[ halcyon82 @ 20.04.2010. 23:01 ] @
pomenuta bi me kostala oko 3000e, presla je 93000, 99 godiste, kupujem je od vlasnika, prijatelja za kog znam kako odrzava kola, nestedi ni na cemu..

ima klimu, muziku, alu, elektro, nema bord, isli smo 195 sa njom bez problema (isli bi i 200 al izlete kombajn kilometar ispred nas na put),

znam da je to visoko turazni boxter, interesuje me koliko to potrosi u normalnoj voznji (u gradu po zakonu, na otvorenom oko 100-120), koliki je zivotni vek tih motora, kakvo ulje je najbolje za njih (cena nije problem jer necu da stedim na tome), nemam nameru da je vozim svaki dan, ali kada mi zatreba da je tu, imam garazu ko dnevna soba, izolacija, ako bih je uzeo dali bih bio miran recimo 10tak godina pa i da je bacim na otpad nece mi biti zao, umeren sam covek i zaista cuvam i odrzavam tehniku koju imam a malo sta i skuplje mi se svidelo kao taj autic...
[ burner @ 21.04.2010. 01:09 ] @
1,6 Twin Spark nije bokser motor već redni. Boxter nije tip motora već model Porschea. Ovo Twin Spark je od dve svećice po cilindru. u 146 se ugrađivala samo 16 ventilska verzija motora, onaj teški sa gusanim blokom. Motori su izdržljivi i otporni na sve i svašta, pod uslovom da se ne pregrevaju, uvek imaju dovoljno ulja i da se ne teraju u crveno dok su hladni. Imaju ekstra zvuk.

Potrošnja: otvoren put 7-8, grad i do 12 kreni stani po BG kad traje satima.

Ulje: Selenia 20K ili Selenia Racing, menjati na max 10000 km. Antifriz ParaFlu UP na svake 2 godine.

Svećice su tragično skupe, ima 4 male i 4 velike, mada se istini za volju ove skuplje (veće) retko menjaju.

Karoserija je pocinkovana i ne truli.

Mane: varijator faze hoće da crkne i onda se na leru čuje kao traktor. Zbog toga treba redovno kontrolisati ulje i držati ga na maksimumu. Zadnje vešanje je tragično glupo rešeno. Plastika u enterijeru zna da se otkači sa žabica i da zveči.

Prednosti: Kvalitetno urađen mid-size auto. Delovi su bagatela, održavanje takođe. O izgledu da ne pričam, fabrika Alfa Romeo je pravila najlepše automobile na svetu.

Cena malog servisa: 60€ (delovi + ruke)
Cena velikog servisa: 140€ (delovi + ruke)




[Ovu poruku je menjao bakara dana 22.04.2010. u 20:04 GMT+1]
[ ctrl alt del @ 21.04.2010. 10:38 ] @
Ako si siguran u prethodnu istoriju i servisiranje uzimaj odmah. Nećeš zažaliti.

Prethodnom postu bih dodao samo da svećice zajedno koštaju valjda oko 120€, ali se menjaju na 100k km. Ima i jeftinije opcije sa svećicama koje koštaju oko 60€, ali se menjaju valjda na 30-50k km.

Potrošnja može i da pređe 12 ako jače gaziš po gasu, ali na regionalnom putu gde ne možeš preko 60km/h može da troši i ispod 7.

TS motori su veoma izdržljivi - još ima puno 164 i 155 po ulicama, tako da će ti sigurno potrajati još 10tak godina.

Mislim da je ovo najlepši, najbolji i najzahvalniji auto u tom cenovnom rangu, naravno ako se nađe očuvan primerak.
[ peromalosutra @ 21.04.2010. 19:35 ] @
Slazem se sa prethodnim misljenjima i sam sam vlasnik Alfe 146, 1.4 TS motor. Vozim ju vec dve godine i nisam imao nikakvih problema, osim par sitnica sa kojima sam ju i kupio.

Od "ozbiljnijih" relacija sam prevalio put od Banjaluke do Makarske i nazad, kao i par voznji od nekih 300-njak km po veoma losim zimskim uslovima (temperatura -15 stepeni, put potpuno zaledjen i zavejan, nocna voznja, prosjecna brzina je bila nekih 40-ak km/h) i nemam nikakvih zamjerki.

Motor 1.4TS (76KW, 103KS) je pomalo trom do nekih 2500 obrtaja, ali nakon toga se stvarno razbudi, tako da preticanje ide standardno, niza i gas. :) Inace, vrti se sve do 7000 obrtaja u sekundi, kada se pali blokada. Prilikom svakodnevne voznje uglavnom vozim u rezimu do 3500 obrtaja, sto je i neki optimum.

Buduci da imam stvarno pozitivno misljenje o ovom autu, najprakticnije je da kazem koje sam zamjerke uocio na primjerku koji ja vozim:
- Na niskim temperaturama rucna kocnica se moze zalediti, pa ju je nemoguce otpustiti dok temperatura ne poraste. Zbog ovoga zimi nikad ne koristim rucnu kocnicu. Uzrok ovome su vjerovatno ostecena crijeva kroz koja ide sajla, tako da bi ovo trebalo biti lako otklonjivo.
- Takodje na niskim temperaturama, vlaga koja se zaledi u cilindrima brave zna da stvori probleme sa centralnom bravom, pa kada se auto otkljucava ili zakljucava zna da se zaglupi i zaglavi u nekom ciklusu u kom stalno otkljucava i zakljucava vrata. Ovo je prilicno iritirajuce, medjutim procitao sam da moze biti rijeseno podmazivanjem cilindra brave.

Kao sto burner rece, varijator je cesta boljka i cini se da i moj otkazuje. :(

Ipak, definitivno bih preporucio kupovinu, uz naravno detaljnu provjeru ispravnosti.

Pozz
[ bakara @ 22.04.2010. 19:05 ] @
@burner
Gille ne spamuj po forumu
[ NoBot @ 25.04.2010. 20:01 ] @
@burner

Drugar znam da nije mjesto za ovo ali mi je hitno potrebno......stoga se izvinjavam svima

Poslao sam ti PP u slucaju da nisi vidio pa mi javi bilo sta

Jos jednom sorry
Hvala
[ peromalosutra @ 26.08.2011. 13:43 ] @
Dizem temu iz mrtvih, ali mozda bude od koristi.

Citat:
Cena malog servisa: 60€ (delovi + ruke)
Cena velikog servisa: 140€ (delovi + ruke)


Mislim da je ovo previse mala cifra, mene je veliki servis + zamjena termostata i pregled auta dosao oko 300 eura, termostat je 50e znaci veliki servis je 200-250e.

Citat:
Inace, vrti se sve do 7000 obrtaja u sekundi, kada se pali blokada.


Ovdje sam naravno mislio na minute. :)