji nose oznake BVE i BWV a ni oni nemaju istu snagu jedan je slabiji nekoliko konja od drugog... ako ćemo da idemo u krajnost onda ima i onaj od 136 ks sa oznakom BMA a ima i od 163 ks sa oznakom BUZ koje takođe nismo pominjali... ali sve su to varijacije iste te 2 vrste motora sa 8 ili sa 16 ventila, sama nazivna snaga najviše zavisi od tržišta na kojem se prodaju od poreskih osnovica u pojedinim zemljama i slično... Inače Žare te motore posmatra softveraški pa kao stručnjak može u samoj mapi u flešu compa da izbaci iz funkcije filter čestica koji se posle može i fizički ukloniti... da ne objašnjavamo sad da može snagu i moment da prilagodi npr. za brdsku vožnju u šta sam se ja više puta do sada uvjerio...
Znači, vjeruj da se može reći da poznaje te motore i njihov rad u tom dijelu oko snage bolje i od tebe i od mene, tako da je možda i neukusno da mu se prebacuje što je napisao 116 umjesto 119 ili 122 ks...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 12.04.2010. u 00:33 GMT+1]
[ popovicvl @ 12.04.2010. 06:27 ] @
2.0 8V PD je svakako najgori motor proizveden od strane AUDI/VW.U to vreme svi drugi proizvodjaci su
pakovali 2.0 CR 16V motore koji predu kao mace pucaju od snage i imaju bolje rasporedjen OM.
Ne volim da namecem moje misljenje o tome sta ce neko kupiti za svoje novce,ali za identicne pare se
moze kupiti BMW 320d sa 163 KS koji je mora se priznati automobil za razliku od Passata.
Znam sigurno da su kupci koji kupuju VW neobavesteni.Zadovoljni su prethodnim autom
proizveden pre 20 godina,a od tada proslo je dosta vode ispod mosta.
dulesusic sedi u BMW 320d i u VW Passat 2.0 TDI,provozaj jedan pa drugi pa odluci.Ovo ti govorim iz razloga sto bih voleo
da budes zadovoljan kasnije,a uostalom sta me briga.
[ Zarko Silic @ 12.04.2010. 08:47 ] @
Treba samo dodati da je odrzavanje BMWa 320D od 163 ks od 3 do 5 puta skuplje od Passata (svaki deo je od 3 do 5 puta skuplji u proseku). .
Da se ne prica o tome kakva je cena popravke jednog ili drugog u slucaju, ne daj Boze, kvrckanja.
Pored toga, ukoliko Dule kojim slucajem gravitira oko Sremske Kamenice, za voznju u zimi mora kupiti jos jednog Juga (sto dodatno povisuje cenu), a BMW ostaviti u garazi dok se sneg i led ne otope pod uslovom da nije egzibicionista.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 12.04.2010. u 10:08 GMT+1]
[ popovicvl @ 12.04.2010. 12:13 ] @
Pa zar ima neki auto da je skuplji za odrzavanje od jednog Passata.2.0 TDI a servis mali 15.000, a veliki ne manje od 60.000
Katastrofa. Da stvar bude jos jasnija u 1.9 TDI staje isto ulja ima iste filterei kosta bar 5000 manje.
Ponekad volim i da pljujem po nekim automobilima,ali sta kad VW pljune na svoj proizvod to je onda vrh.
2.0 PD 8V se proizvodio samo 4 godine.Naravno da su ga zamenili za CR i 16V motor koji je bog i batina za stari.
Drugi su 1.9/2.0 16V CR dizele imali i mnogo pre 2.0 PD 8V.To se zove silovanje tehnologije koja je ogranicena.
AUDI/VW 2.0 16V CR ce se proizvoditi u raznim varijantama bar sledecih 10 godina.
[ Reno4 @ 12.04.2010. 17:49 ] @
Nije bitno da li je Žarko pogrešio oko konjaže, to je totalno nebitno. Ne ulazim ko koliko zna, ali čovek nije pitao da li 2.0 8v može dobro da se čipuje nego da li je pouzdan. Za 2.0 8v sve može da se kaže sem da je pouzdan, tako da ako neko kaže drugačije, nije u pravu.
