[ milanm2 @ 03.05.2010. 09:24 ] @
Interesuje me da li u autu koji ima klimu zimi grejanje moze da se pusti odmah po startovanju hladnog motora ili mora da se ceka da se motor zagreje?
Odnosno da li je grejanje preko klime vezano sa temperaturom motora?
Unapred hvala
[ gti2 @ 03.05.2010. 10:03 ] @
Koji auto greje klimom?
[ burner @ 03.05.2010. 10:56 ] @
Klimom greju Alfa166, Audi A8 i neki Mercedesi i BMW-i koji imaju Webasto. Ostali greju na radijator u kabini, tako da slobodno puštaj grejanje odmah.
[ gti2 @ 03.05.2010. 11:00 ] @
I Vectra (poneka) ima Webasto.
[ milanm2 @ 03.05.2010. 11:42 ] @
Hvala
[ bakara @ 03.05.2010. 13:19 ] @
Citat:
burner: Klimom greju Alfa166, Audi A8 i neki Mercedesi i BMW-i koji imaju Webasto.

Koliko ja znam webasto nema veze sa klimom, cak vozilo sa webastom i ne mora da poseduje klimu.
[ gti2 @ 03.05.2010. 14:12 ] @
Zato sam i ja pitao koji auto greje klimom.
[ Zarko Silic @ 03.05.2010. 14:16 ] @
Citat:
bakara: Koliko ja znam webasto nema veze sa klimom, cak vozilo sa webastom i ne mora da poseduje klimu.



Dobro znas .

Klima u vozilima nema nikakve veze sa Vebastom.

Vebasto je poseban sistem koji se postavlja u vozilo (moze fabricki a moze i naknadno) i koji sluzi iskljucivo za zagrevanje kabinskog prostora u vozilima. Rad mu je potpuno nezavistan i sa radom motora nije povezan. Moze da se aktivira tajmerom (na primer pola sata pre ulaska u vozilo) a moze, kod pojedinih vozila da se aktivira i daljinskim upravljacem. Jedino zajednicko sa motorom u vozilu je to sto crpe gorivo iz istog rezervoara.

Klime u vozilima mogu biti uradjene na vise nacina. Postoje "proste" ili obicna koje samo hlade i koje koriste snagu motora radi pokretanja "svog" kompresora. Ovakve klime ne mogu da greju vec samo hlade. Za grejanje se u ovom slucaju koristi klasican sistem sa toplom vodom (antifrizom) koji postaje delotvoran tek nakon zagrevanja motora.

Postoje slozenije klime sa inverznim sistemom (ne invertorskim da se razumemo) koje mogu i da hlade i da greju i kod kojih aktiviranje pocinje prakticno sa startovanjem motora (i nije potrebno prethodno zagrevanje mtora). Drugim recima, momentalno pocinju da hlade , ili greju u zavisnosti sta je podeseno. Ovakvi klima sistemi najcesce se mogu sresti kod americkih proizvodjaca automobila; na primer Grand Vojager i dr.

Kakav ce se sistem primeniti u najvecoj meri zavisi od trzista za koja su vozila namenjena.
Na primer za kanadsko trziste redovno se srecu vozila sa ugradjenim Vebastom, a vrlo retko sa klima uredajima, dok recimo u juznijim zemljama je Vebasto retkost a klime spadaju u redovnu opremu.

[ etjen @ 03.05.2010. 23:34 ] @
ja na Modusu imam neki sistem grejanja koji je interesantan. Naime, ne znam tačno šta je, ali kada je hladno i ja uključim grejanje, auto koristi prvu toplu vodu iz hladnjaka da zagreje kabinski prostor i vrlo brzo (pre nego što se motor zagreje) počinje da greje.
To znam tako što čujem neko kliktanje iz table kad uključim grejanje i malo se promeni rad motora, a skala temperature se kasno popne na radnu (a grejanje počinje)
Kada ne uključim ventilator grejanja ovog kliktanja nema i motor se vrlo brzo zagreje na radnu temperaturu.
Ne znam šta je, ali je zgodno

Inače, klima mi je obična-manuelna.
[ vladd @ 04.05.2010. 09:38 ] @
Klima uredjaj i toplotna pumpa rade na istom principu. Nacin na koji se koristi evaporator(hladnija zona, nizi pritisak) a kako kondenzator(toplija zona, visoki pritisak) definise mogucnosti uredjaja.

Koriscenje toplotne pumpe za dogrevanje je sistem malog iskoriscenja, i marginalne je energije prema grejanju putem vruce rashladne tecnosti, medjutim, sistem je nekada neophodan, kao i vebasto, zbog specificnih uslova, klimatske zone, zapremine i namene vozila...

Citat:
milanm2Interesuje me da li u autu koji ima klimu zimi grejanje moze da se pusti odmah po startovanju hladnog motora ili mora da se ceka da se motor zagreje?
Odnosno da li je grejanje preko klime vezano sa temperaturom motora?
Unapred hvala


Ovaj deo pitanja je malo cudan, kao da je neka rasprava ili opklada u pitanju. Odgovor se najcesce krije u konkretnom slucaju, tj, nema univerzalnog odgovora, ni pravila. Stvar je kontrolne sekcije uredjaja, da li ce dozvoliti rad i dodatno opterecenje hladnog motora.
Inace je sistem kondicioniranja vazduha autonoman, u radu ne zavisi od temperature motora, problem samo lezi u zelji konstruktora da optereti nezagrejan motor..

pOz