[ vlada131 @ 10.04.2010. 15:08 ] @
http://www.b92.net/info/vesti/..._category=78&nav_id=423460

Citat:
Poginuo Leh Kačinjski
10. april 2010. | 10:00 -> 12:30 | Izvor: B92, Tanjug Varšava,Moskva -- Poljski predsednik Leh kačinjski, njegova supruga, nekoliko visokih zvaničnika vlade i još najmanje 80 putnika poginulo je u avionskoj nesreći na zapadu Rusije.

Prvi rezultati istrage ukazuju da je uzrok neseće greška pilota pri sletanju. Inače, poljska delegacija krenula je na komemoraciju povodom 70-godišnjice masakra u Katinjskoj šumi, kada su sovjetske trupe ubile nekoliko hiljada Poljaka.

Poljski Predsednički avion udario je u drveće dok se pri gustoj magli, približavao aerodromu u ruskom gradu Smolensku.

Letelica se posle pada bukvalno raspala.

"Kontrola leta predložila je da se avion prizemlji na aerodrom u Minsku, ali je posada prema sopstvenoj odluci pokušala da se spusti u Smolensku. Promašili su psitu i avion je srušio u obližnju šumu", objasnio je sekretar guvernera Smolenska Andrej Jevsenkov.

Svi putnici i članovi posade su poginuli, a među žrtvama su poljski predsednik Leh Kačinjski, njegova supruga Marija, guverner Centralne banke Poljske Slavomir Skšipek, načelnik Generalštaba poljske vojske Franćišek Gagor, zamenik šefa diplomatije Andžej Kremer i drugi visoki funkcioneri te zemlje.

U avionu su bili i članovi porodica Poljaka ubijenih u Katinskoj šumi za vreme drugog svetskog rata.

"U ovom trenutku ne možemo da sagledamo razmere tragedije koja nas je zadesila i šta ona znači za našu budućnost. Ovako nešto se Poljskoj do sada nikada nije dogodilo", kaže portparol minist spoljnih poslova Pjotr Paškovski.

Tačan broj poginulih nije poznat jer su stizale različite informacije o broju putnika. Rusko ministarstvo za vanredne situacije saopštilo je da je u avionu bilo 96-oro ljudi, dok su poljski zvaničnici izjavili da je na spisku putnika bilo 89 osoba od kojih se jedan putnik nije ukrcao, ali nisu naveli broj članova posade.

Predsednik je leteo u avionu sovjetske proizvodnje, "Tupoljevu 154“, koji je star 20 godina. Agencije podsećaju da je bilo zahteva da se letelice zamene novim, ali da to nije urađeno.

Prema podacima mreže za bezbednost avio saobraćaja, u poslednjih pet godina „Tupoljevi 154“ imali su čak 6 sličnih nezgoda.

Nacija je u šoku zbog tragedije. Od ranih jutarnjih sati Poljaci polažu cveće ispred predsedničke palate u Varšavi. Zastave su spuštene na pola koplja.

Saučešća Poljskoj uputili su svi svetski lideri.

Ruski predsednik Dmitrij Medvedev je obavestio poljskog premijera da je naredio sprovođenje potpune i temeljne istrage o uzrocima nesreće.

"To je užasna tragedija i upućujemo najdublje saučešće narodu Poljske", saopšteno je iz Vašingtona.


Poljska vlada najavljuje prevremene izbore


U Poljskoj će biti održani prevremeni predsednički izbori zbog pogibije predsednika Leha Kačinjskog , a u međuvremenu će dužnost predsednika obavljati predsednik donjeg doma parlamenta Bronislav Komorovski, izjavio je danas portparol vlade Pavel Gras.

"U skladu sa ustavom, održaćemo prevremene predsedničke izbore", rekao je Gras Rojtersu.

"Za sada, predsednik donjeg doma parlamenta Bronislav Komorovski automatski postaje vršilac dužnosti predsednika", dodao je on.

Predsednik Sejma ima 14 dana da objavi datum prevremenih predsedničkih izbora koji moraju da se održe u roku od 60 dana od objavljivanja odluke o raspisivanju.

Redovni izbori za šefa države koga Poljaci biraju direktno bili su planirani za jesen, a Leh Kačinjski je samo dan uoči pogibije najavio da će se ponovo kandidovati.

Stručnjaci su naveli da, prema poljskom ustavu, datum izbora mora biti utvrđen u roku od dve sedmice i da izbori moraju biti održani u roku od dva meseca od odluke o sazivanju izbora.

Biografija Leha Kačinjskog

Leh Kačinjski bio je predsednik Poljske proteklih pet godina. Široj evropskoj javnosti postao je poznat kada je sa bratom blizancem Jaroslavom Kačinjskim osnovao konzervativnu stranku Pravo i pravda.

Pored toga, Kačinjski je protekle godine često pominjan i zbog ratifikovanja Lisabonskog sporazuma, novog evropskog ustava. On nije želeo da potpiše taj dokument, sve dok Poljska nije dobila garancije da zbog primene sporazuma neće morati da menja svoje porodične i običajne zakone.

Leh Kačinjski rođen je 18. juna 1949. Njegov otac Rejmund bio je inženjer, a majka Jadviga filolog. Kačinjski se za politiku zainteresovao kao student prava na Univerzitetu u Varšavi krajem šezdesetih godina.

Otvoreno se protivio komunističkom režimu i postao aktivista Komiteta za odbranu prava radnika i Nezavisnog sindikata.

Godine 1980. pridružuje se sindikatu Solidarnost koji je predvodio Leh Valensa. Deceniju kasnije, nakon pada komunističkog režima i Valensinog stupanja na vlast, postaje važan politički igrač i član parlamenta.

Ipak, zbog suprotnih stavova o pojedinim pitanjima Valensa i Kačinjski okončali su saradnju 1992.

U vladi premijera Ježija Buzeka bio je ministar pravde. Godine 2001. zajedno s bratom blizancem Jaroslavom osniva konzervativnu stranku Pravo i pravda i na njenom čelu ostaje do 2003.

Njihov program koji se zasniva na desničarskoj političkoj orijentaciji i religioznim vrednostima brzo je prihvaćen medju seoskim stanovništvom i zagovornicima očuvanja tradicije.

Za gradonačelnika Varšave izabran je 2002. Kruna njegove političke karijere bio je trijumf na izborima za predsednika Poljske 2005.

Mediji prenose i da su braća Kačinjski bila predodređena da postanu istaknute ličnosti-već kao 12-godišnjaci postali su zvezde glumeći u flimu "Dečaci koji su ukrali mesec“.

Srpskoj javnosti Kačinjski je poznat i kao dosledan protivnik nezavisnosti Kosova. Izrekao je oštre kritike na račun poljske vlade koja ima drukčiji stav o tom pitanju.

Kačinjski je bio oženjen Marijom s kojom ima ćerku.


Kakva tragedija! Užas!!!
[ anon115774 @ 10.04.2010. 15:28 ] @
Zar ozbiljne drzave nemaju neki security protokol po kom ne moze toliko bitnih ljudi da se vozi istim avionom? Samo im je jos i premijer falio...
[ Ivan Dimkovic @ 10.04.2010. 15:51 ] @
Citat:

"Kontrola leta predložila je da se avion prizemlji na aerodrom u Minsku, ali je posada prema sopstvenoj odluci pokušala da se spusti u Smolensku. Promašili su psitu i avion je srušio u obližnju šumu", objasnio je sekretar guvernera Smolenska Andrej Jevsenkov.


...
[ Slobodan Miskovic @ 10.04.2010. 15:57 ] @
Tipicno za poljake...
[ Ivan Dimkovic @ 10.04.2010. 15:59 ] @
Pretpostavljam da je poljski pilot posto je saslusao savet rekao kopilotu "Ma za*ebi glupe Ruse, sad ces da vidis kakav sam ja baja... mogu i vezanih ociju da ga spustim..."
[ Izvoljski @ 10.04.2010. 16:00 ] @
Mislim da predsednika treba odlikovati sada, kada vec nije pre, posle smrti jer je on bio protivnik priznanja tzv. neodrzive drzave kosovo. Slava Lehu !

Poljaci ne idite vise u YBN Katyn.


[ cozmo_im @ 10.04.2010. 16:10 ] @
U pitanju je avion drzave Poljske (nikakav civilni avion sa civilnom namenom), namenjem prevozu predsednika i drzavnika Poljske. U pitanju je TU-154 isporucen pre 20 godina, u odlicnom je stanju. 001 je u pitanju (002 je na remontu trenutno). Ti avioni se besprekorno odrzavaju i bezbednosne procedure se postuju rigorozno. Inace, Poljski drzavni vrh svugde ide tim avionima. Ne znam kakva je posada, pretpostavljam civilna i obucena u skladu sa svim ICAO propisima. Sigurno nece neka posada sa malo naleta voziti drzavni vrh.

