[ oblacno @ 06.05.2010. 14:33 ] @
Potreban mi je vas savet jer imam zelju da kupim polovan auto, a mnogo toga loseg sam cuo o toj vrsti kupovine, svi nesto pakuju lazu mazu, vracaju kilometrazu, nisu legalni i slicno... a pritom to vazi kako za pojedince koji se time bave tako i za auto placeve(renomirane), ima li ko od vas neki savet, kako i sta da gledam kad budem kupovao auto, da ne ispadnem mamlaz kao zadnji put, kad sam sebi kupio juga (bio je lep ko casa ,ali samo spolja..Bog da mu dusu prosti). Stvarno se ne razumem u automobile, niti imam nekog ko se razume u okruzenju, a kupovina mi ne gine u narednih par dana. Koliko mogu da verujem u to sto vidim, jer svi ti automobili izgledaju lepo i fino, a onda posle mesec dana platis jos toliko za kojekakve popravke. Imam neku ideju sta bi pazario: karavan, 2004-2005 god, dizel. Ako imate neku sugestiju vrlo sam rad da je cujem i primenim pri kupovini. Unapred zahvalan.
[ Laki024 @ 06.05.2010. 16:08 ] @
sta da ti kazem
samim tim sto si hteo da kupis Yugo bio si u pravu da si se zeznuo, jer dopbar Yugo nepostoji!
bilo sta sad da kupis, cak i na tip bice ti mnoooogo bolja kupovina.
[ vladd @ 06.05.2010. 17:15 ] @
To "karavan" plus "dizel" te odmah svrstava u zonu gde su najstrasnije prevare. Naime, nekako su najprodavanija takva vozila, a ono sto je naj, podrazumeva da je u svemu naj, pa i u prevarama

Pitanje je zasto bas karavan(iako ne sporim prakticnost uz odredjene uslove), mozda bi taj zahtev trebalo preispitati, iz gorenavedenih razloga.

Zasto recimo platiti znacajno vise nesto sto ce se, npr, periodicno, ili retko, koristiti.

Nadalje, vaze sva pravila pri kupovini polovnjaka. Gledati, pratiti, sakupljeti informacije. Inace, moze da bude vreca bez dna.

Raspitati se o konkretnom modelu, odluciti se za neki uzi izbor, uklopiti licne zahteve za ponudom, postaviti neka pitanja na forumima, lemon bordovima, videti sta se kod doticnog modela najvise kvari, gde su mane i vrline..

Na konkretnom vozilu pregledati sve sto se moze pregledati. Spojevi kontakti, tapacirung, istrosenost, razni zvuci i zveckanja, dok se ne dodje do motora.
Provozati i videti da li ima nekakvog nemira u radu, cudnih zvukova u krivinama, nestabilnosti pri kocenju..

Nakon toga je stvar odluke da li voditi auto u ovlasceni servis, ili ga prosto kupiti, ili odustati od vozila.

Na kraju svega je estetski izgled, koji je (ali tek na kraju krajeva) vazan, ali i solidno nevazan. Obicno NE "govori nista o vlasniku", posto je lickanje, sminkanje i ulepsavanje, posao od par dana(u kucnoj reziji), i nekoliko desetina evra(i manje)...
Mnogo manje bitna stvar, nego recimo nezamenjena pumpa za vodu sa platicnim propelerom, los katalizator ili lambda sonda.. ili los EGR ventil("samo da se ocisti")..


Poz

[ oblacno @ 06.05.2010. 21:21 ] @
Momci hvala vam na savetima, sad vec imam neku ideju sta da gledam pri kupovini, u krajnjem slucaju necu ispasti glup, ako budem postavljao pitanja. A za veliki auto sam se odlucio, jer ipak ima dosta prakticnosti, mesta za klince, kolica, psa, uvek nesto prevozim iz grada u grad i mom trenutnom autu to postaje ne izvodljivo. Nisam verovao da ce moje pitanje pokrenuti i male oglase ali, nastavite ,mozda mi se nesto i dopadne.

