[ profa m @ 07.04.2010. 01:57 ] @
| ovako ja sam iz makedonije pozz svima. imam peglu 650 89godiste.muci me grijanje? kad predjem preko 15tak km osetim da grije,pod malim gasom sijalica za ulje zmiga a kad dodam gas prestaje. molim za savet izvinite za losem srpski poz |
[ Markoxxx @ 08.04.2010. 00:59 ] @
to je zrelo za otvaranje motora, pravo kod mehanicara
[ goat @ 08.04.2010. 07:14 ] @
proveri:
1. stanje termostata (da li otvrara posle 15 km kada se već motor pregreje)... ima li ga uopšte? ako otvori koliko "duva" turbina-ventilator za prinudno hlađenje
2. zategnutost remena
3. stanje creva na usisu turbine (mora biti neoštećeno i dobro pričvršćeno)
4. paljenje .. jel' dobro naštelovan (statički) ugao predpaljenja (ranije paljenje prouzokuje pregrevanje)?
5. stanje razvodnika paljenja ,odnosno tegova i opruga u razvodniku koji ne smeju da klimaju-imaju dosta lufta
6. stanje karburatora (bogata smeša može da prouzrokuje, pogotovo kod paljenja sa bobinom sa dva izlaza)
7. veza radnog kola ventilatora-turbine sa osovinom (malo komplikovanija operacija)....
http://www.elitemadzone.org/t306119-24#2569467
[Ovu poruku je menjao goat dana 08.04.2010. u 08:26 GMT+1]
[ profa m @ 08.04.2010. 21:22 ] @
ovako druze goat,termostat imam i radi,a nisam primetio kolko duva,ali sigurno duva posto sam rasturio lima oko motora i oprao motor da hladzenje bolje funkcionise.i remen je dobro zategnut,kad sam sklopio motor crevo je bilo pocepano i nisam ga stavio ok to mora da stavim.nisam imao ni gumice na svecice i ono sam uradio. vajda karburator mi ne radi dobro posto sam vidio luftu na leptiru+ trosi 9 do 10 gradsku+auspuh crn je mnogo+svecica mi je mnogo crna i to.e i tako ne mogu da nastelovam palenje sve pozz
[ goat @ 09.04.2010. 08:58 ] @
zbog lufta u leptiru ne možeš dobro naštelovati ler gas (takođe važi i za luft između osovinice leptira i kućišta karburatora... tada potrošnja ode za 1-1.5l na gore...
..nivo goriva u karburatoru (visinu plovka - položaj zatvaranja igličastog ventila) i stanje igličastog ventila treba proveriti... takođe oznaku na glavnoj dizni (1.15 treba biti)... to su osnovni krivci za nepotrebno prebogatu smešu...
mehanizam tegova u razvodniku služi za korekciju ugla predpaljenja tokom rada motora u različitim opsezima obrtaja... desi se da se mehanizam "rasklima" pa ugao predpaljenja u radu postaje veći nego što treba... dolazi do gubitka snage, detonacionog sagorevanja (kliktanja) i pregrevanja..
ps. na kratkim relacijama (do 3-4km, gradska vožnja obično) ne može ispod 7L/100km... namoj da se zavaravaš sa 5-5.5L/100km .... jeste mala radna zapremina ali je motor parvi muzejski eksponat
[ vladd @ 09.04.2010. 10:07 ] @
Moze i potrosnja od 4,5l/100 km, ali SVI elementi peglice treba da su u top stanju, i motor i menjac i trap i gume i kocnice, otvoren put i ne preko 80km-h..
