Klima uredjaj i toplotna pumpa rade na istom principu. Nacin na koji se koristi evaporator(hladnija zona, nizi pritisak) a kako kondenzator(toplija zona, visoki pritisak) definise mogucnosti uredjaja.
Koriscenje toplotne pumpe za dogrevanje je sistem malog iskoriscenja, i marginalne je energije prema grejanju putem vruce rashladne tecnosti, medjutim, sistem je nekada neophodan, kao i vebasto, zbog specificnih uslova, klimatske zone, zapremine i namene vozila...
Citat:
milanm2:
Interesuje me da li u autu koji ima klimu zimi grejanje moze da se pusti odmah po startovanju hladnog motora ili mora da se ceka da se motor zagreje?
Odnosno da li je grejanje preko klime vezano sa temperaturom motora?
Unapred hvala
Ovaj deo pitanja je malo cudan, kao da je neka rasprava ili opklada u pitanju. Odgovor se najcesce krije u konkretnom slucaju, tj, nema univerzalnog odgovora, ni pravila. Stvar je kontrolne sekcije uredjaja, da li ce dozvoliti rad i dodatno opterecenje hladnog motora.
Inace je sistem kondicioniranja vazduha autonoman, u radu ne zavisi od temperature motora, problem samo lezi u zelji konstruktora da optereti nezagrejan motor..
pOz