A na 180 000 km nit se menja filter čestica niti uljna pumpa o kojoj sam pričao u prethodnom postu. Obe stvaku mogu da izbiju vlasniku po par hiljada evra iz džepa.
Uzmimo situaciju u obzir gde ti npr. na 700km od kuće (na odmoru si) pukne crevo natpunjenja i auto ti pomalo izgubi snage i malo dimi. Ukoliko se pogodi da je neki kijamet i gužva na putu, od regeneracije nema ništa i pali se lampica za filter čestica. Auto i dalje ide normalno i dok ti stigneš kući i odeš u servis, filter je već prepunjen i mora da se menja. Ovo je normalno totalno pesimističan i malo verovatan scenario ali ne i nemoguć. Zato bi ja uvek izabrao auto bez filtera čestica, kad već nema nikakvih olakšica pri registraciji. Sem toga, kad ima filter čestica, onda mora da se sipa i LLife ulje koje je značajno skuplje od običnog 505.01 (i ono je već papreno).
[ Nocni @ 12.04.2010. 21:29 ] @
Pazi, koliko će da košta neka popravka nije predmet ove naše diskusije... već smo zaključili da je pasat 2.0 tdi vrlo zahtjevan... ti i ja možda razmišljamo ako se kvar desi koliko smo daleko od kuće ali ne i običan korisnik koji nije majstor... auto se popravlja tamo gdje se i pokvari...
Na velikom servisu na 180.000 će se pregledati lančanici, pritisak ulja i utvrditi šta će se sve mijenjati... zato i jeste veliki servis... koliko će da košta i je li to skupo je relativna stvar... po mom mišljenju je vrlo skupo za tu klasu vozila...
Što se tiče filtera čestica slažem se... što se tiče samog odabira, ne samo da nebi uzeo vozilo sa tim fap filterom već nebi uopšte uzeo dizela... u toj klasi bi vjerovatno došao u obzir neki od japanskih benzinaca... uzeo bih ga i bez bilo kakve garancije jer se u garanciji ne može ni razraditi...
[ Zarko Silic @ 12.04.2010. 23:38 ] @
Toboze losa slika o VW automobilima (motorima) posledica je prevelike kilometraze koju ta vozila prelaze pre nego promenu vlasnika. Situacija bi bila sasvim drugacija da je profil ljudi slican onima koji kupuju sminkerske automobile i voze ih samo za vikend. Medjutim, servis ma koliko se to nekom cinilo da je skup, jeftiniji je od konkurencije. Nije mi, na primer poznart ni jedam BMWov model ciji veliki servis moze da se uradi za 320 eura. Osim toga, ovaj servis se radi nakon predjenih 120.000 (180.000) km, ili nakon 7 (8) godina.
Redovni (godisnji) servis u neovlascenom, ali korekrnom i regularnom servisu, kao sto sam rekao, kosta oko 80 eura. To je minimalno ako se uzme u obzir da je rec o najboljem ulju i relativno velikom broju filtera koji se menjaju.
DP filter nemaju svi TDI motor 1,9 i 2.0. Osim toga DP filter kod VWa nije nikakav problem, za razliku od na primer FAPa kod HDIa.
Trenutna cena polovnih Passata je vrlo prihvatljiva (mislim da se u istoj klasi za te novce ne moze kupiti nista bolje) i gotovo isto toliko sam siguran da ce Dule biti zadovoljan.
[ popovicvl @ 13.04.2010. 07:32 ] @
Citat: zarsilic:
Redovni (godisnji) servis u neovlascenom, ali korekrnom i regularnom servisu, kao sto sam rekao, kosta oko 80 eura. To je minimalno ako se uzme u obzir da je rec o najboljem ulju i relativno velikom broju filtera koji se menjaju.
U "neovlascenom, ali korektnom i regularnom servisu" redovan servis za Mondeo MK4 2.0 TDCI kosta manje od 50 E sa originalnim FORD FORMULA F uljem i filterima.
