Ti mislis da je kasno, a proizvodjaci ne misle tako.
Uzgred, osmatranje temperature rashladne tecnosti je mnogo kompleksnije, prepusteno racunaru i senzorima, tako da informacija o tome, vlasniku ne znaci (skoro) nista. Osim bas ako jaaako zeli da zna..
Efekat je identican, ako bi kazaljka krenula "u crveno",
podjednako je "kasno" kao i sa "upaljenom lampicom". Nema mogucnosti kvara koji bi SAMO, kao preventivno, malo i lagano podizao temperaturu
Zbog kompleksnijeg rezima nadzora, samo veci incidenti dovode do pregrevanja motora, recimo kod nekih modela nije cak dovoljno da prestanu ventilatori da rade, neophodno je da se izlije(naglo) tecnost( mada senivo osmatra senzorom i javlja), ili da dodje do ozbiljne havarije (naglog zacepljenja ili pucanja) hladnjaka...dihtunga glave
Nove generacije motora su obezbedjene hladnjacima veceg kapaciteta, ventilatorima sa par brzina, i regulacija je mnogo brza i efikasnija..nekakva kazaljka ili digitalni pokazivac bi pokazivali jednu cifru...
Na dijagnostici se moze osmatrati temperatura(od pocetne do radne), i konstatovati da li davaci i termostat rade, u odredjenim momentima, tako da jedno pracenje ciklusa obezbedjuje pouzdanu voznju do sledeceg servisnog intervala....kojeg ne treba izbegavati bas po svaku cenu...
Paljenje crvene lampice znaci najcesce pregrevanje, i racunar uvodi motor u servisni mod. Tesko da se moze dogoditi neka steta, (ako se vec nije dogodila i uzrokovala pregrevanje), i samo ako je vlasnik uporan, da vozi takvo vozilo, MOZE izazvati tezak kvar(mislim na "dolivanje 'ladne vode, i nastavak voznje..).
Termometar je bio neophodan vozilima druge koncepcije, hladnijeg motora, sa prostom regulacijom(termostat termodavac, prakticno regulacija nekoliko stepeni oko jedne temperature), prostijim ventilatorima, u sistemima gde se nije monitorisao nivo rashladne tecnosti..pa je kazaljka bila dodatni pribor za preventivni alarm i dodatnu paznju vozaca...
Mislim da je malo jasnije..
Poz