U svakom slucaju hvala.
[ oblacno @ 06.05.2010. 21:24 ] @
Ne bih imao nista ni protiv te Alfe, ali iskreno da imam 7 soma dodao bih jos tri i kupio neki novi auto, ne bi onda trazio polovan. ali se slazem da je to to !!!
[ mmmilan @ 06.05.2010. 21:28 ] @
Pretvori se ova tema u autooglase.
Elem, nisi napisao koja ti je okvirna cena, ili sam ja prevideo.
Karavan je svakako dobar. Govorim iz licnog iskustva. Posedujem skodu karavanku za dalja putovanja, odmore itd.
Naravno i kad treba nesto da prevezem za posao.
Za po gradu najvise picim jugom na plin. Mali, zgodan za parkiranje...Jos kotrlja, iako je '89 god. Skoro kao ja, haha.
Nije kao taj tvoj, bog da mu dusu prosti :)
Ne znam zasto bas potenciras na dizelu.
Mnogo je bolja kombinacija benzin+plin, ako gledas sa aspekta potrosnje.
A i gorivo je jeftinije. Boca ti svakako nece smetati u gepeku, posto je karavan prostran.
O cegrtanju dizela da i ne govorimo. Nikad ne bi vozio dizela.
Samo nemoj da uzimas pasate karavane, znas ono: uvoz iz nemacke, presao sto hiljada i ostalo.
To su uglavnom kola koja su dosta rabljena, jer dizel karavan se za te stvari uzima a ne za vikend na Tari.
Pozdrav

[edit]
vidim da si u medjuvremenu pisao, ali i dalje ne vidim okvirnu cenu...
[ oblacno @ 07.05.2010. 08:40 ] @
Zasto dizel, nemam pojma valjda zeto sto sam celog zivota vozio dizel(onda kad je bio jeftiniji), sta znam valjda navika. A istina da sam i ja cuo da su pasati bas dres varijanta, kao i skode kupljene ovde( mahom koriscene za firme), sto se tice para pa dao bi nekih 5500E, naravno malo gore dole. Istina jos uvek razmisljam o tom benzincu sa bocom, ali iskreno i nisam vidjao mnogo takvih oglasa.
skoro sam procitao jedan clanank o polovnim kolima gde su naveli neke fore za proveru godista auta, izmedju ostalog i onu na piksli, i staklima. Bas sam hteo to da primenim i naidjem na jednu astru lepu, sredjenu 2001, za 5100E, ali se ispostavi da nema ni jedno original staklo na sebi, sva su rasparana, a na nekima stoji god "8", u startu vise nisam hteo da je gledam, ali verujem ja da ljudi koji se time bave znaju i to kako da rese i opravdaju... u glavnom ne bih da bacim tih 5 soma u nesto vec krseno.
Hvala na postu.
[ Java Beograd @ 07.05.2010. 09:54 ] @
Ja već duže planiram da kupim auto, i upravo kao ti, i ja sam u početku razmišljao: karavan dizel ! I dosta sam čitao po forumima, a i ovde sam pokrenuo par tema. Na kraju sam odustao od dizela. Evo zašto.

Nekad su dizeli bili robustni, maltene bez održavanja, a benzinci su imali trista sitnica: platine, razvodnik paljenja, bobinu, svećice, karburator ... Dizel D2 je bio jeftin, i šta ćeš više !

Danas je drugačije. Benzinci su postali "automobili bez održavanja" ili sa jeftinim održavanjem, a dizelaši obrnuto. I ne samo to, nego su potrošni delovi na savremenim dizel motorima jako skupi: turbina 500-1000, brizgaljke 200-300 (a ima ih 4), plivajući zamajac (nekoliko stotina), EGR ventili, protokomeri ... Trista čuda !

E sad: sve su ovo delovi koji su stabilni, i koji se menjaju otprilike preko 200.000. Ako se vozi pažljivo, poneki može da izdrži i preko 400.000. Ali u tome je caka: nikad ne znaš koliko je zapravo prešao ! Kilometraže "šteluju" svi, od Italijana do naših.

Naravno tu su i delovi koji nemaju veze sa tipom motora: kočioni sistem, ogibljenje, enterijer ...

I onda ide sledeća logika: na zapadu dizela kupuje onaj koji baš mnogo vozi. Automatski ti to već mnogo govori, ne samo za motor već i za ukupno stanje ostalih sistema.

A tvoja računica treba da bude: sračunaj koliko prelaziš godišnje, što u gradu, što na putu. Pomnoži pređenu kilometražu sa potrošnjom dizela, pa puta cena dizela, i tu istu kilometražu sračunaj sa potrošnjom benzina pa puta cena benzina. I - dobićeš koliko više godišnje platiš za gorivo ako koristiš benzin. Pošto benzinci za istu snagu imaju manju kubikažu - registracija bude jeftinija. E sad, ako za tri godine uštediš 500 EUR na gorivu, onda si na nuli, jer će savremeni dizel da te "načeka" sa nekim od navedenih kvarova, minimum, bar za 500 EUR.

Što se pređene kilometaže tiče, računaj da je benzinca vozio neko ko godišnje pređe oko 20.000 km. Ako kupuješ auto star oko 5 - 6 god (prema ceni koju si naveo) - izađe otrpilike oko 150.000 km. I možeš u sreći i veselju da ga teraš bar još 100.000 menjajući smo ulje, svećice i filtere ! Šta ćeš bolje ood toga !?