Citat: zarsilic:
Trenutna cena polovnih Passata je vrlo prihvatljiva (mislim da se u istoj klasi za te novce ne moze kupiti nista bolje) i gotovo isto toliko sam siguran da ce Dule biti zadovoljan.
Ovo je vise nego smesna misao.Za dve godine starosti i predjenih "originalnih da mi mama crkne ako nije tako " 100.000 Km treba da se iskesira oko 20.000 E na nekom od "super povoljnih" auto placeva. Mislim da bi seo u neku Hondu ili Mondea ili Lagunu ili Mazdu ili .... direkt u salonu.
[ Nocni @ 13.04.2010. 10:07 ] @
Vladimire, smiješne stvari pričaš... koliko se ja razumijem, u tog forda tdci ide sintetičko ulje i staje 6 litara...
Sama zamjena ulja mora da košta više a u neki redovan servis bi (valjda) trebalo da spadaju još i filter ulja, filter nafte, filter vazduha, filteri klime... i sve ovo po tebi treba sa uslugom da bude manje od 50 eura...
Ti si u zabludi po pitanju cijena za održavanje tog forda... sreća tvoja što ti se nije kvario do sada...
[ Zarko Silic @ 13.04.2010. 10:25 ] @
Naravno da prica smesne stvari. Ali nije jedini pa mu se moze oprostiti. Ovi auti koje je nabrojao spadaju u najskuplje i najnepovoljnije za odrzavanje. Ocigledno Vladimir, ili ne zna o cemu prica ili ne poznaje situaciju u nasoj zemlji (i siroj okolini).
Na primer Akord je nemoguce skup. Cena delova, u slucaju ostecenja (mislim na originalne delove) kosta od 5 do 10 puta vise od cene VW ekvivalenta.
Navescu primer gde je, mog poznanika sa Acordom, jedno sletanje sa puta preko ostrije bankine u predracunu kostalo 11.500 eura (ne znam da li je do danasnjeg dana izvrsio tu popravku). Racunanjem VW ekvivalenta (naravno preko Sabacke linije, a sto da ne, obzirom da postoji takva solucija) kostalo bi maximalno 900 eura (u VW servisu oko 1800).
Ovo za 20.000 eura je takodje netacno (i to totalno):
http://suchen.mobile.de/fahrze...p;usageType=&usedCarSeals=
Da ne spominjemo A6 koji je apsolutni BestBaj medju polovnjacima:
http://suchen.mobile.de/fahrze...p;usageType=&usedCarSeals=
Jedino se moze prihvatiti broj predjenih kilometara kao argument. On je u slucajevima polovnih VAGa stvarno i realno velik. Mnogo veci od konkurenata, a nekoliko puta veci od, na primer Korejanaca. Zbog toga je nezahvalno, sto cesto napominjem, davati bilo kakve preporuke pri kupovini polovnjaka. S druge strane VAG se od konkurencije lakse, brze i jednostavnije odrzava. Samim tim je i jeftiniji (i to znatno). Na raspolaganju je velik izbor delova, sto novih, sto polovnih (u slucaju eventualih udesa gde stradaju delovi karoserije).
Po ovom pitanju (odrzavanja) VWu su jedini ozbiljniji konkurenti na ovim nasim prostorima, Fiat i Opel.
P.S. Za one kojima eventualna generalka ne predstavlja problem, postoji jefinija varijanta gde se kupi VAG sa velikom kilometrazom (prakticno ide se na rizik) pa se u slucaju potrebe uradi generalna popravka (nije vise od 2000 eura), a uradi se za svega par dana.
http://suchen.mobile.de/fahrze...p;usageType=&usedCarSeals=
Posle toga, auto je spreman za sledecih par stotina hiljada kolometara.
Kome sta vise odgovara.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 13.04.2010. u 11:59 GMT+1]
[ popovicvl @ 13.04.2010. 11:06 ] @
Ako ste pali sa marsa znate da pitate za cenu ulja.To je kao kad pitate za cenu mleka ili hleba.
