[ kuruz @ 17.04.2010. 13:33 ] @
Ima li neko iskustvo sa prvom serijom SAAB 9000.

Po oglasima vidim da su 1000-1500EUR, uglavnom opremljeni sa klimom, koznim sedistima, elektro paket, ABS. Interesantan mi je u 2.0 varijanti motora sa 130KS jer je ova verzija bez TURBA , ali uglavnom su u varijanti 174KS sa TURBO kompresorom.

Privlaci me to sto je veliki i udoban auto sa klimom za male pare. Znam da im potrosnja nije bas jaca strana, ali sa mojih 6-8.000 km godisnje to nije ni bitno. Sto je vencanica mi nije bitno jer nameravam da ga vozim najmanje 3 godine, a toliko bih izgubio na novoj Daciji ili Zastavi.

Odbija me sto nisam iz Beograda gde jedino ima specijalizovanih SAAB servisa. Moj majstor se samo nasmejao kada sam ga i pitao sta misli o SAAB-u. Sto bi vecinu delova morao da narucujem iz inostranstva i da cekam 15-30 dana. Pa ako ce da se kvari svaki mesec-dva, onda ce vise biti kod majstora nego kod mene.

Hvala unapred, za svaki dobronamerni komentar.
[ vladd @ 17.04.2010. 19:40 ] @
Retko se kvare, delovi su problem, ali i majstori, jedino, po meni, nepopravljivo je ruzan.

Ako je sve u solidnom stanju, ako nije budzen i aljkavo popravljan, to je prava stvar za to sto zelis.

A posle par godina, moze i na reciklazu

Poz
[ goat @ 18.04.2010. 10:50 ] @
svojevremeno to su bili veoma dobri automobili (izrađivani su u vremenu kada je važio moto da je dobar automobil trajan automobil) , ali vreme "čini svoje".... ipak je od 1991 do sada prošlo 20-tak godina... može se pronaći dobar garažiran primerak ali je pitanje u kakvom mu je stanju dodatna oprema... metalni delovi su mu veoma kvalitetni i to nije sporno ali plastika, guma i koža su materijali podložni starenju, mada ne vidim uživanje u "odrpanom" luksuzu... nemaju zajedničku mehaniku kao kasniji modeli tako da ćeš se malo teže snalaziti za delove (ako želiš da ga redovno održavaš)...

potrošači su dobri, pa čak i taj 2.0 sa 130ks... računaj u lokalu 13-14l/100km, a na otvorenoim 7-8l

ako si entuzijasta prema takvom automobilu onda se pomuči i nađi solidan primerak, u suprotnom odaberi nešto drugo....
[ vilil1 @ 18.04.2010. 12:50 ] @
@vladd Pa nije 9000 ruzan, mozda si mislio na 900. On je bas grdan do bola.

Evo par komada na prodaju, steta sto je Svedska u pitanju.

http://www.blocket.se/stockhol..._fin_26937349.htm?ca=5&w=3

'97. 1400eura, preaso do 250000, na 220000km radjen servis.


ili ovaj

http://www.blocket.se/varmland...ppad_26926073.htm?ca=5&w=3

'97. 1500eura, presao 220000km, cipovan.
[ Nocni @ 18.04.2010. 14:02 ] @
Nisi procitao... covjek fino napise do '91 a ti mu dajes slike od novijeg tipa i jos kazes kako nije ruzan...
On je mislio na OVAKVOG - OVDJE KLIK
Da valja nebi kostao 300 € kao telefon...
[ etjen @ 18.04.2010. 14:18 ] @
problem će ti biti jedino za delove. Inače je to vrlo kvalitetan auto, mada sumnjam da ćeš naći nekog u dobrom stanju.
[ vilil1 @ 18.04.2010. 14:31 ] @
@Nocni

Ma procitao sam, one slike sam cisto onako stavio, radi ilustracije sta moze da se uzme za <1500eura. I meni i dalje to nije ruzan auto.

Ima na mobile i dosta skupljih automobila od toga koji si ti postovao. Nije valjda to reprezentativni primerak.

Sto ne stavi ovoga npr.

http://suchen.mobile.de/fahrze...erIdsAsString=&tabNumber=2
[ Nocni @ 18.04.2010. 14:43 ] @
Ma ne treba "cisto onako" stavljati jer onda bi mogli da stavimo i ovoga za kojeg kazes da je ruzan a vidi mu cijenu...
Da li je nesto lijepo ili ruzno je relativna stavr... da ne bude zabune i meni je ruzan do bola
[ goat @ 18.04.2010. 16:48 ] @
čovek je lepo pitao o iskustvima sa SAAB-om 9000 (1986-1991), a ne o vašim vizuelnim usticima ispred SAAB-a 900, 9000, CS-a ili ogledala

[ vilil1 @ 18.04.2010. 17:29 ] @
@goat
Uh, dobro je sto si ovo zaustavio!

