|
[ Nebojsaaa @ 09.04.2010. 14:23 ] @
| 1. da li grejanje kabine ima veze sa antifrizom? nije mi radilo grejanje dok nisam sipao antifriz i ako je sad toplije vreme....
2. koju funkciju ima mali srafcic na hladnjaku koji lici na leptir sraf...i nalazi se u gornjem levom uglu hladnjaka? mislio sam da je za ispustanje vode...ali kad sam ga odvrnuo nije nista iscurelo...
3.da li amortizeri mogu da se pune necim...ili moraju da se manjaju? ustvari ja i ne znam da li mi ne valjaju amortizeri ili nesto drugo...posto kad mi npr upadne jedna strana auta u rupu on sve lepo amortizuje....ali kad naletim na rupice sa svih strana...ne moraju da budu duboke uopste...pocinje da mi lupka sa svih strana... |
[ Java Beograd @ 09.04.2010. 15:10 ] @
1. Nema
2. Ne znam. Naćiće se neko ko zna. Ili kad bi okačio sliku, možda bih provalio. Bilo kako bilo, ako je šraf na gornjem delu hladnjaka, kako očekuješ da tu iscuri tešnost ? U Puntu tečnost curi na dole.
3. Amortizere možeš da proveriš "ručnom metodom" na sledeći način: kod svakog točka posebno, pritisneš auto iz sve snage na dole. Ako je amortizer loš auto će da se ljulja nekoliko puta gore - dole. Ako je amortizer dobar, auto se vrati u početno stanje, i eventualno, samo još malo spusti. Dakle, da pojasnim: amortizer služi da utihne ljuljanje koje omogućava opruga (ili gibanj). Punjenje amortizera je aktivnost iz prošlog veka. Danas se menjaju. Bilo kako bilo, ako naletiš na rupe sa svih strana, logično je da i lupa na sve strane, zar ne ?
Pošto vidim da si laik evo samo par saveta: redovno sam kontroliši nivo ulja, i kontroliši povremeno pritisak u gumama. Sipaj gorivo - i vozi !
[ vidan kv @ 09.04.2010. 22:37 ] @
Kako to misliš da antifriz nema veze sa grejanjem?A čemu onda služi mali hladnjak?.....šraf na hladnjaku(u obliku leptira) služi za odzračivanje sistema za hlađenje motora(i grejanja kabine)......što se lupkanja tiče prekontroliši kompletan prednji trap.......pozzzz!
[ etjen @ 09.04.2010. 23:44 ] @
1.
Ima veze sa grejanjem ukoliko u tvom slučaju nije bilo dovoljno rashladne tečnosti u sistemu pa kad si sipao koliko treba dobio si i grejanje (jer je hladnjak za kabinu na uglavnom najvišoj tački sistema pa on prvi ''primeti'' nedostatak vode/tečnosti)
2.
Taj sraf je verovatno za ozračivanje sistema, tj. ispuštanje vazduha iz sistema. Kad menjaš tečnost, to odvrneš i i sipaš vodu dok ne krene da izlazi voda na taj šraf (dok motor radi)
3.
Prekontroliši trap, može da bude letva volana, kugle, ili i amortizeri. Ne isplati se punjenje amortizera, bolje i polovne da uzmeš nego da puniš.
[ Nebojsaaa @ 10.04.2010. 09:36 ] @
Citat: etjen: 1.
Ima veze sa grejanjem ukoliko u tvom slučaju nije bilo dovoljno rashladne tečnosti u sistemu pa kad si sipao koliko treba dobio si i grejanje (jer je hladnjak za kabinu na uglavnom najvišoj tački sistema pa on prvi ''primeti'' nedostatak vode/tečnosti)
2.
Taj sraf je verovatno za ozračivanje sistema, tj. ispuštanje vazduha iz sistema. Kad menjaš tečnost, to odvrneš i i sipaš vodu dok ne krene da izlazi voda na taj šraf (dok motor radi)
3.
Prekontroliši trap, može da bude letva volana, kugle, ili i amortizeri. Ne isplati se punjenje amortizera, bolje i polovne da uzmeš nego da puniš.
2.aha ok , sad mi je malo jasnije....ja sam taj sraf odvrtao dok motor ne radi...i sipao vodu...tako da nista nije curelo napolje....a pretopstavio sam da ima veze sa tim....
jel ne mogu nesto da poremetim u sistemu ako to sam cackam?
