[ Mehatronicar @ 17.04.2010. 19:54 ] @
Kada je motor hladan, ne cuje se nista. Kada se zagreje, cuje se tup zvuk slican kao kada nije pravilno podesen zazor ventila (tupi udarci u pravilnim razmacima u zavisnosti od broja obrtaja motora). Mehanicar je promenio ulje, posto ga nije bilo dovoljno, a ventili su sa hidraulicnim podesavanjem zazora - pa je on sumnjao na nedostatak ulja. Sada sa normalnim nivoom ulja i dalje se cuje taj zvuk kada se motor ugreje. Svecice nisu zamascene i motor super radi. Na leru je miran i dobro ubrzava u voznji. Mehanicar kaze da ne brinem.

Pazljivo sam slusao da bi utvrdio lokaciju sa koje se cuje. Kada se skine cep za dolivanje ulja i poslusa kroz otvor, zvuk se ne pojacava pa mislim da izvor nije nista oko ventila. Zvuk se najjace cuje sa donje strane u motoru (iz kartera), sa strane prema menjacu.

Da li uzrok moze biti nesto oko klipnjace i cilindra ili je nesto lose sa radilicom?

Auto koristim za duze relacije (po 1000km u jednom pravcu po Evropi) pa mi nije svejedno da mi se motor pokvari negde van Srbije.

Pozdrav
[ goat @ 18.04.2010. 11:10 ] @
promeni mehaničara.... skini crevo "iberlaufa"... izmeri kompresiju.... biće ti sve jasno
[ Nocni @ 18.04.2010. 13:13 ] @
Da, da, treba da promijenis majstora... pa nije on tu da ti govori da ne brines ili da brines... neka to napravi da se ne cuje nista sta god da je...
[ Mehatronicar @ 18.04.2010. 14:06 ] @
Pokusacu u toku nedelje da izmerim kompresiju po cilindrima.

Hvala na savetima
[ Mehatronicar @ 21.04.2010. 11:52 ] @
Kompresija je ujednacena po cilindrima. Od 13,8 do 14,1 bar. Dva puta sam merio.

Svecice su podjednako potrosene i ciste. Nijedna nije zamascena.