Nazalost, ne moze se znati da li je u pitanju odluka drzavnog vrha da se sleti tamo da ne bi bilo kasnjenja na ceremoniju. U nekim drzavama, predsednici imaju tu vrstu odlucivanja a ne piloti (setimo se Dzemala Bijedica koji je poginuo u udesu Learjeta - pilot, iako iskusan, pokusavao je 100 puta prilaz u losim uslovima jer su "morali da slete po svaku cenu").

Po pravilu PIC (Pilot in command, kapetan) bi trebao da odluci da li ce sleteti u takvim uslovima ili ici na alternaciju. Kontrola letenja im je to, u skladu s propisima, i savetovala.

Srusili su se bukvalno par stotina metara (par sekundi leta) od praga piste!

Neuspeo izvedn prilaz po losoj vidljivosti (iz 4. puta), pretpostavljam da je greska posade u pitanju, jer je vidljivost bila ispod 500m sto onemogucava bilo kakvo sletanje na aerodrom u Smolensku (nema CAT III)!

Saobotaza nije, mislim da je fatalna greska posade, na zalost. Tragicno i veliki gubitak za Poljsku.

Inace, da ne krene pljuvanje po ruskoj tehnologiji, TU-154 je izuzetno dobar i pouzdan avion ako se odrzava u skladu sa propisima, vecina udesa tih aviona je bila kod nekih SLB ruskih kompanija zbog gresaka posade.
[ Ivan Dimkovic @ 10.04.2010. 16:15 ] @
Citat:
cozmo_im
Nazalost, ne moze se znati da li je u pitanju odluka drzavnog vrha da se sleti tamo da ne bi bilo kasnjenja na ceremoniju.


Za ovo ipak treba sacekati da se lociraju i ispitaju CDR/FDR a-ka "crne kutije".
[ cozmo_im @ 10.04.2010. 16:17 ] @
Vec su ih nasli. Trake sa tornja su vec preslusane, vise puta je ponovljeno da idu na alternaciju Minsk - Moskva ali je kapetan odbio.

Videcemo dalje.
[ cozmo_im @ 10.04.2010. 16:32 ] @
Jedna informacija: u pitanju su vojni piloti a jedan je zavrsio na vojnom sudu jer je 2008. odbio da sleti u Tbilisi zbog loseg vremena (isti ovaj avion koji je i tad vozio Kacinskog). Doduse, taj pilot (nije ovaj koji je leteo sad) je oslobodjen svih optuzbi ali cisto da se zna da postoji uticaj na posadu.

Iako je kapetan onaj cija je rec poslednja, ipak su ovo vojne posade.
[ Ivan Dimkovic @ 10.04.2010. 16:39 ] @
Ako se ispostavi da je predsednik uticao na pilota i primorao ga da sleti - porodice poginulih bi bile sasvim u mogucnosti da traze odstetu od drzave.
[ cozmo_im @ 10.04.2010. 16:46 ] @
Tako je. Ali ne mora da znaci - istraga ce pokazati sta se desilo (tj preslusavanje CVR-a iz kokpita).

Moguce je i da je jednostavno losa procena posade - uglavnom piloti imaju zelju da ugode putnicima da stignu na vreme, da ih ne maltretiraju sa alternativnim aerodromom i slicno, i neretko su se takve nesrece desavale jer su posade srljale u lose vreme da to ispostuju.

TU-154 je opremljen ILS-om i najmodernijim FMC uredjajima (Flight Management Computer) tako da nema greske tehnike s te strane.

Nazalost Smolensk NEMA ILS opremu... jos gore za takve uslove!!!

Inace: The TU154M had 5004 hours and 1823 landings. Went through D-Check (major tear down) in Dec'09 and since had 50 landing and 124 hours. It was certified for another 25 years of service.

Auuu, ceo drzavni vrh:

Gen. Bronislaw Kwiatkowski (Commander Operations)
Gen. Andrew Blasik (Air Force Commander in Chief)
Gen. Tadeusz Buk (Commander of Land Forces)
Gen. Wojciech Potasinski (Commander of Special Forces)
Vice Admiral Andrzej Karweta (Commander in Chief of the Polish Navy)
Gen. Casimir Gilarski (Commander, Training)

plus

* Lech Kaczynski, the President of Poland
* Maria Kaczynska, the first lady
* Ryszard Kaczorowski, the last President of the Polish government-in-exile
* Jerzy Szmajdzinski, Deputy speaker of Sejm (Polish Parliament)
* Wladyslaw Stasiak, Minister of Internal Affairs and Administration
* Aleksander Szczyglo, head of the National Security Bureau
* Pawel Wypych, Secretary of State in the Office of the President of the Republic of Poland
* Mariusz Handzlik, Undersectretary of State for International Affairs
* Andrzej Kremer, Deputy Minister of Foreign Affairs
* General Franciszek Gagor, Chief of the Polish Army General Staff
* Andrzej Przewoznik, Secretary-General of Rada Ochrony Pamie;ci Walk i Me;czen'stwa
* Grzegorz Dolniak, member of the Sejm
* Przemyslaw Gosiewski, Deputy Prime Minister of Poland
* Zbigniew Wassermann, member of the Sejm
* Janusz Kochanowski, Polish Ombudsman
* Slawomir Skrzypek, President of the National Bank of Poland
* Janusz Kurtyka, Historian and president of the Institute of National Remembrance
* Bishop Tadeusz Ploski
[ Ivan Dimkovic @ 10.04.2010. 16:48 ] @
Yep, bukvalno im je ceo drzavni vrh izginuo. Prilicno velika tragedija.

Sto neko rece, jako cudno da nemaju propise da ovoliki broj visokih zvanicnika ne mogu da putuju u istom avionu.
[ Izvoljski @ 10.04.2010. 16:58 ] @
Citat:
Auuu, ceo drzavni vrh:


pa ne bih rekao bas ceo drzavni vrh. Nema (hvala Bogu) ni jednog ministra ili premijera npr. Stradalo je npr dosta ljudi iz vojske, ali vojska ima razradjen mehanizam zamene.
[ a1200 @ 10.04.2010. 17:05 ] @
Citat:
Neuspeo izvedn prilaz po losoj vidljivosti (iz 4. puta) ... vidljivost bila ispod 500m sto onemogucava bilo kakvo sletanje na aerodrom u Smolensku (nema CAT III)!

Mora da je bilo ono: ma mora da je tu, mamu mu... [prekid komunikacije]

Sta reci... da je neko hteo namerno da ih eliminishe u ovom broju i vaznosti, ne bi uspeo. Trebali su lepo da odlete na bezbedan aerodrom umesto sto su se pravili pametni.
[ KittyKat @ 10.04.2010. 17:07 ] @
Šteta....

što ovi naši ne posedaše u neki avion....
[ combuster @ 10.04.2010. 17:09 ] @
@Izvoljski

Wladyslaw Stasiak, Minister of Internal Affairs and Administration
lawomir Skrzypek, President of the National Bank of Poland
Andrzej Kremer, Deputy Minister of Foreign Affairs
Pawel Wypych, Secretary of State in the Office of the President of the Republic of Poland

Kako bre nema, evo ti ovaj prvi, MUP... Imas i zamenika ministra spoljnih poslova, drzavnog sekretara, predsednika narodne banke + svi ovi generali i admiral gore...
[ Yoba @ 10.04.2010. 17:17 ] @
>>Šteta....

što ovi naši ne posedaše u neki avion....


LOL, true true!
[ a1200 @ 10.04.2010. 17:22 ] @
Citat:
Šojgu:Putanja aviona potvrduje da je bilo odstupanja

SMOLENSK - Ruski ministar za vanredne situacije Sergej Šojgu izjavio je danas u Smolensku da putanja kojom je leteo avion, u kojem su se nalazili poljski predsednik Leh Kačinski i drugi zvaničnici, odstupala od predviđene po visini i drugim parametrima. "Na mestu gde se dogodila katastrofa pronađene su obe crne kutije. Njihova analiza je već počela, a putanja leta poljskog aviona potvrduje da je postojalo odstupanje od predviđenog i po visini i po širini i to najmanje 150 metara. Avion je potpuno uništen", rekao je ministar Šojgu koji se nalazi na licu mesta, preneo je Itar-tass.

http://vesti.krstarica.com/?ru...0&mesec=04&godina=2010
[ misk0 @ 10.04.2010. 17:31 ] @
Citat:

U avionu su bili i članovi porodica Poljaka ubijenih u Katinskoj šumi za vreme drugog svetskog rata.