CENA ORIGINALNOG FORMULA F(CASTROL) 5W30 ULJA SE KRECE IZMEDJU 650-700 DINARA X 5 LITARA SA PROMENOM FILTERA
CENA FILTERA ZA VAZDUH KOSTA OD 500-700 DINARA I FILTER ULJA OKO 400 DINARA.
UKUPNO: 4500 DINARA
Ja imam dva forda kuci i dobro znam koliko kosta servis za njih,ali i za druge modele forda.
[Ovu poruku je menjao popovicvl dana 13.04.2010. u 12:17 GMT+1]
[ Nocni @ 13.04.2010. 11:23 ] @
Ulja ne staje 5 nego 6 litara sa filterom... misliš da nema potrebe mijenjati filter nafte, filter klime isto? Hoćeš li ti da odrđuješ šta treba mijenjati i kada i onda da to nazoveš "redovnim servisom"?
Oće li taj serviser da zaradi nešto ili radi za džabe? Treba da plaća porez, struju, radnike i ostalo...
P.S. Kad se kuca tako sa velikim slovima, onda se to na ovakvim forumima a i uopšte u internet komunikaciji smatra vikanjem i vrlo je nepristojno...
[ popovicvl @ 13.04.2010. 11:42 ] @
Oh izvini zaboravio sam da za redovan servis promenim i gume, nove brisace, i operem ga dubinski.
U "neovlascenom, ali korektnom i regularnom servisu" promena ulja, filtera ulja i filtera za vazduh (mada on se menja na 30-50.000 Km,ali 500 dinara nije nista) kosta oko 300 dinara ili 200 gr kafe.Kad me ne mrzi ja promenim sve ovo o sovm trosku struje.Fordovi 2.0 TDCI dizel motori su pogonjeni lancem,tako da servis do 300-400.000 Km kosta oko 50 Eura u proseku na svakih 15.000. Eto i danas si nesto naucio.
zarsilic nemoj da mastas o Passatima na mobile.de ili slicnim auto sajtovima.
Evo jednog dobro ocuvanog Passata starog samo 3 godine i ima samo 100.000 "keve mi mile" Km....
http://www.mojauto.rs/polovni-auto/465750
Ha ha ha od dodatne opreme ima TURBO KOMPRESOR...ccc sta je sa ljudima danas
Evo jednog veoma dobrog primerka starog samo 5 goina sa 120.000 "ahaa" Km...
http://www.mojauto.rs/polovni-auto/469167
Evo jednog 4 godine starog sa 100.000 "ne lazem te" Km...
http://lista.rs/Oglas/Automobili/PASSAT_2.0_TDI/578
[ icobh @ 13.04.2010. 12:16 ] @
Pošto sam prije par mjeseci radio redovni servis na B5+ Passat-u, mogu reći kako kod nas u BL košta...
1. Ulje Castrol VW 505.01: 4 x 25 KM = 100 KM
2. Filter ulja: 8 KM
3. Filter zraka: 12 KM
4. Filter nafte: 34 KM
-------------------------
154 KM + Reset servisa + Rad + Filter klime = 220 KM ~ 112€
[ etjen @ 13.04.2010. 12:42 ] @
nikom nije zanimljivo ovo sto je zarsilic postavio kao link?
Passat 2006 godište koji je prešao 440 000 km!!! Ej, 440!!!
Taj auto je prelazio svaki dan oko 300 kilometara!
Smešno... Nikad ne bih kupio tako nesto, samo da bih rekao da vozim Passata
[ popovicvl @ 13.04.2010. 13:31 ] @
Ne bih nikad kupio bilo koji auto,a da je presao 440.000 Km...ni 200.000 ni 100.000,ne mogu da podnesem
prisustvo prljavstine koja ostaje posle hiljade i hiljade ljudi koji su se vozili. Ko zna koliko je njih krisom pustilo "gasove"
u sediste u kojem upravo sedim, ko zna koliko je snosaja bilo na zadnjem sedistu, a tu mi sad sede deca ili majka,o
pijanim gostima diskoteka koji su malo pljucnuli na tepih...ihhhhh.