Poz
[ profa m @ 11.04.2010. 16:32 ] @
jel ima neki kit da reparisam karburator ili neka alternativa za leptir. a kako ide stelovanje na predpalenja
pozz
[ goat @ 11.04.2010. 21:13 ] @
teško da možeš tako reparirati karburator kako si zamislio... osim ako si spretan kao umetnik vajar ... ima tu sitnih rupica za ler gas a i nije sigurno prilepljivati nešto na tom mestu (vibracije, toplora i usis motora)... leptir se menja
predpaljenje se šteluje:
1. dovedi reper na remenici na reper na deklu motora (to je položaj na 10 stepeni pre GMT)
2. popsti razvodnik tako da možeš da ga lagano zakrećeš
3. zakreneš ga toliko da na platinskim dugmadima zapucketa varnica (kontakt brava mora biti na ON, i skinuti visokonaponski kablovi sa bobine)
4 pritegni razvodnik, vrati kapu i razvodnu ruku ako je ima, poveži VN kablove i vozi
i naravno zazor platina treba predhodno naštelovati na potrebnih 0.5mm u otvorenom položaju
jednostavno je
[ profa m @ 12.04.2010. 18:56 ] @
znaci da se mora menjati ceo leptir, a jel on ide sa manzetnama (gumicama). a jel ima takav kit sa diznama? koliko treba da je glavna dizna a koliko ler dizna? otvori na webwr 28 imb videces pozz
[ goat @ 12.04.2010. 23:46 ] @
treba ga zameniti ako je oštećen sa strana ... manžetne-zaptivke osovinice (poliuretanske) se teško nalaze (bar ih ja nisam mogao pronaći) ... dizne se mogu posebno kupiti (komplet... oko 5-6EUR)
[ profa m @ 13.04.2010. 21:11 ] @
jesi li vidio reparisanje webwra 28 imb na netu. leptir mora novi sa manzetnama posto zadnji je nitovan. pito sam te za velicine posto moji su :ona velika do sauha 0-105 valjda posto nisam mogo da procitam, ona kod plovaka 1.15 valjda,ler dizna 50 i jos jedna nista nisam mogo da procitam. ono reparisanje na netu imaju druge oznake ili velicine mislim. zato ne znam koje su validnije. ako imas sigurne podatke molimte pisimi velicine dizne. izvini jos jednom na moj slabi srpski:)))) pozz
p.s. jos nesto dali moram da menjam sve dizne? i nisam ti pre pito muci me i palenje motora posto ako motor je ugasen vise od 45min ili sata moram obavezno sa sauhom, inace nece da upali??????
[ goat @ 13.04.2010. 23:27 ] @
Citat: profa m:
p.s. jos nesto dali moram da menjam sve dizne? i nisam ti pre pito muci me i palenje motora posto ako motor je ugasen vise od 45min ili sata moram obavezno sa sauhom, inace nece da upali??????
to je svojstveno peglici i nemoj da te čudi.... moja hoće ponekad da upali iz dva okreta tokom dana i bez sauga ali zato troši kao mali sportski tenkić! ..... peglica kao i lada "šifonjerka" ni na +20 neće bez sauga da upali
bitan ti je igličast ventil koji zatvara plovak i veličina glavne dizne - ona u dnu čaše gde se smešta plovak... njena oznaka je 1.15 .... možeš staviti i 1.10 ali onda teško prima gas i troma je (nenormalno)... takođe 1.20 je nepotrebno velika.... diznu od ler gasa nema potrebe da menjaš jer se ona u eksploataciji veoma malo koristi u odnosu na glavnu... od sauga takođe nije potrebno menjati... ler gas i saug su režimi u kojima motor zanemarivo kratko radi u odnosu na ukupno vreme eksploatacije... kod sauga je bitno da klip dobro dihtuje
PS. imao sam negde u nekom manualu ali sam nedavno malo sređivao "hd" pa sam zagubio... pogledaću pa ću javiti
i...ne brini za jezik... ja sam osnovnu školu završio u Jugoslaviji
[ profa m @ 15.04.2010. 21:30 ] @
znaci i ti vozis peglu. kako ti je potrosnja? nisam primetio ali ako je mehanizam palenja raskliman kako da popravim. znaci ja moram samo da menjam leptir. jel ima kod vas leptir posto ovde nema,ne znam u skoplju trazim nekog da kupim, a i cene su skupe. pozz
[ goat @ 15.04.2010. 23:17 ] @
ako je raskliman zameni ga novim.... .... nije skup (max 20E) samo treba imati sreće kao što sam ja imao pa sam mogao i da se cenkam jer je stajao prodavcu na rafu čitavu večnost ....
potrošnja na dužim relacijama 5-6 l/100km... na kratkim relacijama (do 2-3km) dobrih 8-8.5l/100km... nađi bilo koji leptir za fi28mm i napasuj ga.... a ako si "lud" (strpliv) kao po neki (da ne kažem ja.. ) možeš i neki da preradiš - prepraviš....
ps
i vozim je samo kada sam extra raspoložen... ....
[ vladd @ 16.04.2010. 08:37 ] @
Citat: goat:
ps
i vozim je samo kada sam extra raspoložen... ....