Ako ovo nije 'primjer tragedije'.. ne znam sta je..
[ Milan Kragujevic @ 10.04.2010. 20:07 ] @
Pa kažu da su pilot krivi,a kako će da saznaju 'dal ga predsednik 'natero ili on sam? XD

[Ovu poruku je menjao Megatelevizija dana 10.04.2010. u 22:02 GMT+1]
[ zveljko @ 10.04.2010. 20:20 ] @
PreDsednik moze biti kriv, a za preTsednika ne znam...sve je moguce!
[ igor-ch @ 10.04.2010. 21:04 ] @
Citat:
KittyKat: Šteta....

što ovi naši ne posedaše u neki avion....


Nema niceg goreg nego kada neko zeli tudju smrt!
Stidi se!
[ KittyKat @ 10.04.2010. 21:06 ] @
Citat:
igor-ch: Nema niceg goreg nego kada neko zeli tudju smrt!
Stidi se!


Stidim se, ko kaže da se ne stidim...
Samo mi krivo što se našima nije desilo, ako je već nekome moralo... :)

[ stargatenow @ 10.04.2010. 21:12 ] @
Citat:
KittyKat: Samo mi krivo što se našima nije desilo, ako je već nekome moralo... :)


Vaistinu...
[ SStudio @ 10.04.2010. 21:23 ] @
Citat:
što ovi naši ne posedaše u neki avion....

Stidimo se sto nemamo i mi neki TU-154
[ Srđan Pavlović @ 10.04.2010. 21:27 ] @


Taman da ih covek popakuje sve u ovako nesto i posalje na jedan preko-okeanski let.
[ a1200 @ 10.04.2010. 21:49 ] @
Za njih je onaj dzinovski cepelin punjen vodonikom :)
(u toku leta obavezno organizovati rostilj - vola na raznju - sa otvorenim plamenom)
[ maliradojca @ 10.04.2010. 22:20 ] @
Valjda ce i ovi nasi(politicari, ministarstvo finansija..) da idu na pregovore sa Rusima u vezi NIS-a, pa da pilot na ruskom kaze "Dobrodosli na let xx, uzivajte u voznji Tupoljevim!".
[ SStudio @ 10.04.2010. 22:27 ] @
Citat:
Ono što poželiš drugom obično ti se i vrati...

Nek se vrati barem cu znati da ce moja deca bolje ziveti
[ Count Zero @ 10.04.2010. 22:28 ] @
^Misliš - bez tebe??!
[ ad0lf @ 10.04.2010. 22:57 ] @
Citat:
DIMKOVIC:Ako se ispostavi da je predsednik uticao na pilota i primorao ga da sleti - porodice poginulih bi bile sasvim u mogucnosti da traze odstetu od drzave.


nije potrebno da je predsednik uticao na pilota jer je avion a time i pilot bio drzavni... ovde drzava odgovara po principu objektivne odgovornosti...po tom principu odgovara svako ko koristi opasnu stvar ili vrsi neku opasnu delatnost sto voznja aviona svakako jeste... a ta odgovornost znaci da postoji pretpostavka krivice onoga ko koristi stvar ili obavlja opasnu delatnost za stetu koja je u vezi sa tom stvari ili delatnoscu...drzava bi se mogla osloboditi odgovonosti ako dokaze da je uzrok nezgode neki spoljni uticaj, tipa tresne ih meteor ili neka slicna luda situacija...

[ fanfon @ 11.04.2010. 01:40 ] @
Nisam nigde procitao da su putnici uticali na odluku pilota gde da sleti vec posada...
[ mrkii @ 11.04.2010. 07:30 ] @
Citat:
Nisam nigde procitao da su putnici uticali na odluku pilota gde da sleti vec posada...

Mislim da nema sanse da tako nesto objave i ako je istina.
[ djoka_l @ 12.04.2010. 09:21 ] @
Odličan komentar na blogu b92: http://blog.b92.net/text/14801...0i%20obezglavio%20dr%C5%BEavu/

@cozmo_im: šta ti misliš o napisanom?
[ cozmo_im @ 12.04.2010. 09:56 ] @
Ne moze se jos tacno reci uzrok nesrece. Neki navodi na blogu su OK, ali ja licno ne poznajem proceduru prilazenja i terminalnu zonu na aerodromu Smolensk-North.

Rusi na vojnim aerodromima imaju svoj pandan ILS i VOR TACAN sistemu (VOR/RSBN - Radio Engineering System of Short-Range Navigation), ne znam da li ga je bilo na tom aerodromu, ali i da ga je bilo, nemoguce ga je bilo koristiti posto TU-154M 101 koji se srusio ima VOR/ILS sistem potpomognut FMC kompjuterom (navigacioni GPS kompjuter) i NDB navigacioni uredjaj. Znaci mogao je samo da iskoristi NDB radio uredjaj ili VOR+NDB ako ima VOR uredjaja.

Ukoliko je koriscen NDB/VOR (ako ima VOR) prilaz, to je neprecizni instrumentalni prilaz kada je RVR (Runway Visibility Range) 2400 fita, odnosno 800 metara. U ovom slucaju je vidljivost bila oko 500m znaci oni prst pred okom nisu videli. Nisu imali sanse ni da vide svetla od piste kako treba. Takodje minimalna visina (MDA) je minimalno 460 fita (preko 150m) a oni su sisli ispod 60m... sto znaci da su debelo odstupili od procedure (ako je VOR/NDB prilaz, a mislim da nema koji drugi). Sto znaci, probili su sve propisane minimume.

Avion ima i radio-radarski visinomer koji se na tom tipu aviona oglasava sirenom ukoliko je avion suvise nisko (obicno se na prozorcetu RA visinomera postavi FLAG za minimalnu visinu) ili ukoliko suvise brzo ponire ispod 2500 fita visine.

Inace 4 puta su kruzili iznad aerodromske zone (pretpostavljam da su cekali mozda da se digne magla ili da se dogovore oko prilaza) i prvi pokusaj sletanja se zavrsio - tragicno.

Sama vrsta pada aviona ukazuje na slom uzgona, moguce je da su krenuli u tvz. missed approach (go-around) proceduru ali su bili suvise nisko i suvise spori, avion tog tipa na maloj brzini je nestabilan i brzo se svali na krilo i padne ko kamen na tako maloj visini.

U avijaciji se ova vrsta udesa zove CFIT - Controlled Flight Into Terrain. Greska posade.

Zasto su pogresili - pokazace istraga. U pitanju je vojna posada sa preko 200 sati naleta na tom tipu aviona. Da li je kapetan doneo pogresnu odluku, da li su zurili da najvisa drzavna delegacija sleti na vreme i da ih ne maltretiraju prevozom od alternativnih aerodroma, da li im je naredjeno... razjasnice CVR (crna kutija, Cockpit-Voice-Recorder)...
[ dava @ 12.04.2010. 14:55 ] @
Citat:
Sama vrsta pada aviona ukazuje na slom uzgona, moguce je da su krenuli u tvz. missed approach (go-around) proceduru ali su bili suvise nisko i suvise spori, avion tog tipa na maloj brzini je nestabilan i brzo se svali na krilo i padne ko kamen na tako maloj visini.


Meni je nevjerovatno da se moze bilo kom pilotu desiti slom uzgona tek tako, bez gubitak potiska na motorima ili tako nekih bitnih faktora.
[ cozmo_im @ 12.04.2010. 15:17 ] @
Moze, pogotovo na ovom tipu aviona, zahteva vecu brzinu prilaza nego recimo avion tipa Boeing 737.

TU-154 ima brzinu prilazenja na finalu od minimalno 140 cvorova (B737 moze imati i 120-125 bez problema), sto znaci da ukoliko su ustanovili da su na maloj visini (manjoj od propisane) i videli da prilaz nece biti dobar nisu imali dovoljno vremena da dobiju potisak za ubrzanje aviona. Uobicajeno spool-up vreme turbina je oko 8 sekundi. U prilazu je polozaj rucica gasa skoro na relantu (minimumu - IDLE), ako hoce da urade go-around, daje se maksimalni potisak, nos se dize i tek pri uspostavljanu neke sigurne visine i brzine uvlace se tockovi i flapsovi. Ukoliko su bili nisko, motori jednostavno nisu imali vremena da postignu dovoljan potisak, a ako je povecan ugao prilaza, lako je mogla brzina da padne na kriticnu i da avion padne u kovit (stall). Kako su bili na 60m to je sasvim moguce, a tu imamo i ground-effect...