Takva je sudbina taxi vozila. platis tamo 6.500, ovde je za 10.000 + motor curi na sve strane, menjac preskace, trap o'so po K,
pocepan na sve strane, ulaganja nikad dosta, ali vozi se Passat TDI. Pa to su price za selo, a bogami i grad.
Nazalost stanje je takvo da o novim autima mozemo da razmisljamo dugorocno i to preko lizinga ili kredita, ali kad je upitanju
ova racunica samo lud covek moze da nanaese sebi takvo zlo. Do juce vozili Golfa 2,pa mu sad ne pase nov koreanac.
Ljudi se plase da nece razumeti dovoljno dobro koreanski na displeju,valjda...
[ Nocni @ 13.04.2010. 13:55 ] @
Citat: etjen: nikom nije zanimljivo ovo sto je zarsilic postavio kao link?
Passat 2006 godište koji je prešao 440 000 km!!! Ej, 440!!!
Taj auto je prelazio svaki dan oko 300 kilometara!
Smešno... Nikad ne bih kupio tako nesto, samo da bih rekao da vozim Passata
Nije to ništa... pogledaj ovaj link iz ove teme koji sam postavio prije par mjeseci:
http://www.elitemadzone.org/t393982-0#2546804
Ovaj je prešao 240.000 za tačno godinu dana
Citat: popovicvl: ...Oh izvini zaboravio sam da za redovan servis promenim i gume, nove brisace, i operem ga dubinski... ...tako da servis do 300-400.000 Km kosta oko 50 Eura u proseku na svakih 15.000. Eto i danas si nesto naucio...
Neviđene gluposti pričaš... nisi ti taj koji određuje šta treba da se radi na autu na određenoj kilometraži, već je to fabrika...
Nema nikakve potrebe miješati zamjenu ulja u privatnboj režiji i normalno servisiranje vozila po planu servisa propisanom od fabrike... ti o tome, kako vidim, ne znaš ništa a i nemoj da mi govoriš da sam naučio nešto na ovaj način... uličarski je
[ Zarko Silic @ 13.04.2010. 14:20 ] @
Najbolje je kupiti nov auto. Tu nema sumnje. Uvek sam to napominjao i savako je to najispravnije. Sto se mene licno tice, ja ne bih kupio auto ni sa 5000 predjenih kolimetara (oni su najsumnjiviji ), pogotovo ne bih kupio nesto polovno sto se u ovim nasim uslovima jednostavno ne moze odrzavati, a sasvim je sigurno da o Fordu uopste ne bih razmisljao.
Ali misljenja su razlicita. Postoje ljudi kojima odgovara polovno vozilo. Kojima treba velik i udoban automobil koji se za relativno malo novaca moze korektno odrzavati u ovakvom okruzenju kakvo je ovo nase. VW, generalno spada u takva vozila i ne samo da spada vec je i na vrhu te lestvice.
Sto se tice oglasa, postravio sam ih kao primere: jedne sa razumnom kilometrazom kao jednu opciju i druge sa enormnom kilometrazom, takodje kao jednu od opcija. Osim toga, ove primere nisam postavio slucajno: ovaj drugi pomalo daje odgovor i na onu netacnu pricu i toboze losim TDI motorima koji se raspadaju jer, kako mogu biti losi ako prelaze tolike kilometraze?
P.S. Citat: popovicvl: Ko zna koliko je njih krisom pustilo "gasove"
u sediste u kojem upravo sedim,
Pa vidi ovako, ova sedista na ovim Passatima, koliko se da primetiti su od koze u koju ti gasovi ne ulaze za razliku od recimo tvojih, ili necijih drugih (ako si kupljena polovna vozila sa samo 10.000 km) u koja takvi gasovi ulaze i zadrzavaju se godinama . Pa sad sta je gore:
30 x gasovi u tapacirung u kojem se zadrzavaju, moze se reci trajno gde i jelkice ne pomazu, ili
1000 x gasovi koji momntalno izadju kroz prozor kad se otvori i ne zadrzavaju se u sedistima.