3. to mi se uglavnom desava na zadnjem delu.......pretpostavljam da su one soljice...ili casice...kako se vec zovu....
[ etjen @ 10.04.2010. 13:42 ] @
2.
u principu ne možeš. Uzmi upali auto, uključi grejanje, pusti neka se zagreje da se uključi jednom, dva puta ventilator hladnjaka i onda odvrni taj sraf, ako izlazi voda(voda treba da izlazi bez prekida, tj. bez vazdušnih mehura), sistem je pun, ako ne, pusti da izađe sav vazduh i dodaj vodu u hladnjak. Inače, sve vreme drži otvoren čep tamo gde sipaš vodu(ne znam kako tačno izgleda kod Punta, pretpostavljam da on ima kao neku cevku pored hladnjaka, gde se sipa voda/tečnost.
Ovaj postupak je generalno isti za gomilu vozila kad se menja tečnost, ali ipak ne znam kako to tačno izgleda na Puntu, pa me nemoj uzeti 100% za pravo, sačekaj još neki odgovor.
3.
ne znam, ali sta god da je nazad ne mož' biti mnogo skupo
inače, možeš napraviti veliku štetu na kolima (može doći do pregrevanja) ukoliko ti ostane vazdušnih čepova u sistemu!
[ Nebojsaaa @ 11.04.2010. 01:02 ] @
Citat: etjen: 2.
u principu ne možeš. Uzmi upali auto, uključi grejanje, pusti neka se zagreje da se uključi jednom, dva puta ventilator hladnjaka i onda odvrni taj sraf, ako izlazi voda(voda treba da izlazi bez prekida, tj. bez vazdušnih mehura), sistem je pun, ako ne, pusti da izađe sav vazduh i dodaj vodu u hladnjak. Inače, sve vreme drži otvoren čep tamo gde sipaš vodu(ne znam kako tačno izgleda kod Punta, pretpostavljam da on ima kao neku cevku pored hladnjaka, gde se sipa voda/tečnost.
Ovaj postupak je generalno isti za gomilu vozila kad se menja tečnost, ali ipak ne znam kako to tačno izgleda na Puntu, pa me nemoj uzeti 100% za pravo, sačekaj još neki odgovor.
3.
ne znam, ali sta god da je nazad ne mož' biti mnogo skupo :)
inače, možeš napraviti veliku štetu na kolima (može doći do pregrevanja) ukoliko ti ostane vazdušnih čepova u sistemu!
2. ok i jos jedno pitanje....imam plasticnu posudu pored hladnjaka u koju se sipa voda...to je ona klasicna koju ima svaki auto...e sad...jel si mislio tu da dosipam vodu ili neki poseban deo ima za to...?
[ Nocni @ 11.04.2010. 01:38 ] @
Ne diraj te šarafe za ozračivanje jer ih imaš još 2 koji su na crijevima prema požarnom zidu i samo ćeš napraviti problem ako se ne ozrači sistem, nećeš imati grijanje, stvoriće se toliki pritisak da će izbacivati antifriz na čepu a i podatak o temperaturi neće biti tačan pa se može desiti da ne uključi ventilator, da pravi probleme u radu plinske instalacije i slično...
Koji su tvoji razlozi zbog kojih to diraš sam a predstave nemaš kako taj sistem radi... Ako nisi imao grijanje pa si sam dolio antifriz i tada dobio grijanje, onda moraš otići kod majstora da pregleda sistem i da ga pravilno ozrači...
[ etjen @ 11.04.2010. 11:22 ] @
da, tu dosipaš vodu.
Ali, Nocni je u pravu, imaš verovatno još par šrafova za ozračivanje koje treba znati gde se nalaze. Važno je da ti ne ostane vazduha u sistemu, možeš da napraviš veliku štetu (pokazivač temp.-ako ga imaš ti neće pokazivati prave vrednosti zbog vazd. čepova).
Otiđi do majstora ili makar neka ti pomogne neko ko je to nekad radio.
[ Nebojsaaa @ 11.04.2010. 17:19 ] @
jel se to placa ili moze da prodje u onaj fazon....jel mozete da mi pogledate tecnost...."moze"....ok....jel treba nesto da se plati...."ma jok"... :)
[ Java Beograd @ 11.04.2010. 18:51 ] @
Napraviste od komarca magarca !