Avion sa repom u obliku slova T (TU-154, Boeing 727) koji imaju repni motor vrlo su zeznuti kad je u pitanju minimalna brzina na maloj visini prilikom ostre go-around procedure. Jednostavno rep potone, avion se svaljuje na krilo odmah ako nema dovoljno potiska, odnosno dovoljno visine. Dzaba alarmi, dzba stick-shakeri, to su smesne visine da bi se bilo sta uradilo s avionom.

Druga opcija je da su verovali da su na dobroj prilaznoj putanji i cekali da ugledaju pistu i jednostavno - zviznuli. I to se desava.
[ dava @ 12.04.2010. 21:19 ] @
Da to je otezavajuca okolnost ako je procedura sletanja takva da radi zaokret (negdje izmedju outer i middle markera) sto kazes prisutno je bocno propadanje na malim brzinama, ali piloti moraju znati gdje je donja granica brzine aviona kojim leti u trenutnim uslovima. Tako da ako je bio slom uzgona to je velika greska pilota, ali moze biti, mozda su bili i pod znacajnim pritiskom.
Mislim da je 8 sec. do pune snage motora, ako se ne varam, tako da prakticno imas od 4 sec dobar potisak.
Ima li kakvih detaljnijih informacija?
[ flighter_022 @ 12.04.2010. 22:21 ] @
Suvise je malo vremena proslo da bi neki zvanicni izvestaj "isplivao". A zbog "kalibra" isginulih, pitanje je da li ce ikada i biti saopstena prava i kompletna istina.
[ vlada131 @ 13.04.2010. 12:05 ] @
http://www.b92.net/info/vesti/..._category=12&nav_id=424052

Citat:
U četvrtak Dan žalosti u Srbiji
13. april 2010. | 12:24 | Izvor: Beta Beograd -- Vlada Srbije proglasila je četvrtak, 15. april za Dan žalosti zbog pogibije predsednika Poljske Leha Kačinjskog i visokih državnih zvaničnika.

Leh Kačinjski, njegova supruga Marija i članovi državnog i vojnog vrha,kao i članovi posade aviona, poginuli su pošto se avion srušio kod Smolenska u Rusiji. Zakon o obeležavanju dana žalosti propisuje da su organi, organizacije i druga pravna lica koja ističu zastavu dužni da u vreme dana žalosti zastavu Srbije spuste na polovinu jarbola, uz odgovarajuće osvetljenje noću.

Medijske kuće dužne su da emituju muziku i emisije prikladne danima žalosti, kao i da usklade detaljnu programsku šemu, a novinsko-izdavačke organizacije da dnevne novine štampaju u crnoj boji, navodeći na prvoj strani odluku o proglašenju dana žalosti i proglašenju njegovog obeležavanja.

Pored toga, mediji su u obavezi da u svojim programima, uključujući i emisije namenjene inostranstvu, na dan žalosti emituju odluku o proglašenju dana žalosti i o programu njegovog obeležavanja, kao i da obaveste javnost o skupovima sećanja.

U obrazovnim ustanovama dani žalosti obeležavaju se minutom ćutanja na prvom času nastave, a program muzičkog obrazovanja prilagođava se tim danima.

Istu obavezu imaju i muzeji, pozorišta, bioskopi, organizacije koje imaju muzičko-scenske programe, arhive i druge ustanove u oblasti kulture.

Za vreme dana žalosti zabranjeno je emitovanje narodne i zabavne muzike, odnosno održavanje programa zabavnog karaktera na javnim mestima.


Ono, da ne budem pogrešno shvaćen-ovo jeste užasna tragedija...ali kakve sad veze mi imamo sa tim? Nešto sumnjam da je situacija obrnuta da bi u Poljskoj bio proglašen Dan žalosti
[ Shadowed @ 13.04.2010. 13:26 ] @
Pa, ovde je dan zalosti sto nisu nasi politicari bili...
[ Ivan Dimkovic @ 13.04.2010. 13:49 ] @
Citat:

Za vreme dana žalosti zabranjeno je emitovanje narodne i zabavne muzike, odnosno održavanje programa zabavnog karaktera na javnim mestima.


Jbt zivot... HOce li i ovaj put da cenzurisu muzicke kanale?

Ovakav nivo apsolutno nepotrebnog diplomatskog ulizivanja preko ledja sopstvenih gradjana (koji sad moraju da "tuguju" prisilom) je nesto sto se zasita retko vidja. NARAVNO da je tragicno to sto je poginulo toliko ljudi, i NARAVNO da je to za zaljenje.

ALI da APSOLUTNO NEPOVEZANA zemlja uvodi "Dan zalosti" zbog toga?

To nije normalno. To je ludilo.

Da li je poginuo neki drzavljanin Srbije? Nije.
Da li se dogadjaj desio na teritoriji Srbije? Nije.
Da li je avion srpski? Nije...
Da li ceo taj dogadjaj ima bilo kakve druge veze sa Srbijom? Nema.

Ono... W T F.
[ dava @ 13.04.2010. 13:59 ] @
A gdje 40 dana, kako to običaji nalažu.
[ NoneVi @ 13.04.2010. 14:25 ] @
Još na prvoj strani vam je fino rekao onaj što srbuje iz Italije da je poljski predsednik zaslužio orden od Srbije zato što nije pristajao na nezavisnost Kosova. Pretpostavljam da negde na istom nivou gluposti razmišlja i naša vlast pa zbog toga i uvode ovo prisilno žaljenje.
[ acaradio @ 13.04.2010. 16:15 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Jbt zivot... HOce li i ovaj put da cenzurisu muzicke kanale?

U to ne sumnjam...sve sto se kablovskim operaterima ucini kao "zabavan kanal", izbacice iz programske ponude tog dana, sve da bi se uslihtali RRA, bez obzira sto ih Zakon o obelezavanju dana zalosti na to uopste ne obavezuje (nisu emiteri vec distributeri programa, time ne podlezu obavezi prilagodjavanja programske seme). Ali treba se uvuci u dupe svevisnjima iz RRA, ko zna zasto ce to jednog dana biti korisTno.

Citat:
NoneVi: Još na prvoj strani vam je fino rekao onaj što srbuje iz Italije da je poljski predsednik zaslužio orden od Srbije zato što nije pristajao na nezavisnost Kosova. Pretpostavljam da negde na istom nivou gluposti razmišlja i naša vlast pa zbog toga i uvode ovo prisilno žaljenje.

Tacno, to je jedini razlog za ovo uterivanje zalosti.

[ fanfon @ 13.04.2010. 17:45 ] @
Nek skrate u cetvrtak radno vreme za polovinu pa da mozemo da zalimo kako treba...
[ X Files @ 13.04.2010. 18:54 ] @
Citat:
Pa, ovde je dan zalosti sto nisu nasi politicari bili...

...aaaa, to je nemoguće. Naši uvek koriste sopstveni prevoz. Ako treba 100 aviona, 100 aviona!

[ Kaziprst011 @ 13.04.2010. 20:15 ] @
Iako poznajem dosta stranaca, ne mogu reći da sam imao prilike da upoznam veliki broj poljaka. Ono malo što sam upoznao, moram priznati da imaju vrlo lepo mišljenje o Srbiji, i smatraju nepravednim ono što se desilo sa Kosovom i Metohijom. To sam primetio ne samo kao znak kurtoazije prema meni, već kao istinski osećaj obrazovanog sveta, koji su i sami na svojoj koži osetilo nešto slično. Ako priupitate poljake da li su da Srbija postane članica Evropske Unije, odgovor će najverovatnije biti pozitivan, uz opasku da, "što više slovena u Evropskoj Uniji, to bolje" - ovo nisam izmislio nego citiram reči poljaka koje sam upoznao.

Tragedije se dešavaju svakodnevno, dovoljno je upaliti TV i slušati o tome, Haiti, Irak, Čile, itd. itd. Uglavnom je reč o nedužnom narodu.

U slučaju Poljske nije reč o nedužnom narodu, već je reč o njihovoj eliti, vođama (u množini, jer je pored Predsednika države, poginuo i veliki broj visokih funkcionera te države). Stavite prst na čelo, i razmislite kada se nešto slično desilo bilo kojoj zemlji? Ja iskreno u ovom trenutku ne mogu da se setim. Poginuo je veliki broj ljudi koju vodili Poljsku u svetlu budućnost (ako ništa drugo, ekonomski posmatrano, Poljska je jedina evropska zemlja koja nije ušla u recesiju tokom protekle krize).

Tragična ironija je ta što se Poljska suočava sa sličnom tragedijom dva puta u svojoj novijoj istoriji. Prethodni put je bilo na istom mestu, kada je pogubljeno preko 20.000 članova poljske elite. Takozvani Katinjski masakr (http://sr.wikipedia.org/sr/%D0...%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%BA%D1%80). Na istom mestu, 70 godina kasnije ovom narodu se ponovo desila nesreća sa sličnim konsekvencama. Vrlo tužno.