Ali je zato popravljac i cackas, kada god si neraspolozen
Poz
[ profa m @ 16.04.2010. 19:02 ] @
danas sam cistio razvodnika, opruge sa tegovima su mi malo sumljive ali ok, sastavio i nikako da zapali!!!! ) ono sa reperima na lancaniku i motora povtorio sam 10 puta i nista. a onda sam se setio i zapalio svecice. kresnula je od prve hehehe. sad sam cito od prve strane razgovore medju vama. znaci ostalo mi je da stavim crevo sa turbine leptir i??????
hocu da kazem da za lanski 1vi maj bio sam u stipu to je 200 km od kiceva stao sam samo 2 puta da se protegnem. potrosnja je bila oko 5.9,ali tada mi je bio crko merac ulja. i nisam znao da grije pegla a sada znam. po vasim pretpostavkama moze se resiti problam??????? pegla ide do 120 i preko... hocu da promenim lagere pozadi ali cu da stavim rukavce od fice nov tip i drzace lagere i onda ide stojadinski. ako zna vladd neka mi salje fabricke dizne karburatora pozzzzz do site )
[ profa m @ 18.04.2010. 16:17 ] @
hocu i da pitam dali je dobro sto sam stavio 10 40 ulje
[ profa m @ 27.04.2010. 12:06 ] @
alo ljudi zasto niko ne komunicira samnom u vezi sa 126 peglom
[ vladd @ 27.04.2010. 17:50 ] @
Komuniciramo, ali i ti treba da se potrudis, recimo da procitas one silne stran o peglici sto smo napicali, dali linkove za skidanje uputstva, dali savete za popravke..to su sve NASI ZAJEDNICKi postovi, ne moramo da se valjda ponavljamo u TVOJOJ temi
Odlicno je ulje koje si izabrao, peglica je starovremska masina, a savremena ulja su daleko boljeg kvaliteta nego ona iz vremena nastanka peglicinog motora..
Poz
[ RIM @ 30.04.2010. 21:48 ] @
Zasto ne komuniciramo vezano za ovu temu?
Zato sto najveci deo prisutnih nema pojma sta je to 126P,odnosno "pegla"!
Vozio sam nekada poodavno i ja "peglicu" i sa njom imao probleme koje imas i ti sa svojom. Na putovanju duzine 20km, morao sam bar po 4 puta da pravim zastoj od 15-ak minuta ne bi li ohladio pregrejani motor. Na put nisam polazio bez komplet alata i gomilom rezervnih delova! I na kraju, posle gomile "generalki" sam je prodao budzasto.
[ goat @ 01.05.2010. 09:25 ] @
Citat: RIM: Zasto ne komuniciramo vezano za ovu temu?
Zato sto najveci deo prisutnih nema pojma sta je to 126P,odnosno "pegla"!
Vozio sam nekada poodavno i ja "peglicu" i sa njom imao probleme koje imas i ti sa svojom. Na putovanju duzine 20km, morao sam bar po 4 puta da pravim zastoj od 15-ak minuta ne bi li ohladio pregrejani motor. Na put nisam polazio bez komplet alata i gomilom rezervnih delova! I na kraju, posle gomile "generalki" sam je prodao budzasto.
ne mora da ima gomila prisutnih koji treba da znaju šta je "pegla".. ... onda ne bi bilo potrebe pitati na forumu... ima par njih ovde koji je dobro poznaju, ali ima i tema čiji je predmet dotična "paklena" mašina i gde su "pretrešeni svi problemi".. samo treba pažljivo izčitati....
to što si je popravljao na svakih 15min vožnje si sam kriv (ili tvoj majstor) - upošte tvoj odnos prema njoj....
.... drugo.. uslovi u saobraćaju su se malo promenili, a peglica nije mašina koja može da juri brzimnama po regionalnim putevima i autoputu kojima ide većina vozila danas... ipak je to "skuter" sa 4 točkića kojeg moraš nonstop osluškivati u vožnji i udešavati mu gas da ne bi kojim slučajem kolabirao ...
[ vladd @ 01.05.2010. 10:17 ] @
Sa 126 sam obisao celu staru Yugu. Kolega je vise puta isao do Grcke, u cugu...na "svakih 20 km" sam morao jedino da odmaram usi...tek kada je vec bila matora.
Sa jedne strane, koncepcija motora je solidno trajna(srazmerno vremenima nastanka), ali srazmerno vremenu, kolicini(ili bolje receno nepostojanju) informacija za odrzavanje i popravku, obicaj tadasnjih majstora da se samoproglase za eksperte specijalizovane za""xx"" vozilo...dobro(cudo) je da su izdrzale do danasnjih dana...
Delovi moraju da se kupuju, popravke treba ozbiljno uraditi, nema potrebe za fuserajem i krpljenjem, dostupne su informacije, kvalitetni alati, pribori, delovi, maze, paste i maziva, detaljna uputstva...
Uz postovanje detalja okruzenja, i dobru volju da se temeljno odradi posao, srazmero savremenom ambijentu..garantovano pegla moze da predje 5000km u cugu..bez problema...
Poz
[ profa m @ 12.09.2010. 17:18 ] @
des te ljudi pokvario mi se kom. pa nisam mogo da komuniciram)))))))
jel mogu joss da komuniciram svama pozzzz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|