Hm?
[ etjen @ 13.04.2010. 14:37 ] @
stvarno neverovatno... I onda kao kupiš skoro nov auto, prešao 50kkm i super si zadovoljan... i onda krene...
[ Zarko Silic @ 13.04.2010. 14:41 ] @
Ne kupis polovan vec kupis nov sa garanciom:
i to za manje od 20.000 eura koliko se ovde spominje da kostaju polovni.
(reklamu sam izbrisao!)
Ovaj automobil u karavan verziji sa svim placenim dazbinama kod nas izdje ispod 18.000 eura.
[ Nocni @ 13.04.2010. 14:47 ] @
Ovo je tačno... novo je najbolje i to pogotovo prve 2-3 godine korišćenja...
Što se tiče "nekvalitetnih tdi motora" najveći problem je što se kod nas po placevima nude vozila koja su prešla po 200 ili 300.000 km, sa vraćenom kilometražom i sa svim servisnim knjižicama tako da ne može da se provali ni kod vw-a...
Posle taj ko ga kupi pređe još 100.000 i dolazi se na kilometražu ovog taksija, kada je već svaki kvar moguć... Može da se promjeni i cio motor ali ipak kad ga jednom ubije kilometraža, tu auta više nema i ne može se od babe napraviti djevojka...
etjen, to je to o čemu mi pričamo... pogledao si slike onog mercedesa koji prešao 240.000, odlična unutrašnjost, očuvan i za dobrog znalca, pa samo je star godinu... "odlična kupovina"...
Posle će biti tema ovdje ne valjaju mercedesovi cdi motori baš kao i ova za pasata
[ botr @ 13.04.2010. 14:49 ] @
@popovicvl
Ovde jedino ti mnogo pustas gasove, bas si preterao, ako ti je to bitno pri kupovini auta ti onda dobro omirisi sedista, i nov kad kupujes pa je mozda neko u fabrici pustio gasove, postoji mali milion sredstava za ciscenje sedista i tapacirungapa, lepo operes sedista kad kupis polovan auto i boli te uvo!!!
[ popovicvl @ 13.04.2010. 15:02 ] @
hmmm...malo sam se zaleteo priznajem.Izgleda da nemamo isti osecaj za higijenu.
Slazem se da svi imamo zadnju rec pri kupovini auta,pa vam svima zelim udoban put.
Aj zdravo...
[ botr @ 13.04.2010. 15:17 ] @
Pazi, ne mozes ni da zamislis koliko bakterija si pokupio kada si se uhvatio za kvaku na vratima, ili kada tipkas po tastaturi, a da ne govorimo kakvi sve mikroorganizmi zive na tvom licu, bakterije i mikrorganizma imas svuda, sta god radio ne mozes ih odstraniti, koliko god da odrzavas auto one su tu pa su tu, ne mozes im nista!
[ davidbgd @ 07.05.2012. 14:49 ] @
Ova teme je dosta interesantna!
malo je isla van tematike ;) ali je znaimljiva da aj' da se ponovo reaktivira.
Jel moze, sada, nakon 2god od postavljanja tematike da se izbace novija saznjanja o ponasu MOTORa kod VW , kao sto je @ Nocni napisao : 105Ks , 140KS, BlueMotion modeli su u pitanju na passatu b6 2007-2010.
Da li imaju decije bolesti tipa zamajci + set kvacila/druk lezaj , takodje elektromotor dolazi na letvu volana , kompresori klima-e koji zvekuce ...
koliko vidim (i cujem) problem postoji DEFINITIVNO sa PD i da crkavaju ... e sada neki kazu da moze da se servisira neki ne ali u svakom slucaju to je rezimirano da je generalno problem...
bas me zanimaju iskustva oko tih NE stadardnih problema (NE GOVORIMO od regulanom servisu KOJI se radi na ~10.000 gde se sve menja it idtd) ......
[Ovu poruku je menjao davidbgd dana 08.05.2012. u 08:54 GMT+1]
[ Stoj @ 07.05.2012. 20:43 ] @
Novi Pasat od 20 tdi od 140ks. ima duplu bregastu koja zna da ode i na 150 000km.Jednostavno se slize i mora da se menja sto nije bas jeftin izdatak.