Srbija nije jedina zemlja koja je proglasila Dan Žalosti. Mnoge slovenske i druge zemlje su to takođe učinile: Brazil, Češka republika, Estonija, Gruzija, Kanada, Mađarska, Letonija, Litvanija, Moldavija, Rusija, Slovačka, Turska i Ukrajina.

Kada ste svi tako pametni, koje su razlog te zemlje imale?
[ vlada131 @ 13.04.2010. 20:44 ] @
Citat:
Kaziprst011
Srbija nije jedina zemlja koja je proglasila Dan Žalosti. Mnoge slovenske i druge zemlje su to takođe učinile: Brazil, Češka republika, Estonija, Gruzija, Kanada, Mađarska, Letonija, Litvanija, Moldavija, Rusija, Slovačka, Turska i Ukrajina.

Kada ste svi tako pametni, koje su razlog te zemlje imale?


Rusija-zemlja na čijoj teritoriji je se desila nesreća, i u posetu Rusiji radi obeležavanja 70 godina od masakra je i putovala čitava poljska delegacija

Češka, Estonija, Mađarska, Letonija, Litvanija, Slovačka-članice EU, kojoj pripada i Poljska; koliko sam ukapirao na vestima, proglašen je Dan žalosti u celoj EU, tako da je verovatno bio proglašen i u ostalim zemljama EU

Kanada, Turska-članice NATOa (uz gore nabrojane zemlje EU), kome pripada i Poljska

Ukrajina, Moldavija - članice ZNDa, kojoj pripada Rusija na čijoj teritoriji je se desila tragedija

[ Ivan Dimkovic @ 13.04.2010. 20:49 ] @
Citat:

Kada ste svi tako pametni, koje su razlog te zemlje imale?


Razlozi su ti opisani gore - sve te zemlje su ili clanice EU (na cijoj je teritoriji proglasen DZ - dakle, sve zemlje na teritoriji EU) ili ZND ili NATO.

Srbija nije clanica nicega od ovoga gore.

Kada je pre nekoliko meseci isto tako momentalno poginulo na stotine hiljada ljudi u Haitiju, Srbija nije proglasavala nikakav dan zalosti. I nije trebala, naravno - ali samo pokazuje da "dan zalosti" zbog poginulih Poljaka nema nikakve veze sa nekakvom nazovi "zaloscu" vec predstavlja najobicnije jeftino diplomatsko ulizivanje iz politickih razloga.

A meni se i te kako ne svidja takva vrsta licemerja. Ti tzv. "dani zalosti" su nista drugo nego najobicniji politicki marketing. Onaj ko zaista zali, njemu ne treba nikakav propis da zali. Samo je jedna stvar gora od toga, a to su "sluzbena plakanja".

Hajde sto ti dani nazovi zalosti ocigledno moraju da se tolerisu kada su domaci razlozi u pitanju... ali organizovati "dane zalosti" zbog nekih desetih zemalja i prisiljavati ljude da "zale" tako sto nece moci da prate odredjen TV program npr... je glupost epskih razmera.

Kao i oni "minuti cutnje" koji ne traju minut, vec 20-tak sekundi. Kud ces veceg dokaza za licemerje od toga, cak ni jedan ceo minut nisu u stanju da izdrze.
[ Kaziprst011 @ 13.04.2010. 21:01 ] @
Veliki broj tih zemalja su zemlje koje su delile Istoriju sa Poljskom. Nema to nikakve veze što neke od tih zemalja članovi Evropske Unije.

Pročitajte ponovo tekst koji sam napisao. Meni je iskreno žao poljaka, a još više onih koji nas cene. A do juče smo pevali istu himnu.
[ Ivan Dimkovic @ 13.04.2010. 21:08 ] @
Covek je covek - meni je iskreno zao i Poljaka, i tih ljudi na Haitiju, i svakoga ko pogine u nekoj tragediji.

Medjutim, vidis, ne smatram da cela jedna drzava treba da nasilno navodno "zali" za necim sa cime nema blage veze. Mi zaista nemamo veze sa ovim sto se desilo u Poljskoj... i koliko god taj cin bio tragican, a jeste, ne smatram da ljudi treba da menjaju svoje dnevne planove zbog toga (osim ako to, naravno, ne zele - u kom slucaju niko ne bi trebao da ih sprecava u tome).

Kada bi tako bilo tj. da zalimo za tudjim nesrecama, morali bi svaki dan da zalimo zbog necega - jer svaki dan na ovom svetu pogine boga pitaj koliko ljudi. Ja ne smatram da su ti ljudi koji svaki dan ginu nista manje ili vise bitni od Poljaka. To sto smo "pevali istu himnu" mi apsolutno ne znaci nista u pogledu vrednosti njihovih zivota... svaki ljudski zivot je vredan - bez obzira na naciju, boju koze, politicko opredeljenje, ..., i zalosno je kada se nasilno ugasi.

Ali, kao sto rekoh, kada bi zalili zbog svega toga - vrlo brzo bi upali u klinicku depresiju i bacili se sa mosta, a drzava ne bi uopste funkcionisala zato sto bi se svaki dan zalilo za necim.
[ Jovan 1988 @ 14.04.2010. 01:53 ] @
Ovo sa Poljskom je otislo predaleko.Mislim da je otvorena knjiga zalosti u ambasadi Poljske sasvim dovoljan cin u ovom trenutku.Ko se oseca tuznim zbog te tragedije,neka se upise i kraj price.Pa necemo valjda sad i spomenik da im podizemo?
I jos jedna stvar.

Citat:
Kaziprst011: Poginuo je veliki broj ljudi koju vodili Poljsku u svetlu budućnost (ako ništa drugo, ekonomski posmatrano, Poljska je jedina evropska zemlja koja nije ušla u recesiju tokom protekle krize).


Ovo je za mene potpuna glupost.I nasa drzava bi zbog ovog trebalo da proglasi dan zalosti?
[ Kovacevic Vladimir @ 14.04.2010. 07:46 ] @
Citat:
Kaziprst011: Veliki broj tih zemalja su zemlje koje su delile Istoriju sa Poljskom. Nema to nikakve veze što neke od tih zemalja članovi Evropske Unije.

Pročitajte ponovo tekst koji sam napisao. Meni je iskreno žao poljaka, a još više onih koji nas cene. A do juče smo pevali istu himnu.


Poginuo je čitav Državni vrh jedne prijateljske zemlje, koja je u raznim momentima pružala političku podršku našoj Državi.
Znači, prijatelji smo.
Ako smo prijatelji, podrazumeva se elementarni gest saučešća u formi, koja je prihvaćena u kulturnom, civilizovanom svetu:
otvorena knjiga žalosti, odlazak visoke Državne delegacije na sahranu i iskaz solidarnosti sa narodom, koji žali...određivanje jednog dana žalosti.

Polovično, ili formalno saučešće preko medija - je dnevno izveštavanje (vest) i nema veze sa gestom prijateljstva.

mrle011

Pozdrav
[ anakin14 @ 14.04.2010. 18:18 ] @
ma kako su krenuli sa tim bolestinama sa danima zalosti svaki drugi ce da bude dan zalosti...

boli me bre za sve, nek zive i nek umiru ne moze mene niko da ogranicava zbog njih sto umiru... vec sam se jednom opeko kad je umro patrijarh i dobio sam kaznu 10 000 dinara sto sam svirao na taj dan... e apsurd bre... jer me pita neko dal sam hriscanin uopste??? a nisam, je*e mi se i za patrijarha i za predsednika poljske, pre bi otkazao zurku i svirku zbog zemljotresa na haitiju ili bilo gde drugde gde hiljade nevinih pogine a ne zbog nekih kvazi diplomata...
[ burex @ 14.04.2010. 18:45 ] @
Nije problem proglasiti dan žalosti - problem je sprovesti ga korektno. Ko su oni bre da meni npr. gase kanale na CATV? 99% građana Srbije nema pojma ni za prvo slovo imena pokojnog predsednika Poljske, a kamoli šta je uradio u svom životu i zašto bi ga trebalo žaliti.
Citat:
Kao i oni "minuti cutnje" koji ne traju minut, vec 20-tak sekundi

E, baš... Ne mogu ni 60 sekundi da izdrže da začepe svoje gubice - patetika.
[ Ankalagon the Black @ 24.04.2010. 13:21 ] @


[ Hadžihalef @ 03.05.2010. 09:15 ] @
Citat:
Kaziprst011: Veliki broj tih zemalja su zemlje koje su delile Istoriju sa Poljskom. Nema to nikakve veze što neke od tih zemalja članovi Evropske Unije.

