Citat:
Nisam siguran da bih mogao da se slozim sa tom pocetnom pretpostavkom. Ako bi priroda svakog bica bila dobrota to bi znacilo da je dobrota nesto apsolutno i univerzalno po svojoj prirodi. U smislu da se u svakoj situaciji, maltene matematicki, moze doci do resenenja koje je dobro. Ali dobro za koga
TEZA 1 - POVECAVANJE POVJERENJA MEDJU LJUDIMA SMANJUJE OPSTU POTREOSNJU ENERGIJE A NE REMETI KVALITET ZIVOTA.
Recimo da dobrota nije univerzalna priroda ali bi se moglo uz ulaganje neke energije uciniti da to bude.
Posmatram problem i iz ugla morala pojedinih zajednica i dolazim do jednog laickog zakljucka da pojedine zajednice koje imaju veci stepen povjerenja medju svojim clanovima ,trose manje energije za zivot,
(npr.u uredjenim drustvima u moralnom smislu manje se ulaze u oruzje,u neku defanzivu,a vise u opste dobro)
(u uredjenim gradovima sa vecim osjecanjem zajednistva vise se putuje kolektivnim prevozom i tako smanjuje potrosnja energije,..)
Dok je za ostvarenje veceg stepena tzv.sigurnosti potrebo vise energije (oruzje,zidine,razne agencije za bezbednost,istrazivanja u vojne svrhe itd)
PRILOG DOKAZU TEZE 1:
Sto se tice zadovoljena potreba postavlja se pitanje sta su to POTREBE i zaista koje potrebe covjek mora da ima-dobro si naveo primjer ovog lika sto od sunca zivi vec godinama i valjda od vode.
Mnoge "POTREBE" modernog covjeka mislim da su samo proizvod njegovog straha a ustvari nisu realne potrebe.
Npr.pogledajte pojam privatnog vlasnistva-iako on ima pozitivne strane i ne zelim da se diskusija svede na kapitalizam v.s. komunizam,IPAK ne mozemo osporiti teoriju da kada bi psotojalo povjerenje meddju ljudima onda bi moglo efikasnije da se upotrebi svo vlasnistvo.Zato gorespomenute zajednice koje imaju vece povjerenje trose manje energije.Trosenjem manje energije povecava se ospte dobro.
Ovde bi trebalo uporediti energiju potrebnu za stvaranje povjerenja i ustedu energije ostvarenu izgradnjom povjerenja.I to bi bio dokaz.
Dokaz da se ne smanjuje kvalitet zivota bio bi dokazivanje cinejnice da ljudske potrebe mogu biti zadovoljene i na drugaciji nacin osim tradicionalnog.
Ako dodamo tu jos i kvantne teorije o vjerovatnoci cestite i psotojanju paralelnih svjetova koji nisu "realni" jer mi dozivljavamo ovaj svijet jer je on najvjerovatniji..kao i teoriju da se posmatranjem vec vrsi izmjena,eto mogucnosti da s edokazu razne stvari.
POSTOJI neki doktorski rad citao sam na temu elektricnog izucavanja svijesti
PRIMJER PRIMJENE TEZE 1
Kao primjer navodim sledece-voznjom u kolektivnom prevozu gubi se dio konfora,ali se on nadoknadjuje opstom ustedom energije koja se manifestuje na okolinu.Kao i cinjenicom da manje ljudi trosi energiju na ulogu vozaca..itd.Negativne okolnosti su sto se kod nas ne postuju saobracajni propisi,pa vozaci nekad ne postoju,ili ne bi bili spremni da stanu,pomognu u slucaju hitnosti.Kao i sto putnici neki ne mogu da psotuju ta javna pravila.
PRIMJER 2
Zasto je svjetska ekonomska kriza nastala bas na zapadu?
Po mom laickom misljenju(ponavljam laickom jer ne zelim da obaram ekonomske teorije) doslo je do krize identiteta i patolsokog poremecaja definicije ljudskih potreba u pojedinim dijelovima zapada.Mozak se vezao nervno za brojeve na akcijama na berzi ili ya uticaj droga kokaina itd i vise nije mogao da se odveze,kod nekih ljudi razvila se zavisnost da budu sto bogatiji,sto vise novca,droge,slave itd..
Ne zelim da kazem dasmo mi sveci daleko od toga,i sam znam kako privlacno zvuci teznja ka bogtstvu i hedonizmu,samo navodim neke ideje.
((p.s.)
da ne mislite da sam neki asketa navodim da ni sam ne volim javni prevoz kad god ne moram ,zbog nazalost situacije u nasem drustvu i incidenata,ali mi je nekada to bio omiljeni nacin prevoza.)