[ davidbgd @ 08.05.2012. 07:30 ] @
Citat: Stoj: Novi Pasat od 20 tdi od 140ks. ima duplu bregastu koja zna da ode i na 150 000km.Jednostavno se slize i mora da se menja sto nije bas jeftin izdatak.
e to je to o cemu pricam! ova konstantacija je jako dobra i korisna... ako jos neko to moze da potvrdi onda mozemo reci da je to ozbiljna problem (jer je to totalna golpost da se desava na 150k! -> ne sme da se desava ni na 400k a kamoli na pisljivih 150K)!
Onda je pitanje da li ima model (bolje reci verzija 2.0 tdi 140ks koja nema taj prolbem tj. gde je reseno to (oznaka motora ili od godine/meseca) ili ako je to kod SVIH 2.0 140KS onda da li je na modelu 1.9 105KS ili BlueMotion modelima to reseno (ili imaju jednu bregastu pa je taj problem izbegnut)?! Ili ima nacin da se to predupredi (mada cisto sumljam jer je to bregasta i do nje se ne 'dolazi' tako lako ali...
o tome je i tema ovde.. ne o tome koliko je servis i kada se sta menja (redovan itd) nego te stvari GLUPE (da kazemo decije bolesti) oje NE SMEJU da se desavaju na automobilima TAKVIH klasa (ma ni na manjim i jefitnijim a kamoli na VW passat!).
ajde jos malo da izbistrimo tematiku...
moze usput definicija sta je BlueMotion 1.9 TDI motor? o cemu je tu rec?
takodje da je mozda bolje preci na CR motor (to je , ako se ne varam, od 2008,9 - 2.0 CR ili ?) - ispravite me ako gresim, da li su tu resene te glupe stvari (jer ovo je ~4ta godina kada se taj motor vozi vec...) ` to bi trebao da je onaj od 81Kw / 125kw 2.0 TDI?
ili sjasiti na 1.9 105KS (2008,09 ) to je CR ili nije? i da te ne boli glava (jeste slabiji ali pariz-dakar nije u ovom delu evrope):_
[Ovu poruku je menjao davidbgd dana 08.05.2012. u 08:53 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao davidbgd dana 08.05.2012. u 09:01 GMT+1]
[ davidbgd @ 11.05.2012. 08:15 ] @
i jos nesto..
koji model passata dizela B6 (2007-2010) ima famozni FAP filter?! Ili bolje reci koji NEMA!
[ vladd @ 11.05.2012. 08:48 ] @
Diesel Partiiculate Filter, ili DPF, filter za partikle(gromade kompleksnog sadrzaja) produkte sagorevanja dizela.
Fabrika Automobila Priboj je proizvodila cuvene FAP kamione...
Istina, koristi se termin FAP off, pri uklanjanju DPF filtera, softverska izmena u ECU-u, da ne osmatra senzore pritiska na ulazu i izlazu DPF filtera...
Poz
[ Zarko Silic @ 11.05.2012. 09:06 ] @
Citat: davidbgd: i jos nesto..
koji model passata dizela B6 (2007-2010) ima famozni FAP filter?! Ili bolje reci koji NEMA!
Svaki taj model ima DPF.
Nije problem ukloniti ga, ali je problem ako to radi neko ko ne zna sta radi. Ako ne ispisuje gresku na dijagnostici ne znaci da je posao uradjen kako treba.
Za softversku eliminaciju masovno se koristi jedan softver koji na pojedinim modelima 2.0 TDI napravi katastrofalne posledice.
U vremenskom rasponu od 2007. do 2010. postoje 2 tipa motora. Jedan je stari PD a drugi CR.
[ davidbgd @ 11.05.2012. 09:19 ] @
Citat: Svaki taj model ima DPF.
pa taj filter je ozbljan problem, pogotovu kada se zaprlja , mora da se regenerise itd itd - dosta komplikovano/neizvesno. a zamena, to je za infarkt.