Pročitajte ponovo tekst koji sam napisao. Meni je iskreno žao poljaka, a još više onih koji nas cene. A do juče smo pevali istu himnu.

Citat:
Kovacevic Vladimir: Poginuo je čitav Državni vrh jedne prijateljske zemlje, koja je u raznim momentima pružala političku podršku našoj Državi.
Znači, prijatelji smo.

Pozdrav

Evo jednog interesantnog razmišljanja....za razmišljanje:

Zrakoplovna nesreća kod Smolenska je više od nesreće?

Kao uspješna država Poljska je sve manje ovisila o EU i odlazak Kaczynskog u Rusiju nije značio samo odlazak u Katynsku šumu, gdje bi se Putin i Medvjedjev ispričali Poljskoj, za pokolj njezinih časnika i dočasnika, već je taj odlazak trebao biti početak mijenjanja strane u interesnim sferama: Rusija više nije komunistička i kao ravnopravan partner davala je Poljskoj veće mogućnosti za razvoj ekonomske i nacionalne slobode.

Zrakoplovna nesreća kod Smolenska je više od nesreće?

Je li smrt poljskoga predsjednika i cijele delegacije u Rusiji bila slučajna nesreća?

Predsjednik Lech Kaczynski bio je glasnogovornik većih sloboda država unutar Europske unije. Dok mnoge druge europske države imaju marionetsku vlast koja se klanja diktatu Europske unije, poljski je narod izglasao vlast koja je glasno oponirala redukcijama državne, ekonomske i nacionalne slobode.

Bio je euroskeptik i dugo odbijao potpisati Lisabonski ugovor, sve dok ga Irska pod prisilom (u drugom pokušaju) nije potpisala. Nije htio zamijeniti nacionalnu valutu eurom i smatrao je da je najoptimističniji rok za uvođenje eura u Poljsku 2015 godina.

Novinar Damian Thompson u engleskom "Daly Telegraphu" piše da se iza ubojstva predsjednika Lecha Kaczynskog i cijele delegacije nalaze bankari.

Tako navode da je Poljska jedina zemlja u EU koja nije osjetila krizu. Naprotiv, bilježi rast proizvodnje i tako ruši mit novog svjetskog poretka da sve nacionalne ekonomije moraju pasti na koljena, kako bi se novi poredak uspostavio. 29.03.2010.

Poljska je odbila uzeti zajam koji joj je ponudio MMF u iznosu od 21,8 milijarde dolara. "…Ne samo da ta država nije postala žrtvom međunarodnog bankarskog gangsteraja koji se odvija kroz gusarske posudbe, nego je Poljska Međunarodnome monetarnom fondu ponudila posudbu kako bi taj fond mogao pomoći drugim državama da prevladaju nadošlu globalnu krizu…", o čemu je izvješćivao AFP 29. ožujka 2010.

Poljska je bila jedina od 27 članova Unije koja je postigla gospodarski rast u 2009. godini, a Međunarodni monetarni fond (MMF) je predviđao da će taj rast doseći 2,75 posto sve do 3,25 posto u 2011. godini…", izvješćuje 14. travnja irska web stranica "Infowars Ireland".

Poljska Nacionalna Banka i Vlada 09.04.2010. suglasno odlučuju o devalvaciji zlota, što će pogodovati poljskim izvoznicima, ali na štetu njihovih trgovinskih partnera, najviše onih u EU.

Sljedećeg dana nakon ove odluke o devalvaciji zlota, pogiba predsjednik, cijeli vojni vrh, guverner nacionalne banke, i još deseci vojnih i političkih dužnosnika!!??

Štoviše, u nastavku teksta u "Daly Telegraphu" spominje se kako je predstavnik Češke Središnje banke Mojmir Hampl početkom travnja izjavio da je Međunarodni monetarni fond namjerno razbuktao ekonomsku krizu u Europi tako da su manje regionalne države bile prisiljene tražiti posudbu od lihvarskog MMF-a.

Znači li to da je Poljska kao primjer za druge države, počela ometati lihvarske planove velikih međunarodnih bankara?

Svemu ovome treba dodati i činjenicu da će sada Poljsku preuzeti britanski čovjek, osoba školovana u Britaniji, koja čak ima englesko ime i prezime: "…

Sada se vodstvo u Poljskoj mijenja i izgleda kao da će proeuropski lider zamijeniti Kaczynskog.

Proeuropska Stranka Građanske Platforme DONALDA TUSKA najvjerojatnije će, nakon predsjedničkih izbora u lipnju, zgrabiti vlast…" To je čovjek kojemu je Kaczynski oponirao kada je trebalo zlot zamijeniti za euro i također s češkim predsjednikom Vaclavom Klausom bio je među posljednjima koji su se opirali gubitku državne neovisnosti što ju donosi potpisivanje Lisabonskoga ugovora.

Kao uspješna država Poljska je sve manje ovisila o EU i odlazak Kaczynskog u Rusiju nije značio samo odlazak u Katynsku šumu, gdje bi se Putin i Medvjedjev ispričali Poljskoj, za pokolj njezinih časnika i dočasnika, već je taj odlazak trebao biti početak mijenjanja strane u interesnim sferama: Rusija više nije komunistička i kao ravnopravan partner davala je Poljskoj veće mogućnosti za razvoj ekonomske i nacionalne slobode.

Poljska je u sukobu velikih interesnih sfera, nastojala promijeniti stranu. Britanija i Amerika su shvatile problem i stoga je Kaczynski morao umrijeti zajedno s cijelom delegacijom. Nastojao je sačuvati Poljsku slobodnom i u tu svrhu odlučio je potražiti potporu Putina.

http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=43233
[ Hadžihalef @ 05.05.2010. 20:56 ] @
http://www.youtube.com/watch?v...vM&feature=player_embedded
[ Isak666 @ 05.05.2010. 21:02 ] @
Kosut, ja sam mislio da si ti ozbiljniji covek ;)
[ Igor Gajic @ 05.05.2010. 21:12 ] @
Licno mislim da su pobijeni.

Cela jedna drzava je obezglavljena. Mislim da je ovo dogovor EU i Rusije o dekapitaciji. EU(citaj Nemacka) zeli da spreci separatizam i uticaj US u Poljskoj, a Rusija da zaustavi bilo kakvu pricu o US raketama u Poljskoj.

Ovako nesto se ne desava slucajno.
[ Ankalagon the Black @ 05.05.2010. 21:22 ] @
Kad smo kod slucajnosti, odmah zatim i vulkan proradio tako da su svi drugi drzavnici imali opravdanje da ne moraju da avionom lete za Poljsku :)
[ Ivan Dimkovic @ 05.05.2010. 21:25 ] @
Tako je! A to je izvedeno specijalnom ruskom masinom za menjanje vremena koja je napravljena na osnovu Teslinih zapisa.

Masina je izazvala vremensku nepogodu a takodje i aktivno uticala na mozak pilota (preko mikrotalasa) koji je prihvatio da sleti uprkos savetima da to ne radi od strane kontrole leta.... tako je sve izgledalo 100% cisto.

Da je taj deo zakazao, i da je pilot odlucio ipak da ne sleti... onda bi aktivirali drugi Teslin izum poznatiji kao elipton koji bi odradio prljavi deo posla.

Citat:
The Black
Kad smo kod slucajnosti, odmah zatim i vulkan proradio tako da su svi drugi drzavnici imali opravdanje da ne moraju da avionom lete za Poljsku :)


Ne, to nije slucajnost - to je Teslin modifikator vremena... doslo je do refleksije talasa i zbog kompleksnih rezonanci se aktivirao vulkan na Islandu... sto jasno dokazuje da je Teslino oruzje:

a) Istinito
b) Izuzetno mocno

Da sam na mestu Amera... vrlo bih se zabrinuo!
[ Igor Gajic @ 05.05.2010. 21:27 ] @
Svako ima pravo na svoje misljenje.

Istinu ionako saznamo za 50-100 godina, kada svakog zabole sta se tacno desilo.
[ Ivan Dimkovic @ 05.05.2010. 21:28 ] @
Cek,

Ti si zaista bio ozbiljan sa tim?

A dobro onda :)
[ Count Zero @ 05.05.2010. 21:34 ] @
Dimković kad bude skontao koje su u stvari ujdurme sve napravljene, tad će već biti u komitetu 300, pa nam neće ni reći...
[ jericho1405 @ 05.05.2010. 22:10 ] @
Vjerujem da je duh Kasper koji je snimao klip jedva cekao da dodje kuci kako bi upload-ovao snimak na youtube. :)
[ biotech @ 05.05.2010. 22:11 ] @
CIA snajka, CIA
[ Hadžihalef @ 06.05.2010. 07:24 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Tako je! A to je izvedeno specijalnom ruskom masinom za menjanje vremena koja je napravljena na osnovu Teslinih zapisa.