Automobile sa ugrađenim plinom zaobiđi u širokom luku ! Oni prosto viču i plaču: "Vozili su me do iznemoglosti !"
[ vladd @ 07.05.2010. 10:26 ] @
Citat:
oblacno:  A za veliki auto sam se odlucio, jer ipak ima dosta prakticnosti, mesta za klince, kolica, psa, uvek nesto prevozim iz grada u grad i mom trenutnom autu to postaje ne izvodljivo.


Upravo svi krenemo u ovakva razmatranja(srazmerno i broju dece i ostalih), a ond se ispostavi da se "cerga" aktivira jednom do dvaput godisnje. Da li zbog toga platiti vise, drzati na stend baju, ili postoji mogucnost da se tih par puta svi malo stisnu.

Kupovanje pulovnog karavana za cest transport izmedju gradova nije obavezna situacija. Moze taj karavan da dobar deo vremena provede kod majstora, a onda transport trpi...i vlasnikov budzet..

Ovo govorim, cisto da svako ponovo preispita, da li je bolje imati putnicko vozilo i kombi, putnicko vozilo i prikolicu...

Citat:
Java Beograd
I onda ide sledeća logika: na zapadu dizela kupuje onaj koji baš mnogo vozi. Automatski ti to već mnogo govori, ne samo za motor već i za ukupno stanje ostalih sistema.


Konstatovano je i na ovom forumu, a istina probija i ostale, da nema uvezenog dizela bez 200kkm u tockovima..jednostavno je pitanje, da je neko utrosio ok 25 000(5000 godisnje) evra da predje(samo) 3000km mesecno kao u primeru, izgubio na vrednosti vozila 12-15000 evra, i za gorivo 10-15000€..prodao ga maheru za 3-4..da bi doticni uvezao...i zaradio

Osim ako neki veliki diler, za reklamu, ne uveze par komada, malo izgubi novca i povoljno ih plasira na trzistu...a to je verovatnoca bliska verovatnoci dolaska vanzemaljaca

Citat:
oblacno: Nisam verovao da ce moje pitanje pokrenuti i male oglase ...


Ni ja, desava se... i u najboljoj nameri

Poz
[ oblacno @ 07.05.2010. 11:04 ] @
Nisam neko ko vozi previse u proseku predjem od 30 do 40 000 godisnje, i znam da se kilometraze steluju podjednako i za dizel i benzinske motore, ja bi najvise voleo kad bi ta kupovina mogla da saceka jos neko vreme pa da uz neki mali kredit pazarim nesto novo, ali cisto sumnjam da ce se to desiti. U medjuvremenu mi preostaje da grebem srecke, ili izmislim neku novu vrstu licitacije i satro osvojim auto, ko onaj baja :)
hvala vam na savetima, vrlo ste ubedljivi sa argumentima, covek se zapita kad cuje drugacija misljena, valjda sam iz tog razloga i postavio temu.

:)
[ HoT_Steppa @ 07.05.2010. 18:01 ] @
Dacia Logan MCV 1.5 dci je pravi auto za tebe, ali iskljucivo nov.
[ mmmilan @ 12.05.2010. 19:42 ] @
Citat:
HoT_Steppa: Dacia Logan MCV 1.5 dci je pravi auto za tebe, ali iskljucivo nov.


To zato sto vozis taj auto ili imas neki argument?
[ HoT_Steppa @ 12.05.2010. 22:09 ] @
Trazis prostran najjeftiniji nov dizel koji mozes da kupis kod nas, zar ne?
[ Zarko Silic @ 12.05.2010. 23:58 ] @
Medju najjeftinije polovnjake karavane dizelase koji se koliko toliko mogu svrstati u vozila cije odrzavanje nije preskupo jeste Fiat Stilo 19 JTD u Wikend verziji.

Za oko 5000 eura kod nas moze se pronaci solidan primerak.
[ vaske2 @ 13.05.2010. 08:22 ] @
I posle njegove kupovine jos samo treba skoknuti do prve apoteke i kupiti neke pilule za spavanje.....posto vlasnici tako ruznog automobila tesko mogu imati miran san!
[ Zarko Silic @ 13.05.2010. 09:05 ] @
Lepota je subjektivna kategorija.

Po toj logici, iste takve pilule bi trebali konzulmirati i vlasnici japanskih i korejskih automobila., ili bi mozda svi trebali voziti Audie?
[ gogi11 @ 13.05.2010. 10:49 ] @
A po cemu je to pa AUDI tako lep da bi ga svi trebalo voziti ?? FAkat je da je stilo u karavan izvedbi nevidjeno ruzan auto nesto poput Forda K , Stare nubire itd ...
Ali dobro o ukusima ne treba raspravljati ...vec samo malo :):):):)
[ vladd @ 13.05.2010. 11:21 ] @
Ta lepota automobila nije uopste licna vec socijalna stvar. Kako se okolina "dogovori", bolje receno odluci i proglasi.