Zato i pitam da li svaki ima.. ako ima, to mora dooobro da se obrati paznja...
Citat: U vremenskom rasponu od 2007. do 2010. postoje 2 tipa motora. Jedan je stari PD a drugi CR.
da, to je ono sto i mene zanima. koji je koji (105KS, 140KS, BlueMotion) i da li je bolje ici odmah na CR (koji je to model 1.9 ili 2.0 i sa kojom oznakom/konjazom)?
cisto pokusavam da izbistrim koji je najbolje izabrati (najbolje: ekonomicko odrzavanje BEZ decijih bolesti i prodavanja kuce zarad sumanute poravke )
[ Zarko Silic @ 11.05.2012. 09:59 ] @
Svaki polovnjak je kupovina sa rizikom. Nezavisno od proizvodjaca.
Svi dizelasi proizvedeni nakon 2007. i namenjeni zapadnom trzistu, poseduju DPF; nezavisno od proizvodjaca.
Sta se nekome dopada ili ne, ne mogu ulaziti u to, ali ja bih pre kupio 1.9 TDI od 105 ks kada bih kupovao VWa. Mislim da je najadekvatniji ovim nasim uslovima.
[ davidbgd @ 11.05.2012. 10:14 ] @
to i ja nesto mislim. Ovaj od 140konja i 2.0 nekkao mi napucan previse ( vidim da ima svakojake OSETLJIVE stvari na nase DIVNO podnevlje ;)
btw, sto na 2009-10 za 1.9 105KS stoji oznaka BlueMotion? TO je oznaka za?
i sta kod tog 1.9 105KS treba DOBRO pratiti na kojim km (cisto me zanimma buducnost mog novcanika na relaciji od80~100tkdo200tk koliko ce biti kod mene)
[ Zarko Silic @ 11.05.2012. 11:17 ] @
Citat: davidbgd: btw, sto na 2009-10 za 1.9 105KS stoji oznaka BlueMotion? TO je oznaka za?
Trebalo bi da je 1.6 TDI, a ne 1.9
U decembru 2008. VW je prestao u svoje modele ugradjivati 1.9 TDI motor. Bar za evropsko tziste.
BlueMotion znaci da "ne moze bolje"
Citat: i sta kod tog 1.9 105KS treba DOBRO pratiti na kojim km (cisto me zanimma buducnost mog novcanika na relaciji od80~100tkdo200tk koliko ce biti kod mene)
Nemoguce je na ovo pitanje pametno odgovoriti. Ako imas srece, osim redovnog odrzavanja nece te kostati nista ni 300.000 km, a ako nemas onda ces stalno nesto placati. Rekao sam da je kupovina polovnjaka macka u dzaku.
U svakom slucaju, za odrzavanje, VW je u ovim nasim krajevima najbolje resenje.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 11.05.2012. u 13:07 GMT+1]
[ Nocni @ 11.05.2012. 13:21 ] @
@davidbgd,
Kad ga kupis, provozas se jedan dan do Temerina kod Zarka, probije se taj DPF i uradi se softverska prepravka... usput, malo ga Žarko ošamari jedno 30 KS gore i za sve to dobiješ i neki popust. Odma na povratku kuci zaboravis na taj DPF kao da ga nikad nije ni bilo i sto ono kažu, mirna Bačka.
[ davidbgd @ 11.05.2012. 14:56 ] @
ma nije to problem (to cu i da uradim! , ako ne onda barem da dones Warsteiner pivce...)
nego jos nisam iskrilstalisao koji motor da uzmem da li 1.9 (kao sto rece zare od 105KS , sto ja mislim da je ok) ili taj neki od 2.0 ? taj od 1.6L ne bi, to je isuvise fino za serbisen pricu + nova tehologija totalno i nekako mi mlohav (pazi 1.6 u 105PS na tezinu passata karavana)? hmmm...
1.9 ili 2.0 ali klackam jos....
ili taj 1.9 TDI BlueMotion ima 2008 takav... mada mi jos nije jasno to blue-motion...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|