Već tipično za Dimkovića...

...međutim, ajde, klip se može stvarno komentarisati svakojako.

Dimke, si ti čuo nekad za onu di ima dima, ima i vatre, ali ne u vezi klipa već teksta sa prethodne strane,ajd da te podsetim:
Citat:
"Ne samo da Poljska nije postala žrtvom bankarskog gangsteraja koji se odvija kroz gusarske posudbe, nego je… Poljska Međunarodnome monetarnom fondu ponudila posudbu kako bi druge zemlje prevladale nadošlu globalnu krizu", o čemu je izvješćivao AFP 29. ožujka 2010. Poljska je bila jedina od 27 članova Unije koja je postigla gospodarski rast u 2009. godini, a Međunarodni monetarni fond (MMF) je predviđao da će taj rast doseći 2,75 posto sve do 3,25 posto u 2011. godini…", izvješćuje 14. travnja irska web stranica "Infowars Ireland". Štoviše, u nastavku se spominje kako je predstavnik Češke Središnje banke Mojmir Hampl početkom travnja izjavio da je Međunarodni monetarni fond namjerno razbuktao ekonomsku krizu u Europi tako da su manje regionalne države bile prisiljene tražiti posudbu od lihvarskog MMF-a, a to, naravno, znači da je Poljska počela ometati lihvarske planove velikih bankara.
http://www.hrsvijet.net/index....p;catid=5:svijet&Itemid=72

Pa,dalje:
Citat:
Kao uspješna država Poljska je sve manje trebala Europsku uniju i odlazak Kaczynskog u Rusiju nije značio samo odlazak u Katynsku šumu, gdje bi se Putin i Medvjedjev ispričali Poljskoj, za pokolj njezinih časnika i dočasnika, već je taj odlazak trebao biti početak mijenjanja strane u interesnim sferama: Rusija više nije komunistička i kao ravnopravan partner davala je Poljskoj veće mogućnosti za razvoj ekonomske i nacionalne slobode. Poljska je u sukobu velikih interesnih sfera, nastojala promijeniti stranu. Britanija i Amerika su shvatile problem i stoga je Kaczynski morao umrijeti zajedno s cijelom delegacijom.

A, za ovo ćemo veoma brzo videti u kom zecu leži grm:
Citat:
O cijelom odnosu snaga najbolje nam govori činjenica da Poljsku preuzima britanski čovjek, osoba školovana u Britaniji, koja čak ima englesko ime i prezime: "…Odista, sada se vodstvo u Poljskoj mijenja i izgleda kao da će proeuropski lider zamijeniti Kaczynskog. Proeuropska Stranka Građanske Platforme DONALDA TUSKA najvjerojatnije će, nakon predsjedničkih izbora u lipnju, zgrabiti vlast…" To je čovjek kojemu je Kaczynski oponirao kada je trebalo zlot zamijeniti za euro i također s češkim predsjednikom Vaclavom Klausom bio je među posljednjima koji su se opirali gubitku državne neovisnosti što ju donosi potpisivanje Lisabonskoga ugovora.

Mani se klipa, to će se aktuelizirati samo od sebe...jednog dana...

...HIC RODOS, HIC SALTA !
[ 3way @ 06.05.2010. 11:00 ] @
Ispostavice se da je planir'o izlet na Island, pa ovi hteli da ga ubiju vulkanom, kako ne bi bilo sumnjivo...
[ Java Beograd @ 06.05.2010. 11:12 ] @
Poslušajte ovo. Traje dugo, ali vredi svaki minut. Nakon toga se sprdajte sa Kosuthom. Ništa se na ovom svetu ne dešava slučajno !

Prvi deo: http://www.youtube.com/watch?v=yTbdnNgqfs8
Drugi deo: http://www.youtube.com/watch?v=29GhXsx7-Rs
[ Count Zero @ 06.05.2010. 11:22 ] @
Ja se čak i nisam šalio 100% :(
A je l' se sećate pada aviona sa makedonskim predsednikom Trajkovskim pre nekoliko godina u Bosni? Zakazala kontrola na zemlji. Hm.
[ vladd @ 06.05.2010. 11:31 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Cek,

Ti si zaista bio ozbiljan sa tim?

A dobro onda


Kaze se "ako vam je lepo...onda nista"

Poz
[ Shadowed @ 06.05.2010. 11:32 ] @
Citat:
Hadžihalef: Dimke, si ti čuo nekad za onu di ima dima, ima i vatre, ali ne u vezi klipa već teksta sa prethodne strane,ajd da te podsetim:

Samo sto to nije obavezno tacno :)
Moze dima biti i bez vatre.
[ Kovacevic Vladimir @ 06.05.2010. 12:13 ] @
@Hadžihalef

Naišao si na vrlo interesantnu, a moguću verziju.

Nama je Poljska van centra interesovanja...čak do ignorantskog stava i svođenje katastrofe na nivo prevrnutog autobusa neke shoping-ture švercera.

Propustila se jedina prilika...da pitamo prijatelje, kako se, na koji način, kojim sredstvima i kakvim činjenjem može rešiti ekonomski sunovrat zemlje, a ne raspravljati o Grcima i predviđati totalni bankrot, u lančanom nizu, kao da to nema nikakve veze sa nama.
Blago nama i našim glavama

Pozdrav
[ Hadžihalef @ 06.05.2010. 12:23 ] @
@Vlado,
lično sam spreman da poverujem da na usijanom Balkanu mogu uspevati samo usijane glave,a što se Poljske tiče, ipak je to mnogo severnije, hladnije, kulturnije...
Citat:
Shadowed: Samo sto to nije obavezno tacno :)
Moze dima biti i bez vatre.


Konkretno?
[ Shadowed @ 06.05.2010. 14:10 ] @
Umoci ruku u sumpornu ili azotnu kiselinu.
Mozes i lupom i suncevom svetloscu paliti papir, sagorevace, bice dima, nece biti plamena.
[ Hadžihalef @ 06.05.2010. 17:18 ] @
He, he,...

...ti i Dimke ste neverovatno koherentan tim.[/quote]
[ su27killeryu @ 06.05.2010. 23:14 ] @
Opet zli Rusi koji su postavili maglu i zeznuli pilote rekavsi im 100 metara nize koordinate..
[ Pirossi @ 06.05.2010. 23:17 ] @
Citat:
su27killeryu: Opet zli Rusi koji su postavili maglu i zeznuli pilote rekavsi im 100 metara nize koordinate..

jeste, da.
ima ista fora u "Die Hard 2".
i kosuth je gled'o.
[ Ankalagon the Black @ 07.05.2010. 00:13 ] @
Hvala Javi za video klipove sa John Perkinsom. Poslusao sam svojevremeno njegovu audio knjigu : Confessions of an Economic Hit Man. Kome nije jasno kakve se igre igraju na najvisem nivou, veoma topla preporuka za procitati/poslusati.
[ Ivan Dimkovic @ 22.05.2010. 12:33 ] @
Izvestaj:

http://www.avherald.com/h?article=429ec5fa/0008&opt=0

Citat:

The air traffic controller at Smolensk Air Base (Northern Airport) said, that the communication between him and the crew was done in Russian, the crew understanding Russian but not being fluent in the language and having trouble to do their readbacks. The airplane was on its first approach, when he advised of the deteriorating visibility and recommended to divert, the crew however responded, that they would give it one try and divert thereafter if they were not able to land. During the approach the crew stopped reading back, the aircraft subsequently impacted ground.


Ovakve stvari treba najstrozije sankcionisati :(

Citajte jos - em nisu imali aktuelne informacije o vremenu, em su se qrcili i komunicirali nezvanicnim jezikom koji ne razumeju dobro i imaju probleme...

Uzas. Ovo je cist dokaz kako niz "sitnih" nepravilnosti lako dovodi do katastrofe.
[ Izvoljski @ 22.05.2010. 13:25 ] @
ako hoce da lete iznad Rusije nek nauce ruski ili nek idu peske. Zar sam ja u Atlanti pricao srpski ?
[ Ivan Dimkovic @ 22.05.2010. 14:42 ] @
izvoljski, ne sviraj.

Zvanican jezik za komunikaciju sa kontrolom leta je svuda engleski.
[ Izvoljski @ 22.05.2010. 15:42 ] @
ma nemoj, a sto nije ruski ili kineski ?