Ali "lepota" auta, bolje receno brend, nosi i neku poruku, pa se zato Audi smatra "lepim", "opasnim" ..a u stvari je ruzniji od 50% automobilske produkcije.

Poznato je da su nemacki inzenjeri operisani od estetike, ali su sa druge strane, tehnicki, vrhunski..pa im se "oprasta"

Stilo je jedan "obican" auto, srednje velicine, dobrog motora, zamasnog prostora. Istina, opterecuje ga nekakva predrasuda o "italijanskoj slaboj tehnici"...sto za takav proizvod, u ovom trenutku(21. vek) tehnologije, prosto ne vazi..
A nisu ga ni stilizovali neko poznati dizajneri...

Poz
[ Java Beograd @ 13.05.2010. 12:30 ] @
Neko auto shvata kao potrebu, kao sredstvo za prevoz. Za sebe, svoju porodicu i svojih stvari. I osnovno mu je da bude: dobar, funkcionalan, prostran, pouzdan. Da malo troši i puno daje.
A neko auto shvata kao nastavak svog ega pa je osnovno da bude: što skupljeg i zvučnijeg brenda, što veći i što lepši. Da bi komšije i prijatelji, poznati i nepoznati to videli.



Ko je sam sebi sebe dokazao, i ostvario se, kroz posao, život, porodicu i prijatelje, taj bez frke vozi i Daciu. Šta joj fali ?


[ etjen @ 13.05.2010. 12:59 ] @
Citat:
Java Beograd: Neko auto shvata kao potrebu, kao sredstvo za prevoz. Za sebe, svoju porodicu i svojih stvari. I osnovno mu je da bude: dobar, funkcionalan, prostran, pouzdan. Da malo troši i puno daje.
A neko auto shvata kao nastavak svog ega pa je osnovno da bude: što skupljeg i zvučnijeg brenda, što veći i što lepši. Da bi komšije i prijatelji, poznati i nepoznati to videli.



Ko je sam sebi sebe dokazao, i ostvario se, kroz posao, život, porodicu i prijatelje, taj bez frke vozi i Daciu. Šta joj fali ?


Ovo je samo donekle tačno. Ima ljudi koji jednostavno vole automobile i uživaju u njima. Bilo u njihovom izgledu, udobnosti ili performansama. To nema veze sa egom. A Dacia, nažalost, navedene stvari baš i ne pruža u obilju...
[ Rumpletstilskin @ 13.05.2010. 13:25 ] @
Citat:
[url=/p2598665]Ko je sam sebi sebe dokazao, i ostvario se, kroz posao, život, porodicu i prijatelje, taj bez frke vozi i Daciu. Šta joj fali ?

A i uostalom koji je to auto bolji od (i u pesmama opevanog) trabant karavana?!?!

Jednostavno, koliko para toliko i muzike. Sad, to sto razliciti ljudi cene razlicitu "muziku" (xyz konja ili bezbednost ili velicina itd) ili jednostavno nemaju para za bolji ne dokazuje kvalitet Dacije
[ Milojkovic @ 14.05.2010. 00:05 ] @
Lepotu dizajn i boju treba ostaviti po strani, gledajte upotrebnu vrednost automobila i njegovu tehnicku ispravnost.
Naravno ako imate dovoljno novca tad mozete i da birate po ukusu i vlastitom estetskom nahodjenju, ali kad su finasije ogranicene prvo obratite paznju na prakticne stvari.Jer taj automobil treba da vas preveze pouzdano i sto jeftinije od tacke A do tacke B a sve ostalo je manje bitno.
[ vladd @ 14.05.2010. 01:09 ] @
Upravo kako zbori Milojkovic.

Dodao bih da je odrzavanje vozila vazan elemenat posedovanja vozila.

Bazna "bezbednost" vozila se lako narusi losim odrzavanjem, a opsta bezbednost prostim nepostovanjem propisa.

I jedno i drugo je izvor troskova i problema. Koje svakako treba ukalkulisati u "lepotu" vozila.

Poz
[ Stoj @ 15.05.2010. 12:15 ] @
Ne vozis puno samo 30 -40 000km godisnje.Ej pa znas ti koliko se treba voziti za tu kilometrazu?Pa trgovacki putnici prelaze 40 -50 000godisnje.Neznam sta je za tebe mnogo.jedan prosecan vozac koji putuje oko 15 do 20 km svakog dana na posao plus odmor prelaze oko 20 000km.Neznam jer ti koristis auto kao dostavno vozilo kada pravis toliku kilometrazu?Mnogo je to kilometara.