Mada, ne mislim da ce one slike da smetaju. Uostalom, tu su modovi, ako misle da to ne treba tu da stoji, neka brisu.
[ Nocni @ 18.04.2010. 18:21 ] @
goat ma bitno je da je longsize...
Ali stvarno koja budala ce dati 23.500€ za ono go*no sa linka... uzas
Nema slika... samo su adrese u pitanju tako da nece da smeta...
[ goat @ 18.04.2010. 18:36 ] @
možda neki kolekcionar.... o ukusima ne treba raspravljati.... iz prve ruke znam slučaj da je čovek kupio polovnog SAAB-a 900 ( a jest' ružnjikav ) posle "tristaća" i vozio ga 20 godina bez ikakve ozbiljne popravke... a što se tiče dizajna moramo se složiti da je 9000 iz 1986 prekinuo tradiciju SAAB-a da silueta automobila neodoljivo podseća na presek krila aviona ... jer je iznikao iz fabrika koje su proizvodile avione...
[ kuruz2 @ 18.04.2010. 21:33 ] @
WOW !!! Stvarno nisam ocekivao ovoliko odgovora. Hvala svima na vasem misljenju.

Sto se tice ruznijeg i manje ruznog modela 9000, i ja bih radije uzeo noviji tj. CS model, ali oni su preko 2500 EUR. Mehanicki je slican starom modelu, limarijski samo vrata, a unutrasnjost je bezmalo identicna. Prednost im je po meni sto skoro svi imaju AIRBAG za vozaca i suvozaca.

Da li je ovaj "moj" stari model ruzan - jeste, ali pogledajte samo raspravu koju smo imali danas, zbog jednog ruznog automobila. Mnogi "lepi" automobili ne bi imali ni 3 posta, a ovaj ima 10 za 3 sata :)

Ta 900-ka od 23.500 EUR je kolekcionarski model. Ako neko placa dlaku iz nosa Elvisa Prislija milione dolara, sto ne bi platio i savrsen primerak starog automobila. Verujem da bi se vise ljudi okrenulo za njim na ulici nego za najnovijom 93-ojkom.

Citat:
goat
svojevremeno to su bili veoma dobri automobili (izrađivani su u vremenu kada je važio moto da je dobar automobil trajan automobil) , ali vreme "čini svoje".... ipak je od 1991 do sada prošlo 20-tak godina... može se pronaći dobar garažiran primerak ali je pitanje u kakvom mu je stanju dodatna oprema... metalni delovi su mu veoma kvalitetni i to nije sporno ali plastika, guma i koža su materijali podložni starenju, mada ne vidim uživanje u "odrpanom" luksuzu... nemaju zajedničku mehaniku kao kasniji modeli tako da ćeš se malo teže snalaziti za delove (ako želiš da ga redovno održavaš)...

potrošači su dobri, pa čak i taj 2.0 sa 130ks... računaj u lokalu 13-14l/100km, a na otvorenoim 7-8l

ako si entuzijasta prema takvom automobilu onda se pomuči i nađi solidan primerak, u suprotnom odaberi nešto drugo....


Mozda si me pogresno razumeo sto se tice "odrpanog luksuza" - ja klimu, elektropodizace i ABS ne smatram luksuzom, vec prekom potrebom. Kozna sedista i mahagoni detalji me ne pale ni najmanje, ali se uklapaju u enterijer ovog auta vise nego stof i plastika. I mene plasi ispravnost i vek elektrike u 20 godina starom autu, zato sam i postavio ovu temu na forumu.