Njima je medjunarodno pravo bitno samo kad sluzi njima u interesu, a inace ga ne zarezuju ni dva posto. Dva promila...
[ Ivan Dimkovic @ 22.05.2010. 15:49 ] @
Zato sto nije, takva su medjunarodna pravila kojih se i Rusi drze.

To sta ti mislis o tome je apsolutno nebitno - pravila su jasna, i njih treba svi da se pridrzavaju.

Verovatno su Poljaci pricali ruski eto kao neki gest dobre volje mozda i kao neka vrsta diplomatskog gesta - ali to je ocigledno bila velika greska, kao sto to obicno i biva. Ne postoji nista gore od nerazumevanja izmedju kontrole leta i pilota. To je recept za katastrofu.

Citat:

Njima je medjunarodno pravo bitno samo kad sluzi njima u interesu, a inace ga ne zarezuju ni dva posto.


Pricas nebuloze, ruska kontrola leta koristi engleski bas kao i svi ostali. To nema blage veze sa politikom i necijim vlaznim "patriotskim" snovima vec sa bezbednoscu avio saobracaja. Hvala bogu pa se tu idioti politicari ipak ne mesaju inace bi imali mnogo vise katastrofa.

A ta bezbednost je i Rusima u sopstvenom interesu. Ne bira avion gde ce da padne.

[ NicholasMetropolis @ 22.05.2010. 15:55 ] @
Aerodrom na koji je sletala Poljska delegacija je bivša vojna baza koja se u principu ne koristi za civilni saobraćaj. Koristi ga vojska i fabrika aviona koja je tu locirana, tako da osoblje koje je radilo na kontroli verovatno nije govorilo engleski ili je slabo govorilo engleski pa je ruski verovatno korišćen iz nužde.
[ Ivan Dimkovic @ 22.05.2010. 15:58 ] @
Utoliko gore - takav let uopste onda nije ni trebao biti odobren ili su trebali da koriste drugi aerodrom. Moguce je da je doslo do poltickog pritiska da se po svaku cenu sleti na taj aerodrom zbog te posete, uprkos vremenskim prilikama a mozda i uprkos tome sto pominjes da kontrola leta mozda nije znala engleski.

Kako obicno biva u avionskim nesrecama, nekoliko "sitnica" zna da izazove totalnu katastrofu. Zato se obicno izbegavaju i sitnice.

Nema veceg dokaza za to od ove katastrofe. Na kraju niko ziv nije stigao na cilj.
[ Izvoljski @ 22.05.2010. 16:03 ] @
Citat:
Utoliko gore - takav let uopste onda nije ni trebao biti odobren ili su trebali da koriste drugi aerodrom. Moguce je da je doslo do poltickog pritiska da se po svaku cenu sleti na taj aerodrom zbog te posete, uprkos vremenskim prilikama a mozda i uprkos tome sto pominjes da kontrola leta mozda nije znala engleski.

Kako obicno biva u avionskim nesrecama, nekoliko "sitnica" zna da izazove totalnu katastrofu. Zato se obicno izbegavaju i sitnice.

Nema veceg dokaza za to od ove katastrofe. Na kraju niko ziv nije stigao na cilj.


ivane dzabe sejes ovde cinicnu britansku propagandu koja na sav nacin hoce da ocrni Ruse. Ali ne ide ti, a kad se probudis iz snova govorices ruski bolje od engleskog.

Vojcek je sam insistirao da sleti na vojni aerodrom jer se njemu zurilo. Ljudi u kokpitu ? Pa to je Putin bivsic spec uleteo, sjebao elektroniku, a onda iskocio...
[ Ivan Dimkovic @ 22.05.2010. 16:12 ] @
Izvoljski,

Prihvati da civilni avio saobracaj nema veze sa merenjem patriotskog pimpeka - niti ovde ima nekakve "cinicne britanske propagande" posto su dostupni CVR snimci + intervjui sa kontrolom leta (koja je sama! konstatovala da je bilo problema u razumevanju) i uopste se ne postavlja pitanje nekakve "nacionalne" krivice, vec iskljucivo pojedinaca za propuste.

Ono, drzi se neke druge teme za takvu vrstu diskusije - ova bas i nije podobna za to.

Ljudi su poginuli zbog ocigledne serije nepravilnosti - i tu nema nikakve "politicke boje" i apsolutno je nebitno o kojim se nacionalnostima / jezicima radi vec je tragicno sto se to desilo, i treba svakako preduzeti korake da se to ne ponovi.

A usijane glave bi trebalo da se drze podalje - posto samo mogu da proizvedu jos neku katastrofu.

[ Izvoljski @ 22.05.2010. 16:28 ] @
naprotiv, ovde se stalno na vrlo suptilan nacin na svaki nacin pokusava naturiti ruska krivica u vezi nesrece.

Oficiri mlade Poljske drzave 20-tih godina ucestvuju u intervenciji protiv komunista Rusiji. Medjutim komunisti pobedjuju, a dvadesetak godina kasnije pod voljstvom Staljina upadaju u Poljsku i streljaju ih komplet sto bi verovatno i ovi ovima uradili da su mogli. Naravno decenijama se o ovome nije smelo ni zucnuti, kao sto sam i ja npr sreo 10 Japanaca i otpirlike su svi klimali glavom da je okay bilo spiciti Hitosimu + Nagasaki.

E sad, vele Poljaci, Katin je najvece Poljsko stratiste. Zaboravise vrlo brzo Poljaci sta su im Nemci radili i kakvu sudbinu namenuli. Milioni pobijenih, spaljena Varsava i dr. Zato su se i pokupili i pravac Katin, toboze zarad istorijskog pomirenja a ustvari za stvaranje sto veceg jaza izmedju ova dva velika slovenska naroda. Zasto nisu otisli u Berlin ?

Medjutim sudbina je umesala prste i bi sta bi. Ali ono sto je najneobicnije je da dugo spektakularno najavljivana poseta najvecih zapadnih lidera (kakvo licemerje kad se zna da je Kacinski ustvari prkosio EU kako god je mogao) bila je osujecena opet igrom sudbine - eksplozijom vulkana, pa je na sahranu opet dosao samo Medvedev. Rus.
[ Ivan Dimkovic @ 22.05.2010. 16:32 ] @
Kakva crna ruska krivica bre?

O cemu ti to pricas?

Ne, mislim da samo ti vidis rusku krivicu jer si u glavi i dalje dete i igras se kauboja i indijanaca. Nema nikakve "ruske" krivice vec se iskljucivo moze govoriti o pojedinacnoj odgovornosti zbog nepravilnosti, sto ce se naravno i desiti.

Posada nije dobro razumela ruski - to tvrdi i >ruska< kontrola leta (a, takodje, za provere toga postoji CVR tako da je lagati tu smesno), dakle nema nikakvih "britanskih cinizama", a takodje je fakat da ruski nije jezik koji je trebao biti koriscen. Ima jos fakata, kao recimo da posada NIJE imala adekvatne vremenske informacije itd... Sve su to objektivne i neumoljive cinjenice, koje impliciraju pojedinacnu odgovornost koja nema nikakvu politicku boju, jer ovo nije politika vec izuzetno odgovoran posao.

To sto si ti tu pronasao "ruski" i odmah zbog toga u svojoj glavi razvio teorije zavere je tvoj i samo tvoj problem.

Citat:

Medjutim sudbina je umesala prste i bi sta bi.


Ne, nije nikakva "sudbina umesala prste" jer nije aviosaobracaj vracanje i vudu magija, vec je doslo do nepravilnosti do kojih nije trebalo da dodje i jako je bitno da se one konstatuju i utvrdi odgovornost. Samo usijane glave i nezreli ljudi objektivnu analizu problema smatraju kao atak na sopstvenu licnost ili nesto jos vise, kao recimo - atak na "Ruse" i nekakve globalne zavere.

To su ciste gluposti i naravno da nemaju veze sa zivotom.

Ono, odrasti.
[ Izvoljski @ 22.05.2010. 16:39 ] @
uf, okay.

Evo: da li je kriv Rus sa vojnog aerodroma u Rusiji sto prica ruski, a ne engleski ?
[ cozmo_im @ 22.05.2010. 16:39 ] @
Ljudi, znaci manite se prica da li je komunicirano vako, nako, dal je teorija zavere, dal je ovo dal je ono... Budalasto su srljlali na ono sto se NE SME, ni u snu. Neprecizni prilaz, sa samo jednim NDB, na vidljivost za CAT2. Pa treba da si moron, da su ti jaja kao kod pauka, ili da ti neko debelo stoji iznad glave...
Vojni pilot, u vojnom avionu, na vojnom aerodromu, sa civilima u njemu.... to nikada nije dobro proslo.