Nebojša, sve šta treba to je da paziš da u onoj plastičnoj posudi pored hladnjaka uvek bude rashladna tečnost do propisane crte. Proveravaj kada je auto na ravnom, a motor hladan. Santimetar - dva u nivou ispod ili iznad crte ne znaći ništa. U početku proveravaj češće, recimo svakog vikenda. Ako vidiš da rashladna tečnost ne menja nivo, to znači da je sa rashladnim sistemom sve OK. Onda je dovoljna vizuelna kontrola jednom u 6 meseci.
Ako vidiš da nivo opada, dolivaj, ali ne vodu, već opet antifriz (rastvroreni, ne koncentrisani). Ako nivo i nakon nekoliko dolivanja i dalje opada, tj. uvek nedostaje određena količina onda imaš dve solucije:
1. Kod majstora da nađe gde curi i popravi
2. Da redovno dolivaš onoliko koliko nedostaje.
Odaberi šta ti je jeftinije
Ako je gubitak rashladne tečnosti mali, realno se može očekivati da se rupa vremenom zapuši od kamnca, masti, prljavštine.
[ Nebojsaaa @ 11.04.2010. 21:42 ] @
pa desilo mi se da mi je prosli put posle otvaranja tog leptir srafa...nivo vode opao...pa sam dosuo opet vodu...e sad cu sledeci put videti sta se desava...
[ barcode @ 12.04.2010. 10:05 ] @
Evo ti link, ovde ces naci sve sto te interesuje:
Fiat Forum
[ Nebojsaaa @ 12.04.2010. 12:29 ] @
e bilo bi super kad bi mi dao link na srpskom posto ne znam dobro engleski :))
ma salim se nema veze...
posto sam ja trvdoglav ,ipak sam danas cackao po kolima kao sto ste mi rekli....upalio sam auto....sipao vodu....i cekao da krene voda da curi iz leptir srafa....ali ...to se nije desilo ubrzo...vec tek posle sipane litar vode....i sad mi je sve ok...auto greje kao lud....
i nadam se da nista necu zeznuti...posto ostale leptir srafove nisam nasao...
poz
[ barcode @ 12.04.2010. 22:11 ] @
:) Gledaj jos pred zimu da ti proradi i klima
[ komosarz @ 13.04.2010. 19:57 ] @
Ako si vec odzracio sistem ok,ali ako budes imao problema evo uputa:
1.otvoris grijanje
2.iza singlpointa(karburatora za neuke) nalazi se crno crijevo i na njemu je plasticni saraf koji odvrnes i skines
3.polako sipas rashladnu tecnost i kad ona pocne da izlazi na rupicu gdje je bio pomenuti saraf to je to
4.zavrnes sarafcic i dospes tecnost do oznake max
Motor mora da bude ugasen prilikom odzracivanja
[ Markoxxx @ 14.04.2010. 13:57 ] @
jesi li dolivao vodu pre tog litra? litar tecnosti nije malo
[ Nebojsaaa @ 14.04.2010. 18:19 ] @
Citat: Markoxxx: jesi li dolivao vodu pre tog litra? litar tecnosti nije malo
jesam....pola litre antifriza....ali to sam uradio odmah cim sam primetio da mi ne radi grejanje...i onda je proradilo....
ali posto sam pre zime bio kod majtora da mi sipa antifriz...on mi je merio sa onim za merenje...i rekao je da je ok tecnost za zimu...i da je spremna za minus...ali mi je rekao da kupim ipak litar antifriza da mi on sipa da ne bih ostao bez grejanja...i tako sam uradio i sve je biolo ok celu zimu...ali eto zavrsila se zima...i ostao sam bez grejanja...pa sam sipao te pomenute pola litre pre par dana....i malo odvrnuo taj leptir ali dok auto nije radio....ali sam video da ne ide voda....i zato sam vas potao sta to znaci...jer sam se setio da kad mi je mastor pre zime to sipao da jecurela voda odatle....
i tako....
kad ste mi dali sugestije sta da radim ...ja sam to i uradio....ali mi je stao ceo litar antifriza... i evo sad je vec 2 dana sve ok...ne pada mi nivo tecnosti i auto greje kao lud....
a sipao sam tako sto sam upalio auto...pa onda malo dodao....pa gledao kako se nivo smanjuje posle minut...pa opet dolivao...pa cekao opet minut...pa opet dolivao...a naravno...sraf sam drzao osrafljen kao sto ste mi rekli....i tako sam sipao ceo litar...dok voda nije potekla...i kao sto rekoh sve je ok sad....
hvala vam puno...valjda ce biti sve u redu...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|