Inace, danas sam isao da pogledam jedan 2.3 turbo. Posto je ovaj auto blizu, samo sam nazvao coveka i rekao dolazim za sat vremena, bez ikakvog ispitivanja o autu. Trula krila, udaren na parkingu, gume za jos par hiljada kilometara, ali samo po suvom. Pokusavam da udjem u auto, kaze covek crkao motor i sediste ne moze da se pomeri (ni napred-nazad, ni gore-dole, niti naslon), a vlasnik nizi od mene za glavu. Nisam mogao ni da sednem normalno u auto :). Sta cu, sednem ja popreko, noge napolju, vlasnik pored auta i krenemo redom:
ja: tempomat ?
vlasnik: radio je, sada ne radi
ja: elektro-podizaci ?
vlasnik: ne rade prednji, samo zadnji
ja: klima ?
vlasnik: radi (mada je bio pomalo neubedljiv), ventilator radi samo na najbrzem, zadnja desna vrata se ne otvaraju ni spolja ni iznutra.
Ali kada sam upalio auto i podigao haubu - brrrrrr. Motor radi mirno, samo prede, zvuk lud. Auto nisam ni probao jer nisam mogao normalno da sednem, a odbila me cinjenica da su mu neispravne sitnice. Meni je to znak da se lose starao o autu.

U svakom slucaju jos uvek sam zagrejan za ovog ruznog Svedjanina, pardon Svedjanku :)
[ etjen @ 18.04.2010. 22:18 ] @
e pa, to i jeste problem sa tim matorim automobilima punim elektronike. Više toga ne radi nego što radi. Samo bi kupio glavobolju sebi.

Ali, naravno, ne odustaj, uvek postoje makar neke šanse da nađeš dobar primerak.

Savet - ja bih pogledao i Renoa 25, možda može da se nađe neki zanimljiv za te pare...

BTW, ni ''nove'' Saabove ljudi ne kupuju, a ne tako matore i tu možda baš leži prednost za tebe. Pogledaj neki skuplji, pa ako ti se svidi a ti ponudi koliko možeš i gotovo - ne možeš ništa da izgubiš a vrlo verovatno da se vlasniku smučila prodaja pa možda i da za mnogo manje para
[ goat @ 19.04.2010. 00:02 ] @
heheh... ABS je veoma dobra stvar i može se staviti pod "preku potrebu".... elektropodizač je toliko postao uobičajan da se njime više ne može impresionirati ... .... klima uređaj!?... nije neka preka potreba po meni (ko ne stanuje u automobilu)...

sve što je staro i što ima više delova vremnom postaje sve veći krš, tj. "krš na kvadrat"!....


.... ako hoćeš ABS, ful el.paket, tempomat, klimu, kožu , mahagoni, i to sve da radi, moraš više odvojiti od 1000-1500E.....







[Ovu poruku je menjao goat dana 19.04.2010. u 10:17 GMT+1]
[ ctrl alt del @ 19.04.2010. 09:11 ] @

kuruz: Prednost im je po meni sto skoro svi imaju AIRBAG za vozaca i suvozaca.

Svaki airbag bi trebalo da se servisira posle deset godina. Da li misliš da je taj na Saabu video majstora za ovih dvadeset?
[ kuruz @ 19.04.2010. 10:02 ] @
Pa i ja mislim da sam se zaleteo na internet oglase. Bilo mi logicno da ako stavis da nesto ima na autu da to i radi manje-vise, a ne da nabrajas sve sto je ispravno i neispravno i na kraju potpises "ocuvan auto" ili tako nesto slicno.
Pa na mobile.de i slicnim sajtovima navode sta je menjano, sta treba da se zameni, u kakvom je stanju trap, motor, farba, enterijer....

Zvuci i bezobrazno ocekivati svu tu opremu za 1000-1500 EUR , ali nisam ja diktirao cenu na trzistu. Ako pogledate strane SAAB forume u Engleskoj su 400-500 funti, u Americi su CS modeli tipa 1000-1500 dolara i imaju ispravno 90% navedene opreme. Ali jedno je Srbija, a drugo taj truli zapad

A kod nas se Airbag-ovi testiraju u nesreci, ako se otvori dobar je, ako se ne otvori je*****ga

Slazem se da je svaki auto stariji od 15 godina krs, a svaki od 20 godina krs na kvadrat. U istom loncu su i Reno25 i Omega i Scorpio i Alfa164 itd. Sa druge strane znam coveka koji vozi Porsche 924 iz 86 godine. Za 6 meseci je promenio sajlu kvacila i sijalicu u faru. A znam i coveka koji je uzeo Golfa 4 u odlicnom stanju i za godinu dana dao oko hiljadu eura na delove i ruke.

Secam se komentara vlasnika Zastave 10 koje sam citao. Kako se oseca covek koji placa rate+kamate+kasko svakog meseca za auto koji prokisnjava? Ovako kupis krsa od 1000 evra i kada ulazis kroz gepek u njega to radis sa osmehom na licu

[Ovu poruku je menjao kuruz dana 19.04.2010. u 11:17 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao kuruz dana 19.04.2010. u 11:21 GMT+1]